Sztuka dziecka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(20)
Forma i typ
Książki
(20)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(23)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(2)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(13)
Autor
Czerwosz Zofia ( -2009)
(2)
Dubas Marek
(2)
Iwanicka Katarzyna
(2)
Podlewska Krystyna
(2)
Zozula Adam
(2)
Bronk Dorota
(1)
Cambier Anne
(1)
Chermet-Carroy Sylvie
(1)
Chmielnicka-Plaskota Aleksandra
(1)
Cybulska-Piskorek Jadwiga
(1)
Drewecka Anna
(1)
Engelhart Dominique
(1)
Fleck-Bangert Rose (1950- )
(1)
Gałkowski Rafał
(1)
Jabłońska Anna
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jędrzejowska Ewa (1985- )
(1)
Kluza Joanna
(1)
Kohl MaryAnn F. (1947- )
(1)
Ligocki Alfred
(1)
Popek Stanisław (1936- )
(1)
Sienkiewicz-Wilowska Julia Anastazja
(1)
Sikora Jacek (1950- )
(1)
Szatan Ewa
(1)
Szuman Stefan (1889-1972)
(1)
Trojanowska Anna
(1)
Wallon Philippe (1948- )
(1)
Watt Fiona
(1)
Ściepko Dorota
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Sztuka dziecka
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Gatunek
Rysunek
(2)
Albumy
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradnik
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja, Sztuka, Integracja ; t. 4)
(Engram)
Bibliogr. s. 147-155.
W publikacji dokonano charakterystyki rozwoju rysunkowego dziecka w wieku od 8 do 11 lat. Analizowano prace rysunkowe dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną z Polski i z USA. W rysunku opisano rozwój kształtu postaci ludzkiej, ptaka i psa. Ponadto przedstawiono rozwój widzenia przestrzennego, dynamikę ruchu, proporcje oraz typ ustawienia rysowanych form. Badania te zostały przeprowadzone w placówkach państwowych oraz prywatnych w Polsce i w USA.Na podstawie zebranego materiału rysunkowego oraz charakterystyki rozwoju intelektualnego dziecka przedstawiono autorski program arteterapeutyczny - Program stymulowania rozwoju osobowego dziecka. Publikacja została zilustrowana pracami dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną, typowymi dla faz jego rozwoju. Przedstawiono również prace plastyczne dzieci przed i po procesie terapeutycznym z wykorzystaniem sztuk plastycznych: arteterapii, biblioterapii, muzykoterapii. Wskazano możliwości wykorzystania potencjału twórczego dziecka.Pozycja ta jest pierwszą w Polsce monografią opisującą rysunek dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną oraz arteterapię jako formę wspomagania rozwoju.
1. TWÓRCZOŚĆ OKRESU IDEO- I FIZJOPLASTYCZNEGO * 1.1. Obszary badań twórczości plastycznej dziecka * 1.2. Etapy rozwoju twórczości plastycznej dzieci w okresie ideoplatyki * 1.3. Koncepcje pojęcia „bazgrota” – rozważania teoretyczno-badawcze * 1.4. Koncepcje pojęć „głowonóg” i „głowotułów” – rozważania teoretyczno-badawcze * 1.5. Analiza pojęcia „schemat” * 1.6. Analiza kształtu, form kompozycji i sposobów wyrażania przestrzeni na płaszczyźnie obrazu * 1.7. Związek między poziomem rozwoju intelektualnego i twórczości plastycznej dzieci * 2. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA – ANALIZA POJĘCIA * 2.1. Niepełnosprawność intelektualna oraz mechanizmy warunkujące jej powstawanie * 2.2. Definicje i stopnie niepełnosprawności intelektualnej * 2.3. Diagnoza niepełnosprawności intelektualnej * 2.4. Testy psychologiczne w pomiarach niepełnosprawności intelektualnej * 2.5. Ogólna charakterystyka dziecka z niepełnosprawnością intelektualną * 2.6. Wpływ niepełnosprawności intelektualnej na twórczość plastyczną dziecka * 3. PROGRAM BADAŁ * 3.1. Cele badawcze * 3.2. Problemy i hipotezy * 3.3. Zmienne kontrolowane * 3.4. Prezentacja metody badawczej * 3.4.1. Analiza wytworów plastycznych * 3.5. Osoby badane i przebieg badań * 3.5.1. Opis terenu badań * 3.5.2. Charakterystyka badanych grup * 3.5.3. Technika przeprowadzenia badań * 4. ANALIZA STATYSTYCZNA WYNIKÓW BADAŁ * 4.1. Kryteria i zasady analizy * 4.2. Analiza ogólna materiału empirycznego * 4.2.1a. Ewolucja kształtu * 4.2.1b. Proporcje – dynamika ruchu * 4.2.1c. Rysunek postaci ludzkiej – ujęcie en face * 4.2.1d. Rysunek postaci psa i ptaka – ujęcie głowa i tułów profilem * 4.2.1e. Rysunek postaci psa i ptaka – detale * 4.2.2a. Perspektywa – układ pasowy * 4.3a. Kompozycja * 4.4a. Faza schematu uproszczonego a typowa figura realistyczna * 4.4b. Proporcje a elementy ruchu * 4.4c. Ujęcie postaci ludzkiej, postaci psa i postaci ptaka * 4.4d. Rysunek postaci psa i postaci ptaka – detale * 4.4e. Rysunek ulicy – przestrzeń, kompozycja * 4.5a. Różnice między grupami narodowymi – rysunek postaci ludzkiej, psa i ptaka * 4.5b. Różnice między grupami narodowymi we wszystkich rysunkach – proporcje, dynamika ruchu * 4.5c. Różnice między grupami narodowymi w rysunku postaci ludzkiej i w ujęciu sylwetki * 4.5d. Różnice między grupami narodowymi w rysunku postaci psa i postaci ptaka * 4.5e. Różnice między grupami narodowymi w rysunku postaci psa i postaci ptaka – liczba detali * 4.5f. Różnice między grupami narodowymi w rysunku ulicy – przestrzeń * 4.5g. Różnice między grupami narodowymi w rysunku ulicy – kompozycja * 4.6a. Różnice narodowe w rysunku postaci ludzkiej, postaci psa i postaci ptaka – norma intelektualna * 4.6b. Różnice między grupami narodowymi w rysunkach – proporcje, dynamika ruchu * 4.6c. Różnice między grupami narodowymi w rysunku postaci ludzkiej – ujęcie sylwetki * 4.6d. Różnice między grupami narodowymi w rysunku postaci psa i ptaka * 4.6e. Różnice między grupami narodowymi w rysunku psa i ptaka – liczba detali * 4.6f. Różnice między grupami narodowymi w rysunku ulicy – przestrzeń * 4.6g. Różnice między grupami narodowymi w rysunku ulicy – kompozycja * Podsumowanie * 5. ARTETERAPIA – WSKAZANIA DO TERAPII * 5.1. Arteterapia * 5.1.1. Techniki i metody arteterapii * 5.1.2. Techniki plastyczne stosowane w procesie twórczym * 5.1.3. Efektywność arteterapii * 5.2. Arteterapia w pracy z jednostką niepełnosprawną intelektualnie * 5.3. Tematyka sesji arteterapeutycznych – program autorski * 5.3.1. Opis grupy terapeutycznej * 5.3.2. Ogólne zalecenia do arteterapii ze szczególnym wskazaniem * 5.3.3. Wskazania i zalecenia do arteterapii * 5.4. Plan arteterapii * 5.5. Arteterapia – opis wybranych sesji arteterapeutycznych * 5.5.1. Warsztat arteterapeutyczny – sztuki wizualne * 5.5.2. Warsztat arteterapeutyczny – biblioterapia * 5.5.3. Warsztat arteterapeutyczny – muzykoterapia * BIBLIOGRAFIA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17500 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14582 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci lubią rysować / Zofia Czerwosz. - Warszawa : "Nasza Księgarnia", 1974. - 165, [3] s. : il. ; 20 cm.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13511 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [111].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12157 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 199-200.
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla rodziców, nauczycieli przedszkolnych i szkolnych oraz osób zainteresowanych rozwijaniem i pielęgnowaniem zdolności plastycznych u najmłodszych, kształtowaniem ich talentu, wrażliwości plastycznej oraz estetycznej.Autorka od wielu lat pracuje z dziećmi w przedszkolu. Na podstawie obserwacji, doświadczenia zawodowego, analizy prac swych podopiecznych, a także badań ankietowych przeprowadzonych wśród rodziców wysnuwa wnioski dotyczące kształcenia nie tylko umiejętności rysowania i posługiwania się przyborami plastycznymi, ale także wyrażania emocji poprzez rysunki.Porusza wiele ważnych i ciekawych kwestii: na co zwrócić szczególną uwagę, jak zachęcać dzieci do rysowania i malowania, jak pobudzać je do wyrażania swoich uczuć poprzez prace plastyczne i w końcu - jak interpretować ich prace. Zaznacza też, by nigdy nie krytykować prac dziecka, nie tłamsić jego wyobraźni, nie zniechęcać do podejmowania kolejnych prób w rysunku i w twórczości plastycznej oraz artystycznej.Jak zaznacza w książce:"Dziś wiem, że rysunek dziecka to rozmowa z samym sobą, a także przekazywanie myśli [.].Jest to właśnie uzewnętrznienie jego emocji, uczuć i zdarzeń. [.]Każdemu dziecku, bez względu na jego wiek, jego rozwój umysłowy i fizyczny należy umożliwić i udostępnić bogaty materiał plastyczny. Nie należy natomiast hamować jego pierwszych nieudolnych prób, ograniczać, niszczyć jego prac, krytykować, ale powinno się pomagać, zachęcać, podziwiać i chwalić za włożony wysiłek. Powinno się rozwijać jego wrażliwość estetyczną i inteligencję".Książka otrzymała pozytywną opinię Centrum Doradztwa i Edukacji Sukces w Warszawie....Zadała Pani sobie wiele trudu i widać włożyła Pani w pracę serce i pasję. Oczywiście praca ma wartość zwłaszcza dla np. początkujących nauczycieli, by mogli, posiłkując się, próbować analizować rysunki i nie nadinterpretowywać niektórych z nich. Myślę, że to bardzo fajnie, aby rodzice mieli dostęp do takich publikacji, a przede wszystkim cenne to będzie dla nauczycieli przedszkola i szkoły, bo to oni właściwie będą pierwszymi diagnostami.Joanna Andrzejewska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17218 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8904 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. DF 53008 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. red. błędny .
Tekst równol. pol., ang.
Wojna w oczach dziecka To szczególny dokument czasów II wojny światowej na ziemiach Polski. Rysunki i wypracowania dzieci najmłodszych klas szkolnych - powstałe na zlecenie Ministerstwa Oświaty w 1946 roku - dają obraz niewyobrażalnie zbrodniczej wojny i pięciu długich lat okupacji niemieckiej, lat pełnych strachu, upokorzeń, aresztowań i wszechobecnej śmierci. Wydawca uważa za swój moralny obowiązek przypominanie i rozpowszechnianie tego wyjątkowego świadectwa czasów przemocy i pogardy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Techniki plastyczne dla dzieci / Anna Jabłońska. - Warszawa : Bauer-Weltbild Media, cop. 2004. - 95 s. : il. kolor. ; 31 cm.
U dołu s. tyt.: KDC - Klub dla Ciebie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73/76 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 503)
Bibliogr. s. 187-193.
Książka ma charakter teoretyczno-badawczy. Składa się z dwóch części. W pierwszej, opartej na pedagogiczno-psychologicznej literaturze, przedstawiono teoretyczne podstawy twórczości plastycznej. Omówiono pojęcie twórczości, jej istotę oraz zaprezentowano etapy rozwoju rysunkowego, charakterystykę ekspresji plastycznej dziecka, jej znaczenie dla ogólnego rozwoju dziecka oraz niektóre uwarunkowania twórczości plastycznej, ze szczególnym podkreśleniem roli rodziny i nauczyciela przedszkola. Część druga dotyczy twórczości plastycznej współczesnych dzieci przedszkolnych i stanowi próbę oceny wybranych aspektów twórczości plastycznej dziecka przedszkolnego, w oparciu o wyniki własnych badań, które autorka przeprowadziła wśród dzieci wszystkich, przedszkolnych grup, w 1996, 2004 i 2012 roku. Analizie poddano rysunek postaci ludzkiej, tematykę i kolorystykę dziecięcych wytworów plastycznych. Uzupełnieniem analiz są zamieszczone w pracy rysunki, ilustrujące opisywane aspekty twórczości plastycznej przedszkolaków.Praca może być użyteczna dla badaczy z dziedziny pedagogiki przedszkolnej oraz teorii wychowania estetycznego, nauczycieli przedszkoli oraz studentów specjalności pedagogicznej z pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
http://www.wydawnictwo.uni.opole.pl/biblioteka/ksiazki-zal/2014-07-22-124409_zal.pdf
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17437 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73/76 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Malarstwo dzieci / Alfred Ligocki. - Katowice : Wydaw. Artystyczno-Graficzne, 1962. - 69, [1] s., [14] k. tabl. : rys. ; 20 cm.
Forma i typ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19233 (1 egz.)
Kaucja: 60,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43153 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12591, 12592 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Jak Wspomagać)
Bibliogr. s. 215-220.
Jak wspomagać rozwój umiejętności plastycznych dziecka? Jak sztuka może ułatwiać dzieciom radzenie sobie z emocjami i wyrażanie ich?Czego dziecko się uczy poprzez malowanie, rysowanie i rzeźbienie? W jakim wieku dziecko powinno posiadać odpowiednie umiejętności, by prawidłowo się rozwijać? Kiedy stosować terapię sztukami plastycznymi?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16007 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z Konferencji Naukowej pt. "Twórczość i dziecko - aspekty kreatywności w pedagogice wczesnoszkolnej i sztuce", 5-6 czerwca 2007 r., Borków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3812 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sztuka dziecka : psychologia twórczości rysunkowej dziecka / Stefan Szuman. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1990. - XV, [1], 163, [3] s., 48 s. tabl., VIII k. tabl. kolor. : fot., 1 portr., rys. ; 24 cm.
Wyd. wg ed. z r. 1927.
Bibliogr. s. 150-156.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10285, 10258 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko i plastyka / Anna Trojanowska. - [Wyd. 2]. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1988. - 219, [1] s., [52] s. tabl. kolor. : fot., il., rys. ; 20 cm.
Bibliogr. s. 131-135.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10457 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6502, 11113, 9473, 11618 (4 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: ponad 80 pomysłów plastycznych, do wykorzystania : farbki, pastele, kredki, piórka, kolorowe papiery, ściegi i hafty, tusze, flamastry, bibułki, drobne przedmioty.
Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 689 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7.02 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7.02 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej