Guzowska Małgorzata
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(23)
Forma i typ
Książki
(21)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Audiobooki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(25)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
MW123 (św. Wincentego 64)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(4)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(16)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Guzowska Małgorzata
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(23)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Odbiorca
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Specjaliści zdrowia publicznego
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura australijska
(1)
Temat
Mózg
(6)
Psychofizjologia
(3)
Starzenie się
(3)
Marketing elektroniczny
(2)
Myślenie
(2)
Neuropsychologia
(2)
Perswazja
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Psychologia
(2)
Sukces
(2)
Umysł
(2)
Wpływ społeczny
(2)
Aforyzmy
(1)
Asertywność
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Duchowość
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja żywieniowa
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Historia
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Jakość życia
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kłamstwo
(1)
Mobbing
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Mężczyzna
(1)
Nauczanie
(1)
Nauka
(1)
Nawyki
(1)
Odżywianie
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Poznanie
(1)
Prakseologia
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Religijność
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Samopoznanie
(1)
Sport
(1)
Szczęście
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna
(1)
Uczenie się
(1)
Wiara
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(10)
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Biologia
(1)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The ABCs of how we learn : 26 scientifically proven approaches, how they work, and when to use them.
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Czy kiedykolwiek nauczałeś? To pytanie retoryczne. Oczywiście, że tak.Ludzie mają podstawową potrzebę, by się nawzajem nauczać. Robią to nauczyciele, rodzice, przyjaciele, rodzeństwo, plotkarze i pracodawcy. Uczymy innych najróżniejszych rzeczy: pokazujemy gościowi z innego miasta drogę do muzeum, zapoznajemy go z rozkładem podmiejskiej kolejki, uczymy dziecko jeść widelcem, kolejny raz pokazujemy szczeniakowi, jak zrobić siad. Ludzie uczą nawet samych siebie.Biorąc pod uwagę, że nauczałeś, przypomnisz sobie zapewne sytuacje, w których nauczanie nie działało tak, jak powinno. Spróbowałeś innego podejścia i rezultaty były lepsze. Oto częsty przykład: ktoś prosi cię o wskazówki dotarcia do budynku czy sklepu, ty odpowiadasz "Jasne!", bo dokładnie wiesz, gdzie to jest. Za chwilę jednak sam łapiesz się na tym, że całkowicie nieskutecznie wymachujesz rękami, a na obliczu pytającego maluje się coraz większy znak zapytania. Ostatecznie rysujesz mapę.Istnieje wiele sposobów, po które sięgamy, ucząc się nawzajem. Co więcej, różne sposoby nauczania pasują do różnych rodzajów uczenia się. W książce "Jak się uczymy?" przedstawiono 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów, za pomocą których uczymy się nowych rzeczy, wśród nich m.in: stosowanie analogii, uczenie się w grupie, stawianie pytań, wizualizacja, uczenie się przez obserwację. Każdy z nich scharakteryzowano według następującego schematu:Co to jest? Podstawowy opis mechanizmu uczenia i wskazanie, dlaczego jest ważny. Jak działa? Nauka i teoria, w tym przystępny opis nowatorskich badań. Jak z tego korzystać? Przykłady aktywności wykorzystujących dany mechanizm. Do czego się nadaje? Rezultaty, w osiągnięciu których ten mechanizm jest szczególnie dobry. Ryzyka. Częste błędy prowadzące do niepożądanych skutków. Przykłady dobrych i złych zastosowań. Literatura. Klasyczne i współczesne opracowania. Ściągawka. Opracowanie podsumowujące główne idee przedstawiane w rozdziale wraz z krótkimi przykładami. Książka będzie zrozumiała dla każdego, kto jest zainteresowany uczeniem się i możliwością jego usprawniania. Rzetelne podstawy naukowe i bogaty materiał źródłowy czynią z niej także znakomity podręcznik.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20636 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 339-349.
Książka Susan Young i Jessiki Bramham to praktyczny przewodnik, który wskazuje, jak za pomocą terapii poznawczo-behawioralnej radzić sobie z objawami ADHD występującymi u młodzieży i osób dorosłych.Program Young i Bramham: dostarcza praktycznych strategii radzenia sobie z codziennymi trudnościami wynikającymi z ADHD (impulsywność, kłopoty ze snem, zarządzanie czasem), pomaga zwalczać zarówno osiowe objawy ADHD, jak i problemy towarzyszące, zawiera kompletne plany terapii oraz propozycje ćwiczeń dla pacjentów, składa się z niezależnych modułów, które można dopasowywać do indywidualnych potrzeb młodzieży i dorosłych z ADHD, może być stosowany w terapii indywidualnej, grupowej i pracy warsztatowej, oferuje innowacyjne i intensywne, praktyczne podejście do objawów ADHD za pomocą technik poznawczo-behawioralnych oraz technik dialogu motywującego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17129 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 349-350.
Czy mianem "słabej płci" na pewno powinniśmy określać dziś kobiety? System edukacji promuje uczennice, kryzys rodziny i psychiczna nieobecność ojców pozbawia chłopców ważnego wzorca. Wirtualna rzeczywistość jest dla młodych mężczyzn substytutem relacji, pornografia nieudolnie zastępuje edukację seksualną. Czy kobiety, coraz śmielej realizujące swoje cele i osiągające sukcesy w wielu sferach życia, znajdują w dzisiejszych mężczyznach godnych siebie partnerów? Czy matki, ojcowie, partnerki, nauczyciele, i wreszcie sami mężczyźni, mogą przeciwdziałać upadkowi męskości? "Gdzie ci mężczyźni" to książka, którą Philip Zimbardo i Nikita Coulombe przygotowali specjalnie na rynek polski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17594 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej