Terapia poznawczo-behawioralna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(22)
Forma i typ
Książki
(22)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
wypożyczone
(14)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(2)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(22)
Autor
Kołakowski Artur
(6)
Andruszko Robert
(2)
Beck Aaron Temkin (1921- )
(2)
Cierpisz Małgorzata (językoznawstwo)
(2)
Greenberger Dennis
(2)
Kendall Philip C
(2)
Otto Michael W
(2)
Padesky Christine A
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Perlman Carol A
(2)
Pisula Agnieszka
(2)
Safren Steven A
(2)
Sprich Susan
(2)
Basco Monica Ramirez
(1)
Beck Aaron T. (1921- )
(1)
Bramham Jessica
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Burns David D
(1)
Chodkiewicz Jan
(1)
Clark David A. (1954- )
(1)
Cotugno Albert J
(1)
Dattilio Frank M
(1)
Flassilier-Popławska Joanna de
(1)
Freeman Arthur (1942- )
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Hedtke Kristina A
(1)
Huebner Dawn
(1)
Jedlińska Joanna
(1)
Kiełtyka-Czech Monika
(1)
Kmiecik Anna M
(1)
Kokoszka Andrzej (1957- )
(1)
Langley Audra
(1)
Linehan Marsha
(1)
Matthews Bonnie (1963- )
(1)
Mazurek Krzysztof (1956- )
(1)
Piacentini John
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Roblek Tami
(1)
Rush A. John (1942- )
(1)
Scrimali Tullio
(1)
Srebnicki Tomasz
(1)
Stankiewicz Sylwia
(1)
Szaniawska Monika
(1)
Słota Małgorzata
(1)
Tomczak Katarzyna (psychologia)
(1)
Witkowska Joanna
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Young Susan (1957- )
(1)
Zagrodzki Michał
(1)
Ćwiklińska-Zaborowicz Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Psychiatrzy
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Kobieta
(5202)
Rodzina
(4008)
Przyjaźń
(3824)
Miłość
(3252)
Tajemnica
(2948)
Terapia poznawczo-behawioralna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2933)
Relacje międzyludzkie
(2511)
Zabójstwo
(2168)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1728)
Zwierzęta
(1601)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1375)
II wojna światowa (1939-1945)
(1361)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1013)
Chłopcy
(996)
Trudne sytuacje życiowe
(992)
Sekrety rodzinne
(928)
Wybory życiowe
(928)
Policjanci
(907)
Żydzi
(891)
Relacja romantyczna
(878)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(819)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(649)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(606)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(562)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(472)
Seryjni zabójcy
(468)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Ludzie bogaci
(425)
Pisarze
(417)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(408)
Gatunek
Podręczniki
(7)
Poradnik
(6)
Podręcznik
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(1)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Bibliogr. przy rozdz.- Indeks.
Autorzy książki - wybitne autorytety w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży - przedstawiają własne, oparte na wieloletnim doświadczeniu ujęcia zaburzeń klinicznych i terapii, odnosząc się do wielu sfer funkcjonowania dziecka: poznawczej, emocjonalnej, behawioralnej i społecznej. W zajmujący sposób opisują ogromne postępy, jakie dokonały się w zakresie terapii dzieci i adolescentów, metody poznawcze terapii poszczególnych zaburzeń oraz obiecujące skutki zastosowania tych metod. Książka ta jest jedną z nielicznych prac integrujących badania i teorię z przykładami klinicznymi. Tym samym wypełnia ona zasadniczą lukę w literaturze szkoleniowej dla psychologów i psychoterapeutów.dr Alan E. Kazdin, Wydział Medyczny Uniwersytetu YaleNiezwykle wartościowe dzieło napisane przez znanych i cenionych badaczy. Szczegółowy opis interwencji terapeutycznych u dzieci z zaburzeniami internalizacyjnymi,eksternalizacyjnymi i innymi poważnymi problemami oraz staranne rozważenie kwestii związanych z rozwojem i procesem terapii czynią z tej książki znakomite źródło wiedzy dla studentów i zawodowych terapeutów.dr John R. Weisz, Judge Baker Children’s Center, Uniwersytet HarvardaKsiążka prezentuje niezbędną teorię i praktyczne narzędzia dla wszystkich specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego pracujących z dziećmi i ich rodzinami, w tym dla psychologów klinicznych i szkolnych, pracowników społecznych, terapeutów rodzinnych i psychiatrów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53265 (1 egz.)
Kaucja: 78,21 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18170 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 263-270. Indeks.
Poprawione i rozszerzone wydanie drugie tego znakomitego podręcznika proponuje sprawdzone strategie służące poprawie długoterminowych skutków leczenia oraz jakości życia osób cierpiących na zaburzenia afektywne dwubiegunowe. Czerpiąc wiedzę z wielu badań i bogatego doświadczenia, autorzy opracowują pełne ramy zindywidualizowanej terapii poznawczo-behawioralnej.Podręcznik pełen jest przykładów i opisów przypadków. Został zaprojektowany tak, by uwzględnić złożoność procesu leczenia trudnych, przewlekłych zaburzeń. W tym wydaniu dawny protokół dwudziestu sesji terapii (w dodatku na końcu książki) został zastąpiony nowym, bardziej elastycznym modelem oceny i procesu leczenia. Format książki ułatwia przeprowadzenie skutecznych interwencji w pracy z pacjentami o różnych historiach choroby i profilach klinicznych - osobami z niedawno rozpoznanymi zaburzeniami, chorymi z objawami ustabilizowanymi oraz pacjentami codziennie zmagającymi się z objawami. Podręcznik zawiera jasne wskazówki dotyczące konceptualizacji indywidualnych potrzeb pacjentów oraz współpracy, która ma im pomóc w:Ľ lepszym zrozumieniu natury zaburzeń afektywnych dwubiegunowych;Ľ systematycznym przestrzeganiu sposobu i pór dawkowania leków;Ľ rozpoznawaniu wczesnych sygnałów ostrzegających o epizodach maniakalnych i depresyjnych;Ľ radzeniu sobie z objawami poznawczymi, behawioralnymi i afektywnymi;Ľ rozwijaniu umiejętności radzenia sobie i rozwiązywania problemów;Ľ wzmacnianiu relacji nadwątlonych zaburzeniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17741 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 4716 (1 egz.)
(dostępność ok. 19.09.2019)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 205-222. Indeks.
W książce przedstawiono aktualny stan wiedzy na temat psychopatologii, etiopatogenezy, diagnozy, rozumienia i terapii zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych. (.) Zainteresuje (ona) niewątpliwie większość psychoterapeutów poznawczo-behawioralnych oraz osoby biorące udział w takich szkoleniach. Mogą chcieć się z nią zapoznać psychoterapeuci innych orientacji, psychologowie kliniczni oraz psychiatrzy leczący chorych na zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne. (.) Z jednej strony napisana jest językiem przeglądów piśmiennictwa publikowanych w czasopismach naukowych, a z drugiej zawiera wiele bardzo łatwych w odbiorze przykładów rozmów terapeutycznych z pacjentami. (.) W obecnej postaci jest bardzo cenną pomocą dla osób zajmujących się leczeniem zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych, bądź szkolących się w tym kierunku.Z recenzji Prof. Andrzeja Kokoszki
Wstęp * Rozdział 1. Rys historyczny, terminologia, rozwój poglądów na istotę zaburzenia * Rozdział 2. Rozpoznawanie, zagadnienia epidemiologiczne, obraz kliniczny, przebieg i rokowanie * Rozdział 3. Zaburzenie obsesyjno-kompulsywne a inne zaburzenia psychiczne oraz zachowania o charakterze obsesyjno-kompulsyjnym występujące u osób zdrowych * Rozdział 4. Etiopatogeneza - czynniki biologiczne * Rozdział 5. Metody oceny objawów obsesyjno-kompulsyjnych * Rozdział 6. Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne. Model behawioralny * Rozdział 7. Terapia behawioralna (ekspozycyjna) * Rozdział 8. Planowanie, wdrażanie i prowadzenie terapii ekspozycyjnej * Rozdział 9. Modele poznawcze * Rozdział 10. Terapia poznawcza * Rozdział 11. Farmakoterapia zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego * Rozdział 12. Leczenie psychochirurgiczne zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18374 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Obecnie jesteśmy w posiadaniu ogromnej liczby danych naukowych i wyników badań klinicznych, które wskazują na to, że człowiek może się nauczyć sterować i kontrolować zmiany nastroju i autodestrukcyjne zachowania, wprowadzając w życie kilka względnie prostych zasad i technik.[.] Doktor Burns w sposób jasny i klarowny opisuje postępy i pozytywne aspekty naszej koncepcji depresji. Pokazuje, jak działają nowoczesne i skuteczne metody zmiany nastroju, jak wychodzić z nieprzyjemnych depresji i zmniejszać poziom dojmującego lęku. [...] Radość życia, czyli jak zwyciężyć depresję może się stać niezwykle pożytecznym przewodnikiem dla tych, którzy postanowili sami sobie pomóc.Z przedmowy Aarona T. BeckaKsiążka "Radość życia", czyli jak zwyciężyć depresję pomoże ci: rozpoznać, co powoduje wahania nastroju, zdławić negatywne uczucia w zarodku, poradzić sobie z poczuciem winy, przezwyciężyć uzależnienie od miłości i akceptacji, zbudować poczucie własnej wartości, cieszyć się pełnią życia każdego dnia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18943 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: The anxiety and worry workbook : the cognitive behavioral solution.
Bibliografia, netografia na stronach 290-295. Indeks.
Dla psychoterapeutów i klinicystów prowadzących terapię zaburzeń lękowych.
Praktyczny podręcznik opracowany przez największe autorytety nurtu CBTZaburzenia lękowe należą do najbardziej powszechnych zaburzeń psychicznych - trwale uczucie niepokoju, zamartwianie się czy ataki paniki w istotny sposób ograniczają komfort życia. Niniejsza książka, napisana przez wybitnych specjalistów w dziedzinie terapii poznawczej, pomaga w zrozumieniu własnego lęku i stopniowej zmianie sposobu myślenia, a w konsekwencji w odzyskaniu dobrego samopoczucia i równowagi psychicznej. Pozycja ta, dzięki przystępnemu językowi i licznym, praktycznym poradom, sprawdzi się doskonale jako lektura samopomocowa. Będzie też stanowić świetne uzupełnienie biblioteczki psychoterapeutów i klinicystów -szczególnie prowadzących terapię zaburzeń lękowych oraz zainteresowanych nurtem CBT - dostarczając materiałów przydatnych do pracy z pacjentem.Ten praktyczny podręcznik stworzono, opierając się na wieloletnim doświadczeniu klinicznym. Zawarte w nim kwestionariusze, ćwiczenia i przykłady pomagają w skutecznym ograniczeniu lęku - w szczególności panicznego, społecznego i uogólnionego. Uczą, w jaki sposób rozpoznawać czynniki, które go uruchamiają; pokazują jak pozbyć się natrętnych myśli i oderwanych od rzeczywistości przekonań leżących u jego podstawy, pozwalają poczuć się bezpieczniej w stresujących okolicznościach i stawić czoła sytuacjom wywołującym panikę.?Kup ten nieoceniony podręcznik, gdy będziesz gotów rzucić wyzwanie lękowi i zrobić wszystko, by się z nim uporać. Clark i Beck to wybitni znawcy terapii poznawczej pozwalającej osiągnąć najwyższe na świecie wskaźniki skuteczności w leczeniu lęku. Masz teraz okazję skorzystać z porad wybitnych fachowców, dążąc do spokojniejszej, szczęśliwszej przyszłości".Dr Christine A. Padesky, współautorka książki Umyśl ponad nastrojemDavid A. Clark, doktor psychologii i profesor na Uniwersytecie w Nowym Brunszwiku w Kanadzie. Jest powszechnie uznanym autorytetem w dziedzinie terapii poznawczo-behawioralnej lęku i depresji oraz autorem licznych książek.Aaron T. Beck, twórca terapii poznawczej, badacz, pedagog i praktykujący psychiatra. Jest emerytowanym profesorem psychiatrii Wydziału Medycznego Uniwersytetu Pensylwanii oraz prezesem Instytutu Terapii Poznawczo-Behawioralnej Becka. Autor i współautor licznych publikacji - pięć z nich ukazało się nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19399 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Książka
W koszyku
Na s. red. data wyd. 2010.
Bibliogr. s. 181-187. Indeks.
Publikacja polecana terapeutom, psychologom i rodzicom.
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym cierpiące na Zespół Aspergera, zmagają się z trudnościami w sytuacjach społecznych i problemami z komunikacją. Aby ułatwić im funkcjonowanie społeczne, niezbędne jest zaplanowanie takich interwencji, które pomogą im zrozumieć własne emocje, zapanować nad uczuciem niepokoju i przejąć kontrolę nad swoim zachowaniem.Ta książka wyjaśnia, jak krok po kroku zaplanować pracę w rówieśniczej grupie terapeutycznej, stworzyć bezpieczne i przyjazne środowisko, wyznaczyć dostosowane do różnych etapów rozwoju grupy cele indywidualne i grupowe, oraz wspierać rozwój kompetencji i umiejętności społecznych jej członków.Polecamy tę książkę wszystkim terapeutom, psychologom i rodzicom, którzy poszukują praktycznych wskazówek, w jaki sposób skutecznie wprowadzić dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w świat interakcji społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18042 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Weź głęboki oddech i znajdź długopis. Za chwilę nauczysz się czegoś naprawdę interesującego. Lekcja ta może nawet zmienić twoje życie!" Zduszenie bądź wyciszenie złości mogą wydawać się kuszącym pomysłem, lecz nie są lekarstwem, które znajdziesz w tej książce. Złość to bowiem zdrowa i naturalna emocja. Humorystycznie zilustrowany poradnik psychologiczny dla dzieci ,,Co robić, gdy się złościsz" nauczy dziecko: samokontroli, technik zarządzania złością opartych na terapii poznawczo-behawioralnej, rozwiązywania konfliktów i znajdowania kompromisu, rozpoznawania iskier złości i wydłużania lontu złości, bezpiecznego pozbywania się złości z ciała. Autorka unika specjalistycznego żargonu, a wiedzę teoretyczną i praktyczną przekazuje łącząc terapię z zabawą. Zamiast pouczać, inspiruje i zachęca do pracy nad rozwojem emocjonalno-społecznym. Poradnik zdobył pierwszą nagrodę w konkursie Mom’s Choice Award i rekomendowany jest przez Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne. Książka zawiera aktywizujące ćwiczenia oraz wstęp dla rodziców i opiekunów. Dawn Huebner jest doktorem psychologii, psychologiem klinicznym, psychoterapeutą i autorką przetłumaczonych na ponad 21 języków poradników psychologicznych dla dzieci, w tym bestsellerowego: ,,Co robić, gdy się martwisz. Poradnik dla lękliwych dzieci". Wielokrotnie nagradzana zarówno przez rodziców (Mom’s Choice Award, iParanting Media Award, National Parenting Publications Award), jak i dzieci (Young Voice Award). Mieszka w New Hampshire, gdzie z od wielu lat pracuje z rodzicami i dziećmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20134 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 139-143.
Pierwsze polskie wydanie jednego z najskuteczniejszych programów terapii zaburzeń lękowych u dzieci. Podręcznik zawiera opis programu poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych (zwłaszcza lęku uogólnionego, fobii społecznej i lęku separacyjnego) u dzieci w wieku 8-13 lat. Autorzy krok po kroku omawiają składających się nań 16 sesji terapeutycznych: ich cele, kolejne etapy, stosowane strategie, a także praktyczne wskazówki dla terapeuty. Na koniec opisują też zaburzenia współwystępujące z zaburzeniami lękowymi oraz czynniki wpływające na przebieg terapii. Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest zeszyt ćwiczeń dla pacjenta. Całość składa się na program terapeutyczny "Zaradny Kot".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17210 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.06.2024)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Bibliogr. s. 265-288. Indeksy.
W języku polskim opublikowano kilka tłumaczeń uznanych podręczników tej szybko rozwijającej się dziedziny psychoterapii. (.) Książka Andrzeja Kokoszki, będąc dobrym podręcznikiem terapii-behawioralnej, nie usiłuje z nimi konkurować, wydaje się ich naturalnym uzupełnieniem. (..) Mimo stosunkowo niewielkiej objętości, zawiera właściwie wszystkie informacje potrzebne zarówno początkującemu terapeucie, jak i studentowi, psychologowi lub psychiatrze chcącemu zapoznać się z teorią i praktyką terapii poznawczo-behawioralnej.Moim zdaniem, książka Andrzeja Kokoszki jest interesującą lekturą zarówno dla studentów psychologii, medycyny, lekarzy, psychologów, jak i osób pragnących poszerzyć swoją wiedzę o metodzie psychoterapii, która w znaczący sposób wpływa na myślenie i postrzeganie świata w rozwiniętych społeczeństwach XXI wieku.Z przedmowy prof. Tomasza WolańczykaW książce znajdują się opisy terapii prowadzonych przez moich wybitnych nauczycieli. Artur Freeman szczegółowo przedstawił cały proces terapii pacjenta z depresją, omawiając dokładnie przebieg większości sesji terapeutycznych. Tullio Scrimali opisał i zilustrował opracowaną przez niego metodę poznawczej terapii schizofrenii, Frank Dattilio - terapii małżeńskiej.(Z wprowadzenia autora książki)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16808 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 356-359.
Co zrobić, gdy dziecko na odmowę kupna zabawki reaguje wybuchem złości? Jak wydawać polecenia, by przyniosły pożądany skutek? W jaki sposób chwalić i nagradzać pozytywne zachowania? Jak ma postąpić ma nauczyciel, gdy uczniowie spóźniają się na lekcje, a na zajęciach zachowują się nieodpowiednio?Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdziesz w niniejszej książce. Autorzy, mający bogate doświadczenie w pracy z dziećmi sprawiającymi problemy wychowawcze, przedstawiają proste, lecz skuteczne metody radzenia sobie z trudnymi i niepożądanymi zachowaniami. Omawiają najczęstsze błędy popełniane przez rodziców i nauczycieli oraz podpowiadają, jak się z nimi uporać.Dzieci z trudnymi zachowaniami wymagają zdecydowanie więcej uwagi i czasu niż te, które nie sprawiają żadnych kłopotów. Jeśli Wasze dziecko ma trudny temperament, musicie mu poświęcić maksimum uwagi, by dać mu szansę na dobry rozwój. Jeśli jednak Wasze dziecko zaczyna płakać, gdy próbujecie wejść do sklepu drzwiami z napisem "wyjście", potrzebujecie zupełnie innego poradnika - jak sprawić, by dziecko nauczyło się łamać zasady.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17132 (1 egz.)
(dostępność ok. 09.06.2024)
Książka
W koszyku
Na s. red.: "Wydanie pierwsze 2011".
Na s. tyt.: "Niezbędnik dla rodziców, nauczycieli i terapeutów".
Bibliogr. s. 356-359.
Nagroda Teofrasta, Psychologiczna Książka Roku 2011 w kategorii książka popularnonaukowa
Co zrobić, gdy dziecko na odmowę kupna zabawki reaguje wybuchem złości? Jak wydawać polecenia, by przyniosły pożądany skutek? W jaki sposób chwalić i nagradzać pozytywne zachowania? Jak ma postąpić ma nauczyciel, gdy uczniowie spóźniają się na lekcje, a na zajęciach zachowują się nieodpowiednio?Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdziesz w niniejszej książce. Autorzy, mający bogate doświadczenie w pracy z dziećmi sprawiającymi problemy wychowawcze, przedstawiają proste, lecz skuteczne metody radzenia sobie z trudnymi i niepożądanymi zachowaniami. Omawiają najczęstsze błędy popełniane przez rodziców i nauczycieli oraz podpowiadają, jak się z nimi uporać.Dzieci z trudnymi zachowaniami wymagają zdecydowanie więcej uwagi i czasu niż te, które nie sprawiają żadnych kłopotów. Jeśli Wasze dziecko ma trudny temperament, musicie mu poświęcić maksimum uwagi, by dać mu szansę na dobry rozwój. Jeśli jednak Wasze dziecko zaczyna płakać, gdy próbujecie wejść do sklepu drzwiami z napisem "wyjście", potrzebujecie zupełnie innego poradnika - jak sprawić, by dziecko nauczyło się łamać zasady.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18169 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 666-679. Indeksy.
Książka w ciekawy sposób podejmuje bardzo trudną tematykę, jaką jest agresja i zaburzenia zachowania u dzieci. Całość opiera się na założeniu, że dzieci nie rodzą się złe i możemy je ochronić przed różnymi życiowymi konsekwencjami. Przedstawiono tu nie tylko wyniki badań nad agresją, ale także opisano praktyczne, realizowane programy terapeutyczne. Autorzy poszczególnych rozdziałów poruszają wiele ważnych kwestii, począwszy od uczenia rodziców budowania z dziećmi więzi, poprzez diagnozowanie i leczenie problemów rozwojowych do wprowadzania programów profilaktycznych. Dzięki tej książce: - Rodzice dowiedzą się skąd wynikają trudności wychowawcze i szkolne dzieci. Będą także w stanie budować ze swoimi pociechami bezpieczne i chroniące przed trudnymi zachowaniami więzi. - Psycholodzy i psychoterapeuci otrzymają nie tylko najnowsze wyniki badań nad agresją i zaburzeniami zachowania, ale także opisy praktycznych, realnie realizowanych w polskiej rzeczywistości programów terapeutycznych. - Pedagodzy przekonają się, że można zrobić jeszcze więcej w kierunku powrotu do społeczeństwa nastolatków z problemami z zachowaniem - np. tych, którzy trafili do ośrodków wychowawczych, szpitali psychiatrycznych czy domów dziecka. - Nauczyciele poznają efektywne sposoby radzenia sobie ze zjawiskiem billingu oraz pozyskają informacje o praktycznym zastosowaniu przykładowych procedur interwencyjnych - Lekarze otrzymują doskonałe programy profilaktyczne, związane z zaburzeniami rozwoju, a także zapoznają się z sądowo -psychiatrycznymi aspektami zaburzeń zachowania. - Pracownicy placówek oświatowych i wychowawczych dowiedzą się, jak w sensie praktycznym funkcjonują ośrodki szkolno-wychowawcze w całej Polsce. Otrzymają także informacje o regulacjach prawnych i praktycznych kwestiach prowadzenia instytucji tego typu. Książka powstała pod redakcją Artura Kołakowskiego, znakomitego specjalisty psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuty poznawczo - behawioralnego, współautora "Sposobu na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna", pozycji wyróżnionej Nagrodą Teofrasta w kategorii Najlepsza Psychologiczna Książka Popularnonaukowa 2011 r
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54649 (1 egz.)
Kaucja: 60,11 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16517 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 666-679. Indeksy.
Książka w ciekawy sposób podejmuje bardzo trudną tematykę, jaką jest agresja i zaburzenia zachowania u dzieci. Całość opiera się na założeniu, że dzieci nie rodzą się złe i możemy je ochronić przed różnymi życiowymi konsekwencjami. Przedstawiono tu nie tylko wyniki badań nad agresją, ale także opisano praktyczne, realizowane programy terapeutyczne. Autorzy poszczególnych rozdziałów poruszają wiele ważnych kwestii, począwszy od uczenia rodziców budowania z dziećmi więzi, poprzez diagnozowanie i leczenie problemów rozwojowych do wprowadzania programów profilaktycznych. Dzięki tej książce: - Rodzice dowiedzą się skąd wynikają trudności wychowawcze i szkolne dzieci. Będą także w stanie budować ze swoimi pociechami bezpieczne i chroniące przed trudnymi zachowaniami więzi. - Psycholodzy i psychoterapeuci otrzymają nie tylko najnowsze wyniki badań nad agresją i zaburzeniami zachowania, ale także opisy praktycznych, realnie realizowanych w polskiej rzeczywistości programów terapeutycznych. - Pedagodzy przekonają się, że można zrobić jeszcze więcej w kierunku powrotu do społeczeństwa nastolatków z problemami z zachowaniem - np. tych, którzy trafili do ośrodków wychowawczych, szpitali psychiatrycznych czy domów dziecka. - Nauczyciele poznają efektywne sposoby radzenia sobie ze zjawiskiem billingu oraz pozyskają informacje o praktycznym zastosowaniu przykładowych procedur interwencyjnych - Lekarze otrzymują doskonałe programy profilaktyczne, związane z zaburzeniami rozwoju, a także zapoznają się z sądowo -psychiatrycznymi aspektami zaburzeń zachowania. - Pracownicy placówek oświatowych i wychowawczych dowiedzą się, jak w sensie praktycznym funkcjonują ośrodki szkolno-wychowawcze w całej Polsce. Otrzymają także informacje o regulacjach prawnych i praktycznych kwestiach prowadzenia instytucji tego typu. Książka powstała pod redakcją Artura Kołakowskiego, znakomitego specjalisty psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuty poznawczo - behawioralnego, współautora "Sposobu na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna", pozycji wyróżnionej Nagrodą Teofrasta w kategorii Najlepsza Psychologiczna Książka Popularnonaukowa 2011 r
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18188 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 528-546. Indeks.
Dla przeciętnego klinicysty, kliniki czy oddziału stacjonarnego jednostki z zaburzeniem osobowości z pogranicza często są najtrudniejszymi i niedającymi się rozwikłać przypadkami. Książka ta - będąca pierwszą pracą zawierającą strategie, które dowiodły swojej skuteczności w kontrolowanych badaniach klinicznych - przedstawia wszechstronne, zintegrowane podejście do leczenia tej populacji. Autorka udziela konkretnych wskazówek, które twórczo łączą najlepsze elementy metod behawioralnych, psychoanalitycznych, systemowych i innych powszechnie stosowanych. Jako innowator kliniczny Linehan dokonała rozbioru aspektów osobowości z pogranicza na części składowe i opracowała systematyczne ujęcie każdej z nich.W pierwszej części książki autorka przedstawiła ogólny obraz tego zaburzenia i naszkicowała ramy teoretyczne, które wyznaczają kierunek terapii. W drugiej szczegółowo opisała sposób oceny pacjentek z osobowością z pogranicza oraz hierarchicznej organizacji celów behawioralnych.Omawiając najbardziej stresujące zachowania pacjentów, z jakimi mają do czynienia klinicyści, autorka opisuje krok po kroku, jak ocenić ryzyko samobójstwa, radzić sobie z groźbami samobójczymi i pracować nad przewlekłym zachowaniem samobójczym. Przedstawia także ujęcia integracyjne tak specyficznych problemów, jak kryzysy, niestosowanie się do zaleceń i załamania w relacji terapeutycznej.W jasny sposób wyszczególniając skuteczne techniki, które można odtworzyć w praktyce klinicznej, praca ta naświetla przeżycia wewnętrzne jednostek z osobowością z pogranicza i dostarcza klinicystom praktyczne narzędzia kliniczne do pracy z nimi. Jest nieocenionym źródłem dla wszystkich specjalistów, którzy pracują z tą trudną do leczenia populacją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 277-282 i przy rozdziałach. Indeks.
Materiał w podręczniku jest przystępnie opracowany, zrozumiały, pisany z myślą o terapeutach. Książka jest pełna praktycznych sugestii, które z pewnością przydadzą się w pracy z pacjentami, gdy wprowadzanie strategii poznawczo-behawioralnych nastręcza trudności. Dla terapeutów, którzy pracują z osobami korzystającymi z podręcznika pacjenta, książka będzie użyteczna w wielu sytuacjach.Dr Zindel V. Segal
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19178 (1 egz.)
(dostępność ok. 25.05.2024)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Indeks.
Ta książka zmienia życie. Dzięki niej zrozumiesz swoje problemy, nauczysz się je rozwiązywać, a tym samym doświadczać radości i bardziej cieszyć się życiem! Podręcznik pomógł już ponad milionowi czytelników na całym świecie w leczeniu depresji, zaburzeń lękowych, napadów złości, poczucia winy i wstydu, niskiej samooceny, zaburzeń odżywiania się, uzależnień oraz problemów w związkach. Książka zawiera liczne pytania i wskazówki ułatwiające wprowadzenie fundamentalnych zmian wżyciu przy pomocy terapeuty lub samodzielnie.Pierwsze wydanie książki, przetłumaczone na ponad 20 języków, ustaliło standardy wykorzystania terapii poznawczo-behawioralnej przez pacjentów. Wydanie drugie wzbogacono o wiele nowych treści: rozszerzono fragmenty dotyczące terapii zaburzeń lękowych, a także dodano rozdziały poświęcone wyznaczaniu celów i utrzymywaniu postępów, skale oceny poczucia szczęścia, zapisy wyrazów wdzięczności, nowe ćwiczenia oraz formularze opracowane na podstawie technik uważności, akceptacji i przebaczenia.Dzięki podręcznikowi Umyśl ponad nastrojem:poznasz potwierdzone, skuteczne i praktyczne strategie, dzięki którym zmienisz swoje życie;nauczysz się korzystać z tabeli nastrojów, aby uświadomić sobie swoje emocje i śledzić ich zmiany;wyznaczysz sobie realistyczne cele i będziesz śledzić postępy;będziesz doskonalić nowe umiejętności dopóty, dopóki nie nauczysz się stosować ich automatycznie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20615 (1 egz.)
(dostępność ok. 25.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 165-167.
Przewodnik dla terapeutów prezentujący poznawczo-behawioralną terapię zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u dzieci w wieku 8-17 lat. Autorzy, po przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo omawiają kolejne sesje terapeutyczne: ich cele, przebieg i stosowane techniki. Program terapeutyczny składa się z dwunastu sesji i obejmuje terapię ekspozycji i powstrzymania reakcji dziecka oraz prowadzoną równolegle terapię poznawczo-behawioralną całej rodziny. Interwencje są nastawione na aspekty środowiska rodzinnego kluczowe dla uzyskania pozytywnej i trwałej reakcji na leczenie.Głównym elementem programu terapeutycznego są praktyczne ćwiczenia wykonywane podczas sesji i w ramach zadań domowych. Podręcznik zawiera formularze wykorzystywane przez terapeutę oraz przez pacjenta i jego rodziców w trakcie terapii.Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik pacjenta, który zawiera informacje teoretyczne na temat zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego, przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, a także wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań domowych, w tym formularze do notowania przebiegu ekspozycji z wykresami do śledzenia zmian poziomu lęku oraz formularze samoobserwacji do monitorowania obsesji i kompulsji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20246 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 137-139.
Niniejsza książka to zbiór wskazówek terapeutycznych dla dorosłych zmagających się z ADHD. W poszczególnych rozdziałach autorzy opisują skuteczne metody terapii dostępne dla pacjentów. Ten autorski program powstał na podstawie najnowszych badań nad zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi. Dzięki niemu pacjent będzie lepiej radził sobie z trzema głównymi objawami zaburzenia: trudnościami ze skupieniem uwagi, problemami z organizacją i planowaniem oraz impulsywnością. Zrozumie, czym jest ADHD, będzie w stanie zmierzyć się z nim i świadomie podjąć terapię. Autorzy w przystępny sposób opisują techniki, które poprawią jakość życia nie tylko pacjenta, ale i jego najbliższych.
Rozdział 1 Wprowadzenie * Rozdział 2 Ogólny zarys programu terapeutycznego * Rozdział 3 Udział członka rodziny w terapii * Moduł 1 Organizacja i planowanie * Rozdział 4 Fundament: umiejętności organizacji i planowania * Rozdział 5 Zorganizowanie się w sytuacji wielu zadań * Rozdział 6 Rozwiązywanie problemów i radzenie sobie z przytłaczającymi zadaniami * Rozdział 7 Porządkowanie dokumentów * Moduł 2 Osłabianie skłonności do rozpraszania się * Rozdział 8 Pomiar czasu koncentracji i opóźnianie momentu rozproszenia uwagi * Rozdział 9 Przystosowanie otoczenia * Moduł 3 Myślenie adaptacyjne * Rozdział 10 Wprowadzenie do poznawczego modelu ADHD * Rozdział 11 Myślenie adaptacyjne * Rozdział 12 Strategie myślenia adaptacyjnego - ćwiczenia i powtórka * Moduł 4 Dodatkowe umiejętności * Rozdział 13 Zastosowanie nabytych umiejętności do radzenia sobie z prokrastynacją * Rozdział 14 Zapobieganie nawrotom
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17570 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.03.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 163-166.
ADHD jest coraz poważniejszym problemem nie tylko w przypadku dzieci, ale również osób dorosłych. Prowadzi się wiele badań mających na celu lepsze poznanie tego zaburzenia oraz opracowanie terapii, która pozwoli w pełni nad nim zapanować. Klinicyści ze szpitala w Bostonie stworzyli pierwszy program terapii ADHD dla dorosłych. Niniejszy podręcznik zawiera omówienie tego programu. Autorzy charakteryzują najczęstsze objawy ADHD, opisują kryteria diagnostyczne zaburzenia oraz analizują wpływ leczenia farmakologicznego na poprawę stanu zdrowia. Przedstawiają główne metody pracy terapeutycznej z pacjentem i pomagania mu w radzeniu sobie z rozproszeniem uwagi, nadpobudliwością psychoruchową, trudnościami z adaptacją w różnych środowiskach i z nawiązywaniem trwałych relacji. Opisany program terapeutyczny obejmuje 12 sesji, z których każda dotyczy innego problemu utrudniającego dorosłym z ADHD funkcjonowanie. Ten przejrzysty układ pozwala terapeucie krok po kroku pracować z pacjentem nad eliminowaniem każdej trudności. Ostatnia sesja jest poświęcona utrwalaniu zaproponowanych rozwiązań, aby zapobiec nawrotom objawów i aby pacjent umiał sam sobie z nimi poradzić.
Moduł 1 Psychoedukacja, organizacja i planowanie * Sesja 1 Psychoedukacja i wprowadzenie do umiejętności organizacji * i planowania * Sesja 2 Udział członka rodziny w terapii * Sesja 3 Zorganizowanie się w sytuacji wielu zadań * Sesja 4 Rozwiązywanie problemów i radzenie sobie z przytłaczającymi zadaniami * Sesja 5 Porządkowanie dokumentów * Moduł 2 Osłabianie skłonności do rozpraszania się * Sesja 6 Pomiar czasu koncentracji i opóźnianie momentu rozproszenia uwagi * Sesja 7 Przystosowanie otoczenia * Moduł 3 Myślenie adaptacyjne * Sesja 8 Wprowadzenie do poznawczego modelu ADHD * Sesja 9 Myślenie adaptacyjne * Sesja 10 Strategie myślenia adaptacyjnego - ćwiczenia i powtórzenie * Moduł 4 Dodatkowe umiejętności * Sesja 11 Zastosowanie nabytych umiejętności do radzenia sobie z prokrastynacją * Sesja 12 Zapobieganie nawrotom
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17569 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej