Przedsiębiorcy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(40)
Forma i typ
Książki
(40)
Publikacje fachowe
(36)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(38)
wypożyczone
(2)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(32)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Samson-Banasik Aleksandra
(2)
Sałbut Bartosz
(2)
Abramowicz Adam Krzysztof
(1)
Arkuszewska Aneta
(1)
Barański Robert
(1)
Bauta-Szostak Justyna
(1)
Berman Karen (1962- )
(1)
Bielecki Leszek
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Broadwell Renee
(1)
Burda Rafał
(1)
Case John (1944- )
(1)
Chentosz Tomasz
(1)
Cieplak Jacek
(1)
Czarnowski Aleksander P
(1)
Czauderna Iwona
(1)
Czech Tomasz (prawnik)
(1)
Czub Krzysztof (prawo)
(1)
Dmowska Joanna
(1)
Dmowski Paweł
(1)
Dominiak Marcin (prawnik)
(1)
Dąbek Paweł (1970- )
(1)
Fredrych Marta
(1)
Gali Sandra
(1)
Gates Bill (1955- )
(1)
Gawron Aleksandra
(1)
Gawroński Maciej
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Gnatowska Adrianna
(1)
Gnela Bogusława
(1)
Godlewski Grzegorz (radca prawny)
(1)
Gola Jan (nauki prawne)
(1)
Gołaczyński Jacek
(1)
Grabiec Mateusz
(1)
Grabiwoda Barbara
(1)
Grabowski Wiesław (1962- )
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Grzybczyk Katarzyna
(1)
Handzlik Inez
(1)
Hebda Marta (ochrona środowiska)
(1)
Hoffman Reid (1967- )
(1)
Horubski Krzysztof
(1)
Hyla Mariusz
(1)
Jurek Michał (bezpieczeństwo narodowe)
(1)
Kaczmarek-Ociepa Karolina
(1)
Kaczorowska Bogna
(1)
Kaczorowska-Spychalska Dominika
(1)
Kalinowski Wojciech (adwokat)
(1)
Kalińska-Kula Magdalena
(1)
Kasprzak Rafał
(1)
Kaźmierczyk-Jachowicz Aneta
(1)
Kibil Michał
(1)
Klich Aleksandra
(1)
Klimas Damian
(1)
Kloc Katarzyna (adwokat)
(1)
Knight Joe (1963- )
(1)
Kokocińska Katarzyna
(1)
Komierzyńska-Orlińska Eliza
(1)
Korbus Bartosz Piotr
(1)
Korkowska-Krokos Karolina
(1)
Kozielski Robert
(1)
Kozub Roman
(1)
Kran Rafał (doradca podatkowy)
(1)
Krukowska Marta
(1)
Kryczka Sebastian
(1)
Krzanicka-Burda Anna
(1)
Krzekotowska Krystyna
(1)
Krzyżanowska Maria Gracja
(1)
Król Lech C
(1)
Kunda Katarzyna (prawnik)
(1)
Lewandowski Paweł (prawnik)
(1)
Lewestam-Rodziewicz Agnieszka
(1)
Lic Jan (1953- )
(1)
Loranc-Borkowska Jolanta
(1)
Ludwiński Mariusz
(1)
Maciorowski Artur
(1)
Madej Edyta
(1)
Malinowska-Wójcicka Magdalena
(1)
Mataczyński Maciej (1975- )
(1)
Materla Anna
(1)
Matusik Bartosz
(1)
Maxwell John C. (1947- )
(1)
Mazurek Grzegorz
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Meyer Erin (1971- )
(1)
Mielczarek Marcin (prawo)
(1)
Migaszewski Franciszek
(1)
Morek Rafał
(1)
Mruk Henryk
(1)
Naklicka Patrycja
(1)
Naumiuk Marek
(1)
Nieć Anna Elżbieta
(1)
Obłój Krzysztof (1954- )
(1)
Pieńkowski Ryszard (1948- )
(1)
Piotrowska Zuzanna (prawnik)
(1)
Pomykalski Andrzej (1941- )
(1)
Punda Paweł
(1)
Płókarz Rafał (1970- )
(1)
Rakoczy Bartosz (1973- )
(1)
Romanowska Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(25)
Okres powstania dzieła
2001-
(39)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(40)
Język
polski
(40)
Odbiorca
Dzieci
(20789)
6-8 lat
(10185)
9-13 lat
(9022)
Młodzież
(8480)
0-5 lat
(6946)
Przedsiębiorcy
(40)
14-17 lat
(4615)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(892)
Szkoły podstawowe
(694)
Szkoły średnie
(600)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(154)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(109)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Kobieta
(36)
Klasa 7.
(35)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
A2 (poziom biegłości językowej)
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
A1 (poziom biegłości językowej)
(29)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
Klasa 4.
(27)
B1 (poziom biegłości językowej)
(26)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
Licea
(21)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
B2 (poziom biegłości językowej)
(19)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Psychiatrzy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
18+
(10)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
C1 (poziom biegłości językowej)
(7)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Temat
Przedsiębiorstwo
(6)
Ochrona danych osobowych
(3)
Prawo wspólnotowe europejskie
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(3)
Upadłość
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Decyzje
(2)
Działalność gospodarcza
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Inwestycje
(2)
Kompetencje menedżerskie
(2)
Kompetencje przywódcze
(2)
Marketing elektroniczny
(2)
Organizacja
(2)
Organizacja pracy
(2)
Podatek od towarów i usług
(2)
Prawo gospodarcze
(2)
Prawo lokalowe
(2)
Prawo ochrony środowiska
(2)
Prawo podatkowe
(2)
Prawo upadłościowe
(2)
Przetwarzanie danych
(2)
Sukces
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Zarządzanie
(2)
Administratorzy danych osobowych
(1)
BHP
(1)
Badania marketingowe
(1)
Banki
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Budownictwo mieszkaniowe
(1)
COVID-19
(1)
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarcze
(1)
Dotacje unijne
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Finansowanie
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka odpadami
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Infor PL
(1)
Inspektorzy ochrony danych
(1)
Internet
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Kaizen
(1)
Kary i opłaty ekologiczne
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Konsumenci
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Kontrola trzeźwości pracowników
(1)
Korupcja
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Kultura popularna
(1)
Lokatorzy
(1)
Marketing
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Metodologia
(1)
Motywacja pracy
(1)
Najem
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nawyki konsumenckie
(1)
Negocjacje biznesowe
(1)
Nieruchomości
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Odpowiedzialność prawna
(1)
Orzecznictwo cywilne
(1)
Oszustwo
(1)
Partnerstwo publiczno-prywatne
(1)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(1)
Podatek dochodowy od osób prawnych
(1)
Podatek dochodowy zryczałtowany
(1)
Podatek od nieruchomości
(1)
Podatek od przychodów z budynków
(1)
Podpis elektroniczny
(1)
Pokolenie Z
(1)
Pomoc publiczna
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Praca zdalna
(1)
Prawo
(1)
Prawo Unii Europejskiej
(1)
Prawo autorskie
(1)
Prawo bankowe
(1)
Prawo gospodarcze publiczne
(1)
Prawo handlowe
(1)
Prawo krajowe a prawo Unii Europejskiej
(1)
Prawo pracy
(1)
Prawo prywatne międzynarodowe
(1)
Prawo restrukturyzacyjne
(1)
Prawo własności intelektualne
(1)
Prawo własności intelektualnej
(1)
Prawo zamówień publicznych
(1)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(1)
Przejęcie przedsiębiorstwa
(1)
Przetwarzanie w chmurze
(1)
Przywództwo
(1)
Psychologia biznesu
(1)
Temat: czas
2001-
(24)
1901-2000
(5)
1989-2000
(4)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Polska
(22)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Poradnik
(17)
Monografia
(6)
Podręcznik
(5)
Komentarz do ustawy
(4)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Ustawa
(2)
Esej
(1)
Komentarz
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Raport z badań
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Wzory umów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(21)
Zarządzanie i marketing
(11)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Psychologia
(1)
40 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wykaz aktów prawnych na stronach 134-136.
Działalność każdej firmy wpływa w określony sposób na stan środowiska naturalnego, dlatego przedsiębiorcy powinni zdawać sobie z tego sprawę i posiadać stosowną wiedzę na temat obowiązujących przepisów dotyczących ochrony środowiska. Specjalista ds. ochrony środowiska jest odpowiedzialny za organizowanie i nadzorowanie działalności przedsiębiorstwa związanej z ochroną środowiska. Do jego obowiązków należy przygotowywanie odpowiedniej dokumentacji, sporządzanie raportów i sprawozdań, kontrolowanie przestrzegania przepisów prawnych, w tym weryfikowanie i składanie wniosków o uzyskanie wymaganych prawem pozwoleń, zezwoleń czy zgłoszeń. O tym, w jaki sposób prawdiłowo wywiązywać się z powierzanych obowiązków przeczytasz w tej publikacji.
Wstęp * Słownik pojęć * Rozdział 1. Monitorowanie prawa * 1.1. Rola specjalisty ds. ochrony środowiska w przedsiębiorstwie * 1.2. Podmiot korzystający ze środowiska * 1.3. Obowiązki podmiotów korzystających ze środowiska * 1.4. Organy ochrony środowiska * 1.5. Kontrole w zakresie ochrony środowiska * Rozdział 2. Prowadzenie dokumentacji * 2.1. Wymogi formalne w zakresie gospodarki odpadami * 2.2. Wymogi formalne w zakresie gospodarki wodno-ściekowej * 2.3. Wymogi formalne w zakresie ochrony powietrza * Rozdział 3. Naliczanie opłat i obowiązki sprawozdawcze * 3.1. Opłata środowiskowa * 3.2. Opłaty wodne * 3.3. Opłata produktowa * 3.4. Ewidencjonowanie składowania odpadów * 3.5. Zaliczenie opłat za korzystanie ze środowiska do kosztów podatkowych * 3.6. Kary pieniężne * Rozdział 4. Odpowiadanie za szkody w środowisku naturalnym * 4.1. Odpowiedzialność cywilna * 4.2. Odpowiedzialność karna i karnoadministracyjna * 4.3. Odpowiedzialność administracyjna * 4.4. Odpowiedzialność za szkody w środowisku naturalnym wg dyrektywy 2004/35/WE * Rozdział 5. Pozyskiwanie zewnętrznych środków inwestycyjnych * 5.1. Zasady zarządzania projektami środowiskowymi * 5.2. Ocena projektów i konkursy * 5.3. Błędy formalne, merytoryczne i finansowe * 5.4. Umowa o dofinansowanie projektu * 5.5. Decyzje środowiskowe w procesie inwestycyjnym * Kalendarium * Podstawa prawna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 658 (1 egz.)
Kaucja: 66,82 zł
Książka
W koszyku
(Prawo w Praktyce)
Bibliografia, orzecznictwo na stronach [375]-383.
Książka przeznaczona dla przedsiębiorców, doradców podatkowych, a także sędziów, adwokatów i radców prawnych.
Publikacja w praktyczny sposób omawia najważniejsze zasady opodatkowania majątku nieruchomego posiadanego przez przedsiębiorców. Monografia wyróżnia się nowatorskim sposobem połączenia zagadnień podatku od nieruchomości oraz nowo wprowadzonego podatku od przychodów z budynków. Autorzy powołują się na liczne orzecznictwo, w tym kluczowe wyroki Trybunału Konstytucyjnego z grudnia 2017 r. Wskazują możliwe sposoby interpretacji przepisów ustawy o podatkach i opłatach lokalnych oraz Prawa budowlanego na tle problematyki, z którą w praktyce najczęściej stykają się przedsiębiorcy. W książce zostały poruszone takie zagadnienia jak:opodatkowanie budynków, budowli i gruntów należących do przedsiębiorców działających w różnych branżach (m.in. deweloperskiej, przemysłowej, energetycznej, kolejowej),leasing a podatek od nieruchomości, ustalenie podatnika podatku od nieruchomości w różnych sytuacjach, środki trwałe a przedmiot opodatkowania podatkiem od nieruchomości, podatek od przychodów z wynajmu budynków wg zasad obowiązujących w 2018 r. oraz zmiany planowane na 2019 r. Przejrzysty układ, a także piktogramy, tabele i aktualne tezy z orzecznictwa mają ułatwić czytelnikom lekturę omawianej problematyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 336.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress VIP)
Na okładce i grzbiecie: Harvard Business Review Press.
Książka dostępna także jako e-book.
Prowadzenie własnego biznesu wymaga wiedzy o finansach. Opieranie się wyłącznie na intuicji wpędziło w tarapaty wiele obiecujących przedsięwzięć. Nawet jeśli nie ma problemów z przychodami, pieniądze się rozchodzą i kolejne okresy rozrachunkowe kończą się stratą. Opanowanie zasad rachunkowości nie każdemu przychodzi łatwo. Tymczasem dane liczbowe dostarczą najcenniejszych informacji temu, kto potrafi się płynnie poruszać wśród szacunków i założeń. Jeśli się tej sztuki nie opanuje, podejmowanie trafnych decyzji może być bardzo trudne. Dzięki tej praktycznej, przystępnie napisanej książce opanujesz umiejętność odczytywania prawdziwego znaczenia danych liczbowych i wykorzystywania zdobytej wiedzy do skuteczniejszego zarządzania firmą. Dowiesz się, jak rozumieć informacje zawarte w dokumentach finansowych. Nauczysz się obliczać najważniejsze wskaźniki i uzyskiwać z nich bezcenne informacje. Szczególnie ważne są narzędzia związane ze zwrotem z inwestycji, pozwalające na poprawną ocenę wpływu inwestycji na wartość firmy. Wyjaśniono tu zasady zarządzania aktywami obrotowymi, a także trzy podstawowe metody szacowania wartości przedsiębiorstwa. Przeczytasz również o wielu sztuczkach, a także o... słynnych skandalach i oszustwach finansowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwa autora wstępu na okładce.
Współautorzy w kolejności alfabetycznej podani przed stroną tytułową.
Dostępna również jako e-book.
Współcześni przywódcy wiedzą, że nie są w stanie wiele zdziałać bez skutecznych podwładnych. Servant leadership pozwala na wydobycie drzemiącej w pracownikach wiedzy, doświadczenia i motywacji oraz na ukierunkowanie tej siły na osiąganie wyników.W wielu sektorach biznesu i organizacjach non-profit odchodzi się od tradycyjnych autokratycznych i hierarchicznych modeli przywództwa na rzecz servant leadership (przywództwa służebnego) jako optymalnego sposobu budowania relacji z ludźmi. To nowy model przywództwa, w którym lider jest przede wszystkim wsparciem dla swego otoczenia, zajmuje się usuwaniem barier, mobilizuje swoich ludzi i pomaga im osiągać cele. Wiele spośród firm nominowanych przez magazyn "Fortune" do rankingu "100 Najlepszych Pracodawców" uczyniło go integralną częścią własnej kultury korporacyjnej.Koncepcja ta polega na odwróceniu tradycyjnej piramidy przywództwa do góry nogami, co umiejscawia liderów na samym dole, tak aby mogli służyć swoim pracownikom, znajdującym się na szczycie piramidy. Takie podejście wykracza poza hierarchiczną relację - zarówno lider, jak i członkowie zespołu są na tym samym poziomie. Lider poprzez wspieranie zespołu dąży do promocji wydajności i wzrostu poziomu satysfakcji członków swojego zespołu. To wspólna praca ramię w ramię, a nie wydawanie rozkazów i egzekwowanie posłuszeństwa. Siła przywódców służebnych nie wynika z ich pozycji. Ludzie podążają za nimi nie dlatego, że się ich boją, lecz dlatego, że ich podziwiają. Zapracowali sobie na prawo bycia przywódcami.Niniejszy zbiór esejów powstał dzięki zaangażowaniu czterdziestu pięciu ekspertów i praktyków modelu servant leadership — wybitnych ludzi biznesu, autorów bestsellerów i szanowanych liderów takich jak m.in. John C. Maxwell, Patrick Lencioni, Stephen M. R. Covey, Marshall Goldsmith czy Brené Brown — którzy służą radą i oferują narzędzia niezbędne do wdrożenia tego sprawdzonego, choć przez wielu wciąż uznawanego za radykalny, modelu przywództwa.Zbiór został opracowany przez legendarnego autora literatury biznesowej i pioniera tego modelu zarządzania, Kena Blancharda, oraz od lat współpracującą z nim redaktorkę, Renee Broadwell. Nigdy wcześniej nie wydano tak wszechstronnego i wyczerpującego poradnika o tym, jak stać się lepszym przywódcą, w każdym tego słowa znaczeniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57537 (1 egz.)
Kaucja: 30,00 zł
Książka
W koszyku
Ustawa deweloperska : komentarz / Tomasz Czech. - 2. wydanie, stan prawny na 20 stycznia 2018 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2018. - 563 strony ; 25 cm.
(Komentarze Praktyczne)
Bibliografia na stronach 551-563.
Dla adwokatów, radców prawnych, sędziów, notariuszy, przedsiębiorców budowlanych i osób zajmujących się obrotem nieruchomościami.
W książce przedstawiono obszerną analizę przepisów ustawy deweloperskiej wraz z powiązanymi z nią przepisami: Kodeksu cywilnego, prawa upadłościowego, prawa restrukturyzacyjnego, prawa bankowego. Najnowsze zmiany legislacyjne uwzględnione w publikacji dotyczą m.in.: upadłości dewelopera, otwarcia postępowania restrukturyzacyjnego w stosunku do dewelopera, złożenia wniosku przez notariusza o wpis w księdze wieczystej roszczenia z tytułu umowy deweloperskiej. Liczne przykłady oraz praktyczne wskazówki dotyczące stosowania komentowanych przepisów pomogą w zrozumieniu omawianej problematyki. W książce wykorzystano zarówno bogate orzecznictwo Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na temat klauzul abuzywnych w umowach deweloperskich, jak również decyzje Prezesa UOKiK w odniesieniu do praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.
Wykaz skrótów * Wstęp * USTAWA z dnia 16 września 2011 r. - o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego * Rozdział 1. Przepisy ogólne * Art. 1. [Przedmiotowy zakres regulacji] * Art. 2. [Zakres ustawy. Umowa przedwstępna] * Art. 3. [Definicje wyrażeń ustawowych] * Art. 4. [Środki ochrony nabywcy] * Rozdział 2. Mieszkaniowy rachunek powierniczy * Art. 5. [Mieszkaniowy rachunek powierniczy] * Art. 6. [Skutki wypowiedzenia umowy rachunku mieszkaniowego] * Art. 7. (uchylony) * Art. 8. [Przeznaczenie środków z otwartego rachunku szkaniowego] * Art. 9. [Koszty prowadzenia rachunku] * Rozdział 3. Wypłata środków z mieszkaniowego rachunku powierniczego * Art. 10. [Wypłata środków z zamkniętego rachunku mieszkaniowego] * Art. 11. [Wypłata środków z otwartego rachunku mieszkaniowego] * Art. 12. Kontrola przedsięwzięcia deweloperskiego przez bank] * Art. 13. [Wypłata środków nabywcy po odstąpieniu od umowy * deweloperskiej] * Art. 14. [Wypłata środków nabywcy po rozwiązaniu umowy deweloperskiej] * Rozdział 4. Gwarancja bankowa i gwarancja ubezpieczeniowa * Art. 15. [Gwarancje bankowa i ubezpieczeniowa] * Art. 16. [Przejście roszczeń. Zakres zabezpieczenia] * Rozdział 5. Obowiązki dewelopera przed zawarciem umowy deweloperskiej * Art. 17. [Prospekt informacyjny] * Art. 18. [Doręczenie prospektu formacyjnego] * Art. 19. [Zmiany informacji w prospekcie] * Art. 20. [Wzór prospektu informacyjnego] * Art. 21. [Udostępnienie nabywcy dokumentów przez dewelopera] * Rozdział 6. Umowa deweloperska * Art. 22. [Treść umowy deweloperskiej] * Art. 23. [Wpis roszczenia nabywcy w księdze wieczystej] * Art. 24. [Harmonogram przedsięwzięcia deweloperskiego] * Art. 25. [Odsetki i kary umowne] * Art. 26. [Forma aktu notarialnego. Wynagrodzenie notariusza] * Art. 27. [Odbiór lokalu lub domu jednorodzinnego. Odpowiedzialność za wady] * Art. 28. [Semidyspozytywność przepisów] * Rozdział 7. Odstąpienie od umowy deweloperskiej * Art. 29. [Przestanki odstąpienia od umowy deweloperskiej] * Art. 30. [Zakaz wprowadzania odstępnego. Skutki odstąpienia] * Art. 31. [Zgoda na wykreślenie roszczenia nabywcy z księgi wieczystej] * Rozdział 8. Przepisy karne * Art.32 [Odpowiedzialność karna za niesporządzenie prospektu * informacyjnego] * Art. 33. [Odpowiedzialność karna za podanie nieprawdziwych informacji w prospekcie] * Art. 34. [Odpowiedzialność karna za wypłatę środków z rachunku * mieszkaniowego] * Rozdział 9. Zmiany w przepisach obowiązujących, przepisy przejściowe i przepis końcowy * Art. 35-36. (pominięty) * Art. 37. [Zakres czasowy stosowania art. 4] * Art. 38. [Informacja o niestosowaniu środków ochrony] * Art. 39. [Pomiar powierzchni użytkowej] * Art. 40. [Obowiązek sprawozdawczy Rady Ministrów] * Art. 41. [Wejście ustawy w życie] * Załącznik * Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56351 (1 egz.)
Kaucja: 119,25 zł
Książka
W koszyku
Prawo własności intelektualnej / Krzysztof Czub. - Stan prawny na 30 czerwca 2021 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2021. - 584 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Seria Akademicka)
Bibliografia na stronach 537-545.
Dla studentów, doktorantów, twórców, przedsiębiorców, adwokatów, radców prawnych, rzeczników patentowych, sędziów, prokuratorów, urzędników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 03.0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla prawników, administratorów, podmiotów przetwarzających i inspektorów ochrony danych, pracowników administracji, przedsiębiorców.
Publikacja to praktyczny kompleksowy przewodnik po nowej polskiej ustawie o ochronie danych osobowych oraz unijnym ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych osobowych. Autorzy szczegółowo omawiają: obowiązki administratorów, postępowanie przed Prezesem Urzędu Ochrony Danych, warunki i tryb certyfikacji, postępowanie w sprawach naruszenia przepisów o ochronie danych. Publikacja zawiera również ponad 30 praktycznych wzorów dokumentów w tym: analizę wystąpienia ryzyka naruszenia praw lub wolności w związku z incydentem ochrony danych osobowych, procedury odtwarzania systemu po awarii zgłoszenie naruszenia ochrony danych osobowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mediacje : teoria i praktyka / redakcja naukowa Ewa Gmurzyńska, Rafał Morek. - 3. wydanie rozszerzone. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2018. - 551 stron : ilustracje ; 24 cm.
Dla wszystkich osób zainteresowanych mediacją i efektywnym rozwiązywaniem sporów, w tym zwłaszcza do: przedsiębiorców i menedżerów, sędziów, notariuszy, adwokatów, radców prawnych, aplikantów, studentów a także do mediatorów.
Przedstawiana publikacja jest najobszerniejszym na polskim rynku wydawniczym podręcznikiem mediacji. Autorzy - wykładowcy akademiccy i mediatorzy współpracujący z Centrum Rozwiązywania Sporów i Konfliktów przy Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego - dzielą się z Czytelnikami wiedzą i praktycznymi wskazówkami dotyczącymi rozwiązywania konfliktów. Książka zawiera kompendium wiedzy o mediacji i jej zastosowaniu w różnych dziedzinach stosunków społecznych i prawnych i jest uzupełniona przykładami zaczerpniętymi z bogatej praktyki mediacyjnej autorów, dotyczącymi mediacji: cywilnych, gospodarczych, rodzinnych, pracowniczych, karnych, administracyjnych, w sporach społecznych i konsumenckich. Czytelnicy znajdą w niej omówienie historycznych i kulturowych uwarunkowań mediacji w Polsce oraz kierunków jej potencjalnego rozwoju w przyszłości, np. w zakresie sporów związanych z handlem elektronicznym i internetem. Książka jest skierowana do wszystkich osób zainteresowanych mediacją i efektywnym rozwiązywaniem sporów, w tym zwłaszcza do: przedsiębiorców i menedżerów, sędziów, notariuszy, adwokatów, radców prawnych, aplikantów, studentów, a także do mediatorów oraz rosnącego grona uczestników mediacji, którzy chcieliby wzbogacić swoją wiedzę na jej temat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 327 (1 egz.)
Kaucja: 74,25 zł
Książka
W koszyku
Wykaz aktów prawnych na stronach 331-335.
Podręcznik zawiera całościowe omówienie problematyki prawa handlowego, tj.:- zagadnienia ogólne,- formy organizacyjne przedsiębiorców, ze szczególnym uwzględnieniem spółek handlowych oraz ich transformacji,- zagadnienie restrukturyzacji i upadłości przedsiębiorców,- umowy handlowe i jednostronnie handlowe (konsumenckie), w tym umowy nienazwane,- prawo papierów wartościowych,- rozstrzyganie sporów gospodarczych oraz- problematykę prawa własności intelektualnej.W trzecim wydaniu Autorzy omówili zmiany w regulacjach dotyczących poszczególnych przedsiębiorców, ich reprezentacji (prokura), umów handlowych, w tym przede wszystkim o pośrednictwie ubezpieczeniowym i umów "konsumenckich" (jednostronnie handlowych), a także sposobu rozstrzygania spraw gospodarczych, które wynikają m.in. z wejścia w życie ustawy - Prawo przedsiębiorców.Publikacja ułatwi przygotowanie się do egzaminu z prawa handlowego (gospodarczego prywatnego), poznanie zasad podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej oraz wskaże możliwości wykorzystania poszczególnych umów handlowych do określonych celów gospodarczych.
Wykaz ważniejszych skrótów * Wprowadzenie * Rozdział I * Zagadnienia ogólne * Rozdział II * Przedsiębiorcy * Rozdział III * Ogólne zagadnienia umów handlowych * Rozdział IV * Umowy handlowe o przeniesienie praw * Rozdział V * Umowy handlowe o korzystanie z cudzych rzeczy lub praw * Rozdział VI * Umowy handlowe o (niektóre) usługi * Rozdział VII * Umowy transportowe * Rozdział VIII * Umowy w zakresie inwestycji budowlanych * Rozdział IX * Umowy w zakresie czynności bankowych * Rozdział X * Umowy i pośrednictwo zawodowe w ubezpieczeniach gospodarczych * Rozdział XI * Umowy o usługi turystyczne * Rozdział XII * Umowy zawierane przez przedsiębiorcę z konsumentem * Rozdział XIII * Pozostałe umowy związane z działalnością gospodarczą * Rozdział XIV * Prawo papierów wartościowych * Rozdział XV * Sposoby rozstrzygania spraw dotyczących obrotu gospodarczego * Rozdział XVI * Ochrona własności przemysłowej. Nieuczciwa konkurencja * Rozdział XVII * Elementy prawa autorskiego * Rozdział XVIII * Umowy dotyczące własności intelektualnej i innych dóbr niematerialnych * Wykaz aktów prawnych *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 347 (1 egz.)
Kaucja: 44,25 zł
Książka
W koszyku
(Metodyki Becka)
Zawiera także teksty aktów prawnych.
Bibliografia na stronach XXIII-XXXIX. Indeks.
Dla adwokatów, radców prawnych, aplikantów, studentów prawa i przedsiębiorców.
Prezentowana publikacja to praktyczny komentarz kompleksowo omawiający problematykę sporządzania umów elektronicznych. Opracowanie składa się z praktycznego komentarza, wzorów umów oraz wykazów najważniejszych orzeczeń z prezentowanej tematyki. W niniejszej publikacji omówione zostały m.in. zagadnienia takie jak: pojęcie i rodzaje umów elektronicznych:problemy umów elektronicznych, zasada swobody umów, definicje umów elektronicznych, typy umów elektronicznych; zawieranie umów elektronicznych: sposoby zawierania umów, forma, klauzule niedozwolone, ochrona konsumenta, odstąpienie od umowy, zwrot przedmiotu umowy elektronicznej; wykonanie umów elektronicznych: sposób wykonania umów, kryteria należytego wykonania zobowiązania powstającego z umowy elektronicznej, klasyfikacja umów, skutki niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania wynikającego z umowy elektronicznej; prawo właściwe dla umów elektronicznych: autonomia woli stron w prawie prywatnym międzynarodowym, wybór prawa dla umów elektronicznych brak wyboru prawa art. 4 rozporządzenia Rzym I, klauzula korekcyjna oraz uzupełniająca, umowy konsumenckie; jurysdykcja w sprawach sporów z umów elektronicznych: umowy jurysdykcyjne, arbitraż, jurysdykcja ogólna, szczególna oraz w sprawach konsumenckich, zawiłość sprawy; dowody zawarcia umowy elektronicznej: weryfikacja autentyczności i prawdziwości umów elektronicznych, postępowanie dowodowe przy zawieraniu umowy elektronicznej, blockchain; elektroniczny arbitraż: forma zapisu na sąd polubowny, wszczęcie postępowania arbitrażowego, skład sądu; umowy elektroniczne w obrocie międzynarodowym: Komisja UNICITRAL, efekty prac komisji ONZ-UNICITRAL, konwencja nowojorska. Niezwykle funkcjonalnym atutem publikacji jest przegląd orzecznictwa, który znajduje się na końcu każdego rozdziału - są to najistotniejsze orzeczenia, mające dużą doniosłość dla praktyki. W publikacji zostały zamieszczone m.in. następujące wzory: wzór formularza reklamacyjnego - reklamacja towaru, wzór formularza odstąpienia od umowy (załącznik Nr 2 do PrKonsU), wzór pouczenia o odstąpieniu od umowy (załącznik Nr 1 od PrKonsU). Publikację przygotowano z myślą o praktykach - osobach świadczących profesjonalną pomoc prawną takich jak: adwokaci i radcowie prawni. Autorzy omawiają zagadnienia z uwzględnieniem potrzeb teorii i praktyki, przez co książka stanowi pomoc również dla aplikantów i studentów prawa. Opracowanie stanowi także nieocenioną pomoc dla osób fizycznych i przedsiębiorców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56220 (1 egz.)
Kaucja: 152,15 zł
Książka
W koszyku
(Komentarze Praktyczne)
Bibliografia na stronach 279-281.
Dla prawników praktyków, radców prawnych, adwokatów, doradców podatkowych, przedsiębiorców, inwestorów, firm budowlanych, operatorów, dostawców, przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, ekonomistów, menedżerów zarządzających projektami partnerstwa publiczno-prywatnego.
Partnerstwo publiczno-prywatne polega na wspólnej realizacji przedsięwzięcia opartego na podziale zadań i ryzyk pomiędzy podmiotem publicznym i partnerem prywatnym. Komentarz szczegółowo omawia zasady współpracy w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego obejmujące m.in.:ocenę efektywności realizacji przedsięwzięcia, wybór partnera prywatnego, umowę o partnerstwie publiczno-prywatnym oraz jej realizację, partnerstwo publiczno-prywatne w formie spółki, finansowanie partnerstwa publiczno-prywatnego. Uwzględniono najnowsze zmiany ustawy dotyczące m.in.: nałożenia obowiązku przeprowadzenia przez podmiot publiczny oceny efektywności realizacji przedsięwzięcia w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, stworzenia otwartego katalogu kryteriów oceny ofert, które mogą zostać zastosowane przez podmiot publiczny fakultatywnie, dopuszczenia możliwości zawarcia umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym przez jednoosobową spółkę partnera prywatnego, zawiązaną w celu realizacji przedsięwzięcia, sformułowania definicji oferty najkorzystniejszej, wprowadzenia obligatoryjnego testu partnerstwa publiczno-prywatnego.
Wykaz skrótów * USTAWA z dnia 19 grudnia 2008 r. - o partnerstwie publiczno- prywatnym * Rozdział 1. Przepisy ogólne * Art. 1. [Zakres przedmiotowy; przedmiot partnerstwa publiczno-prywatnego] * Art. 2. [Objaśnienie pojęć] * Art. 3. (uchylony) * Rozdział 1a. Ocena efektywności realizacji przedsięwzięcia * Art. 3a. [Elementy oceny] * Art. 3b. [Wniosek o opinię] * Rozdział 2. Wybór partnera prywatnego * Art. 4. [Wybór partnera prywatnego; odesłanie do ustawy o koncesjach na roboty budowlane lub usługi] * Art. 5. [Informacja o planowanym partnerstwie publiczno- prywatnym] * Art. 6. [Oferta najkorzystniejsza; kryteria oceny ofert] * Rozdział 3. Umowa o partnerstwie publiczno-prywatnym oraz realizacja partnerstwa publiczno-prywatnego * Art. 7. [Umowa o partnerstwie publiczno-prywatnym; wynagrodzenie partnera] * Art. 7a. [Warunki zgody] * Art. 7b. [Wynagrodzenie należne podwykonawcy] * Art. 8. [Uprawnienia kontrolne podmiotu publicznego] * Art. 9. [Wkład wtasny w postaci składnika majątkowego] * Art. 10. [Wybór nowego partnera] * Art. 10a. [Umowa z osobą trzecią] * Art. 11. [Przekazanie składnika majątkowego; przedawnienie roszczenia o przekazanie] * Art. 12. [Prawo pierwokupu; termin wykonania prawa] * Art. 13. (uchylony) * Rozdział 4. Partnerstwo publiczno-prywatne w formie spółki * Art. 14. [Partnerstwo publiczno-prywatne w formie spółki] * Art. 14a. [Czas trwania spółki] * Art. 14b. [Termin zbycia udziałów] * Art. 15. [Wymóg zgody wszystkich wspólników albo akcjonariuszy] * Art. 16. [Prawo pierwokupu; termin wykonania prawa; nieważność zbycia akcji lub udziałów] * Rozdział 4a. Organ właściwy w sprawach partnerstwa publiczno-prywatnego * Art. 16a. [Jednostka centralna do spraw partnerstwa publiczno-prywatnego] * Art. 16b. [Obowiązki sprawozdawcze] * Art. 16c. [Żądanie udzielenia informacji] * Rozdział 5. Przepisy z zakresu finansów publicznych * Art. 17. [Łączna kwota zobowiązania finansowego z tytutu umów o partnerstwie publiczno-prywatnym] * Art. 18. [Wymóg zgody ministra właściwego do spraw finansów publicznych; treść wniosku o wydanie zgody] * Art. 18a. [Poziom państwowego długu publicznego, deficyt sektora finansów publicznych] * Rozdział 6. Zmiany w przepisach obowiązujących * Art. 19-35 * Rozdział 7. Przepisy przejściowe i przepis końcowy * Art. 36. [Sprawy w toku; skuteczność czynności prawnych] * Art. 37. [Derogacja] * Art. 38. [Wejście w życie] * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 351 (1 egz.)
Kaucja: 89,25 zł
Książka
W koszyku
E-konsumenci jutra : pokolenie Z i technologie mobilne / Barbara Grabiwoda. - [Warszawa] : Wydawnictwo Nieoczywiste, copyright 2019. - 310 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Miejsce wydania według strony internetowej wydawcy.
Bibliografia, netografia na stronach [293]-310.
Dla pracowników naukowych, doktorantów, studentów, właścicieli firm internetowych.
Pokolenie Z to młode osoby, w 2018 r. w wieku 6-23 lat, dla których podłączenie do internetu stanowi nieodłączny element codzienności. Celem publikacji jest charakterystyka wykorzystania technologii mobilnych przez reprezentantów tego pokolenia w procesie podejmowania decyzji zakupowych oraz znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy i jak działania marketingowe przedsiębiorstw w środowisku technologii mobilnych wpływają na przebieg tego procesu wśród młodych konsumentów. W książce przedstawiono odpowiedzi na następujące pytania: - Czy pokolenie Z jest jednorodne? Czy w ramach pokolenia Z można wyróżnić segmenty konsumentów ze względu na wiek, określone wzorce zachowań, kryteria psycho- i socjograficzne? - W jaki sposób pokolenie Z korzysta z technologii mobilnych? - Jak przebiegają poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji zakupowych z wykorzystaniem technologii mobilnych? - Jakie preferencje w procesie podejmowania decyzji zakupowych wykazują przedstawiciele pokolenia Z w związku z używaniem technologii sieciowych i mobilnych? - Czy i w jaki sposób komunikaty marketingowe wysyłane przez firmy na urządzenia mobilne wpływają na zachowania konsumenckie reprezentantów pokolenia Z? - Jak i w jakim celu przedstawiciele pokolenia Z komunikują się z markami? - Czy i w jaki sposób reprezentanci pokolenia Z reagują na komunikaty marketingowe na urządzeniach mobilnych? - W jaki sposób firmy mogą wykorzystać technologie mobilne do komunikacji z konsumentami pokolenia Z?
Przedmowa * Wstęp * ROZDZIAŁ 1. POKOLENIE Z W DOBIE EKSPANSJI NOWYCH TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH * 1. Rozwój nowych technologii informacyjnych jako zjawisko ery postindustrialnej przełomu XX i XXI w. * 1.1.1. Pojęcie i znaczenie nowych technologii * 1.1.2. Nowe technologie informacyjne na tle globalizacji * 1.1.3. Młodzi uzytkownicy wśród nowych technologii informacyjnych * 1.2. Kryteria wyodrębniania pokoleń * 1.3. Definicje pokolenia Z * 1.3.1. Pokolenia Y i Z - odrębne generacje młodych konsumentów * 1.3.2. Digital Natives * 1.3.3. 9/11 Generation * 1.1.4. iGeneration * 1.4. Pokolenie Z w Polsce * 1.4.1. Demografia pokolenia Z w Polsce * 1.4.2. Różnice między pokoleniem Z w Polsce i Europie Zachodniej oraz w USA * 1.4.3. Cecgy behawioralne pokolenia Z w Polsce - przegląd badań wtórnych * ROZDZIAŁ 2. PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH JAKO ELEMENT ZACHOWAŁ KONSUMENCKICH * 2.1. Definicja i elementy zachowań konsumenckich * 2.1.1. Pojęcie konsumpcji na tle przemian ery postindustrialnej * 2.1.2. Segmentacja konsumentów * 2.1.3. Definicja zachowań konsumenckich * 2.1.4. Rodzaje zachowań konsumenckich * 2.1.5. Modele zachowań konsumenckich * 2.2. Definicja i elementy procesu podejmowania decyzji zakupowych * 2.2.1. Istota procesu podejmowania decyzji konsumenckich, ich rodzaje i uczestnicy * 2.2.2. Etapy procesu podejmowania decyzji zakupowych * 2.3. Proces podejmowania decyzji zakupowych na tle przemian wynikających z wirtualizacji * 2.3.1. E-konsument * 2.3.2. Zachowania konsumentów w dobie ekspansji nowych technologii informacyjnych * 2.3.3. Kluczowe tendencje w zachowaniach młodych konsumentów * ROZDZIAŁ 3. TECHNOLOGIE MOBILNE I ICH WPŁYW NA PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH WŚRÓD PRZEDSTAWICIELI POKOLENIA Z * 3.1. Charakterystyka urządzeń mobilnych * 3.1.1. Smartfony * 3.1.2. tablety * 3.1.3. Akcesoria do noszenia - wearables * 3.1.4. Aplikacje mobilne * 3.2. Specyfika rynku technologii mobilnych i m-commerce * 3.2.1. Globalny rynek technologii mobilnych * 3.2.2. Polski rynek technologii mobulnych * 3.2.3. M-commerce na rynku globalnym * 3.2.4. M-commerce na polskim rynku * 3.3. Charakterystyka użytkowników technologii mobilnych * 3.3.1. Użytkownicy technologii mobilnych na rynku globalnym * 3.3.2. Użytkownicy technologii mobilnych na rynku polskim * 3. 4. Przedstawiciele pokolenia Z w świecie technologii mobilnych na rynku globalnym i w Polsce * 3.4.1. Posiadane urządzenie mobilne * 3.4.2. Motywy i sposoby wykorzystania technologii mobilnych * 3.5. Specyficzne zachowania użytkowników z wykorzystaniem technologii mobilnych * 3.5.1. Wykorzystanie wielu urządzeń - mutisreening * 3.5.2. Krótki czas żywotności i przekazu i live streaming * 3.5.3. Wykorzstanie technologii mobilnych w procesie podejmowania decyzji zakupowych * ROZDZIAŁ 4. WYKORZYSTYWANIE TECHNOLOGII MOBILNYCH PRZEZ POLSKICH REPREZENTANTÓW POKOLENIA Z W PROCESIE PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH - WYNIKI BADAŁ EMPIRYCZNYCH * 4.1. Cele i założenia metodyczne przeprowadzonych badań empirycznych * 4.1.1. Badania jakościowe * 4.1.2. Badania ilościowe * 4.2. Charakterystyka społeczno-demograficzna respondentów * 4.3. Charakterystyka wykorzystania technologii mobilnych w życiu codziennym * 4.3.1. Częstotliwość i okoliczność korzystania z urządzeń mobilnych * 4.3.2. Sosoby korzystania z technologii mobilnych * 4.4. Metody wykorzystywania technologii mobilnych w procesie dokonywania decyzji zakupowych przez reprezentantów pokolenia Z * 4.4.1. Odczuwanie potrzeby wynikające z korzystania z urządzeń mobilnych * 4.4.2. Sosoby pozyskiwania informacji o produktach za pośrednictwem technologii mobilnych * 4.4.3. metody oceny alternatywnych możliwości w procesie podejmowania decyzji zakupowych * 4.4.4. Udział technologii mobilnych w podejmowaniu decyzji o zakupie * 4.4.5. Wykorzystanie technologii mobilnych w procesach pozakupowych * 4.5. Wpływ wykorzystywania technologii mobilnych przez firmy na proces podejmowania decyzji zakupowych * 4.5.1. Oczekiwania konsumentów względem obecności przedsiębiorstw w środowisku technologii mobilnych * 4.5.2. Reakcje konsumentów na sposoby działalności przedsiębiorstw w środowisku technologii mobilnych * 4.5.3. Zachowania przedstawicieli pokolenia Z w procesie podejmowania decyzji zakupowych bedące rezultatem wykorzystania przez firmy technologiii moblinych * ROZDZIAŁ 5. ZNACZENIE TECHNOLOGII MOBILNYCH W PROCESIE PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH WŚRÓD REPREZENTANTÓW POKOLENIA Z W POLSCE * 5.1. Hipoteza badawcza w świetle przeprowadzonych badań empirycznych oraz analiz badań wtórnych i literatury * 5.1.1. Rola technologii mobilnych wśród reprezentantów pokolenia Z na rynku polskim w procesie podejmowania decyzji zakupowych * 5.1.2. Stosunek przedstawicieli pokolenia Z do wykorzystywania przez przedsiębiorstwa technologii mobilnych w kontaktach z konsumentami * 5.1.3. Wpływ działań przedsiębiorstw w środowisku technologii mobilnych w procesie podejmowania decyzji zakupowych wśród przedstawicieli pokolenia Z * 5.2. Segmentacja konsumentów z pokolenia Z pod względem wykorzystania technologii mobilnych w procesie podejmowania decyzji zakupowych * 5.2.1. Kryteria i metoda segmentacji * 5.2.2. Charakterystyka segmentów ze względu na cechy demograficzne i społeczno-ekonomiczne * 5.2.3. Charakterystyka segmentów ze względu na cechy behawioralne * ROZDZIAŁ 6. DZIAŁANIA MARKETINGOWE SKIEROWANE DO PRZEDSTAWICIELI POKOLENIA Z Z WYKORZYSTANIEM TECHNOLOGII MOBILNYCH – REKOMENDACJE I PRZYKŁADY * 6.1. Funkcje natywne urządzeń mobilnych w działaniach marketingowych * 6.1.1. Urządzenia mobilne jako narzędzia osobistego uzytku * 6.1.2. Możliwości urządzeń mobilnych wynikające z wykorzystania geolokalizacji * 6.1.3. Możliwości i ograniczenia wykorzystania urządzeń mobilnych wynikające z ich funkcji natywnych * 6.2. Mobilne działania reklamowe * 6.2.1. Wyszukiwanie internetowe * 6.2.3. Działania reklamowe typu push * 6.2.3. Mobilna relkama graficzna * 6.3. Serwisy społecznościowe w mobilnej komunikacji marketingowej * 6.3.1. Charakterystyka mediów społecznoścjiowych * 6.3.2. Komunikatory mobilne * 6.3.3. Relacjonowanie na żywo - livestreaming * 6.3.4. Działania niestandardowe z wykorzystaniem technologii mobilnych * ZAKOŁCZENIE * BIBLIOGRAFIA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing)
Bibliografia, netografia na stronach 255-272.
Dla studentów zarządzania i marketingu w zakresie przedmiotów: e-marketing, e-commerce, nowoczesne koncepcje w marketingu, nowoczesne technologie w marketingu, nowoczesne koncepcje zarządzania marketingowego, komunikacja marketingowa.
Publikacja stanowi spektrum trendów i rozwiązań związanych z technologiami cyfrowymi, które będą miały istotne znaczenie dla procesu ewolucji marketingu w najbliższych latach. To interdyscyplinarna publikacja wieloautorska, prezentująca dorobek naukowy pracowników różnych polskich uczelni oraz przedstawicieli świata biznesu, związanych z omawianymi trendami. Teoretyczne rozważania wzbogacone zostały licznymi przykładami, ilustracjami i opiniami praktyków. Książka może być wykorzystywana przez studentów zarządzania i marketingu z zakresie przedmiotów: nowoczesne technologie w marketingu, nowoczesne koncepcje zarządzania marketingowego, nowoczesne koncepcje w marketingu, komunikacja marketingowa, zachowania nabywców, e-marketing.
Wstęp * 1. Transformacja cyfrowa – implikacje dla marketingu (Grzegorz Mazurek) * Wprowadzenie * 1.1. Cyfrowa transformacja * 1.2. Marketing a cyfrowa transformacja * 1.3. Marketing a technologia * 1.3.1. Technologie mobilne * 1.3.2. Internet Rzeczy * 1.3.3. Media społecznościowe * 1.3.4. Sztuczna inteligencja * 1.4. Marketing a metody zarządzania * 1.5. Marketing a organizacja działań * 1.6. Przyszłość marketingu * Podsumowanie * 2. Sukces w czasach rewolucji cyfrowej (Robert Kozielski) * Wprowadzenie * 2.1. Przekleństwem jest żyć w ciekawych czasach * 2.2. Czwarta rewolucja przemysłowa – w kierunku zmiany zasad konkurowania * 2.3. Źródła sukcesu organizacji – analiza podejść – elementy wspólne i odróżniające * 2.4. Czterolistna koniczyna – sukces w epoce cyfrowej * Podsumowanie * 3. Homo Cyber Oeconomicus – nowy wymiar zachowań konsumenckich (Bogdan Gregor, Dominika Kaczorowska-Spychalska) * Wprowadzenie * 3.1. Konsument wobec technologii cyfrowych * 3.2. Homo Cyber Oeconomicus – w kierunku przyszłości * 3.3. Ekosystem cyfrowych interakcji * Podsumowanie * 4. Architektura systemu komunikacji wirtualnej – uwarunkowania i wyzwania (Jan W. Wiktor) * Wprowadzenie * 4.1. Komunikacja marketingowa a paradygmat technologii cyfrowej i społeczeństwa sieci – uwarunkowania i zależności * 4.2. Model komunikacji marketingowej w przestrzeni wirtualnej i cechy komunikacji on-line * 4.3. Elementy architektury systemu komunikacji wirtualnej – funkcje i instrumenty * 4.4. Metodyczne aspekty oceny komunikacji wirtualnej – elementy web-analityki * 4.4.1. Zasady i kryteria ewaluacji strony firmowej * 4.4.2. Ocena komunikacji w serwisach społecznościowych * 4.4.3. Wskaźniki pomiaru skuteczności reklamy w sieci * 4.4.4. Analiza ruchu w serwisie – Google Analytics * 4.5. Strategiczne wyzwania wobec komunikacji marketingowej * Podsumowanie * 5. Marka w procesie kreowania wartości na rynku 4.0 (Henryk Mruk) * Wprowadzenie * 5.1. Marka i jej istota na rynku 4.0 * 5.2. Nowe trendy w zachowaniach konsumentów * 5.3. Nazwa i jej znaczenie na rynku 4.0 * 5.4. Pozycjonowanie marki na rynku 4.0 * 5.5. Wartości tworząpozycję marki * 5.6. Tożsamość oraz wizerunek marki * 5.7. Marka osobista sposobem budowania marki przedsiębiorstwa * 5.8. Lokalizacja marki na rynku 4.0 * Podsumowanie * 6. Badania marketingowe – nowe paradygmaty i metody w gospodarce cyfrowej (Krystyna Mazurek-Łopacińska) * Wprowadzenie * 6.1. Badania jakościowe w przestrzeni realnej i wirtualnej * 6.1.1. Formy i techniki wywiadów * 6.1.2. Podejście kulturowe w badaniach postaw i zachowańkonsumenckich * 6.1.3. Wykorzystanie technologii mobilnej w analizie psychograficznej * 6.2. Analityka internetowa w badaniu zachowań nabywczych internautów * 6.2.1. Multi-channel i Multiscreening w analityce internetowej * 6.3. Rola technologii informacyjnych i komunikacyjnych w pozyskiwaniu wiedzy od klientów i kreowaniu innowacji * 6.4. Big Data w analityce marketingowej * 6.4.1. Cele i kierunki zastosowań * 6.4.2. Big Data w podstawowych obszarach marketingu * 6 5. Consumer Intelligence w pozyskiwaniu i analizie danych marketingowych * 6.6. Rola kokpitów menedżerskich w badaniach marketingowych * 6.7. Kierunki zastosowańanalityki marketingowej * 6.7.1. Wykorzystywanie analityki w obszarach decyzji marketingowych * 6.7.2. Wyzwania dla przedsiębiorstw w stosowaniu analityki marketingowej * Podsumowanie * 7. Market Intelligence a decyzje menedżerskie we współczesnej organizacji (Bogdan Gregor, Magdalena Kalińska-Kula) * Wprowadzenie * 7.1. Uwarunkowania otoczenia współczesnego biznesu * 7.2. Konkurencyjność współczesnej organizacji * 7.3. Rola wiedzy i informacji w zarządzaniu inteligentną organizacją * 7.4. Miejsce i znaczenie Market Intelligence w dobie gospodarki opartej na wiedzy * 7.5. Wykorzystanie Market telligence dla wsparcia decyzji menedżerskich – w świetle wyników badań własnych * Podsumowanie * 8. Koncepcja oraz kierunki rozwoju zintegrowanego zarządzania innowacjami (Andrzej Pomykalski) * Wprowadzenie * 8.1. Przesłanki i kierunki zmian * 8.2. Istota innowacji * 8.3. Charakterystyka aktywności innowacyjnej przez osiągane wyniki * 8.4. Zarządzanie innowacjami * 8.5. Zarządzanie sieciowe innowacjami * Podsumowanie * 9. Oczami praktyków * 9.1. Trendy w digital marketingu. Internetowe makrorewolucje * i mikroewolucje (Artur Maciorowski) * 9.1.1. Trendy w digital marketingu. Internetowe makrorewolucje i mikroewolucje * 9.1.2. Makrotrendy – rewolucja technologii * 9.1.3. Mikrotrendy * 9.2. Deep Learning – przywitaj się z Golemem (Lech C. Król) * 9.2.1. Duch w maszynie * 9.2.2. Dane * 9.2.3. Algorytmy * 9.2.4. Sprzęt * 9.2.5. SISO * 9.2.6. Mechaniczny Turek czy Golem? * 9.2.7. Telefon od Absolutu * 9.3. Trzy wymiary marketera – co współczesny marketer wiedzieć powinien? (Mariusz Ludwiński) * Epilog * O Autorach * Bibliografia * Netografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 413-419.
Dla prawników, przedsiębiorców działających w szeroko pojętym kręgu kultury oraz fanów, wyznawców i wielbicieli ikon popkultury.
Myszka Miki, Star Wars, Christian Louboutin, Andy Warhol to tylko niektóre z ikon popkultury wybrane przez autorkę w celu pokazania, jak regulacje prawne - czasem sprytnie zinterpretowane - przyczyniły się do wykreowania koncernów, wytwórni, przedsiębiorstw, nazwisk, postaci czy symboli. Książka zawiera bogato ilustrowane opisy najciekawszych spraw sądowych, sporów oraz zjawisk społecznych związanych z ochroną dóbr niematerialnych w obszarze kultury popularnej. Z lektury czytelnik dowie się m.in. dlaczego Myszka Miki może być chroniona wiecznie. Publikacja pokazuje też kwestie wykorzystywania ikon popkultury poza pierwotnym obszarem ich istnienia, gdzie stają się pożądanym atrybutem działalności rynkowej przedsiębiorców i producentów, umożliwiają rozpoznawalność marek lub też nadają im prestiż.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 347 (1 egz.)
Kaucja: 40,12 zł
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Termin blitzscaling oznacza zarówno ogólny schemat błyskawicznego rozwoju firm na olbrzymią skalę, jak i zbiór używanych w tym celu technik. Blitzscaling stał się możliwy dzięki przełomowi, jaki przyniosła rewolucja internetowa: to ona sprawiła, że wkraczanie na rynki światowe odbywa się w sposób wcześniej niewyobrażalny. Niewyobrażalna okazuje się też intensywność rywalizacji: szybkość jest ważniejsza od efektywności, a wszystko przebiega w warunkach niepewności i wysokiego ryzyka. Blitzscaling oznacza również działania, które w tradycyjnym myśleniu biznesowym są uważane za bezsensowne, a także konieczność podejmowania trudnych decyzji. Alternatywą dla szaleńczego rozwoju jest klęska, gdy konkurencja dokona blitzscalingu szybciej i skuteczniej. Dzięki tej książce poznasz i zrozumiesz techniki skalowania biznesu od zera do wielomiliardowego lidera rynku w ciągu zaledwie paru lat. Okaże się ona szczególnie przydatna dla przedsiębiorców, potencjalnych inwestorów, a nawet menedżerów czy liderów, którzy chcą szybko rozwinąć swój projekt. Z przedstawionych technik z powodzeniem skorzystają również osoby prowadzące kampanie polityczne czy organizacje non profit. Liczne studia przypadków i spektakularne przykłady rozwoju najsłynniejszych firm technologicznych pozwoliły na sformułowanie szeregu taktyk, dzięki którym blitzscaling okazuje się możliwy. Znalazły się tu także odpowiedzi na pytania, w jaki sposób należy przeprowadzać blitzscaling, w jakich okolicznościach i jakie mogą być jego konsekwencje. W tej książce: - czym jest blitzscaling i jakimi technikami się go przeprowadza - sprawdzone wzorce modelu biznesowego - nowatorskie strategie działania i zarządzania - reguły blitzscalingu - obrona przed blitzscalingiem
Część 1. Czym jest blitzscaling? * Oprogramowanie zjada (i ratuje) świat * Typy skalowania * Trzy zasady blitzscalingu * Pięć etapów blitzscalingu * Trzy podstawowe techniki blitzscalingu * Część 2. Nowatorstwo modelu biznesowego * Maksymalizowanie wzrostu - 4 czynniki rozwoju * Maksymalizowanie wzrostu - 2 ograniczenia rozwoju * Sprawdzone wzorce modelu biznesowego * Zasady innowacyjności modelu biznesowego * Analiza kilku wielomiliardowych modeli biznesowych * Masz już mocny, sprawdzony model biznesowy i co dalej? * Część 3. Nowatorstwo strategii działania * Kiedy należy rozpocząć blitzscaling? * Kiedy należy zakończyć blitzscaling? * Czy blitzscaling jest konieczny? * Blitzscaling jako proces iteracyjny * Jak na poszczególnych etapach blitzscalingu zmienia się jego strategia? * Jaka jest rola założyciela firmy na poszczególnych etapach blitzscalingu? * Część 4. Nowatorskie zarządzanie * Osiem kluczowych przejść * Dziewięć nieintuicyjnych reguł blitzscalingu * Ciągła potrzeba zmian * Część 5. Szersze spojrzenie na blitzscaling * Blitzscaling poza branżą technologiczną * Blitzscaling w dużych organizacjach * Blitzscaling poza biznesem * Blitzscaling w większej Dolinie Krzemowej * Inne regiony, w których można obserwować blitzscaling * Chiny krajem blitzscalingu * Obrona przed blitzscalingiem * Część 6. Blitzscaling odpowiedzialny * Blitzscaling w społeczeństwie * Podstawowe zasady odpowiedzialnego blitzscalingu * Spektrum reakcji * Równoważenie odpowiedzialności i szybkości w trakcie rozwoju organizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57616 (1 egz.)
Kaucja: 33,27 zł
Książka
W koszyku
(Onepress Small Business)
Jednym z głównych celów istnienia Unii Europejskiej jest wspieranie w szczególny sposób wewnętrznej gospodarki wspólnoty. Cel ten realizuje się między innymi poprzez dystrybucję środków pieniężnych wśród europejskich przedsiębiorstw, które ich potrzebują. Nasze rodzime firmy, także te z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, sporo zyskały dzięki dotacjom z poprzedniego unijnego budżetu na lata 2007 - 2013. W latach 2014 - 2020 budżet ten ma przede wszystkim wspierać innowacje i konkurencyjność gospodarki. Pula przeznaczona dla wspólnotowego sektora MSP to 3,2 mld euro. Spory tort. Jak uszczknąć z niego coś dla siebie? Dużym problemem małych firm, nie tylko w Polsce, jest ograniczony dostęp do finansowania. Dlatego też powstał specjalny unijny program na rzecz konkurencyjności MSP, w skrócie COSME, który ma ułatwić przedsiębiorcom dostęp do pieniędzy. Unia pełni rolę gwaranta dla pożyczek udzielanych firmom. W praktyce oznacza to, że reguły świadczenia wsparcia dla firm się zmieniły i trzeba uzupełnić wiedzę. Dzięki książce Rafała Kasprzaka dowiesz się, jakie masz możliwości, i poznasz zasady, na jakich udzielane jest wsparcie. Odkryjesz też sposoby na skuteczne jego otrzymanie oraz — co bardzo ważne — bezbolesne rozliczanie.
Rozdział 1. Ścieżki rozwoju przy wykorzystaniu funduszy europejskich * Zakładanie nowego przedsiębiorstwa * Tworzenie i wdrażanie innowacji * Inwestycje w środki trwałe i wartości niematerialne i prawne * Ekspansja międzynarodowa * Poprawa efektywności ekologicznej * Rozwój kapitału ludzkiego * Rozdział 2. Czy jest coś poza dotacjami * Wsparcie finansowe w ramach instrumentów zwrotnych * Pomoc w ramach oferty instytucji wspierających przedsiębiorstwa * Rozdział 3. Wsparcie publiczne, czyli jak sobie poradzić z pomocą publiczną * Wprowadzenie do problematyki pomocy publicznej * Jak zidentyfikować pomoc publiczną i jak sobie z nią poradzić * Rozdział 4. Jak efektywnie pozyskać wsparcie publiczne * Dokumenty do przeczytania * O czym warto pamiętać na początku * Jak przygotować projekt i wniosek o jego dofinansowanie * Jak wygląda procedura aplikowania * Rozdział 5. Jak bezproblemowo rozliczyć wsparcie publiczne * Problematyka kwalifikowalności * Biurokracja projektowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 658 (1 egz.)
Kaucja: 0,00 zł
Książka
W koszyku
Na okładce: Dobór grupy pracowników do kontroli ; stan po użyciu a stan nietrzeźwości ; pracownik, który przeprowadził pomiar trzeźwości ; badanie na obecność narkotyków.
Wykaz aktów prawnych na stronie 63.
Obowiązek zachowania trzeźwości w miejscu i czasie pracy to jeden z podstawowych obowiązków gwarantujących właściwy poziom bezpieczeństwa. Proces weryfikacji stanu trzeźwości pracowników był przez wiele lat wielce problematyczny. Brakowało bezpośrednich regulacji na gruncie prawa pracy. To się jednak zmieniło. Od 21 lutego 2023 r. pracodawca może badać trzeźwość z poziomu zakładu pracy. Jednak z wieloma ograniczeniami. Jakie są zatem przesłanki wprowadzenia kontroli trzeźwości? Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę? Jak przeprowadzić badanie w praktyce? W książce „Kontrola trzeźwości pracowników po zmianach – pytania i odpowiedzi” eksperci z dziedziny prawa pracy i bhp wyjaśniają wszystkie wątpliwości dotyczące kontroli trzeźwości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58865 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Konstytucja biznesu : praktyczne omówienie pakietu ustaw / Magdalena Ługiewicz. - Stan prawny na dzień 30 kwietnia 2018 r. - Gdańsk : ODDK, 2018. - 275 stron ; 24 cm.
Zawiera także teksty ustaw.
Wykaz aktów prawnych na stronach 5-7.
"Konstytucja biznesu" to pakiet pięciu ustaw obowiązujących od dnia 30 kwietnia 2018 r. kompleksowo regulujących zagadnienia związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Na pakiet składają się: ustawa - Prawo przedsiębiorców, ustawa o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców, ustawa o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium RP, ustawa o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy oraz ustawa - Przepisy wprowadzające ustawę Prawo przedsiębiorców oraz inne ustawy dotyczące działalności gospodarczej. W publikacji przedstawiono wszystkie wprowadzone nowości, takie jak m.in.: katalog zasad obowiązujących w relacjach przedsiębiorca - organy administracji w tym m.in.: "co nie jest prawem zabronione, jest dozwolone", zasada rozstrzygania wątpliwości na korzyść przedsiębiorcy, zasada pewności prawa ; działalność nieewidencjonowana ; rozszerzenie możliwości zawieszenia działalności gospodarczej ; ograniczenie posługiwania się numerem REGON ; ulga dla rozpoczynających działalność gospodarczą ; powołanie Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców ; wprowadzenie zasad obowiązujących podczas uchwalania aktów prawnych dotyczących przedsiębiorców. W książce omówiono również wcześniej obowiązujące regulacje, które zostały przeniesione do Konstytucji biznesu, m.in.: zasady prowadzenia działalności gospodarczej ; podział przedsiębiorców na mikro, małych oraz średnich ; podjęcie, zawieszenie oraz zakończenie działalności ; reglamentacja działalności gospodarczej ; kontrola w przedsiębiorstwie ; zasada "jednego okienka" ; dane podlegające oraz niepodlegające wpisowi do CEIDG ; a także skomentowano zmiany w innych aktach prawnych. Szereg praktycznych przykładów oraz przystępny dla czytelnika język pomogą lepiej zrozumieć omawiane zagadnienia. Dodatkowo w publikacji zawarto ujednolicone teksty ustaw wchodzących w skład Konstytucji biznesu z wyjątkiem przepisów wprowadzających.
Akty prawne * Wstęp * Rozdział 1. Prawo przedsiębiorców * 1.1. Uwagi ogólne. Preambuła i jej znaczenie * 1.2. Definicje pojęć ustawowych * 1.3. Zasady prowadzenia działalności gospodarczej * 1.4. Podejmowanie, wykonywanie i zakończenie działalności gospodarczej * 1.5. Załatwianie spraw związanych z działalnością gospodarczą. Objaśnienia prawne i interpretacje indywidualne * 1.6. Reglamentacja działalności gospodarczej * 1.7. Ograniczenia kontroli wykonywania działalności gospodarczej * 1.8. Nowość – zasady opracowywania projektów aktów normatywnych z zakresu prawa gospodarczego * Rozdział 2. Informacja o przedsiębiorcach i dla przedsiębiorców * 2.1. Wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej * 2.2. Wykreślenie i sprostowanie wpisu * 2.3. Domniemanie prawdziwości wpisu do CEIDG i nieprzerwanego prowadzenia * 2.4. Wpis informacji o zawieszeniu i wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej * 2.5. Pełnomocnictwo i prokura w działalności gospodarczej i ich ujawnienie w CEIDG * 2.6. Udostępnianie danych z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej * 2.7. Punkt Informacji dla Przedsiębiorcy * Rozdział 3. Rzecznik małych i średnich przedsiębiorców * 3.1. Uwagi ogólne * 3.2. Powołanie i odwołanie Rzecznika * 3.3. Wykonywanie funkcji Rzecznika. Zastępca Rzecznika * 3.4. Zadania i sposób działania Rzecznika * 3.5. Obowiązek współdziałania z Rzecznikiem * Rozdział 4. Przedsiębiorcy zagraniczni * 4.1. Dotychczasowy stan prawny * 4.2. Przedmiot regulacji ustawy. Definicje * 4.3. Działalność gospodarcza osób zagranicznych * 4.4. Transgraniczna działalność usługowa * 4.5. Oddziały przedsiębiorców zagranicznych * 4.6. Przedstawicielstwa przedsiębiorców zagranicznych * 4.7. Współpraca międzynarodowa właściwych organów w zakresie świadczenia usług * Rozdział 5. Zmiany w przepisach innych ustaw * 5.1. Wejście w życie Konstytucji biznesu * 5.2. Zmiany w Kodeksie cywilnym * 5.3. Zmiany w Kodeksie postępowania administracyjnego * 5.4. Zmiany w zakresie działalności koncesjonowanej i wymagającej zezwoleńm * 5.5. Zmiany związane z tzw. ulgą na start oraz działalnością nieewidencjonowaną * 5.6. Zmiany w ustawach, w których było odwołanie do PRL * 5.7. Zmiany w ustawach związane z uprawnieniami i obowiązkami Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców * 5.8. Pozostałe zmiany w ustawach * 5.9. Przepisy uchylające i przejściowe * Konstytucja biznesu Ustawa – Prawo przedsiębiorców * Ustawa o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy * Ustawa o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców * Ustawa o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komentarze Praktyczne)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 283-[295].
Dla gmin prowadzących gospodarkę mieszkaniową, zarządców nieruchomości, komorników, radców prawnych, najemców lokali, też prowadzących działalność gospodarczą polegającą na najmie lokali.
Komentarz uwzględnia dwie ostatnie duże nowelizacje ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego oraz niektórych innych ustaw, które dotyczą przede wszystkim: nowych zasad najmu komunalnego w zakresie ustalania wysokości czynszu i jego podwyższania, likwidacji lokali socjalnych i obowiązku ich wyodrębnienia w zasobie komunalnym, wyłączenia z obowiązku przyznania lokali socjalnych osobom, które samodzielnie mogą zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe lub dysponują majątkiem to umożliwiającym, wprowadzenie obowiązku przyznawania pomieszczenia tymczasowego, umowy najmu okazjonalnego i instytucjonalnego. Publikacja ma charakter praktyczny i stanowi odpowiedź na problemy zgłaszane przez urzędy i osoby stosujące te przepisy na co dzień. W książce zamieszczono również bogate orzecznictwo w zakresie stosowania przepisów ustawy z niezbędnym zakresem poglądów doktryny.
Wykaz skrótów * Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2018 r. poz. 1234 ze zm.) * Rozdział 1. Przepisy ogólne * Art. 1. [Zakres przedmiotowy ustawy] * Art. 1a. [Wyłączenie stosowania ustawy do lokali WAM] * Art. 2. [Definicje ustawowe] * Art. 3. [Stosunek ustawy do innych unormowań dotyczących lokali mieszkalnych] * Art. 4. [Zadania własne gminy] * Art. 4a. [Zbieranie danych o czynszach najmu] * Rozdział 2. Prawa i obowiązki właścicieli i lokatorów * Art. 5. [Zasady zawierania umów o używanie lokalu] * Art. 6. [Kaucja zabezpieczająca należności z tytułu najmu] * Art. 6a. [Obowiązki wynajmującego] * Art. 6b. [Obowiązki najemcy] * Art. 6c. [Protokolarne wydanie lokalu] * Art. 6d. [Ulepszenia dokonywane przez najemcę] * Art. 6e. [Obowiązki i prawa stron po zakończeniu najmu] * Art. 6f. [Zakres swobody stron] * Art. 6g. [Doręczenia między stronami umowy najmu] * Art. 7. [Zasady ustalania czynszu w zasobach samorządowych i skarbu państwa] * Art. 8. [Kompetencje do ustalania czynszu] * Art. 8a. [Zasady podwyższania czynszu (opłat za korzystanie z lokalu)] * Art. 9. [Częstość podwyżek, zasady ponoszenia innych opłat niż czynsz] * Art. 9a. [Czynsz najmu w TBS] * Art. 10. [Awarie, przeglądy, remont lokalu] * Art. 11. [Rozwiązywanie umów o używanie lokalu] * Art. 12. (uchylony) * Art. 13. [Uprawnienia sąsiadów i współuprawnionych] * Art. 14. [Uprawnienie do zawarcia umowy najmu lokalu socjalnego] * Art. 15. [Postępowanie sądowe] * Art. 16. [Egzekucja wyroków eksmisyjnych] * Art. 17. [Eksmisja do noclegowni i schronisk osób znęcających się nad rodziną; uprawnienie do zawarcia umowy najmu socjalnego w przypadku zajęcia lokalu bez tytułu prawnego] * Art. 18. [Odszkodowanie za bezumowne korzystanie z lokalu] * Art. 19. [Ochrona praw lokatora] * Rozdział 2a. Najem okazjonalny lokalu * Art. 19a. [Definicja najmu okazjonalnego, obligatoryjne i fakultatywne warunki umowy] * Art. 19b. [Zgłoszenie umowy do urzędu skarbowego] * Art. 19c. [Ustalanie i wypowiadanie czynszu] * Art. 19d. [Wygaśnięcie i rozwiązanie najmu okazjonalnego] * Art. 19e. [Wyłączenie najmu okazjonalnego z zasadniczych rozwiązań ustawy] * Rozdział 2b. Najem instytucjonalny lokalu * Art. 19f. [Definicja najmu instytucjonalnego lokalu; warunki zawarcia umowy najmu instytucjonalnego lokalu; kaucja] * Art. 19g. [Forma umowy najmu instytucjonalnego lokalu; wynagrodzenie notariusza] * Art. 19h. [Opłaty pobierane przez właściciela; podwyższenie czynszu] * Art. 19i. [Wygaśnięcie lub rozwiązanie umowy najmu instytucjonalnego lokalu; żądanie opróżnienia lokalu] * Art. 19j. [Przepisy ustawy stosowane do najmu instytucjonalnego lokalu] * Art. 19k. [Umowa najmu instytucjonalnego z dojściem do własności] * Art. 191. [Ujawnienie w księdze wieczystej roszczenia najemcy o przeniesienie prawa własności lokalu mieszkalnego; ustanowienie hipoteki zabezpieczającej wierzytelność najemcy] * Art. 19m. [Obligatoryjne elementy umowy najmu instytucjonalnego z dojściem do własności] * Art. 19n. [Termin zawarcia oraz przedmiot umowy przeniesienia prawa własności lokalu mieszkalnego wraz z prawami niezbędnymi do korzystania z tego lokalu] * Art. 19o. [Wypowiedzenie umowy najmu instytucjonalnego z dojściem do własności] * Art. 19p. [Okres wypowiedzenia umowy najmu instytucjonalnego z dojściem do własności] * Art. 19q. [Kwoty zwracane najemcy lub jego spadkobiercom po rozwiązaniu lub wygaśnięciu umowy najmu instytucjonalnego z dojściem do własności] * Art. 19r. [Zakres stosowania przepisów Prawa upadłościowego do roszczeń najemcy z umowy najmu instytucjonalnego z dojściem do własności] * Art. 19s. [Przepisy ustawy stosowane do umowy najmu instytucjonalnego z dojściem do własności] * Rozdział 3. Mieszkaniowy zasób gminy * Art. 20. [Gospodarowanie zasobem mieszkaniowym] * Art. 21. [Gminne programy mieszkaniowe i zasady najmu] * Art. 21a. [Wypowiedzenie umowy najmu w przypadku przekroczenia normy powierzchni użytkowej lokalu] * Art. 21b. [Obowiązek złożenia deklaracji o wysokości dochodów członków gospodarstwa domowego oraz oświadczenia majątkowego] * Art. 21c. [Okresowa weryfikacja spełniania przez najemcę kryterium wartości dochodu] * Rozdział 4. Najem socjalny lokalu * Art. 22. [Lokal będący przedmiotem umowy najmu socjalnego lokalu] * Art. 23. [Czas trwania umowy najmu socjalnego lokalu; maksymalna wysokość stawki czynszu] * Art. 24. (uchylony) * Art. 25. [Wypowiedzenie umowy najmu socjalnego lokalu] * Rozdział 4a. Tymczasowe pomieszczenia * Art. 25a. [Tworzenie zasobu tymczasowych pomieszczeń] * Art. 25b. [Okres zawarcia umowy najmu] * Art. 25c. [Osoby uprawnione do zawarcia umowy najmu] * Art. 25d. [Nieprzysługiwanie prawa do tymczasowego pomieszczenia] * Art. 25e. [Odpowiednie stosowanie] * Rozdział 5. Zmiany w przepisach obowiązujących, przepisy przejściowe i końcowe * Art. 26. [Zmiany przepisów Kodeksu cywilnego] * Art. 27. [Stosowanie ustawy wstecz] * Art. 28. [Wysokość czynszu do 2005 r.] * Art. 29. (uchylony) * Art. 30. [Uprawnienia osób bez tytułu prawnego do mieszkania] * Art. 31. [Uprawnienia opiekuna najemcy] * Art. 32. [Obowiązek gminy dostarczenia lokalu zamiennego] * Art. 33. [Uprawnienia najemców lokali zakładowych] * Art. 34. [Organy wykonujące eksmisję] * Art. 35. [Lokale socjalne dla eksmitowanych] * Art. 36. [Waloryzacja kaucji mieszkaniowych] * Art. 37. [Rozliczenie ulepszeń lokalu] * Art. 38. [Rozumienie wyrażeń ustawowych] * Art. 39. [Derogacja ustawy o najmie] * Art. 40. [Data wejścia w życie] * Bibliografia * Literatura * Orzecznictwo * Rozstrzygnięcia nadzorcze * Akty normatywne * Inne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 347 (1 egz.)
Kaucja: 96,75 zł
Książka
W koszyku
(Prawo / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 255)
Bibliografia na stronach 141-[143].
Dla przedsiębiorców, prawników i studentów.
Streszczenie w języku angielskim.
Przedmiotem książki jest omówienie podstawowych założeń leżących u podstaw nowelizacji ustawy z 24 lipca 2015 r. o kontroli niektórych inwestycji dokonanej ustawą z 19 czerwca 2020 r. o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19. Nowelizacja wprowadziła nadzwyczajny reżim kontroli inwestycji zagranicznych. Prace nad Nowelizacją rozpoczęły się już w marcu 2020 r., krótko po wybuchu epidemii. Warto przypomnieć, że reakcją rynków finansowych na całym świecie na pandemię była krótkotrwała panika i wyprzedaż, która doprowadziła do drastycznego spadku kursów akcji. Polska, kraj wciąż traktowany jako rynek rozwijający się, a więc obciążony dodatkowymi ryzykami, doświadczyła równocześnie gwałtownego spadku wartości polskiego złotego i spadków notowań na warszawskiej giełdzie. Równoczesne zajście obu tych procesów sprawiło, że majątek polskich przedsiębiorców, w tym spółek należących do Skarbu Państwa, został z dnia na dzień drastycznie przewartościowany. Rozważania rozpoczyna analiza kompetencji w zakresie kontroli inwestycji zagranicznych w Unii Europejskiej. Następnie omówiony zostaje zakres przedmiotowy i podmiotowy, w szczególności problematyka obejścia prawa. W dalszym ciągu przedmiotem analiz są przesłanki wyrażenia sprzeciwu oraz problematyka sankcji. Rozważania zamyka analiza wybranych zagadnień proceduralnych i kolizyjnoprawnych aspektów kontroli inwestycji zagranicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58648 (1 egz.)
Kaucja: 30,00 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej