Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(2)
Rozmus Andrzej
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(2)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Środki masowego przekazu
(2)
Dziennikarstwo
(1)
Innowacje
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Nauczanie
(1)
Nowe media (komunikacja)
(1)
Postęp techniczny
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [417]-426. Indeks.
Książka dostępna także jako e-book.
Współfinansowanie: Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania (Rzeszów)
Część tekstu w przekładzie z języka angielskiego.
Najnowsza monografia prof. Tomasza Goban-Klasa bardzo ciekawie, syntetyzująco i w wysoce erudycyjnym stylu przybliża obszerne i bogate w wydarzenia dzieje środków przekazu w ujęciu historyczno-socjologicznym. Lekturę tej jakże istotnej książki mogę śmiało polecić wszystkim osobom zainteresowanym genezą i dynamicznym rozwojem mediów masowych, w szczególności studentom kierunków dziennikarskich i pokrewnych oraz doktorantom dyscypliny nauki o komunikacji społecznej i mediach. (prof. dr hab. Janusz Włodzimierz Adamowski).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59399 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dziennikarstwo i Świat Mediów)
Bibliografia na stronach [403]-422.
Zbiór obejmuje teksty publikowane w latach 2012-2020 w czasopismach naukowych i wydawnictwach zbiorowych. W Przedsłowiu autor wydobywa medialne wątki z mowy noblowskiej Olgi Tokarczuk, sama książka została zaś podzielona na siedem części. W pierwszej z nich przestawiono pojęcie mediów i badań medioznawstwa, kolejne dwie odnoszą się do kwestii stylu współczesnego dziennikarstwa i zmian wywołanych przez postępującą cyfryzację i mediatyzację. Następnie autor podejmuje temat konfliktów, lęków oraz inwigilacji w perspektywie mediów, a także prezentuje osoby, które uznaje za innowatorów medialnych, w tym papieża Franciszka i "supermana autopromocji" Donalda Trumpa. Najnowsze zjawiska medialne ukazuje część Transformacje mediów cyfrowych, poświęcona nowym formom aktualnej fazy mediamorfozy, a szczególnie jej algorytmizacji i platformizacji w tzw. chmurach obliczeniowych. Tom dopełniają rozważania na temat antropocenu i mediocenu, nowej epoki rozwoju cyfrowych mediów, która pokazana została jako konstrukt formowany w znacznym stopniu przez władzę, media i komunikację społeczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58230 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Edukację alternatywną można postrzegać jako swoistą reakcję obronną rodziców, uczniów, nauczycieli, a także badaczy na masowy charakter edukacji, obecną w niej przemoc strukturalną, symboliczną, przejawy ukrytego programu. Pojęcie edukacji alternatywnej weszło na dobre do języka współczesnej polskiej pedagogiki - nie tylko za sprawą praktyk edukacyjnych odmiennych od masowego kształcenia, ale także publikacji: monografii, prac zbiorowych i artykułów. Pierwsze z nich pojawiły się na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX wieku, gdy opadła ideologiczna kurtyna izolująca nas od zachodniej myśli pedagogicznej. Dopiero wtedy możliwe było upowszechnienie na przykład: montessoriańskiej, freinetowskiej, waldorfskiej, antypedagogicznej czy gestaltowskiej myśli i praktyki, a także tekstów Ivana Illicha, Johna Holta, Hubertusa von Schoenebecka i wielu innych autorów. Podkreślić trzeba szczególną rolę Bogusława Śliwerskiego, który jest nie tylko współredaktorem niniejszej książki, ale od wielu lat także promotorem i propagatorem ruchu odnowy edukacji, aktywnym organizatorem cyklu międzynarodowych konferencji poświęconych edukacji alternatywnej, autorem monografii i redaktorem naukowym pierwszych publikacji zbiorowych na ten temat.
Rozdział I. Edukacja alternatywna: próba syntezy i określenia współczesnej roli * 1. Istota edukacji alternatywnej * 1.1. Edukacja typu „albo to – albo tamto” * 1.2. Edukacja alternatywna jako jedna z wielu pedagogii * 2. Przyczyny i uwarunkowania zaistnienia edukacji alternatywnej * 3. Podmioty inicjujące i prowadzące alternatywne szkoły * 4. Pozoranci i faryzeusze edukacji alternatywnej * 5. Edukacja alternatywna to edukacja autorska * 6. Władze centralistycznego ustroju szkolnego wobec edukacji alternatywnej * 7. Konieczność konstruktywistycznej zmiany w dydaktyce * 8. Alternatywa (w) edukacji XXI wieku * Rozdział II. Innowacje w edukacji. Perspektywa pedagogiki innowacyjności * 1. Nowa koncepcja innowacji w edukacji * 2. Perspektywa „ja”. O innowatorze słów kilka * 3. Perspektywa „to”. O działaniach innowatora * 4. Perspektywa „my”. Jak ważna jest kultura * 5. Perspektywa „te”, czyli o systemach i środowiskach innowacyjnych * 6. Wskazówki dla badaczy i nauczycieli * Rozdział III. Kreatywność – twórczość – postawa twórcza. Próba systematyzacji pojęć i teorii * Wprowadzenie: o czym pedagodzy powinni wiedzieć * 1. Twórczość – kreatywność – postawa twórcza: bogactwo znaczeń * 2. Twórczość: wartościowa nowość * 3.Teorie twórczości – bogactwo czy nadmiar? * 4. Implikacje pedagogiczne – edukacja dla/ku twórczości * Rozdział IV. * Młodzież, edukacja i przemiany kultury współczesnej: (re)konstrukcje kontroli, wolności i rozproszenia * 1. Pedagogika rdzenia tożsamości * 2. Pedagogika maksymalnej akceptacji podmiotowości i kształtowania poczucia własnej wartości * 3. Pedagogika krytycznego myślenia i dystansu 4. Pedagogika trwałych relacji międzyludzkich * 5. Pedagogika szacunku dla kultury wysokiej i kultury popularnej * 6. Pedagogika niemediowanych i nieedytowanych form ekspresji tożsamości oraz kontaktów „twarzą w twarz” * 7. Pedagogika szacunku dla (czytania i gromadzenia) książek oraz biblioteki * 8. Pedagogika koncentracji uwagi i kontemplacji oraz zdolności do porządkowania * Rozdział V. Czy zdolni uczniowie mają swoje miejsce w tradycyjnej szkole? * 1. Definicje zdolności * 2. Definicja oświatowa * 3. Koncepcja inteligencji wielorakich Howarda Gardnera 4. Koncepcja Josepha S. Renzulliego * 5. Koncepcja Roberta J. Sternberga * 6. Kazimierz Dąbrowski – potencjał rozwojowy * 7. Mega-Model Rozwoju Talentu * 8. Strategie kształcenia uczniów zdolnych * 9. Przyspieszone kształcenie * 10. Wzbogacone kształcenie * 11. Edukacja domowa * Rozdział VI. Problemy dzieci matematycznie uzdolnionych. Wyniki badań, interpretacje i wnioski oraz rozpaczliwe wołanie o lepsze traktowanie tych dzieci w szkołach * 1. Badania, które zmieniły poglądy dotyczące uzdolnień matematycznych dzieci * 2. Cechy umysłów dzieci z zadatkami uzdolnień matematycznych * 3. O konstruowaniu narzędzi diagnostycznych przydatnych do rozpoznawania zadatków uzdolnień matematycznych u dzieci * 4. Szacunkowe dane o poziomie wiadomości i umiejętności matematycznych badanych dzieci * 5. Dlaczego już po kilku miesiącach nauki w klasie pierwszej znacząco mniej dzieci manifestuje zadatki uzdolnień matematycznych? * 6. Krótko o tym, że treści kształcenia matematycznego powodują rozleniwienie umysłów uzdolnionych matematycznie dzieci – na przykładzie kształtowania umiejętności liczenia i rachowania w klasie pierwszej * 7. Okresy szczególnej wrażliwości na rozwijanie zadatków uzdolnień matematycznych u dzieci * 8. Działania zmierzające do zmiany na lepsze szkolnych losów dzieci obdarzonych zadatkami uzdolnień matematycznych * Rozdział VII. Miejsce kultury i sztuki w edukacji szkolnej – potrzeba czy fanaberia * 1. „W życiu bym do teatru nie poszedł”, czyli utyskiwanie malkontentki kulturalnej * 2. Znaczenie sztuki – pole działania sztuką i poprzez sztukę * 3. Kroki mniej i bardziej udane – na drodze ustalania strategii edukacyjnej dla sztuki i kultury * 4. W stronę modelu * 5. Implikacja praktyczna * Rozdział VIII. Postawy twórcze versus odtwórcze młodego pokolenia. Refleksje na kanwie wybranych idei i badań * Wprowadzenie. Kreatywność i twórczość a „stary i nowy” system edukacji * 1. Kreatywność i wspieranie rozwoju osobowości twórczej jako nowy (?) cel edukacji * 2. Transgresja i twórczość w perspektywie edukacyjnej * 3. Geneza postaw twórczych. Szkoła jako przestrzeń kształtowania postaw transgresyjnych vs marnowania potencjałów ucznia * 4. Postawy twórcze w karierze edukacyjnej ucznia w świetle wybranych badań * 5. Metodologiczne aspekty badań własnych * Refleksja zamiast zakończenia: „po prostu nie przeszkadzać”? * Rozdział IX. Kreowanie alternatyw w edukacji – idea, uwarunkowania, oblicza * 1. Potrzeba alternatyw * 2. Droga ku alternatywie * 3. Edukacyjna alternatywa w działaniu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19326 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej