Menedżerowie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(71)
Forma i typ
Książki
(67)
Poradniki i przewodniki
(15)
Proza
(12)
Publikacje fachowe
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Audiobooki
(2)
Filmy i seriale
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(67)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(35)
MW123 (św. Wincentego 64)
(4)
W2 (Bazyliańska 6)
(3)
W29 (Rembielińska 6a)
(6)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(3)
W64 (Radzymińska 121)
(3)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(18)
Autor
Covey Stephen R. (1932-2012)
(2)
Doroba Anita
(2)
Gut Jerzy (1955- )
(2)
Haman Wojciech
(2)
Haman Wojciech. Psychologia szefa
(2)
Vopel Klaus W. (1940- )
(2)
Adamska Agata
(1)
Armstrong Michael
(1)
Avery Gayle C
(1)
Baczyńska Anna K
(1)
Bajor Michał (1957- )
(1)
Belker Loren B
(1)
Binsztok Aleksander
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Blanchard Marjorie
(1)
Bokacki Robert St
(1)
Borkowski Jacek (1959- )
(1)
Boruński Włodzimierz (1906-1988)
(1)
Bromell Sam
(1)
Buckingham Marcus
(1)
Burg Bob
(1)
Butler Austin (1991- )
(1)
Butrym-|Karaś Magdalena
(1)
Cagan Marty (1959- )
(1)
Carnegie Dale (1888-1955)
(1)
Caruso David R. (1956- )
(1)
Cembrzyńska Iga (1939- )
(1)
Chojnacka Sylwia
(1)
Ciszewska-Mlinarič Mariola
(1)
Ciuła Anita
(1)
Coffman Curt
(1)
Czarczyńska Anna
(1)
Czartoryski Bartosz
(1)
Dalio Ray (1949- )
(1)
Darnton Nina
(1)
Darwood Melissa
(1)
Darwood Melissa. Mój szef (pol.)
(1)
DeJonge Olivia
(1)
Doner Jeremy (1974- )
(1)
Drucker Peter Ferdinand (1909-)
(1)
Drucker Peter Ferdinand (1909-2005)
(1)
Duraj Tomasz
(1)
Dzieńdziora Joanna (1975- )
(1)
Dąbkowski Grzegorz
(1)
Edington D. W. (1937- )
(1)
Erikson Thomas (1965- )
(1)
Fijewski Piotr
(1)
Gajek Grzegorz
(1)
German Janusz (1974- )
(1)
Gomola Aleksander (1963- )
(1)
Grabiak Joanna
(1)
Grabowska Katarzyna
(1)
Grabowska Katarzyna (pisarka). Cudzy mąż
(1)
Grant Adam M. (1981- )
(1)
Grzesiak Mateusz
(1)
Górski Jerzy
(1)
Głatki Michał
(1)
Halcewicz Anna
(1)
Haner K. N. (1988- )
(1)
Haner K. N. (1988- ). Na szczycie
(1)
Hanks Tom (1956- )
(1)
Harrison Kelvin (1994- )
(1)
Hasooni-Abood Diana
(1)
Hatch Mary Jo
(1)
Hazelwood Ali
(1)
Heidema James M. (1946- )
(1)
Iger Robert (1951- )
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Kamińska|-Radomska Irena
(1)
Karaś Krzysztof
(1)
Karbowski Marcin
(1)
Keeland Vi
(1)
Kinsella Sophie (1969- )
(1)
Klein Hans-Michael (1956- )
(1)
Kolb Christian
(1)
Kondratiuk Janusz (1943-2019)
(1)
Korpanty Jerzy
(1)
Kosmala Andrzej (1946- )
(1)
Kostera Monika
(1)
Koźmiński Andrzej K
(1)
Kranas Grażyna
(1)
Król-Fijewska Maria
(1)
Kuc Bolesław Rafał
(1)
Kurek Krzysztof
(1)
Lachiewicz Stefan
(1)
Lencioni Patrick (1965- )
(1)
Logan T. M
(1)
Luhrmann Baz (1962- )
(1)
Mann John David (1954- )
(1)
Marcheluk Mirosława (1939- )
(1)
McCormick Jim
(1)
Meyer Krzysztof (1943- )
(1)
Miernicki Zenon
(1)
Milczarek Stanisław
(1)
Miron Jacek
(1)
Misiorek Tomasz
(1)
Miłoszewski Paweł
(1)
Morawski Mieczysław
(1)
Murphy Emmett C
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(34)
1901-2000
(7)
1945-1989
(4)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(70)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(68)
angielski
(3)
Odbiorca
Menedżerowie
(9)
Szkoły wyższe
(3)
Dorośli
(2)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(9)
Literatura amerykańska
(4)
Literatura angielska
(3)
Film amerykański
(1)
Film australijski
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Menedżerowie
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(4)
1945-1989
(4)
1989-2000
(3)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Stany Zjednoczone (USA)
(5)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Schenectady (Stany Zjednoczone)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(25)
Powieść
(6)
Podręcznik
(5)
Romans
(5)
Powieść erotyczna
(3)
Powieść obyczajowa
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Autobiografia
(2)
Film fabularny
(2)
Monografia
(2)
Raport z badań
(2)
Biografia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dramat filmowy
(1)
Film biograficzny
(1)
Film muzyczny
(1)
Film psychologiczny
(1)
Kryminał
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Publicystyka amerykańska
(1)
Reportaż
(1)
Thriller
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(20)
Praca, kariera, pieniądze
(5)
Psychologia
(5)
Historia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
71 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rola i zadania dyrektora finansowego / Agata Adamska. - Kraków : Oficyna Ekonomiczna, 2004. - 268 s. : rys., tab., wykr. ; 24 cm.
(Biblioteka Praktyków Zarządzania)
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46274 (1 egz.)
Kaucja: 62,40 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51465 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Najlepsze praktyki skutecznego menedżera / redakcja Anna Baczyńska, Anna Czarczyńska. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Poltext, 2019. - 309 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(AKM Akademia Kompetencji Menedżera)
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Autorami książki są wykładowcy Akademii Leona Koźmińskiego, prowadzący dla menedżerów Akademię Kompetencji Menedżera, której celem jest zapoznanie praktyków biznesu z najnowszymi trendami i technikami zarządzania. W ramach Akademii menedżerowie dowiadują się m.in. jak rozwijać swój osobisty potencjał menedżerski, budować własny wizerunek i autorytet, zarządzać zespołami, konfliktami i zmianą, negocjować i komunikować się. Każde z tych zagadnień i wyzwań jest omówione w książce przez wykładowcę-specjalistę w danej dziedzinie, przy czym w odniesieniu do każdego tematu autorzy przedstawiają: opis problemu, studium przypadku, implikacje praktyczne i dobre praktyki, zadania wdrożeniowe dla czytelnika oraz użyteczne źródła informacji. W efekcie czytelnik otrzymuje solidną dawkę odświeżającej "stare nawyki" wiedzy oraz praktyczne narzędzia przygotowane z wykorzystaniem osiągnięć współczesnej nauki o zarządzaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57482 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The first time manager.
Indeks.
Dla kierowników.
Droga do błyskotliwego zarządzania Zostałeś menedżerem? Gratulacje! A teraz do roboty! Czy jesteś w stanie tak pokierować swoimi ludźmi, by osiągali jak najlepsze wyniki, a Twój dział funkcjonował bez zarzutu? Czy Twoi podwładni są zmotywowani, a budżet dopięty? Co wiesz na temat zatrudniania, zwalniania i dyscyplinowania ludzi? Czy potrafisz właściwie komunikować się z przełożonymi? Czy jesteś gotowy na to, by stawić czoła nowym wyzwaniom? Tysiące pytań, a w odpowiedzi tylko jedna książka, należąca już do klasyki zarządzania. Pomogła wielu świeżo upieczonym menedżerom, pokazując w jasny i zrozumiały sposób, jak odnaleźć się w tej nowej roli. Pełna cennych uwag, które obejmują szerokie spektrum zagadnień - od budowania pozytywnej atmosfery w zespole, przez ocenianie wyników podwładnych i zarządzanie czasem, po przywództwo i delegowanie obowiązków - pomoże Ci szybko osiągnąć wspaniałe rezultaty. Wydanie szóste zostało wzbogacone o rozdziały na temat pozyskiwania zaangażowania podwładnych, pomagania im w jak najlepszym wykorzystywaniu swoich talentów, prowadzenia zebrań, radzenia sobie z problematycznymi członkami zespołu, szkolenia nowych członków zespołu i wypracowywania własnego stylu zarządzania. Zanim zdobędziesz doświadczenie, posiądź niezbędną wiedzę!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 331 (1 egz.)
Kaucja: 0,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [175-181].
W każdej organizacji pojawią się spory pracownicze. Są one nieuniknione. Spory między pracownikami nie muszą jednak prowadzić do konfliktu w organizacji. Autorzy próbują odpowiedzieć na pytania: Jak nie doprowadzić do konfliktu w organizacji? Jak rozwiązywać spory pracownicze w organizacjach? Jak mediować z pracownikami? Jak obniżyć koszty sporów pracowniczych? Jak menedżer może wcielić się w rolę skutecznego mediatora? Książka zawiera interesujące studia przypadków dotyczące rozwiązywania indywidualnych i zbiorowych sporów pracowniczych oraz gotowe wzory pism wykorzystywane podczas mediacji w sporach zbiorowych z zakresu prawa pracy.
Wstęp * Zarządzanie konfliktami w przedsiębiorstwie * 1.1. Pojęcie i rodzaje konfliktów * 1.2. Źródła konfliktów społecznych w strukturach organizacyjnych * 1.3. Zarządzanie konfliktami * 1.4. Krótka historia prawa pracy i stosunków pracy * 1.5. Spory pracownicze * Rozwiązywanie indywidualnych sporów pracowniczych * 2.1. Charakter indywidualnych sporów pracowniczych * 2.2. Procedura sądowa * 2.3. Postępowanie przed sądem polubownym (arbitrażowym) * 2.4. Postępowanie przed komisją pojednawczą * 2.5. Postępowanie mediacyjne * 2.6. Porównanie wybranych metod rozwiązywania sporów * Rozwiązywanie zbiorowych sporów pracowniczych * 3.1. Istota sporu zbiorowego * 3.2. Proces postępowania w sporze zbiorowym * 3.3. Wszczęcie sporu * 3.4. Rokowania * 3.5. Mediacje * 3.6. Arbitraż * 3.7. Strajk * 3.8. Zakończenie, zawieszenie sporu * 3.9. Mediacja w sporach zbiorowych - ujęcie syntetyczne * 3.10. Spory zbiorowe w praktyce * Menedżer w roli mediatora w sporach pracowniczych * 4.1. Mediacje pracownicze w organizacji * 4.2. Menedżer HR w roli mediatora * 4.3. Techniki negocjacyjne przydatne w procesie prowadzenia mediacji pracowniczych * Studia przypadków rozwiązywania sporów pracowniczych * 5.1. Studia przypadków rozwiązywania indywidualnych sporów pracowniczych * 5.2. Studia przypadków rozwiązywania zbiorowych sporów pracowniczych * 5.3. Analiza i ocena efektywności działania komisji pojednawczej w dużej firmie produkcyjnej w latach 2009-2012 * Zakończenie * Bibliografia * Spis stron internetowych * Spis rysunków * Spis tabel * Wzory pism w przypadku mediacji w sporach zbiorowych z zakresu * prawa pracy * O autorach * Podziękowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 331 (1 egz.)
Kaucja: 39,32 zł
Audiobook
CD
W koszyku
2 godz. 18 min. 2 s.
Tytuł oryginału: The one minute manager balances work and life.
Czyta: Janusz German.
Nagrano w Studio Sonic Alchemy.
Nagranie w formacie mp3.
"Jednominutowy Menedżer" odniósł tak wielki sukces w życiu zawodowym, że zapomniał o czymś niezwykle ważnym - o zdrowiu. Wciąż rozchwytywany, jadł w biegu i nie miał czasu na ćwiczenia fizyczne. Bardzo szybko przybrał na wadze, a jego oddech stał się krótki i urywany. Wkrótce odkrył, że sukces w biznesie drogo go kosztuje. W jego życiu brak było równowagi między karierą a zdrowiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Leadership toolbox : narzędzia nowoczesnego menedżera / Robert St. Bokacki. - Warszawa : MT Biznes, 2018. - 229, [2] strony : ilustracje ; 22 cm.
Na okładce i stronie tytułowej logo: Kontekst HR.
U góry okładki: Gratis case studies w formacie mp3.
Na 3. stronie rozkładanej okładki kod upoważniający do pobrania ze strony wydawnictwa bezpłatnej wersji audio (plik mp3) wszystkich case studies zawartych w "Leadership Toolbox".
Bibliografia na stronach 229-[230].
Dostępne również jako e-book.
Za każdym sukcesem w biznesie stoi odpowiednio zarządzana drużyna. Rewolucja cyfrowa i postęp technologiczny radykalnie wpłynęły na to, jak pracujemy, nawiązujemy relacje czy spędzamy wolny czas. Wraz z globalnymi zmianami oraz zachodzącymi przemianami społecznymi i pokoleniowymi modyfikacji uległ także portret skutecznego lidera. Rynek potrzebuje dziś nowego modelu kompetencji przywódczych. Czas twardych, wszystkowiedzących wodzów minął bezpowrotnie. Dziś wartość menedżerów określa ich stosunek do ludzi - stwarzanie warunków do maksymalnego wykorzystania zdolności i możliwości każdego pracownika z osobna i wszystkich razem. Wymaga to od nich umiejętności pracy nad sobą, wzmacniania mocnych i korygowania słabych stron. Ale jak być skutecznym liderem w dzisiejszym świecie? Coraz większe wymagania i coraz mniej czasu - to codzienność współczesnych menedżerów! Oczywiście ta codzienność przekłada się bezpośrednio na deficyt czasu potrzebnego na pracę z ludźmi. Wiele dotychczasowych narzędzi kierowania przestaje sprawdzać się w praktyce. Nowe wyzwania wymagają nowych rozwiązań. Odpowiedzią na to zapotrzebowanie jest "Leadership Toolbox". To zestaw łatwych do zastosowania modeli zachowań, pozwalających skutecznie reagować w sytuacjach związanych z kierowaniem ludźmi. "Leadership Toolbox" zawiera techniki, z których może korzystać zarówno brygadzista pracujący na linii produkcyjnej, menedżer kierujący zespołem handlowców, dyrektor ministerialnego departamentu, jak i menedżer wyższego szczebla w międzynarodowej korporacji. Modele zachowań mogą być adaptowane do określonych sytuacji, bez względu na profil czy wielkość firmy. W książce znajdziecie też specjalny kod upoważniający do pobrania ze strony wydawnictwa bezpłatnej wersji audio (plik mp3) wszystkich case studies zawartych w "Leadership Toolbox". Na naszych oczach zmienia się charakter i rola liderów, pojawia się nowe przywództwo. I jak we wszystkim, ci, którzy jako pierwsi zastosują je w swoich organizacjach, wygrają. W tym wyścigu nie będzie srebrnych medali. A my? Czy chcemy takiego przywództwa? Czy jesteśmy gotowi zrezygnować z przynależnej nam władzy i podzielić się nią z naszymi ludźmi? Czy potrafimy właściwie dobrać sobie współpracowników - o różnych kompetencjach, umiejętnościach i doświadczeniach? Czy umiemy zmodyfikować swój obecny styl zarządzania w kierunku wspierania, a nie wyręczania zespołu? Po przeczytaniu tej książki wielu czytelników z pełnym przekonaniem odpowie: "Tak!". I co ważniejsze, będzie wiedziało, jak to zrobić!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57611 (1 egz.)
Kaucja: 30,31 zł
Książka
W koszyku
(Światowe Bestsellery Biznesowe)
Książka podbiła wszystkie listy bestsellerów w Stanach Zjednoczonych od Financial Times po Amazon.com. Oparta na obszernym materiale empirycznym, jaki zebrali autorzy prowadząc badania w organizacji Gallupa, pokazuje, że istnieje coś, co łączy wszystkich odnoszących sukces menedżerów - jest tym elastyczność w podchodzeniu do sytuacji i ludzi, przekraczanie i łamanie utartych zasad. Książka proponuje model zarządzania, który pozwoli na wprowadzenie decydujących o sukcesie zmian, zwiększenie kreatywności pracowników i zadowolenia klientów oraz osiągnięcie lepszych zysków. "W książce tej oddajemy głos milionowi pracowników i osiemdziesięciu tysiącom menedżerów. Ta oszałamiająca liczba rozmów pozwoliła nam nie oderwać się od realiów. Na początku trudno było sobie nawet wyobrazić, co będzie można usłyszeć od utalentowanego pracownika czy wybitnego menedżera. (.) Wiemy, tak jak i ty, że współczesne życie pełne jest nieustających zmian. Wiemy, że zmienia się atmosfera pracy, że pojawiają się i znikają coraz to nowe podejścia do zarządzania. Słuchając takich menedżerów, jak Michael, i pracowników, którymi oni kierują, staraliśmy się jednak wyłowić coś, co się nie zmienia. Co będzie zawsze potrzebne utalentowanym pracownikom? Co zawsze będą robić wielcy menedżerowie, aby zamienić talent w czyn? Jakie są niezmienne sekrety znajdowania utalentowanych pracowników, sprawiania, że skoncentrują się na właściwym celu, i zatrzymywania ich na długo? Co pozostaje niezmienne? Takie pytania postawiliśmy sobie na początku. A na następnych stronach tej książki przedstawimy wnioski, do których udało nam się dojść". ze Wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The go-giver leader : a little story about what matters most in business.
Na okładce: Ta książka świetnie oddaje istotę życia i przywództwa. Gorąco ją polecam. John C. Maxwell, autor bestsellerów ,,New York Timesa"
W doskonale ocenianym bestsellerze Go-Giver. Rozdawca Bob Burg i John David Mann udowodnili, że wiarygodnie opowiedziana historia może przekazać wartościowe idee. W książce "Go-Giver. Lider-Rozdawca" przedstawiają równie wciągającą historię firmy zmagającej się z problemami i młodego ambitnego menedżera próbującego przewodzić jej w trakcie podejmowania strategicznej decyzji. Firma Allen & Augustine od dziesięcioleci produkuje wysokiej jakości krzesła. Pracownicy są dumni ze swojej pracy i lojalni wobec właścicieli i zarządu. Jednak ta szanowana firma znalazła się na rozdrożu - musi zmierzyć się z trudną sytuacją gospodarczą, zagraniczną konkurencją i problemami finansowymi. W powietrzu wyczuwalna jest atmosfera niepewności, obawy, a może nawet paniki. Wtedy w spółce pojawia się Ben ze zleconym przez większą firmę zadaniem przekonania właścicieli i pracowników do zgody na przejęcie Allen & Augustine. Ma to uchronić producenta krzeseł przed upadkiem. Dla Bena sytuacja jest jasna - albo Allen & Augustine zostanie przejęty i zrestrukturyzowany, albo zbankrutuje i zniknie z rynku. Dlaczego więc nikt nie ulega jego argumentom, począwszy od prezesa firmy, a na szeregowych pracownikach kończąc? Czy przed decydującym głosowaniem Ben znajdzie sposób, by przekonać pracowników, będących jednocześnie akcjonariuszami? Czy Allen & Augustine przetrwa, nie tracąc swojej duszy? Śledząc drogę Bena do zrozumienia, że prawdziwy wpływ mniej zależny jest od przejmowania przywództwa niż od jego dawania, znajdziesz zaskakującą odpowiedź na te pytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58171 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce przy nazwie autora: Silicon Valley Product Group.
Historia zna przykłady produktów, które odniosły niewiarygodny sukces i do dziś są zwane kultowymi. Można też wskazać projekty, które, zdawałoby się, były skazane na zwycięstwo, a jednak zaliczyły spektakularną porażkę. Co decyduje o losie nowego produktu? Jak stworzyć coś wybitnego, co przyniesie firmie pozycję rynkowego lidera? Początki wydają się oczywiste: trzeba odkryć coś, co jest wartościowe, użyteczne i wykonalne. Bez tego nie można oczekiwać powodzenia. Nawet jednak najlepsze pomysły mogą się okazać klapą przy niewłaściwym zarządzaniu nowym projektem. Za każdym świetnym produktem stoi ktoś, kto godzi sprzeczne interesy i wykonuje tytaniczną pracę.
Ta książka jest przeznaczona dla menedżerów produktów technologicznych. Pozwala na zdobycie, ugruntowanie i usystematyzowanie wiedzy o problemach i wyzwaniach specyficznych dla tworzenia rozwiązań opartych na technologii. Znalazło się w niej mnóstwo wskazówek pozwalających na budowanie wysoce elastycznych i wydajnych zespołów i wypracowanie efektywnej kultury organizacji. Nie zabrakło praktycznych porad z dziedziny zarządzania produktem, popartych dziesiątkami przykładów z działalności liderów branży. Dogłębnie wyjaśniono techniki i zasady różnych aspektów testowania nowych produktów. Dzięki tej przystępnej, angażującej czytelnika publikacji stworzenie produktu wzbudzającego zachwyt użytkowników okaże się o wiele łatwiejsze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59033 (1 egz.)
Kaucja: 0,00 zł
Książka
W koszyku
(Sensus)
Być może znasz osoby, którym się zawsze wiedzie. Są szczęśliwe, żyją dostatnio, realizują się w pracy, która jest ich pasją, a do tego są otoczone przyjaźnią i życzliwością. Wydaje się, że na loterii życia wygrywają los za losem. Jeśli nie zaliczasz się do tych szczęśliwców i często zaznajesz niepowodzeń, mam dla Ciebie świetne wieści: możesz to zmienić! Masz w sobie moc, aby odzyskać własne istnienie. Masz siłę, aby pokonywać przeszkody, wzbogacić swoją egzystencję, osiągnąć harmonię, dobre zdrowie i dobrobyt. Na pewno nie jest za późno, aby poprawić swoją przyszłość i uczynić ją satysfakcjonującą i wspaniałą!W tej inspirującej książce znajdziesz niezawodne zasady Dale`a Carnegie`ego, dzięki którym - podobnie jak miliony innych ludzi - odzyskasz swoje życie, nauczysz się kierować własnym nastawieniem wobec różnych sytuacji i dowiesz się, w jaki sposób kształtować swoje nawyki. Przekonasz się, że zrównoważenie najważniejszych dziedzin życia jest możliwe, nauczysz się minimalizować stres i zmartwienia, a także przyswoisz sobie zasady zdrowego stylu życia. Poznasz niezawodne techniki skutecznej komunikacji z innymi ludźmi i staniesz się osobą prawdziwie charyzmatyczną! Treści zawarte w tej książce nie są wymysłem teoretyka: to efekt wieloletnich doświadczeń osób, które je zastosowały i zyskały satysfakcjonujące, owocne i ekscytujące życie.Dale Carnegie (1888 - 1955) był amerykańskim pisarzem, pionierem w dziedzinie samorozwoju i umiejętności interpersonalnych. Urodził się w biednej farmerskiej rodzinie. Po ukończeniu college`u imał się różnych zajęć. Stał się sławny po opublikowaniu swojej pierwszej książki w 1936 roku. Książkę tę przeczytało ponad milion ludzi. Carnegie przekazuje sprawdzone rozwiązania, dzięki którym coraz liczniejsi czytelnicy wzbogacają swoje życie, stają się produktywniejsi, szczęśliwsi i odnoszą więcej sukcesów. Autor ten jest uważany w wielu krajach świata za jednego z twórców książek rozwiązujących najistotniejsze ludzkie problemy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20391 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The emotionally intelligent manager : how to develop and use the four key emotional skills of leadership.
Bibliografia na stronach [271]-274. Indeks.
SzczegółyOd zawsze byliśmy uczeni, że wobec emocji należy zachować ostrożność. Wyrażanie uczuć w miejscu pracy uważa się na ogół za zachowanie nieprofesjonalne. David R. Caruso i Peter Salovey obalają ten pogląd. Ich zdaniem emocje stanowią integralną część myślenia, rozumowania i inteligencji. Że to do stopnia rozwinięcia czterech związanych z nimi umiejętności - rozpoznawania uczuć, wykorzystywania ich do usprawnienia procesu myślenia, rozumienie ich oraz zarządzania nimi - zależy nasz zawodowy sukces. I nie ma tu znaczenia, czy jesteśmy menedżerami, dyrektorami czy szeregowymi członkami zespołu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57888 (1 egz.)
Kaucja: 10,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [365]-393.
Czy w XXI wieku dystans ma znaczenie dla międzynarodowego biznesu? Czy i w jaki sposób wpływa na funkcjonowanie przedsiębiorstw decydujących się na ekspansję zagraniczną? Istnieje wiele argumentów przemawiających za tezą, że dystans - jako bariera umiędzynarodowienia przedsiębiorstw związana z odległością geograficzną, ale także odmiennością kulturową, administracyjną i gospodarczą rynków - traci na znaczeniu. Globalizacja jest najczęściej przedstawiana jako rosnąca integracja i współzależność gospodarek krajowych, która przejawia się w integracji rynków i produkcji. Niewątpliwie spadek barier celnych i ograniczeń dla bezpośrednich inwestycji zagranicznych oraz rozwój technologiczny (postępująca digitalizacja, automatyzacja oraz spadek kosztów transportu) napędzają procesy globalizacji, co daje podstawy dla twierdzenia, że dystans - zwłaszcza geograficzny - rzeczywiście traci na znaczeniu. Wyniki wielu badań sugerują jednak, że tezę o śmierci dystansu ogłoszono przedwcześnie. Nowsze badania, które analizują poziom konwergencji między krajami w okresie między 1960 a 2009 rokiem pod względem ekonomicznym, demograficznym, poziomu wiedzy, finansowym i politycznym, wykazują, że kraje upodobniły się do siebie mniej, niż sądzono. Pod koniec drugiej dekady XXI wieku jesteśmy świadkami narastającego - na fali nastrojów nacjonalistycznych - protekcjonizmu, także w krajach Unii Europejskiej. Niepewność związana z wyjściem Wielkiej Brytanii ze struktur UE (brexit), wojny handlowe między USA i Chinami oraz USA z UE odzwierciedlają trendy cofania się globalizacji. Będzie to wpływać na globalną sytuację makroekonomiczną, a w efekcie również na zachowania przedsiębiorstw i menedżerów kształtujących strategie międzynarodowego rozwoju firm. W kontekście internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw istotne wydają się dwa pytania stawiane w książce: Jak przedsiębiorstwa pokonują trudności wynikające z postrzeganych przez menedżerów różnic między rynkiem krajowym a rynkiem zagranicznym? Czy wpływ dystansu na wyniki osiągane na rynkach zagranicznych zależny jest od intensywności technologicznej branży, w której działają przedsiębiorstwa? Celem badań prowadzonych na potrzeby tej pracy było rozpoznanie wpływu postrzeganego przez menedżerów dystansu (dystansu psychicznego) na wyniki przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, poznanie sposobów pokonywania trudności wynikających z różnic pomiędzy rynkami oraz sformułowanie modelu pokonywania dystansu.
Wstęp * Rozdział 1. DYSTANS PSYCHICZNY JAKO KATEGORIA TEORETYCZNA ORAZ OBSZAR BADAWCZY * 1.1. Teoretyczne perspektywy internacjonalizacji * przedsiębiorstw * 1.2. Dystans psychiczny w etapowym modelu internacjonalizacji * 1.3. Definicje dystansu psychicznego i sposoby pomiaru * 1.4. Główne nurty badań dystansu psychicznego * Dystans psychiczny a przebieg procesu umiędzynarodowienia (wybór rynku zagranicznego, wybór sposobu wejścia, sekwencja) * Dystans psychiczny a wyniki na rynkach zagranicznych * Dystans psychiczny a adaptacja do rynku zagranicznego * Dystans psychiczny a uwarunkowania postrzeganego dystansu * Dystans psychiczny a relacje z partnerem zagranicznym * Dystans psychiczny a miękkie aspekty zarządzania * Dystans psychiczny a sposoby pokonywania trudności wynikających z odmiennośco rynków * 1.5. Efekty na rynkach zagranicznych: filary perspektywy strategicznej i rodzaje barier ("kosztów") * Rozdział 2. MODEL I METODA BADAŁ * 2.1. Luka badawcza - kompleksowość zależności, kontekst i mechanizmy ograniczające wpływ dystansu psychicznego na ekspansję zagraniczną przedsiębiorstw * 2.2. Cele, pytania i model konceptualny * 2.3. Logika modelu konceptualnego * Hipotezy replikujące dotychczasowy dorobek teoretyczny w nowym kontekście * Hipotezy poszerzające dotychczasowy dorobek teoretyczny * 2.4. Metody badawcze * Metody mieszane: łączenie metod ilościowych i jakościowych * Proces badawczy * Rozdział 3. DYSTANS PSYCHICZNY I SPOSOBY JEGO POKONYWANIA W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŁ ILOŚCIOWYCH * 3.1. Próba badawcza * 3.2. Operacjonalizacja zmiennych * 3.3. Modele równań strukturalnych (SEM) * 3.4. Wpływ dystansu psychicznego na wyniki osiągane na rynkach zagranicznych: estymowanie modelu konceptualnego z wykorzystaniem modelowania strukturalnego * Model strukturalny dla całej próby * Modelowanie strukturalne w podgrupach branżowych * 3.5. Ocena wyników: weryfikacja hipotez z modelu konceptualnego * 3.6. Znaczenie kontekstu: analiza różnic na poziomie głównych zmiennych w grupach branżowych * Dystans psychiczny * Reakcja na dystans i zakres instrumentów * Adaptacja do rynku zagranicznego * 3.7. Podsumowanie badań ilościowych * Rozdział 4. MECHANIZMY POKONYWANIA DYSTANSU W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŁ JAKOŚCIOWYCH * 4.1. Studium przypadku jako metoda badawcza * 4.2. Dobór przedsiębiorstw, źródła danych i analiza materiału empirycznego * 4.3. Profile badanych przedsiębiorstw i charakterystyka ekspansji zagranicznej * 4.4. Dystans kulturowy * Postrzegana kulturowa odmienność rynków * Pokonywanie dystansu kulturowego * Wpływ dystansu kulturowego na wybory strategiczne * 4.5. Dystans administracyjny * Postrzegana administracyjna odmienność rynków * Protekcjonizm, związki zawodowe i podatki * Pokonywanie dystansu administracyjnego * Wpływ dystansu administracyjnego na wybory strategiczne * 4.6. Dystans geograficzny * Postrzegana geograficzna odmienność rynków * Pokonywanie dystansu geograficznego * Wpływ dystansu geograficznego na wybory strategiczne * 4.7. Dystans gospodarczo-technologiczny * Postrzegana gospodarczo-technologiczna odmienność rynków * Pokonywanie dystansu gospodarczo-technologicznego * Wpływ dystansu gospodarczo-technologicznego na wybory strategiczne * 4.8. Podsumowanie badań jakościowych * Wpływ dystansu na kluczowe wybory strategii internacjonalizacji * Typy mechanizmów pokonywania dystansu * Rozdział 5. MODEL POKONYWANIA DYSTANSU W EKSPANSJI ZAGRANICZNEJ * 5.1. Sposoby i mechanizmy pokonywania dystansu - model teoretyczny * 5.2. Wkład w teorię internacjonalizacji przedsiębiorstw * 5.3. Wkład w praktykę zarządzania * 5.4. Ograniczenia modelu i kierunki dalszych badań * Załączniki * Załącznik 1. Przegląd badań uwzględniających dystans psychiczny, opublikowanych do 2017 roku * Załącznik 2. Kwestionariusz badawczy do badań ilościowych * Załącznik 3. Klasyfikacja technologiczna branż produkcyjnych * Załącznik 4. Kategorie instrumentów - wyniki modelowania strukturalnego w grupach branżowych * Załącznik 5. Przypadek A (Grupa Nowy Styl) * Załącznik 6. Przypadek B (Granna) * Załącznik 7. Przypadek C (Aplisens SA) * Załącznik 8. Przypadek D (Lechpol) * Bibliografia * Spis rysunków * Spis tabel
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasady skutecznego przywództwa / Stephen R. Covey ; przeł. Konrad Pawłowski. - Wydanie II poprawione (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2015. - 346, [10] stron : ilustracje ; 23 cm.
U dołu okładki podtytuł: Poznaj mechanizmy efektywnego i twórczego kierowania ludźmi.
Wydanie 1. pt.: Zasady działania skutecznego przywódcy.
Kontynuacja książki: 7 nawyków skutecznego działania.
Indeks.
Książka jest kontynuacją opracowanych przez Coveya 7 nawyków skutecznego działania, cieszących się niezwykłą popularnością (w Stanach Zjednoczonych sprzedano ponad 10 mln egzemplarzy) także w Europie. Tym razem autor wyjaśnia, jaki powinien być i jakim zasadom hołdować przywódca, by jego kierowanie ludźmi przynosiło najlepsze efekty nie tylko w wymiarze zawodowym, ale i ludzkim.
Wstęp - w zgodzie z zasadami * Część I. Skuteczność działania w życiu osobistym i w stosunkach międzyludzkich * Wprowadzenie * 1. Cechy przywódców działających zgodnie z zasadami * 2. Ponowne spojrzenie na siedem nawyków skutecznego działania * 3. Trzy rozwiązania * 4. Pierwotna wielkość * 5. Zerwanie z przeszłością * 6. Sześć dni tworzenia * 7. Siedem grzechów głównych * 8. Moralny kompas * 9. Siła koncentracji na zasadach * 10. Nawiązywanie porozumienia * 11. Trzydzieści metod wywierania wpływu * 12. Osiem sposobów na wzbogacenie życia małżeńskiego i rodzinnego * 13. Wychowywanie dzieci na wybitnych ludzi * Część II. Rozwój menedżerski i organizacyjny * Wprowadzenie * 14. Menedżerowie dostaku * 15. Siedem chronicznych problemów * 16. Zmiana paradygmatu zarządzania * 17. Korzyści wypływające z paradygmatu przywództwa skoncentrowanego na zasadach * 18. Sześć warunków powierzania odpowiedzialności * 19. Zarządzanie oczekiwaniami * 20. Nadzór zewnętrzny a samokontrola * 21. Angażowanie ludzi w rozwiązywanie problemów * 22. Systemy informacji o osobach związanych z firmą * 23. Całkowite rozwiązywanie problemów przez pracowników * 24. Zarządzaj z lewej, kieruj z prawej * 25. Zasady najwyższej jakości * 26. Przywództwo najwyższej jakości * 27. Siedem nawyków i czternaście punktów Deminga * 28. Przekształcanie moczarów w oazę * 29. Konstytucja przedsiębiorstwa * 30. Uniwersalna deklaracja misji * 31. System kształcenia skoncentrowany na właściwych zasadach * Epilog. Łowienie ryb w strumieniu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 004 (1 egz.)
Kaucja: 0,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17859 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasady / Ray Dalio ; przełożył Krzysztof Kurek. - Warszawa : Wydawnictwo Agora, 2019. - 637, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Na grzbiecie podtytuł: życie i praca.
Bibliografia na stronach 627-632. Indeks.
Ray Dalio nazywany jest "Stevem Jobsem inwestowania", a jego książka “Zasady" sprzedała się w milionach egzemplarzy na całym świecie. Z zawartych w nich porad korzysta między innymi Bill Gates, ale ich skuteczność oraz uniwersalna forma sprawdzają się na wielu płaszczyznach życia - będą tak samo przydatne dla potężnych prezesów, jak i tych, którzy dopiero szukają własnej ścieżki sukcesu.Ray Dalio dostarczył mi bezcennych wskazówek i spostrzeżeń. Cieszę się, że teraz dostępne są również dla was, w książce “Zasady". -Bill GatesDalio, jeden z bardziej wpływowych ludzi na świecie, swój sukces zawdzięcza niekonwencjonalnym zasadom, które opracowywał, udoskonalał, a następnie wcielał w życie. Dzieli się nimi na łamach książki, inspiruje i motywuje czytelników, by przy ich pomocy, także oni śmiało osiągali swoje cele.Jak inwestować, kształtować rentowne relacje i budować nowoczesną firmę? Od czasu bestsellera Jima Collinsa "Od dobrego do wielkiego", nie było, moim zdaniem, na światowym rynku książki tak użytecznej, pragmatycznej, trafnej i biznesowo i psychologicznie zarazem. To niezwykle wartościowy przewodnik zarządzania sobą, zespołami i rozwojem kultury merytokracji, w której otwartość, wizja, połączone realizmem i determinacją, stanowią podstawę odporności i sukcesu."Zasady" Raya Dalio to " lektura obowiązkowa" w Akademii Psychologii Przywództwa - polecam ją wszystkim! Jacek Santorski, przedsiębiorca, mentor, prof.hon. Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej - twórca i dyrektor programowy Akademii Psychologii Przywództwa."Ray Dalio jest inwestorem, miliarderem, założycielem i szefem największego na świecie funduszu hedgingowego Bridgewater Associates. Firma powstała w 1975 roku w nowojorskim, dwupokojowym mieszkaniu Dalio, a dziś jest piątym najważniejszym prywatnym przedsiębiorstwem w Stanach Zjednoczonych (Fortune), przynoszącym większe zyski inwestorom niż jakikolwiek inny fundusz hedgingowy w historii (Bloomberg). Ray Dalio pojawił się na liście najbardziej wpływowych ludzi na świecie oraz na liście Forbes 100 najbogatszych na świecie. Mieszka ze swoją rodziną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20498 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mój szef / Melissa Darwood. - Łódź : Melissa Darwood, 2020. - 370, [2] strony ; 21 cm.
(Mój szef / Melissa Darwood ; [1])
Stanowi część 1. cyklu. Część 2. pt.: Mój As ; część 3. pt.: Mój As 2 i pół.
Na okładce: Cięte riposty, skrywane pożądanie, namiętny seks.
Nazwa wydawcy na podstawie serwisu e-ISBN.
Na książce wyłącznie pseudonim autora.
Wiek: 18+.
Książka dostępna także jako e-book.
Cięte riposty, skrywane pożądanie, namiętny seks.Romans biurowy, który rozpali Twoje zmysły, rozmiękczy serce i rozbawi do łez. Mówi się, że nie szata zdobi człowieka, a jednak spora grupa kobiet z mojego działu ma odmienne zdanie. Uważają, że mój szef wygląda niczym senne, mokre marzenie. Fakt, jest wkurzająco przystojny i irytująco inteligentny, do tego zawsze zjawia się w firmie w nienagannie skrojonym garniturze, pod krawatem i z zegarkiem za miliony monet. Perfekcyjny boss wyjęty z okładki magazynu "Businessman". Niestety to tylko pozory. Już pierwszego dnia w pracy zorientowałam się, że jest zimnym draniem z kalkulatorem zamiast serca. Po tygodniu wyszło na jaw, że jest również bezwzględnym, wymagającym, pedantycznym i sztywnym jak kij od szczotki szefobotem!Nie znoszę go! I mojej pracy też! Codziennie zaciskam zęby i robię to, za co mi płacą - analizy, wykresy, zestawienia. Oraz to, za co mi nie płacą - tyranie po godzinach i złorzeczenie na przełożonego. Ale mam plan. Pokręcę się w tym korpowrotku jeszcze przez kilka miesięcy, odłożę zarobione pieniądze na własny biznes i odchodzę. I nie chcę już nigdy więcej widzieć mojego szefa!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. w przypisach. - Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46900 (1 egz.)
Kaucja: 65,52 zł
Książka
W koszyku
Menedżer skuteczny / Peter F. Drucker ; przekład Jerzy Górski, Jerzy Szyfter. - Wydanie w nowej szacie graficznej. - Warszawa : MT Biznes, 2017. - 240 stron ; 12 cm.
(Światowe Bestsellery Biznesowe : zarządzanie)
Tytuł oryginału: "The effective executive" 1966.
EFEKTYWNOŚCI MOŻNA SIĘ NAUCZYĆNie chodzi o to, aby robić wszystkie rzeczy we właściwy sposób.Chodzi przede wszystkim o to, aby robić właściwe rzeczy.Peter F. DruckerRozwój własny skutecznego menedżera ma kardynalne znaczenie dla rozwoju organizacji, czy będzie nią biznes, agenda rządowa, laboratorium badawcze, szpital czy jednostka wojskowa. Tędy wiedzie droga do osiągnięć organizacji. Menedżerowie, pracując nad swoją efektywnością, podnoszą poziom osiągnięć całej organizacji. Zwiększają bowiem aspiracje - zarówno swoje własne, jak i innych. W rezultacie organizacja staje się zdolna nie tylko do lepszego funkcjonowania, ale i do robienia wielu różnych rzeczy, których nie robiła, a także do sięgania po nowe cele.Książka ta próbuje przedstawić różne wymiary menedżerskich osiągnięć w takiej sekwencji, by zachęcić Czytelnika do nauczenia się skuteczności w zarządzaniu. Nie jest to oczywiście podręcznik - choćby dlatego, że jeśli nawet skuteczności może się ktoś nauczyć, to uczyć jej z pewnością nie można. Skuteczność nie jest bowiem "przedmiotem", lecz kwestią dyscypliny.Dla osiągnięcia sensownej efektywności nie wystarczy być inteligentnym, ciężko pracować i znać się na rzeczy. Efektywność to coś odrębnego, coś innego. Ale nie wymaga ona jakiegoś specjalnego daru, specjalnych talentów czy specjalnego treningu. Nie wymaga - w przypadku menedżera - czegoś specjalnie skomplikowanego. Na efektywność składa się pewna suma nawyków i zabiegów, które przedstawia i omawia ta książka. Nie są one czymś "wrodzonym". Przez 45 lat pracowałem jako konsultant z dziesiątkami menedżerów najrozmaitszych organizacji, dużych i małych, w biznesie, w agendach rządowych, związkach zawodowych, szpitalach, uniwersytetach, służbach komunalnych, z menedżerami amerykańskimi, europejskimi, latynoamerykańskimi, japońskimi, i nigdy nie natknąłem się na choćby jednego menedżera "z natury", który by się po prostu skutecznym urodził. Wszyscy ci skuteczni musieli się efektywności nauczyć. I musieli ją praktykować tak długo, aż stała się ich drugą naturą. Ale też wszyscy, którzy pracowali nad tym, by stać się skutecznymi szefami, odnieśli w tym względzie sukcesy. Efektywności można się nauczyć, a co więcej - uczyć się jej trzeba.Peter F. Drucker
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21936 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Bibliogr. s. 409-439, wykaz orzecznictwa s. 440-448, wykaz aktów prawnych s. 449-455.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48483 (1 egz.)
Kaucja: 63,20 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej