Doradcy podatkowi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(13)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Abramowicz Adam Krzysztof
(1)
Adamczyk Marcin (prawnik)
(1)
Bauta-Szostak Justyna
(1)
Bielecki Leszek
(1)
Burda Rafał
(1)
Cebera Agata
(1)
Chentosz Tomasz
(1)
Cieplak Jacek
(1)
Dalecka Aleksandra
(1)
Firlus Jakub Grzegorz
(1)
Fredrych Marta
(1)
Godlewski Grzegorz (radca prawny)
(1)
Gola Jan (nauki prawne)
(1)
Grabiec Mateusz
(1)
Gruszka Marcin
(1)
Gut Dagmara
(1)
Handzlik Inez
(1)
Horubski Krzysztof
(1)
Hyla Mariusz
(1)
Jaworski Jacek (prawnik)
(1)
Jaśkowska Małgorzata (1950- )
(1)
Kalinowski Wojciech (adwokat)
(1)
Knysiak-Sudyka Hanna
(1)
Kokocińska Katarzyna
(1)
Komierzyńska-Orlińska Eliza
(1)
Korbus Bartosz Piotr
(1)
Kosikowski Cezary (1942- )
(1)
Kran Rafał (doradca podatkowy)
(1)
Krukowska Marta
(1)
Krzanicka-Burda Anna
(1)
Kulczyk Aleksandra
(1)
Kwiatek Błażej
(1)
Lewandowski Paweł (prawnik)
(1)
Matusik Bartosz
(1)
Mazurkiewicz Małgorzata (ekonomia)
(1)
Małecki Paweł
(1)
Mędrala Małgorzata
(1)
Pawelec Szymon
(1)
Ruczkowski Piotr (1973- )
(1)
Skóra Agnieszka
(1)
Strzelec Dariusz
(1)
Szelągowska Agnieszka
(1)
Szostak Aleksandra
(1)
Wawrzyniak Marcin (partnerstwo publiczno-prywatne)
(1)
Wesołowska Agnieszka
(1)
Wiater Krzysztof
(1)
Wierzbowski Marek (1946- )
(1)
Wilbrandt-Gotowicz Martyna Barbara (1982- )
(1)
Wilczyńska-Baraniak Justyna
(1)
Wyszyński Konrad
(1)
Zarzycki Jan (prawo)
(1)
Zwolińska Magdalena (prawo)
(1)
Łoboda Marcin
(1)
Łuczak Konrad
(1)
Śliwa-Wajda Magdalena
(1)
Żywicka Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Dzieci
(20796)
6-8 lat
(10189)
9-13 lat
(9024)
Młodzież
(8486)
0-5 lat
(6954)
Doradcy podatkowi
(14)
14-17 lat
(4616)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(892)
Szkoły podstawowe
(694)
Szkoły średnie
(600)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(154)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(109)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Kobieta
(37)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Klasa 7.
(35)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
A2 (poziom biegłości językowej)
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
A1 (poziom biegłości językowej)
(29)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
Klasa 4.
(27)
B1 (poziom biegłości językowej)
(26)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
Licea
(22)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
B2 (poziom biegłości językowej)
(19)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Psychiatrzy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
18+
(10)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
C1 (poziom biegłości językowej)
(7)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Temat
Prawo podatkowe
(4)
Podatek od towarów i usług
(3)
Podatek dochodowy od osób prawnych
(2)
Postępowanie sądowoadministracyjne
(2)
Administracja publiczna
(1)
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarcze
(1)
Elektroniczne dostarczanie dokumentów
(1)
Interwencjonizm
(1)
Karuzela podatkowa
(1)
Kontrola skarbowa i podatkowa
(1)
Krajowa Administracja Skarbowa (KAS)
(1)
Ochrona konkurencji
(1)
Ochrona konsumenta
(1)
Partnerstwo publiczno-prywatne
(1)
Pełnomocnictwo i przedstawicielstwo
(1)
Planowanie gospodarcze
(1)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(1)
Podatek dochodowy zryczałtowany
(1)
Podatek od nieruchomości
(1)
Podatek od przychodów z budynków
(1)
Polityka gospodarcza
(1)
Pomoc publiczna
(1)
Postępowanie sądowe
(1)
Praca zdalna
(1)
Prawo administracyjne
(1)
Prawo gospodarcze publiczne
(1)
Prawo karne
(1)
Prawo karne procesowe
(1)
Prawo pracy
(1)
Prawo restrukturyzacyjne
(1)
Prawo wspólnotowe europejskie
(1)
Prawo zamówień publicznych
(1)
Prawodawstwo
(1)
Przestępstwa i wykroczenia skarbowe
(1)
Reforma regulacji
(1)
Rynek finansowy
(1)
Rynek pracy
(1)
Split payment
(1)
Sądownictwo administracyjne
(1)
Upadłość
(1)
Wolność ekonomiczna
(1)
Wyłudzenie
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Komentarz do ustawy
(5)
Monografia
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Ustawa
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(14)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prawo w Praktyce)
Bibliografia, orzecznictwo na stronach [375]-383.
Książka przeznaczona dla przedsiębiorców, doradców podatkowych, a także sędziów, adwokatów i radców prawnych.
Publikacja w praktyczny sposób omawia najważniejsze zasady opodatkowania majątku nieruchomego posiadanego przez przedsiębiorców. Monografia wyróżnia się nowatorskim sposobem połączenia zagadnień podatku od nieruchomości oraz nowo wprowadzonego podatku od przychodów z budynków. Autorzy powołują się na liczne orzecznictwo, w tym kluczowe wyroki Trybunału Konstytucyjnego z grudnia 2017 r. Wskazują możliwe sposoby interpretacji przepisów ustawy o podatkach i opłatach lokalnych oraz Prawa budowlanego na tle problematyki, z którą w praktyce najczęściej stykają się przedsiębiorcy. W książce zostały poruszone takie zagadnienia jak:opodatkowanie budynków, budowli i gruntów należących do przedsiębiorców działających w różnych branżach (m.in. deweloperskiej, przemysłowej, energetycznej, kolejowej),leasing a podatek od nieruchomości, ustalenie podatnika podatku od nieruchomości w różnych sytuacjach, środki trwałe a przedmiot opodatkowania podatkiem od nieruchomości, podatek od przychodów z wynajmu budynków wg zasad obowiązujących w 2018 r. oraz zmiany planowane na 2019 r. Przejrzysty układ, a także piktogramy, tabele i aktualne tezy z orzecznictwa mają ułatwić czytelnikom lekturę omawianej problematyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 336.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodyki)
Bibliografia na stronach 627-638.
Dla profesjonalnych pełnomocników - adwokatów, radców prawnych, doradców podatkowych i rzeczników patentowych.
W książce zostały omówione najważniejsze etapy postępowania administracyjnego jurysdykcyjnego i postępowania sądowoadministracyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem środków odwoławczych oraz nadzwyczajnych środków prawnych weryfikacji orzeczeń sądowych. Opracowanie zostało podzielone na trzy części: w części pierwszej dokonano analizy prawnej pełnomocnictwa procesowego, tj.: ustanowienie pełnomocnika i jego skutki procesowe, zakres pełnomocnictwa, wygaśnięcie pełnomocnictwa. w części drugiej omówiono czynności pełnomocnika w postępowaniu administracyjnym, tj. w trakcie wszczęcia i w toku postępowania, w postępowaniu wyjaśniającym, czy też weryfikacji decyzji i postanowień; w części trzeciej omówiono czynności pełnomocnika w postępowaniu sądowoadministracyjnym, tj. przygotowanie pism w postępowaniu przed sądem administracyjnym, czynności w toku postępowania sądowoadministracyjnego oraz po wydaniu orzeczenia sądowego, w tym zaskarżanie orzeczeń sądowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57728 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komentarze Praktyczne)
Bibliografia na stronach 279-281.
Dla prawników praktyków, radców prawnych, adwokatów, doradców podatkowych, przedsiębiorców, inwestorów, firm budowlanych, operatorów, dostawców, przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, ekonomistów, menedżerów zarządzających projektami partnerstwa publiczno-prywatnego.
Partnerstwo publiczno-prywatne polega na wspólnej realizacji przedsięwzięcia opartego na podziale zadań i ryzyk pomiędzy podmiotem publicznym i partnerem prywatnym. Komentarz szczegółowo omawia zasady współpracy w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego obejmujące m.in.:ocenę efektywności realizacji przedsięwzięcia, wybór partnera prywatnego, umowę o partnerstwie publiczno-prywatnym oraz jej realizację, partnerstwo publiczno-prywatne w formie spółki, finansowanie partnerstwa publiczno-prywatnego. Uwzględniono najnowsze zmiany ustawy dotyczące m.in.: nałożenia obowiązku przeprowadzenia przez podmiot publiczny oceny efektywności realizacji przedsięwzięcia w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, stworzenia otwartego katalogu kryteriów oceny ofert, które mogą zostać zastosowane przez podmiot publiczny fakultatywnie, dopuszczenia możliwości zawarcia umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym przez jednoosobową spółkę partnera prywatnego, zawiązaną w celu realizacji przedsięwzięcia, sformułowania definicji oferty najkorzystniejszej, wprowadzenia obligatoryjnego testu partnerstwa publiczno-prywatnego.
Wykaz skrótów * USTAWA z dnia 19 grudnia 2008 r. - o partnerstwie publiczno- prywatnym * Rozdział 1. Przepisy ogólne * Art. 1. [Zakres przedmiotowy; przedmiot partnerstwa publiczno-prywatnego] * Art. 2. [Objaśnienie pojęć] * Art. 3. (uchylony) * Rozdział 1a. Ocena efektywności realizacji przedsięwzięcia * Art. 3a. [Elementy oceny] * Art. 3b. [Wniosek o opinię] * Rozdział 2. Wybór partnera prywatnego * Art. 4. [Wybór partnera prywatnego; odesłanie do ustawy o koncesjach na roboty budowlane lub usługi] * Art. 5. [Informacja o planowanym partnerstwie publiczno- prywatnym] * Art. 6. [Oferta najkorzystniejsza; kryteria oceny ofert] * Rozdział 3. Umowa o partnerstwie publiczno-prywatnym oraz realizacja partnerstwa publiczno-prywatnego * Art. 7. [Umowa o partnerstwie publiczno-prywatnym; wynagrodzenie partnera] * Art. 7a. [Warunki zgody] * Art. 7b. [Wynagrodzenie należne podwykonawcy] * Art. 8. [Uprawnienia kontrolne podmiotu publicznego] * Art. 9. [Wkład wtasny w postaci składnika majątkowego] * Art. 10. [Wybór nowego partnera] * Art. 10a. [Umowa z osobą trzecią] * Art. 11. [Przekazanie składnika majątkowego; przedawnienie roszczenia o przekazanie] * Art. 12. [Prawo pierwokupu; termin wykonania prawa] * Art. 13. (uchylony) * Rozdział 4. Partnerstwo publiczno-prywatne w formie spółki * Art. 14. [Partnerstwo publiczno-prywatne w formie spółki] * Art. 14a. [Czas trwania spółki] * Art. 14b. [Termin zbycia udziałów] * Art. 15. [Wymóg zgody wszystkich wspólników albo akcjonariuszy] * Art. 16. [Prawo pierwokupu; termin wykonania prawa; nieważność zbycia akcji lub udziałów] * Rozdział 4a. Organ właściwy w sprawach partnerstwa publiczno-prywatnego * Art. 16a. [Jednostka centralna do spraw partnerstwa publiczno-prywatnego] * Art. 16b. [Obowiązki sprawozdawcze] * Art. 16c. [Żądanie udzielenia informacji] * Rozdział 5. Przepisy z zakresu finansów publicznych * Art. 17. [Łączna kwota zobowiązania finansowego z tytutu umów o partnerstwie publiczno-prywatnym] * Art. 18. [Wymóg zgody ministra właściwego do spraw finansów publicznych; treść wniosku o wydanie zgody] * Art. 18a. [Poziom państwowego długu publicznego, deficyt sektora finansów publicznych] * Rozdział 6. Zmiany w przepisach obowiązujących * Art. 19-35 * Rozdział 7. Przepisy przejściowe i przepis końcowy * Art. 36. [Sprawy w toku; skuteczność czynności prawnych] * Art. 37. [Derogacja] * Art. 38. [Wejście w życie] * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 351 (1 egz.)
Kaucja: 89,25 zł
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliografia na stronach [333]-340.
Dla studentów prawa i administracji oraz aplikantów zawodów prawniczych. Może być także przydatna nauczycielom akademickim, sędziom, adwokatom, radcom prawnym, doradcom podatkowym, rzecznikom patentowym i urzędnikom.
W książce kompleksowo i przystępnie omówiono problematykę postępowania sądowoadministracyjnego. W sposób zwięzły i usystematyzowany przedstawiono w niej zagadnienia związane z:- modelem, organizacją i konstytucyjnymi podstawami sądowej kontroli administracji publicznej w Polsce,- zakresem kontroli sądów administracyjnych i ich właściwością,- zasadami postępowania sądowoadministracyjnego,- wszczęciem postępowania, stronami i uczestnikami postępowania sądowoadministracyjnego,- czynnościami techniczno-procesowymi,- przebiegiem postępowania przed wojewódzkim sądem administracyjnym jako sądem I instancji,- zwyczajnymi i nadzwyczajnymi środkami zaskarżenia,- kosztami postępowania sądowoadministracyjnego,- środkami zapewnienia jednolitości orzecznictwa sądowoadministracyjnego oraz- europeizacją postępowania sądowoadministracyjnego. W opracowaniu uwzględniono aktualne orzecznictwo i literaturę przedmiotu. Publikacja przeznaczona jest dla studentów prawa i administracji oraz aplikantów zawodów prawniczych. Może być także przydatna nauczycielom akademickim w pracy naukowej i dydaktycznej oraz sędziom, adwokatom, radcom prawnym, doradcom podatkowym, rzecznikom patentowym i urzędnikom w praktyce zawodowej.
Wykaz skrótów * Rozdział I * Sądowa kontrola działalności administracji publicznej * 1. Uwagi wstępne * 2. Modele sądowej kontroli administracji publicznej * 2.1. Kryterium pozycji ustrojowej sądu administracyjnego * 2.2. Kryterium struktury instancyjnej sądów administracyjnych * 2.3. Kryterium uprawnień orzeczniczych sądów administracyjnych * 3. Organizacja sądownictwa administracyjnego w Polsce * 3.1. Geneza sądownictwa administracyjnego * 3.2. Konstytucyjne podstawy sądownictwa administracyjnego * 3.3. Ustrój sądów administracyjnych * Rozdział II * Zakres kontroli sądów administracyjnych i ich właściwość * 1. Zakres kontroli sądów administracyjnych * 1.1. Konstytucyjnoprawne podstawy zakresu kontroli sądów administracyjnych * 1.2. Charakterystyka sprawy sądowoadministracyjnej * 1.3. Podstawowe cechy kontroli wykonywanej przez sądy administracyjne * 1.4. Wyłączenia z zakresu kontroli sądów administracyjnych * 2. Właściwość sądów administracyjnych * 2.1. Uwagi wprowadzające * 2.2. Podział właściwości instancyjnej między w.s.a. a NSA * 2.3. Właściwość miejscowa w.s.a * 2.3.1. Sposób ustalania właściwości miejscowej * 2.3.2. Wpływ skargi do niewłaściwego miejscowo w.s.a. * 2.3.3. Zasada ciągłości właściwości miejscowej w.s.a. * 2.3.4. Szczególne przypadki zmiany właściwości miejscowej w.s.a. * 2.4. Właściwość rzeczowa w.s.a. * 2.4.1. Decyzje administracyjne * 2.4.2. Postanowienia * 2.4.3. Akty i czynności dotyczące uprawnień lub obowiązków wynikających z przepisów prawa administracyjnego * 2.4.4. Interpretacje podatkowe i opinie zabezpieczające * 2.4.5. Akty prawa miejscowego * 2.4.6. Akty samorządu terytorialnego z zakresu administracji publicznej * 2.4.7. Akty nadzoru nad samorządem terytorialnym * 2.4.8. Bezczynność i przewlekłe prowadzenie postępowania * 2.4.9. Przypadki szczególne * 3. Właściwość rzeczowa NSA * Rozdział III * Zasady postępowania sądowoadministracyjnego * 1. Uwagi wstępne * 2. Zasada dostępu do sądu * 3. Zasada dwuinstancyjności * 4. Zasada legalności * 5. Zasada udzielania pomocy stronom * 6. Zasada jawności * 7. Zasada ekonomiki procesowej * 8. Zasady kontradyktoryjności i oficjalności * Rozdział IV * Wszczęcie postępowania sądowoadministracyjnego * 1. Uwagi ogólne * 2. Skarga * 2.1. Przedmiot skargi * 2.2. Uprawnieni do wniesienia skargi * 2.3. Warunki formalne skargi jako pisma procesowego i sposób jej wniesienia * 2.4. Wyczerpanie środków zaskarżenia * 2.5. Termin do wniesienia skargi * 3. Sprzeciw * 3.1. Przedmiot sprzeciwu * 3.2. Podmioty uprawnione do wniesienia sprzeciwu * 3.3. Warunki formalne sprzeciwu i sposób jego wniesienia * 4. Wniosek o wszczęcie postępowania * 5. Skutki wniesienia skargi, sprzeciwu czy wniosku * 5.1. Wszczęcie postępowania i zawisłość sprawy * 5.2. Uprawnienia autokontrolne * 5.3. Możliwość wstrzymania wykonania aktu lub czynności * 5.4. Obowiązki organu przy przekazaniu pisma wszczynającego postępowanie * 5.5. Skutki braku spełnienia warunków dopuszczalności i warunków formalnych * Rozdział V * Strony i uczestnicy postępowania sądowoadministracyjnego * 1. Strony postępowania * 1.1. Wstęp * 1.2. Organ administracji publicznej jako strona postępowania * 1.3. Strona skarżąca * 1.4. Zdolność do bycia stroną a legitymacja skargowa * 1.4.1. Zdolność sądowa * 1.4.2. Interes prawny * 2. Uczestnicy postępowania * 2.1. Strona a uczestnik postępowania * 2.2. Uczestnictwo prokuratora, RPO, RPD i Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców * 3. Skuteczność czynności podmiotów procesowych * 3.1. Zagadnienia wprowadzające * 3.2. Samodzielność działania w procesie * 3.3. Zastępstwo procesowe a przedstawicielstwo * 3.4. Reprezentacja * 3.5. Działanie osobiste i przez pełnomocnika * 3.5.1. Zdolność postulacyjna * 3.5.2. Pełnomocnictwo * Rozdział VI * Czynności techniczno-procesowe w postępowaniu sądowoadministracyjnym * 1. Pisma w postępowaniu sądowym * 1.1. Pojęcie * 1.2. Wymogi formalne * 1.3. Wezwanie do uzupełnienia braków formalnych * 2. Doręczenia * 2.1. Zagadnienia ogólne * 2.2. Doręczenia osobom fizycznym * 2.3. Doręczenia osobom prawnym * 2.4. Doręczenia osobom nieznanym z miejsca pobytu * 2.5. Doręczenia stronom mającym miejsce zamieszkania za granicą * 2.6. Fikcja doręczenia * 3. Terminy procesowe * 3.1. Rodzaje terminów procesowych i sposób ich liczenia * 3.2. Przywrócenie terminu * 4. Akta sprawy sądowoadministracyjnej * Rozdział VII * Przebieg postępowania przed wojewódzkim sądem administracyjnym jako sądem I instancji * 1. Czynności wstępne * 2. Postępowanie rozpoznawcze * 3. Przeszkody w prowadzeniu postępowania sądowoadministracyjnego * 4. Postępowanie mediacyjne * 5. Postępowanie uproszczone * 6. Rozstrzygnięcia * 6.1. Zasady orzekania * 6.2. Wyroki * 6.2.1. Uwagi ogólne * 6.2.2. Treść wyroku * 6.3. Postanowienia i zarządzenia * 6.3.1. Postanowienia * 6.3.2. Zarządzenia * 7. Konwalidacja rozstrzygnięć * Rozdział VIII * Zwyczajne środki zaskarżenia * 1. Środki odwoławcze a środki zaskarżenia * 2. Skarga kasacyjna * 2.1. Charakter prawny skargi kasacyjnej * 2.1.1. Uwagi wstępne * 2.1.2. Przedmiot zaskarżenia * 2.1.3. Legitymacja procesowa * 2.1.4. Wymagania skargi kasacyjnej * 2.2. Postępowanie kasacyjne * 2.2.1. Czynności wstępne * 2.2.2. Postępowanie rozpoznawcze * 2.2.3. Orzeczenia * 3. Zażalenie * 3.1. Charakter prawny zażalenia * 3.1.1. Uwagi wstępne * 3.1.2. Przedmiot zaskarżenia * 3.1.3. Legitymacja procesowa * 3.1.4. Prawne wymagania zażalenia * 3.2. Postępowanie zażaleniowe * 3.2.1. Czynności wstępne * 3.2.2. Postępowanie rozpoznawcze * 3.2.3. Orzeczenia * 4. Quasi-środki odwoławcze * 5. Prawomocność orzeczeń i jej skutki * Rozdział IX * Nadzwyczajne środki zaskarżenia * 1. Nadzwyczajne środki zaskarżenia a wniosek o unieważnienie prawomocnego orzeczenia * 2. Skarga o wznowienie postępowania * 2.1. Charakter prawny skargi o wznowienie postępowania i jej przesłanki * 2.2. Postępowanie wznowieniowe * 3. Skarga o stwierdzenie niezgodności z prawem prawomocnego orzeczenia * 3.1. Charakter prawny skargi o stwierdzenie niezgodności z prawem prawomocnego orzeczenia i jej przesłanki * 3.2. Postępowanie w sprawie stwierdzenia niezgodności z prawem prawomocnego orzeczenia * Rozdział X * Koszty postępowania sądowoadministracyjnego * 1. Uwagi wprowadzające * 2. Koszty sądowe * 2.1. Podział kosztów sądowych * 2.2. Wpis * 2.3. Opłaty kancelaryjne * 2.4. Wydatki w ramach kosztów sądowych * 3. Wydatki strony w ramach występowania w procesie bez profesjonalnego pełnomocnika * 4. Wydatki strony w ramach zastępstwa przez profesjonalnego pełnomocnika * 5. Zwrot kosztów postępowania * 6. Zwolnienie z kosztów sądowych * 6.1. Zwolnienie z mocy prawa * 6.2. Prawo pomocy * Rozdział XI * Środki zapewnienia jednolitości orzecznictwa sądowoadministracyjnego * 1. Uwagi wstępne * 2. Działalność uchwałodawcza NSA * 2.1. Uchwały abstrakcyjne * 2.1.1. Przesłanki podjęcia uchwały abstrakcyjnej * 2.1.2. Tryb rozpoznania i rozstrzygnięcia abstrakcyjnego pytania prawnego * 2.1.3. Skutki prawne uchwał abstrakcyjnych * 2.2. Uchwały konkretne * 2.2.1. Przesłanki podjęcia uchwały konkretnej * 2.2.2. Tryb rozpoznania i rozstrzygnięcia konkretnego pytania prawnego * 2.2.3. Skutki prawne uchwał konkretnych * 3. Pytania prawne do TK * 3.1. Przesłanki pytań prawnych do TK * 3.2. Rozstrzygnięcia TK i ich skutki dla orzecznictwa sądów administracyjnych * 4. Pytania prejudycjalne do TSUE * 4.1. Przesłanki pytań prejudycjalnych do TSUE * 4.2. Orzeczenia prejudycjalne TSUE i ich skutki dla orzecznictwa sądów administracyjnych * Rozdział XII * Europeizacja postępowania sądowoadministracyjnego * 1. Pojęcie europeizacji prawa i jej wpływ na strukturę sądów administracyjnych oraz postępowanie sądowoadministracyjne * 2. Wybrane przypadki europeizacji przepisów ustawy - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi * 2.1. Rozszerzenie właściwości na decyzje konsulów dotyczące wiz Schengen * 2.2. Wznowienie postępowania sądowoadministracyjnego na podstawie wyroku TSUE * 2.3. Oddanie pisma procesowego w placówce pocztowej znajdującej się w innym państwie członkowskim UE niż Polska * 3. Zasady-narzędzia stosowane przez sądy administracyjne w celu europeizacji prawa * 4. Mechanizm uwzględniania przez sąd z urzędu prawa UE * 5. Kilka uwag końcowych * Bibliografia * O Autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58140 (1 egz.)
Kaucja: 46,92 zł
Książka
W koszyku
Współczesny interwencjonizm / Cezary Kosikowski. - Stan prawny na 1 lipca 2018 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2018. - 543 strony ; 22 cm.
Bibiografia na stronach [519]-543.
Dla sędziów, adwokatów, ekonomistów, księgowych i doradców podatkowych, pracowników administracji rządowej, parlamentarzystów, pracowników naukowych, studentów.
W monografii autor prezentuje zalety i wady współczesnego interwencjonizmu, a także bada, czy osiąga on zamierzone cele, wskazuje kierunki rozwoju i przedstawia konkretne propozycje zmian. Omawia ewolucję jego podstaw doktrynalnych; konstrukcję (przyczyny i cele, formy realizacji, instrumentarium, podstawy prawne, organizacja); funkcje (tworzenie strategii rozwoju, programowanie gospodarcze i planowanie finansowe, wsparcie finansowe gospodarki, kontrola i nadzór, ochrona konkurencji i konsumentów) oraz funkcjonowanie na rynku towarów i usług, rynku finansowym i rynku pracy.
Wykaz skrótów * Wstęp * Część I * DROGA DO WSPÓŁCZESNEGO INTERWENCJONIZMU I JEGO CECHY * Rozdział I Powstanie i rozwój interwencjonizmu * 1. Uwagi wstępne * 2. Interwencjonizm do połowy XIX w. * 3. Interwencjonizm do I połowy XX w. * 4. Interwencjonizm od II połowy XX w. * 4.1. Interwencjonizm w podzielonym politycznie świecie * 4.2. Zarządzanie gospodarką narodową w socjalizmie jako nowa formuła interwencjonizmu państwowego * 4.3. Powstanie interwencjonizmu międzynarodowego * 4.4. Interwencjonizm integracyjny na świecie i w Europie (interwencjonizm unijny) * 4.5. Interwencjonizm w obliczu wydarzeń istotnych globalnie * Rozdział II * Podstawy doktrynalne interwencjonizmu * Część II * KONSTRUKCJA WSPÓŁCZESNEGO INTERWENCJONIZMU * Rozdział III * Formuła współczesnego interwencjonizmu * 1. Przyczyny i cele współczesnego interwencjonizmu * 2. Formy realizacji współczesnego interwencjonizmu * 3. Instrumentarium współczesnego interwencjonizmu * Rozdział IV * Podstawy prawne interwencjonizmu oraz problemy ich tworzenia i kontroli * 1. Prawo interwencjonizmu * 2. Międzynarodowe prawo interwencjonizmu * 2.1. Zakres i źródła * 2.2. Problemy tworzenia i kontroli * 3. Unijne prawo interwencjonizmu * 3.1. Zakres i źródła * 3.2. Problemy tworzenia i kontroli * 4. Krajowe prawo interwencjonizmu (na przykładzie Polski) * 4.1. Zakres i źródła * 4.2. Problemy tworzenia i kontroli * Rozdział V * Instytucjonalizacja organizacyjna interwencjonizmu * 1. Zasady ogólne organizacji wykonywania interwencjonizmu * 2. Katalog organów i instytucji realizujących cele interwencjonizmu oraz ich charakter prawny * 3. Problem specjalizacji, współdziałania i koordynacji wykonywania interwencjonizmu przez organy i instytucje działające na różnych poziomach interwencjonizmu * Część III * FUNKCJE WSPÓŁCZESNEGO INTERWENCJONIZMU I FORMY JEGO REALIZACJI * Rozdział VI * Tworzenie strategii rozwoju (polityki gospodarczej) jako forma realizacji interwencjonizmu * 1. Istota i podstawy tworzenia strategii rozwoju (polityki gospodarczej) * 2. Tworzenie polityki gospodarczej na szczeblu organizacji międzynarodowych * 3. Tworzenie polityki gospodarczej w Unii Europejskiej * 4. Tworzenie polityki rozwoju w Polsce po 1989 r. * Rozdział VII * Programowanie gospodarcze i wieloletnie planowanie finansowe jako formy interwencjonizmu w gospodarce * 1. Od planowania do programowania gospodarczego * 2. Programowanie gospodarcze i wieloletnie planowanie finansowe w Unii Europejskiej * 3. Programowanie gospodarcze i wieloletnie planowanie finansowe w Polsce po 1989 r. * Rozdział VIII * Wsparcie finansowe gospodarki i przedsiębiorców jako formy realizacji interwencjonizmu * 1. Pojęcie wsparcia finansowego gospodarki i przedsiębiorców * 2. Udzielanie wsparcia finansowego w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu * 3. Udzielanie wsparcia finansowego w świetle prawa unijnego * 3.1. Zasady ogólne oraz źródła i mechanizmy * 3.2. Pomoc finansowa dla państw członkowskich * 3.3. Pomoc publiczna w świetle prawa unijnego * 3.3.1. Zasady ogólne * 3.3.2. Dopuszczalność udzielania pomocy publicznej ze względu na jej cele * 4. Finansowanie gospodarki oraz udzielanie pomocy publicznej w świetle prawa krajowego (na przykładzie Polski) * 4.1. Udział państwa w finansowaniu gospodarki * 4.2. Krajowa pomoc publiczna * Rozdział IX * Kontrola i nadzór jako formy realizacji interwencjonizmu * 1. Pojęcie i cele oraz rodzaje kontroli i nadzoru * 2. Kontrola i nadzór w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu * 3. Kontrola i nadzór w świetle unijnego prawa interwencjonizmu * 4. Kontrola i nadzór w świetle krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski) * Rozdział X * Ochrona konkurencji i konsumentów jako forma realizacji interwencjonizmu * 1. Systemy ochrony konkurencji i konsumentów * 2. Ochrona konkurencji i konsumentów w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu * 3. Ochrona konkurencji i konsumentów w świetle prawa unijnego * 4. Ochrona konkurencji i konsumentów według krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski) * Część IV * INTERWENCJONIZM W RÓŻNYCH SEGMENTACH RYNKU * Rozdział XI * Ograniczenia wolności (swobody) gospodarczej na rynku towarów i usług jako formy realizacji interwencjonizmu * 1. Wolność gospodarcza oraz przyczyny i formy jej ograniczania * 2. Ograniczanie wolności (swobody) gospodarczej w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu * 3. Ograniczenie wolności (swobody) gospodarczej na rynku towarów i usług w świetle unijnego prawa interwencjonizmu * 4. Ograniczenie wolności (swobody) gospodarczej na rynku towarów i usług w świetle krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski) * 4.1. Ograniczenia dotyczące cudzoziemców (osób zagranicznych) i przedsiębiorców zagranicznych * 4.2. Ograniczenia w formie reglamentacji gospodarczej * 4.3. Ograniczenia stosowane w ramach regulacji gospodarczej * Rozdział XII * Zapewnienie bezpieczeństwa i stabilności na rynku finansowym i kapitałowym jako forma realizacji interwencjonizmu * 1. Przyczyny i formy prawne interwencjonizmu na rynku finansowym i kapitałowym * 2. Bezpieczeństwo i stabilność rynku finansowego i kapitałowego w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu * 3. Bezpieczeństwo i stabilność rynku finansowego i kapitałowego w świetle unijnego prawa interwencjonizmu * 3.1. Regulacje prawne unijnego rynku finansowego * 3.2. Regulacje prawne unijnego rynku kapitałowego * 4. Bezpieczeństwo i stabilność rynku finansowego i kapitałowego w świetle krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski) * 4.1. Regulacje prawne krajowego rynku finansowego * 4.2. Regulacje prawne krajowego rynku kapitałowego * Rozdział XIII * Ochrona rynku pracy jako forma realizacji interwencjonizmu * 1. Przyczyny i zakres oraz formy prawne interwencjonizmu na rynku pracy * 2. Ochrona rynku pracy w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu * 3. Ochrona rynku pracy w świetle unijnego prawa interwencjonizmu * 4. Ochrona rynku pracy w świetle krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski) * Zakończenie (wnioski i postulaty) * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 346 (1 egz.)
Kaucja: 66,75 zł
Książka
W koszyku
CIT : podatki i rachunkowość : komentarz / Paweł Małecki, Małgorzata Mazurkiewicz. - 9. wydanie, stan prawny na 1 marca 2018 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2018. - 1385, [2] strony ; 25 cm.
(Komentarze)
Bibliografia na stronach 1385-[1386].
Dla księgowych, doradców podatkowych i pracowników biur rachunkowych.
"CIT. Podatki i rachunkowość" to komentarz, który pomoże księgowym, doradcom podatkowym i biegłym rewidentom uniknąć błędów popełnianych przy rozliczaniu należnego podatku dochodowego od osób prawnych. W dziewiątym wydaniu książki znajdziesz wszystkie najważniejsze zmiany obowiązujące od 1 stycznia 2018 r., w tym dotyczące m.in.: zwiększenia kwoty odpisu amortyzacyjnego z tytułu zużycia samochodu osobowego,wyodrębnienia źródła przychodów w postaci zysków kapitałowych oraz rozdzielenia dochodów uzyskiwanych z tego źródła od pozostałych dochodów podatnika, wprowadzenia tzw. minimalnego podatku dochodowego w odniesieniu do podatników posiadających nieruchomości komercyjne, wprowadzenia przepisów ukierunkowanych na ułatwienie prowadzenia działalności gospodarczej, w szczególności przez małych i średnich przedsiębiorców, w tym o charakterze upraszczającym i precyzującym obecnie funkcjonujące regulacje, nowe wymogi związane z dokumentacją cen transferowych, wprowadzenia zmian w zakresie tzw. ulgi B+R, tj. prawa do odliczenia od podstawy opodatkowania określonej kwoty kosztów uzyskania przychodów poniesionych przez przedsiębiorcę na działalność badawczo-rozwojową (kosztów kwalifikowanych). W komentarzu znajdziesz również praktyczną wiedzę z zakresu: wprowadzenia przepisów uszczelniających system podatku dochodowego od osób prawnych, w tym poprzez przeciwdziałanie praktykom unikania opodatkowania, które mają bezpośredni wpływ na funkcjonowanie rynku wewnętrznego, modyfikacji przepisów regulujących funkcjonowanie podatkowych grup kapitałowych, nowych rozwiązań uwzględniających zmiany zasad sporządzania odpisów tworzonych w bankach na należności z tytułu udzielonych kredytów (pożyczek), gwarancji (poręczeń), spłaty kredytów i pożyczek oraz nabytych przez bank hipoteczny wierzytelności w celu emisji listów zastawnych,podwyższenia z obecnych 3500 zł do 10 000 zł, limitu wartości środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych umożliwiającego jednorazowe zaliczenie wydatków na nabycie tych środków lub wartości do kosztów uzyskania przychodów, dostosowania przepisów do nowej Klasyfikacji Środków Trwałych 2016 (KŚT), wsparcia działań dotyczących zwalczania agresywnego planowania podatkowego, które Komisja Europejska uznała za jeden z kluczowych politycznych priorytetów Unii Europejskiej w ramach realizacji strategii na rzecz sprawiedliwego i skutecznego systemu opodatkowania osób prawnych w Unii, wprowadzenia regulacji umożliwiającej ministrowi właściwemu ds. finansów publicznych upublicznienie informacji zawierającej dane podatkowe podatników, których przychody w roku poprzednim przekroczyły 50 mln euro, jak również podatników działających w formie podatkowej grupy kapitałowej, niezależnie od wysokości osiąganych przez taką grupę przychodów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 657 (1 egz.)
Kaucja: 200,00 zł
Książka
W koszyku
Praca zdalna : komentarz do nowelizacji Kodeksu pracy : wzory / Małgorzata Mędrala. - Stan prawny na 14 lipca 2023 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2023. - 231, [1] strona ; 21 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 223-[232].
Książka stanowi kompleksowe omówienie przepisów dotyczących nowej instytucji w Kodeksie pracy, jaką jest praca zdalna. Autorka szczegółowo, a zarazem w praktyczny sposób wyjaśnia najbardziej kluczowe kwestie związane z nowymi regulacjami. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22710 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Książka
W koszyku
(Monografie)
Książka przeznaczona jest dla praktyków prawa, w szczególności prokuratorów, sędziów, radców prawnych i adwokatów, którym przybliży specyfikę przestępstw karuzelowych na styku prawa karnego i podatkowego. Zainteresuje także doradców podatkowych i pracowników naukowych.
Publikacja zawiera szczegółową analizę przestępczości wyłudzeń podatku VAT poprzez mechanizm tzw. przestępstw karuzelowych. Autorzy, opierając się na bogatym orzecznictwie, omawiają zagadnienia takie jak: schemat przestępstwa karuzelowego (podstawowy i zmodyfikowany), rola poszczególnych podmiotów w nim uczestniczących, w tym znikającego podatnika, bufora i brokera, nowe typy przestępstw fakturowych w Kodeksie karnym, zbieg regulacji Kodeksu karnego oraz Kodeksu karnego skarbowego, kwestie proceduralne, m.in. zagrożenia procesowe dla przedsiębiorców oraz problemy związane z odstępstwami od zasady bezpośredniości. Ponadto w monografii opisano inne rodzaje wyłudzeń w sferze VAT, np. firmanctwo (czyli zatajenie części lub całości działalności gospodarczej przez posłużenie się danymi innego podmiotu w celu uniknięcia obowiązku uiszczenia podatku), niezgłoszenie wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, fikcyjną wewnątrzwspólnotową dostawę towarów. Książka przeznaczona jest dla praktyków prawa, w szczególności prokuratorów, sędziów, radców prawnych i adwokatów, którym przybliży specyfikę przestępstw karuzelowych na styku prawa karnego i podatkowego. Zainteresuje także doradców podatkowych i pracowników naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57547 (1 egz.)
Kaucja: 96,75 zł
Książka
W koszyku
(Komentarze Praktyczne)
Bibliografia, orzecznictwo na stronach 479-488.
Ustawa o doręczeniach elektronicznych z 18 listopada 2020 r. to podstawowy akt normatywny ustanawiający nowe zasady doręczeń korespondencji drogą elektroniczną przez podmioty publiczne i do podmiotów publicznych. W publikacji przedstawiono: terminy i zasady przyjęcia fikcji prawnej doręczenia zastępczego w publicznej usłudze rejestrowanego doręczenia elektronicznego, kwalifikowanej usłudze rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usłudze hybrydowej; zasady reklamacji i postępowanie reklamacyjne za niewykonanie lub nienależyte wykonanie publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej, a także odpowiedzialność operatora wyznaczonego w tym zakresie; doręczanie korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczania elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej; warunki przekształcania korespondencji – pisma w postaci elektronicznej – w przesyłkę listową (wydruk) w ramach publicznej usługi hybrydowej; obowiązki ustawowe podmiotów publicznych, przedstawicieli zawodów prawniczych i przedsiębiorców wpisanych do KRS albo CEiDG. W książce omówiono także zagadnienia wystawiania dowodu wysłania oraz dowodu otrzymania, funkcjonowania bazy adresów elektronicznych, w tym dostęp do niej i wyszukiwanie adresatów, a także nieprawidłowości w procesie doręczania oraz ich konsekwencje prawne. Prezentowane poglądy i wnioski są wynikiem wieloletniego doświadczenia naukowego oraz zawodowego autorów, związanego ze stosowaniem prawa w ramach pracy w administracji publicznej i w sektorze prywatnym. Opracowanie jest przeznaczone zarówno dla pracowników administracji publicznej, jak i adwokatów, radców prawnych, sędziów. Zainteresuje także pracowników naukowych oraz studentów kierunków prawniczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58651 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kontrola przestrzegania przepisów prawa podatkowego / Dariusz Strzelec, Marcin Łoboda. - Stan prawny na 1 sierpnia 2017 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2017. - 391 stron ; 25 cm.
(Biblioteka "Przeglądu Podatkowego")
(Zagadnienia Podatkowe)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 369-391.
Dla pracowników Krajowej Administracji Skarbowej, doradców podatkowych, adwokatów, radców prawnych i sędziów sądów administracyjnych.
Pierwsza publikacja opisującą kompleksowo zagadnienie kontroli przestrzegania przepisów prawa podatkowego w nowym stanie prawnym, tj. po wejściu w życie ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej. Opisano w niej aktualną strukturę organizacyjną oraz cały proces tej kontroli od gromadzenia danych przez administrację skarbową poprzez wszystkie reżimy kontroli kończąc na zagadnieniach pełnomocnictwa i reprezentowania zobowiązanych. W książce zaprezentowano: zasady prowadzenia kontroli podatkowej oraz celno-skarbowej, ze wskazaniem tych odmienności i problemów prawnych, które występują lub mogą występować w trakcie stosowania przepisów, zagadnienia związane z ustaleniem stanu faktycznego, ale przede wszystkim z władczym działaniem organów podatkowych, jak również katalog praw i obowiązków leżących po stronie kontrolowanego, analizę przepisów związanych z gromadzeniem informacji podatkowych przez organy podatkowe, co jest szczególnie istotne ze względu na możliwość wykorzystania tych informacji przez organy podatkowe zarówno przed wszczęciem, jak i w samym postępowaniu kontrolnym, zagadnienia związane z ustanowieniem i rolą pełnomocnika w trakcie kontroli.Adresaci:Publikacja przeznaczona jest dla pracowników Krajowej Administracji Skarbowej, doradców podatkowych, adwokatów, radców prawych oraz sędziów sądów administracyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 336.2 (1 egz.)
Kaucja: 149,25 zł
Książka
W koszyku
Mechanizm podzielonej płatności w Polsce / Agnieszka Wesołowska. - Stan prawny na 1 stycznia 2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 164, [1] strona ; 21 cm.
(Poradniki Podatkowe)
Bibliografia na stronie [165].
Dla doradców podatkowych, radców prawnych, ekonomistów, księgowych i przedsiębiorców.
Publikacja stanowi praktyczny poradnik, w którym przedstawiono ogólny zarys split payment oraz sposób jego funkcjonowania, w tym zawarto odpowiedzi na najbardziej problematyczne pytania dotyczące zasad dokonywania płatności z wykorzystaniem mechanizmu podzielonej płatności VAT, np.: kiedy split payment jest obowiązkowy? ; czy podmioty mogą dobrowolnie zrezygnować z mechanizmu podzielonej płatności za obopólną zgodą? ; jakie są korzyści i wady korzystania ze split payment? ; jakie są konsekwencje pomijania tego mechanizmu przez podatników? ; jakie są sankcje za błędy i niekorzystanie ze split payment? ; czy możliwe są płatności zbiorcze w split payment? Już w momencie wejścia w życie mechanizm podzielonej płatności budził ogromne wątpliwości interpretacyjne. Obecnie obligatoryjne wprowadzenie jego stosowania powoduje chaos, a brak vacatio legis sprawił, że podmioty będące podatnikami podatku VAT nie tylko mają wiele pytań, lecz także często nie są w stanie przygotować się na takie rozliczenie. Split payment jest praktycznie nieznany w Europie i występuje w szczątkowej formie we Włoszech, Irlandii oraz na Węgrzech, stąd trudno jest bazować na doświadczeniu innych krajów. Ponadto mechanizm ten komplikuje rozliczenia transgraniczne. Autorka omawia mechanizm podzielonej płatności, opierając się m.in. na przykładach, wydanych dotychczas interpretacjach organów podatkowych, a także wyrokach sądów administracyjnych z tego zakresu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57442 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prawo w Praktyce)
Bibliografia na stronach [229]-231.
Dla adwokatów, radców prawnych, doradców podatkowych, też pracowników działów kadr, ekonomistów, księgowych, przedsiębiorców.
Przedstawienie problemów związanych z sądowymi oraz pozasądowymi procesami restrukturyzacyjnymi oraz z postępowaniami upadłościowymi. W książce omówiono m.in.: aspekty podatkowe postępowań restrukturyzacyjnych; czym różni się konwersja wierzytelności na udziały lub akcje w toku postępowania restrukturyzacyjnego od konwersji w trybie przepisów kodeksu spółek handlowych, wpływ otwarcia postępowania restrukturyzacyjnego lub ogłoszenia upadłości na prawa własności intelektualnej; wpływ postępowań restrukturyzacyjnych na zagadnienia pracownicze oraz na postępowanie egzekucyjne. Autorzy szczegółowo omawiają również czynniki, jakie przedsiębiorca powinien wziąć pod uwagę przy wyborze odpowiedniej formy restrukturyzacji. Publikacja jest rezultatem współpracy doradców podatkowych i restrukturyzacyjnych oraz prawników zajmujących się na co dzień zagadnieniami z różnych dziedzin prawa, w związku z czym opracowanie uwzględnia różnorodne kwestie związane z problematyką restrukturyzacji i upadłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komentarze)
Na stronie tytułowej: prawo przedsiębiorców, ustawa o CEiDG, ustawa o Rzeczniku MŚP, ustawa o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytoriu RP.
Bibliografia, orzecznictwo na stronach 469-[483].
Konstytucja biznesu. Komentarz stanowi pierwsze na rynku wydawniczym omówienie pakietu czterech aktów prawnych tworzących fundamenty regulacji gospodarczej i zarazem publicznego prawa gospodarczego, które weszły w życie 30.04.2018 r.Należą do nich ustawy uchwalone 6.03.2018 r.:- Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2018 r. poz. 646 ze zm.),- o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji Przedsiębiorców (Dz.U. z 2018 r. poz. 647),- o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców (Dz.U. z 2018 r. poz. 648),- o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2018 r. poz. 649)które zastąpiły ustawę z 2.07.2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2017 r. poz. 2168 ze zm.) i jednocześnie stały się najważniejszymi aktami prawnymi prawa gospodarczego.Komentowane przepisy ustawy mają systemowe znaczenie dla prawa gospodarczego oraz przede wszystkim dla praktyki obrotu gospodarczego, ponieważ wyznaczają zasadnicze relacje między przedsiębiorcami a organami władzy publicznej.Publikacja jest przeznaczona dla prawników praktyków: adwokatów, radców prawnych, notariuszy, komorników, doradców podatkowych, sędziów, a także dla przedsiębiorców, pracowników administracji rządowej i samorządowej, działów kadr oraz zasobów ludzkich. Będzie cennym źródłem wiedzy dla aplikantów adwokackich i radcowskich oraz przedstawicieli nauki i studentów prawa i ekonomii.
Wstęp * USTAWA Z 6.03.2018 R. - PRAWO PRZEDSIĘBIORCÓW * Rozdział 1 * Przepisy ogólne * Art. 1. [Zakres przedmiotowy i podmiotowy ustawy] * Art. 2. [Wolność działalności gospodarczej i równość przedsiębiorców] * Art. 3. [Definicja działalności gospodarczej] * Art. 4. [Definicja przedsiębiorcy] * Art. 5. [Działalność nieewidencjonowana] * Art. 6. [Wyłączenia spod stosowania przepisów ustawy] * Art. 7. [Definicje ustawowe] * Art. 8. [Zasada "co nie jest prawem zabronione, jest dozwolone"] * Art. 9. [Obowiązek wykonywania działalności gospodarczej zgodnie * z zasadami uczciwej konkurencji i poszanowania * dobrych obyczajów] * Art. 10. [Zasada domniemania uczciwości przedsiębiorcy] * Art. 11. [Zasada przyjaznej interpretacji przepisów] * Art. 12. [Zasady pogłębiania zaufania, proporcjonalności, bezstronności * i równego traktowania] * Art. 13. [Zasada odpowiedzialności urzędników za naruszenie prawa] * Art. 14. [Zasada pewności prawa] * Art. 15. [Zasada udzielania informacji] * Art. 16. [Instytucja Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców] * Rozdział 2 * Podejmowanie, wykonywanie i zakończenie działalności gospodarczej * Art. 17. [Wpis do rejestru przedsiębiorców lub do CEIDG] * Art. 18. [Ulga na start] * Art. 19. [Obowiązek rozliczeń za pośrednictwem rachunku płatniczego] * Art. 20. [Numer identyfikacji podatkowej (NIP)] * Art. 21. [Odpowiednie oznaczenie towarów wprowadzanych do obrotu * na terytorium RP] * Art. 22. [Istota zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej; * zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej * przez wspólników s.c] * Art. 23. [Okres zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej] * Art. 24. [Wnioskowy tryb zawieszenia i wznowienia wykonywania * działalności gospodarczej; początek okresu zawieszenia; * wpis informacji do rejestru przedsiębiorców lub do CEIDG] * Art. 25. [Dozwolone i nakazane działania przedsiębiorcy w okresie * zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej] * Art. 26. [Konsekwencje wykreślenia z CEIDG] * Rozdział 3 * Załatwianie spraw z zakresu działalności gospodarczej * Art. 27. [Zasada szybkości postępowania] * Art. 28. [Zasada współdziałania organów] * Art. 29. [Zasada żądania przedłożenia dokumentu] * Art. 30. [Zasada rozsądnych terminów] * Art. 31. [Obowiązek przyjęcia pisma lub wniosku niekompletnego] * Art. 32. [Potwierdzenie przyjęcia wniosku] * Art. 33. [Objaśnienia prawne] * Art. 34. [Wydanie interpretacji indywidualnej] * Art. 35. [Związanie wykładnią; utrwalona praktyka interpretacyjna] * Art. 36. [Punkt Informacji dla Przedsiębiorcy] * Rozdział 4 * Reglamentacja działalności gospodarczej * Art. 37. [Działalność gospodarcza koncesjonowana; organ koncesyjny] * Art. 38. [Publikacja informacji o warunkach uzyskania koncesji] * Art. 39. [Odmowa udzielenia koncesji lub ograniczenie zakresu koncesji; * czasowe wstrzymanie udzielania koncesji] * Art. 40. [Kontrola koncesjonariusza] * Art. 41. [Zezwolenie na wykonywanie działalności gospodarczej] * Art. 42. [Warunki udzielenia zezwolenia na wykonywanie działalności * gospodarczej] * Art. 43. [Wpis przedsiębiorcy do rejestru działalności regulowanej; * kontrola działalności regulowanej] * Art. 44. [Zakres czasowy i terytorialny koncesji; zezwolenia lub wpisu * do rejestru działalności regulowanej; lista rodzajów * działalności gospodarczej wymagających uzyskania koncesji; * zezwolenia albo wpisu do rejestru działalności regulowanej] * Rozdział 5 * Ograniczenia kontroli działalności gospodarczej * Art. 45. [Zasady i tryb kontroli] * Art. 46. [Odszkodowanie za szkodę poniesioną w związku z czynnościami * kontrolnymi wykonywanymi niezgodnie z prawem] * Art. 47. [Analiza prawdopodobieństwa naruszenia prawa] * Art. 48. [Zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli; * uprzednie czynności kontrolne] * Art. 49. [Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli] * Art. 50. [Obecność przedsiębiorcy lub jego przedstawiciela podczas * wykonywania czynności kontrolnych] * Art. 51. [Miejsce przeprowadzania kontroli] * Art. 52. [Sposób wykonywania czynności kontrolnych] * Art. 53. [Protokół kontroli] * Art. 54. [Prowadzenie więcej niż jednej kontroli] * Art. 55. [Czas trwania kontroli] * Art. 56. [Przerwanie kontroli] * Art. 57. [Książka kontroli] * Art. 58. [Wyłączenie możliwości przeprowadzenia ponownej kontroli * przez ten sam organ] * Art. 59. [Sprzeciw przedsiębiorcy; skarga na przewlekłe prowadzenie kontroli] * Art. 60. [Nakaz wstrzymania wykonywania działalności gospodarczej] * Art. 61. [Wyłączenie stosowania przepisów o prowadzeniu więcej * niż jednej kontroli oraz o czasie trwania kontroli w przypadku * wybranych rodzajów działalności] * Art. 62. [Wyłączenie stosowania wybranych przepisów o kontroli] * Art. 63. [Wyłączenie stosowania wybranych przepisów o kontroli] * Art. 64. [Wyłączenie stosowania wybranych przepisów o kontroli * w przypadku kontroli wszczętej na wniosek przedsiębiorcy * oraz kontroli w zakresie realizacji programów polityki spójności] * Art. 65. [Wyłączenie stosowania przepisów w przypadku kontroli * na podstawie przepisów Prawa atomowego, kontroli * celno-skarbowej oraz kontroli w zakresie gospodarki odpadami] * Rozdział 6 * Zasady opracowywania projektów aktów normatywnych z zakresu * prawa gospodarczego oraz oceny ich funkcjonowania * Art. 66. [Wymóg uwzględniania ważnego interesu publicznego * i rozważenia możliwości powstrzymania się od ingerencji prawnej] * Art. 67. [Kierowanie się zasadą proporcjonalności i adekwatności] * Art. 68. [Dążenie do proporcjonalnego ograniczania obowiązków * administracyjnych wobec przedsiębiorców] * Art. 69. [Opracowywanie ocen funkcjonowania aktów normatywnych] * Art. 70. [Obowiązek przeglądu funkcjonowania aktów normatywnych] * Art. 71. [Wyłączenie stosowania ustawy do wykonywania inicjatywy * ustawodawczej przez obywateli] * Rozdział 7 * Przepis końcowy * Art. 72. [Wejście w życie] * USTAWA Z 6.03.2018 R. O CENTRALNEJ EWIDENCJI I INFORMACJI * O DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ I PUNKCIE INFORMACJI DLA PRZEDSIĘBIORCY * Dział I * Przepisy ogólne * Art. 1. [Przedmiot ustawy] * Dział II * Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej * Rozdział 1 * Przepisy ogólne * Art. 2. [Zadania CEIDG] * Art. 3. [Systemy teleinformatyczne wykorzystywane w zakresie * przekazywania danych z i do CEIDG; formularz elektroniczny * wniosku o wpis do CEIDG] * Art. 4. [Wyłączenie stosowania przepisów w zakresie niektórych * rodzajów działalności związanej z rolnictwem] * Rozdział 2 * Wpis do CEIDG danych ewidencyjnych oraz informacyjnych * Art. 5. [Dane podlegające wpisowi do CEIDG] * Art. 6. [Wniosek o wpis do CEIDG] * Art. 7. [Oświadczenia składane wraz z wnioskiem o wpis do CEIDG] * Art. 8. [Urzędowe poświadczenie odbioru wniosku składanego w formie * elektronicznej; złożenie wniosku o wpis do CEIDG w formie * papierowej, archiwizacja wniosków i związanych z nimi dokumentów] * Art. 9. [Kompetencja ministra do żądania udostępnienia dokumentów * związanych z wnioskami składanymi w postaci papierowej] * Art. 10. [Niepoprawny wniosek o wpis do CEIDG; podpis na wniosku] * Art. 11. [Korzystanie z informacji z rejestrów publicznych w zakresie * danych z wniosku o wpis do CEIDG] * Art. 12. [Obowiązki rejestracyjne wykonywane za pośrednictwem CEIDG] * Art. 13. [Opłaty za wpis do CEIDG] * Art. 14. [Złożenie do CEIDG informacji o niepodjęciu działalności * gospodarczej] * Art. 15. [Wniosek o zmianę wpisu lub wykreślenie przedsiębiorcy z CEIDG] * Art. 16. [Domniemanie prawdziwości danych w CEIDG oraz nieprzerwanego * prowadzenia działalności przez przedsiębiorcę] * Art. 17. [Obowiązek posiadania przez przedsiębiorcę tytułu prawnego * do nieruchomości wskazanej jako adres do doręczeń * lub miejsce stałego wykonywania działalności] * Rozdział 3 * Wpis do CEIDG informacji o zawieszeniu i wznowieniu wykonywania * działalności gospodarczej * Art. 18. [Uprawnienie do złożenia wniosku o zawieszenie wykonywania * działalności gospodarczej] * Art. 19. [Informacja w CEIDG o dacie wznowienia wykonywania * działalności gospodarczej] * Art. 20. [Wniosek o zmianę wpisu w CEIDG składany przez przedsiębiorcę * zawieszającego lub wznawiającego wykonywanie działalności * gospodarczej] * Rozdział 4 * Informacje dopisywane do CEIDG z urzędu * Art. 21. [Wpis informacji do CEIDG z urzędu] * Art. 22. [Przekazywanie informacji wpisanych do CEIDG z urzędu innym * podmiotom] * Art. 23. [Informacje przekazywane do CEIDG przez sądy] * Art. 24. [Przekazywanie do CEIDG informacji o przekształceniu * przedsiębiorcy w jednoosobową spółkę kapitałową] * Art. 25. [Przekazywanie informacji o zakazie prowadzenia działalności] * Art. 26. [Informacje przekazywane do CEIDG przez Krajowy Rejestr Karny] * Art. 27. [Przekazywanie do CEIDG informacji o wstrzymaniu wykonania, * uchyleniu lub zmianie orzeczenia o zakazie prowadzenia * działalności gospodarczej] * Art. 28. [Formularz elektroniczny wykorzystywany do przekazywania * informacji do CEIDG] * Rozdział 5 * Wykreślenie przedsiębiorcy z CEIDG i sprostowanie wpisu w CEIDG * Art. 29. [Podstawy wykreślenia przedsiębiorcy z CEIDG z urzędu] * Art. 30. [Termin wykreślenia przedsiębiorcy z CEIDG] * Art. 31. [Przekazywanie innym podmiotom informacji o wykreśleniu * przedsiębiorcy z CEIDG z urzędu] * Art. 32. [Niezgodność wpisanych danych z rzeczywistym stanem rzeczy; * brak tytułu prawnego do nieruchomości] * Art. 33. [Wykreślenie przedsiębiorcy z CEIDG a usunięcie danych z CEIDG] * Art. 34. [Prostowanie wpisów do CEIDG] * Art. 35. [Przekazywanie innym podmiotom informacji o wykreśleniu * przedsiębiorcy z CEIDG oraz o sprostowaniu wpisu w CEIDG] * Art. 36. [Adres do doręczeń przedsiębiorcy wpisanego do CEIDG] * Art. 37. [Zmiany we wpisie do CEIDG przedsiębiorcy wykreślonego z CEIDG] * Rozdział 6 * Zasady publikowania w CEIDG informacji o pełnomocnikach i prokurentach * Art. 38. [Informacja w CEIDG o pełnomocniku lub prokurencie * przedsiębiorcy] * Art. 39. [Wniosek o publikację w CEIDG informacji o pełnomocniku * lub prokurencie przedsiębiorcy; skutki prawne publikacji informacji] * Art. 40. [Warunki poprawności wniosku o publikację w CEIDG informacji * i pełnomocniku lub prokurencie przedsiębiorcy] * Art. 41. [Potwierdzenie w CEIDG upoważnienia pełnomocnika lub * prokurenta do prowadzenia sprawy w imieniu przedsiębiorcy] * Art. 42. [Wyłączenie stosowania przepisów w zakresie spraw podatkowych] * Rozdział 7 * Udostępnianie danych przez CEIDG * Art. 43. [Dane i informacje udostępniane przez CEIDG; * termin udostępnienia informacji] * Art. 44. [Udostępnianie przez CEIDG informacji związanych z koncesjami, * licencjami, zezwoleniami oraz z wpisem do rejestru działalności * regulowanej] * Art. 45. [Jawność danych udostępnianych przez CEIDG; udostępnianie * danych za pośrednictwem strony internetowej CEIDG] * Art. 46. [Zaświadczenie o wpisie do CEIDG] * Art. 47. [Nieodpłatne udostępnianie danych w inny sposób * niż za pośrednictwem strony internetowej CEIDG] * Art. 48. [Udostępnianie danych CEIDG organom administracji] * Art. 49. [Usunięcie danych z CEIDG] * Art. 50. [Stosowanie przepisów o ochronie danych osobowych * do danych udostępnianych przez CEIDG] * Dział III * Punkt Informacji dla Przedsiębiorcy * Art. 51. [Zadania Punktu] * Art. 52. [Wnioski, oświadczenia i notyfikacje składane za pośrednictwem * Punktu] * Art. 53. [Informacje udostępniane przez Punkt] * Art. 54. [Doradztwo w indywidualnych sprawach] * Art. 55. [Informacje o adresach stron internetowych pojedynczych * punktów kontaktowych w innych państwach] * Art. 56. [Obowiązek wykorzystywania środków komunikacji elektronicznej] * Art. 57. [Obowiązek umożliwienia dokonania płatności elektronicznej * opłaty za przeprowadzenie sprawy] * Art. 58. [Delegacja ustawowa - zasady współpracy właściwych * organów z Punktem] * Art. 59. [Delegacja ustawowa - szczegółowy tryb i sposób funkcjonowania * oraz korzystania z Punktu] * Art. 60. [Powierzenie innym podmiotom realizacji zadań Punktu] * Art. 61. [Udostępnianie informacji o warunkach udostępniania * i korzystania z usług Punktu] * Art. 62. [Obowiązek stosowania powszechnego i zrozumiałego języka] * Art. 63. [Zapewnienie spójności systemów teleinformatycznych] * Art. 64. [Informowanie przedsiębiorców o ważnych wydarzeniach, * terminach i obowiązkach; udostępnianie usług Punktu * za pośrednictwem innych placówek] * Art. 65. [Dane udostępniane w Punkcie przez właściwych ministrów] * Art. 66. [Zgłaszanie uwag związanych z funkcjonowaniem Punktu] * Dział IV * Przepis końcowy * Art. 67. [Wejście w życie] * USTAWA Z 6.03.2018 R. O RZECZNIKU * MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORCÓW * Art. 1. [Zadania Rzecznika, pojęcie przedsiębiorcy] * Art. 2. [Wymagania na stanowisku Rzecznika] * Art. 3. [Powołanie Rzecznika] * Art. 4. [Kadencja Rzecznika] * Art. 5. [Odwołanie Rzecznika] * Art. 6. [Ograniczenie możliwości prowadzenia innej działalności * przez osobę na stanowisku Rzecznika] * Art. 7. [Zastępca Rzecznika] * Art. 8. [Katalog zadań Rzecznika] * Art. 9. [Uprawnienia Rzecznika w zakresie ochrony praw przedsiębiorców] * Art. 10. [Tryb podejmowania i wykonywania czynności przez Rzecznika] * Art. 11. [Wnioskowanie przez Rzecznika o podjęcie określonych działań * przez organy, organizacje i instytucje publiczne] * Art. 12. [Obowiązki organów, organizacji i instytucji publicznych * w zakresie współdziałania z Rzecznikiem] * Art. 13. [Przetwarzanie i ujawnianie danych osobowych przez Rzecznika] * Art. 14. [Coroczne sprawozdania z działalności Rzecznika] * Art. 15. [Biuro Rzecznika] * Art. 16. [Ujmowanie w budżecie państwa i pokrywanie wydatków * związanych z funkcjonowaniem Rzecznika] * Art. 17. [Limit wydatków z budżetu państwa] * Art. 18. [Wejście w życie] * USTAWA Z 6.03.2018 R. O ZASADACH UCZESTNICTWA PRZEDSIĘBIORCÓW * ZAGRANICZNYCH I INNYCH OSÓB ZAGRANICZNYCH W OBROCIE * GOSPODARCZYM NA TERYTORIUM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ * Rozdział 1 * Przepisy ogólne * Art. 1. [Przedmiot ustawy] * Art. 2. [Uprawnienie osób zagranicznych do prowadzenia działalności * gospodarczej na terytorium RP] * Art. 3. [Definicje legalne] * Rozdział 2 * Działalność gospodarcza osób zagranicznych * Art. 4. [Osoby zagraniczne mogące prowadzić działalność gospodarczą * na takich samych zasadach jak obywatele polscy] * Rozdział 3 * Transgraniczna działalność usługowa * Art. 5. [Dopuszczalność czasowego świadczenia usług przez usługodawcę * z państwa członkowskiego] * Art. 6. [Zakaz stosowania wymogów ograniczających korzystanie * z usług zagranicznych] * Art. 7. [Świadczenie usług transgranicznych samodzielnie * lub z innymi usługodawcami] * Art. 8. [Informacje udostępniane na wniosek usługobiorcy] * Art. 9. [Rozpowszechnianie informacji o usłudze świadczonej * przez usługodawcę wykonującego zawód regulowany] * Art. 10. [Zakaz dyskryminacji usługobiorców] * Art. 11. [Obowiązki informacyjne wobec usługobiorców] * Art. 12. [Usługi wyłączone spod regulacji] * Art. 13. [Odpowiednie stosowanie przepisów innych ustaw] * Rozdział 4 * Oddziały przedsiębiorców zagranicznych * Art. 14. [Uprawnienie przedsiębiorców zagranicznych * do tworzenia oddziałów] * Art. 15. [Przedmiot działalności gospodarczej oddziału przedsiębiorcy * zagranicznego] * Art. 16. [Osoba upoważniona w oddziale do reprezentowania * przedsiębiorcy zagranicznego] * Art. 17. [Wpis oddziału do rejestru przedsiębiorców] * Art. 18. [Dodatkowe obowiązki przedsiębiorcy zagranicznego * tworzącego oddział] * Art. 19. [Dodatkowe obowiązki przedsiębiorcy zagranicznego * po utworzeniu oddziału] * Art. 20. [Zakaz wykonywania działalności gospodarczej przez * przedsiębiorcę zagranicznego w ramach oddziału] * Rozdział 5 * Przedstawicielstwa przedsiębiorców zagranicznych * Art. 21. [Uprawnienie przedsiębiorców zagranicznych do tworzenia * przedstawicielstw] * Art. 22. [Zakres działania przedstawicielstwa] * Art. 23. [Przedstawicielstwa utworzone przez osoby zagraniczne] * Art. 24. [Obowiązek wpisu do rejestru przedstawicielstw] * Art. 25. [Dokonanie i okres obowiązywania wpisu do rejestru * przedstawicielstw] * Art. 26. [Treść i załączniki do wniosku o wpis do rejestru przedstawicielstw, * tytuł prawny do siedziby przedstawicielstwa] * Art. 27. [Rejestr przedstawicielstw] * Art. 28. [Odmowa wpisu do rejestru przedstawicielstw] * Art. 29. [Obowiązki przedsiębiorcy zagranicznego tworzącego * przedstawicielstwo] * Art. 30. [Wykreślenie przedstawicielstwa z rejestru z urzędu] * Art. 31. [Wykreślenie przedstawicielstwa z rejestru na wniosek] * Rozdział 6 * Współpraca międzynarodowa właściwych organów w zakresie * świadczenia usług * Art. 32. [Zadania ministra w zakresie współpracy międzynarodowej] * Art. 33. [Zasady współpracy międzynarodowej] * Art. 34. [Udzielanie informacji i prowadzenie kontroli na wniosek organu * innego państwa członkowskiego] * Art. 35. [Przekazywanie informacji dotyczących postępowań * dyscyplinarnych, karnych i administracyjnych oraz rozstrzygnięć * związanych z nadużyciami finansowymi] * Art. 36. [Wystąpienie do organu państwa członkowskiego o podjęcie * określonych działań wobec usługodawcy] * Art. 37. [Wnioskowanie o podjęcie działań wobec usługodawcy z RP * czasowo świadczącego usługi na terytorium innego państwa * członkowskiego] * Art. 38. [Przekazywanie informacji o działalności usługodawcy z innego * państwa członkowskiego mogącej wyrządzić szkodę lub * stanowiącej zagrożenie dla bezpieczeństwa] * Art. 39. [Postać elektroniczna wniosków, zawiadomień i informacji; * zakaz użycia informacji w innym celu] * Art. 40. [Zakres wniosków adresowanych do organów z państw członkowskich] * Art. 41. [Delegacja ustawowa - szczegółowy zakres współpracy * międzynarodowej] * Rozdział 7 * Przepisy karne * Art. 42. [Kara grzywny] * Art. 43. [Tryb orzekania] * Rozdział 8 * Przepis końcowy * Art. 44. [Wejście w życie] * Literatura * Orzecznictwo * O Autorach *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania na podstawie serwisu e-ISBN. Na okładce tytuł czasopisma: Przegląd Podatkowy.
"Podatki 2023" to zbiór najważniejszych przepisów podatkowych zawierający najnowsze zmiany wprowadzone przez ustawodawcę. W publikacji znajdziesz teksty ustaw: o podatku dochodowym od osób fizycznych, o podatku dochodowym od osób prawnych, o podatku od towarów i usług, o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, Ordynacji podatkowej. Wszystkie akty prawne zostały przygotowane ze stanem prawnym na 1 stycznia 2023 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58652 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej