Specjaliści ds. kadr
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(21)
Forma i typ
Książki
(21)
Publikacje fachowe
(20)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(18)
wypożyczone
(4)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(15)
WP130 (św. Wincentego 85)
(7)
Autor
Marciniak Lidia
(2)
Piotrowska-Albin Elżbieta
(2)
Skupski Leszek
(2)
Wyka Teresa
(2)
Abramowicz Adam Krzysztof
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Bielecki Leszek
(1)
Burda Rafał
(1)
Cieplak Jacek
(1)
Driczinski Sławomir
(1)
Gersdorf Małgorzata (1952- )
(1)
Godlewski Grzegorz (radca prawny)
(1)
Gola Jan (nauki prawne)
(1)
Góral Zbigniew
(1)
Horubski Krzysztof
(1)
Hyla Mariusz
(1)
Kalinowski Wojciech (adwokat)
(1)
Kasprzak Magdalena
(1)
Kokocińska Katarzyna
(1)
Komierzyńska-Orlińska Eliza
(1)
Kosut Anna
(1)
Kozłowski Waldemar Ryszard
(1)
Krawczyk-Bryłka Beata
(1)
Krukowska Marta
(1)
Krzanicka-Burda Anna
(1)
Krzyszkowska-Dąbrowska Monika
(1)
Książek Daniel
(1)
Kuba Magdalena
(1)
Kurzynoga Małgorzata
(1)
Lewandowski Paweł (prawnik)
(1)
Maniewska Eliza
(1)
Matusik Bartosz
(1)
Mielczarek Marcin (prawo)
(1)
Mędrala Małgorzata
(1)
Nowacka Izabela
(1)
Perdeus Wiesław
(1)
Pinzuł Agata
(1)
Piątkowski Jan (1951- )
(1)
Prokopowicz Piotr (1981- )
(1)
Prusinowski Piotr
(1)
Raczkowski Michał
(1)
Ruczkowski Piotr (1973- )
(1)
Rączka Krzysztof
(1)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(1)
Stefański Krzysztof (prawo)
(1)
Suchanowska Joanna
(1)
Szostak Aleksandra
(1)
Tomaszewska Monika
(1)
Tomczak Michał Tomasz
(1)
Wardach Tomasz
(1)
Wiater Krzysztof
(1)
Wierzbowski Marek (1946- )
(1)
Wilczyńska-Baraniak Justyna
(1)
Wiśniewski Janusz (prawo)
(1)
Woźniak Jacek (organizacja i zarządzanie)
(1)
Wrońska-Zblewska Katarzyna
(1)
Włodarczyk Mirosław (prawo)
(1)
Zwolińska Magdalena (prawo)
(1)
Ćwiertniak Bolesław Maciej
(1)
Żywicka Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Dzieci
(20796)
6-8 lat
(10189)
9-13 lat
(9024)
Młodzież
(8486)
0-5 lat
(6954)
Specjaliści ds. kadr
(21)
14-17 lat
(4616)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(892)
Szkoły podstawowe
(694)
Szkoły średnie
(600)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(154)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(109)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Kobieta
(37)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Klasa 7.
(35)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
A2 (poziom biegłości językowej)
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
A1 (poziom biegłości językowej)
(29)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
Klasa 4.
(27)
B1 (poziom biegłości językowej)
(26)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
Licea
(22)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
B2 (poziom biegłości językowej)
(19)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Psychiatrzy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
18+
(10)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
C1 (poziom biegłości językowej)
(7)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Temat
Prawo pracy
(12)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(5)
Nauczyciele
(2)
Praca zdalna
(2)
Przedszkola
(2)
Szkolnictwo
(2)
Umowa o pracę
(2)
Administratorzy danych osobowych
(1)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(1)
COVID-19
(1)
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarcze
(1)
Czas pracy
(1)
Dokumentacja pracownicza
(1)
Dokumentacja płacowa
(1)
Inspektorzy ochrony danych
(1)
Kadry
(1)
Motywacja pracy
(1)
Ocena pracowników
(1)
Ochrona danych osobowych
(1)
Odpowiedzialność prawna
(1)
Odprawy pieniężne
(1)
Odszkodowanie
(1)
Outplacement
(1)
Potrącenia z wynagrodzenia
(1)
Pracownicze plany kapitałowe (PPK)
(1)
Prawo gospodarcze publiczne
(1)
Prawo restrukturyzacyjne
(1)
Prawo wspólnotowe europejskie
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Płaca
(1)
Reforma regulacji
(1)
Rekrutacja pracowników
(1)
Rozwiązanie umowy o pracę
(1)
Spory zbiorowe
(1)
Strajki
(1)
Tarcza antykryzysowa (pakiet rządowy)
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Telepraca
(1)
Upadłość
(1)
Urlop bezpłatny
(1)
Urlop macierzyński
(1)
Urlop ojcowski
(1)
Urlop wychowawczy
(1)
Urlop wypoczynkowy
(1)
Wartościowanie pracy
(1)
Zasiłek macierzyński
(1)
Zatrudnienie
(1)
Związki zawodowe
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Europa
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Komentarz do ustawy
(6)
Wzory dokumentów
(6)
Materiały pomocnicze
(3)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Ustawa
(2)
Akty prawne
(1)
Komentarz
(1)
Komentarz prawny
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(14)
Zarządzanie i marketing
(5)
Edukacja i pedagogika
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Komentarze Praktyczne)
Indeks.
Dla sędziów, adwokatów, radców prawnych, kierowników i pracowników działów personalnych, związkowców, przedstawicieli nauki prawa, aplikantów.
Komentarz przedstawia w sposób szczegółowy, a zarazem syntetyczny, wszystkie instytucje prawa pracy zawarte w Kodeksie pracy. W opracowaniu czytelnik znajdzie przystępne omówienie przepisów ustawy regulujących: nawiązanie i ustanie stosunku pracy, urlopy pracownicze, wynagrodzenia za pracę, czas pracy, odpowiedzialność pracowników, uprawnienia pracowników związane z rodzicielstwem, bezpieczeństwo i higienę pracy. W czwartym wydaniu zostały uwzględnione wszystkie zmiany ustawodawcze, które miały miejsce od czasu poprzedniej edycji w 2016 r., w tym te najnowsze - wynikające z RODO oraz ustawy z 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych, regulujące dozwolony monitoring pracowników i monitoring poczty elektronicznej (nowe art. 22(2) i 22(3) k.p.) - a także inne, dotyczące m.in.: ograniczenia handlu w niedzielę,możliwości prowadzenia i przechowywania przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników (dokumentacja pracownicza) w formie papierowej lub elektronicznej - wejdą w życie 1.01.2019 r., skrócenia okresu przechowywania dokumentacji pracowniczej do 10 lat - wejdzie w życie 1.01.2019 r., dokonywania wypłaty wynagrodzenia na wskazany przez pracownika rachunek płatniczy (forma bezgotówkowa) jako preferowanego sposobu wypłaty wynagrodzenia - wejdzie w życie 1.01.2019 r. Książka zawiera starannie wybrane orzecznictwo sądowe oraz bogatą literaturę z dziedziny prawa pracy. Czytelnik ma również możliwość zapoznania się z oryginalną argumentacją prawniczą, przydatną zwłaszcza w sprawach z zakresu prawa pracy. Korzystanie z komentarza ułatwi szczegółowy indeks rzeczowy. Autorami opracowania są wybitni przedstawiciele nauki z różnych ośrodków naukowych w całym kraju oraz praktycy prawa pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo pracy : pytania i odpowiedzi / Małgorzata Gersdorf, Krzysztof Rączka, Eliza Maniewska, Michał Raczkowski. - Wydanie 8., stan prawny na 1 września 2023 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2023. - 515 stron ; 24 cm.
(Seria Akademicka)
Dla studentów wydziałów prawa, administracji, ekonomii i zarządzania, a także aplikantów prawniczych, adwokatów, radców prawnych, sędziów oraz pracowników działów kadr i menedżerów.
W publikacji zaprezentowano problematykę prawa pracy w przystępnej formie pytań i odpowiedzi. Autorzy omówili zagadnienia związane z poszczególnymi instytucjami prawnymi, uwzględniając przy tym dorobek doktryny oraz orzecznictwo Sądu Najwyższego. Opracowanie uwzględnia zmiany legislacyjne, w szczególności wprowadzone nowelizacjami Kodeksu pracy, które weszły w życie w 2023 r. Tym samym publikacja obejmuje zmienione oraz nowe regulacje dotyczące: - umów na okres próbny i na czas określony, - zatrudnienia równoległego (dodatkowego), - kontroli trzeźwości pracownika, - pracy zdalnej, - elastycznej organizacji pracy - oraz urlopu opiekuńczego i innych uprawnień pracownika związanych z rodzicielstwem. Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla studentów wydziałów prawa, jak również administracji, ekonomii i zarządzania, a także aplikantów. Może być pomocna również w pracy adwokatów, radców prawnych, sędziów oraz pracowników działów kadr i menedżerów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58886 (1 egz.)
Kaucja: 0,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 162-167.
Opracowanie dotyczy urlopów związanych z wypoczynkiem i rodzicielstwem. Stanowi zatem część szerszego zagadnienia, tj. prawa pracownika do zwolnienia od pracy czy realizowania ściśle określonych celów. Odbiorcami książki mogą być zarówno podmioty stosujące prawo, a zwłaszcza pracownicy działów personalnych przedsiębiorstw, osoby zarządzające sprawami pracowniczymi, jak również sami pracownicy. Publikacja może być przydatna także do celów dydaktycznych i szkoleniowych jako materiał źródłowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57687 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie motywacją pracowników / Waldemar Kozłowski. - Wydanie III. - Warszawa : CeDeWu, 2020. - 134 strony : wykresy, tabele, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 131-134.
Dla kadry menedżerskiej, specjalistów HR i studentów nauk ekonomicznych.
W "Zarządzania motywacją pracowników" przedstawione zostały najważniejsze zagadnienia związane z procesem motywowania pracowników, tworzeniem skutecznych systemów motywacyjnych, technik i narzędzi oddziaływania na motywację pracowników. Zaprezentowane w książce narzędzia analizy motywacji stanowią próbę odpowiedzi na dwa podstawowe pytania: - Co motywuje ludzi do działania?- Dlaczego ludzie wybierają takie, a nie inne zachowania, np. wydajniej pracują, wykazują większe zaangażowanie, tworzą przyjazną atmosferę, poprawia się praca w zespołach itp.?Motywacja pracowników ma znaczne przełożenie na sprawność i efektywność organizacji. Istotnym wyzwaniem w organizacji jest nadążanie za wzrostem wymagań i oczekiwań pracowników z jednoczesnym zachowaniem efektywności ekonomicznej organizacji. Oprócz aspektów behawioralnych ważną kwestią jest przełożenie motywacji na wskaźniki ekonomiczne, takie jak: wydajność, produktywność, fluktuacja, poprawa jakości obsługi klienta itp. Książka jest przeznaczona dla kadry menedżerskiej, specjalistów HR, studentów nauk ekonomicznych i wszystkich chcących zrozumieć istotę motywacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57711 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia.
Książka jest poświęcona wybranym procesom zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie. Przygotowana została jako podręcznik dla osób, które odpowiadają za te procesy w organizacji, i tych, które chcą przygotować się do pracy w działach HR. Przedstawiono w niej najważniejsze zasady dotyczące budowania strategii zarządzania zasobami ludzkimi oraz wynikające z niej założenia dla kolejnych etapów tego procesu: budowania zasobów organizacji (czyli kształtowania wizerunku firmy jako pracodawcy, rekrutacji, selekcji i adaptacji pracowników), zarządzania zespołami, a także rozwiązywania konfliktów i negocjacji wewnątrzorganizacyjnych. Dodatkowo opisano zasady budowania systemu ocen i wynagradzania pracowników, a także zagrożenia związane z występowaniem w organizacjach mobbingu. Perspektywę współczesnego ZZL wzbogacono o treści z zakresu zarządzania zmianą i projektami oraz społecznej odpowiedzialności biznesu, które mają wpływ na procesy ZZL i tworzą kontekst, w którym są one wdrażane we współczesnych organizacjach. Podręcznik stanowi cenne źródło wiedzy zarówno dla studentów, jak i praktyków - osób dysponujących doświadczeniem zawodowym w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi oraz kadry zarządzającej zespołami pracowników w obrębie ZZL.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21717 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca zdalna : praktyczny przewodnik / Monika Krzyszkowska-Dąbrowska. - Stan prawny na 23 sierpnia 2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 138 stron ; 21 cm.
(Poradniki Kadrowe)
Bibliografia na stronach [137]-138.
Dla pracowników działów HR, a także radców prawnych i adwokatów.
Publikacja stanowi praktyczny przewodnik po zagadnieniach szeroko pojętej pracy zdalnej. Przedstawia ramy prawne: pracy zdalnej w warunkach przeciwdziałania COVID-19 (o ograniczonym obecnie okresie obowiązywania) ; telepracy ; sporadycznej pracy w ramach tzw. "home office", "homeworking" i "pracy z domu". W poradniku w sposób przystępny omówiono aktualne przepisy prawa, opisano także jak krok po kroku wdrożyć pracę zdalną, a także zamieszczono wskazówki przydatne przy sporządzaniu dokumentacji wewnętrznej. W książce zawarte zostały również przykłady, wzory podstawowych dokumentów. Przedstawiono także wybrane orzecznictwo sądowe wraz z jego praktycznym zastosowaniem. W publikacji uwzględniono najnowsze zmiany wynikające z ustawy z 24 lipca 2020 r. o zmianie ustawy o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług oraz niektórych innych ustaw, która zawiera nowe regulacje w zakresie dotychczasowych zasad świadczenia pracy zdalnej w ramach prewencji COVID-19.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57873 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Odpowiedzialność prawna za strajk i inne formy pracowniczego protestu / Małgorzata Kurzynoga. - Stan prawny na 1 sierpnia 2018 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2018. - 547, [2] strony ; 22 cm.
(Monografie)
Bibliografia, orzecznictwo na stronach [515]-547.
Dla adwokatów, radców prawnych, sędziów, pracowników działów kadr, działaczy związkowych, przedstawicieli nauki.
Monografia stanowi pierwszą kompleksową analizę odpowiedzialności prawnej pracownika oraz związku zawodowego za nielegalny strajk i inne formy pracowniczego protestu. Czytelnicy odnajdą w niej m.in. odpowiedzi na pytania: kto, wobec kogo i za co może ponieść odpowiedzialność z tytułu nielegalnego strajku lub innej formy pracowniczego protestu,czy dopuszczalne jest rozwiązanie stosunku pracy z działaczem związkowym objętym szczególną ochroną trwałości stosunku pracy, jak kształtuje się odpowiedzialność członka organu związku zawodowego za szkody wyrządzone nielegalnym strajkiem lub inną formą pracowniczego protestu, czy istnieje możliwość pociągnięcia związku zawodowego do odpowiedzialności za działania jego struktur wewnętrznych posiadających osobowość prawną. Ponadto autorka omawia rozwiązania prawne stosowane w państwach europejskich w zakresie odpowiedzialności za strajk i inne akcje zbiorowe oraz środki prawne mające na celu zapobieżenie nielegalnym strajkom. Dokonuje również oceny zgodności polskich przepisów z prawem międzynarodowym oraz przestawia postulaty de lege ferenda.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Praktyki Prawa Oświatowego ; z. 23 cz. 1)
Wykaz aktów prawnych na stronie 11.
Publikacja w sposób praktyczny wyjaśnia zasady nawiązywania nauczycielskich stosunków pracy, a także zasady ich wypowiadania na gruncie Karty Nauczyciela, ustawy - Prawo oświatowe oraz regulacji określonych w Kodeksie pracy. Autorzy skupiają się na aktualnych problemach, z którymi będą zmierzać się dyrektorzy szkół w okresie ruchu kadrowego, omawiając m.in.:- podstawy prawne nawiązania stosunku pracy z nauczycielem;- zagadnienia przekształcenia z mocy ustawy stosunku pracy zawartego w pełnym wymiarze na czas nieokreślony;- dokumentację wymaganą przy zatrudnieniu;- obowiązek przedkładania informacji o niekaralności;- rozwiązanie stosunku pracy nawiązanego na podstawie mianowania oraz nauczycielskich umów o pracę;- rozwiązanie stosunku pracy w razie całkowitej i częściowej likwidacji szkoły (przedszkola) albo w razie zmian organizacyjnych powodujących zmniejszenie liczby oddziałów w placówce;- przeniesienie nauczyciela do innej szkoły (przedszkola) lub na inne stanowisko w tej samej szkole (przedszkolu).Książka zawiera odpowiedzi specjalistów na najbardziej nurtujące pytania, m.in.:Ľ Czy z nauczycielem kontraktowym można zawrzeć umowę terminową?Ľ Jak długo ważne jest zapytanie o udzielenie informacji o osobie z KRS dla kandydata na pracownika?Ľ Czy zaświadczenie o niekaralności dostarczone w związku z ubieganiem się o pracę na stanowisku nauczycielanależy przechowywać w aktach osobowych pracownika w oryginale?Ľ Czy można rozwiązać umowę o pracę na czas nieokreślony z nauczycielem kontraktowym odbywającym stażna nauczyciela mianowanego?Ľ Jak wypowiedzieć umowę na zastępstwo osobie zastępującej?Ľ Kiedy rozpoczyna swój bieg stan nieczynny nauczyciela?Poradnik wzbogacony został o specjalistyczne wzory dokumentów powszechnie stosowane w praktyce szkolnej, a także procedury rozwiązywania nauczycielskich stosunków pracy.Publikacja jest przeznaczona dla dyrektorów oraz nauczycieli publicznych szkół, przedszkoli i jednostek oświatowych, pracowników działów kadr w tych placówkach oraz organów sprawujących nadzór pedagogiczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20981 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Praktyki Prawa Oświatowego ; z. 23 cz. 2)
Publikacja w sposób praktyczny wyjaśnia zasady nawiązywania nauczycielskich stosunków pracy, a także zasady ich wypowiadania na gruncie Karty Nauczyciela, ustawy - Prawo oświatowe oraz regulacji określonych w Kodeksie pracy. Autorzy skupiają się na aktualnych problemach, z którymi będą zmierzać się dyrektorzy szkół w okresie ruchu kadrowego, omawiając m.in.:- podstawy prawne nawiązania stosunku pracy z nauczycielem;- zagadnienia przekształcenia z mocy ustawy stosunku pracy zawartego w pełnym wymiarze na czas nieokreślony;- dokumentację wymaganą przy zatrudnieniu;- obowiązek przedkładania informacji o niekaralności;- rozwiązanie stosunku pracy nawiązanego na podstawie mianowania oraz nauczycielskich umów o pracę;- rozwiązanie stosunku pracy w razie całkowitej i częściowej likwidacji szkoły (przedszkola) albo w razie zmian organizacyjnych powodujących zmniejszenie liczby oddziałów w placówce;- przeniesienie nauczyciela do innej szkoły (przedszkola) lub na inne stanowisko w tej samej szkole (przedszkolu).Książka zawiera odpowiedzi specjalistów na najbardziej nurtujące pytania, m.in.:Ľ Czy z nauczycielem kontraktowym można zawrzeć umowę terminową?Ľ Jak długo ważne jest zapytanie o udzielenie informacji o osobie z KRS dla kandydata na pracownika?Ľ Czy zaświadczenie o niekaralności dostarczone w związku z ubieganiem się o pracę na stanowisku nauczycielanależy przechowywać w aktach osobowych pracownika w oryginale?Ľ Czy można rozwiązać umowę o pracę na czas nieokreślony z nauczycielem kontraktowym odbywającym stażna nauczyciela mianowanego?Ľ Jak wypowiedzieć umowę na zastępstwo osobie zastępującej?Ľ Kiedy rozpoczyna swój bieg stan nieczynny nauczyciela?Poradnik wzbogacony został o specjalistyczne wzory dokumentów powszechnie stosowane w praktyce szkolnej, a także procedury rozwiązywania nauczycielskich stosunków pracy.Publikacja jest przeznaczona dla dyrektorów oraz nauczycieli publicznych szkół, przedszkoli i jednostek oświatowych, pracowników działów kadr w tych placówkach oraz organów sprawujących nadzór pedagogiczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20982 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca zdalna : komentarz do nowelizacji Kodeksu pracy : wzory / Małgorzata Mędrala. - Stan prawny na 14 lipca 2023 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2023. - 231, [1] strona ; 21 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 223-[232].
Książka stanowi kompleksowe omówienie przepisów dotyczących nowej instytucji w Kodeksie pracy, jaką jest praca zdalna. Autorka szczegółowo, a zarazem w praktyczny sposób wyjaśnia najbardziej kluczowe kwestie związane z nowymi regulacjami. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22710 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Książka
W koszyku
(Niezbędnik Kadrowo-Płacowy)
Na okładce: 42 praktyczne przykłady.
Wykaz aktów prawnych na stronach 104-105.
Jak w 2024 r. obliczać wynagrodzenie za pracę oraz ustalać wysokość wszelkiego rodzaju dodatków, odpraw i odszkodowań? Szczegółowo i w praktyczny sposób wyjaśniono to w poradniku Wynagrodzenia 2024. Rozliczanie płac w praktyce. Omówiono w nim też kwestie związane z obliczaniem wynagrodzenia za nadgodziny oraz za okresy nieobecności, m.in. z powodu urlopu wypoczynkowego, zwolnień okolicznościowych, niezdolności do pracy z powodu choroby i macierzyństwa. Przedstawione są także zasady dokonywania potrąceń z wynagrodzenia za pracę oraz sporządzanie listy płac w różnych konfiguracjach - zarówno dla pracowników, jak i zleceniobiorców - z uwzględnieniem zmian obowiązujących od 1 stycznia 2024 r. Publikacja zawiera m.in.: wykaz dokumentów niezbędnych do sporządzenia listy płac, instrukcję ustalania wysokości nieperiodycznych obowiązkowych składników wynagrodzenia, przykładowe wzory list płac dla pracowników i rozliczeń ze zleceniobiorcami, instrukcje obliczania wynagrodzenia za część miesiąca w przypadku nieobecności w pracy z różnych przyczyn, zasady obliczania odpraw i odszkodowań ze stosunku pracy, zestawienia tabelaryczne zawierające niezbędne wskaźniki (m.in. kwoty wolne od potrąceń w różnych wariantach).
Najtrudniejsze zagadnienia zostały zaprezentowane na przykładach. W 2024 r. dwukrotnie zmienia się minimalne wynagrodzenie za pracę. Oznacza to, że dodatkowe składniki, których wysokość uzależniona jest od tego wynagrodzenia, także obowiązywać będą w innej wysokości od 1 stycznia do 30 czerwca 2024 r., a w innej od 1 lipca 2024 r. Zmieniły się też zasady ustalania płacy minimalnej, gdyż kolejny dodatek został z niej wyłączony. Ponadto w poradniku opisano zmienioną przez ZUS zasadę ustalania podstawy zasiłkowej dla pracowników wykonujących jednocześnie umowy cywilnoprawne dla pracodawcy. Poradnik uwzględnia te zmiany i na przykładach pokazuje, jak rozliczać wynagrodzenia pracowników, a także zleceniobiorców. To przystępne i wyczerpujące opracowanie jest wsparciem dla osób zajmujących się rozliczeniami płacowymi - kadrowych i księgowych.
Zainteresuje też pracodawców, dyrektorów działów HR, pozostałych kierowników wyższego szczebla oraz biura rachunkowe, które prowadzą obsługę w tym zakresie. AUTOR: Izabela Nowacka - ekonomistka, od wielu lat zajmuje się tematyką wynagrodzeń i rozliczaniem płac.
ATUTY PUBLIKACJI: Aktualne i praktyczne opracowanie pomocne w rozstrzyganiu wątpliwości związanych z ustalaniem wysokości wynagrodzenia oraz innych świadczeń pracowniczych po zmianach wprowadzonych od 1 stycznia 2024 r. Zawiera przykładowe wzory list płac zarówno dla pracownika, jak i osoby niebędącej pracownikiem. To przystępne i wyczerpujące opracowanie jest wsparciem dla osób zajmujących się rozliczeniami płacowymi - kadrowych i księgowych. Zainteresuje też pracodawców, dyrektorów działów HR, pozostałych kierowników wyższego szczebla oraz biura rachunkowe, które prowadzą obsługę w tym zakresie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 59032 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Kaucja: 0,00 zł
Książka
W koszyku
(HR / Wolters Kluwer)
Bibliografia, netografia na stronach [231]-248.
Dla menedżerów, specjalistów HR, studentów i wykładowców psychologii oraz zarządzania zasobami ludzkimi.
W książce omówiono kluczowe aspekty procesu naboru kandydatów do organizacji.
Czytelnik zostaje wprowadzony w tematykę psychologii rekrutacji i selekcji, mając okazję zgłębić m.in. problematykę analizy pracy, pomiaru efektywności czy miejsca psychometrii w naborze kandydatów, w oparciu o najnowsze międzynarodowe badania naukowe z tej dziedziny. Szczególną uwagę poświęcono badaniu zachowania kandydatów w trakcie selekcji, jakości metod rekrutacyjnych oraz technikom zbierania i kombinowania danych. Omawiane treści ilustrowane są przydatnymi wskazówkami, najlepszymi praktykami biznesowymi oraz przykładowymi narzędziami i pytaniami testów selekcyjnych.
Drugie wydanie poszerzono m.in. o zagadnienia związane z pracą zdalną i hybrydową oraz rozwojem branży HR tech i sztucznej inteligencji. Autor opisuje, jak wiele procesów wykonywanych wcześniej przez ludzi, takich jak preselekcja czy analiza CV, a nawet rozmowy rekrutacyjne, zostało w dużej mierze zautomatyzowane i powierzone algorytmom.
Menedżerowie i specjaliści HR znajdą tu cenne wskazówki, jak optymalizować proces rekrutacji, tak by był on nie tylko efektywny, ale również opłacalny. Studenci i wykładowcy psychologii oraz zarządzania zasobami ludzkimi docenią zapewne zawarty w książce systematyczny przegląd wiedzy naukowej na temat rekrutacji i selekcji oraz jej przełożenie na praktykę. Osoby poszukujące pracy natomiast odnajdą w książce zbiór informacji, które pomogą im lepiej zrozumieć, czego oczekują od nich rekruterzy i jakie zachowania są najbardziej pożądane w procesie selekcji. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22703 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zwolnienia pracowników a polityka personalna firmy / Małgorzata Sidor-Rządkowska. - Wydanie III rozszerzone i zaktualizowane. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 230, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
(HR)
Bibliografia na stronach [219]-226. Indeks.
Dla menedżerów oraz dyrektorów i pracowników działów zasobów ludzkich, a także osób rozstających się z organizacją.
W książce omówiono kwestie zarówno zwalniania pracowników przez pracodawcę, jak i ich odchodzenia z własnej woli. Procesy te są ważnym elementem polityki personalnej, a ich jakość - sprawdzianem kultury organizacji. W czasach kryzysu tematyka ta nabiera szczególnej aktualności. Autorka skupia się na następujących zagadnieniach: zjawisko redukcji zatrudnienia - przebieg, rozwiązania alternatywne, kryteria wyboru osób do zwolnienia ; wpływ formy zwalniania na wizerunek organizacji ; zasady prowadzenia rozmów ze zwalnianymi pracownikami ; outplacement i związane z nim korzyści ; zwolnienia spowodowane negatywną oceną pracy ; sposoby zapobiegania odchodzeniu wartościowych pracowników ; wykorzystanie informacji zwrotnej od odchodzących pracowników. Rozważania poparte są licznymi wynikami badań oraz przykładami z praktyki. Książka wzbogacona jest także o materiał Pawła Gniazdowskiego, dyrektora polskiego oddziału Lee Hecht Harrison DBM, który dzieli się niezwykle interesującymi i aktualnymi informacjami na temat procesów restrukturyzacji zatrudnienia w Polsce.
O autorce * Wstęp * CZĘŚĆ I. ZARZĄDZANIE PROCESEM ODCHODZENIA PRACOWNIKÓW Z ORGANIZACJI SPRAWDZIANEM KULTURY ORGANIZACYJNEJ FIRMY * Rozdział 1. Zwalnianie pracowników a wizerunek przedsiębiorstwa * Firma w oczach byłych pracowników - rys historyczny * Trwała (?) zmiana podejścia do redukcji personelu * Jaka będzie "nowa normalność"? Pandemia COVID-19 a problem zwalniania pracowników * Rozdział 2. Przegląd najczęściej występujących przyczyn odchodzenia pracowników z organizacji * Zwolnienia spowodowane przyczynami organizacyjnymi * Zwolnienia spowodowane negatywną oceną pracy * Zwolnienia z inicjatywy pracownika * CZĘŚĆ II. GDY DECYZJĘ PODEJMUJE PRACODAWCA * Rozdział 3. Restrukturyzacja organizacji a redukcja zatrudnienia * Pojęcie restrukturyzacji * Restrukturyzacja zatrudnienia jako nieodzowny element restrukturyzacji przedsiębiorstwa * Przebieg procesu restrukturyzacji zatrudnienia * Znaczenie komunikacji * Pojęcie planu społecznego * Próba podsumowania * Rozdział 4. Redukcja zatrudnienia a dalsze funkcjonowanie organizacji * Syndrom "tych, co przeżyli" * Sposoby przeciwdziałania negatywnym skutkom redukcji * Rozdział 5. Sposoby przeciwdziałania przerostowi zatrudnienia * Planowanie zatrudnienia * Wprowadzanie elastycznych form zatrudnienia * Praca zdalna - pojęcie i podstawowe warunki efektywności * Rozdział 6. Rozwiązania alternatywne wobec redukcji zatrudnienia * Zachęcanie do dobrowolnego odejścia z organizacji połączone z systemem odpraw * Zaproponowanie pracownikom urlopów bezpłatnych (lub częściowo płatnych) * Obniżka wynagrodzeń osób zatrudnionych w firmie * Rozdział 7. Podejmowanie decyzji dotyczących wyboru osób przeznaczonych do zwolnienia w ratnach redukcji * Kryterium stażu pracy (LIFO i FIFO) * Kryterium społeczne * Kryterium efektywnościowe * Rozdział 8. Przekazywanie pracownikom informacji o podjętych decyzjach * Utrata zatrudnienia jako poważny problem psychologiczny * Kto powinien przekazywać informację o zwolnieniu? * Zasady prowadzenia rozmów ze zwalnianymi pracownikami * Rozdział 9. Outplacement * Czym jest outplacement? * Rodzaje outplacementu * Dlaczego organizacje decydują się na zastosowanie outplacementu? Trudności związane z prowadzeniem programów outplacementu w Polsce * Jak mierzyć efektywność outplacementu? * Rozdział 10. Zwolnienia spowodowane negatywną oceną pracy * Najczęstsze przyczyny niewłaściwego wykonywania zadań * Zagadnienia, które należy rozważyć przed podjęciem ostatecznej decyzji * Informowanie pracownika o zwolnieniu spowodowanym negatywną oceną pracy * CZĘŚĆ III. GDY DECYZJĘ PODEJMUJE PRACOWNIK * Rozdział 11. Powody odchodzenia dobrych pracowników z organizacji * Brak realistycznego obrazu przyszłej pracy * Zatrudnianie osób ze zbyt wysokimi kwalifikacjami * Niewłaściwy przebieg okresu adaptacyjnego * Niesatysfakcjonujący poziom wynagrodzeń * Rozdział 12. Jak zatrzymać wartościowych pracowników w organizacji? Program działań długofalowych * Przestrzeganie najważniejszych zasad efektywnego kształtowania systemów motywacyjnych * Właściwe kształtowanie polityki szkoleniowej * Stwarzanie pracownikom możliwości awansu * Programy zarządzania talentami * Rozdział 13. Rozmowa z odchodzącym pracownikiem źródłem informacji o polityce personalnej organizacji * Sygnały świadczące o zamiarze odejścia * Czy warto nakłaniać pracownika do pozostania? * Exit intewiew - wywiad z odchodzącym pracownikiem * Zasady prowadzenia rozmów z odchodzącymi pracownikami * Exit interuiew jako element standardów zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej * Rozdział 14. Odejść z klasą. Kilka słów do rozstających się z firmą pracowników * Rozstanie z pracodawcą jako naturalny etap życia zawodowego * Jak przewidzieć zwolnienie? * Wskazówki dla odchodzących * Aneks. Kontynuacja czy przełom? Praktyki restrukturyzacji zatrudnienia w opinii Pawia Gniazdowskiego, dyrektora polskiego oddziału Lee Hecht Harrison DBM * Trendy dotyczące restrukturyzacji zatrudnienia przed pandemią * Wyzwania okresu pandemii * Bibliografia * Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57831 (1 egz.)
Kaucja: 51,61 zł
Książka
W koszyku
Kodeks pracy 2018 : ujednolicone przepisy z komentarzem do zmian / redaktor Leszek Skupski. - Stan prawny na 1 stycznia 2018 r. - Warszawa : Wiedza i Praktyka, copyright 2018. - 148 stron ; 24 cm.
(Przepisy z Praktycznym Komentarzem)
Wykaz aktów prawnych przy niektórych zagadnieniach.
Dla pracodawców, menedżerów HR, specjalistów pracujących w działach kadrowo-płacowych, prawników.
Kodeks pracy stanowi podstawowy akt prawny, który w swojej praktyce na co dzień zobowiązani są stosować pracodawcy. W niniejszym opracowaniu Czytelnik odnajdzie ujednoliconą treść przepisów KP (wg. stanu prawnego na dzień 1 stycznia 2018 r.) wraz z odwołaniem do przepisów wykonawczych oraz praktycznym omówieniem najnowszych zmian.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 34 (1 egz.)
Kaucja: 46,58 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18923 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kodeks pracy 2023 : ujednolicone przepisy z komentarzem do zmian / redaktor: Leszek Skupski. - Stan prawny na 26 kwietnia 2023 r. - Warszawa : Wiedza i Praktyka, copyright 2023. - 195, [1] strona ; 24 cm.
Kodeks pracy stanowi podstawowy akt prawny, który w swojej praktyce na co dzień zobowiązani są stosować pracodawcy. W niniejszym opracowaniu Czytelnik odnajdzie ujednoliconą treść przepisów KP (wg stanu prawnego na 26 kwietnia 2023 r.) wraz praktycznym omówieniem ostatnich zmian w przepisach. W wydaniu uwzględniono także zmiany wynikające z nowelizacji przepisów Kodeksu pracy o pracy zdalnej i badaniach trzeźwości pracowników. Zbiór przepisów dedykowany wszystkim pracodawcom, menedżerom HR, prawnikom oraz specjalistom zatrudnionym w działach kadrowo-płacowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 58864 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Kaucja: 0,00 zł
Książka
W koszyku
Na okładce: Tabele, czasu pracy, dni i godziny pracy.
Komentarz do przepisów kodeksowych "Czas pracy" to publikacja, polecana osobom zajmującym się prawem pracy w praktyce. W książce są szczegółowo omówione następujące zagadnienia: wliczanie różnych aktywności do czasu pracy ; czas pracy a delegacje, szkolenia, dyżur ; okresy odpoczynku ; systemy i rozkłady czasu pracy ; godziny nadliczbowe ; dni wolne; niepełny etat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58073 (1 egz.)
Kaucja: 50,94 zł
Książka
W koszyku
(Prawo w Praktyce)
Bibliografia na stronach [229]-231.
Dla adwokatów, radców prawnych, doradców podatkowych, też pracowników działów kadr, ekonomistów, księgowych, przedsiębiorców.
Przedstawienie problemów związanych z sądowymi oraz pozasądowymi procesami restrukturyzacyjnymi oraz z postępowaniami upadłościowymi. W książce omówiono m.in.: aspekty podatkowe postępowań restrukturyzacyjnych; czym różni się konwersja wierzytelności na udziały lub akcje w toku postępowania restrukturyzacyjnego od konwersji w trybie przepisów kodeksu spółek handlowych, wpływ otwarcia postępowania restrukturyzacyjnego lub ogłoszenia upadłości na prawa własności intelektualnej; wpływ postępowań restrukturyzacyjnych na zagadnienia pracownicze oraz na postępowanie egzekucyjne. Autorzy szczegółowo omawiają również czynniki, jakie przedsiębiorca powinien wziąć pod uwagę przy wyborze odpowiedniej formy restrukturyzacji. Publikacja jest rezultatem współpracy doradców podatkowych i restrukturyzacyjnych oraz prawników zajmujących się na co dzień zagadnieniami z różnych dziedzin prawa, w związku z czym opracowanie uwzględnia różnorodne kwestie związane z problematyką restrukturyzacji i upadłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komentarze)
Na stronie tytułowej: prawo przedsiębiorców, ustawa o CEiDG, ustawa o Rzeczniku MŚP, ustawa o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytoriu RP.
Bibliografia, orzecznictwo na stronach 469-[483].
Konstytucja biznesu. Komentarz stanowi pierwsze na rynku wydawniczym omówienie pakietu czterech aktów prawnych tworzących fundamenty regulacji gospodarczej i zarazem publicznego prawa gospodarczego, które weszły w życie 30.04.2018 r.Należą do nich ustawy uchwalone 6.03.2018 r.:- Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2018 r. poz. 646 ze zm.),- o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji Przedsiębiorców (Dz.U. z 2018 r. poz. 647),- o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców (Dz.U. z 2018 r. poz. 648),- o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2018 r. poz. 649)które zastąpiły ustawę z 2.07.2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2017 r. poz. 2168 ze zm.) i jednocześnie stały się najważniejszymi aktami prawnymi prawa gospodarczego.Komentowane przepisy ustawy mają systemowe znaczenie dla prawa gospodarczego oraz przede wszystkim dla praktyki obrotu gospodarczego, ponieważ wyznaczają zasadnicze relacje między przedsiębiorcami a organami władzy publicznej.Publikacja jest przeznaczona dla prawników praktyków: adwokatów, radców prawnych, notariuszy, komorników, doradców podatkowych, sędziów, a także dla przedsiębiorców, pracowników administracji rządowej i samorządowej, działów kadr oraz zasobów ludzkich. Będzie cennym źródłem wiedzy dla aplikantów adwokackich i radcowskich oraz przedstawicieli nauki i studentów prawa i ekonomii.
Wstęp * USTAWA Z 6.03.2018 R. - PRAWO PRZEDSIĘBIORCÓW * Rozdział 1 * Przepisy ogólne * Art. 1. [Zakres przedmiotowy i podmiotowy ustawy] * Art. 2. [Wolność działalności gospodarczej i równość przedsiębiorców] * Art. 3. [Definicja działalności gospodarczej] * Art. 4. [Definicja przedsiębiorcy] * Art. 5. [Działalność nieewidencjonowana] * Art. 6. [Wyłączenia spod stosowania przepisów ustawy] * Art. 7. [Definicje ustawowe] * Art. 8. [Zasada "co nie jest prawem zabronione, jest dozwolone"] * Art. 9. [Obowiązek wykonywania działalności gospodarczej zgodnie * z zasadami uczciwej konkurencji i poszanowania * dobrych obyczajów] * Art. 10. [Zasada domniemania uczciwości przedsiębiorcy] * Art. 11. [Zasada przyjaznej interpretacji przepisów] * Art. 12. [Zasady pogłębiania zaufania, proporcjonalności, bezstronności * i równego traktowania] * Art. 13. [Zasada odpowiedzialności urzędników za naruszenie prawa] * Art. 14. [Zasada pewności prawa] * Art. 15. [Zasada udzielania informacji] * Art. 16. [Instytucja Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców] * Rozdział 2 * Podejmowanie, wykonywanie i zakończenie działalności gospodarczej * Art. 17. [Wpis do rejestru przedsiębiorców lub do CEIDG] * Art. 18. [Ulga na start] * Art. 19. [Obowiązek rozliczeń za pośrednictwem rachunku płatniczego] * Art. 20. [Numer identyfikacji podatkowej (NIP)] * Art. 21. [Odpowiednie oznaczenie towarów wprowadzanych do obrotu * na terytorium RP] * Art. 22. [Istota zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej; * zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej * przez wspólników s.c] * Art. 23. [Okres zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej] * Art. 24. [Wnioskowy tryb zawieszenia i wznowienia wykonywania * działalności gospodarczej; początek okresu zawieszenia; * wpis informacji do rejestru przedsiębiorców lub do CEIDG] * Art. 25. [Dozwolone i nakazane działania przedsiębiorcy w okresie * zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej] * Art. 26. [Konsekwencje wykreślenia z CEIDG] * Rozdział 3 * Załatwianie spraw z zakresu działalności gospodarczej * Art. 27. [Zasada szybkości postępowania] * Art. 28. [Zasada współdziałania organów] * Art. 29. [Zasada żądania przedłożenia dokumentu] * Art. 30. [Zasada rozsądnych terminów] * Art. 31. [Obowiązek przyjęcia pisma lub wniosku niekompletnego] * Art. 32. [Potwierdzenie przyjęcia wniosku] * Art. 33. [Objaśnienia prawne] * Art. 34. [Wydanie interpretacji indywidualnej] * Art. 35. [Związanie wykładnią; utrwalona praktyka interpretacyjna] * Art. 36. [Punkt Informacji dla Przedsiębiorcy] * Rozdział 4 * Reglamentacja działalności gospodarczej * Art. 37. [Działalność gospodarcza koncesjonowana; organ koncesyjny] * Art. 38. [Publikacja informacji o warunkach uzyskania koncesji] * Art. 39. [Odmowa udzielenia koncesji lub ograniczenie zakresu koncesji; * czasowe wstrzymanie udzielania koncesji] * Art. 40. [Kontrola koncesjonariusza] * Art. 41. [Zezwolenie na wykonywanie działalności gospodarczej] * Art. 42. [Warunki udzielenia zezwolenia na wykonywanie działalności * gospodarczej] * Art. 43. [Wpis przedsiębiorcy do rejestru działalności regulowanej; * kontrola działalności regulowanej] * Art. 44. [Zakres czasowy i terytorialny koncesji; zezwolenia lub wpisu * do rejestru działalności regulowanej; lista rodzajów * działalności gospodarczej wymagających uzyskania koncesji; * zezwolenia albo wpisu do rejestru działalności regulowanej] * Rozdział 5 * Ograniczenia kontroli działalności gospodarczej * Art. 45. [Zasady i tryb kontroli] * Art. 46. [Odszkodowanie za szkodę poniesioną w związku z czynnościami * kontrolnymi wykonywanymi niezgodnie z prawem] * Art. 47. [Analiza prawdopodobieństwa naruszenia prawa] * Art. 48. [Zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli; * uprzednie czynności kontrolne] * Art. 49. [Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli] * Art. 50. [Obecność przedsiębiorcy lub jego przedstawiciela podczas * wykonywania czynności kontrolnych] * Art. 51. [Miejsce przeprowadzania kontroli] * Art. 52. [Sposób wykonywania czynności kontrolnych] * Art. 53. [Protokół kontroli] * Art. 54. [Prowadzenie więcej niż jednej kontroli] * Art. 55. [Czas trwania kontroli] * Art. 56. [Przerwanie kontroli] * Art. 57. [Książka kontroli] * Art. 58. [Wyłączenie możliwości przeprowadzenia ponownej kontroli * przez ten sam organ] * Art. 59. [Sprzeciw przedsiębiorcy; skarga na przewlekłe prowadzenie kontroli] * Art. 60. [Nakaz wstrzymania wykonywania działalności gospodarczej] * Art. 61. [Wyłączenie stosowania przepisów o prowadzeniu więcej * niż jednej kontroli oraz o czasie trwania kontroli w przypadku * wybranych rodzajów działalności] * Art. 62. [Wyłączenie stosowania wybranych przepisów o kontroli] * Art. 63. [Wyłączenie stosowania wybranych przepisów o kontroli] * Art. 64. [Wyłączenie stosowania wybranych przepisów o kontroli * w przypadku kontroli wszczętej na wniosek przedsiębiorcy * oraz kontroli w zakresie realizacji programów polityki spójności] * Art. 65. [Wyłączenie stosowania przepisów w przypadku kontroli * na podstawie przepisów Prawa atomowego, kontroli * celno-skarbowej oraz kontroli w zakresie gospodarki odpadami] * Rozdział 6 * Zasady opracowywania projektów aktów normatywnych z zakresu * prawa gospodarczego oraz oceny ich funkcjonowania * Art. 66. [Wymóg uwzględniania ważnego interesu publicznego * i rozważenia możliwości powstrzymania się od ingerencji prawnej] * Art. 67. [Kierowanie się zasadą proporcjonalności i adekwatności] * Art. 68. [Dążenie do proporcjonalnego ograniczania obowiązków * administracyjnych wobec przedsiębiorców] * Art. 69. [Opracowywanie ocen funkcjonowania aktów normatywnych] * Art. 70. [Obowiązek przeglądu funkcjonowania aktów normatywnych] * Art. 71. [Wyłączenie stosowania ustawy do wykonywania inicjatywy * ustawodawczej przez obywateli] * Rozdział 7 * Przepis końcowy * Art. 72. [Wejście w życie] * USTAWA Z 6.03.2018 R. O CENTRALNEJ EWIDENCJI I INFORMACJI * O DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ I PUNKCIE INFORMACJI DLA PRZEDSIĘBIORCY * Dział I * Przepisy ogólne * Art. 1. [Przedmiot ustawy] * Dział II * Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej * Rozdział 1 * Przepisy ogólne * Art. 2. [Zadania CEIDG] * Art. 3. [Systemy teleinformatyczne wykorzystywane w zakresie * przekazywania danych z i do CEIDG; formularz elektroniczny * wniosku o wpis do CEIDG] * Art. 4. [Wyłączenie stosowania przepisów w zakresie niektórych * rodzajów działalności związanej z rolnictwem] * Rozdział 2 * Wpis do CEIDG danych ewidencyjnych oraz informacyjnych * Art. 5. [Dane podlegające wpisowi do CEIDG] * Art. 6. [Wniosek o wpis do CEIDG] * Art. 7. [Oświadczenia składane wraz z wnioskiem o wpis do CEIDG] * Art. 8. [Urzędowe poświadczenie odbioru wniosku składanego w formie * elektronicznej; złożenie wniosku o wpis do CEIDG w formie * papierowej, archiwizacja wniosków i związanych z nimi dokumentów] * Art. 9. [Kompetencja ministra do żądania udostępnienia dokumentów * związanych z wnioskami składanymi w postaci papierowej] * Art. 10. [Niepoprawny wniosek o wpis do CEIDG; podpis na wniosku] * Art. 11. [Korzystanie z informacji z rejestrów publicznych w zakresie * danych z wniosku o wpis do CEIDG] * Art. 12. [Obowiązki rejestracyjne wykonywane za pośrednictwem CEIDG] * Art. 13. [Opłaty za wpis do CEIDG] * Art. 14. [Złożenie do CEIDG informacji o niepodjęciu działalności * gospodarczej] * Art. 15. [Wniosek o zmianę wpisu lub wykreślenie przedsiębiorcy z CEIDG] * Art. 16. [Domniemanie prawdziwości danych w CEIDG oraz nieprzerwanego * prowadzenia działalności przez przedsiębiorcę] * Art. 17. [Obowiązek posiadania przez przedsiębiorcę tytułu prawnego * do nieruchomości wskazanej jako adres do doręczeń * lub miejsce stałego wykonywania działalności] * Rozdział 3 * Wpis do CEIDG informacji o zawieszeniu i wznowieniu wykonywania * działalności gospodarczej * Art. 18. [Uprawnienie do złożenia wniosku o zawieszenie wykonywania * działalności gospodarczej] * Art. 19. [Informacja w CEIDG o dacie wznowienia wykonywania * działalności gospodarczej] * Art. 20. [Wniosek o zmianę wpisu w CEIDG składany przez przedsiębiorcę * zawieszającego lub wznawiającego wykonywanie działalności * gospodarczej] * Rozdział 4 * Informacje dopisywane do CEIDG z urzędu * Art. 21. [Wpis informacji do CEIDG z urzędu] * Art. 22. [Przekazywanie informacji wpisanych do CEIDG z urzędu innym * podmiotom] * Art. 23. [Informacje przekazywane do CEIDG przez sądy] * Art. 24. [Przekazywanie do CEIDG informacji o przekształceniu * przedsiębiorcy w jednoosobową spółkę kapitałową] * Art. 25. [Przekazywanie informacji o zakazie prowadzenia działalności] * Art. 26. [Informacje przekazywane do CEIDG przez Krajowy Rejestr Karny] * Art. 27. [Przekazywanie do CEIDG informacji o wstrzymaniu wykonania, * uchyleniu lub zmianie orzeczenia o zakazie prowadzenia * działalności gospodarczej] * Art. 28. [Formularz elektroniczny wykorzystywany do przekazywania * informacji do CEIDG] * Rozdział 5 * Wykreślenie przedsiębiorcy z CEIDG i sprostowanie wpisu w CEIDG * Art. 29. [Podstawy wykreślenia przedsiębiorcy z CEIDG z urzędu] * Art. 30. [Termin wykreślenia przedsiębiorcy z CEIDG] * Art. 31. [Przekazywanie innym podmiotom informacji o wykreśleniu * przedsiębiorcy z CEIDG z urzędu] * Art. 32. [Niezgodność wpisanych danych z rzeczywistym stanem rzeczy; * brak tytułu prawnego do nieruchomości] * Art. 33. [Wykreślenie przedsiębiorcy z CEIDG a usunięcie danych z CEIDG] * Art. 34. [Prostowanie wpisów do CEIDG] * Art. 35. [Przekazywanie innym podmiotom informacji o wykreśleniu * przedsiębiorcy z CEIDG oraz o sprostowaniu wpisu w CEIDG] * Art. 36. [Adres do doręczeń przedsiębiorcy wpisanego do CEIDG] * Art. 37. [Zmiany we wpisie do CEIDG przedsiębiorcy wykreślonego z CEIDG] * Rozdział 6 * Zasady publikowania w CEIDG informacji o pełnomocnikach i prokurentach * Art. 38. [Informacja w CEIDG o pełnomocniku lub prokurencie * przedsiębiorcy] * Art. 39. [Wniosek o publikację w CEIDG informacji o pełnomocniku * lub prokurencie przedsiębiorcy; skutki prawne publikacji informacji] * Art. 40. [Warunki poprawności wniosku o publikację w CEIDG informacji * i pełnomocniku lub prokurencie przedsiębiorcy] * Art. 41. [Potwierdzenie w CEIDG upoważnienia pełnomocnika lub * prokurenta do prowadzenia sprawy w imieniu przedsiębiorcy] * Art. 42. [Wyłączenie stosowania przepisów w zakresie spraw podatkowych] * Rozdział 7 * Udostępnianie danych przez CEIDG * Art. 43. [Dane i informacje udostępniane przez CEIDG; * termin udostępnienia informacji] * Art. 44. [Udostępnianie przez CEIDG informacji związanych z koncesjami, * licencjami, zezwoleniami oraz z wpisem do rejestru działalności * regulowanej] * Art. 45. [Jawność danych udostępnianych przez CEIDG; udostępnianie * danych za pośrednictwem strony internetowej CEIDG] * Art. 46. [Zaświadczenie o wpisie do CEIDG] * Art. 47. [Nieodpłatne udostępnianie danych w inny sposób * niż za pośrednictwem strony internetowej CEIDG] * Art. 48. [Udostępnianie danych CEIDG organom administracji] * Art. 49. [Usunięcie danych z CEIDG] * Art. 50. [Stosowanie przepisów o ochronie danych osobowych * do danych udostępnianych przez CEIDG] * Dział III * Punkt Informacji dla Przedsiębiorcy * Art. 51. [Zadania Punktu] * Art. 52. [Wnioski, oświadczenia i notyfikacje składane za pośrednictwem * Punktu] * Art. 53. [Informacje udostępniane przez Punkt] * Art. 54. [Doradztwo w indywidualnych sprawach] * Art. 55. [Informacje o adresach stron internetowych pojedynczych * punktów kontaktowych w innych państwach] * Art. 56. [Obowiązek wykorzystywania środków komunikacji elektronicznej] * Art. 57. [Obowiązek umożliwienia dokonania płatności elektronicznej * opłaty za przeprowadzenie sprawy] * Art. 58. [Delegacja ustawowa - zasady współpracy właściwych * organów z Punktem] * Art. 59. [Delegacja ustawowa - szczegółowy tryb i sposób funkcjonowania * oraz korzystania z Punktu] * Art. 60. [Powierzenie innym podmiotom realizacji zadań Punktu] * Art. 61. [Udostępnianie informacji o warunkach udostępniania * i korzystania z usług Punktu] * Art. 62. [Obowiązek stosowania powszechnego i zrozumiałego języka] * Art. 63. [Zapewnienie spójności systemów teleinformatycznych] * Art. 64. [Informowanie przedsiębiorców o ważnych wydarzeniach, * terminach i obowiązkach; udostępnianie usług Punktu * za pośrednictwem innych placówek] * Art. 65. [Dane udostępniane w Punkcie przez właściwych ministrów] * Art. 66. [Zgłaszanie uwag związanych z funkcjonowaniem Punktu] * Dział IV * Przepis końcowy * Art. 67. [Wejście w życie] * USTAWA Z 6.03.2018 R. O RZECZNIKU * MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORCÓW * Art. 1. [Zadania Rzecznika, pojęcie przedsiębiorcy] * Art. 2. [Wymagania na stanowisku Rzecznika] * Art. 3. [Powołanie Rzecznika] * Art. 4. [Kadencja Rzecznika] * Art. 5. [Odwołanie Rzecznika] * Art. 6. [Ograniczenie możliwości prowadzenia innej działalności * przez osobę na stanowisku Rzecznika] * Art. 7. [Zastępca Rzecznika] * Art. 8. [Katalog zadań Rzecznika] * Art. 9. [Uprawnienia Rzecznika w zakresie ochrony praw przedsiębiorców] * Art. 10. [Tryb podejmowania i wykonywania czynności przez Rzecznika] * Art. 11. [Wnioskowanie przez Rzecznika o podjęcie określonych działań * przez organy, organizacje i instytucje publiczne] * Art. 12. [Obowiązki organów, organizacji i instytucji publicznych * w zakresie współdziałania z Rzecznikiem] * Art. 13. [Przetwarzanie i ujawnianie danych osobowych przez Rzecznika] * Art. 14. [Coroczne sprawozdania z działalności Rzecznika] * Art. 15. [Biuro Rzecznika] * Art. 16. [Ujmowanie w budżecie państwa i pokrywanie wydatków * związanych z funkcjonowaniem Rzecznika] * Art. 17. [Limit wydatków z budżetu państwa] * Art. 18. [Wejście w życie] * USTAWA Z 6.03.2018 R. O ZASADACH UCZESTNICTWA PRZEDSIĘBIORCÓW * ZAGRANICZNYCH I INNYCH OSÓB ZAGRANICZNYCH W OBROCIE * GOSPODARCZYM NA TERYTORIUM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ * Rozdział 1 * Przepisy ogólne * Art. 1. [Przedmiot ustawy] * Art. 2. [Uprawnienie osób zagranicznych do prowadzenia działalności * gospodarczej na terytorium RP] * Art. 3. [Definicje legalne] * Rozdział 2 * Działalność gospodarcza osób zagranicznych * Art. 4. [Osoby zagraniczne mogące prowadzić działalność gospodarczą * na takich samych zasadach jak obywatele polscy] * Rozdział 3 * Transgraniczna działalność usługowa * Art. 5. [Dopuszczalność czasowego świadczenia usług przez usługodawcę * z państwa członkowskiego] * Art. 6. [Zakaz stosowania wymogów ograniczających korzystanie * z usług zagranicznych] * Art. 7. [Świadczenie usług transgranicznych samodzielnie * lub z innymi usługodawcami] * Art. 8. [Informacje udostępniane na wniosek usługobiorcy] * Art. 9. [Rozpowszechnianie informacji o usłudze świadczonej * przez usługodawcę wykonującego zawód regulowany] * Art. 10. [Zakaz dyskryminacji usługobiorców] * Art. 11. [Obowiązki informacyjne wobec usługobiorców] * Art. 12. [Usługi wyłączone spod regulacji] * Art. 13. [Odpowiednie stosowanie przepisów innych ustaw] * Rozdział 4 * Oddziały przedsiębiorców zagranicznych * Art. 14. [Uprawnienie przedsiębiorców zagranicznych * do tworzenia oddziałów] * Art. 15. [Przedmiot działalności gospodarczej oddziału przedsiębiorcy * zagranicznego] * Art. 16. [Osoba upoważniona w oddziale do reprezentowania * przedsiębiorcy zagranicznego] * Art. 17. [Wpis oddziału do rejestru przedsiębiorców] * Art. 18. [Dodatkowe obowiązki przedsiębiorcy zagranicznego * tworzącego oddział] * Art. 19. [Dodatkowe obowiązki przedsiębiorcy zagranicznego * po utworzeniu oddziału] * Art. 20. [Zakaz wykonywania działalności gospodarczej przez * przedsiębiorcę zagranicznego w ramach oddziału] * Rozdział 5 * Przedstawicielstwa przedsiębiorców zagranicznych * Art. 21. [Uprawnienie przedsiębiorców zagranicznych do tworzenia * przedstawicielstw] * Art. 22. [Zakres działania przedstawicielstwa] * Art. 23. [Przedstawicielstwa utworzone przez osoby zagraniczne] * Art. 24. [Obowiązek wpisu do rejestru przedstawicielstw] * Art. 25. [Dokonanie i okres obowiązywania wpisu do rejestru * przedstawicielstw] * Art. 26. [Treść i załączniki do wniosku o wpis do rejestru przedstawicielstw, * tytuł prawny do siedziby przedstawicielstwa] * Art. 27. [Rejestr przedstawicielstw] * Art. 28. [Odmowa wpisu do rejestru przedstawicielstw] * Art. 29. [Obowiązki przedsiębiorcy zagranicznego tworzącego * przedstawicielstwo] * Art. 30. [Wykreślenie przedstawicielstwa z rejestru z urzędu] * Art. 31. [Wykreślenie przedstawicielstwa z rejestru na wniosek] * Rozdział 6 * Współpraca międzynarodowa właściwych organów w zakresie * świadczenia usług * Art. 32. [Zadania ministra w zakresie współpracy międzynarodowej] * Art. 33. [Zasady współpracy międzynarodowej] * Art. 34. [Udzielanie informacji i prowadzenie kontroli na wniosek organu * innego państwa członkowskiego] * Art. 35. [Przekazywanie informacji dotyczących postępowań * dyscyplinarnych, karnych i administracyjnych oraz rozstrzygnięć * związanych z nadużyciami finansowymi] * Art. 36. [Wystąpienie do organu państwa członkowskiego o podjęcie * określonych działań wobec usługodawcy] * Art. 37. [Wnioskowanie o podjęcie działań wobec usługodawcy z RP * czasowo świadczącego usługi na terytorium innego państwa * członkowskiego] * Art. 38. [Przekazywanie informacji o działalności usługodawcy z innego * państwa członkowskiego mogącej wyrządzić szkodę lub * stanowiącej zagrożenie dla bezpieczeństwa] * Art. 39. [Postać elektroniczna wniosków, zawiadomień i informacji; * zakaz użycia informacji w innym celu] * Art. 40. [Zakres wniosków adresowanych do organów z państw członkowskich] * Art. 41. [Delegacja ustawowa - szczegółowy zakres współpracy * międzynarodowej] * Rozdział 7 * Przepisy karne * Art. 42. [Kara grzywny] * Art. 43. [Tryb orzekania] * Rozdział 8 * Przepis końcowy * Art. 44. [Wejście w życie] * Literatura * Orzecznictwo * O Autorach *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie pracownikami w dobie Internetu / Jacek Woźniak. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 472 strony : ilustracje, wykres ; 24 cm.
(HR)
Bibliografia na stronach 443-472.
Dla pracowników działów kadr, zasobów ludzkich, a także menedżerów i właścicieli firm.
Jest to pierwsza na polskim rynku publikacja, w której kompleksowo opisano wykorzystywanie Internetu w zarządzaniu pracownikami. Wskazano, jak nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) umożliwiają uzyskanie przez organizację przewagi konkurencyjnej w postaci zindywidualizowanej relacji między firmą a jej kapitałem ludzkim.W książce opisano zagadnienia, takie jak:- wykorzystanie sieci społecznościowych,- stosowanie gier komputerowych w obszarze rekrutacji, selekcji i adaptacji,- grywalizacja w rekrutacji i motywowaniu pracowników,- internetowe wspomaganie coachingu i mentoringu,- big data w planowaniu kadr,- nowoczesne zarządzanie talentami,- narzędzia służące do rozwoju kompetencji.Autor wyjaśnia, które z opisanych rozwiązań ułatwiają wdrażanie w firmie zwinnego zarządzania kapitałem ludzkim, a które wskazują ograniczenia i konieczne uzupełnienia w tym nowym podejściu do zarządzania współpracownikami. Opracowanie zainteresuje pracowników działów kadr, zasobów ludzkich, a także menedżerów i właścicieli firm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20731 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Książka
W koszyku
(Monografie)
Bibliografia, orzecznictwo na stronach [279]-284.
Dla administratorów i inspektorów ochrony danych osobowych, pracowników administracji i działów HR, przedsiębiorców, naukowców i studentów, prawników.
Książka stanowi pierwszą na rynku wydawniczym pozycję omawiającą sytuację prawną administratora i inspektora ochrony danych w oparciu o przepisy RODO oraz ustawodawstwo krajowe, z uwzględnieniem regulacji unijnych, polskich i obcych. Wśród jej autorów znajdują się wybitni przedstawiciele środowiska akademickiego oraz urzędniczego zajmujący się ochroną danych, w tym Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych I i II kadencji oraz Prezes UODO I kadencji. W opracowaniu przedstawiono m.in. kwestie obowiązków administratora i odpowiedzialności za ich naruszenie, procesu kontroli organu nadzorczego i współpracy administratora z tym organem, współadministrowania danymi osobowymi i administrowania danymi biometrycznymi. Autorzy przybliżyli także status prawny inspektora ochrony danych, czyli osoby dysponującej fachową wiedzą na temat prawa i praktyk w dziedzinie ochrony danych, mającej wspomagać administratora i podmiot przetwarzający dane w przypadkach określonych w RODO. Analiza obowiązujących unormowań obejmuje m.in. zagadnienia samodzielności inspektora, jego kompetencji i umiejętności, odpowiedzialności za naruszenie obowiązków oraz podstaw prawnych zatrudniania, także w ujęciu prawnoporównawczym. Zwrócono również uwagę na specyfikę funkcjonowania inspektora ochrony danych w podmiotach publicznych, w szczególności w instytucjach odpowiedzialnych za zwalczanie przestępczości.
Wykaz skrótów * Edyta Bielak-Jomaa * Słowo wstępne * Część I * POZYCJA PRAWNA ADMINISTRATORA DANYCH OSOBOWYCH * Teresa Wyka * Wprowadzenie * Ewa Kulesza * Nowe obowiązki administratorów danych osobowych w świetle RODO * Agnieszka Grzelak * Obowiązek współpracy administratora danych z organem nadzorczym w świetle przepisów RODO i dyrektywy 2016/680 * Bogusława Pile * Pozycja administratora danych wobec organu nadzorczego * Karolina Gałęzowska * Współadministrowanie danymi osobowymi - wybrane problemy prawne * Magdalena Kuba * Administrator danych osobowych biometrycznych - wybrane zagadnienia * Część II * POZYCJA PRAWNA INSPEKTORA OCHRONY DANYCH * Teresa Wyka * Wprowadzenie * Ewa Kulesza * Problem niezależności działania inspektora ochrony danych * Magdalena Kuba * Podstawy prawne zatrudnienia inspektora ochrony danych * Arwid Mednis * Odpowiedzialność inspektora ochrony danych * Paweł Fajgielski * Inspektor ochrony danych w sektorze publicznym * Agnieszka Grzelak, Mirosław Wróblewski * Inspektor ochrony danych osobowych w przepisach ustawy o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości * Monika Krasińska * Rola inspektora ochrony danych w podwyższaniu standardów ochrony danych osobowych w sektorze medycznym * Marcin A. Mielczarek * Pozycja prawna Kościelnego Inspektora Ochrony Danych * Bogusława Pile * Kontrola organu nadzorczego z perspektywy inspektora ochrony danych * Monika Młotkiewicz * Nowe podejście do ochrony danych osobowych w wykonywaniu funkcji inspektora ochrony danych * Tomasz Soczyński * Kompetencje i umiejętności inspektora ochrony danych a możliwe mechanizmy certyfikacji * Marta Otto * Pozycja prawna inspektora ochrony danych - zarys prawnoporównawczy * Bibliografia * Orzecznictwo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 34 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej