Niepowodzenia szkolne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(68)
Forma i typ
Książki
(67)
Poradniki i przewodniki
(12)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Filmy i seriale
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(73)
wypożyczone
(4)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(5)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(10)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(56)
Autor
Skorek Ewa Małgorzata
(4)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(3)
Spionek Halina
(3)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(2)
Karpińska Anna (1958- )
(2)
Kujawa Ewa
(2)
Kurzyna Maria
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Werning Rolf
(2)
Binder Gislind
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Brosche Heidemarie (1955- )
(1)
Budziński Waldemar
(1)
Butenko Bohdan
(1)
Ciechanowicz Anna
(1)
Ciżkowicz Barbara
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czajkowska Irena ( -2008)
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Domagała-|Kręcioch Agnieszka
(1)
Dubczyńska Maria
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Fischer-Tietze Renate
(1)
Fisher Gary
(1)
Fiutkowska Zofia
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Giermakowska Alicja
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Grajdzica Anna
(1)
Guzy Anna
(1)
Gąsowska Teresa ( -2000)
(1)
Herda Kazimierz
(1)
Heyne David
(1)
Jastrząb Jadwiga (1946- )
(1)
Jałowiecka Aneta
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kaczkowska Barbara
(1)
King Neville J
(1)
Kobyłecka Wanda
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Konopnicki Jan
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Kurowska Barbara (nauki pedagogiczne)
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Kędzierska Jadwiga
(1)
Leo Sigrid
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Lütje-Klose Birgit
(1)
Lütje-|Klose Birgit
(1)
Makiewicz Małgorzata (matematyka)
(1)
Makowska Katarzyna
(1)
Matuszkiewicz Maria
(1)
Mańkowska Izabela
(1)
Menčinska N. A
(1)
Michaelis Richard
(1)
Morales Gómez Ángel
(1)
Nalepa Maria
(1)
Nalepa Zofia
(1)
Niedźwiecka Barbara
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta (1953- )
(1)
Opolska Teresa
(1)
Pietrzak-Stępkowska Zofia
(1)
Pobłocki Jakub
(1)
Prończuk Dorota
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Radziewicz Julian (1937- )
(1)
Rollings Stephanie
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Skwark Dorota
(1)
Smith Deborah Deutsch
(1)
Smolińska-Theiss Barbara (1949- )
(1)
Sosin Irena
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stryczniewicz Barbara
(1)
Szczygieł Aleksandra
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Taraszkiewicz Zuzanna
(1)
Taraszkiewicz-Kotońska Małgorzata
(1)
Tomasik Ewa
(1)
Tonge Bruce J
(1)
Turnau Marta
(1)
Valognes Aurélie (1983- )
(1)
Witkoś Maria
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Wojdak-|Piątkowska Magdalena
(1)
Wójcik-Dudek Małgorzata
(1)
Łuczak Bogumiła
(1)
Śliwowski Tomasz
(1)
Święcicka Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(68)
Język
polski
(68)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Nauczyciele
(2)
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 3.
(1)
Pedagodzy
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Film polski
(1)
Literatura francuska
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Niepowodzenia szkolne
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(4)
1989-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(12)
Podręcznik
(4)
Praca zbiorowa
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Film edukacyjny
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(2)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
68 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4216, 8691 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [185]-186.
Dla rodziców mających dzieci w wieku szkolnym oraz dla uczniów i nauczycieli.
Optymistycznie o tym, że dzieci, które mają problemy z nauką, mogą w życiu wiele osiągnąć!Bezradni rodzice, zniechęcone dzieci, ciągłe kłótnie w domu. Gdy dziecko nie radzi sobie w szkole ? cierpi cała rodzina. A przecież dziecko jest czymś więcej niż tylko uczniem! Heidemarie Brosche przełamuje negatywne podejście do słabych ocen. Pokazuje, jak nabrać dystansu do trudności szkolnych. Książka, która podtrzymuje na duchu i przywraca spokój w rodzinie. Przekonuje, że dzieci, które mają problemy z nauką, mogą w życiu wiele osiągnąć!Książka pozwala nabrać dystansu do niepowodzeń szkolnych dzieci. Autorka udziela praktycznych rad, jak przestać demonizować słabe oceny oraz uwierzyć w dziecko.Poradnik dla rodziców mających dzieci w wieku szkolnym, przydatny także dla uczniów i nauczycieli.?Autorka jasnym i wyraźnym głosem nazywa frustracje tysięcy rodziców. Przypomina, że szkoła jest przede wszystkim miejscem, w którym ludzie ze sobą współpracują. Jest to wartościowa książka z ważnym przesłaniem. Oby zainspirowała jak najwięcej szkół i nauczycieli?.Jesper Juul, terapeuta rodzinny i autor bestsellerów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Interesujący i wartościowy zbiór przydatny zwłaszcza studentom pedagogiki i psychologii, teoretykom i praktykom w dziedzinie terapii i resocjalizacji osób z różnych względów nieprzystosowanych społecznie. Do napisania książki zaproszono osoby, które w swej pracy naukowej rozwijają koncepcje pedagogiczne i psychologiczne, oraz osoby, które w codziennej pracy zawodowej udzielają pomocy pedagogicznej i psychologicznej dzieciom i młodzieży. Celem publikacji jest przedstawienie rozległej perspektywy psychospołecznych uwarunkowań życia i trudności napotykanych przez młodego człowieka zmagającego się przede wszystkim z problemami szkolnymi. Starano się ukazać wpływ warunków i wymagań społecznych na zachowanie i rozwój ucznia. Pokazano także przykłady trudnych sytuacji życiowych wymagających uwzględnienia aspektów biologicznych problemów psychospołecznych uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15890 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52256 (1 egz.)
Kaucja: 27,84 zł
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 290)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Część prac w języku angielskim, niemieckim. Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Prezentowana publikacja wpisuje się w obszar zagadnień dotyczących trudności w nauce oraz niepowodzeń szkolnych, które na gruncie polskim stały się przedmiotem szczególnych analiz dopiero na początku lat sześćdziesiątych. Zawiera dwadzieścia tekstów o charakterze interdyscyplinarnym, dotyczących genezy edukacyjnych sytuacji trudnych dzieci, konsekwencji jakie z sobą niosą w wymiarze indywidualnym i społecznym, a także sposobów ich minimalizowania i przezwyciężania oraz konstruktywnego wykorzystania w celu osiągania przez uczniów sukcesu szkolnego i życiowego. Przeciwwagą dla niepowodzeń szkolnych, trudnych przestrzeni edukacyjnych dzieci jest edukacja wsparcia, chroniąca dziecko przed samotnością związaną ze złożonością obszarów sytuacji niepomyślnych, z którymi się ono zmaga, wychodząca naprzeciw "pedagogii szkolnego sukcesu" i wykorzystywania potencjału rozwojowego każdego ucznia. W zasygnalizowaną problematykę wpisują się poszczególne obszary edukacyjnych przestrzeni sytuacji trudnych dzieci rozpatrywane w niniejszej publikacji, odnoszące się do wymiaru kulturowego i cywilizacyjnego, uwarunkowań rodzinnych i szkolnych, wybranych obszarów nauczania, a także niepełnosprawności i rozwiązywania problemów społecznych. Interdyscyplinarny wymiar tekstów (pedagogiczny, psychologiczny, socjologiczny, terapeutyczny) ukazuje wieloaspektowość poruszanych, niezwykle istotnych wątków, ważących o edukacyjnych i biograficznych losach współczesnych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8831 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Część pierwsza. Teoretyczne podstawy trudności w uczeniu się * Rozdział I. Trudności w uczeniu się - przyczyny, rodzaje, konsekwencje * 1. Pojęcie "trudności w uczeniu się" * 2. Niespecyficzne trudności w uczeniu się * 3. Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania (dysleksja rozwojowa) * 4. Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki (dyskalkulia rozwojowa) * 5. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć * Rozdział II. Kompleksowa pomoc dziecku z trudnościami w uczeniu się * 1. Profilaktyka, diagnoza, terapia pedagogiczna * 2. Zasady terapii pedagogicznej * 3. Modele terapii dzieci z trudnościami w uczeniu się * 4. Podstawy prawne organizacji pomocy terapeutycznej * 5. Organizacja opieki i pomocy dzieciom z trudnościami w uczeniu się * 6. Planowanie i programowanie zajęć terapii pedagogicznej * 7. Udział rodziców w terapii dziecka * Część druga. Terapia trudności w uczeniu się - wybrane zagadnienia praktyczne * Rozdział III. Wybrane metody terapii pedagogicznej * 1. Ćwiczenia grafomotoryczne H. Tymichowskiej * 2. Program rozwijający percepcję wzrokową M. Frostig i D. Horne?a * 3. System wspierania rozwoju percepcyjno-motorycznego N. C. Kepharta * 4. Metoda kinezjologii edukacyjnej P. E. Dennisona * 5. Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz * 6. Metoda 18 struktur wyrazowych * 7. Metoda konstruowania gier matematycznych E.Gruszczyk-Kolczyńskiej * 8. Programy komputerowe w terapii trudności w uczeniu się * Programy komputerowe * Rozdział IV. Zajęcia zwiększające ogólną efektywność uczenia się * 1. Zajęcia relaksacyjno-koncentrujące * 2. Pozytywne nastawienie w pracy z osobami z trudnościami w uczeniu się * 3. Samowiedza dziecka o stylu uczenia się * 4. Wykorzystanie technologii pomocowych w edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17209 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52084 (1 egz.)
Kaucja: 17,40 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5648, 338, 2911 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 135-143.
Dla nauczycieli, rodziców dzieci niedosłyszących, pracowników poradni, studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10080 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Dysleksja [Film] / producent Wydawnictwo Projekt-Kom ; komentarz Zofia Fiutkowska. - Sosnowiec : Wydawnictwo Projekt-Kom, [2010?]. - 1 dysk optyczny (DVD) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
(Nie Zamykaj Oczu)
ok. 185 min.
Oryginalny film wyprodukowano w 2010 r.
Na płycie dodatek pt. Specjalista.
Cykl filmów edukacyjnych na płytach DVD z serii „ NIE ZAMYKAJ OCZU…”. Filmy zalecane są do pokazów edukacyjnych.
Film: "Dysleksja" (22:15) ; Specjalista: Historia (18:03) , Przyczyny (18:03) , Symptomy (18:03) , Paradoksy (18:03) , Problemy szkolne (18:03) , Emocje (18:03) , Specjaliści (18:03) , Strategie (18:03) , Nauczyciele (18:03) ; Zwiastuny.
Zofia Fiutkowska.
Dla dzieci, młodzieży, rodziców, pedagogów i terapeutów.
DVD-Video ; obraz 4:3.
Ścieżka dźwiękowa w języku polskim.
Dysleksja rozwojowa po raz pierwszy została zdiagnozowana w IX wieku i nazwano ją wówczas wrodzoną ślepotą słowną. Dziś jest to tzw. Syndrom specyficznych trudności w uczeniu się. Film opowiada historie dzieci w różnym wieku i z różnym rodzajem dysleksji rozwojowej pokazując ich życie i perypetie związane z nauką i egzystencją w społeczeństwie szkolnym. Uwzględnia również to jak duży wpływ na ich postrzeganie świata mają nauczyciele, którzy mogą bardzo dużo zrobić aby te dzieci ochronić poprzez okazanie zrozumienia i dostosowanie wymagań stawianych uczniom. Film kierowany jest do dzieci, młodzieży, rodziców, pedagogów i terapeutów. Do udziału w filmie zaprosiliśmy pedagoga - terapeutę, który objaśnia problem dysleksji oraz podpowiada jak sobie z nim radzić (opis pochodzi ze strony www.ksiegarniarubikon.pl).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4694 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17788 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. i grzb. podtyt.: przewodnik dla nauczycieli i rodziców.
Bibliogr. przy rozdz.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że rozpoczęcie nauki szkolnej to ogromne wydarzenie - zarówno dla dziecka jak i jego rodziców. Wszyscy przygotowują się przede wszystkim do zmian, które wniesie w codzienne życie: kompletowana jest wyprawka dla pierwszaka, prowadzone są wspólne rozmowy, tworzy się plany związane z nową rolą, którą podejmuje dziecko stając się uczniem. Pojawiają się jednak pewne oczekiwania. Rodzice spodziewają się że ich dziecko pozna litery, nauczy się czytać i pisać. To naturalne, że zastanawiają się również, czy ich dziecko sprosta wymaganiom szkolnym oraz jakim będzie uczniem. Oczywiście każdy rodzic pragnie, by jego dziecko odnosiło sukcesy, by otrzymywało same piątki, szóstki i pochwały ze strony nauczyciela dostarczając rodzicom powodów do dumy. Wydawać by się przecież mogło, że przynajmniej przez pierwsze lata nauka jest wyłącznie przyjemnością, materiał zaś łatwy i nie sprawi dziecku większych trudności. Przecież czytać i pisać może nauczyć się każdy. Niestety, życie przynosi niespodzianki. Pomimo wysokiej inteligencji, błyskotliwości, sprawnych narządów ruchy i zmysłów, braku zaniedbać środowiskowych - pojawiają się u niektórych dzieci trudności w opanowaniu tych, jak mogłoby się wydawać elementarnych i łatwych umiejętności. To zjawisko nazywa się dysleksją rozwojową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16384 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 215-221. Indeksy.
Rodzice są zazwyczaj pierwszymi osobami, które dostrzegają, że ich dziecko doświadcza trudności rozwojowych. Często nie wiedzą dokładnie, na czym polega problem, ale czują, że ich dziecko czymś się różni od pozostałych. Jeśli objawy nie są poważne, trudności te są często ignorowane, a rodzice informowani, że "dziecko z tego wyrośnie". Choć jest oczywiście prawdą, że wiele dzieci wyrasta ze swych wczesnych problemów, warto wiedzieć, że rozwój ruchowy dziecka na początkowych etapach życia ma wpływ na zachowanie i osiągnięcia szkolne w późniejszym dzieciństwie. Jeżeli niedojrzałość neuromotoryczna będzie się utrzymywać, istnieje ryzyko, że dziecko będzie doświadczać specyficznych trudności w nauce i zaburzeń zachowania na różnych etapach swojego życia.Sally Goddard Blythe w przystępny sposób wyjaśnia prawidłowy przebieg rozwoju dziecka oraz pokazuje metody, za pomocą których można rozpoznawać nieprawidłowości rozwoju i minimalizować ich skutki. Celem tej książki jest nie tylko udzielenie wyjaśnień, DLACZEGO niektóre dzieci są zagrożone niedojrzałością neuromotoryczną, ale również zasugerowanie, JAK ją rozpoznać i pomóc im pokonać przeszkody hamujące osiąganie sukcesów w szkole i w życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 5180 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5963, 16626 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Bibliografia na stronach 265-270.
Profesor Edyta Gruszczyk-Kolczyńska od blisko pół wieku zajmuje się problemami dzieci z niepowodzeniami w nauce matematyki i z dobrym skutkiem im pomaga. Ukoronowaniem tej działalności jest niniejszy podręcznik. Autorka wyjaśnia w nim, w jaki sposób rodzice, terapeuci i nauczyciele mogą pomóc dziecku pokonać niepowodzenia w nauce matematyki i zapewnić mu sukcesy w dalszej edukacji szkolnej.Problem jest poważny, gdyż przy ostrożnym szacowaniu - co czwarte dziecko zaczynające naukę szkolną jest spychane na ścieżkę klęski szkolnej, bo nie potrafi sprostać oczekiwaniom stawianym na zajęciach matematycznych. Na dodatek rodzice i nauczyciele za późno orientują się, że źle się dzieje, co skutecznie utrudnia działania naprawcze. Żeby sobie z tym poradzić, dorośli muszą orientować się w przyczynach i mechanizmach narastania niepowodzeń w nauce matematyki.Ten zakres wiedzy został omówiony w części pierwszej niniejszego podręcznika. Na początku Autorka wyjaśnia, dlaczego uczniowie klas początkowych zbyt mało wiedzą i potrafią z matematyki. Omówione zostały również przyczyny blokad w nauce matematyki występujące już w pierwszych miesiącach nauki w klasie I. Działania naprawcze są rdzeniem każdego rozdziału części drugiej tego podręcznika. Wzorcowe sytuacje zadaniowe i zadania zamieszczone w tych rozdziałach zostały przedstawione tak, aby dorosły - wzorując się na nich - mógł wymyślić ich więcej.W tytule publikacji zaznaczone zostało, że podręcznik ten jest kolejną książką z serii Dziecięca matematyka. Oznacza to, że został napisany w przystępny sposób i zawiera opisy konkretnych - łatwych w realizacji - zajęć z dziećmi, opracowanych zgodnie z wnioskami z badań naukowych.Z recenzji naukowej dr. hab. Stanisława Domoradzkiego, prof. UR:[.] Recenzowaną książkę uważam za dzieło doskonałe pod wieloma względami. [.] Polecam [ją] rodzicom, nauczycielom, władzom oświatowym od szczebla samorządowego do centralnego. Autorce należą się szczególne podziękowania, że nie ustaje w propagowaniu Jej "Dziecięcej matematyki", traktuje ją holistycznie: naukowo, metodycznie, dydaktycznie i w sposób przystępny dla rodziców, dziadków, pedagogów, psychologów. [.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3264)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Streszczenie angielskie, rosyjskie przy pracach.
Współczesna szkoła, oprócz tego, że powołana jest do wypełniania swojej naczelnej misji - uczenia, stała się przestrzenią rozpoznawania różnych dysfunkcji, z którymi należy wiązać niektóre przyczyny edukacyjnych niepowodzeń uczniów. Aby jednak mogła je rozpoznać, musi pozostać wrażliwa na ucznia i uważnie go obserwować, nie tracąc jednak z horyzontu tego, co szczególnie istotne w jego rozwoju, a mianowicie kontekstu społecznego czy rodzinnego, w którym funkcjonuje młody człowiek. Tak szerokie spojrzenie jest możliwe nie tylko dzięki wysokim kompetencjom nauczycieli i pedagogów, ale przede wszystkim dzięki współpracy i porozumieniu: wymianie informacji między pracownikami szkoły, uczniami i ich rodzinami. Dzięki zaangażowaniu i wspólnej pracy możliwe jest nie tylko dostrzeżenie problemu, ale również określenie jego źródła, co z kolei prowadzi do aktywnego przeciwdziałania pojawiającym się trudnościom związanym na przykład z niesłyszeniem, niedowidzeniem, jąkaniem się, dysleksją, dwujęzycznością czy sytuacją młodych ludzi wychowujących się w rodzinach patologicznych.Wszystkie wymienione dysfunkcje i zaburzenia mogą, choć wcale nie muszą, prowadzić do stresu, który pomimo iż w szczególny sposób dotyka uczniów zdiagnozowanych, to nie oszczędza także tych bez specjalnych potrzeb edukacyjnych. Wydaje się więc, że fundamentalne zadanie szkoły powinno polegać na rozpoznaniu rodzaju stresu, określeniu źródła i opracowaniu strategii jego eliminacji, a w przyszłości także na obraniu jego profilaktyki. Tak szeroko zakrojony plan działania szkoły może się dziś wydawać edukacyjną mrzonką, tym niemniej badania nad stresem i bogate doświadczenia nauczycieli praktyków wskazują, że współczesna edukacja staje już teraz przed koniecznością nie tyle rozwiązywania trudnych problemów, ile ich dostrzegania i definiowania.Szkoła wydaje się obszarem szczególnego zainteresowania specjalistów zajmujących się zagadnieniem stresu, redaktorki zdecydowały się zatem bliżej przyjrzeć temu zjawisku i jego wpływowi na funkcjonowanie uczniów oraz nauczycieli, jak również podjąć próbę zdiagnozowania problemów dziecka i ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Mają też nadzieję, że niniejszy tom, dzięki podjętej w artykułach problematyce, stanie się skromnym wkładem w badania nad stresem w placówkach związanych z nauczaniem.Z pewnością zainteresuje on studentów specjalności nauczycielskich oraz nauczycieli, psychologów, pedagogów, bibliotekarzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19006 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej