Bankowe usługi detaliczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(7)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
Autor
Harasim Janina
(2)
Antkiewicz Sławomir
(1)
Gabryelczyk Katarzyna
(1)
Kalinowski Marcin
(1)
Koleśnik Jan
(1)
Niczyporuk Anna
(1)
Rytelewska Grażyna
(1)
Świecka Beata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Bankowe usługi detaliczne
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
1989-
(2)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(2)
Podręcznik
(2)
Opracowanie
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
8 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 48594 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bankowość detaliczna w Polsce / Janina Harasim. - Wyd. 2. - Warszawa : CeDeWu, 2009. - 277 s. : rys., tab., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 267-277.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51657 (1 egz.)
Kaucja: 35,78 zł
Książka
W koszyku
Bankowość detaliczna / redakcja naukowa Jan Koleśnik. - Warszawa : Difin, 2016. - 230 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. przy rozdz.
Dla studentów kierunków ekonomicznych, przedstawicieli banków, klientów.
Jest to kompleksowa publikacja poświęcona bankowości detalicznej, uwzględniającą najnowsze zmiany w tym obszarze, dotyczące m.in. przeciwdziałania lichwie, regulacji kredytu konsumenckiego, czy też odwróconego kredytu hipotecznego. Szczególne miejsce zajmują w niej nowoczesne produkty bankowe, takie jak instrumenty płatnicze oraz wciąż nowe na polskim rynku formy świadczenia usług bankowych, np. private banking. Książka prezentuje przy tym tematykę związaną z bankowością detaliczną zarówno od strony banku (np. ukazując sposób ujmowania tego rodzaju bankowości w rachunku adekwatności kapitałowej), jak też od strony klientów (poprzez przedstawienie zasad segmentacji klientów, kanałów dystrybucji oraz najważniejszych produktów depozytowych, kredytowych i rozliczeniowych).
Rozdział 1. Charakterystyka bankowości detalicznej * Jan Koleśnik * 1.1. Banki detaliczne a bankowość detaliczna * 1.2. Operacje i czynności bankowe * 1.3. Bankowość detaliczna w rachunku adekwatności kapitałowej banku * 1.3.1. Rachunek adekwatności kapitałowej banku * 1.3.2. Ekspozycje detaliczne * 1.3.3. Ekspozycje zabezpieczone hipotekami na nieruchomościach * 1.3.4. Ekspozycje, których dotyczy niewykonanie zobowiązania * Bibliografia * Rozdział 2. Segmentacja klientów * Emil Ślązak * 2.1. Przesłanki procesów segmentacji w banku * 2.2. Koncepcja wartości dla klienta * 2.3. Istota procesów segmentacji w banku * 2.4. Zasady segmentacji * 2.5. Kryteria segmentacji klientów indywidualnych * 2.5.1. Kryteria geograficzne * 2.5.2. Kryteria demograficzne * 2.5.3. Kryteria behawioralne * 2.5.4. Kryteria psychograficzne * Bibliografia * Rozdział 3. Rachunki bankowe i rozliczenia pieniężne * Jan Koleśnik * 3.1. Umowa rachunku bankowego * 3.2. Rodzaje rachunków bankowych * 3.3. Rozliczenia pieniężne * 3.3.1. Czek gotówkowy * 3.3.2. Polecenie przelewu * 3.3.3. Polecenie zapłaty * 3.3.4. Czek rozrachunkowy * 3.4. Rachunek bankowy a rachunek płatniczy * Bibliografia * Rozdział 4. Gwarantowanie depozytów * Małgorzata Zaleska * 4.1. Idea systemów gwarantowania depozytów i ich umiejscowienie w sieci bezpieczeństwa * 4.2. Źródła finansowania działalności gwarancyjnej * 4.3. Deponent jako osoba uprawniona * 4.4. Wysokość gwarancji * 4.5. Czas oczekiwania na wypłatę * 4.6. System wczesnego ostrzegania dla deponenta * Bibliografia * Rozdział 5. Charakterystyka kredytów bankowych * Jan Koleśnik * 5.1. Kredyt bankowy a pożyczka pieniężna * 5.2. Konstrukcja umowy kredytowej * 5.3. Zdolność kredytowa klienta * 5.4. Limity koncentracji zaangażowań * Bibliografia * Rozdział 6. Kredyt konsumencki * Jan Koleśnik * 6.1. Definicja kredytu konsumenckiego * 6.2. Konstrukcja umowy kredytu konsumenckiego * 6.3. Całkowita kwota do zapłaty oraz rzeczywista roczna stopa oprocentowania * 6.4. Przywileje konsumenta * 6.4.1. Przywileje informacyjne * 6.4.2. Możliwość spłaty w walucie obcej * 6.4.3. Możliwość spłaty kredytu bez odsetek oraz zwrot poniesionych opłat * 6.4.4. Możliwość spłaty kredytu przed terminem * 6.4.5. Możliwość odstąpienia od umowy przez konsumenta * Bibliografia * Rozdział 7. Kredyt mieszkaniowy * Jan Koleśnik * 7.1. Definicja kredytu mieszkaniowego * 7.2. Konstrukcja umowy kredytu mieszkaniowego * 7.3. Ochrona kredytobiorcy * 7.3.1. Rekomendacje banku * 7.3.2. Przywileje informacyjne * 7.3.3. Możliwość spłaty w walucie obcej * 7.4. Rodzaje i parametry kredytów mieszkaniowych * 7.4.1. Okres kredytowania * 7.4.2. Waluta kredytu * 7.4.3. Wkład własny klienta * 7.4.4. Metoda spłaty kredytu * 7.5. Hipoteka * 7.6. Kredyty mieszkaniowe ze wsparciem ze środków publicznych * 7.6.1. Program "Mieszkanie dla młodych" * 7.6.2. Dopłaty do kredytów na budowę domów energooszczędnych * Bibliografia * Rozdział 8. Odwrócony kredyt hipoteczny * Jan Koleśnik * 8.1. Charakter odwróconego kredytu hipotecznego * 8.2. Konstrukcja umowy odwróconego kredytu hipotecznego * 8.3. Tryb zawierania i wypowiadania umowy * 8.4. Przywileje i obowiązki stron * 8.5. Zasady wypłaty i rozliczenia kredytu * Bibliografia * Rozdział 9. Kredyty bankowe dla przedsiębiorców * Zbigniew Korzeb * 9.1. Rola kredytu bankowego w finansowaniu działalności gospodarczej * 9.2. Rodzaje kredytów * 9.3. Proces udzielania kredytu * 9.4. Zabezpieczenie spłat kredytu * 9.5. Parametry kredytów dla przedsiębiorców * Bibliografia * Rozdział 10. Uwarunkowane formy płatności * Jan Koleśnik * 10.1. Akredytywa * 10.2. Inkaso * Bibliografia * Rozdział 11. Kanały dystrybucji w bankach * Emil Ślązak * 11.1. Istota i funkcje kanałów dystrybucji w bankach * 11.2. Koncepcja bankowości elektronicznej * 11.3. Klasyfikacja bankowości elektronicznej * 11.3.1. Systemy office banking * 11.3.2. Bankowość terminalowa * 11.3.3. Systemy bankowości internetowej * 11.3.4. Bankowość mobilna * 11.4. Dystrybucja stacjonarna * Bibliografia * Rozdział 12. Nowoczesne instrumenty płatnicze * Emil Ślązak * 12.1. Karty płatnicze * 12.1.1. Klasyfikacja kart płatniczych * 12.1.2. Karty płatnicze jako instrumenty płatnicze * 12.2. Instrumenty pieniądza elektronicznego * 12.2.1. Ramy prawne pieniądza elektronicznego * 12.2.2. Formy pieniądza elektronicznego * 12.3. Systemy płatności mobilnych * 12.3.1. Płatności mobilne jako innowacja płatnicza * 12.3.2. Klasyfikacja płatności mobilnych * Bibliografia * Rozdział 13. Private banking * Małgorzata Bombol * 13.1. Definicja i klasyfikacje private banking * 13.2. Klienci private banking * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 336.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 253-263.
Dla konsumentów korzystających z detalicznych usług bankowych, studentów wyższych uczelni o profilu ekonomicznym, pracowników kadry zarządzającej banków i innych instytucji finansowych, pracowników naukowo-dydaktycznych wyższych uczelni ekonomicznych.
Mimo deklarowanych przez coraz liczniejsze banki oraz inne instytucje finansowe zapewnień o koncentracji na potrzebach klienta, prawa oraz interes ekonomiczny konsumenta na współczesnym rynku detalicznych usług bankowych nadal wymagają ochrony. Transakcje na nim zawierane nie są oparte na zasadzie równorzędności stron. Niewątpliwie słabszą stroną jest konsument, który nie zawsze podejmuje decyzje suwerennie, w sposób wolny od presji i nacisku ze strony podmiotów profesjonalnie świadczących usługi finansowe. Słabsza względem instytucji finansowej pozycja konsumenta wynika także z samej specyfiki usług finansowych, które cechuje coraz większy stopień złożoności i skomplikowania, przez co są mało przejrzyste i trudne do porównania. Ich zrozumienie determinują poziom posiadanej wiedzy i umiejętności finansowych konsumenta. Nieprzemyślane, nieracjonalne i nieleżące w interesie ekonomicznym konsumenta wybory mogą destabilizować jego domowy budżet i powodować szereg niekorzystnych efektów, prowadząc do jego niewypłacalności. Potrzeba objęcia interesu konsumenta ochroną na tym rynku wydaje się zatem w pełni uzasadniona. W treści książki autorka zidentyfikowała zagrożenia interesu konsumenta na współczesnym rynku detalicznych usług bankowych oraz przesłanki objęcia go ochroną. Następnie wyczerpująco przedstawiła i poddała analizie mechanizmy i narzędzia ochrony praw konsumenta stosowanych na szczeblu unijnym i krajowym, których skuteczność została oceniona w części empirycznej książki. W oparciu o analizę wyników badań empirycznych prowadzonych na szczeblu krajowym i unijnym wykazała, iż mimo ciągłej rozbudowy mechanizmów i narzędzi ochrony praw konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w Unii Europejskiej i w Polsce, skuteczność podejmowanych działań w tym obszarze mierzona stopniem przejrzystości tego rynku dla konsumenta jest niska.
Wprowadzenie * Rozdział 1 * Pozycja konsumenta na współczesnym rynku detalicznych usług bankowych * 1.1. Struktura i rozwój rynku detalicznych usług bankowych * 1.1.1. Struktura rynku detalicznych usług bankowych * 1.1.2. Ewolucja bankowości detalicznej w XX wieku * 1.1.3. Współczesny rynek detalicznych usług bankowych * 1.1.4. Filary nowego modelu banku detalicznego * 1.2. Konsument na rynku detalicznych usług finansowych * 1.2.1. Klient instytucji finansowej jako konsument * 1.2.2. Cechy współczesnego konsumenta i jego postawy wobec usług finansowych * 1.2.3. Zachowania finansowe konsumentów * 1.2.4. Przesłanki objęcia konsumenta ochroną na rynku usług finansowych * 1.2.5. Obszary zagrożeń interesów konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych * Rozdział 2 * Mechanizmy oraz narzędzia ochrony konsumenta na europejskim rynku detalicznych usług bankowych * 2.1. Rynek detalicznych usług bankowych jako element jednolitego rynku finansowego w Unii Europejskiej * 2.2. Polityka ochrony praw konsumenta w Unii Europejskiej * 2.3. Mechanizmy ochrony pozytywnej na rynku detalicznych usług bankowych * 2.3.1. Prawne instrumenty ochrony konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych * 2.3.2. Samoregulacja i Kodeksy dobrych praktyk w sektorze bankowym * 2.3.3. Instytucjonalne formy ochrony pozytywnej konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w Unii Europejskiej i w Polsce * 2.3.4. Edukacja finansowa konsumenta w Polsce i w Unii Europejskiej * 2.4. Repulsywne mechanizmy ochrony na rynku detalicznych usług bankowych * 2.4.1. Potrzeba i sposoby dochodzenia roszczeń konsumenckich * 2.4.2. Sądowe formy dochodzenia roszczeń konsumenckich * 2.4.3. Alternatywne metody dochodzenia roszczeń na rynku finansowym * 2.4.4. Inicjatywy i instytucje zaangażowane w rozstrzyganie transgranicznych sporów konsumenckich w Unii Europejskiej * Rozdział 3 * Ocena poziomu ochrony interesów konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w świetle badań konsumenckich * 3.1. Konsumencki monitoring stopnia przejrzystości detalicznych usług bankowych jako podstawowa metoda oceny poziomu ochrony praw konsumenta * 3.1.1. The Consumer Market Monitoring Survey a inne metody badania poziomu ochrony praw konsumenta * 3.1.2. Metodologia The Consumer Market Monitoring Survey * 3.2. Wyniki konsumenckiego monitoringu stopnia przejrzystości detalicznych usług bankowych dla Unii Europejskiej w latach 2010-2015 * 3.2.1. Ogólne wyniki oceny klastra usług bankowych w Unii Europejskiej w latach 2010-2015 * 3.2.2. Szczegółowe wyniki oceny rynku kredytów, pożyczek i kart kredytowych * 3.2.3. Szczegółowe wyniki oceny rynku rachunków bankowych * 3.2.4. Szczegółowe wyniki oceny rynku produktów inwestycyjnych, prywatnych kont emerytalnych i papierów wartościowych * 3.2.5. Szczegółowe wyniki oceny rynku kredytów hipotecznych * 3.2.6. Wyniki oceny rynków tworzących klaster usług bankowych - podsumowanie * 3.3. Wyniki konsumenckiego monitoringu stopnia przejrzystości rynków detalicznych usług bankowych dla Polski * 3.3.1. Ocena poziomu komponentów indeksu MPI oraz pozostałych komponentów monitoringu w Polsce * 3.3.2. Ocena istotności poszczególnych komponentów monitoringu konsumenckiego w Polsce w porównaniu z Unią Europejską * 3.4. Wyniki badań prowadzonych w Polsce pod kątem oceny stopnia ochrony konsumentów na rynkach usług finansowych * 3.5. Wykorzystanie pozasądowych form dochodzenia roszczeń przez konsumentów na rynku detalicznych usług finansowych w Polsce w latach 2009-2015 * Zakończenie * Bibliografia * Spis tabel * Spis rysunków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56552 (1 egz.)
Kaucja: 42,89 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47245 (1 egz.)
Kaucja: 46,40 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej