Sokołowska-Dzioba Teresa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Bezrobocie
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Polityka społeczna
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Uczniowie
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Na okł. błędny .
Bibliogr. przy pracach.
Tematyka przedstawionego zbioru tekstów koncentruje się wokół zagadnień związanych z aktywnością i aktywizacją ludzi we współczesnej rzeczywistości. Aktywność jest bowiem podstawową właściwością i sposobem istnienia człowieka w każdym okresie jego życia. Jest ona naturalnym stanem i niezwykle istotną cechą każdej jednostki, dzięki której może ona tworzyć i rozwijać swoją ludzką osobowość, a także przekształcać otaczającą rzeczywistość. Jest jednocześnie czynnikiem rozwoju i jego objawem.[...][...]Opracowania zamieszczone w tej książce są poświęcone zasygnalizowanym we wstępie problemom, a więc różnym aspektom ludzkiej aktywności oraz jej uwarunkowaniom. Autorzy ukazują w nich istotę i źródła aktywności, wskazują na konstytutywne cechy różnych form i rodzajów aktywności, zastanawiają się nad jej sensem, znaczeniem i funkcją, wyrażają opinie dotyczące tego, jaka może i jaka powinna być treść ludzkiej aktywności, do jakich skutków może prowadzić, wskazują na czynniki wyzwalające lub hamujące aktywność, przedstawiają też różne formy i rodzaje aktywności dzieci, młodzieży i dorosłych, pisząc m.in. o aktywności edukacyjnej, zawodowej, społecznej, kulturalnej, umysłowej, fizycznej i ruchowej oraz sposobach ich rozbudzania, wyzwalania, podtrzymywania i rozwijania. Zwracają również uwagę na rolę rodziny, szkoły, środowiska lokalnego, mediów i innych instytucji społecznych oraz osób w aktywizacji i stymulowaniu aktywności ludzi znajdujących się w różnej sytuacji życiowej: dzieci i uczącej się młodzieży, dorosłych pracujących zawodowo i bezrobotnych, beneficjentów pomocy społecznej, jednostek pozostających w konflikcie z prawem, osób przewlekle chorych, kalekich i niepełnosprawnych.W tle podjętych przez autorów rozważań na temat aktywności i aktywizacji w aktualnej rzeczywistości znajdują się zawsze warunki życia, przemiany cywilizacyjne i społeczno-ekonomiczne dokonujące się na świecie i w naszym kraju.
Wstęp s.9 * CZĘŚĆ I * UWARUNKOWANIA, OBSZARY I FORMY AKTYWNOŚCI I AKTYWIZACJI * Andrzej Olubiński * Aktywność ludzka jako składnik osobowości produktywnej (w świetle poglądów Ericha Fromma) s.15 * Małgorzata Łączyk * Osobowość i środowisko wychowawcze jako determinanty potencjalnej aktywności twórczej jednostki s.23 * Marian Filipiak * Carpe diem – „dziś” jako obszar aktywności s.37 * Witold Nawrocki * Literatura jako projekcja „straconych złudzeń” transformacyjnych s.45 * Julian Auleytner * Prekursorzy w nauce o polityce społecznej s.53 * Maria Chodkowska * Aktywizujące funkcje nauczania Jana Pawła II s.61 * Janusz Plisiecki * Znaczenie filmu w zmieniającej się rzeczywistości s.71 * Tadeusz Maszczak * Europejska aktywizacja kształcenia w polskim szkolnictwie wyższym – inspiracje i dylematy s.81 * Elżbieta Adamczuk * Optymizm życiowy studentów jako stymulator ich rozwoju s.91 * Ewa Sarzyńska * Aktywność zawodowa młodzieży s.99 * Grażyna Kwiatkowska * Aktywność psychospołeczna młodzieży bezrobotnej – doniesienie z badań s.111 * Dariusz Turek, Agnieszka Wojtczuk-Turek * Rola oddziaływań psychologicznych w podnoszeniu kompetencji społecznych i aktywizacji osób * bezrobotnych s.121 * Marta Komorska * Funkcja pracy socjalnej w aktywizowaniu społeczności lokalnej s.133 * Lucyna Adamowska * Kontrakt socjalny jako technika aktywizowania beneficjentów pomocy społecznej s.143 * Danuta Niczyporuk * Promocja aktywności społecznej na łamach lubelskiej prasy. Na przykładzie „Kuriera Lubelskiego” * s.151 * Jan Czerniakiewicz, Monika Ługowska * Z problematyki doktryn prawnych i systemu prawa polskiego po 4 czerwca 1989 r. s.161 * CZĘŚĆ II * AKTYWNOŚĆ I AKTYWIZACJA W RESOCJALIZACJI I REHABILITACJI * Zdzisław Bartkowicz * Korzystna zmiana jako kategoria pedagogiki resocjalizacyjnej s.169 * Andrzej Pielecki, Zdzisław Kazanowski * Zainteresowania młodzieży nieprzystosowanej społecznie s.175 * Andrzej Chudnicki * Symptomy wykolejenia nieletnich z zespołem ADHD s.183 * Krzysztof Stachyra * Muzykoterapia w resocjalizacji s.193 * Andrzej Węgliński * Szanse i zagrożenia w rozwoju aktywności zawodowej kuratorów rodzinnych s.201 * Piotr Paweł Barczyk * Zadania założone działalności kuratora sądowego a uwarunkowania ich realizacji jako przesłanka * aktywizacji form profilaktyki społecznej s.213 * Lucyna Fidor * Probacja szansą na aktywizowanie podopiecznych s.227 * Angelika Barczyk * Sytuacja psychologiczno-prawna osób psychicznie chorych będących w konflikcie z prawem w aspekcie szans i zagrożeń w rozwoju aktywności jednostki s.243 * Janusz Kirenko * Zasoby odpornościowe osób niepełnosprawnych jako predykator ich aktywności życiowej s.263 * Zofia Palak * Choreoterapia jako zaniedbywana forma aktywizacji i rehabilitacji s.271 * Jolanta Ostasz * Problemy aktywizowania osób niepełnosprawnych intelektualnie w warsztacie terapii zajęciowej s.281 * Renata Zubrzycka * Aktywizacja ruchowa dzieci z astmą oskrzelową s.291 * Alicja Olszak * Postawy społeczne wobec osób przewlekle chorych i kalekich szansą i zagrożeniem ich aktywności s.299 * Iwona Jędrzejczyk * Determinanty i poziom aktywności rodziców dzieci autystycznych s.305
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2370, 16237 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [185]-191 i przy rozdziałach.
Książka kierowana jest do nauczycieli, wychowawców i studentów, pragnących pracować z dziećmi i młodzieżą. Może również znacząco i skutecznie wspierać rodziców, którzy troszczą się o stymulowanie rozwoju dziecka. Składa się z dwunastu rozdziałów, odpowiadających ważnym kompetencjom osobistym i społecznym z perspektywy oddziaływań efektywnego pedagoga. Do kształtowania kluczowych kompetencji niezbędny jest odpowiedni trening uświadamiający uczniowi, jakie cechy są u niego ugruntowane, nad którymi warto jeszcze popracować, a które kompletnie nie współgrają z jego osobowością i ich rozwój może być bardzo trudny i nie zawsze prowadzi do sukcesu, ale powinien być podejmowany. Każdy rozdział książki zawiera podstawy teoretyczne, wskazówki oraz propozycje ćwiczeń wraz z opracowanymi kartami ułatwiającymi i pozwalającymi uatrakcyjnić pracę z uczniami/wychowankami. Osoba pracująca z grupą dobiera ćwiczenia, biorąc pod uwagę wiek, wiedzę i umiejętności uczestników zajęć. Autorki. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22520 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej