Kompetencje społeczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(48)
Forma i typ
Książki
(47)
Publikacje dydaktyczne
(19)
Publikacje fachowe
(18)
Poradniki i przewodniki
(15)
Publikacje naukowe
(6)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
Proza
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(40)
wypożyczone
(22)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(5)
BD40 (Suwalska 11)
(4)
BD52 (Rembielińska 6a)
(3)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(38)
Autor
Jarosz-Bilińska Anna
(3)
Banaszczyk Izabela
(2)
Cebo-Foniok Małgorzata
(2)
Chromik-Kovačs Joanna
(2)
Gut-Orłowska Magdalena
(2)
Kinnear Nicola
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Ordetx Kirstina
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Rebar Sarah
(2)
Święcicka Ewa
(2)
Żabiński Dawid
(2)
Baker Jed E
(1)
Bednarek Dorota Balbina
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Bednarek Tomasz (1969- )
(1)
Bentkowska Dorota
(1)
Berent Damian
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Budzińska Anna
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cobham Vanessa
(1)
Czupała Hubert
(1)
Daniels Natasha
(1)
Dawson Peg
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dobkowska Agata
(1)
Dudek Joanna (psycholog)
(1)
Edwards Vanessa van
(1)
Englert-Bator Anna
(1)
France Hiedi
(1)
Gallo Carmine
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Guare Colin
(1)
Guare Richard
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hayes Louise L
(1)
Hunziker Daniel (1967- )
(1)
Jarmuż Sławomir
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jeruszka Urszula
(1)
Johnson Steven M
(1)
Kielan Paulina
(1)
Kocurowska Maria
(1)
Komorowska Marta
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Kołodziej Lidia
(1)
Kujawa Marian
(1)
Kukuła Katarzyna (aktorka)
(1)
Kunstreich Pieter (1949- )
(1)
Kuziel-Kalina Anna
(1)
Lipiński Andrzej
(1)
Lyneham Heidi J
(1)
Misiuk Agnieszka
(1)
Mizia Bogdan
(1)
Mojska Elżbieta
(1)
Moore-Mallinos Jennifer
(1)
Moost Nele (1952- )
(1)
Nowak Anna
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Plummer Deborah (1957- )
(1)
Rapee Ronald M
(1)
Rolland Rebecca
(1)
Rudnik Justyna
(1)
Samujło Małgorzata
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Sepielak Aleksandra
(1)
Sitkowska Sylwia (psychologia)
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Smith Myles Brenda
(1)
Smółka Paweł
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Spence Susan H
(1)
Spenceley Annabel
(1)
Stanek Aleksandra
(1)
Supeł Barbara
(1)
Supeł Barbara. Co zrobi Frania?
(1)
Szadkowski Paweł
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Sławińska Kamilla
(1)
Sławiński Robert
(1)
Tett Gillian (1967- )
(1)
Timmins Siobhan
(1)
Weksej Aleksandra
(1)
Whitcomb-Marsh Wendela
(1)
Wignall Ann
(1)
Witkowska Magda
(1)
Wolniak Aleksandra
(1)
Węglarz Joanna
(1)
Węgrzyn Krystyna
(1)
Zarawska Patrycja
(1)
Zgondek Elżbieta
(1)
Łukasik Andrzej
(1)
Łukaszewska Weronika (1993- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(29)
2010 - 2019
(19)
Okres powstania dzieła
2001-
(43)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(48)
Język
polski
(48)
Odbiorca
Nauczyciele
(20)
Rodzice
(20)
Dzieci
(10)
Psycholodzy
(8)
6-8 lat
(7)
0-5 lat
(6)
Pedagodzy
(6)
Psychoterapeuci
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
9-13 lat
(4)
Terapeuci
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Przedszkola
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Pracownicy świetlic
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Trenerzy umiejętności społecznych
(1)
Wychowacy
(1)
Wychowawcy
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Wychowawcy kolonijni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(2)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5200)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3824)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Kompetencje społeczne
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2933)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2168)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1728)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1587)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1374)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1345)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(996)
Trudne sytuacje życiowe
(990)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(925)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Osoby zaginione
(876)
Relacja romantyczna
(876)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(606)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(562)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(472)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(20)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Scenariusz zajęć
(7)
Opowiadania i nowele
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Opracowanie
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Książka do wypełniania
(2)
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Monografia
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(26)
Psychologia
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Zarządzanie i marketing
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
48 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Podręcznik dla trenerów umiejętności społecznych.
Bibliografia na stronach 237-239.
Podręcznik dla trenerów umiejętności społecznych autorstwa cenionego psychologa Jeda Bakera to 70 lekcji i ćwiczeń dla dzieci i młodzieży z deficytem umiejętności społecznych. Poprzedzone przystępnym omówieniem, praktyczne porady z pewnością przydadzą się w czasie treningu umiejętności społecznych - w grupie, ale też w domu z rodzicem, na spotkaniu z rówieśnikami czy w środowisku szkolnym. Propozycje lekcji zostały wzbogacone m.in. o: katalog umiejętności społecznych - pomoc do diagnostycznej oceny umiejętności społecznych przyszłego uczestnika treningu i opracowania indywidualnego programu nauczania przykładowe plany pracy w grupie treningowej omówienie strategii kontroli zachowania, które warto wykorzystać podczas prowadzenia grupy oraz gdy trzeba się uporać z trudnymi zachowaniami przejawianymi w domu i szkole karty umiejętności pokazujące, czego należy uczyć, i służące jako przewodnik dla osoby prowadzącej trening umiejętności społecznych kilkadziesiąt arkuszy ćwiczeń zawierających propozycje aktywności, które pozwolą wykorzystać umiejętności w praktyce - a co za tym idzie - wspierać ich generalizację w domu i szkole. Jeśli szukacie naprawdę skutecznego treningu umiejętności społecznych, to właśnie go znaleźliście! Jed Baker oparł ten długo i niecierpliwie oczekiwany poradnik na doświadczeniach z prowadzonymi przez siebie grupami treningowymi, które odnoszą ogromne sukcesy. Znajdziecie tu wszystko - począwszy od oceny diagnostycznej i strategii stosowanych w treningu umiejętności społecznych, przez generalizację umiejętności, kontrolę zachowania, aż po często niedoceniane znaczenie akceptacji rówieśniczej, nad którą pracujemy podczas treningu uwrażliwiającego. Natomiast trzon książki to 70 lekcji, z których każda zawiera omówienie odrębnej umiejętności i ćwiczenia służące do jej doskonalenia. Trening obejmuje praktycznie każdą sytuację społeczną, jaka tylko przyjdzie wam do głowy. Książka Bakera to pozycja absolutnie obowiązkowa w biblioteczce każdego rodzica i specjalisty zajmującego się osobami z zespołem Aspergera! Lori Shery, prezeska i współzałożycielka organizacji ASPEN (Asperger Syndrome Education Network)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22152 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Książka
W koszyku
Psychologia edukacyjna / redakcja naukowa Dorota Bednarek, współpraca Hanna Bednarek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2023. - [XII], 524, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 29 cm.
Bibliografia na stronach 513-[515]. Indeks.
Psychologia edukacyjna to niezbędna pozycja w bibliotece każdego psychologa zatrudnionego w szkole, przedszkolu lub innej placówce edukacyjnej, a także studenta, który przygotowuje się do tej roli. Zespół specjalistów pod kierunkiem Doroty Bednarek i Hanny Bednarek opracował kompendium wiedzy na temat zadań psychologa pracującego w sektorze edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22608 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.06.2024)
Książka
W koszyku
Na okładce: Metody i techniki stosowanej analizy zachowania.
Tekst również na skrzydełkach.
Bibliografia na stronach [276]-279.
Książka przeznaczona dla rodziców i terapeutów.
Metody i techniki stosowanej analizy zachowania. Wczesna diagnoza i jak najszybsze rozpoczęcie skutecznej terapii mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie dziecka z autyzmem oraz całej jego rodziny. Dają niepowtarzalną szansę na godne i samodzielne życie.W przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu kluczowa jest terapia o udowodnionej naukowo skuteczności - stosowana analiza zachowania, zwana też terapią behawioralną. Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny.Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice - tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności. Osoby chcące poszerzyć wiedzę zdobytą dzięki tej książce mogą skorzystać z platformy edukacyjnej "Kwadrans dla terapii".W książce - w praktyczny i przystępny sposób - zostały omówione takie zagadnienia, jak:Ľ charakterystyka zaburzenia ze spektrum autyzmu;Ľ wybór skutecznej terapii;Ľ budowanie relacji z dzieckiem;Ľ tworzenie efektywnego systemu motywacyjnego;Ľ angażowanie rodziców w proces terapii;Ľ określenie umiejętności, które należy rozwijać podczas terapii;Ľ tworzenie zindywidualizowanego programu terapeutycznego, dostosowanego do potrzeb i możliwości dziecka;Ľ przygotowanie miejsca do nauki i dobór materiałów edukacyjnych;Ľ pisanie programów edukacyjnych, prowadzenie rejestracji i ustalanie kolejnych kroków uczenia;Ľ monitorowanie i ocena postępów;Ľ radzenie sobie z zachowaniami niepożądanymi przez uczenie zachowań alternatywnych;Ľ rozwijanie samodzielności u dziecka;Ľ kształtowanie podstawowych kompetencji społecznych i zachowań werbalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21058 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 109-112.
Na podstawie doświadczeń zdobytych podczas kilkunastoletniej pracy terapeutycznej z dziećmi z zespołem Aspergera, ich rodzicami i nauczycielami oraz dzięki warsztatom prowadzonym w szkołach autorki poradnika opracowały zbiór sposobów radzenia sobie z trudnościami, które towarzyszą objawom zespołu Aspergera w domu i szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18598 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 109-112.
Na podstawie doświadczeń zdobytych podczas kilkunastoletniej pracy terapeutycznej z dziećmi z zespołem Aspergera, ich rodzicami i nauczy­cielami autorki poradnika - psycholożki specjalizujące się w diagnozie i terapii dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi - opracowały zbiór sposobów radzenia sobie z trudnościami, które towarzyszą osobom dotkniętym tym zaburzeniem w sytuacjach społecznych. W książce znajdziesz: dokładne opisy objawów zespołu Aspergera ; przykłady zachowań, które możesz zaobserwować u swojego podopiecznego ; praktyczne wskazówki, jak radzić sobie w sytuacjach trudnych dla dziecka ; liczne przykłady historyjek społecznych ; szczegółowo rozpisane zasady popularnych gier i zabaw ; i inne porady przydatne w pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co robić, a czego się wystrzegać, by zdobyć przyjaciół i ich nie stracić? Jak odszyfrować wskazówki związane z mową ciała? Jak najlepiej podtrzymać rozmowę? Podobnie jak tabliczka mnożenia umiejętności społeczne nie są wrodzone - każde dziecko musi się ich nauczyć. Na szczęście 50 ćwiczeń zawartych w tej książce sprawi, że zdobywanie umiejętności społecznych stanie się łatwe i przyjemne! Książka Umiejętności społeczne. Trening dla dzieci pomoże chłopcom i dziewczynkom w wieku od 6 do 10 lat nabrać pewności siebie i odnaleźć się w sytuacjach społecznych w domu, szkole oraz innych miejscach. Dzięki ciekawym i zabawnym ćwiczeniom dzieci zdobędą nowe supermoce - między innymi nauczą się zręcznie utrzymywać "piłkę konwersacyjną" w grze, osiągać kompromis, a także przestrzegać zasad dobrego zachowania przy stole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21286 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 192-205. Indeksy.
Książka dostarcza rzetelnej wiedzy na temat kompetencji społecznych i ich znaczenia dla funkcjonowania dziecka w otoczeniu społecznym. Omówiono w niej narzędzia ułatwiające nauczycielom diagnozę kompetencji społecznych dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.Przedstawiono także propozycję sposobów poznawania umiejętności współpracy dzieci w młodszym wieku szkolnym z perspektywy dziecka, rówieśników i nauczyciela.Diagnoza kompetencji społecznych dzieci może być punktem wyjścia w planowaniu pracy wychowawczej lub sposobem sprawdzenia efektów działań już podjętych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18516, 18945 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Złam szyfr ludzkich zachowań : zyskaj społeczne supermoce / Vanessa van Edwards ; przekład: Magda Witkowska. - Warszawa : MT Biznes, 2018. - 365, [2] strony : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Ta książka to niezwykle praktyczny trening rozwoju kompetencji społecznych oraz inteligencji interpersonalnej. Naukowe spojrzenie na sukces w relacjach z ludźmi. Czy zdarza ci się czuć nieswojo podczas spotkań networkingowych? Czy zastanawiasz się czasem, co tak naprawdę myśli o tobie ktoś, z kim się umówiłeś na randkę? Chciałbyś umieć odczytywać ludzkie emocje? Jeśli tak, to pora zacząć zgłębiać naukę o ludziach. Opanowanie kompetencji społecznych odmieni twoje życie. Vanessa Van Edwards posiadła sztukę odczytywania ludzkich zachowań. Stworzyła laboratorium badawcze, w którym zajmuje się ukrytymi czynnikami kształtującymi nasze postępowanie. Udało jej się złamać kod! W swojej książce "Złam szyfr ludzkich zachowań" przedstawia różne tajemnice, systemy i skróty, dzięki którym interakcje w domu, w pracy i w innych sytuacjach społecznych przestaną być dla ciebie takim wyzwaniem. Nie chodzi tu o umiejętności społeczne z gatunku tych, które się nabywa w szkole. Ta książka to pierwszy kompleksowy podręcznik wpływania na innych oparty na badaniach naukowych - a zarazem prezentujący zupełnie nowe podejście do budowania relacji międzyludzkich. Dzięki lekturze tej książki dowiesz się między innymi: * Jak się odnaleźć w dużej grupie ludzi. Każde przyjęcie, każde spotkanie networkingowe i ogólnie każda sytuacja społeczna dają się nanieść na szablonową mapę. Poznaj najciekawsze punkty na tej mapie i dowiedz się, jak nawiązywać najbardziej wartościowe znajomości. * Jak czytać ludzkie twarze. To prostsze, niż ci się wydaje. Odczytywanie wyrazu twarzy człowieka pozwala trafnie przewidywać jego emocje. * Jak rozmawiać z różnymi ludźmi. Każda rozmowa z tobą może się na długo zapisać w pamięci rozmówcy - wystarczy, że będziesz wiedział, jak za pomocą odpowiednich słów oddziaływać na ośrodki wydzielające dopaminę w mózgu drugiego człowieka. Dzięki znajomości praw rządzących zachowaniami ludzi zyskasz możliwość znacznie silniejszego oddziaływania na innych, co znajdzie bezpośrednie przełożenie na twoją zdolność kształtowania rzeczywistości oraz wysokość twoich zarobków. Wywrze też pozytywny wpływ na poziom twojej inteligencji interpersonalnej - będziesz zatem robić lepsze pierwsze wrażenie, szybciej nawiązywać relacje i łatwiej pozyskiwać zaufanie drugiej strony podczas negocjacji, rozmów kwalifikacyjnych, przyjęć czy wystąpień publicznych. Twoje interakcje zmienią się nie do poznania. "Ludzie bardzo różnią się od siebie pod względem wyglądu zewnętrznego, ale w środku wszyscy działają mniej więcej tak samo - i są wręcz upiornie przewidywalni. Zachowaniami ludzi rządzą określone zasady. Trzeba tylko wiedzieć, czego szukać. W ciągu ostatnich ośmiu lat udało mi się opracować skróty, wzory i schematy, dzięki którym można się dogadać właściwie z każdym. Pracowałam z zespołami z firm z listy Fortune 500, wspierając ich w procesie rozwijania inteligencji interpersonalnej. Podczas warsztatów szybkich randek pomagałam singlom nawiązywać kontakty z innymi ludźmi. Wspierałam też przedsiębiorców, którzy chcieli wykorzystać zdobycze nauk społecznych podczas konkursów na najlepszą prezentację. Ta książka wyjaśnia, jak działają ludzie. Jeśli się wie dokładnie, co kogo kręci, można w odpowiedni sposób kształtować własne zachowanie, ale również interakcje i relacje. Każdy z rozdziałów książki pozwala opanować jeden z czternastu trików łamacza szyfrów zachowań. To proste, ale niezwykle skuteczne narzędzia, dzięki którym można zapewnić sobie większy sukces w życiu zawodowym i osobistym, a także podnieść poziom dochodów. Podsumowując, proces zdobywania przyjaciół i zjednywania ludzi można opisać naukowo - a zdobycie wiedzy w tym zakresie pozwoli ci diametralnie zmienić charakter twoich interakcji". Fragment
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58176 (1 egz.)
Kaucja: 31,71 zł
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Bibliografia na stronie 144.
Wiek 6-9 lat.
Empatia stanowi podstawę zdrowych i silnych relacji. To supermoc, która pomaga nam dogadywać się z ludźmi, zrozumieć ich uczucia i zachowania oraz skutecznie rozwiązywać konflikty.
Odgrywa ona także bardzo ważną rolę w rozwoju emocjonalnym i społecznym dziecka. Dlatego tak istotne jest, aby pracować nad nią już od najmłodszych lat. Empatia jest jak mięsień, który trzeba ćwiczyć, żeby się wzmocnił. Jak to robić?
Hiedi France stworzyła do tego idealne narzędzie! Ten praktyczny, wnikliwy przewodnik stanowi nieocenioną pomoc w pracy z dziećmi nad empatią.
Książka napisana jest zrozumiałym językiem oraz zawiera mnóstwo wciągających gier i zabaw, które spodobają się dzieciom. Znajdziesz tu niemal pięćdziesiąt różnorodnych ćwiczeń, które pomogą twojemu dziecku rozwinąć umiejętność empatii. Możecie wykonywać je wspólnie albo dziecko może pracować nad nimi samodzielnie.
Poradnik pomaga dziecku nie tylko zdobyć niezwykłą supermoc empatii, ale także z niej korzystać. W jakim celu? Chociażby po to, by pielęgnować przyjaźnie, poprawić relacje z bliskimi czy zmieniać świat na lepsze. Z taką supermocą wszystko jest możliwe!
Dzięki tej książce twoje dziecko nauczy się: rozwiązywać konflikty, nawiązywać i podtrzymywać przyjaźnie, współpracować w grupie, okazywać innym troskę i życzliwość, mówić „przepraszam”, słuchać aktywnie, wyrażać swoje emocje. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22691 D (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Książka
W koszyku
U góry okładki: Nowe wydanie światowego bestsellera.
Klucz do sukcesu to umiejętność przekonania innych do siebie. Nikt nie potrafił tak oczarować publiczności, jak Steve Jobs podczas swych legendarnych prezentacji. Ta książka pokaże wam, jak być równie skutecznym jak on. Poznaj sekrety technik, jakie szef Apple’a stosował, by porwać każdą widownię. Jak tworzyć zapadające w pamięć twitterowe nagłówki? Jakie błędy popełniamy najczęściej przy tworzeniu slajdów? Jak długo powinna trwać idealna prezentacja? Jak się ubrać i do czego może się przydać szklanka wody?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22579 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompetencje pracowników socjalnych : warsztaty / redakcja naukowa Ewa Grudziewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 276, [4] strony : fotografia, ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
(Metodyka Pracy Socjalnej)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Prezentowana książka przedstawia warsztaty dotyczące: rozwijania umiejętności społecznych, empatii, umiejętności komunikacyjnych, antydyskryminacji, umiejętności rodzicielskich/wychowawczych. Publikacja adresowana jest do osób kształcących przyszłych przedstawicieli helping professions, tj. pracowników socjalnych, asystentów rodzin, pedagogów, psychologów, opiekunów osób starszych i z niepełnosprawnościami, a także przedstawicieli zawodów medycznych (pielęgniarki, fizjoterapeuci, lekarze).br> W serii Metodyka Pracy Socjalnej:1. Kompetencje pracowników socjalnych. Warsztaty2. Praca socjalna z osobami w kryzysie bezdomności, opuszczającymi jednostki penitencjarne, uzależnionymi3. Praca socjalna z osobami starszymi, z chorobami otępiennymi i ich rodzinami4. Praca socjalna z osobami z niepełnosprawnościami, bezrobotnymi, z zaburzeniami psychicznymi5. Dziecko w rodzinie. Kontekst prawno-metodyczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22070 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Bibliografia na stronach [413]-417. Indeks.
Dlaczego niektóre bystre i kreatywne nastolatki nie radzą sobie z codziennymi obowiązkami, na przykład notorycznie spóźniają się do szkoły, zapominają o treningu czy nie potra?ą utrzymać porządku w pokoju? Przyczyną może być niedostatek takich umiejętności wykonawczych niezbędnych w dorosłym życiu, jak zdolność do rozwiązywania kon?iktów, planowanie, ocena ryzyka, kontrolowanie emocji, skupianie uwagi, samodzielna praca i innych. Autorzy książki Zdolne, ale rozkojarzone - poradnika pomagającego rozwijać umiejętności wykonawcze u dzieci - wracają z publikacją poświęconą nastolatkom. Zaproponowana przez nich i sprawdzona w toku wieloletniej pracy z młodzieżą metoda kształtowania i umacniania tych umiejętności wskazuje rodzicom, jak wychować dzieci na odpowiedzialnych i niezależnych młodych ludzi, świadomych swoich słabych i mocnych stron. Książka Nastolatki zdolne, ale rozkojarzone pomaga również zrozumieć ?zjologię dorastających dzieci, rozwój ich mózgu i procesy kształtowania się osobowości, a także pokazuje, w jaki sposób zrede?niować relacje z dzieckiem oraz przygotować je do wejścia w dorosłość. Zawarte w publikacji defnicje i strategie rozwijania umiejętności wykonawczych, poparte przykładami i uzupełnione tabelami, mogą ułatwić radzenie sobie z wyzwaniami wychowawczymi rodziców i opiekunów nastolatków.
Nota od autorów * Wstęp * Część I. CO SPRAWIA, ŻE TWÓJ NASTOLATEK JEST ZDOLNY, ALE ROZKOJARZONY * 1. Umiejętności wykonawcze a mózg nastolatka * 2. Określanie mocnych i słabych stron nastolatka * 3. Ocena własnych umiejętności wykonawczych i stylu wychowawczego * Część II. PODSTAWY SKUTECZNYCH DZIAŁAŁ * 4. Dziesięć zasad rozwijania umiejętności wykonawczych u nastolatka * 5. Motywowanie nastolatka do korzystania z umiejętności wykonawczych * 6. Modyfikowanie otoczenia * 7. Nauka umiejętności wykonawczych * Część III. JAK TO WSZYSTKO POŁĄCZYĆ * 8. Ogólne ramy działania * 9. Poprawa hamowania reakcji * 10. Wzmacnianie pamięci roboczej * 11. Zwiększanie kontroli emocjonalnej * 12. Podnoszenie elastyczności * 13. Budowanie umiejętności utrzymywania uwagi * 14. Uczenie rozpoczynania zadań * 15. Wspieranie planowania i ustalania priorytetów * 16. Rozwijanie umiejętności organizacji * 17. Ulepszanie zarządzania czasem * 18. Zachęcanie do wytrwałości w dążeniu do celu * 19. Kształtowanie metapoznania * 20. Coaching * 21. Wielkie zmiany * Źródła * Indeks
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20428 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
Do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz dziećmi i nastolatkami z zaburzeniami zachowania i trudnościami emocjonalnymi.
"Tymon i emocje" to kolejna część serii historyjek społecznych służących do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z dziećmi i nastolatkami z zaburzeniami zachowania i trudnościami emocjonalnymi. Tym razem opowiadania dotyczą przeżywania przez Tymona emocji, które mają wpływ na jego zachowanie. Przedstawiają trudne do opisania uczucia, z którymi poradzenie sobie wymaga różnych umiejętności. Do emocji tych należą: złość, strach, wstyd, odraza i smutek, które podzielone zostały na kategorie związane z konkretnymi sytuacjami. Podobnie jak w poprzednich częściach czytelnik odpowiada na pytania dotyczące zrozumienia historyjki, jak i samej sytuacji. Zadaniem osoby pracującej z tekstem jest również rozpoznanie emocji bohatera, zidentyfikowanie ich przyczyn, a także znalezienie adekwatnych i akceptowalnych społecznie sposobów radzenia sobie z nimi. Czytelnik może także określić, w jaki sposób dane emocje są wyrażane, zarówno przez mimikę i gesty, jak i odczucia w jego ciele.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz dziećmi i nastolatkami z zaburzeniami zachowania i trudnościami emocjonalnymi.
"Tymon i emocje" to kolejna część serii historyjek społecznych służących do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z dziećmi i nastolatkami z zaburzeniami zachowania i trudnościami emocjonalnymi. Tym razem opowiadania dotyczą przeżywania przez Tymona emocji, które mają wpływ na jego zachowanie. Przedstawiają trudne do opisania uczucia, z którymi poradzenie sobie wymaga różnych umiejętności. Do emocji tych należą: złość, strach, wstyd, odraza i smutek, które podzielone zostały na kategorie związane z konkretnymi sytuacjami. Podobnie jak w poprzednich częściach czytelnik odpowiada na pytania dotyczące zrozumienia historyjki, jak i samej sytuacji. Zadaniem osoby pracującej z tekstem jest również rozpoznanie emocji bohatera, zidentyfikowanie ich przyczyn, a także znalezienie adekwatnych i akceptowalnych społecznie sposobów radzenia sobie z nimi. Czytelnik może także określić, w jaki sposób dane emocje są wyrażane, zarówno przez mimikę i gesty, jak i odczucia w jego ciele.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21142 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The thriving adolescent : using acceptance and commitment therapy and positive psychology to help teens manage emotions, achieve goals, and build connection. Na okładce i grzbiecie: Model DNA-V.
Bibliografia na stronach 362-374. Indeksy.
Nastolatki jednego dnia mogą doświadczać intensywnych i zupełnie przeciwstawnych uczuć: euforii i przygnębienia, poczucia przynależności do grupy rówieśniczej i poczucia wykluczenia z niej, entuzjazmu i zniechęcenia, brawury i lęku, wiary w siebie i zwątpienia we własne możliwości. Odczuwają silny stres, ponieważ brakuje im umiejętności potrzebnych do radzenia sobie z przytłaczającymi emocjami oraz nawiązywania satysfakcjonujących relacji.Przedstawiony w książce model pracy z młodzieżą (DNA-V) łączy założenia terapii akceptacji i zaangażowania oraz psychologii pozytywnej z najnowszą wiedzą naukową na temat procesów rozwojowych. Jest to całościowy program pokazujący, jak pomóc młodym ludziom odkryć i rozwijać własne mocne strony, radzić sobie z trudnymi emocjami oraz przełamywać negatywne wzorce myślenia. Zaprezentowane narzędzia pomagają wykształcić umiejętności psychologiczne, które pozwolą młodym osobom zaangażować się w działania zgodne z własnymi wartościami, osiągnąć stawiane sobie cele, w pełni zrealizować swój potencjał oraz zbudować pozytywne relacje z rówieśnikami i rodziną. Umiejętności te ułatwią im przejście przez trudny okres dojrzewania. Zaprezentowana wiedza została zilustrowana przykładami i opisami przypadków. Książka zawiera zestaw przydatnych materiałów, takich jak formularze i karty pracy, a także ćwiczenia i rady dotyczące dostosowania technik do indywidualnych potrzeb nastolatka. Autorzy wyjaśniają też, jak zorganizować pracę w dużych grupach i klasach szkolnych. Niniejsza książka to nieocenione źródło wiedzy dla psychologów, psychoterapeutów, nauczycieli i pedagogów oraz dla każdego, komu leży na sercu dobro młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20922 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.03.2024)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Piśmiennictwo na stronach 206-207.
Słowo "kompetencja" jest w kontekście edukacji odmieniane przez wszystkie przypadki, a częstość jego użycia sprawiła, że stało się czymś w rodzaju zaklęcia. Orientacja na kompetencje to jednak nie żadne czary. Trzeba tylko wiedzieć, o czym mowa. Szkoła powinna zapewnić podopiecznym młodym klimat, w którym mogą się uczyć i dorastać, oparte na zaufaniu relacje z ludźmi, którzy w nich wierzą, wspierającą społeczność oraz wyzwania odpowiadające ich dojrzałości i zainteresowaniom, dzięki którym uczą się samodzielnego myślenia, wymiany poglądów i współdziałania. Uczniowie powinni też mieć możliwość nabywania tych kompetencji, które przygotują je do dorosłości i życia zawodowego. Potrzebne jest nowe spojrzenie i zrozumienie procesów uczenia się i nauczania, a także kultura popełniania błędów i budowania relacji umożliwiająca dzieciom i młodzieży pozytywny rozwój osobisty i społeczny. Daniel Hunziker w zrozumiały sposób wyjaśnia społeczne, psychorozwojowe i neurobiologiczne aspekty uczenia się zorientowanego na kompetencje. Przedstawia sprawdzony schemat zawierający 64 podstawowe kompetencje dla uczniów wszystkich lat obowiązkowego nauczania. Ta książka ma dodać szkołom odwagi, żeby przyjrzały się zmianom, przemyślały je i śmiało wzięły się do pracy. Nie chodzi tylko o stworzenie możliwości działania dzieciom i młodzieży, lecz także nauczycielom i dyrekcji szkół.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20685 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy mądrości można się nauczyć? / Sławomir Jarmuż. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2023. - VIII, 230, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach [221]-227. Indeks.
"Różnica między mądrością a inteligencją polega na tym, że inteligentny potrafi wyjść z sytuacji, w którą mądry nigdy się nie wpakuje". Autor nieznany. Gdyby chodzący po ateńskich ulicach Sokrates nie wierzył w uczenie mądrości, nie zatrzymywałby ludzi, aby rozmawiać z nimi i uświadamiać im różne niemądrości. Platon nie zakładałby Akademii, a Arystoteles – Liceum. Wielu innych filozofów nie pisałoby dzieł o mądrości, którą warto krzewić. Do podobnego wniosku prowadzą koncepcje i badania psychologiczne w XXI wieku, które sugerują, że można jej nie tylko uczyć, ale nawet nauczyć. O ile łatwo znaleźć książki lub artykuły poświęcone mądrości z perspektywy teoretycznej, o tyle trudno o praktyczne wskazówki, jak rozwijać mądrość. Oto książka, która próbuje tę lukę wypełnić. Czytelnik znajdzie w niej nie tylko przegląd filozoficznych i psychologicznych koncepcji mądrości. Autor odpowiedział na pytania czy bycie mądrym jest związane z wiekiem, płcią, poziomem inteligencji, wykształceniem, bogactwem i wieloma innymi cechami, czy mądrość jest przedmiotem refleksji w edukacji, biznesie i służbie zdrowia. Zamieścił także serię praktycznych ćwiczeń pozwalających rozwinąć refleksyjność, krytyczne myślenie, emocjonalny dystans oraz inne cechy uznawane za atrybuty mądrości. [z okładki].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22568 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla dzieci w wieku 7-13 lat, terapeutów, nauczycieli, rodziców.
Publikacja przedstawia 33 często spotykane sytuacje społeczne, z jakimi muszą się zmierzyć bohaterowie komiksu. Dotyczą one m.in.: Ľ relacji rówieśniczych, Ľ bezpieczeństwa i dobrych nawyków, Ľ skutecznej komunikacji, Ľ rozwiązywania konfliktów, Ľ dylematów moralnych, Ľ budowania asertywnej postawy, Ľ empatii, Ľ bezpiecznego surfowania po internecie oraz korzystania z urządzeń mobilnych. Każda z historyjek składa się z krótkiego opisu oraz zadań do wykonania. Dzieci muszą uzupełnić dialogi, wykazać się empatią, wpisując myśli lub uczucia bohaterów, a także odpowiedzieć na zadane pytania. "Komiks społeczny" to książka skierowana do dzieci w wieku 7-13 lat, ich terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Forma publikacji sprawdzi się podczas indywidualnej pracy z dzieckiem, a także w trakcie zajęć grupowych czy lekcji profilaktyczno-wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21475 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest kontynuacją "Komiksu społecznego". Część druga to 20 zupełnie nowych historyjek wzbogaconych o dodatkowe zadania, a także o karty, na których dziecko tworzy własne komiksy. Tematy poruszone w publikacji dotyczą między innymi: Ľ relacji rówieśniczych, Ľ skutecznej komunikacji, Ľ rozwiązywania konfliktów, Ľ dylematów moralnych, Ľ budowania asertywnej postawy, Ľ empatii oraz umiejętności przyjmowania perspektywy innych osób, Ľ przestrzegania norm społecznych. "Komiks społeczny 2" to książka skierowana do dzieci w wieku 7-13 lat, ich terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Forma publikacji sprawdzi się podczas indywidualnej pracy z dzieckiem, a także w trakcie zajęć grupowych czy lekcji profilaktyczno-wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21474 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na 4. stronie okładki: W trosce o harmonijny rozwój dzieci...
Komiks społeczny 3 to zestaw historyjek, które tym razem skupiają się na tym, jak należy zachować się w różnych miejscach, takich jak:Ľ teatr,Ľ restauracja,Ľ muzeum,Ľ poczta,Ľ biblioteka.Na końcu każdej historyjki znajdują się ciekawe ćwiczenia mające na celu rozszerzenie omawianego tematu oraz sprowokowanie do dyskusji. Komiks społeczny 3 to książka skierowana do dzieci i młodzieży w wieku 7-13 lat, ich terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Forma publikacji sprawdzi się podczas indywidualnej pracy z dzieckiem, a także w trakcie zajęć grupowych czy lekcji profilaktyczno-wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21572 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej