Ciszewska-Mlinarič Mariola
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Ciszewska-Mlinarič Mariola
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(1)
Marketing
(1)
Menedżerowie
(1)
Nowy produkt
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Public relations
(1)
Reklama
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(2)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [365]-393.
Czy w XXI wieku dystans ma znaczenie dla międzynarodowego biznesu? Czy i w jaki sposób wpływa na funkcjonowanie przedsiębiorstw decydujących się na ekspansję zagraniczną? Istnieje wiele argumentów przemawiających za tezą, że dystans - jako bariera umiędzynarodowienia przedsiębiorstw związana z odległością geograficzną, ale także odmiennością kulturową, administracyjną i gospodarczą rynków - traci na znaczeniu. Globalizacja jest najczęściej przedstawiana jako rosnąca integracja i współzależność gospodarek krajowych, która przejawia się w integracji rynków i produkcji. Niewątpliwie spadek barier celnych i ograniczeń dla bezpośrednich inwestycji zagranicznych oraz rozwój technologiczny (postępująca digitalizacja, automatyzacja oraz spadek kosztów transportu) napędzają procesy globalizacji, co daje podstawy dla twierdzenia, że dystans - zwłaszcza geograficzny - rzeczywiście traci na znaczeniu. Wyniki wielu badań sugerują jednak, że tezę o śmierci dystansu ogłoszono przedwcześnie. Nowsze badania, które analizują poziom konwergencji między krajami w okresie między 1960 a 2009 rokiem pod względem ekonomicznym, demograficznym, poziomu wiedzy, finansowym i politycznym, wykazują, że kraje upodobniły się do siebie mniej, niż sądzono. Pod koniec drugiej dekady XXI wieku jesteśmy świadkami narastającego - na fali nastrojów nacjonalistycznych - protekcjonizmu, także w krajach Unii Europejskiej. Niepewność związana z wyjściem Wielkiej Brytanii ze struktur UE (brexit), wojny handlowe między USA i Chinami oraz USA z UE odzwierciedlają trendy cofania się globalizacji. Będzie to wpływać na globalną sytuację makroekonomiczną, a w efekcie również na zachowania przedsiębiorstw i menedżerów kształtujących strategie międzynarodowego rozwoju firm. W kontekście internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw istotne wydają się dwa pytania stawiane w książce: Jak przedsiębiorstwa pokonują trudności wynikające z postrzeganych przez menedżerów różnic między rynkiem krajowym a rynkiem zagranicznym? Czy wpływ dystansu na wyniki osiągane na rynkach zagranicznych zależny jest od intensywności technologicznej branży, w której działają przedsiębiorstwa? Celem badań prowadzonych na potrzeby tej pracy było rozpoznanie wpływu postrzeganego przez menedżerów dystansu (dystansu psychicznego) na wyniki przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, poznanie sposobów pokonywania trudności wynikających z różnic pomiędzy rynkami oraz sformułowanie modelu pokonywania dystansu.
Wstęp * Rozdział 1. DYSTANS PSYCHICZNY JAKO KATEGORIA TEORETYCZNA ORAZ OBSZAR BADAWCZY * 1.1. Teoretyczne perspektywy internacjonalizacji * przedsiębiorstw * 1.2. Dystans psychiczny w etapowym modelu internacjonalizacji * 1.3. Definicje dystansu psychicznego i sposoby pomiaru * 1.4. Główne nurty badań dystansu psychicznego * Dystans psychiczny a przebieg procesu umiędzynarodowienia (wybór rynku zagranicznego, wybór sposobu wejścia, sekwencja) * Dystans psychiczny a wyniki na rynkach zagranicznych * Dystans psychiczny a adaptacja do rynku zagranicznego * Dystans psychiczny a uwarunkowania postrzeganego dystansu * Dystans psychiczny a relacje z partnerem zagranicznym * Dystans psychiczny a miękkie aspekty zarządzania * Dystans psychiczny a sposoby pokonywania trudności wynikających z odmiennośco rynków * 1.5. Efekty na rynkach zagranicznych: filary perspektywy strategicznej i rodzaje barier ("kosztów") * Rozdział 2. MODEL I METODA BADAŁ * 2.1. Luka badawcza - kompleksowość zależności, kontekst i mechanizmy ograniczające wpływ dystansu psychicznego na ekspansję zagraniczną przedsiębiorstw * 2.2. Cele, pytania i model konceptualny * 2.3. Logika modelu konceptualnego * Hipotezy replikujące dotychczasowy dorobek teoretyczny w nowym kontekście * Hipotezy poszerzające dotychczasowy dorobek teoretyczny * 2.4. Metody badawcze * Metody mieszane: łączenie metod ilościowych i jakościowych * Proces badawczy * Rozdział 3. DYSTANS PSYCHICZNY I SPOSOBY JEGO POKONYWANIA W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŁ ILOŚCIOWYCH * 3.1. Próba badawcza * 3.2. Operacjonalizacja zmiennych * 3.3. Modele równań strukturalnych (SEM) * 3.4. Wpływ dystansu psychicznego na wyniki osiągane na rynkach zagranicznych: estymowanie modelu konceptualnego z wykorzystaniem modelowania strukturalnego * Model strukturalny dla całej próby * Modelowanie strukturalne w podgrupach branżowych * 3.5. Ocena wyników: weryfikacja hipotez z modelu konceptualnego * 3.6. Znaczenie kontekstu: analiza różnic na poziomie głównych zmiennych w grupach branżowych * Dystans psychiczny * Reakcja na dystans i zakres instrumentów * Adaptacja do rynku zagranicznego * 3.7. Podsumowanie badań ilościowych * Rozdział 4. MECHANIZMY POKONYWANIA DYSTANSU W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŁ JAKOŚCIOWYCH * 4.1. Studium przypadku jako metoda badawcza * 4.2. Dobór przedsiębiorstw, źródła danych i analiza materiału empirycznego * 4.3. Profile badanych przedsiębiorstw i charakterystyka ekspansji zagranicznej * 4.4. Dystans kulturowy * Postrzegana kulturowa odmienność rynków * Pokonywanie dystansu kulturowego * Wpływ dystansu kulturowego na wybory strategiczne * 4.5. Dystans administracyjny * Postrzegana administracyjna odmienność rynków * Protekcjonizm, związki zawodowe i podatki * Pokonywanie dystansu administracyjnego * Wpływ dystansu administracyjnego na wybory strategiczne * 4.6. Dystans geograficzny * Postrzegana geograficzna odmienność rynków * Pokonywanie dystansu geograficznego * Wpływ dystansu geograficznego na wybory strategiczne * 4.7. Dystans gospodarczo-technologiczny * Postrzegana gospodarczo-technologiczna odmienność rynków * Pokonywanie dystansu gospodarczo-technologicznego * Wpływ dystansu gospodarczo-technologicznego na wybory strategiczne * 4.8. Podsumowanie badań jakościowych * Wpływ dystansu na kluczowe wybory strategii internacjonalizacji * Typy mechanizmów pokonywania dystansu * Rozdział 5. MODEL POKONYWANIA DYSTANSU W EKSPANSJI ZAGRANICZNEJ * 5.1. Sposoby i mechanizmy pokonywania dystansu - model teoretyczny * 5.2. Wkład w teorię internacjonalizacji przedsiębiorstw * 5.3. Wkład w praktykę zarządzania * 5.4. Ograniczenia modelu i kierunki dalszych badań * Załączniki * Załącznik 1. Przegląd badań uwzględniających dystans psychiczny, opublikowanych do 2017 roku * Załącznik 2. Kwestionariusz badawczy do badań ilościowych * Załącznik 3. Klasyfikacja technologiczna branż produkcyjnych * Załącznik 4. Kategorie instrumentów - wyniki modelowania strukturalnego w grupach branżowych * Załącznik 5. Przypadek A (Grupa Nowy Styl) * Załącznik 6. Przypadek B (Granna) * Załącznik 7. Przypadek C (Aplisens SA) * Załącznik 8. Przypadek D (Lechpol) * Bibliografia * Spis rysunków * Spis tabel
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Upadek reklamy i wzlot public relations / Al Ries, Laura Ries ; przekład Mariola Ciszewska. - Warszawa : Polskie Wydaw. Ekonomiczne, 2004. - 287, [1] strona : faksymilia, fotografie, wykresy ; 21 cm.
Tytuł oryginału : "Fall of advertising and the rise of PR" 2002.
W swojej najnowszej książce Al Ries i Laura Ries - znani specjaliści z dziedziny marketingu - nakłaniają do odejścia od reklamy jako głównego narzędzia marketingu na rzecz public relations. Bardzo długo reklama była pierwszoplanowym sposobem dotarcia do klienta i na nią przeznaczono największe środki. Ta era już się kończy. Teraz główny nacisk trzeba położyć na narzędzia z zakresu public relations, a reklamę stosować tylko pomocniczo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 46422 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21531 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej