Kowaluk Marzena
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Kowaluk Marzena
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(242)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Mortka Marcin (1976- )
(202)
Supeł Barbara
(201)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Drewnowski Jacek (1974- )
(190)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(174)
Braiter Paulina
(169)
Widmark Martin (1961- )
(169)
Głowińska Anita
(168)
Skalska Katarzyna
(168)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(159)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Tuwim Julian (1894-1953)
(139)
Urban Miłosz
(139)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Olejnik Donata
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Dziecko
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [185]-191 i przy rozdziałach.
Książka kierowana jest do nauczycieli, wychowawców i studentów, pragnących pracować z dziećmi i młodzieżą. Może również znacząco i skutecznie wspierać rodziców, którzy troszczą się o stymulowanie rozwoju dziecka. Składa się z dwunastu rozdziałów, odpowiadających ważnym kompetencjom osobistym i społecznym z perspektywy oddziaływań efektywnego pedagoga. Do kształtowania kluczowych kompetencji niezbędny jest odpowiedni trening uświadamiający uczniowi, jakie cechy są u niego ugruntowane, nad którymi warto jeszcze popracować, a które kompletnie nie współgrają z jego osobowością i ich rozwój może być bardzo trudny i nie zawsze prowadzi do sukcesu, ale powinien być podejmowany. Każdy rozdział książki zawiera podstawy teoretyczne, wskazówki oraz propozycje ćwiczeń wraz z opracowanymi kartami ułatwiającymi i pozwalającymi uatrakcyjnić pracę z uczniami/wychowankami. Osoba pracująca z grupą dobiera ćwiczenia, biorąc pod uwagę wiek, wiedzę i umiejętności uczestników zajęć. Autorki. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22520 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 155-170.
Podnoszony w książce problem specjalistycznej pomocy uczniom z trudnościami w uczeniu się jest bardzo istotny z punktu widzenia zarówno dobra społecznego, jakim jest właściwy poziom edukacji społeczeństwa, jak i z punktu widzenia jednostki - dziecka doznającego niepowodzeń szkolnych i jego rodziny, która musi udzielić mu właściwego wsparcia.
1.Pojęcie trudności w uczeniu się * 2.Koncepcje wyjaśniające genezę trudności w uczeniu się * 2.1.Teorie rozwojowe * 2.2.Teorie biologiczne (genetyczne i organiczne) * 2.3.Teorie wielowymiarowe (polietiologiczne) * 3.Fenomenologia trudności w uczeniu się * 4.Diagnoza trudności w uczeniu się * Trudności w uczeniu się a funkcjonowanie psychospołeczne dzieci * 1.Przystosowanie, zaburzenia przystosowawcze i funkcjonowanie psychospołeczne - rozważańia terminologiczne * 2.Zaburzenia rozwojowe będące przyczyną niepowodzeń szkolnych * 2.1.Inteligencja niższa niż przeciętna * 2.2.Trudności w nauce czytania i pisania * 2.3.Zaburzenia zdolności matematycznych * 2.4.Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi 3.Wybrane sfery funkcjonowania psychospołecznego dzieci z trudnościami * w uczeniu się * 3.1.Motywacja do nauki szkolnej * 3.2.Uspołecznienie i zaburzenia zachowania u dzieci z trudnościami w uczeniu się * Terapia pedagogiczna * 1.Ustalenia terminologiczne dotyczące pracy z dziećmi z trudnościami * w uczeniu się * 2.Organizacja pracy terapeutycznej * 3.Zasady terapii pedagogicznej * 4.Programy i metody terapii pedagogicznej * 4.1.Programy usprawniania funkcji percepcyjno-motorycznych * 4.2.Kinezjologia edukacyjna * 4.3.Programy usprawniania funkcji językowych * 4.4.Programy usprawniające czytanie, pisanie i umiejętności matematyczne * 4.5.Programy usprawniania pamięci i uwagi * 4.6.Programy uwzględniające oddziaływania psychoterapeutyczne * Założenia metodologiczne * 1.Problemy i hipotezy * 2.Model badań, metody i techniki badawcze * 2.1."Krótka Skala Inteligencji" M. Choynowskicgo * 2.2."Arkusz Zachowania się Ucznia" B. Markowskiej * 2.3.Kwestionariusz CBI (ChildrcrTs Bchavior Invcntory) H. Schae i M.Aaronsona * 2.4.Test umiejętności szkolnych * 2.5.Analiza dokumentacji poradnianej i szkolnej ucznia * 3.Teren i przebieg badań * 4.Charakterystyka badanych grup * 5.Planowanie i realizacja zajęć z zakresu terapii pedagogicznej * Ustępowanie trudności w uczeniu się * 1.Zmiany w zakresie umiejętności czytania * 1.1.Technika czytania * 1.2.Tempo czytania * 1.3.Liczba i rodzaje błędów popełnianych przez uczniów w czytai * 1.4.Czytanie ze zrozumieniem * 2.Ocena poziomu pisania * 2.1.Przepisywanie tekstu * 2.2.Pisanie z pamięci * 2.3.Pisanie ze słuchu * 2.4.Graficzna ocena pisma * 3.Podstawowe wiadomości i umiejętności matematyczne * Zmiany w funkcjonowaniu psychospołecznym dzieci z trudnościami w uczeniu się w wyniku terapii pedagogicznej * 1.Funkcjonowanie intelektualne badanych uczniów * 2.Zaburzenia w zachowaniu u dzieci z trudnościami w uczeniu się * 2.1.Motywacja do nauki szkolnej * 2.2.Zachowania antyspołeczne * 2.3.Zachowania przyhamowane * 2.4.Uspołecznienie * 3.Zmiany przystosowania do warunków grupy i placówki szkolnej * badanych uczniów * 3.1.Szkolne funkcjonowanie w zakresie skal tworzących wymiar: ekstrawersja - introwersja * 3.2.Szkolne funkcjonowanie w zakresie skal tworzących wymiar: pozytywne - negatywne zachowanie * 3.3.Szkolne funkcjonowanie w zakresie skal tworzących wymiar: pozytywne - negatywne nastawienie do zadań * 3.4.Trzy wymiary szkolnego przystosowania się * 3.5.Poziom przystosowania szkolnego badanych uczniów * Aneksy * 1.Ramowy program terapii pedagogicznej * 2.Ustępowanie trudności w uczeniu się - tabele * 3.Zmiany w funkcjonowaniu psychospołecznym dzieci z trudnościami w uczeniu się w wyniku terapii pedagogicznej - tabele
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16593 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.03.2019)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej