Scenariusz zajęć
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(112)
Forma i typ
Książki
(108)
Publikacje dydaktyczne
(90)
Publikacje fachowe
(87)
Poradniki i przewodniki
(7)
Proza
(6)
Audiobooki
(3)
Poezja
(3)
Muzyka
(1)
Nuty
(1)
Programy komputerowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(120)
wypożyczone
(11)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(7)
BD52 (Rembielińska 6a)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(4)
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
MW123 (św. Wincentego 64)
(4)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(2)
W85 (Jórskiego 41)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(97)
Autor
Grudziewska Ewa
(3)
Kiełczewska Anna Katarzyna
(3)
Kołodziej Lidia
(3)
Modrzyński Robert
(3)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(3)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(3)
Zgondek Elżbieta
(3)
Barańska Małgorzata
(2)
Bednarek Tomasz (1969- )
(2)
Bogudał-Borkowska Joanna (1982- )
(2)
Dobrakowska Anetta
(2)
Duda Anna K
(2)
Gudro-Puischel Maria (1946- )
(2)
Jarząbek Agnieszka (nauczycielka)
(2)
Jaworska-Surma Aleksandra
(2)
Just Monika
(2)
Karolak Wiesław (1949- )
(2)
Kornacka Agnieszka
(2)
Kurczek Kinga
(2)
Onochin-Mączka Magdalena
(2)
Ordetx Kirstina
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Piekarska Jolanta (językoznawca)
(2)
Piekarski Wiesław
(2)
Radwańska Anna (pedagogika)
(2)
Reddy Linda A
(2)
Siatrak Magdalena
(2)
Skiba Dorota
(2)
Swędrowska Małgorzata
(2)
Woźniak Joanna (pedagog)
(2)
Łukaszewska Weronika (1993- )
(2)
Żabiński Dawid
(2)
Andrzejewska Anna (ilustratorka)
(1)
Arciszewska-Binnebesel Alina
(1)
Baker Jed E
(1)
Bednarska Barbara (surdologopedia)
(1)
Berendt Joanna
(1)
Bernat Tomasz
(1)
Białek Kinga
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Bojanowicz-Pollak Anna
(1)
Borowiecka Agnieszka (pedagogika)
(1)
Broda-Bajak Maria
(1)
Bryła Maria
(1)
Busz Anna
(1)
Błońska Ewelina
(1)
Charner Kathy
(1)
Chętkowski Dariusz
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Covan David
(1)
Cydejko Ewdokia
(1)
Czyż Dagmara
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Dziamska Dorota
(1)
Dziedzic Agnieszka
(1)
Florkiewicz Violetta
(1)
Franczyk Anna
(1)
Gawlik Karolina
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Grześkowiak Maja
(1)
Gwardys-Bartmańska Marianna (1972- )
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Gąsieniec Stefan
(1)
Głodowska Małgorzata
(1)
Halik Katarzyna
(1)
Herdtweck Waltraud
(1)
Hess-Remuszko Mirella
(1)
Hockuba Jadwiga
(1)
Houghton Peter
(1)
Inglot Urszula
(1)
Jach Małgorzata
(1)
Janiak-Nowak Daria
(1)
Jankowski Bogdan
(1)
Jaroszewska Monika
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Johnson Roger
(1)
Jonak Robert
(1)
Justyniarski Tomasz
(1)
Juszczak-Guca Joanna
(1)
Kaim Anna
(1)
Kaja Piotr
(1)
Kania Iwona (psychologia)
(1)
Karolak Barbara
(1)
Kasprzyk Agnieszka
(1)
Koc Małgorzata
(1)
Konarzewska Anna
(1)
Koniuszewska Marzena
(1)
Koperna Paulina
(1)
Kowalewska Elżbieta
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Kołodziej Agnieszka
(1)
Kołodziejczyk Andrzej
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Kukuła Katarzyna (aktorka)
(1)
Kustosz Sylwia
(1)
Kuś Joanna
(1)
Kędzierski Mateusz
(1)
Larson Jim (1942- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(47)
2010 - 2019
(57)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(99)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(112)
Język
polski
(112)
Odbiorca
Nauczyciele
(42)
Przedszkola
(26)
Nauczyciele przedszkoli
(22)
Szkoły podstawowe
(17)
Pedagodzy
(14)
Rodzice
(14)
Dzieci
(10)
Psycholodzy
(10)
Terapeuci zajęciowi
(10)
Klasa 3.
(9)
Szkoły średnie
(8)
0-5 lat
(7)
6-8 lat
(6)
Wychowawcy klas
(5)
9-13 lat
(4)
Klasa 5.
(4)
Klasa 6.
(4)
Klasa 7.
(4)
Klasa 8.
(4)
Logopedzi
(4)
Terapeuci
(4)
Klasa 4.
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
14-17 lat
(2)
Fizjoterapeuci
(2)
Młodzież
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Studenci
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Arteterapeuci
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 2.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Opiekunowie małych dzieci
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Trenerzy umiejętności społecznych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowawcy świetlic
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Muzyka polska
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(25)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(11)
Nauczanie
(9)
Uczniowie
(9)
Godzina wychowawcza
(8)
Język polski (przedmiot szkolny)
(8)
Komunikacja interpersonalna
(8)
Uczucia
(8)
Gry i zabawy ruchowe
(7)
Kompetencje społeczne
(7)
Młodzież
(7)
Relacje międzyludzkie
(7)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Gry edukacyjne
(6)
Drama (pedagogika)
(5)
Gry i zabawy
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Wychowanie
(5)
Arteterapia
(4)
Dzieci
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(4)
Metody nauczania
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Rytmika
(4)
Trening umiejętności społecznych
(4)
Umuzykalnianie
(4)
Edukacja psychologiczna
(3)
Empatia
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Integracja społeczna
(3)
Kompetencje emocjonalne
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Korekcja mowy
(3)
Kreatywność
(3)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Profilaktyka szkolna
(3)
Psychoedukacja
(3)
Rozwiązywanie konfliktów
(3)
Socjoterapia
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wymowa
(3)
Zarządzanie czasem
(3)
Aktywizacja społeczna
(2)
Alkoholizm
(2)
Asertywność
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Etyka (przedmiot szkolny)
(2)
Jesień
(2)
Język polski
(2)
Klimat szkoły
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Lęk
(2)
Mediacja rówieśnicza
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Motoryka mała
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Pomoc psychologiczna
(2)
Przedszkolaki
(2)
Przyroda
(2)
Psychoterapia
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Rytmika (przedmiot szkolny)
(2)
Samokontrola
(2)
Socjalizacja
(2)
Teoria umysłu
(2)
Terapia zabawą
(2)
Trening grupowy (psychologia)
(2)
Twórczość
(2)
Wartość
(2)
Współdziałanie
(2)
Wybór zawodu
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowawstwo
(2)
Zabawa
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Zwierzęta
(2)
Świetlice szkolne
(2)
Alkoholicy
(1)
Autyzm
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Biblioterapia
(1)
Błędy poznawcze (psychologia)
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chłopcy
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dopalacze (substancje odurzające)
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Mazowsze
(2)
Gatunek
Powieść
(36891)
Opowiadania i nowele
(13381)
Powieść obyczajowa
(7741)
Poradnik
(5549)
Podręcznik
(4811)
Scenariusz zajęć
(-)
Wydawnictwa popularne
(4763)
Film fabularny
(4634)
Kryminał
(4214)
Biografia
(3942)
Wiersze
(3438)
Thriller
(3347)
Opracowanie
(2984)
Powieść przygodowa
(2720)
Publikacja bogato ilustrowana
(2543)
Romans
(2397)
Fantastyka
(2391)
Pamiętniki i wspomnienia
(2384)
Materiały pomocnicze
(2371)
Publikacje dydaktyczne
(2338)
Fantasy
(2211)
Antologia
(2188)
Powieść historyczna
(1989)
Książka obrazkowa
(1647)
Sensacja
(1374)
Powieść psychologiczna
(1303)
Przewodnik turystyczny
(1257)
Encyklopedia
(1112)
Reportaż
(1043)
Adaptacja filmowa
(943)
Science fiction
(937)
Adaptacja literacka
(902)
Ćwiczenia i zadania
(900)
Saga rodzinna
(899)
Wydawnictwa dla dzieci
(897)
Monografia
(858)
Szkic literacki
(815)
Film animowany
(782)
Dramat filmowy
(766)
Podręczniki
(748)
Bajki i baśnie
(723)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(647)
Lektura z opracowaniem
(646)
Książka-zabawka
(626)
Komiks
(614)
Książki dla małych dzieci
(587)
Powieść erotyczna
(581)
Pamiętniki polskie
(568)
Literatura dziecięca polska
(548)
Dokumenty dźwiękowe
(547)
Publicystyka
(537)
Praca zbiorowa
(533)
Powieść biograficzna
(516)
Serial filmowy
(492)
Przepisy kulinarne
(487)
Esej
(470)
Publikacje dla dzieci
(463)
Romans historyczny
(448)
Opowiadania i nowele przygodowe
(446)
Horror
(437)
Literatura polska
(436)
Film przygodowy
(432)
Film amerykański
(424)
Publicystyka polska
(409)
Wywiad dziennikarski
(409)
Materiały konferencyjne
(367)
Komedia
(365)
Komiks przygodowy
(365)
Film familijny
(342)
Relacja z podróży
(333)
Gry i zabawy umysłowe
(327)
Poezja polska
(324)
Film dla dzieci i młodzieży
(311)
Encyklopedie
(305)
Materiały pomocnicze dla szkół
(293)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(283)
Film dokumentalny
(256)
Film akcji
(254)
Książka kucharska
(251)
Legendy i podania
(241)
Muzyka rozrywkowa
(237)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(232)
Film biograficzny
(227)
Album
(221)
Dramat (gatunek literacki)
(218)
Przewodniki turystyczne
(209)
Poradniki dla nauczycieli
(194)
Satyra
(194)
Atlas
(189)
Literatura podróżnicza polska
(185)
Wywiad-rzeka
(183)
Film edukacyjny
(182)
Film obyczajowy
(178)
Felieton
(177)
Dramat polski
(175)
Tragedia
(175)
Albumy
(171)
Komiksy
(169)
Literatura
(162)
Komedia kryminalna
(161)
Autobiografia
(160)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(98)
Psychologia
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
112 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Twórcze podróże plastyczne : wykorzystanie sztuki w terapii i arteterapii / Alina Arciszewska-Binnebesel. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. - 56, [3] strony, [40] kart tablic luzem : ilustracje ; 31 cm.
Niektóre karty tablic złożone. Całość w tece.
Bibliografia na stronie [59].
Publikacja to zaproszenie do zabawy plastycznej zarówno młodszych, jak i dorosłych odbiorców. Zawiera ona propozycje różnorodnych aktywności plastycznych - od malowania, rysowania, tworzenia na płaszczyźnie, poprzez komponowanie przestrzenne z łatwo dostępnych materiałów, do tworzenia drobnych przedmiotów o charakterze użytkowym. Druga część zawiera zbiór szablonów formatu A4 i A3 do wykonywania kolorowych witraży. Książka może być źródłem inspiracji dla nauczycieli, terapeutów, rodziców oraz kreatywnej młodzieży. Przyda się również w trakcie zajęć z dziećmi i młodzieżą z różnorodnymi problemami edukacyjnymi i z niepełnosprawnościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20998 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Podręcznik dla trenerów umiejętności społecznych.
Bibliografia na stronach 237-239.
Podręcznik dla trenerów umiejętności społecznych autorstwa cenionego psychologa Jeda Bakera to 70 lekcji i ćwiczeń dla dzieci i młodzieży z deficytem umiejętności społecznych. Poprzedzone przystępnym omówieniem, praktyczne porady z pewnością przydadzą się w czasie treningu umiejętności społecznych - w grupie, ale też w domu z rodzicem, na spotkaniu z rówieśnikami czy w środowisku szkolnym. Propozycje lekcji zostały wzbogacone m.in. o: katalog umiejętności społecznych - pomoc do diagnostycznej oceny umiejętności społecznych przyszłego uczestnika treningu i opracowania indywidualnego programu nauczania przykładowe plany pracy w grupie treningowej omówienie strategii kontroli zachowania, które warto wykorzystać podczas prowadzenia grupy oraz gdy trzeba się uporać z trudnymi zachowaniami przejawianymi w domu i szkole karty umiejętności pokazujące, czego należy uczyć, i służące jako przewodnik dla osoby prowadzącej trening umiejętności społecznych kilkadziesiąt arkuszy ćwiczeń zawierających propozycje aktywności, które pozwolą wykorzystać umiejętności w praktyce - a co za tym idzie - wspierać ich generalizację w domu i szkole. Jeśli szukacie naprawdę skutecznego treningu umiejętności społecznych, to właśnie go znaleźliście! Jed Baker oparł ten długo i niecierpliwie oczekiwany poradnik na doświadczeniach z prowadzonymi przez siebie grupami treningowymi, które odnoszą ogromne sukcesy. Znajdziecie tu wszystko - począwszy od oceny diagnostycznej i strategii stosowanych w treningu umiejętności społecznych, przez generalizację umiejętności, kontrolę zachowania, aż po często niedoceniane znaczenie akceptacji rówieśniczej, nad którą pracujemy podczas treningu uwrażliwiającego. Natomiast trzon książki to 70 lekcji, z których każda zawiera omówienie odrębnej umiejętności i ćwiczenia służące do jej doskonalenia. Trening obejmuje praktycznie każdą sytuację społeczną, jaka tylko przyjdzie wam do głowy. Książka Bakera to pozycja absolutnie obowiązkowa w biblioteczce każdego rodzica i specjalisty zajmującego się osobami z zespołem Aspergera! Lori Shery, prezeska i współzałożycielka organizacji ASPEN (Asperger Syndrome Education Network)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22152 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Książka
Nuty
CD
W koszyku
Na okładce książki: W komplecie 2 płyty CD.
Pudełko z płytami stanowi integralną część książki.
Bibliografia na stronie 149.
Dźwięki mowy, rytm i ruch powstały z myślą o dzieciach przygotowujących się do nauki czytania i pisania, czyli przede wszystkim o przedszkolakach, ale także o uczniach, którzy z różnych powodów nie osiągnęli tej gotowości. Publikacja składa się z książeczki oraz dwóch płyt CD z nagraniami czterdziestu piosenek. Każda piosenka ma dwie wersje: wokalno-instrumentalną oraz instrumentalną. W książeczce znajdują się teksty i zapisy nutowe wszystkich piosenek, a także scenariusze zajęć.Całość rozpoczynają cztery piosenki: Głoski, Samogłoski, Spółgłoski oraz Głoski trwałe i nietrwałe. Ich teksty zawierają podstawowe wiadomości o głoskach, a także wzór wymowy głosek w izolacji. Motywem przewodnim każdej z kolejnych trzydziestu sześciu piosenek jest jedna głoska. Teksty do nich zostały napisane tak, żeby zachęcić dzieci do zwracania uwagi na poszczególne głoski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19223 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 111.
Książeczka Rymuj, głoskuj, w rytmie klaszcz! powstała po to, aby pomóc nauczycielom w rozwijaniu umiejętności językowych przedszkolaków i najmłodszych uczniów. Skorzystają z niej także nauczyciele starszych dzieci, które z różnych powodów potrzebują wsparcia w zakresie rozwoju językowego.Prezentowana publikacja obejmuje dziewięćdziesiąt osiem zestawów ćwiczeń. Każdy zestaw zawiera dwuwersowy wierszyk będący punktem wyjścia do ćwiczeń rytmicznych, ćwiczeń słuchu fonemowego i zabawy ruchowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19556 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wprowadzeniem w tematykę Porozumienia bez Przemocy skierowane do nauczycieli, którym bliskie są kwestie komunikacji i rozwiązywania konfliktów. Składa się z teoretycznego wprowadzenia i ośmiu scenariuszy lekcji tworzących cykl zajęć o komunikacji i empatycznych relacjach w szkole i poza nią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20742 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
"Pedagog w klasie - scenariusze zajęć na różne okazje" to zbiór scenariuszy zajęć prowadzonych przez pedagoga z uczniami w klasie. Książka zawiera również karty pracy, gotowe ankiety i formularze dla uczniów, dzięki którym pedagog będzie miał komplet narzędzi do przeprowadzenia ciekawych i wartościowych zajęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20886 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 79-81.
Intencją, jaka przyświecała Autorce przy pisaniu książki było przybliżenie Czytelnikowi ?niechcianych? uczuć, takich jak: smutek, złość, wstyd, lęk. Bohaterowie pięciu baśni zaprezentowanych w publikacji, których nazwała Czujątkami, mierzą się z trudnymi emocjami i odkrywają, jak bardzo są one potrzebne w życiu.Z czasem zrodził się w Autorce pomysł dołączenia do baśni propozycji zajęć psychoedukacyjnych, które miałyby uświadamiać dzieciom, że przykre emocje, które czasem odczuwają, nie są złe, ale stanowią wyraz nieuświadomionych i niezaspokojonych potrzeb. Dla dorosłego byłaby to okazja do refleksji nad tym, jak reaguje na przeżywane przez dziecko uczucia.Ćwiczenia zawarte w tym opracowaniu są przeznaczone dla dzieci w wieku 7?9 lat, choć można je wykorzystywać do pracy z dziećmi młodszymi i starszymi, zależnie od ich indywidualnej dojrzałości emocjonalnej.W codziennej pracy jako psycholog i psychoterapeuta oraz w życiu Autorka często spotyka się z podziałem emocji na pozytywne i negatywne. Uczucia ?dobre? miałyby się wiązać z przyjemnymi stanami i być może dlatego nagminnie bywają wartościowane jako słuszne moralnie, natomiast emocje ?negatywne? kojarzą się z niemiłymi przeżyciami i wiążą się z ujemnym osądem moralnym.Marshall B. Rosenberg, autor programu Porozumienia bez Przemocy, tłumaczy to następująco:Zaczęło się bardzo dawno temu od mitów dotyczących natury ludzkiej, według których ludzie są źli i samolubni. Według tej destrukcyjnej mitologii heroiczne siły dobra walczą w życiu z siłami zła. Żyjemy w niej od dłuższego czasu, a jej częścią jest język, który odhumanizowuje ludzi i zmienia ich w przedmioty.Do każdej baśni Autorka opracowała propozycję scenariusza zajęć, który może być modyfikowany przez prowadzącego w zależności od czasu trwania warsztatu oraz specyficznych potrzeb danego dziecka czy grupy dzieci, a także wykorzystywany do indywidualnej pracy terapeutycznej. Książka może być także narzędziem dla rodziców do budowania z dzieckiem dialogu dotyczącego przeżywanych emocji i odkrywania oraz nazywania ukrytych w nich potrzeb.W ćwiczeniach znajdujących się w części dydaktycznej wykorzystała model czterech części Porozumienia bez Przemocy, który służy zarówno refleksji nad własnym doświadczeniem, jak i empatycznemu wczuciu się w doświadczenie innej osoby. Następnie jest on werbalizowany przez uczestników komunikacji.Emocje to trudny temat. Chętniej podejmowany, gdy mowa o zadowoleniu, dumie, radości. Niezbyt ochoczo, gdy przychodzi się bać, wstydzić czy złościć. Bo czyż ktoś, składając życzenia, pokusiłby się o sformułowanie: ?aby twoja złość dawała ci siłę?? lub ?byś potrafił wyjść naprzeciw lękom?? Życzymy raczej szczęścia, pomyślności, sukcesów?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19300 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 89-[92].
Kilka lat temu napisałam książkę Opowieści o Czujątkach. Ćwiczenia z empatii dla Dzieci i. Dorosłych. Trafiła ona do różnych miejsc i osób. Dostałam wiele informacji od moich Czytelników, że Czujątka - od czasu, gdy w tekście postawiłam ostatnią kropkę - zaczęły żyć własnym życiem, co bardzo mnie cieszy. Publikacja ta zawierała pięć baśni o przykrych emocjach: smutku, złości, wstydzie, lęku oraz o odwadze w realizowaniu marzeń, a bohaterowie książki odkrywali, że uczucia, określane często mianem "negatywnych", są przydatne, gdyż informują o niezaspokojonych potrzebach. Do każdej baśni dołączyłam scenariusz zajęć psychoedukacyjnych, które miały na celu uświadomienie dzieciom, że trudne emocje wcale nie są "złe". Publikacja była dedykowana także dorosłym, aby spróbowali odkryć, jakie emocje i potrzeby niesie dla nich przeżycie dziecka.Podłożem teoretycznym książki był program Porozumienia bez Przemocy stworzony przez Marshalla Rosenberga, który przeciwstawiał się tendencji do moralnej oceny samej emocji, zachęcając do zastanowienia się nad ukrytymi pod danym uczuciem niezaspokojonymi potrzebami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21644 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Książka jest niezwykle interesująca i oryginalna, łączy w sobie naukową refleksję na temat wartości z jej bardziej praktycznym, edukacyjnym wykorzystaniem. (...) Na pierwszą część składa się pięć esejów socjologiczno-filozoficznych poświęconych wybranym wartościom. Autorka dokonuje wyboru, moim zdaniem, według niewyartykułowanego wprost, ale dość oczywistego klucza. Zdecydowała się na wartości szczególnie ważne w relacjach społecznych, a jednocześnie takie, których deficyt odczuwamy w ostatnim czasie. Są to: odpowiedzialność, pracowitość, wrażliwość, współpraca i życzliwość. (...) Drugą część książki stanowią lekcje dla uczniów, czyli rodzaj konspektów czy też scenariuszy warsztatów, jakie mogą poprowadzić nauczyciele na temat wartości omawianych wcześniej w wykładach. (...) Jest to unikatowa na polskim rynku wydawniczym pozycja, która może być znaczącym wsparciem dla nauczycieli w procesie edukacyjno-wychowawczym. Sądzę, że będzie także interesującą lekturą dla studentów kierunków pedagogicznych, świetnie pokazującą, jak można wykorzystać wiedzę socjologiczną w edukacji i wychowaniu. Z recenzji prof. dr hab. Beaty Łaciak. [Opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22750 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Słuchowiska dla Przedszkolaków)
Na okładce: Audiobook z konspektami zajęć.
Czytają Karolina Gawlik, Maja Grześkowiak, Justyna Matwiejków, Agnieszka Pudło.
CD-Audio.
Mądre bajki do słuchania to zbiór 6 bajek pozwalających poznać i zrozumieć świat emocji oraz wspomagających radzenie sobie z różnymi sytuacjami dnia codziennego. Utwory są przeznaczone dla przedszkolaków oraz uczniów młodszych klas. Publikacja wchodzi w skład serii Słuchowiska dla przedszkolaków. Słuchowiska kształtują dziecięcą wyobraźnię oraz pozytywnie wpływają na koncentrację. Wymagają od małych słuchaczy skupienia uwagi, przez co doskonalą percepcję słuchową, a także wyciszają i uspokajają. Bajki rozwijają również kompetencje emocjonalne, społeczne i kulturowe dzieci, a także wzbogacają ich słownictwo. Słuchając audiobooków i śledząc kolejność następujących po sobie zdarzeń, przedszkolaki wczuwają się w sytuacje bohaterów i ćwiczą empatię. Bohaterami bajek są zwierzęta żyjące w różnych miejscach i zmagające się z bliskimi dziecku problemami. Słuchając albumu, poznać można przechwalającą się żyrafę; nieśmiałego kotka; niepotrafiącego opanować wybuchów złości krokodyla; żurawia, który nie umie pogodzić się z przegraną; niemogącego opanować bałaganu liska oraz sroczkę, która nie potrafi się dzielić. Dzięki mądrym radom i pomocy każdy z naszych bohaterów znajduje receptę na kłopoty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.821-93 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [81].
Program terapeutyczny "Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku" skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich, u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata. Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 77-[78].
Socjoterapia coraz częściej pojawia się w formach pomocy psychologiczno-pedagogicznych dla dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zachowania. Dzięki tej formie terapii zwiększa się możliwość udzielenia pomocy jednostkom nieprzystosowanym społecznie, wzrastającym w rodzinach dysfunkcyjnych czy dzieciom sprawiającym trudności wychowawcze. Prezentowana publikacja stanowi pomoc dla pedagogów, psychologów, terapeutów, którzy w swojej codziennej pracy mierzą się z różnego rodzaju trudnościami przejawianymi przez dzieci. Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programem zajęć dla dzieci w młodszym wieku szkolnym. Zaprezentowany program socjoterapeutyczny z pewnością przyczyni się do wzbogacenia warsztatu pracy osób prowadzących oddziaływania socjoterapeutyczne, wychowawcze czy terapeutyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22014 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The giant encyclopedia of theme activities.
Rozwijaj umiejętności i wyobraźnię dzieci używając sprawdzonych i wypróbowanych przez nauczycieli gier i zabaw tematycznych!Mając pod ręką zbiór zabaw edukacyjnych dla dzieci w wieku przedszkolnym będziecie mogli zaplanować wiele miesięcy zajęć zapewniając rozrywkę sobie oraz waszym podopiecznym. Alfabetyczny spis zajęć oraz ich podział tematyczny ułatwia korzystanie z książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
U góry strony tytułowej i okładki: "Kształcenie w zakresie podstawowym, kształcenie w zakresie rozszerzonym".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9357 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
Na okładce: Scenariusze lekcji i karty pracy dla uczniów.
Książka "Jak nauczyć rozwiązywania konfliktów" to bardzo rozbudowany poradnik dla nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych, zawierający ćwiczenia i strategie działania w postaci scenariuszy lekcji i kart pracy dla uczniów, opracowanych tak, by nauczyć ich umiejętności sprawnego radzenia sobie z konfliktami. Zdolność sprawnego porozumiewania się z innymi ludźmi, nawet w wypadku rozbieżności zdań lub interesów, jest kluczowa zarówno w szkole, jak i późniejszym życiu zawodowym i społecznym. Autorzy, David Covan, Susanna Palomares i Dianne Schilling, poprzez opracowanie tego poradnika stworzyli obszerne narzędzie do pracy z dziećmi w tym temacie, jednocześnie dbając o dobre teoretyczne przygotowanie prowadzących zajęcia. Całość składa się z dwóch głównych części. Pierwszy rozdział książki jest skierowany do prowadzącego. Wdraża on tematykę konfliktów, zakreślając ich dynamikę, źródła i następstwa. Tutaj znajdziemy również przegląd tematów zawartych w książce i ich krótkie wyjaśnienie. Zagadnienia te są dokładniej opisane przy poszczególnych tematach do pracy, jest także podana literatura uzupełniająca na poziomie podstawowym, średniozaawansowanym oraz zaawansowanym. Oprócz tego zostały w tym rozdziale omówione strategie dydaktyczne, w szczególności skoncentrowane na prowadzeniu rozmów w kręgu. W drugiej części poradnika zamieszczono pięć bloków tematycznych, w ramach których przeprowadzane są zajęcia: szacunek dla podobieństw i różnic, rozumienie i kontrolowanie emocji, współdziałanie i budowanie zespołu, strategie rozwiązywania konfliktów i stosowanie narzędzi rozwiązywania konfliktów. Do każdego bloku tematycznego są przyporządkowane odpowiednie ćwiczenia wraz z formularzami i kartami pracy dla uczniów. Są one przedstawione jasno, z podziałem na cele, poziom (wiek dziecka), niezbędne materiały, dokładny przebieg w formie podstawowej i niekiedy z podaną możliwością rozszerzenia, a także pytania do dyskusji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Pedagogiczna : warsztaty i scenariusze zajęć)
Bibliografia, netografia na stronach 157-160.
Dostępne także jako e-book.
Przemiany społeczno-kulturowe, rozwój technologiczny, konsumpcjonizm oraz przeformułowanie hierarchii wartości może generować zagrożenia dla młodych ludzi. Pedagodzy, nauczyciele i rodzice borykają się z wieloma trudnościami, dylematami oraz wyzwaniami wychowawczymi. Autorki monografii prezentują bardzo cenne, ale niedoceniane dotąd rozwiązanie - relaksacyjne metody oddziaływań pedagogicznych.Publikacja zawiera konspekty zajęć, które można wykorzystać m.in. w szkołach, przedszkolach, świetlicach, placówkach resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych oraz podczas indywidualnej pracy w domu. Autorskie warsztaty dedykowane są dzieciom, młodzieży, a także osobom dorosłym. Mają zróżnicowany charakter: pierwszy typ stanowią ćwiczenia z relaksacji neuromięśniowej fizycznie aktywnej, drugi rodzaj jest ukierunkowany na wypracowanie obrony przed stresorami, pozostałe konspekty dotyczą dystansowania się od stresorów.Przygotowane propozycje uwzględniają zarówno potrzeby i możliwości adresatów, jak i warunki oraz zasoby instytucji wychowawczych i edukacyjnych. Stanowią gotowy "przepis" do realizacji konkretnych oddziaływań w grupie uczniów/wychowanków, a także w pracy indywidualnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20031 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.05.2024)
Książka
W koszyku
(Masz Prawo do Mediacji w Szkole)
Bibliografie przy rozdziałach oraz bibliografia na stronach 158-164.
Streszczenia w języku angielskim przy rozdziałach.
Publikacja MASZ PRAWO DO MEDIACJI W SZKOLE. Mediacje rówieśnicze w praktyce szkolnej. Implikacje i rekomendacje To zbiór opracowań teoretycznych i praktycznych, stanowiących bazę programu szkolenia mediatorów rówieśniczych. Jest cennym źródłem informacji o uwarunkowaniach wprowadzania mediacji rówieśniczych do szkół. Autorki pokazują, w jaki sposób warsztaty mediacji dla uczniów mogą rozwijać ich kompetencje kluczowe, podnosząc wartość wychowania i jakość kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20641 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Masz Prawo do Mediacji w Szkole)
Bibliografie przy niektórych pracach i bibliografia całości na stronach 91-92.
Publikacja MASZ PRAWO DO MEDIACJI W SZKOLE. W drodze do porozumienia - materiały dla nauczycieli i trenerów mediacji to opracowanie zawierające sprawdzone w praktyce materiały, gry i zabawy edukacyjne oraz gotowe narzędzia do wykorzystania w praktyce szkolnej. Znajdują one zastosowanie zarówno w pracy grupowej, jak i indywidualnej, w trakcie szkolenia mediatorów oraz na godzinach wychowawczych. Jak wskazuje autorka: "możliwości zastosowania różnych ćwiczeń i gier kończą się tam, gdzie są granice kreatywności nauczyciela/trenera".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20642 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 78-79.
Przedstawiamy propozycję publikacji metodycznej, której celem jest przybliżenie nauczycielom, pracującym z najmłodszymi dziećmi, holistycznych metod pracy. Holizm rozumiany jako nauczanie całościowe dotyczy organizacji dzieciom takich zajęć, które umożliwią im zebranie doświadczeń w następujących obszarach rozwoju: fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym, z bezwzględnym zachowaniem odpowiednich proporcji.
I. Wstęp * II. Drama jako metoda dydaktyczna i wychowująca * 2.1. Istota dramy * 2.2. Funkcja dramy * III. Edukacja przez ruch * 3.1. Istota i funkcja systemu "edukacja przez ruch" * 3.2. System - "Edukacja przez ruch" - techniki, metody * IV. Propozycje konspektów zajęć * 4.1. Pierwsza podróż Omi * 4.2. Omi spotyka kota * 4.3. Mój dom * 4.4. Miasto * 4.5. Pamiętajmy o zmarłych * 4.6. Listopadowe płomyki * 4.7. "Jak niedźwiadek choinkę ustroił?" - o tradycji świąt Bożego Narodzenia * 4.8. Fabryka ozdób choinkowych * 4.9. O pracy aktora * 4.10. Spotkanie z klaunem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16173 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mój profil dominacji : obrazkowy test do badania lateralizacji u dzieci i dorosłych / Violetta Florkiewicz. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016. - Teka (51 stron, 20 kart tablic) : ilustracje kolorowe ; 31 cm.
Bibliografia strony 50-51.
Test Mój profil dominacji to narzędzie, w którym do diagnozy modelu lateralizacji zostały wykorzystane zadania obrazkowe.Nowa formuła testu oparta na projekcjach graficznych sprawdziła się również bardzo dobrze w diagnozie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Pozycja ta składa się z części teoretycznej i praktycznej.W pierwszej z nich czytelnicy znajdą garść informacji o lateralizacji i jej wpływie na proces uczenia się, opis procedury badawczej oraz wskazówki i scenariusze zabaw do pracy z dziećmi z zaburzoną lateralizacją.Drugą część stanowi blok kart z zestawem do badania dzieci, które nie ukończyły siódmego roku życia, oraz osób z niepełnosprawnością intelektualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21723 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej