Notariusze
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
Autor
Abramowicz Adam Krzysztof
(1)
Adamczyk Marcin (prawnik)
(1)
Bielecki Leszek
(1)
Bieluk Jerzy (1963- )
(1)
Cieplak Jacek
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Gola Jan (nauki prawne)
(1)
Horubski Krzysztof
(1)
Kokocińska Katarzyna
(1)
Komierzyńska-Orlińska Eliza
(1)
Kwiatek Błażej
(1)
Morek Rafał
(1)
Ruczkowski Piotr (1973- )
(1)
Skóra Agnieszka
(1)
Szelągowska Agnieszka
(1)
Sławicki Paweł
(1)
Sławicki Piotr
(1)
Wierzbowski Marek (1946- )
(1)
Żywicka Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Dzieci
(20778)
6-8 lat
(10177)
9-13 lat
(9020)
Młodzież
(8474)
0-5 lat
(6937)
Notariusze
(-)
14-17 lat
(4614)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(892)
Szkoły podstawowe
(692)
Szkoły średnie
(599)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(154)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(109)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Kobieta
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 7.
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
A2 (poziom biegłości językowej)
(27)
Klasa 4.
(27)
A1 (poziom biegłości językowej)
(23)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
B1 (poziom biegłości językowej)
(22)
Licea
(21)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Psychiatrzy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
B2 (poziom biegłości językowej)
(15)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
18+
(10)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Inspektorzy ochrony danych
(7)
Temat
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarcze
(1)
Egzekucja administracyjna
(1)
Elektroniczne dostarczanie dokumentów
(1)
Klauzula wykonalności
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Postępowanie cywilne
(1)
Postępowanie egzekucyjne
(1)
Prawo administracyjne
(1)
Prawo gospodarcze publiczne
(1)
Prawo spadkowe
(1)
Spadek
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Komentarz do ustawy
(3)
Komentarz prawny
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prawo Sądowe)
Bibliografia na stronach XII-XIII. Indeks.
Dla sędziów, adwokatów, notariuszy, radców prawnych, studentów i aplikantów zawodów prawniczych.
Rozliczenia związane ze spadkiem. Powołanie do spadku, zachowek, odpowiedzialność za długi spadkowe, dział spadku. Komentarz praktyczny z orzecznictwem. Wzory pism procesowych to publikacja, która stanowi kompleksowe omówienie zagadnień dotyczących rozliczeń związanych ze spadkobraniem oraz procedury z tym związanej.Kolejne, 3. wydanie publikacji opiera się na obowiązujących przepisach ustawy z 23.4.1964 r. - Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1145) oraz ustawy z 17.11.1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1460 ze zm.).Wydanie to jest wzbogacone o najnowsze orzecznictwo oraz poglądy doktryny, a także uwzględnia wszystkie najnowsze zmiany wynikające m.in. z ustawy z 26.4.2019 r. o zmianie ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1080), która dotyczy m.in. wyłączenia działu spadku, zniesienia współwłasności, sprzedaży w postępowaniu egzekucyjnym oraz w upadłości z szeregu rygorów ustawy, a także rozszerza katalog przypadków uprawniających do nabycia nieruchomości rolnych, bez potrzeby ubiegania się o uzyskanie zgody Dyrektora Generalnego KOWR, w przypadku nabycia nieruchomości rolnej w wyniku zniesienia współwłasności, podziału majątku wspólnego po ustaniu małżeństwa oraz działu spadku.Prawo spadkowe to dziedzina, która reguluje przejście praw i obowiązków majątkowych po śmierci właściciela. Prezentowana publikacja koncentruje się zatem na kwestiach rachunkowych związanych ze spadkobraniem.Część I. to praktyczny komentarz obejmujący m.in. następujące zagadnienia: zasady spadkobrania w przypadku rozdysponowania przez testatora poszczególnymi przedmiotami w testamencie (art. 961 KC), obliczanie wartości spadku i udziałów w spadku, odpowiedzialność za długi spadkowe, sporządzanie spisu inwentarza i wykazu inwentarza, obliczanie zachowku, rozliczenia związane z działem spadku, zasady zaliczania darowizn na schedę spadkową oraz zasady doliczania darowizn do substratu zachowku.Celem niniejszej publikacji jest szczegółowe omówienie problematyki rozliczeń spadkowych z uwzględnieniem najnowszego orzecznictwa i poglądów doktryny. Wielkim atutem opracowania jest także podanie sposobów rozliczeń na konkretnych przykładach wraz z ich dokładnym omówieniem.Przykłady zawarte w niniejszej publikacji oparte są na orzeczeniach sądów, a także na hipotetycznych sytuacjach obrazujących omawiane zagadnienia. Ponadto do każdego zagadnienia Autor wyselekcjonował najważniejsze oraz najbardziej przydatne orzecznictwo, które pomoże zrozumieć tę niezwykle trudną tematykę.Część II. publikacji to wzory pism procesowych takie jak m.in.: wniosek o stwierdzenie nabycia spadku z ustawy, wniosek o stwierdzenie nabycia spadku z testamentu z zastosowaniem reguły interpretacyjnej z art. 961 KC, wniosek o stwierdzenie nabycia spadku z testamentu, wniosek o dział spadku, pozew o zachowek, oświadczenie o odrzuceniu spadku, wniosek o sporządzenie spisu inwentarza, a także wykaz inwentarza.Poruszona problematyka ze względu na swój praktyczny charakter powinna okazać się przydatna sędziom, adwokatom, notariuszom i radcom prawnym, a także studentom i aplikantom zawodów prawniczych.
Przedmowa * Wykaz skrótów * Część I. Komentarz praktyczny z orzecznictwem * Rozdział 1. Artykuł 961 KC - rozrządzenie poszczególnymi * przedmiotami jako powołanie do spadku. Reguły * interpretacyjne zawarte w art. 961 KC * 1. Zagadnienia wstępne * 2. Charakter prawny art. 961 KC * 3. Wykładnia woli spadkodawcy * 4. Wątpliwości przy interpretacji woli spadkodawcy * 5. Zapis windykacyjny w kontekście art. 961 KC * 6. Pojęcie przedmiotów majątkowych * 7. Wyczerpywanie przez rozrządzenia testamentowe prawie * całego spadku * 8. Wyczerpanie prawie całego spadku - stosunek wartości majątku * rozporządzonego i pozostałego- * 9. Chwila właściwa dla oceny czy dyspozycje wyczerpały prawie * cały spadek * 10. Subiektywna lub obiektywna ocena wartości przedmiotów * majątkowych * 11. Rozbieżność między świadomością spadkodawcy na temat * stanu jego majątku a jego rzeczywistym majątkiem * 12. Stan majątku z chwili sporządzania testamentu czy z chwili * otwarcia spadku * 13. Obliczanie udziałów spadkobierców * 14. Artykuł 961 KC a dział spadku * 15. Przegląd orzecznictwa * Rozdział 2. Zachowek * 1. Charakter prawny zachowku * 2. Funkcje zachowku * 3. Krąg osób uprawnionych do zachowku * 4. Osoby wyłączone z zachowku * 5. Wysokość zachowku - 1/2 czy 2/3? * 5.1. Uwagi wstępne * 5.2. Pojęcie trwałej niezdolności do pracy * 5.3. Małoletniość * 6. Zastosowanie art. 5 KC do roszczenia o zachowek * 7. Sytuacje, w których należy się zachowek * 8. Testament negatywny * 9. Obliczanie wysokości zachowku * 9.1. Uwagi ogólne * 9.2. Kontrowersje związane z art. 992 KC * 9.3. Obliczanie wartości spadku oraz substratu zachowku * 9.3.1. Skład spadku - aktywa * 9.3.2. Nieruchomości * 9.3.3. Prawa rzeczowe ograniczone * 9.3.4. Inne składniki spadku - posiadanie * 9.3.5. Wierzytelności * 9.4. Skład spadku - pasywa (długi spadkowe) * 9.5. Zobowiązania podatkowe * 9.6. Stan spadku i ustalenie jego wartości w celu obliczenia * zachowku * 9.7. Chwila ustalenia cen na potrzeby określenia substratu * zachowku * 9.8. Doliczenie do spadku darowizn i zapisów windykacyjnych * 10. Odsetki * 11. Umowa o zrzeczenie się prawa do zachowku * 12. Przegląd orzecznictwa * Rozdział 3. Odpowiedzialność za długi spadkowe * 1. Zagadnienia wstępne * 2. Pojęcie długu * 2.1. Dług a odpowiedzialność * 2.2. Pojęcie długów spadkowych * 2.3. Rodzaje długów spadkowych * 3. Odpowiedzialność za długi spadkowe do chwili przyjęcia * spadku * 3.1. Zagadnienia wstępne * 3.2. Czynności w ramach zarządu nad spadkiem dokonane * przez spadkobiercę przed odrzuceniem przez niego spadku * 3.3. Odpowiedzialność ograniczona do określonej masy * majątkowej * 3.4. Egzekucja wyłącznie ze spadku - art. 836 KPC * 3.5. Odpowiedzialność osobista spadkobiercy * 3.6. Odpowiedzialność spadkobiercy ograniczona składem * spadku * 3.7. Realizacja roszczeń wobec masy spadkowej * 3.8. Żądanie uznania odrzucenia spadku za bezskuteczne * 4. Odpowiedzialność za długi spadkowe po przyjęciu spadku * 4.1. Podstawy odpowiedzialności za długi spadkowe w razie * przyjęcia spadku wprost * 4.2. Termin na odrzucenie spadku * 4.3. Uchylenie się od skutków oświadczenia woli przy fikcji * prawnej przyjęcia spadku wprost po upływie terminu * 4.4. Zmiana sytuacji spadkobiercy po przyjęciu spadku * (po upływie terminu do przyjęcia spadku) * 4.5. Odpowiedzialność rzeczowa spadkobiercy * 4.6. Odpowiedzialność za długi spadkowe * a kwestie majątkowe małżeńskie * 4.7. Wnioski * 5. Przyjęcie spadku z dobrodziejstwem inwentarza * 5.1. Podstawy odpowiedzialności za długi spadkowe w razie * przyjęcia spadku z dobrodziejstwem inwentarza * 5.2. Postępowanie egzekucyjne w przypadku ograniczenia * odpowiedzialności (art. 319 KPC) * 5.2.1. Ograniczenie odpowiedzialności w przypadku * przyjęcia spadku z dobrodziejstwem inwentarza * 5.2.2. Spadek bez aktywów * 5.2.3. Powództwo przeciwegzekucyjne w przypadku * ograniczenia odpowiedzialności w tytule * egzekucyjnym lub wykonawczym * 6. Odpowiedzialność współspadkobierców. Rozliczenia pomiędzy * spadkobiercami * 7. Spis inwentarza i wykaz inwentarza * 7.1. Uwagi ogólne * 7.2. Spis inwentarza * 7.2.1. Stan prawny obowiązujący przed 18.10.2015 r * 7.2.2. Spis inwentarza - uwagi ogólne * 7.2.3. Ogłoszenie o wydaniu postanowienia o sporządzeniu * spisu inwentarza * 7.2.4. Tryb sporządzania spisu inwentarza * 7.3. Wykaz inwentarza * 7.3.1. Uwagi ogólne * 7.3.2. Zawartość wykazu inwentarza * 8. Jak sporządzić wykaz inwentarza * 8.1. Dane dotyczące przedmiotów majątkowych należących * do spadku oraz zapisów windykacyjnych z podaniem * ich wartości według stanu i cen z chwili otwarcia spadku * 8.2. Dane dotyczące długów spadkowych oraz ich wysokość * 8.3. Porównanie wykazu inwentarza do innych podobnych * deklaracji związanych ze stanem majątku * 8.4. Ogłoszenie o złożeniu wykazu inwentarza * 8.5. Udostępnianie wykazu inwentarza * 8.6. Skutki niesporządzenia wykazu inwentarza * 8.7. Ograniczenie odpowiedzialności spadkobiercy * 8.8. Konflikt wykazów inwentarza * 8.9. Konflikt między spisem inwentarza a wykazem * 9. Błędy w spisie i wykazie inwentarza, nierzetelny spis i wykaz * inwentarza * 9.1. Odpowiedzialność za nierzetelny spis inwentarza i wykaz * inwentarza * 9.2. Drugi niepewne (sporne) * 9.3. Wymóg należytej staranności w ustalaniu składu spadku * 10. Likwidacja majątku spadkowego * 11. Odpowiedzialność od chwili działu spadku * 12. Odpowiedzialność za długi spadkowe w szczególnych * przypadkach * 12.1. Zachowek * 12.2. Zapisy zwykłe i polecenia * 12.3. Zmniejszenie zapisów i poleceń z tytułu uprawnienia * do zachowku * 12.4. Odpowiedzialność spadkobiercy, gdy w skład spadku * wchodzi gospodarstwo rolne * 12.5. Odpowiedzialność za "inne obowiązki" - art. 922 ? 3 KC * 12.6. Odpowiedzialność zapisobiercy windykacyjnego za długi * spadkowe * 12.6.1. Uwagi ogólne * 12.6.2. Odpowiedzialność do przyjęcia spadku * 12.6.3. Odpowiedzialność od przyjęcia spadku do działu * spadku * 12.6.4. Przedsiębiorstwo lub gospodarstwo rolne * - konsekwencje zapisu windykacyjnego * 12.6.5. Odpowiedzialność po dziale spadku * 12.6.6. Ochrona zapisobiercy windykacyjnego przed * nadmierną odpowiedzialnością * 13. Przegląd orzecznictwa * Rozdział 4. Rozliczenia związane z działem spadku * 1. Zaliczanie na schedę spadkową * 1.1. Uwagi ogólne * 1.2. Literatura przedmiotu * 1.3. Prymat podziału fizycznego rzeczy * 1.4. Umowny dział spadku * 2. Ustalanie składu i wartości spadku (postępowanie sądowe) * 2.1. Uwagi ogólne * 2.2. Zasada surogacji * 2.3. Wartość spadku podlegającego podziałowi * 3. Nieruchomości rolne * 3.1. Uwagi ogólne * 3.2. Pojęcie nieruchomości rolnej * 3.3. Pojęcie nabycia nieruchomości rolnej * 3.4. Ograniczenia w nabywaniu nieruchomości rolnych * niemające zastosowania przy dziale spadku * 3.5. Osoba bliska - pojęcie i stosunek do kręgu dziedziczenia * 3.6. Wyłączenia z obowiązków związanych z nabyciem * nieruchomości rolnej * 3.7. Prawo nabycia * 3.8. Udziały lub akcje spółek będących właścicielami * nieruchomości rolnych * 4. Gospodarstwo rolne * 4.1. Uwagi ogólne * 4.2. Przeprowadzenie podziału gospodarstwa rolnego * 4.3. Artykuł 216 KC * 5. Inne rozliczenia przy dziale spadku * 5.1. Długi w dziale spadku * 5.2. Zapisy i inne roszczenia a dział spadku * 6. Zaliczanie darowizn i zapisów windykacyjnych na schedę * spadkową * 6.1. Uwagi ogólne * 6.2. Tryb - sądowy i umowny * 6.3. Krąg osób obowiązanych do zaliczenia darowizn i zapisów * windykacyjnych * 6.4. Kompetencje spadkobiercy do modyfikacji obowiązku * zaliczenia darowizn i zapisów windykacyjnych na schedę * spadkową * 6.5. Darowizny podlegające zaliczeniu * 6.6. Niezaliczenie na schedę spadkową wartości gospodarstwa * rolnego przekazanego spadkobiercy w drodze umowy * 6.7. Zaliczanie zapisów windykacyjnych * 6.8. Koszty wychowania i wykształcenia podlegające zaliczeniu * na schedę spadkową * 7. Wyłączenia z zaliczenia na schedę spadkową * 7.1. Darowizny drobne * 7.2. Darowizna od innej osoby niż spadkodawca * 7.3. Dyspozycja wkładem oszczędnościowym na wypadek * śmierci * 7.4. Zapis zwykły * 7.5. Umowa dożywocia * 7.6. Pomoc rodzinna * 8. Tryb przeprowadzania zaliczenia na schedę spadkową * 8.1. Uwagi ogólne * 9. Wycena przedmiotu darowizny i zapisu windykacyjnego * 9.1. Uwagi ogólne * 9.2. Zapisy windykacyjne * 10. Przegląd orzecznictwa * Część II. Wzory pism procesowych * 1. Wniosek o stwierdzenie nabycia spadku z ustawy * 2. Wniosek o stwierdzenie nabycia spadku z testamentu * z zastosowaniem reguły interpretacyjnej z art. 961 KC * 3. Wniosek o stwierdzenie nabycia spadku z testamentu * 4. Pozew o zachowek * 5. Oświadczenie o odrzuceniu spadku * 6. Wniosek o sporządzenie spisu inwentarza * 7. Wykaz inwentarza * 8. Wniosek o dział spadku * 9. Umowa o dział spadku * Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58067 (1 egz.)
Kaucja: 143,65 zł
Książka
W koszyku
Mediacje : teoria i praktyka / redakcja naukowa Ewa Gmurzyńska, Rafał Morek. - 3. wydanie rozszerzone. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2018. - 551 stron : ilustracje ; 24 cm.
Dla wszystkich osób zainteresowanych mediacją i efektywnym rozwiązywaniem sporów, w tym zwłaszcza do: przedsiębiorców i menedżerów, sędziów, notariuszy, adwokatów, radców prawnych, aplikantów, studentów a także do mediatorów.
Przedstawiana publikacja jest najobszerniejszym na polskim rynku wydawniczym podręcznikiem mediacji. Autorzy - wykładowcy akademiccy i mediatorzy współpracujący z Centrum Rozwiązywania Sporów i Konfliktów przy Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego - dzielą się z Czytelnikami wiedzą i praktycznymi wskazówkami dotyczącymi rozwiązywania konfliktów. Książka zawiera kompendium wiedzy o mediacji i jej zastosowaniu w różnych dziedzinach stosunków społecznych i prawnych i jest uzupełniona przykładami zaczerpniętymi z bogatej praktyki mediacyjnej autorów, dotyczącymi mediacji: cywilnych, gospodarczych, rodzinnych, pracowniczych, karnych, administracyjnych, w sporach społecznych i konsumenckich. Czytelnicy znajdą w niej omówienie historycznych i kulturowych uwarunkowań mediacji w Polsce oraz kierunków jej potencjalnego rozwoju w przyszłości, np. w zakresie sporów związanych z handlem elektronicznym i internetem. Książka jest skierowana do wszystkich osób zainteresowanych mediacją i efektywnym rozwiązywaniem sporów, w tym zwłaszcza do: przedsiębiorców i menedżerów, sędziów, notariuszy, adwokatów, radców prawnych, aplikantów, studentów, a także do mediatorów oraz rosnącego grona uczestników mediacji, którzy chcieliby wzbogacić swoją wiedzę na jej temat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 327 (1 egz.)
Kaucja: 74,25 zł
Książka
W koszyku
(Komentarze Praktyczne)
Bibliografia, orzecznictwo na stronach 479-488.
Ustawa o doręczeniach elektronicznych z 18 listopada 2020 r. to podstawowy akt normatywny ustanawiający nowe zasady doręczeń korespondencji drogą elektroniczną przez podmioty publiczne i do podmiotów publicznych. W publikacji przedstawiono: terminy i zasady przyjęcia fikcji prawnej doręczenia zastępczego w publicznej usłudze rejestrowanego doręczenia elektronicznego, kwalifikowanej usłudze rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usłudze hybrydowej; zasady reklamacji i postępowanie reklamacyjne za niewykonanie lub nienależyte wykonanie publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej, a także odpowiedzialność operatora wyznaczonego w tym zakresie; doręczanie korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczania elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej; warunki przekształcania korespondencji – pisma w postaci elektronicznej – w przesyłkę listową (wydruk) w ramach publicznej usługi hybrydowej; obowiązki ustawowe podmiotów publicznych, przedstawicieli zawodów prawniczych i przedsiębiorców wpisanych do KRS albo CEiDG. W książce omówiono także zagadnienia wystawiania dowodu wysłania oraz dowodu otrzymania, funkcjonowania bazy adresów elektronicznych, w tym dostęp do niej i wyszukiwanie adresatów, a także nieprawidłowości w procesie doręczania oraz ich konsekwencje prawne. Prezentowane poglądy i wnioski są wynikiem wieloletniego doświadczenia naukowego oraz zawodowego autorów, związanego ze stosowaniem prawa w ramach pracy w administracji publicznej i w sektorze prywatnym. Opracowanie jest przeznaczone zarówno dla pracowników administracji publicznej, jak i adwokatów, radców prawnych, sędziów. Zainteresuje także pracowników naukowych oraz studentów kierunków prawniczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58651 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Postępowanie klauzulowe : art. 776-795 k.p.c. : komentarz / Paweł Sławicki, Piotr Sławicki. - Stan prawny na 1 stycznia 2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 429, [1] strona ; 21 cm.
(Komentarze Praktyczne)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 387-[430].
W komentarzu omówiono przepisy regulujące postępowanie klauzulowe, będące istotnym elementem niemal wszystkich postępowań cywilnych, a w praktyce stwarzające trudności i powodujące rozbieżności w ich interpretacji. W opracowaniu uwzględniono zmiany legislacyjne wprowadzone ustawą z 4.07.2019 r., tzw. dużą nowelizacją Kodeksu postępowania cywilnego, a także dorobek literatury prawniczej, bogate orzecznictwo Sądu Najwyższego oraz co szczególnie istotne orzecznictwo sądów powszechnych. Książka zawiera praktyczne wskazówki w zakresie postępowania klauzulowego, przydatne zarówno dla orzekających w tym postępowaniu: sędziów, referendarzy sądowych, jak i jego uczestników: adwokatów, radców prawnych. Będzie stanowić także źródło wskazówek dla podmiotów prowadzących postępowania egzekucyjne - komorników sądowych, jak i sporządzających pozasądowe tytuły egzekucyjne - notariuszy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57532 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komentarze)
Na stronie tytułowej: prawo przedsiębiorców, ustawa o CEiDG, ustawa o Rzeczniku MŚP, ustawa o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytoriu RP.
Bibliografia, orzecznictwo na stronach 469-[483].
Konstytucja biznesu. Komentarz stanowi pierwsze na rynku wydawniczym omówienie pakietu czterech aktów prawnych tworzących fundamenty regulacji gospodarczej i zarazem publicznego prawa gospodarczego, które weszły w życie 30.04.2018 r.Należą do nich ustawy uchwalone 6.03.2018 r.:- Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2018 r. poz. 646 ze zm.),- o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji Przedsiębiorców (Dz.U. z 2018 r. poz. 647),- o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców (Dz.U. z 2018 r. poz. 648),- o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2018 r. poz. 649)które zastąpiły ustawę z 2.07.2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2017 r. poz. 2168 ze zm.) i jednocześnie stały się najważniejszymi aktami prawnymi prawa gospodarczego.Komentowane przepisy ustawy mają systemowe znaczenie dla prawa gospodarczego oraz przede wszystkim dla praktyki obrotu gospodarczego, ponieważ wyznaczają zasadnicze relacje między przedsiębiorcami a organami władzy publicznej.Publikacja jest przeznaczona dla prawników praktyków: adwokatów, radców prawnych, notariuszy, komorników, doradców podatkowych, sędziów, a także dla przedsiębiorców, pracowników administracji rządowej i samorządowej, działów kadr oraz zasobów ludzkich. Będzie cennym źródłem wiedzy dla aplikantów adwokackich i radcowskich oraz przedstawicieli nauki i studentów prawa i ekonomii.
Wstęp * USTAWA Z 6.03.2018 R. - PRAWO PRZEDSIĘBIORCÓW * Rozdział 1 * Przepisy ogólne * Art. 1. [Zakres przedmiotowy i podmiotowy ustawy] * Art. 2. [Wolność działalności gospodarczej i równość przedsiębiorców] * Art. 3. [Definicja działalności gospodarczej] * Art. 4. [Definicja przedsiębiorcy] * Art. 5. [Działalność nieewidencjonowana] * Art. 6. [Wyłączenia spod stosowania przepisów ustawy] * Art. 7. [Definicje ustawowe] * Art. 8. [Zasada "co nie jest prawem zabronione, jest dozwolone"] * Art. 9. [Obowiązek wykonywania działalności gospodarczej zgodnie * z zasadami uczciwej konkurencji i poszanowania * dobrych obyczajów] * Art. 10. [Zasada domniemania uczciwości przedsiębiorcy] * Art. 11. [Zasada przyjaznej interpretacji przepisów] * Art. 12. [Zasady pogłębiania zaufania, proporcjonalności, bezstronności * i równego traktowania] * Art. 13. [Zasada odpowiedzialności urzędników za naruszenie prawa] * Art. 14. [Zasada pewności prawa] * Art. 15. [Zasada udzielania informacji] * Art. 16. [Instytucja Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców] * Rozdział 2 * Podejmowanie, wykonywanie i zakończenie działalności gospodarczej * Art. 17. [Wpis do rejestru przedsiębiorców lub do CEIDG] * Art. 18. [Ulga na start] * Art. 19. [Obowiązek rozliczeń za pośrednictwem rachunku płatniczego] * Art. 20. [Numer identyfikacji podatkowej (NIP)] * Art. 21. [Odpowiednie oznaczenie towarów wprowadzanych do obrotu * na terytorium RP] * Art. 22. [Istota zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej; * zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej * przez wspólników s.c] * Art. 23. [Okres zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej] * Art. 24. [Wnioskowy tryb zawieszenia i wznowienia wykonywania * działalności gospodarczej; początek okresu zawieszenia; * wpis informacji do rejestru przedsiębiorców lub do CEIDG] * Art. 25. [Dozwolone i nakazane działania przedsiębiorcy w okresie * zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej] * Art. 26. [Konsekwencje wykreślenia z CEIDG] * Rozdział 3 * Załatwianie spraw z zakresu działalności gospodarczej * Art. 27. [Zasada szybkości postępowania] * Art. 28. [Zasada współdziałania organów] * Art. 29. [Zasada żądania przedłożenia dokumentu] * Art. 30. [Zasada rozsądnych terminów] * Art. 31. [Obowiązek przyjęcia pisma lub wniosku niekompletnego] * Art. 32. [Potwierdzenie przyjęcia wniosku] * Art. 33. [Objaśnienia prawne] * Art. 34. [Wydanie interpretacji indywidualnej] * Art. 35. [Związanie wykładnią; utrwalona praktyka interpretacyjna] * Art. 36. [Punkt Informacji dla Przedsiębiorcy] * Rozdział 4 * Reglamentacja działalności gospodarczej * Art. 37. [Działalność gospodarcza koncesjonowana; organ koncesyjny] * Art. 38. [Publikacja informacji o warunkach uzyskania koncesji] * Art. 39. [Odmowa udzielenia koncesji lub ograniczenie zakresu koncesji; * czasowe wstrzymanie udzielania koncesji] * Art. 40. [Kontrola koncesjonariusza] * Art. 41. [Zezwolenie na wykonywanie działalności gospodarczej] * Art. 42. [Warunki udzielenia zezwolenia na wykonywanie działalności * gospodarczej] * Art. 43. [Wpis przedsiębiorcy do rejestru działalności regulowanej; * kontrola działalności regulowanej] * Art. 44. [Zakres czasowy i terytorialny koncesji; zezwolenia lub wpisu * do rejestru działalności regulowanej; lista rodzajów * działalności gospodarczej wymagających uzyskania koncesji; * zezwolenia albo wpisu do rejestru działalności regulowanej] * Rozdział 5 * Ograniczenia kontroli działalności gospodarczej * Art. 45. [Zasady i tryb kontroli] * Art. 46. [Odszkodowanie za szkodę poniesioną w związku z czynnościami * kontrolnymi wykonywanymi niezgodnie z prawem] * Art. 47. [Analiza prawdopodobieństwa naruszenia prawa] * Art. 48. [Zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli; * uprzednie czynności kontrolne] * Art. 49. [Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli] * Art. 50. [Obecność przedsiębiorcy lub jego przedstawiciela podczas * wykonywania czynności kontrolnych] * Art. 51. [Miejsce przeprowadzania kontroli] * Art. 52. [Sposób wykonywania czynności kontrolnych] * Art. 53. [Protokół kontroli] * Art. 54. [Prowadzenie więcej niż jednej kontroli] * Art. 55. [Czas trwania kontroli] * Art. 56. [Przerwanie kontroli] * Art. 57. [Książka kontroli] * Art. 58. [Wyłączenie możliwości przeprowadzenia ponownej kontroli * przez ten sam organ] * Art. 59. [Sprzeciw przedsiębiorcy; skarga na przewlekłe prowadzenie kontroli] * Art. 60. [Nakaz wstrzymania wykonywania działalności gospodarczej] * Art. 61. [Wyłączenie stosowania przepisów o prowadzeniu więcej * niż jednej kontroli oraz o czasie trwania kontroli w przypadku * wybranych rodzajów działalności] * Art. 62. [Wyłączenie stosowania wybranych przepisów o kontroli] * Art. 63. [Wyłączenie stosowania wybranych przepisów o kontroli] * Art. 64. [Wyłączenie stosowania wybranych przepisów o kontroli * w przypadku kontroli wszczętej na wniosek przedsiębiorcy * oraz kontroli w zakresie realizacji programów polityki spójności] * Art. 65. [Wyłączenie stosowania przepisów w przypadku kontroli * na podstawie przepisów Prawa atomowego, kontroli * celno-skarbowej oraz kontroli w zakresie gospodarki odpadami] * Rozdział 6 * Zasady opracowywania projektów aktów normatywnych z zakresu * prawa gospodarczego oraz oceny ich funkcjonowania * Art. 66. [Wymóg uwzględniania ważnego interesu publicznego * i rozważenia możliwości powstrzymania się od ingerencji prawnej] * Art. 67. [Kierowanie się zasadą proporcjonalności i adekwatności] * Art. 68. [Dążenie do proporcjonalnego ograniczania obowiązków * administracyjnych wobec przedsiębiorców] * Art. 69. [Opracowywanie ocen funkcjonowania aktów normatywnych] * Art. 70. [Obowiązek przeglądu funkcjonowania aktów normatywnych] * Art. 71. [Wyłączenie stosowania ustawy do wykonywania inicjatywy * ustawodawczej przez obywateli] * Rozdział 7 * Przepis końcowy * Art. 72. [Wejście w życie] * USTAWA Z 6.03.2018 R. O CENTRALNEJ EWIDENCJI I INFORMACJI * O DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ I PUNKCIE INFORMACJI DLA PRZEDSIĘBIORCY * Dział I * Przepisy ogólne * Art. 1. [Przedmiot ustawy] * Dział II * Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej * Rozdział 1 * Przepisy ogólne * Art. 2. [Zadania CEIDG] * Art. 3. [Systemy teleinformatyczne wykorzystywane w zakresie * przekazywania danych z i do CEIDG; formularz elektroniczny * wniosku o wpis do CEIDG] * Art. 4. [Wyłączenie stosowania przepisów w zakresie niektórych * rodzajów działalności związanej z rolnictwem] * Rozdział 2 * Wpis do CEIDG danych ewidencyjnych oraz informacyjnych * Art. 5. [Dane podlegające wpisowi do CEIDG] * Art. 6. [Wniosek o wpis do CEIDG] * Art. 7. [Oświadczenia składane wraz z wnioskiem o wpis do CEIDG] * Art. 8. [Urzędowe poświadczenie odbioru wniosku składanego w formie * elektronicznej; złożenie wniosku o wpis do CEIDG w formie * papierowej, archiwizacja wniosków i związanych z nimi dokumentów] * Art. 9. [Kompetencja ministra do żądania udostępnienia dokumentów * związanych z wnioskami składanymi w postaci papierowej] * Art. 10. [Niepoprawny wniosek o wpis do CEIDG; podpis na wniosku] * Art. 11. [Korzystanie z informacji z rejestrów publicznych w zakresie * danych z wniosku o wpis do CEIDG] * Art. 12. [Obowiązki rejestracyjne wykonywane za pośrednictwem CEIDG] * Art. 13. [Opłaty za wpis do CEIDG] * Art. 14. [Złożenie do CEIDG informacji o niepodjęciu działalności * gospodarczej] * Art. 15. [Wniosek o zmianę wpisu lub wykreślenie przedsiębiorcy z CEIDG] * Art. 16. [Domniemanie prawdziwości danych w CEIDG oraz nieprzerwanego * prowadzenia działalności przez przedsiębiorcę] * Art. 17. [Obowiązek posiadania przez przedsiębiorcę tytułu prawnego * do nieruchomości wskazanej jako adres do doręczeń * lub miejsce stałego wykonywania działalności] * Rozdział 3 * Wpis do CEIDG informacji o zawieszeniu i wznowieniu wykonywania * działalności gospodarczej * Art. 18. [Uprawnienie do złożenia wniosku o zawieszenie wykonywania * działalności gospodarczej] * Art. 19. [Informacja w CEIDG o dacie wznowienia wykonywania * działalności gospodarczej] * Art. 20. [Wniosek o zmianę wpisu w CEIDG składany przez przedsiębiorcę * zawieszającego lub wznawiającego wykonywanie działalności * gospodarczej] * Rozdział 4 * Informacje dopisywane do CEIDG z urzędu * Art. 21. [Wpis informacji do CEIDG z urzędu] * Art. 22. [Przekazywanie informacji wpisanych do CEIDG z urzędu innym * podmiotom] * Art. 23. [Informacje przekazywane do CEIDG przez sądy] * Art. 24. [Przekazywanie do CEIDG informacji o przekształceniu * przedsiębiorcy w jednoosobową spółkę kapitałową] * Art. 25. [Przekazywanie informacji o zakazie prowadzenia działalności] * Art. 26. [Informacje przekazywane do CEIDG przez Krajowy Rejestr Karny] * Art. 27. [Przekazywanie do CEIDG informacji o wstrzymaniu wykonania, * uchyleniu lub zmianie orzeczenia o zakazie prowadzenia * działalności gospodarczej] * Art. 28. [Formularz elektroniczny wykorzystywany do przekazywania * informacji do CEIDG] * Rozdział 5 * Wykreślenie przedsiębiorcy z CEIDG i sprostowanie wpisu w CEIDG * Art. 29. [Podstawy wykreślenia przedsiębiorcy z CEIDG z urzędu] * Art. 30. [Termin wykreślenia przedsiębiorcy z CEIDG] * Art. 31. [Przekazywanie innym podmiotom informacji o wykreśleniu * przedsiębiorcy z CEIDG z urzędu] * Art. 32. [Niezgodność wpisanych danych z rzeczywistym stanem rzeczy; * brak tytułu prawnego do nieruchomości] * Art. 33. [Wykreślenie przedsiębiorcy z CEIDG a usunięcie danych z CEIDG] * Art. 34. [Prostowanie wpisów do CEIDG] * Art. 35. [Przekazywanie innym podmiotom informacji o wykreśleniu * przedsiębiorcy z CEIDG oraz o sprostowaniu wpisu w CEIDG] * Art. 36. [Adres do doręczeń przedsiębiorcy wpisanego do CEIDG] * Art. 37. [Zmiany we wpisie do CEIDG przedsiębiorcy wykreślonego z CEIDG] * Rozdział 6 * Zasady publikowania w CEIDG informacji o pełnomocnikach i prokurentach * Art. 38. [Informacja w CEIDG o pełnomocniku lub prokurencie * przedsiębiorcy] * Art. 39. [Wniosek o publikację w CEIDG informacji o pełnomocniku * lub prokurencie przedsiębiorcy; skutki prawne publikacji informacji] * Art. 40. [Warunki poprawności wniosku o publikację w CEIDG informacji * i pełnomocniku lub prokurencie przedsiębiorcy] * Art. 41. [Potwierdzenie w CEIDG upoważnienia pełnomocnika lub * prokurenta do prowadzenia sprawy w imieniu przedsiębiorcy] * Art. 42. [Wyłączenie stosowania przepisów w zakresie spraw podatkowych] * Rozdział 7 * Udostępnianie danych przez CEIDG * Art. 43. [Dane i informacje udostępniane przez CEIDG; * termin udostępnienia informacji] * Art. 44. [Udostępnianie przez CEIDG informacji związanych z koncesjami, * licencjami, zezwoleniami oraz z wpisem do rejestru działalności * regulowanej] * Art. 45. [Jawność danych udostępnianych przez CEIDG; udostępnianie * danych za pośrednictwem strony internetowej CEIDG] * Art. 46. [Zaświadczenie o wpisie do CEIDG] * Art. 47. [Nieodpłatne udostępnianie danych w inny sposób * niż za pośrednictwem strony internetowej CEIDG] * Art. 48. [Udostępnianie danych CEIDG organom administracji] * Art. 49. [Usunięcie danych z CEIDG] * Art. 50. [Stosowanie przepisów o ochronie danych osobowych * do danych udostępnianych przez CEIDG] * Dział III * Punkt Informacji dla Przedsiębiorcy * Art. 51. [Zadania Punktu] * Art. 52. [Wnioski, oświadczenia i notyfikacje składane za pośrednictwem * Punktu] * Art. 53. [Informacje udostępniane przez Punkt] * Art. 54. [Doradztwo w indywidualnych sprawach] * Art. 55. [Informacje o adresach stron internetowych pojedynczych * punktów kontaktowych w innych państwach] * Art. 56. [Obowiązek wykorzystywania środków komunikacji elektronicznej] * Art. 57. [Obowiązek umożliwienia dokonania płatności elektronicznej * opłaty za przeprowadzenie sprawy] * Art. 58. [Delegacja ustawowa - zasady współpracy właściwych * organów z Punktem] * Art. 59. [Delegacja ustawowa - szczegółowy tryb i sposób funkcjonowania * oraz korzystania z Punktu] * Art. 60. [Powierzenie innym podmiotom realizacji zadań Punktu] * Art. 61. [Udostępnianie informacji o warunkach udostępniania * i korzystania z usług Punktu] * Art. 62. [Obowiązek stosowania powszechnego i zrozumiałego języka] * Art. 63. [Zapewnienie spójności systemów teleinformatycznych] * Art. 64. [Informowanie przedsiębiorców o ważnych wydarzeniach, * terminach i obowiązkach; udostępnianie usług Punktu * za pośrednictwem innych placówek] * Art. 65. [Dane udostępniane w Punkcie przez właściwych ministrów] * Art. 66. [Zgłaszanie uwag związanych z funkcjonowaniem Punktu] * Dział IV * Przepis końcowy * Art. 67. [Wejście w życie] * USTAWA Z 6.03.2018 R. O RZECZNIKU * MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORCÓW * Art. 1. [Zadania Rzecznika, pojęcie przedsiębiorcy] * Art. 2. [Wymagania na stanowisku Rzecznika] * Art. 3. [Powołanie Rzecznika] * Art. 4. [Kadencja Rzecznika] * Art. 5. [Odwołanie Rzecznika] * Art. 6. [Ograniczenie możliwości prowadzenia innej działalności * przez osobę na stanowisku Rzecznika] * Art. 7. [Zastępca Rzecznika] * Art. 8. [Katalog zadań Rzecznika] * Art. 9. [Uprawnienia Rzecznika w zakresie ochrony praw przedsiębiorców] * Art. 10. [Tryb podejmowania i wykonywania czynności przez Rzecznika] * Art. 11. [Wnioskowanie przez Rzecznika o podjęcie określonych działań * przez organy, organizacje i instytucje publiczne] * Art. 12. [Obowiązki organów, organizacji i instytucji publicznych * w zakresie współdziałania z Rzecznikiem] * Art. 13. [Przetwarzanie i ujawnianie danych osobowych przez Rzecznika] * Art. 14. [Coroczne sprawozdania z działalności Rzecznika] * Art. 15. [Biuro Rzecznika] * Art. 16. [Ujmowanie w budżecie państwa i pokrywanie wydatków * związanych z funkcjonowaniem Rzecznika] * Art. 17. [Limit wydatków z budżetu państwa] * Art. 18. [Wejście w życie] * USTAWA Z 6.03.2018 R. O ZASADACH UCZESTNICTWA PRZEDSIĘBIORCÓW * ZAGRANICZNYCH I INNYCH OSÓB ZAGRANICZNYCH W OBROCIE * GOSPODARCZYM NA TERYTORIUM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ * Rozdział 1 * Przepisy ogólne * Art. 1. [Przedmiot ustawy] * Art. 2. [Uprawnienie osób zagranicznych do prowadzenia działalności * gospodarczej na terytorium RP] * Art. 3. [Definicje legalne] * Rozdział 2 * Działalność gospodarcza osób zagranicznych * Art. 4. [Osoby zagraniczne mogące prowadzić działalność gospodarczą * na takich samych zasadach jak obywatele polscy] * Rozdział 3 * Transgraniczna działalność usługowa * Art. 5. [Dopuszczalność czasowego świadczenia usług przez usługodawcę * z państwa członkowskiego] * Art. 6. [Zakaz stosowania wymogów ograniczających korzystanie * z usług zagranicznych] * Art. 7. [Świadczenie usług transgranicznych samodzielnie * lub z innymi usługodawcami] * Art. 8. [Informacje udostępniane na wniosek usługobiorcy] * Art. 9. [Rozpowszechnianie informacji o usłudze świadczonej * przez usługodawcę wykonującego zawód regulowany] * Art. 10. [Zakaz dyskryminacji usługobiorców] * Art. 11. [Obowiązki informacyjne wobec usługobiorców] * Art. 12. [Usługi wyłączone spod regulacji] * Art. 13. [Odpowiednie stosowanie przepisów innych ustaw] * Rozdział 4 * Oddziały przedsiębiorców zagranicznych * Art. 14. [Uprawnienie przedsiębiorców zagranicznych * do tworzenia oddziałów] * Art. 15. [Przedmiot działalności gospodarczej oddziału przedsiębiorcy * zagranicznego] * Art. 16. [Osoba upoważniona w oddziale do reprezentowania * przedsiębiorcy zagranicznego] * Art. 17. [Wpis oddziału do rejestru przedsiębiorców] * Art. 18. [Dodatkowe obowiązki przedsiębiorcy zagranicznego * tworzącego oddział] * Art. 19. [Dodatkowe obowiązki przedsiębiorcy zagranicznego * po utworzeniu oddziału] * Art. 20. [Zakaz wykonywania działalności gospodarczej przez * przedsiębiorcę zagranicznego w ramach oddziału] * Rozdział 5 * Przedstawicielstwa przedsiębiorców zagranicznych * Art. 21. [Uprawnienie przedsiębiorców zagranicznych do tworzenia * przedstawicielstw] * Art. 22. [Zakres działania przedstawicielstwa] * Art. 23. [Przedstawicielstwa utworzone przez osoby zagraniczne] * Art. 24. [Obowiązek wpisu do rejestru przedstawicielstw] * Art. 25. [Dokonanie i okres obowiązywania wpisu do rejestru * przedstawicielstw] * Art. 26. [Treść i załączniki do wniosku o wpis do rejestru przedstawicielstw, * tytuł prawny do siedziby przedstawicielstwa] * Art. 27. [Rejestr przedstawicielstw] * Art. 28. [Odmowa wpisu do rejestru przedstawicielstw] * Art. 29. [Obowiązki przedsiębiorcy zagranicznego tworzącego * przedstawicielstwo] * Art. 30. [Wykreślenie przedstawicielstwa z rejestru z urzędu] * Art. 31. [Wykreślenie przedstawicielstwa z rejestru na wniosek] * Rozdział 6 * Współpraca międzynarodowa właściwych organów w zakresie * świadczenia usług * Art. 32. [Zadania ministra w zakresie współpracy międzynarodowej] * Art. 33. [Zasady współpracy międzynarodowej] * Art. 34. [Udzielanie informacji i prowadzenie kontroli na wniosek organu * innego państwa członkowskiego] * Art. 35. [Przekazywanie informacji dotyczących postępowań * dyscyplinarnych, karnych i administracyjnych oraz rozstrzygnięć * związanych z nadużyciami finansowymi] * Art. 36. [Wystąpienie do organu państwa członkowskiego o podjęcie * określonych działań wobec usługodawcy] * Art. 37. [Wnioskowanie o podjęcie działań wobec usługodawcy z RP * czasowo świadczącego usługi na terytorium innego państwa * członkowskiego] * Art. 38. [Przekazywanie informacji o działalności usługodawcy z innego * państwa członkowskiego mogącej wyrządzić szkodę lub * stanowiącej zagrożenie dla bezpieczeństwa] * Art. 39. [Postać elektroniczna wniosków, zawiadomień i informacji; * zakaz użycia informacji w innym celu] * Art. 40. [Zakres wniosków adresowanych do organów z państw członkowskich] * Art. 41. [Delegacja ustawowa - szczegółowy zakres współpracy * międzynarodowej] * Rozdział 7 * Przepisy karne * Art. 42. [Kara grzywny] * Art. 43. [Tryb orzekania] * Rozdział 8 * Przepis końcowy * Art. 44. [Wejście w życie] * Literatura * Orzecznictwo * O Autorach *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 346 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej