Konsumenci (ekonomia)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(21)
Forma i typ
Książki
(21)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje fachowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(25)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(15)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(6)
Autor
Maison Dominika
(2)
Mruk Henryk
(2)
Awdziej Marcin
(1)
Barańska Marzena
(1)
Barska Anetta
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Baruk Agnieszka Izabela (1973- )
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Blount Jeb
(1)
Bonatti Marco (ilustrator)
(1)
Bryan Lara
(1)
Czernecka Julita
(1)
Dudzik Katarzyna
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gotwald-Feja Beata
(1)
Grabiwoda Barbara
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Grzega Urszula
(1)
Gut Jerzy (1955- )
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Haman Wojciech (1954- )
(1)
Jankowiak-Kaczmarek Agnieszka
(1)
Jellinek Ryszard
(1)
Karpińska-Krakowiak Małgorzata
(1)
Kielan Paulina
(1)
Kieżel Ewa
(1)
Kohutek Konrad
(1)
Linkiewicz Agata
(1)
Majcher Sylwia
(1)
Marciniak Łukasz Tomasz
(1)
Modrzyk Ariel (1985- )
(1)
Niczyporuk Anna
(1)
Niemczyk Agata
(1)
Oknińska Paulina
(1)
Oldham Matthew
(1)
Olejniczuk-Merta Anna
(1)
Proniewska Monika
(1)
Reynolds Eddie
(1)
Sala Krzysztof
(1)
Sawińska Agnieszka
(1)
Sidorkiewicz Marta
(1)
Sieradzka Małgorzata
(1)
Stasiuk Katarzyna (psychologia)
(1)
Tkaczyk Jolanta
(1)
Tokarz-Kocik Anna
(1)
Wallman James
(1)
Wysocka Katarzyna (ekonomia)
(1)
Wójcik Paweł (psycholog)
(1)
Zalega Tomasz
(1)
Łaszkiewicz Anna (nauki ekonomiczne)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Konsumenci (ekonomia)
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Niemcy
(1)
Słowacja
(1)
Gatunek
Monografia
(6)
Opracowanie
(5)
Poradnik
(5)
Raport z badań
(3)
Komentarz do ustawy
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(11)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Styl życia, moda i uroda
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [249]-262.
Jakość życia oraz zdrowie ludzi zależą od wielu różnych czynników. Mając wiedzę o ich znaczeniu, można łatwiej podejmować właściwe decyzje, aby żyć długo i w dobrym zdrowiu. Przede wszystkim należy brać pod uwagę indywidualną odpowiedzialność za stan własnego zdrowia. Trzeba jednak wiedzieć, że mózgi ludzi są nastawione na poznawanie otoczenia, a nie analizowanie siebie. Konieczne jest zatem wkładanie wysiłku w działania na rzecz świadomego zarządzania swoimi działaniami. Można tutaj wskazać na racjonalność w odżywianiu się, utrzymywanie organizmu w ruchu, budowanie relacji z innymi ludźmi, a także stawianie sobie celów i kierowanie się własnym systemem wartości. Zachowania i praktyki prozdrowotne ludzi są również kształtowane przez różnorodne narzędzia komunikacji, w tym promocji i reklamy. W trosce o wspólne dobro istotne jest tworzenie uregulowań prawnych, które pozwolą na podejmowanie działań zgodnych z interesem wszystkich podmiotów z obszaru rynku zdrowia. Dotyczy to poprawności reklamy artykułów żywnościowych i farmaceutycznych, opakowań produktów, sposobów ich ekspozycji na półkach sklepowych oraz przestrzegania etyki w sferze konkurencji rynkowej. Autorzy, reprezentując nauki prawne i ekonomiczne, połączyli swą wiedzę i doświadczenia, aby podzielić się krytycznymi refleksjami na temat uwarunkowań w procesie podnoszenia jakości życia i zdrowia społeczeństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 316, 57202 (2 egz.)
Kaucja: 29,93 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 269-296.
Rozwój ekonomiczno-społeczny gospodarek i zmiany strukturalne oraz technologiczne zachodzące nieustannie w otoczeniu w sposób istotny wpływają na ewolucję postaw i zachowań konsumentów zarówno na rynku, jak i w innych sferach życia społecznego. Pod wpływem postępujących procesów globalizacyjnych i konwergencyjnych, a z drugiej strony dezintegracyjnych i dywergencyjnych, nowych technologii, zmian sposobu komunikowania się, przekształceniu ulegają potrzeby konsumentów i sposoby ich zaspokajania. Wiążą się z tym sposoby podejmowania decyzji nabywczych. Badania zachowań konsumentów są jednym z podstawowych problemów teorii ekonomii. Z naukowego punktu widzenia - pozwalają one na weryfikację różnych, często złożonych teorii ekonomicznych, poznawczych, ekonomiczno-psychologicznych, kulturowych oraz społeczno-psychologicznych (Antonides i van Raaij, 2003). Z punktu widzenia praktyki gospodarczej - są one pomocne w zrozumieniu i prognozowaniu popytu na produkty, co ułatwia menedżerom budowanie skutecznych strategii marketingowych. Jak wskazują Krystyna Mazurek-Łopacińska oraz Magdalena Sobocińska (2014), wiedza o konsumentach ma charakter kumulatywny, a jej pogłębianie wymaga uwzględniania różnych perspektyw badawczych, co uzasadnia permanentne podejmowanie tej tematyki badawczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57405 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 255-279.
Dla studentów ekonomii, socjologii, marketingu oraz nauk o zarządzaniu.
Pierwsza na rynku kompleksowa publikacja na temat wpływu procesów globalizacyjnych na zachowania konsumentów. Jest wynikiem współpracy naukowców i praktyków z wiodących polskich ośrodków naukowych: Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Akademii Leona Koźmińskiego, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Uniwersytetu Łódzkiego, a także Uniwersytetu Warszawskiego. Przedmiotem zainteresowań autorów jest konsument, jego decyzje i działanie w warunkach rozwoju nowych technologii, szerokiego dostępu do internetu, kryzysów, a także ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. Głębokiej analizie poddane zostały najnowsze tendencje w zachowaniach konsumentów pod wpływem zmieniającego się otoczenia oraz zachodzących w nich procesów. W książce zaprezentowano zmiany, jakie zachodzą w konsumentach podczas podejmowania przez nich decyzji zakupowych. Modyfikacje te są spowodowane zarówno użytkowaniem mediów społecznościowych, usług mobilnych, zmianą w stylu życia, jak i działaniami przedsiębiorstw. Wskazano współczesne problemy oraz przedstawiono specyfikę segmentów konsumentów charakteryzujących rynki rozwinięte. Monografia stanowi bogate źródło wiedzy dla studentów ekonomii, socjologii, marketingu oraz nauk o zarządzaniu. Adresowana jest również do naukowców, badaczy i praktyków.Informacja o autorze/ redaktorze: dr hab. Małgorzata Bartosik - Purgat, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Jej zainteresowania naukowe i badawcze koncentrują się przede wszystkim wokół kulturowych uwarunkowań biznesu międzynarodowego, zachowań konsumentów na rynku międzynarodowym oraz międzynarodowych strategiach przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56181 (1 egz.)
Kaucja: 41,30 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 248-265.
Podjęcie problemu badawczego sygnalizowanego w tytule pracy i rozwiniętego w kolejnych jej częściach uważam za bardzo istotne z punktu widzenia rozwoju dyscypliny nauk o zarządzaniu, w tym marketingu. Recenzowana monografia jest dziełem [...] posiadającym walor teorio twórczy, ale także istotnym dla praktyki marketingu. Prof. dr hab. Iga RudawskaInicjatywę opublikowania przez PWE pracy "Prosumpcja jako wielowymiarowe zachowanie rynkowe" uznaję za bardzo cenną. Opiniowana praca zawiera kompleksowe, obejmujące cztery wymiary ujęcie procesów presumpcji [...] Szczególną wartość mają wyniki bezpośrednich badań, które obok identyfikacji oczekiwań respondentów, zakresu ich aktywności prosumpcyjnej - wskazują segmenty rynku i relacje rynkowe, a zwłaszcza wpływ na wizerunek. Prof. zw. dr hab. Aniela Styś
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56175 (1 egz.)
Kaucja: 38,93 zł
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Do niedawna wirtualny świat stanowił tylko jeden z kilku dostępnych kanałów sprzedaży. Można się było nim posługiwać, ale nie był to warunek konieczny sukcesu. Tymczasem dziś, w czasie pandemii, to najbardziej niezawodny, a czasami wręcz jedyny sposób komunikacji i sprzedaży. Trzeba też oswoić się z tym, że wirtualne kanały komunikacji pozostaną normą również w przyszłości. Niestety, większość sprzedawców, dyrektorów i przedsiębiorców wciąż jest nieprzygotowana do tego nowego sposobu pracy, i to zarówno mentalnie, jak i technicznie. Oto wyczerpujący przewodnik po sposobach wykorzystywania kanałów komunikacji wirtualnej w nawiązywaniu kontaktów biznesowych i przeprowadzaniu procesów sprzedażowych w taki sposób, by zakończyły się sfinalizowaniem transakcji. Zaprezentowano tu spójny system rozmów wideo, rozmów telefonicznych, SMS-ów, czatów i mediów społecznościowych, skonstruowany tak, aby zwiększyć produktywność i skrócić cykl sprzedaży. Książka przedstawia zasady, których przestrzeganie pozwala na uzyskanie dużej skuteczności podczas korzystania z kanałów komunikacji wirtualnej, a także zaawansowane strategie pokonywania obiekcji klientów, co skutkuje szybszym zawieraniem umów. Opanowanie zaprezentowanych w niej technik zapewni Ci wyraźną przewagę konkurencyjną! W książce między innymi: * sposoby wywierania wpływu na rozmówcę podczas wideokonferencji, * zasady tworzenia wciągających wirtualnych prezentacji, * efektywne strategie docierania do trudno dostępnych interesariuszy, * różne kanały wirtualne w sprzedaży bezpośredniej, * pięć C sprzedaży społecznościowej, * łączenie zalet kanałów wirtualnych i realnego podejścia do sprzedaży. Wirtualny świat sprzedaży: Twoja żyła złota!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58281 (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-konsumenci jutra : pokolenie Z i technologie mobilne / Barbara Grabiwoda. - [Warszawa] : Wydawnictwo Nieoczywiste, copyright 2019. - 310 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Miejsce wydania według strony internetowej wydawcy.
Bibliografia, netografia na stronach [293]-310.
Dla pracowników naukowych, doktorantów, studentów, właścicieli firm internetowych.
Pokolenie Z to młode osoby, w 2018 r. w wieku 6-23 lat, dla których podłączenie do internetu stanowi nieodłączny element codzienności. Celem publikacji jest charakterystyka wykorzystania technologii mobilnych przez reprezentantów tego pokolenia w procesie podejmowania decyzji zakupowych oraz znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy i jak działania marketingowe przedsiębiorstw w środowisku technologii mobilnych wpływają na przebieg tego procesu wśród młodych konsumentów. W książce przedstawiono odpowiedzi na następujące pytania: - Czy pokolenie Z jest jednorodne? Czy w ramach pokolenia Z można wyróżnić segmenty konsumentów ze względu na wiek, określone wzorce zachowań, kryteria psycho- i socjograficzne? - W jaki sposób pokolenie Z korzysta z technologii mobilnych? - Jak przebiegają poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji zakupowych z wykorzystaniem technologii mobilnych? - Jakie preferencje w procesie podejmowania decyzji zakupowych wykazują przedstawiciele pokolenia Z w związku z używaniem technologii sieciowych i mobilnych? - Czy i w jaki sposób komunikaty marketingowe wysyłane przez firmy na urządzenia mobilne wpływają na zachowania konsumenckie reprezentantów pokolenia Z? - Jak i w jakim celu przedstawiciele pokolenia Z komunikują się z markami? - Czy i w jaki sposób reprezentanci pokolenia Z reagują na komunikaty marketingowe na urządzeniach mobilnych? - W jaki sposób firmy mogą wykorzystać technologie mobilne do komunikacji z konsumentami pokolenia Z?
Przedmowa * Wstęp * ROZDZIAŁ 1. POKOLENIE Z W DOBIE EKSPANSJI NOWYCH TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH * 1. Rozwój nowych technologii informacyjnych jako zjawisko ery postindustrialnej przełomu XX i XXI w. * 1.1.1. Pojęcie i znaczenie nowych technologii * 1.1.2. Nowe technologie informacyjne na tle globalizacji * 1.1.3. Młodzi uzytkownicy wśród nowych technologii informacyjnych * 1.2. Kryteria wyodrębniania pokoleń * 1.3. Definicje pokolenia Z * 1.3.1. Pokolenia Y i Z - odrębne generacje młodych konsumentów * 1.3.2. Digital Natives * 1.3.3. 9/11 Generation * 1.1.4. iGeneration * 1.4. Pokolenie Z w Polsce * 1.4.1. Demografia pokolenia Z w Polsce * 1.4.2. Różnice między pokoleniem Z w Polsce i Europie Zachodniej oraz w USA * 1.4.3. Cecgy behawioralne pokolenia Z w Polsce - przegląd badań wtórnych * ROZDZIAŁ 2. PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH JAKO ELEMENT ZACHOWAŁ KONSUMENCKICH * 2.1. Definicja i elementy zachowań konsumenckich * 2.1.1. Pojęcie konsumpcji na tle przemian ery postindustrialnej * 2.1.2. Segmentacja konsumentów * 2.1.3. Definicja zachowań konsumenckich * 2.1.4. Rodzaje zachowań konsumenckich * 2.1.5. Modele zachowań konsumenckich * 2.2. Definicja i elementy procesu podejmowania decyzji zakupowych * 2.2.1. Istota procesu podejmowania decyzji konsumenckich, ich rodzaje i uczestnicy * 2.2.2. Etapy procesu podejmowania decyzji zakupowych * 2.3. Proces podejmowania decyzji zakupowych na tle przemian wynikających z wirtualizacji * 2.3.1. E-konsument * 2.3.2. Zachowania konsumentów w dobie ekspansji nowych technologii informacyjnych * 2.3.3. Kluczowe tendencje w zachowaniach młodych konsumentów * ROZDZIAŁ 3. TECHNOLOGIE MOBILNE I ICH WPŁYW NA PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH WŚRÓD PRZEDSTAWICIELI POKOLENIA Z * 3.1. Charakterystyka urządzeń mobilnych * 3.1.1. Smartfony * 3.1.2. tablety * 3.1.3. Akcesoria do noszenia - wearables * 3.1.4. Aplikacje mobilne * 3.2. Specyfika rynku technologii mobilnych i m-commerce * 3.2.1. Globalny rynek technologii mobilnych * 3.2.2. Polski rynek technologii mobulnych * 3.2.3. M-commerce na rynku globalnym * 3.2.4. M-commerce na polskim rynku * 3.3. Charakterystyka użytkowników technologii mobilnych * 3.3.1. Użytkownicy technologii mobilnych na rynku globalnym * 3.3.2. Użytkownicy technologii mobilnych na rynku polskim * 3. 4. Przedstawiciele pokolenia Z w świecie technologii mobilnych na rynku globalnym i w Polsce * 3.4.1. Posiadane urządzenie mobilne * 3.4.2. Motywy i sposoby wykorzystania technologii mobilnych * 3.5. Specyficzne zachowania użytkowników z wykorzystaniem technologii mobilnych * 3.5.1. Wykorzystanie wielu urządzeń - mutisreening * 3.5.2. Krótki czas żywotności i przekazu i live streaming * 3.5.3. Wykorzstanie technologii mobilnych w procesie podejmowania decyzji zakupowych * ROZDZIAŁ 4. WYKORZYSTYWANIE TECHNOLOGII MOBILNYCH PRZEZ POLSKICH REPREZENTANTÓW POKOLENIA Z W PROCESIE PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH - WYNIKI BADAŁ EMPIRYCZNYCH * 4.1. Cele i założenia metodyczne przeprowadzonych badań empirycznych * 4.1.1. Badania jakościowe * 4.1.2. Badania ilościowe * 4.2. Charakterystyka społeczno-demograficzna respondentów * 4.3. Charakterystyka wykorzystania technologii mobilnych w życiu codziennym * 4.3.1. Częstotliwość i okoliczność korzystania z urządzeń mobilnych * 4.3.2. Sosoby korzystania z technologii mobilnych * 4.4. Metody wykorzystywania technologii mobilnych w procesie dokonywania decyzji zakupowych przez reprezentantów pokolenia Z * 4.4.1. Odczuwanie potrzeby wynikające z korzystania z urządzeń mobilnych * 4.4.2. Sosoby pozyskiwania informacji o produktach za pośrednictwem technologii mobilnych * 4.4.3. metody oceny alternatywnych możliwości w procesie podejmowania decyzji zakupowych * 4.4.4. Udział technologii mobilnych w podejmowaniu decyzji o zakupie * 4.4.5. Wykorzystanie technologii mobilnych w procesach pozakupowych * 4.5. Wpływ wykorzystywania technologii mobilnych przez firmy na proces podejmowania decyzji zakupowych * 4.5.1. Oczekiwania konsumentów względem obecności przedsiębiorstw w środowisku technologii mobilnych * 4.5.2. Reakcje konsumentów na sposoby działalności przedsiębiorstw w środowisku technologii mobilnych * 4.5.3. Zachowania przedstawicieli pokolenia Z w procesie podejmowania decyzji zakupowych bedące rezultatem wykorzystania przez firmy technologiii moblinych * ROZDZIAŁ 5. ZNACZENIE TECHNOLOGII MOBILNYCH W PROCESIE PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH WŚRÓD REPREZENTANTÓW POKOLENIA Z W POLSCE * 5.1. Hipoteza badawcza w świetle przeprowadzonych badań empirycznych oraz analiz badań wtórnych i literatury * 5.1.1. Rola technologii mobilnych wśród reprezentantów pokolenia Z na rynku polskim w procesie podejmowania decyzji zakupowych * 5.1.2. Stosunek przedstawicieli pokolenia Z do wykorzystywania przez przedsiębiorstwa technologii mobilnych w kontaktach z konsumentami * 5.1.3. Wpływ działań przedsiębiorstw w środowisku technologii mobilnych w procesie podejmowania decyzji zakupowych wśród przedstawicieli pokolenia Z * 5.2. Segmentacja konsumentów z pokolenia Z pod względem wykorzystania technologii mobilnych w procesie podejmowania decyzji zakupowych * 5.2.1. Kryteria i metoda segmentacji * 5.2.2. Charakterystyka segmentów ze względu na cechy demograficzne i społeczno-ekonomiczne * 5.2.3. Charakterystyka segmentów ze względu na cechy behawioralne * ROZDZIAŁ 6. DZIAŁANIA MARKETINGOWE SKIEROWANE DO PRZEDSTAWICIELI POKOLENIA Z Z WYKORZYSTANIEM TECHNOLOGII MOBILNYCH – REKOMENDACJE I PRZYKŁADY * 6.1. Funkcje natywne urządzeń mobilnych w działaniach marketingowych * 6.1.1. Urządzenia mobilne jako narzędzia osobistego uzytku * 6.1.2. Możliwości urządzeń mobilnych wynikające z wykorzystania geolokalizacji * 6.1.3. Możliwości i ograniczenia wykorzystania urządzeń mobilnych wynikające z ich funkcji natywnych * 6.2. Mobilne działania reklamowe * 6.2.1. Wyszukiwanie internetowe * 6.2.3. Działania reklamowe typu push * 6.2.3. Mobilna relkama graficzna * 6.3. Serwisy społecznościowe w mobilnej komunikacji marketingowej * 6.3.1. Charakterystyka mediów społecznoścjiowych * 6.3.2. Komunikatory mobilne * 6.3.3. Relacjonowanie na żywo - livestreaming * 6.3.4. Działania niestandardowe z wykorzystaniem technologii mobilnych * ZAKOŁCZENIE * BIBLIOGRAFIA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poprzednie wydanie pod tytulem: Handlowanie to gra czyli Od namawiania i żebrania do zaspokojenia potrzeb klienta.
Książka ta zostałą napisana dla tych, którzy poszukują większej satysfakcji w roli handlowca, szanują swój zawód i chcą być profesjonalistami. Jest to praktyczny poradnik dla wszystkich, którzy obsługują klienta i sprzedają produkty swojej firmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58665 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzy filary biznesu w internecie : kompleksowy przewodnik po narzędziach e-marketingowych / Ryszard Jellinek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Jelinek Agencja Interaktywna, 2017. - 222 strony : ilustracje, fotografie, wykresy ; 21 cm.
Trzy filary biznesu w Internecie to pozycja ukazująca 3 obszary, w którym musisz być aktywny, jeśli chcesz, by Twój biznes rozwijał się dynamicznie. Obszary te to Wizerunek, Klienci oraz Świadomość marki. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi marketingowych już jutro możesz konkurować z największymi firmami prowadząc nawet małą, lokalną firmę. Z książki dowiesz się również jakie są najczęstsze błędy firm, chcących świadomie budować swój potencjał i co zrobić, by ich uniknąć. Już czas, by Twój biznes nabrał właściwego rozpędu a prowadzone działania marketingowe miały odpowiednią formę i właściwy kierunek. Czas na efekty! Czas na rozwój, Czas na Trzy filary biznesu w Internecie!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 339 (1 egz.)
Kaucja: 30,00 zł
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21073 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 133-[162].
Dostępne również jako e-book.
Streszczenie w języku angielskim.
Media społecznościowe są wykorzystywane w komunikacji marketingowej firm już od kilkunastu lat. Nadal jednak brakuje naukowych opracowań na temat zależności pomiędzy działalnością marek w środowisku cyfrowym a zachowaniem konsumentów. Dlatego głównym celem badań przedstawionych w tej publikacji była ocena możliwości budowania kapitału marek w mediach społecznościowych oraz określenie roli różnych czynników psychologicznych w tym procesie. W ramach poszczególnych działań badawczych autorka przeanalizowała współczesne kampanie komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i na tej podstawie zaproponowała nową kategoryzację przekazów. Następnie zbadała eksperymentalnie, jaki przekaz i jakie predyspozycje konsumenckie sprzyjają tworzeniu kapitału marki, a także przetestowała, jak sam kapitał może wpływać na responsywność użytkowników Internetu. Wyniki opisanych tu badań ułatwiają prognozowanie skuteczności komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i mogą być użyteczne zarówno dla naukowców, jak i przedsiębiorców, pracowników agencji reklamowych czy domów mediowych.
Wstęp * Rozdział 1. Istota kapitału marki z perspektywy konsumenta * Wprowadzenie * 1.1. Kapitał marki - klasyczne ujęcia a współczesne propozycje * 1.2. Związek konsumenta z marką jako zaawansowany składnik kapitału * 1.3. Osobowość i samoujawnienie konsumenta jako determinanty związku z marką * 1.4. Osobowość marki jako zaawansowany składnik kapitału - krytyka podejścia relacyjnego * Podsumowanie * Rozdział 2. Specyfika komunikacji marek w mediach społecznościowych * Wprowadzenie * 2.1. Rodzaje treści w mediach społecznościowych - ujęcia tradycyjne i nowoczesne * 2.2. Autentyczność i konflikt jako nowe kryteria podziału treści w mediach społecznościowych (wyniki analizy zawartości przekazów) * 2.3. Czerwone, niebieskie, fioletowe i achromatyczne - nowa kategoryzacja zawartości przekazów w mediach społecznościowych * Podsumowanie * Rozdział 3. Kapitał marki jako rezultat i jako czynnik mediujący efekty komunikacji * Wprowadzenie * 3.1. Budowanie kapitału marki za pomocą komunikacji opartej na przekazach fioletowych - moderująca rola wybranych cech osobowości konsumenta (eksperyment I) * 3.2. Kapitał marki jako wskazówka heurystyczna * 3.3. Wpływ kapitału marki na efekty przekazów fioletowych - moderująca rola wieku konsumenta (eksperyment II) * Podsumowanie * Zakończenie * Wykaz cytowanej literatury * Wykaz cytowanych filmów i materiałów graficznych pochodzących ze źródeł internetowych * Aneks * Summary * Spis tabel i rysunków * O autorce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57607 (1 egz.)
Kaucja: 26,18 zł
Książka
W koszyku
Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów / Konrad Kohutek, Małgorzata Sieradzka. - Stan prawny na 31 marca 2008 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2008. - 1155, [1] strona ; 22 cm.
(Komentarz)
Bibliografia na stronach 1121-1135, wykaz orzeczeń na stronach 1137-[1156].
Publikacja stanowi pierwszy na rynku wydawniczyn komentarz do ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów. Ustawa ta wprowadza niezbyt liczne, jednakże istotne w praktyce zmiany w regulacjach polskiego prawa konkurencji (dotyczą one m.in., trybu wszczęcia postępowania antymonopolowego, porozumień antykonkurencyjnych czy kontroli koncentracji przedsiębiorców). Komentarz uwzględnia aktualne tendencje ewolucji oraz interpretacji reguł prawa antymonopolowego, zawiera odwołania do literatury krajowej i zagranicznej. Oszernie zaprezentowano w nim orzecznictwo sądów polskich (zwłaszcza Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów), Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, a także poglądy Komisji Europejskiej zawarte w wytycznych, obwieszczeniach oraz innych dokumentach. Komentarz przeznaczony jest zarówno dla osób stosujących prawo konkurencji w praktyce, jak i tych, które dziedziną tą zajmują się od strony naukowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57064 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jakościowe metody badań marketingowych : jak zrozumieć konsumenta / Dominika Maison. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015. - 287, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 267-271. Indeks.
Badania jakościowe, chociaż od lat pełnią ważną rolę w podejmowaniu decyzji marketingowych, prowadzone i wykorzystywane są dosyć intuicyjnie. Autorka przekonuje, że w świetle dokonań współczesnej psychologii należy zrewidować tradycyjne spojrzenie na konsumenta. Wiedzę tę warto uwzględniać na każdym etapie prowadzonych badań marketingowych, począwszy od konstruowania schematów badań, scenariuszy wywiadów, przez decyzje o tym, o co pytać respondentów wprost, a co próbować zrozumieć w sposób pośredni, aż po analizę i interpretację wyników badań, która powinna wykraczać poza deklaracje respondentów. Publikacja jest adresowana do studentów i wykładowców marketingu, zarządzania, ekonomii, psychologii, socjologii, stanowi także ważne źródło wiedzy dla praktyków - pracowników firm realizujących badania marketingowe i pracowników działów marketingu zlecających te badania.
Wprowadzenie * Rozdział 1. Miejsce badań w marketingu - czyli po co nam badania jakościowe * Rozdział 2. Ewolucja w rozumieniu konsumenta: od świadomości do nieświadomości * Rozdział 3. Ewolucja w badaniach jakościowych: od zbierania informacji do poszukiwania zrozumienia * Rozdział 4. Najważniejszy pierwszy krok: od pytań marketingowych do pytań badawczych * Rozdział 5. Najtrudniejszy drugi krok: planowanie schematu badania * Rozdział 6. Decyzje organizacyjne - proza badań jakościowych * Rozdział 7. Scenariusz wywiadu, czyli czego chcemy się dowiedzieć, a o co możemy zapytać * Rozdział 8. Techniki projekcyjne i techniki wspomagające - sposób na wyjście poza deklaracje * Rozdział 9. Prowadzenie wywiadu, czyli co każdy moderator wiedzieć powinien * Rozdział 10. Analiza i interpretacja badań jakościowych * ZAŁĄCZNIK 1. Przykład ankiety selekcyjnej dotyczącej badania na temat wyjazdów turystycznych * ZAŁĄCZNIK 2. Przykład scenariusza wywiadu grupowego na temat wyjazdów turystycznych. * ZAŁĄCZNIK 3. Przykład tabeli porządkującej dane z transkrypcji ze zogniskowanych wywiadów grupowych * ZAŁĄCZNIK 4. Przykłady graficznej prezentacji wyników badania jakościowego Indeks nazwisk *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22102 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dostępna również jako e-book i audiobook.
Żyjemy w niezwykle ciekawych czasach. Doprowadziliśmy do sytuacji, kiedy sklepowe półki uginają się od ilości towaru, a na dobre jedzenie musimy polować. Tymczasem wystarczy zatrzymać się na chwilę, pomyśleć i dokładnie to wszystko zaplanować. Niech ta mądra i tak bardzo potrzebna książka będzie twoją przyjaciółką, przewodniczką na drodze do bardziej świadomego życia. W trosce o przyszłość planety, zdrowie twoje i tych, których kochasz. [Agnieszka Cegielska, autorka książek "Naturalnie"] Książek na ten temat nigdy za wiele! Zwłaszcza kiedy piszą je tacy specjaliści i pionierzy jak Sylwia Majcher i kiedy wartościowe treści są przedstawione w ładnej wizualnie i lekkostrawnej formule. Niby wiemy, jak być eko, ale w zalewie codziennych informacji łatwo się zapomnieć i pogubić. Dlatego warto zawsze mieć pod ręką coś, co nam o tym przypomni. Pamiętajmy: każdy, nawet najmniejszy krok się liczy! [Areta Szpura, autorka książki "Jak uratować świat?]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 502 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57664 (1 egz.)
Kaucja: 26,98 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bazary : kooperacja czy konkurencja? / Łukasz T. Marciniak. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016. - 238 stron : ilustracje, fotografie ; 25 cm.
Bibliografia na stronach [223]-233.
Książka dotyczy relacji między kupcami na targowiskach polskich i warunków, w jakich one przebiegają. Autor opisuje działania ekonomiczne kupców, ukierunkowane na sprzedaż i zysk oraz działania społeczne, czyli budowanie i zarządzanie relacjami z pozostałymi sprzedającymi na targowiskach, balansującymi między kooperacją a konkurencją. Książka zawiera barwne opisy trajektorii zakupów klientów, strategie manipulowania klientami, liczne taktyki i racjonalizacje kupców wobec siebie, a także kategoryzacje towarów i klientów. Dzięki temu czytelnik uzyskuje obraz społeczności kupieckiej z jej skomplikowanymi podziałami wewnętrznymi i wielowymiarowymi nierównościami. Publikacja jest kierowana zarówno do socjologów, antropologów, ekonomistów zorientowanych społecznie, jak również działaczy i urzędników samorządowych zajmujących się sprawami targowisk. Jej lektura może być pomocna w zarządzaniu targowiskami i przeciwdziałaniu konfliktom ze środowiskami kupców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56574 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 365-[371].
Streszczenie w języku angielskim.
Marnotrawstwo jest zjawiskiem bezpośrednio związanym z konsumpcją, globalizacją ekonomiczną, usuwaniem odpadów oraz użyciem pestycydów. Jest jednocześnie tak samo szkodliwe, jak i niezbędne do funkcjonowania i reprodukcji życia społecznego oraz systemu kapitalistycznego. Współistnienie tych dwóch przeciwnych wymiarów stanowi niesamowity paradoks, który potęguje rozwój oraz krytykę zjawiska marnotrawstwa w tym samym czasie. Społeczeństwo marnotrawców? to praca dokonująca imponującego wysiłku intelektualnego, aby ten paradoks wyeksponować. Jest to książka, która bada funkcje społeczne marnotrawstwa, a także równoległą proliferację krytyki tego zjawiska. Co więcej, monografia, badając te dwa aspekty, obejmuje w istocie wszystkie wątki związane z tym zjawiskiem. Ariel Modrzyk prowadzi czytelnika w szybkim, ale nienarzucającym się tempie po ścieżkach zazwyczaj pełnych uprzedzeń i normatywnych wskazówek - od tradycyjnych perspektyw filozoficznych na temat marnotrawstwa do współczesnych praktyk dzielenia terytorium w ramach zjawiska freeganizmu. Z recenzji dr hab. Adriany Micy
Wykaz stosowanych skrótów * Wprowadzenie * CZĘŚĆ I MARNOTRAWSTWO ORAZ MARNOTRAWSTWO ŻYWNOŚCI. ZARYS PROBLEMU * Rozdział 1. Ku formalnej definicji marnotrawstwa * 1.1. Esencjalne ujęcia marnotrawstwa * 1.1.1. Systemowe rozumienie marnotrawstwa * 1.1.2. Marnotrawne praktyki * 1.2. Formalne ujęcie marnotrawstwa * 1.2.1. Marnotrawstwo jako nieprawomocna dewaluacja * Rozdział 2. Historyczne i współczesne konteksty niezużywania żywności dla celów konsumpcji ludzkiej * 2.1. Ontologiczny status żywności * 2.2. Historyczne ślady niekonsumowania żywności * 2.3. Marnotrawstwo żywności w raportach badawczych * 2.4. Jakościowe badania marnotrawstwa żywności z perspektywy nauk społecznych * Rozdział 3. Dominujący dyskurs interpretacyjny na temat marnotrawstwa żywności: dekonstrukcja * 3.1. Główne raporty na temat marnotrawstwa żywności: metodologia i podstawowe definicje * 3.2. Przypadek badania Komisji Europejskiej: metodologia * 3.2.1. Przypadek badania Komisji Europejskiej: społeczne funkcjonowanie w Polsce * 3.3. Forma i treść dominującego dyskursu interpretacyjnego na temat marnotrawstwa żywności * 3.4. Modele jednostki i projekty polityczne związane z dominującym dyskursem na temat marnotrawstwa żywności * 3.5. Podsumowanie * CZĘŚĆ II NORMA NIEMARNOWANIAWŻYCIU CODZIENNYM GOSPODARSTW DOMOWYCH I WYBRANYCH INSTYTUCJI * Rozdział 4. Projekt badań i jego metodologia * 4.1. Podstawowe trudności badania marnotrawstwa żywności * 4.2. Metodologia, problem badawczy i cele empiryczne badań * 4.3. Scenariusz wywiadu * 4.4. Kodowanie wywiadów i założenia dotyczące prezentacji wyników badań empirycznych * Rozdział 5. Norma niemarnowania żywności w gospodarstwie domowym * 5.1. Społeczne źródła normy niemarnowania żywności * 5.1.1. Wpajanie małym dzieciom normy niemarnowania * 5.1.2. Dyscyplinowanie marnotrawnych zachowań dzieci w szkole * 5.1.3. Negocjacje między rodzicami a dorosłymi dziećmi * 5.1.4. Pokolenie seniorów - herosów normy niemarnowania żywności * 5.1.5. Wzajemny wpływ w związku intymnym * 5.1.6. Rola mediów i ekspertów * 5.1.7. Podsumowanie * 5.2. Kłopotliwe przygotowywanie posiłków i zjadanie resztek * 5.2.1. Nakładanie sobie na talerz i dojadanie po innych * 5.3. Przechowywanie i praktyki wyrzucania żywności z lodówki * 5.4. Praktyki zapobiegania marnotrawstwu żywności * 5.5. Wyrzucanie żywności w czasie świąt i świętowania * 5.5.1. Wyrzucanie żywności podczas świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy * 5.5.2. Zmaganie się z nadwyżką żywności podczas świąt okolicznościowych * 5.6. Spektakularne przykłady tracenia żywności * 5.7. Marnotrawstwo żywności jako przyczynek do rozmowy o doświadczeniu zmian w życiu codziennym * 5.7.1. Zmiany postrzegania ogródków oraz praktyk uprawy * 5.7.2. Zmiany praktyk przetwarzania i przechowywania żywności * 5.7.3. Zmiany w sferze hodowli zwierząt * 5.7.4. Podsumowanie * 5.8. Dominujące wzory ewaluacji wartości żywności * 5.8.1. Żywność "naturalna" versus "sztuczna" * 5.8.2. Wzory wartościowania wybranych artykułów żywnościowych * 5.8.2.1. Chleb * 5.8.2.2. Mięso * 5.8.2.3. Jabłka, resztki z obiadu oraz podarowany przez znajomych sok własnej roboty * 5.8.3. Zasady klasyfikacji świeżości żywności * 5.8.3.1. "Świeże", "nieświeże", "zepsute" * 5.8.3.2. Pleśń * 5.8.3.3. Data ważności * 5.8.3.4. Podsumowanie * Rozdział 6. Norma niemarnowania w bliskim otoczeniu gospodarstwa domowego * 6.1. Wymiany społeczne jako redukcja nadwyżki żywności * 6.1.1. Specyfika mieszkań studenckich * 6.2. Dokarmianie zwierząt jako sposób na zapobieganie marnotrawstwu * 6.2.1. Podsumowanie * 6.3. Utylizacja i alternatywne sposoby zużycia żywności * 6.3.1. Pozostawianie chleba "na śmietnikach" * 6.4. Zbieractwo żywności * 6.4.1. Śmietniki i zbieractwo jako "wyciąganie" * 6.4.2. Drzewa i krzewy, czyli zbieractwo jako "zrywanie" * Rozdział 7. Norma niemarnowania a etyka dobroczynności * 7.1. Zasady przekazywania żywności w sytuacji bezpośredniego kontaktu z potrzebującym * 7.2. Opinie na temat instytucjonalnych form pomocy żywnościowej oraz marnotrawstwa żywności w organizacjach * 7.3. Rzeczywistość codzienna działalności Banku Żywności * 7.4. Drugi zinstytucjonalizowany obieg z perspektywy odbiorców żywności * Rozdział 8. Norma niemarnowania w organizacjach nastawionych na zysk * 8.1. Interwencje aktorów zewnętrznych w zarządzanie żywnością przez supermarket * 8.1.1. Konsumenci i sprzedawcy: zakupy * 8.1.2. Konsumenci i sprzedawcy: daty ważności i kwestia świeżości * 8.1.3. Kulisty supermarketu: freeganki * 8.1.4. Kulisty supermarketu: zbieracze * 8.1.5. Opinie o freeganach i wyrzucaniu żywności przez supermarkety * 8.2. Wpływ aktorów wewnętrznych na praktyki wyrzucania żywności w świecie organizacji nastawionej na zysk * 8.2.1. Dystrybucja żywności oraz ewidencjonowanie strat w supermarketach * 8.2.2. Wyrzucanie żywności jako element napięć klasowych * 8.3. Wybrane konteksty funkcjonowania normy niemarnowania żywności w lokalach gastronomicznych * 8.3.1. Podsumowanie * Rozdział 9. Społeczne definicje marnotrawstwa żywności * Rozdział 10. Wnioski teoretyczne, empiryczne i praktyczne. Syntetyczne podsumowanie wyników badań * 10.1. Cztery zmienne różnicujące praktyki wyrzucania oraz przekonania na temat marnotrawstwa żywności * 10.2. Wyrzucanie żywności jako przyczynek do szerszych rozważań na temat ontologii porządku społecznego * 10.3. Znaczenie symboliki żywności dla jej zużycia * 10.4. Norma niemarnowania żywności jako instytucja * 10.5. Mapa pograniczy normy niemarnowania * 10.6. Zakaz niemarnowania jako norma średniego zasięgu * 10.7. Teoretyczne postscriptum * Bibliografia * Summary: Wasteful society? Functions and Status of the Norm of not Wasting Food
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57844, 58069 (2 egz.)
Kaucja: 46,86 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 253-263.
Dla konsumentów korzystających z detalicznych usług bankowych, studentów wyższych uczelni o profilu ekonomicznym, pracowników kadry zarządzającej banków i innych instytucji finansowych, pracowników naukowo-dydaktycznych wyższych uczelni ekonomicznych.
Mimo deklarowanych przez coraz liczniejsze banki oraz inne instytucje finansowe zapewnień o koncentracji na potrzebach klienta, prawa oraz interes ekonomiczny konsumenta na współczesnym rynku detalicznych usług bankowych nadal wymagają ochrony. Transakcje na nim zawierane nie są oparte na zasadzie równorzędności stron. Niewątpliwie słabszą stroną jest konsument, który nie zawsze podejmuje decyzje suwerennie, w sposób wolny od presji i nacisku ze strony podmiotów profesjonalnie świadczących usługi finansowe. Słabsza względem instytucji finansowej pozycja konsumenta wynika także z samej specyfiki usług finansowych, które cechuje coraz większy stopień złożoności i skomplikowania, przez co są mało przejrzyste i trudne do porównania. Ich zrozumienie determinują poziom posiadanej wiedzy i umiejętności finansowych konsumenta. Nieprzemyślane, nieracjonalne i nieleżące w interesie ekonomicznym konsumenta wybory mogą destabilizować jego domowy budżet i powodować szereg niekorzystnych efektów, prowadząc do jego niewypłacalności. Potrzeba objęcia interesu konsumenta ochroną na tym rynku wydaje się zatem w pełni uzasadniona. W treści książki autorka zidentyfikowała zagrożenia interesu konsumenta na współczesnym rynku detalicznych usług bankowych oraz przesłanki objęcia go ochroną. Następnie wyczerpująco przedstawiła i poddała analizie mechanizmy i narzędzia ochrony praw konsumenta stosowanych na szczeblu unijnym i krajowym, których skuteczność została oceniona w części empirycznej książki. W oparciu o analizę wyników badań empirycznych prowadzonych na szczeblu krajowym i unijnym wykazała, iż mimo ciągłej rozbudowy mechanizmów i narzędzi ochrony praw konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w Unii Europejskiej i w Polsce, skuteczność podejmowanych działań w tym obszarze mierzona stopniem przejrzystości tego rynku dla konsumenta jest niska.
Wprowadzenie * Rozdział 1 * Pozycja konsumenta na współczesnym rynku detalicznych usług bankowych * 1.1. Struktura i rozwój rynku detalicznych usług bankowych * 1.1.1. Struktura rynku detalicznych usług bankowych * 1.1.2. Ewolucja bankowości detalicznej w XX wieku * 1.1.3. Współczesny rynek detalicznych usług bankowych * 1.1.4. Filary nowego modelu banku detalicznego * 1.2. Konsument na rynku detalicznych usług finansowych * 1.2.1. Klient instytucji finansowej jako konsument * 1.2.2. Cechy współczesnego konsumenta i jego postawy wobec usług finansowych * 1.2.3. Zachowania finansowe konsumentów * 1.2.4. Przesłanki objęcia konsumenta ochroną na rynku usług finansowych * 1.2.5. Obszary zagrożeń interesów konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych * Rozdział 2 * Mechanizmy oraz narzędzia ochrony konsumenta na europejskim rynku detalicznych usług bankowych * 2.1. Rynek detalicznych usług bankowych jako element jednolitego rynku finansowego w Unii Europejskiej * 2.2. Polityka ochrony praw konsumenta w Unii Europejskiej * 2.3. Mechanizmy ochrony pozytywnej na rynku detalicznych usług bankowych * 2.3.1. Prawne instrumenty ochrony konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych * 2.3.2. Samoregulacja i Kodeksy dobrych praktyk w sektorze bankowym * 2.3.3. Instytucjonalne formy ochrony pozytywnej konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w Unii Europejskiej i w Polsce * 2.3.4. Edukacja finansowa konsumenta w Polsce i w Unii Europejskiej * 2.4. Repulsywne mechanizmy ochrony na rynku detalicznych usług bankowych * 2.4.1. Potrzeba i sposoby dochodzenia roszczeń konsumenckich * 2.4.2. Sądowe formy dochodzenia roszczeń konsumenckich * 2.4.3. Alternatywne metody dochodzenia roszczeń na rynku finansowym * 2.4.4. Inicjatywy i instytucje zaangażowane w rozstrzyganie transgranicznych sporów konsumenckich w Unii Europejskiej * Rozdział 3 * Ocena poziomu ochrony interesów konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w świetle badań konsumenckich * 3.1. Konsumencki monitoring stopnia przejrzystości detalicznych usług bankowych jako podstawowa metoda oceny poziomu ochrony praw konsumenta * 3.1.1. The Consumer Market Monitoring Survey a inne metody badania poziomu ochrony praw konsumenta * 3.1.2. Metodologia The Consumer Market Monitoring Survey * 3.2. Wyniki konsumenckiego monitoringu stopnia przejrzystości detalicznych usług bankowych dla Unii Europejskiej w latach 2010-2015 * 3.2.1. Ogólne wyniki oceny klastra usług bankowych w Unii Europejskiej w latach 2010-2015 * 3.2.2. Szczegółowe wyniki oceny rynku kredytów, pożyczek i kart kredytowych * 3.2.3. Szczegółowe wyniki oceny rynku rachunków bankowych * 3.2.4. Szczegółowe wyniki oceny rynku produktów inwestycyjnych, prywatnych kont emerytalnych i papierów wartościowych * 3.2.5. Szczegółowe wyniki oceny rynku kredytów hipotecznych * 3.2.6. Wyniki oceny rynków tworzących klaster usług bankowych - podsumowanie * 3.3. Wyniki konsumenckiego monitoringu stopnia przejrzystości rynków detalicznych usług bankowych dla Polski * 3.3.1. Ocena poziomu komponentów indeksu MPI oraz pozostałych komponentów monitoringu w Polsce * 3.3.2. Ocena istotności poszczególnych komponentów monitoringu konsumenckiego w Polsce w porównaniu z Unią Europejską * 3.4. Wyniki badań prowadzonych w Polsce pod kątem oceny stopnia ochrony konsumentów na rynkach usług finansowych * 3.5. Wykorzystanie pozasądowych form dochodzenia roszczeń przez konsumentów na rynku detalicznych usług finansowych w Polsce w latach 2009-2015 * Zakończenie * Bibliografia * Spis tabel * Spis rysunków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56552 (1 egz.)
Kaucja: 42,89 zł
Książka
W koszyku
Indeks.
Mówi się "nie rozmawiajmy o pieniądzach". Jeśli jednak nie będziemy o nich mówić, jak je zrozumiemy? Skąd dowiemy się, jak "pracują" pieniądze, co to znaczy płacić rachunki, jak zrozumieć kredyty? I dlaczego niektórzy są bogaci, a inni biedni?Oto książka, która w prosty sposób tłumaczy, czym są pieniądze ich początkującym (i nie tylko) użytkownikom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.05.2024)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 823)
ISSN 0239-6025 odnosi się do pierwotnego tytułu serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Bibliografia, netografia na stronach 173-183.
Dla socjologów, kulturoznawców, badaczy rynku turystycznego.
Autor bada nowe rodzaje turystyki w kontekście postmodernistycznych zachowań konsumenckich. Przedmiotem rozważań są: questing (tzw. turystyka z zagadkami), couchsurfing (tzw. kanapowanie) i groundhopping (tzw. turystyka stadionowa). Mają one na razie niewielki udział w całkowitym ruchu turystycznym na świecie i w Polsce, ale ciągle się rozwijają i stanowią atrakcyjną alternatywę dla tradycyjnych form uprawiania turystyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19202 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Publikacja prezentuje główne zagadnienia dotyczące relacji między turystą seniorem a stroną podażową rynku usług hotelarskich.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 101-107.
"Niniejsza monografia dotyczy bardzo ważnego i aktualnego problemu wynikającego ze starzenia się społeczeństwa w krajach emitujących ruch turystyczny, w tym w Polsce, i związanych z tym problemów dostosowania usług do potrzeb turystów seniorów. Autorki prezentują najnowsze zagadnienia związane z tendencjami i rozwojem rynku usług hotelarskich, odnoszą się do nowych trendów, zmian pokoleniowych, nowych potrzeb turystów seniorów, a także ich podziału na różne segmenty. (.) Poruszana w monografii tematyka może być interesująca dla różnych kręgów odbiorców reprezentujących zarówno stronę praktyczną rynku usług hotelarskich, jak też osób pragnących poszerzyć swoją wiedzę teoretyczną na ten temat." Z recenzji prof. nadzw. UEP dr hab. Agnieszki Niezgody Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Wstęp * 1. Senior na rynku usług turystycznych * 1.1. Starzenie się społeczeństwa jako ważna determinanta zmian na rynku turystycznym * 1.2. Klasyfikacja seniorów na rynku turystycznym * 1.3. Aktywność turystyczna seniorów * 1.4. Preferencje seniorów jako wyznacznik działań przedsiębiorstw turystycznych * 2. Rola potrzeb i oczekiwań turystów seniorów w kreowaniu produktu hotelarskiego * 2.1. Teoretyczne aspekty rynku usług hotelarskich * 2.2. Elementy produktu hotelarskiego dedykowanego turystom seniorom. Ujęcie teoretyczno-empiryczne * 2.2.1. Znaczenie lokalizacji obiektu hotelarskiego dla turystów seniorów * 2.2.2. Przystosowanie infrastruktury obiektu hotelarskiego do potrzeb i oczekiwań turystów seniorów * 2.2.3. Dostosowanie usług obiektów hotelarskich do potrzeb i oczekiwań turystów seniorów * 2.3. Wybrane typy obiektów hotelarskich spełniające potrzeby i oczekiwania turystów seniorów * 2.3.1. Obiekty hotelarskie "przyjazne dorosłym" * 2.3.2. Obiekty hotelarskie typu "medical SPA" * 3. Gospodarowanie kapitałem ludzkim w hotelarstwie w aspekcie zmian demograficznych * 3.1. Wpływ zmian demograficznych na rynek pracy w hotelarstwie * 3.2. Działania retencyjne jako instrument kształtowania kadr hotelarskich na potrzeby obsługi turystów seniorów * 3.3. Znaczenie personelu hotelu w obsłudze turystów seniorów * 3.4. Miejsce personelu w komunikacji marketingowej hotelu adresowanej do segmentu turystów seniorów * Zakończenie * Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 64 (1 egz.)
Kaucja: 29,92 zł
Książka
W koszyku
Psychologia konsumenta / Katarzyna Stasiuk, Dominika Maison. - Wydanie I - 4 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. - 458 stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
(Akademia Psychologii)
Bibliografia, netografia na stronach 431-449. Indeksy.
Dlaczego kupujemy produkty luksusowe? Czy można wpływać na konsumentów poza ich świadomością? Kto i kiedy kupuje pod wpływem impulsu? Na te i wiele innych pytań odpowiadają Autorki książki "Psychologia konsumenta". Katarzyna Stasiuk i Dominika Maison wskazują, skąd można czerpać wiedzę o zachowaniach konsumentów, a następnie określają znaczenie podstawowych procesów poznawczych, emocjonalnych i motywacyjnych w podejmowaniu przez nich decyzji. Wnioski Autorek poparte są wynikami badań naukowych oraz zilustrowane przykładami zastosowania wiedzy psychologicznej w działaniach marketingowych.Książkę wyróżnia opis zachowań konsumenckich z trzech punktów widzenia:· klasyczna perspektywa podstawowych procesów psychologicznych (spostrzegania, wiedzy, procesów emocjonalnych, motywacji i postaw),· analiza procesów nieświadomych, automatycznych konsumenta,· perspektywa praktyki badań nad konsumentem, czyli badań marketingowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20723 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mamy więcej rzeczy, niż potrzebujemy: stosy ubrań, których nie nosimy, mnóstwo sprzętu, którego nie używamy, i dziesiątki innych przedmiotów, które nigdy się nam do niczego nie przydadzą. Nadmiar przedmiotów zagraca nasze domy. Męczy i stresuje. Naraża na niewygodę i zbędne koszty. Szkodzi zdrowiu, a w skrajnych przypadkach może nawet zabić. Jeśli kiedykolwiek poczuliście się przytłoczeni liczbą rzeczy, które posiadacie, to znaczy, że znacie jedną z najbardziej uciążliwych przypadłości naszych czasów: rzeczozmęczenie. James Wallman - dziennikarz, futurolog, prognostyk trendów i doradca - zabiera nas w niesamowitą podróż do źródeł rzeczozmęczenia. Odsłaniając jego przyczyny i skutki, pokazuje, jak wyrwać się z pułapki niepohamowanej konsumpcji ku wolności, szczęściu i spełnieniu. Rozwiązanie Wallmana wcale nie jest radykalne! By wyzwolić się od rzeczozmęczenia, wystarczy dokonać przeglądu wyznawanych wartości i skupić się na tym, czego doświadczamy, a nie co posiadamy. To naprawdę działa - przeczytajcie Rzeczozmęczenie i spróbujcie!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21817 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej