Ochrona konsumenta
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Kosikowski Cezary (1942- )
(1)
Kulesza-Damaziak Beata
(1)
Niczyporuk Anna
(1)
Pigłowski Marcin
(1)
Topolska Joanna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Doradcy podatkowi
(1)
Księgowi
(1)
Parlamentarzyści
(1)
Prawnicy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2950)
Ochrona konsumenta
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2935)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1377)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(996)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(877)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(452)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Współczesny interwencjonizm / Cezary Kosikowski. - Stan prawny na 1 lipca 2018 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2018. - 543 strony ; 22 cm.
Bibiografia na stronach [519]-543.
Dla sędziów, adwokatów, ekonomistów, księgowych i doradców podatkowych, pracowników administracji rządowej, parlamentarzystów, pracowników naukowych, studentów.
W monografii autor prezentuje zalety i wady współczesnego interwencjonizmu, a także bada, czy osiąga on zamierzone cele, wskazuje kierunki rozwoju i przedstawia konkretne propozycje zmian. Omawia ewolucję jego podstaw doktrynalnych; konstrukcję (przyczyny i cele, formy realizacji, instrumentarium, podstawy prawne, organizacja); funkcje (tworzenie strategii rozwoju, programowanie gospodarcze i planowanie finansowe, wsparcie finansowe gospodarki, kontrola i nadzór, ochrona konkurencji i konsumentów) oraz funkcjonowanie na rynku towarów i usług, rynku finansowym i rynku pracy.
Wykaz skrótów * Wstęp * Część I * DROGA DO WSPÓŁCZESNEGO INTERWENCJONIZMU I JEGO CECHY * Rozdział I Powstanie i rozwój interwencjonizmu * 1. Uwagi wstępne * 2. Interwencjonizm do połowy XIX w. * 3. Interwencjonizm do I połowy XX w. * 4. Interwencjonizm od II połowy XX w. * 4.1. Interwencjonizm w podzielonym politycznie świecie * 4.2. Zarządzanie gospodarką narodową w socjalizmie jako nowa formuła interwencjonizmu państwowego * 4.3. Powstanie interwencjonizmu międzynarodowego * 4.4. Interwencjonizm integracyjny na świecie i w Europie (interwencjonizm unijny) * 4.5. Interwencjonizm w obliczu wydarzeń istotnych globalnie * Rozdział II * Podstawy doktrynalne interwencjonizmu * Część II * KONSTRUKCJA WSPÓŁCZESNEGO INTERWENCJONIZMU * Rozdział III * Formuła współczesnego interwencjonizmu * 1. Przyczyny i cele współczesnego interwencjonizmu * 2. Formy realizacji współczesnego interwencjonizmu * 3. Instrumentarium współczesnego interwencjonizmu * Rozdział IV * Podstawy prawne interwencjonizmu oraz problemy ich tworzenia i kontroli * 1. Prawo interwencjonizmu * 2. Międzynarodowe prawo interwencjonizmu * 2.1. Zakres i źródła * 2.2. Problemy tworzenia i kontroli * 3. Unijne prawo interwencjonizmu * 3.1. Zakres i źródła * 3.2. Problemy tworzenia i kontroli * 4. Krajowe prawo interwencjonizmu (na przykładzie Polski) * 4.1. Zakres i źródła * 4.2. Problemy tworzenia i kontroli * Rozdział V * Instytucjonalizacja organizacyjna interwencjonizmu * 1. Zasady ogólne organizacji wykonywania interwencjonizmu * 2. Katalog organów i instytucji realizujących cele interwencjonizmu oraz ich charakter prawny * 3. Problem specjalizacji, współdziałania i koordynacji wykonywania interwencjonizmu przez organy i instytucje działające na różnych poziomach interwencjonizmu * Część III * FUNKCJE WSPÓŁCZESNEGO INTERWENCJONIZMU I FORMY JEGO REALIZACJI * Rozdział VI * Tworzenie strategii rozwoju (polityki gospodarczej) jako forma realizacji interwencjonizmu * 1. Istota i podstawy tworzenia strategii rozwoju (polityki gospodarczej) * 2. Tworzenie polityki gospodarczej na szczeblu organizacji międzynarodowych * 3. Tworzenie polityki gospodarczej w Unii Europejskiej * 4. Tworzenie polityki rozwoju w Polsce po 1989 r. * Rozdział VII * Programowanie gospodarcze i wieloletnie planowanie finansowe jako formy interwencjonizmu w gospodarce * 1. Od planowania do programowania gospodarczego * 2. Programowanie gospodarcze i wieloletnie planowanie finansowe w Unii Europejskiej * 3. Programowanie gospodarcze i wieloletnie planowanie finansowe w Polsce po 1989 r. * Rozdział VIII * Wsparcie finansowe gospodarki i przedsiębiorców jako formy realizacji interwencjonizmu * 1. Pojęcie wsparcia finansowego gospodarki i przedsiębiorców * 2. Udzielanie wsparcia finansowego w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu * 3. Udzielanie wsparcia finansowego w świetle prawa unijnego * 3.1. Zasady ogólne oraz źródła i mechanizmy * 3.2. Pomoc finansowa dla państw członkowskich * 3.3. Pomoc publiczna w świetle prawa unijnego * 3.3.1. Zasady ogólne * 3.3.2. Dopuszczalność udzielania pomocy publicznej ze względu na jej cele * 4. Finansowanie gospodarki oraz udzielanie pomocy publicznej w świetle prawa krajowego (na przykładzie Polski) * 4.1. Udział państwa w finansowaniu gospodarki * 4.2. Krajowa pomoc publiczna * Rozdział IX * Kontrola i nadzór jako formy realizacji interwencjonizmu * 1. Pojęcie i cele oraz rodzaje kontroli i nadzoru * 2. Kontrola i nadzór w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu * 3. Kontrola i nadzór w świetle unijnego prawa interwencjonizmu * 4. Kontrola i nadzór w świetle krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski) * Rozdział X * Ochrona konkurencji i konsumentów jako forma realizacji interwencjonizmu * 1. Systemy ochrony konkurencji i konsumentów * 2. Ochrona konkurencji i konsumentów w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu * 3. Ochrona konkurencji i konsumentów w świetle prawa unijnego * 4. Ochrona konkurencji i konsumentów według krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski) * Część IV * INTERWENCJONIZM W RÓŻNYCH SEGMENTACH RYNKU * Rozdział XI * Ograniczenia wolności (swobody) gospodarczej na rynku towarów i usług jako formy realizacji interwencjonizmu * 1. Wolność gospodarcza oraz przyczyny i formy jej ograniczania * 2. Ograniczanie wolności (swobody) gospodarczej w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu * 3. Ograniczenie wolności (swobody) gospodarczej na rynku towarów i usług w świetle unijnego prawa interwencjonizmu * 4. Ograniczenie wolności (swobody) gospodarczej na rynku towarów i usług w świetle krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski) * 4.1. Ograniczenia dotyczące cudzoziemców (osób zagranicznych) i przedsiębiorców zagranicznych * 4.2. Ograniczenia w formie reglamentacji gospodarczej * 4.3. Ograniczenia stosowane w ramach regulacji gospodarczej * Rozdział XII * Zapewnienie bezpieczeństwa i stabilności na rynku finansowym i kapitałowym jako forma realizacji interwencjonizmu * 1. Przyczyny i formy prawne interwencjonizmu na rynku finansowym i kapitałowym * 2. Bezpieczeństwo i stabilność rynku finansowego i kapitałowego w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu * 3. Bezpieczeństwo i stabilność rynku finansowego i kapitałowego w świetle unijnego prawa interwencjonizmu * 3.1. Regulacje prawne unijnego rynku finansowego * 3.2. Regulacje prawne unijnego rynku kapitałowego * 4. Bezpieczeństwo i stabilność rynku finansowego i kapitałowego w świetle krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski) * 4.1. Regulacje prawne krajowego rynku finansowego * 4.2. Regulacje prawne krajowego rynku kapitałowego * Rozdział XIII * Ochrona rynku pracy jako forma realizacji interwencjonizmu * 1. Przyczyny i zakres oraz formy prawne interwencjonizmu na rynku pracy * 2. Ochrona rynku pracy w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu * 3. Ochrona rynku pracy w świetle unijnego prawa interwencjonizmu * 4. Ochrona rynku pracy w świetle krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski) * Zakończenie (wnioski i postulaty) * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 346 (1 egz.)
Kaucja: 66,75 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 253-263.
Dla konsumentów korzystających z detalicznych usług bankowych, studentów wyższych uczelni o profilu ekonomicznym, pracowników kadry zarządzającej banków i innych instytucji finansowych, pracowników naukowo-dydaktycznych wyższych uczelni ekonomicznych.
Mimo deklarowanych przez coraz liczniejsze banki oraz inne instytucje finansowe zapewnień o koncentracji na potrzebach klienta, prawa oraz interes ekonomiczny konsumenta na współczesnym rynku detalicznych usług bankowych nadal wymagają ochrony. Transakcje na nim zawierane nie są oparte na zasadzie równorzędności stron. Niewątpliwie słabszą stroną jest konsument, który nie zawsze podejmuje decyzje suwerennie, w sposób wolny od presji i nacisku ze strony podmiotów profesjonalnie świadczących usługi finansowe. Słabsza względem instytucji finansowej pozycja konsumenta wynika także z samej specyfiki usług finansowych, które cechuje coraz większy stopień złożoności i skomplikowania, przez co są mało przejrzyste i trudne do porównania. Ich zrozumienie determinują poziom posiadanej wiedzy i umiejętności finansowych konsumenta. Nieprzemyślane, nieracjonalne i nieleżące w interesie ekonomicznym konsumenta wybory mogą destabilizować jego domowy budżet i powodować szereg niekorzystnych efektów, prowadząc do jego niewypłacalności. Potrzeba objęcia interesu konsumenta ochroną na tym rynku wydaje się zatem w pełni uzasadniona. W treści książki autorka zidentyfikowała zagrożenia interesu konsumenta na współczesnym rynku detalicznych usług bankowych oraz przesłanki objęcia go ochroną. Następnie wyczerpująco przedstawiła i poddała analizie mechanizmy i narzędzia ochrony praw konsumenta stosowanych na szczeblu unijnym i krajowym, których skuteczność została oceniona w części empirycznej książki. W oparciu o analizę wyników badań empirycznych prowadzonych na szczeblu krajowym i unijnym wykazała, iż mimo ciągłej rozbudowy mechanizmów i narzędzi ochrony praw konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w Unii Europejskiej i w Polsce, skuteczność podejmowanych działań w tym obszarze mierzona stopniem przejrzystości tego rynku dla konsumenta jest niska.
Wprowadzenie * Rozdział 1 * Pozycja konsumenta na współczesnym rynku detalicznych usług bankowych * 1.1. Struktura i rozwój rynku detalicznych usług bankowych * 1.1.1. Struktura rynku detalicznych usług bankowych * 1.1.2. Ewolucja bankowości detalicznej w XX wieku * 1.1.3. Współczesny rynek detalicznych usług bankowych * 1.1.4. Filary nowego modelu banku detalicznego * 1.2. Konsument na rynku detalicznych usług finansowych * 1.2.1. Klient instytucji finansowej jako konsument * 1.2.2. Cechy współczesnego konsumenta i jego postawy wobec usług finansowych * 1.2.3. Zachowania finansowe konsumentów * 1.2.4. Przesłanki objęcia konsumenta ochroną na rynku usług finansowych * 1.2.5. Obszary zagrożeń interesów konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych * Rozdział 2 * Mechanizmy oraz narzędzia ochrony konsumenta na europejskim rynku detalicznych usług bankowych * 2.1. Rynek detalicznych usług bankowych jako element jednolitego rynku finansowego w Unii Europejskiej * 2.2. Polityka ochrony praw konsumenta w Unii Europejskiej * 2.3. Mechanizmy ochrony pozytywnej na rynku detalicznych usług bankowych * 2.3.1. Prawne instrumenty ochrony konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych * 2.3.2. Samoregulacja i Kodeksy dobrych praktyk w sektorze bankowym * 2.3.3. Instytucjonalne formy ochrony pozytywnej konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w Unii Europejskiej i w Polsce * 2.3.4. Edukacja finansowa konsumenta w Polsce i w Unii Europejskiej * 2.4. Repulsywne mechanizmy ochrony na rynku detalicznych usług bankowych * 2.4.1. Potrzeba i sposoby dochodzenia roszczeń konsumenckich * 2.4.2. Sądowe formy dochodzenia roszczeń konsumenckich * 2.4.3. Alternatywne metody dochodzenia roszczeń na rynku finansowym * 2.4.4. Inicjatywy i instytucje zaangażowane w rozstrzyganie transgranicznych sporów konsumenckich w Unii Europejskiej * Rozdział 3 * Ocena poziomu ochrony interesów konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w świetle badań konsumenckich * 3.1. Konsumencki monitoring stopnia przejrzystości detalicznych usług bankowych jako podstawowa metoda oceny poziomu ochrony praw konsumenta * 3.1.1. The Consumer Market Monitoring Survey a inne metody badania poziomu ochrony praw konsumenta * 3.1.2. Metodologia The Consumer Market Monitoring Survey * 3.2. Wyniki konsumenckiego monitoringu stopnia przejrzystości detalicznych usług bankowych dla Unii Europejskiej w latach 2010-2015 * 3.2.1. Ogólne wyniki oceny klastra usług bankowych w Unii Europejskiej w latach 2010-2015 * 3.2.2. Szczegółowe wyniki oceny rynku kredytów, pożyczek i kart kredytowych * 3.2.3. Szczegółowe wyniki oceny rynku rachunków bankowych * 3.2.4. Szczegółowe wyniki oceny rynku produktów inwestycyjnych, prywatnych kont emerytalnych i papierów wartościowych * 3.2.5. Szczegółowe wyniki oceny rynku kredytów hipotecznych * 3.2.6. Wyniki oceny rynków tworzących klaster usług bankowych - podsumowanie * 3.3. Wyniki konsumenckiego monitoringu stopnia przejrzystości rynków detalicznych usług bankowych dla Polski * 3.3.1. Ocena poziomu komponentów indeksu MPI oraz pozostałych komponentów monitoringu w Polsce * 3.3.2. Ocena istotności poszczególnych komponentów monitoringu konsumenckiego w Polsce w porównaniu z Unią Europejską * 3.4. Wyniki badań prowadzonych w Polsce pod kątem oceny stopnia ochrony konsumentów na rynkach usług finansowych * 3.5. Wykorzystanie pozasądowych form dochodzenia roszczeń przez konsumentów na rynku detalicznych usług finansowych w Polsce w latach 2009-2015 * Zakończenie * Bibliografia * Spis tabel * Spis rysunków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56552 (1 egz.)
Kaucja: 42,89 zł
Książka
W koszyku
Na s. tyt. i okł.: 50 praktycznych przykładów.
Publikacja zawiera także dane teleadresowe wybranych instytucji zajmujących się ochroną konsumentów.
Bibliogr. s. 105-108.
Książka "Podstawy ochrony prawnej konsumenta - przepisy i przykłady" to najnowszekompendium prawnej ochrony konsumenta. Autor czytelnie i przystępnie łączy trudne w interpretacjiwymagania prawne z praktycznymi przykładami ich zastosowania.W pierwszej części książki można znaleźć informacje o:podstawowych definicjach i przepisach prawnych związanych z ochroną konsumentów i konkurencji,bezpieczeństwie produktów (ogólnym bezpieczeństwie produktów, oznakowaniu CE i bezpieczeństwie żywności),ochronie konkurencji i konsumentów (m.in.: praktykach naruszających zbiorowe interesy konsumentów, organizację ochrony konkurencji i konsumentów oraz upadłości konsumenckiej),sprzedaży i reklamacji towarów (sprzedaży między przedsiębiorcą a konsumentem, sprzedaży w innych relacjach i bezpieczeństwie danych osobowych),świadczeniu niektórych usług (usług w zakresie handlu elektronicznego, usług finansowych i usług turystycznych).W drugiej części książki znajduje się 50 przykładów praktycznych, opatrzonych komentarzem i podstawą prawną, które mogą być bardzo przydatne na co dzień każdemu konsumentowi, m.in. o tym:jak przedsiębiorcy starają się wprowadzać konsumenta w błąd w reklamie i w sklepie,jakie prawa ma konsument przy zakupie towaru poza siedzibą firmy i na odległość (zamówienie przez telefon, faks, list czy internet),czy i kiedy konsument może oddać (zwrócić) zakupiony towar,jak manipuluje się popularnym znakiem bezpieczeństwa CE,jakie prawa ma konsument przy reklamowaniu towaru w zakresie niezgodności towaru z umową, gwarancji i rękojmi,jakie trudności może napotkać konsument korzystając z niektórych usług finansowych.Publikacja zawiera także dane teleadresowe wybranych instytucji zajmujących się ochroną konsumenta.
Wprowadzenie * Rozdział 1 * Akty prawne dotyczące ochrony konsumentów i konkurencji * 1.1. Definicja konsumenta i przedsiębiorcy * 12. Podstawowe akty prawne i zakres ochrony konsumentów i konkurencji. * 1J. Definicja produktu, towaru, wyrobu, rzeczy i usługi * 3.4. Umowy zawierane przez konsumenta * Rozdział 2 * Bezpieczeństwo produktów * 2.1. Ogólne bezpieczeństwo produktów * 2.1.1. Obowiązki producentów i dystrybutorów * 2.1.2. Nadzór nad bezpieczeństwem produktów * 2.1.2.1. Kontrola i postępowanie wobec produktów niebezpiecznych * 2.1.2.2. Rejestr produktów niebezpiecznych i system RAPEX * 2.1.3. Odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny * 2.1.3.1. Odpowiedzialność producenta * 2.1.3.2. Postępowanie grupowe * 2.2. Dyrektywy nowego podejścia i oznakowanie CE * 2.2.1. Dyrektywy nowego podejścia * 2.2.2. Oznakowanie CE * 2.3. Bezpieczeństwo żywności * 2.3.1. System HACCP * 2.3.2. Organy nadzoru nad żywnością * 2.3.3. Żywność niebezpieczna i system RASFF * Rozdział 3 * Ochrona konkurencji i konsumentów * 3.1. Praktyki ograniczające konkurencję * 3.1.1. Porozumienia ograniczające konkurencję * 3.1.2. Nadużywanie pozycji dominującej * 3.2. Koncentracje przedsiębiorców * 3.3. Praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów * 3.3.1. Niedozwolone postanowienia umowne * 3.3.2. Nieudzielenie właściwej informacji * 3.3.3. Nieuczciwe praktyki rynkowe * 3.3.4. Czyny nieuczciwej konkurencji * 3.4. Organizacja ochrony konkurencji i konsumentów * 3.4.1. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów * 3.4.2. Inspekcja Handlowa * 3.4.3. Rzecznicy w samorządach terytorialnych * 3.4.4. Organizacje konsumenckie * 3.5. Upadłość konsumencka * Rozdział 4 * Sprzedaż i reklamacja towarów * 4.1. Sprzedaż między przedsiębiorcą i konsumentem * 4.1.1. Sprzedaż z jednoczesnym udziałem sprzedawcy i kupującego * 4.1.2. Sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa i sprzedaż na odległość * 4.1.2.1. Sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa * 4.1.2.2. Sprzedaż na odległość * 4.1.3. Niezgodność towaru z umową i gwarancja * 4.1.3.1. Niezgodność towaru z umową * 4.1.3.2. Gwarancja * 4.2. Sprzedaż w innych relacjach * 4.3. Bezpieczeństwo danych osobowych przy dokonywaniu zakupu * Rozdział 5 * Świadczenie niektórych usług * 5.1. Usługi w zakresie handlu elektronicznego * 5.1.1. Usługi związane z dokonaniem zapłaty kartą płatniczą * 5.1.2. Usługi świadczone drogą elektroniczną * 5.2. Usługi finansowe * 5.2.1. Kredyt konsumencki * 5.2.2. Leasing konsumencki * 5.2.3. Usługi finansowe w umowach zawieranych na odległość * - 3. Usługi turystyczne oraz timeshare i długoterminowy produkt wakacyjny * - 5.3.1. Usługi turystyczne * 5.3.2. Timeshare i długoterminowy produkt wakacyjny * Wykaz rysunków, tabel i skrótów. * Bibliografia * Załącznik 1. Przykłady sytuacji z udziałem konsumenta * Przykład 1 (2.1.2, 2.2, 4.1.3.1; Reklamacja niebezpiecznej zabawki) * Przykład 2 (2.2.2; Niepotrzebne i niezgodnie z prawem oznakowanie CE * na paczuszce z cukrem) * Przykład 3 (2.3 - wstęp, 4.1.3.1; Reklamacja zepsutego jogurtu) * Przykład 4 (3.3 - wstęp, 3.3.1, 4.1.2.2; Próba wyłączenia odpowiedzialności * za dane techniczne przy zakupie monitora w sklepie internetowym) * Przykład 5 (3.3 - wstęp, 3.3.1, 4.1.3.1, 4.1.3.2; Skrócony niezgodnie z prawem * czas na złożenie reklamacji fotelika kupionego w sklepie internetowym) * Przykład 6 (3.3 - wstęp, 3.3.1, 4.1.3.1; Niezgodny z prawem termin * na rozpatrzenie reklamacji za zakupione monety) * Przykład 7 (3.3 - wstęp, 3.3.1; Próba obciążenia konsumenta odpowiedzialnością * za szkody wynikające z założenia telewizji satelitarnej) * Przykład 8 (3.3 - wstęp, 3.3.1; Próba wymuszenia na konsumencie potwierdzenia * sprawdzenia funkcjonowania wszystkich układów nowego samochodu) * Przykład 9 (3.3 - wstęp, 3.3.3, 3.3.4; Proponowanie przez przedsiębiorcę * zakupu encyklopedii w systemie konsorcyjnym) * Przykład 10 (3.3 - wstęp, 3.3.3, 4.1.1; Wprowadzanie przez przedsiębiorcę * w błąd przy cenie jednostkowej płynu do mycia naczyń) * Przykład 11 (3.3 - wstęp, 3.3.3; Klocki Lego jako reklama przynęta) * Przykład 12 (3.3 - wstęp, 3.3.3; Manipulacja ceną radia samochodowego * i kosztem dostawy na portalu aukcyjnym) * Przykład 13 (3.3 - wstęp, 3.3.3; Możliwość wprowadzenia konsumenta * w błąd w zakresie pochodzenia ciasta francuskiego) * Przykład 14 (3.3 - wstęp, 3.3.3; Ogłoszenie o możliwości wymiany drzwi * wprowadzające w błąd) * Przykład 15 (3.3 - wstęp, 3.3.3; Sprzedaż płaszcza w cenie promocyjnej * z doborem do niego apaszki w zawyżonej cenie) * Przykład 16 (3.3 -wstęp, 3.3.3; Uciążliwe namawianie konsumenta * w miejscu jego zamieszkania do nabycia odkurzacza) * Przykład 17 (4 - wstęp, 4.2; Reklamacja uszkodzonej części samochodowej * kupionej na portalu aukcyjnym od osoby fizycznej) * Przykład 18 (4.1.1; Pobieranie przez sprzedawcę opłaty za wyniesienie starej * pralki przy kupnie nowej) * Przykład 19 (4.1.1; Próba zwrotu niewykorzystanego materiału zakupionego * w markecie budowlanym) * Przykład 20 (4.1.1; Udzielenie przez sprzedawcę niewłaściwej informacji * na temat gatunku wina) * Przykład 21 (4.1.1; Wymiana paska do spodni w innym sklepie tej samej sieci) * Przykład 22 (4.1.2.1; Próba odstąpienia od umowy w zakresie cyfrowej * telewizji kablowej) * Przykład 23 (4.1.2.1; Próba zwrotu części zamówionych przez internet * produktów spożywczych) * Przykład 24 (4.1.2.1; Rezygnacja z kosmetyków zakupionych na prezentacji * poza lokalem firmy) * Przykład 25 (4.1.2.1; Rezygnacja z założonego internetu) * Przykład 26 (4.1.2.1; Żądanie zwrotu pieniędzy po nieudanym zakupie * w automacie sprzedającym) * Przykład 27 (4.1.2.2, 4.1.3.1; Reklamacja uszkodzonej płyty kupionej * w sklepie internetowym) * Przykład 28 (4.1.2.2; Brak roweru zakupionego w sklepie internetowym) * Przykład 29 (4.1.2.2; Nieodebranie paczki z doliczoną ceną niezamawianej książki) * Przykład 30 (4.1.2.2; Pośrednie zmuszanie konsumenta do dokonania zapłaty * przed otrzymaniem zegarka przy zakupie w sklepie internetowym) * Przykład 31 (4.1.2.2; Próba rezygnacji z prenumeraty) * Przykład 32 (4.1.2.2; Próba zwrotu aparatu fotograficznego wylicytowanego * na portalu aukcyjnym) * Przykład 33 (4.1.2.2; Próba zwrotu kupionego w sklepie internetowym laptopa * po przeinstalowaniu systemu operacyjnego) * Przykład 34 (4.1.3, 4.1.3.2; Naprawa za granicą samochodu na gwarancji) * Przykład 35 (4.1.3.1, 4.1.3.2; Próba reklamowania uszkodzonego zawieszenia * samochodu terenowego na podstawie gwarancji) * Przykład 36 (4.1.3.1, 4.1.3.2; Reklamacja powtarzającego się uszkodzenia butów) * Przykład 37 (4.1.3.1, 4.1.3.2; Reklamacja uszkodzonego telewizora) * Przykład 38 (4.1.3.1; Próba reklamacji nieodpowiednio zainstalowanego * pieca gazowego) * Przykład 39 (4.1.3.1; Reklamacja bez rachunku uszkodzonego atomizera flakonu * z perfumami) * Przykład 40 (4.1.3.1; Reklamacja kurtki nienadającej się do użytkowania) * Przykład 41 (4.1.3.1; Reklamacja torebki nienadającej się do użytkowania) * Przykład 42 (4.2; Dochodzenie roszczeń na podstawie rękojmi po kupnie * samochodu od osoby fizycznej) * Przykład 43 (5 - wstęp, 4.2; Korzystanie z rękojmi po nieudanej * naprawie samochodu) * Przykład 44 (5 - wstęp, 4.2; Reklamacja nieprawidłowo położonych kafelków * w łazience) * Przykład 45 (5.1.1; Brak możliwości zapłaty kartą z powodu dużej ilości transakcji) * Przykład 46 (5.1.1; Brak możliwości zapłaty kartą z uwagi na informację * sprzedawcy o płatności od 20 zł) * Przykład 47 (5.1.1; Zwrot odtwarzacza mp4 z wykorzystaniem karty płatniczej) * Przykład 48 (5.1.2; Próba pozyskania przez usługodawcę danych konsumentki * przy zasileniu telefonu w systemie prepaid) * Przykład 49 (5.2.1; Obciążenie konsumenta odsetkami przy odstąpieniu * od kredytu konsumenckiego udzielonego na zakup lodówki) * Przykład 50 (5.3.1; Reklamacja wycieczki do Tunezji z powodu niższej * niż deklarowana kategorii zakwaterowania) * Załącznik 2. Dane teleadresowe wybranych instytucji zajmujących się * ochroną konsumentów * Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów * Wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej * Rzecznicy oraz polubowne sądy konsumenckie w miastach wojewódzkich * Organizacje konsumenckie *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 346 (1 egz.)
Kaucja: 20,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6784 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej