Prawo bankowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Niczyporuk Anna
(1)
Ofiarski Zbigniew (1959- )
(1)
Płókarz Rafał (1970- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Bankierzy
(1)
Konsumenci
(1)
Politycy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Urzędnicy
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Prawo bankowe
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Europa
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 253-263.
Dla konsumentów korzystających z detalicznych usług bankowych, studentów wyższych uczelni o profilu ekonomicznym, pracowników kadry zarządzającej banków i innych instytucji finansowych, pracowników naukowo-dydaktycznych wyższych uczelni ekonomicznych.
Mimo deklarowanych przez coraz liczniejsze banki oraz inne instytucje finansowe zapewnień o koncentracji na potrzebach klienta, prawa oraz interes ekonomiczny konsumenta na współczesnym rynku detalicznych usług bankowych nadal wymagają ochrony. Transakcje na nim zawierane nie są oparte na zasadzie równorzędności stron. Niewątpliwie słabszą stroną jest konsument, który nie zawsze podejmuje decyzje suwerennie, w sposób wolny od presji i nacisku ze strony podmiotów profesjonalnie świadczących usługi finansowe. Słabsza względem instytucji finansowej pozycja konsumenta wynika także z samej specyfiki usług finansowych, które cechuje coraz większy stopień złożoności i skomplikowania, przez co są mało przejrzyste i trudne do porównania. Ich zrozumienie determinują poziom posiadanej wiedzy i umiejętności finansowych konsumenta. Nieprzemyślane, nieracjonalne i nieleżące w interesie ekonomicznym konsumenta wybory mogą destabilizować jego domowy budżet i powodować szereg niekorzystnych efektów, prowadząc do jego niewypłacalności. Potrzeba objęcia interesu konsumenta ochroną na tym rynku wydaje się zatem w pełni uzasadniona. W treści książki autorka zidentyfikowała zagrożenia interesu konsumenta na współczesnym rynku detalicznych usług bankowych oraz przesłanki objęcia go ochroną. Następnie wyczerpująco przedstawiła i poddała analizie mechanizmy i narzędzia ochrony praw konsumenta stosowanych na szczeblu unijnym i krajowym, których skuteczność została oceniona w części empirycznej książki. W oparciu o analizę wyników badań empirycznych prowadzonych na szczeblu krajowym i unijnym wykazała, iż mimo ciągłej rozbudowy mechanizmów i narzędzi ochrony praw konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w Unii Europejskiej i w Polsce, skuteczność podejmowanych działań w tym obszarze mierzona stopniem przejrzystości tego rynku dla konsumenta jest niska.
Wprowadzenie * Rozdział 1 * Pozycja konsumenta na współczesnym rynku detalicznych usług bankowych * 1.1. Struktura i rozwój rynku detalicznych usług bankowych * 1.1.1. Struktura rynku detalicznych usług bankowych * 1.1.2. Ewolucja bankowości detalicznej w XX wieku * 1.1.3. Współczesny rynek detalicznych usług bankowych * 1.1.4. Filary nowego modelu banku detalicznego * 1.2. Konsument na rynku detalicznych usług finansowych * 1.2.1. Klient instytucji finansowej jako konsument * 1.2.2. Cechy współczesnego konsumenta i jego postawy wobec usług finansowych * 1.2.3. Zachowania finansowe konsumentów * 1.2.4. Przesłanki objęcia konsumenta ochroną na rynku usług finansowych * 1.2.5. Obszary zagrożeń interesów konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych * Rozdział 2 * Mechanizmy oraz narzędzia ochrony konsumenta na europejskim rynku detalicznych usług bankowych * 2.1. Rynek detalicznych usług bankowych jako element jednolitego rynku finansowego w Unii Europejskiej * 2.2. Polityka ochrony praw konsumenta w Unii Europejskiej * 2.3. Mechanizmy ochrony pozytywnej na rynku detalicznych usług bankowych * 2.3.1. Prawne instrumenty ochrony konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych * 2.3.2. Samoregulacja i Kodeksy dobrych praktyk w sektorze bankowym * 2.3.3. Instytucjonalne formy ochrony pozytywnej konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w Unii Europejskiej i w Polsce * 2.3.4. Edukacja finansowa konsumenta w Polsce i w Unii Europejskiej * 2.4. Repulsywne mechanizmy ochrony na rynku detalicznych usług bankowych * 2.4.1. Potrzeba i sposoby dochodzenia roszczeń konsumenckich * 2.4.2. Sądowe formy dochodzenia roszczeń konsumenckich * 2.4.3. Alternatywne metody dochodzenia roszczeń na rynku finansowym * 2.4.4. Inicjatywy i instytucje zaangażowane w rozstrzyganie transgranicznych sporów konsumenckich w Unii Europejskiej * Rozdział 3 * Ocena poziomu ochrony interesów konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w świetle badań konsumenckich * 3.1. Konsumencki monitoring stopnia przejrzystości detalicznych usług bankowych jako podstawowa metoda oceny poziomu ochrony praw konsumenta * 3.1.1. The Consumer Market Monitoring Survey a inne metody badania poziomu ochrony praw konsumenta * 3.1.2. Metodologia The Consumer Market Monitoring Survey * 3.2. Wyniki konsumenckiego monitoringu stopnia przejrzystości detalicznych usług bankowych dla Unii Europejskiej w latach 2010-2015 * 3.2.1. Ogólne wyniki oceny klastra usług bankowych w Unii Europejskiej w latach 2010-2015 * 3.2.2. Szczegółowe wyniki oceny rynku kredytów, pożyczek i kart kredytowych * 3.2.3. Szczegółowe wyniki oceny rynku rachunków bankowych * 3.2.4. Szczegółowe wyniki oceny rynku produktów inwestycyjnych, prywatnych kont emerytalnych i papierów wartościowych * 3.2.5. Szczegółowe wyniki oceny rynku kredytów hipotecznych * 3.2.6. Wyniki oceny rynków tworzących klaster usług bankowych - podsumowanie * 3.3. Wyniki konsumenckiego monitoringu stopnia przejrzystości rynków detalicznych usług bankowych dla Polski * 3.3.1. Ocena poziomu komponentów indeksu MPI oraz pozostałych komponentów monitoringu w Polsce * 3.3.2. Ocena istotności poszczególnych komponentów monitoringu konsumenckiego w Polsce w porównaniu z Unią Europejską * 3.4. Wyniki badań prowadzonych w Polsce pod kątem oceny stopnia ochrony konsumentów na rynkach usług finansowych * 3.5. Wykorzystanie pozasądowych form dochodzenia roszczeń przez konsumentów na rynku detalicznych usług finansowych w Polsce w latach 2009-2015 * Zakończenie * Bibliografia * Spis tabel * Spis rysunków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56552 (1 egz.)
Kaucja: 42,89 zł
Książka
W koszyku
Prawo bankowe / Zbigniew Ofiarski. - 5. wydanie, stan prawny na 1 stycznia 2017 r. - Warszawa: Wolters Kluwer, 2017. - 779 stron ; 24 cm.
(Seria Akademicka)
Bibliografia na stronach [745]-767. Indeks.
Dla studentów prawa, administracji, ekonomii i zarządzania, prawników, pracowników banków oraz innych instytucji finansowych.
Podręcznik stanowi systemowe ujęcie prawa bankowego. Autor omawia m.in. zasady organizacji i funkcjonowania banków oraz ich otoczenia w postaci innych instytucji finansowych (np. spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych) uprawnionych do wykonywania niektórych czynności bankowych. Ponadto szczegółowo prezentuje rozwiązania prawne tworzące system bezpiecznego i stabilnego funkcjonowania sektora bankowego. W piątym wydaniu podręcznika - poszerzonym i zaktualizowanym - opisano nie tylko istotnie zmieniony stan ustawodawstwa bankowego, ale również praktykę bankową wzbogaconą o doświadczenia zebrane z kryzysu finansowego, którego skutki są zauważalne w obecnym funkcjonowaniu sektora bankowego. Obok zagadnień dotyczących organizacji i zasad prowadzenia działalności bankowej, funkcjonowania banków uniwersalnych i specjalistycznych przedstawiono m.in.: Ľ problematykę nadzoru bankowego - mikroostrożnościowego, skonsolidowanego, uzupełniającego, a także jego najnowszej formy w postaci nadzoru makroostrożnościowego, Ľ zadania Narodowego Banku Polskiego,Ľnowe zasady funkcjonowania Bankowego Funduszu Gwarancyjnego obowiązujące od 2016 r., Ľ zmieniony zakres działania Komitetu Stabilności Finansowej, Ľ nowe poziomy integracji działalności banków spółdzielczych (np. zasady tworzenia zrzeszenia zintegrowanego oraz systemów ochrony), Ľ kolejne etapy ewolucji form nadzwyczajnej pomocy dla banków, będące efektem doświadczeń z okresu kryzysu finansowego z lat 2008-2009, w tym zmienione od 2016 r. zasady dokapitalizowania instytucji finansowych i ich ewentualnej rekapitalizacji, a także reguły stosowania rządowych instrumentów stabilizacji finansowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 336.7 (1 egz.)
Kaucja: 51,74 zł
Książka
W koszyku
Bankructwa. T. 2, Banki i SKOK-i / Rafał Płókarz. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 403, [1] strona : wykresy ; 23 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 379-401.
Dla konsumentów, bankowców, przedsiębiorców, polityków i studentów.
Tom II serii Bankructwa analizuje bankructwa banków: centralnych, komercyjnych, spółdzielczych i SKOK-ów, zwłaszcza na rynku polskim ostatnich lat. Analizę kilkudziesięciu bankructw, skutków różnych patologii, pogłębiają zagadnienia obecnych zagrożeń dla banków i posiadaczy oszczędności. Opisano w nim najbardziej palące kwestie: dylematy polskich banków i ich klientów związane m.in. z kredytami frankowymi (w tym wyrok TSUE z czerwca 2023 r.) i WIBOR-owymi, misselling toksycznych produktów i inne patologie bankowe, bezpieczeństwo aktywów finansowych w realiach wojennych, kontrowersje w przymusowo restrukturyzowanych bankach (Getin i in.), a globalnie – kryzys bankowy w 2023 r. i nowoczesny run na banki, groźbę bankructw systemów bankowych lub walut niektórych upadających krajów (Argentyny, Libanu, Turcji), zagrożenie niewypłacalnością USA. Także to, czy bank centralny (np. NBP) może upaść.
To pouczająca i bardzo aktualna lektura dla zainteresowanych gospodarką i finansami: konsumentów, bankowców, przedsiębiorców, urzędników, polityków, studentów. Książka łączy w sobie cechy publikacji naukowej i swoistego thrillera finansowego o patologiach bankowych, a zarazem poradnika z gatunku „jak nie stracić swoich pieniędzy?” przez złych banksterów i inne pułapki. [Opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 59009 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej