Pracownicy samorządowi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(8)
Autor
Abramowicz Adam Krzysztof
(1)
Bielecki Leszek
(1)
Cebera Agata
(1)
Cieplak Jacek
(1)
Dolnicki Bogdan (1956- )
(1)
Falkowska Magdalena (adwokat)
(1)
Firlus Jakub Grzegorz
(1)
Gola Jan (nauki prawne)
(1)
Horubski Krzysztof
(1)
Jagoda Joanna
(1)
Knysiak-Sudyka Hanna
(1)
Kokocińska Katarzyna
(1)
Komierzyńska-Orlińska Eliza
(1)
Osiecka Anna (prawnik)
(1)
Paszkowska Małgorzata (prawo)
(1)
Ruczkowski Piotr (1973- )
(1)
Treścińska Iwona
(1)
Wegner-Kowalska Joanna
(1)
Wierzbowski Marek (1946- )
(1)
Ługiewicz Magdalena (radca prawny)
(1)
Żywicka Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Dzieci
(20797)
6-8 lat
(10190)
9-13 lat
(9025)
Młodzież
(8486)
0-5 lat
(6954)
Pracownicy samorządowi
(8)
14-17 lat
(4615)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(892)
Szkoły podstawowe
(694)
Szkoły średnie
(600)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(154)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(109)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Kobieta
(37)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Klasa 7.
(35)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
A2 (poziom biegłości językowej)
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
A1 (poziom biegłości językowej)
(29)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
Klasa 4.
(27)
B1 (poziom biegłości językowej)
(26)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
Licea
(22)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
B2 (poziom biegłości językowej)
(19)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Psychiatrzy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
18+
(10)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pre A1
(8)
C1 (poziom biegłości językowej)
(7)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Temat
Postępowanie sądowoadministracyjne
(2)
Prawo administracyjne
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Administracja publiczna
(1)
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarcze
(1)
Czynności faktyczne administracji publicznej
(1)
Gospodarka komunalna
(1)
Infrastruktura społeczna
(1)
Metropolie (urbanistyka)
(1)
Milczenie i bezczynność administracji
(1)
Pełnomocnictwo i przedstawicielstwo
(1)
Prawa pacjenta
(1)
Prawo gospodarcze publiczne
(1)
Prawo miejscowe
(1)
Prawo zagospodarowania przestrzennego
(1)
Prawo zamówień publicznych
(1)
Prawodawstwo
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Służba zdrowia
(1)
Uzdrowiska
(1)
Własność komunalna
(1)
Zadania publiczne
(1)
Zamówienia publiczne
(1)
Zarządzanie
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Europa
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Poradnik
(2)
Komentarz do ustawy
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(8)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Metodyki)
Bibliografia na stronach 627-638.
Dla profesjonalnych pełnomocników - adwokatów, radców prawnych, doradców podatkowych i rzeczników patentowych.
W książce zostały omówione najważniejsze etapy postępowania administracyjnego jurysdykcyjnego i postępowania sądowoadministracyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem środków odwoławczych oraz nadzwyczajnych środków prawnych weryfikacji orzeczeń sądowych. Opracowanie zostało podzielone na trzy części: w części pierwszej dokonano analizy prawnej pełnomocnictwa procesowego, tj.: ustanowienie pełnomocnika i jego skutki procesowe, zakres pełnomocnictwa, wygaśnięcie pełnomocnictwa. w części drugiej omówiono czynności pełnomocnika w postępowaniu administracyjnym, tj. w trakcie wszczęcia i w toku postępowania, w postępowaniu wyjaśniającym, czy też weryfikacji decyzji i postanowień; w części trzeciej omówiono czynności pełnomocnika w postępowaniu sądowoadministracyjnym, tj. przygotowanie pism w postępowaniu przed sądem administracyjnym, czynności w toku postępowania sądowoadministracyjnego oraz po wydaniu orzeczenia sądowego, w tym zaskarżanie orzeczeń sądowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57728 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Organizacja i funkcjonowanie aglomeracji miejskich / redakcja naukowa Bogdan Dolnicki. - Stan prawny na 1 września 2018 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2018. - 412 stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 25 cm.
(Monografie, ISSN 1897-4392)
Dla pracowników administracji rządowej i samorządowej, adwokatów, radców prawnych, przedstawicieli nauki prawa, administracji i politologii.
Monografia stanowi kompleksowe opracowanie dotyczące problematyki procesu tworzenia regulacji prawnych regulujących tryb oraz zasady funkcjonowania aglomeracji miejskich. W opracowaniu omówiono również zagadnienia dotyczące m.in.: spójności terytorialnej rozumianej jako możliwości współdziałania regionów i układów lokalnych, zastosowania odpowiednich metod integracji zarządzania aglomeracją, zadań publicznych dla których potrzebne jest utworzenie specjalnej władzy metropolitalnej. Opracowanie uwzględnia zmiany legislacyjne wprowadzone ustawą z 9.03.2017 r. o związku metropolitalnym w województwie śląskim. Wszystkie zaprezentowane w książce problemy były przedmiotem dyskusji podczas konferencji naukowej zorganizowanej przez Katedrę Prawa Samorządu Terytorialnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach w marcu 2018 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zamówienia publiczne na usługi społeczne w praktyce / Magdalena Falkowska, Anna Osiecka, Iwona Treścińska. - Stan prawny na 1 października 2017 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2017. - 410, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 409-410.
Dla adwokatów, radców prawnych oraz pracowników administracji rządowej i samorządowej.
Katalog usług społecznych, wprowadzonych nowelizacją ustawy - Prawo zamówień publicznych, obejmuje m.in.: usługi edukacyjne, zdrowotne, prawnicze, hotelarskie, restauracyjne, pocztowe i ochroniarskie. Zmienione przepisy znacznie odformalizowały postępowanie w zakresie usług społecznych, co spowodowało dużą dowolność po stronie zamawiającego i swobodę w kształtowaniu procedury. Publikacja zawiera wiele praktycznych porad i rozwiązań pomocnych w stosowaniu zmienionych przepisów. Czytelnik znajdzie tutaj odpowiedzi m.in. na następujące pytania: - w jaki sposób zaprojektować postępowanie w sprawie udzielenia zamówienia publicznego na usługi społeczne? - jakie rozwiązania stosować, a jakich unikać? - które przepisy mają zastosowanie i co to znaczy, że przepisy stosujemy odpowiednio? - kiedy warto szczegółowo sprawdzać wykonawców, żądając wielu dokumentów, a kiedy poprzestać na oświadczeniach?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56253 (1 egz.)
Kaucja: 111,75 zł
Książka
W koszyku
Mienie samorządowe / Joanna Jagoda. - Stan prawny na 1 czerwca 2019 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2019. - 257 stron ; 21 cm.
Bibliografia na stronach [247]-257.
Dla pracowników samorządowych odpowiedzialnych za gospodarowanie mieniem samorządowym, prawników obsługujących jednostki samorządu terytorialnego oraz teoretyków prawa i administracji.
W publikacji zaprezentowano podstawowe problemy związane z gospodarowaniem mieniem samorządowym. Uwzględniono zarówno kwestie struktur (podmiotów), którym można przypisać atrybut gospodarowania mieniem samorządowym, jak i form prawnych, w jakich podmioty te mogą działać. W książce omówiono m.in. takie zagadnienia, jak: pojęcie mienia samorządowego, podmioty tego mienia (samorządowe osoby prawne), pochodzenie mienia samorządowego, zasady zarządzania mieniem samorządowym, reprezentacja jednostki samorządu terytorialnego w zakresie gospodarowania mieniem, działalność gospodarcza jednostek samorządu terytorialnego, podział kompetencji między organami jednostki samorządu terytorialnego w zakresie gospodarowania mieniem, sądowa ochrona samodzielności jednostek samorządu terytorialnego w zakresie zarządzania mieniem samorządowym. W opracowaniu zostały uwzględnione najnowsze zmiany w przepisach ustaw samorządowych (wynikające z ustawy z 11.01.2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu zwiększenia udziału obywateli w procesie wybierania, funkcjonowania i kontrolowania niektórych organów publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 130) oraz w ustawie o gospodarce komunalnej.
Wykaz skrótów * Wprowadzenie * Rozdział I * Pojecie mienia samorządowego * 1. Zagadnienia terminologiczne * 2. Mienie samorządowe a pojęcie mienia w prawie * cywilnym * 3. Podmioty mienia samorządowego. Samorządowe osoby prawne * 4. Charakter prawny mienia samorządowego * Rozdział II * Pochodzenie mienia samorządowego * 1. Sposoby nabycia mienia przez gminy * 2. Sposoby nabycia mienia przez powiaty * 3. Sposoby nabycia mienia przez województwa samorządowe * Rozdział III * Zasady zarządzania mieniem samorządowym * 1. Pojęcie zarządzania mieniem samorządowym * 2. Zasada samodzielności w zarządzaniu mieniem samorządowym * 3. Zasada szczególnej staranności * 4. Odpowiedzialność podmiotów mienia samorządowego za zobowiązania * Rozdział IV * Podział kompetencji między organami jednostki samorządu terytorialnego w zakresie gospodarowania mieniem samorządowym * 1. Kompetencje rady gminy i wójta (burmistrza, prezydenta miasta) w zakresie gospodarowania mieniem komunalnym * 2. Kompetencje rady powiatu (sejmiku województwa) i zarządu powiatu (województwa) w zakresie * gospodarowania mieniem samorządowym * Rozdział V * Składanie oświadczeń woli w zakresie zarządu mieniem jednostek samorządu terytorialnego * 1. Składanie oświadczeń woli w imieniu gminy * 2. Składanie oświadczeń woli w imieniu powiatu * 3. Składanie oświadczeń woli w imieniu województwa samorządowego * Rozdział VI * Działalność gospodarcza jednostek samorządu terytorialnego * 1. Granice działalności gospodarczej jednostek samorządu terytorialnego * 2. Formy prowadzenia działalności gospodarczej przez jednostki samorządu terytorialnego * 2.1. Jednostka budżetowa * 2.2. Samorządowy zakład budżetowy * 2.3. Spółki prawa handlowego * 2.4. Inne samorządowe jednostki organizacyjne * 3. Powierzenie zadań z zakresu gospodarki komunalnej * Rozdział VII * Prawna ochrona samodzielności jednostek samorządu terytorialnego w zakresie zarządzania mieniem samorządowym * 1. Samodzielność majątkowa jednostek samorządu * terytorialnego * 2. Jednostka samorządu terytorialnego jako strona (uczestnik) postępowania cywilnego * 2.1. Zdolność sądowa i procesowa jednostek samorządu terytorialnego * 2.2. Zdolność sądowa i procesowa jednostek pomocniczych gminy * 3. Reprezentacja jednostki samorządu terytorialnego w postępowaniu cywilnym * 3.1. Reprezentacja gminy * 3.2. Reprezentacja powiatu i województwa samorządowego * 3.3. Samorządowe jednostki organizacyjne (stationes municipii) przed sądem powszechnym * 4. Ochrona praw majątkowych jednostek samorządu terytorialnego * 4.1. Roszczenia windykacyjne i negatoryjne * 4.2. Roszczenia odszkodowawcze * Zakończenie * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 351 (1 egz.)
Kaucja: 96,75 zł
Książka
W koszyku
Dla pracowników samorządowych.
Opracowywanie projektów aktów prawnych należy do codziennych zadań pracownika samorządowego. Autorka w przystępny dla Czytelnika sposób przedstawia zasady tworzenia prawa miejscowego - uchwał i zarządzeń - zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi. W poradniku omówiono m.in.: zakres spraw, które mogą być uregulowane aktem prawa miejscowego, rodzaje aktów prawa miejscowego, zasady redagowania uchwał i zarządzeń, strukturę aktów prawnych, w tym również podział aktu prawnego na jednostki redakcyjne, zasady ogłaszania aktów prawa miejscowego, ich zmiany oraz uchylania, procedurę kontroli legalności prawa miejscowego (w tym nadzór oraz kontrola sądowa). Ponadto: liczne orzecznictwo sądowe, praktyczne przykłady i wskazówki, a także wzory przykładowych uchwał i zarządzeń wydawanych przez JST (z podziałem na gminę, powiat oraz województwo). Wszystkie wzory z opcją edycji (format MS Word) zawarto w suplemencie elektronicznym. Plik suplementu można pobrać przez Internet - instrukcję zamieszczono w książce. Zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows.
Wstęp * Rozdział 1. Uchwały i zarządzenia jako źródła prawa * 1.1. Miejsce samorządowych źródeł prawa w Konstytucji RP * 1.2. Akty prawa miejscowego * 1.2.1. Pojęcie aktu prawa miejscowego * 1.2.2. Przepisy porządkowe * 1.3. Uchwała, zarządzenie jako źródło prawa wewnętrznego * 1.4. Zarządzenia i uchwały ogłaszane w wojewódzkim dzienniku urzędowym * 1.5. Uchwały intencyjne (stanowiskowe) * Rozdział 2. Zasady ogólne redagowania uchwał i zarządzeń * 2.1. Zanim zaczniemy redagować uchwałę lub zarządzenie * 2.2. Zasady redagowania projektów uchwał i zarządzeń * 2.3. Język prawny w uchwałach i zarządzeniach * 2.3.1. Redagowanie zdań * 2.3.2. Używanie wyrażeń w ich podstawowym znaczeniu * 2.3.3. Jakich określeń unikać? * 2.3.4. Określenia używane w ustawie. Jednakowe określenia * dla jednakowych pojęć * 2.4. Zakazy: zakaz wychodzenia poza upoważnienie ustawowe i zakaz przenoszenia kompetencji * 2.5. Uzasadnienie uchwały lub zarządzenia * 2.5.1. Czy uchwała lub zarządzenie wymaga uzasadnienia? * 2.5.2. Jak sporządzić uzasadnienie projektu uchwały lub zarządzenia? * Rozdział 3. Struktura aktu normatywnego * 3.1. Uwagi ogólne * 3.2. Tytuł uchwały lub zarządzenia * 3.2.1. Oznaczenie rodzaju aktu * 3.2.2. Nazwa organu wydającego akt * 3.2.3. Data uchwały lub zarządzenia. Numeracja * 3.2.4. Przedmiot aktu * 3.3. Podstawa prawna * 3.3.1. Upoważnienie do wydania aktu * 3.3.2. Przywoływanie przepisów w podstawie prawnej * 3.3.3. Oznaczanie dzienników urzędowych w podstawie prawnej * 3.3.4. Przywoływanie ustawy i ustaw zmieniających w podstawie prawnej * 3.3.5. „Uchwala się, co następuje” czy „Rada Gminy uchwala, co następuje”? * 3.4. Przepisy merytoryczne * 3.4.1. Przepisy merytoryczne ogólne * 3.4.2. Przepisy szczegółowe * 3.5. Typowe środki techniki prawodawczej * 3.5.1. Określenie adresata * 3.5.2. Wyliczenia * 3.5.3. Odesłania * 3.6. Przepisy epizodyczne * 3.7. Przepisy zmieniające, przejściowe, dostosowujące i końcowe * 3.7.1. Przepisy zmieniające * 3.7.2. Przepisy przejściowe * 3.7.3. Przepisy dostosowujące * 3.7.4. Przepisy końcowe * 3.8. Powierzenie wykonania uchwały lub zarządzenia * 3.9. Załączniki * Rozdział 4. Podział uchwały i zarządzenia na jednostki redakcyjne * 4.1. Podstawowa jednostka – paragraf * 4.2. Punkty, litery i tiret * 4.3. Znaki przestankowe w zależności od jednostek redakcyjnych * 4.4. Powoływanie się na poszczególne jednostki redakcyjne * 4.5. Grupowanie przepisów * Rozdział 5. Obowiązywanie, zmiany i uchylenie aktu * 5.1. Wejście w życie uchwały lub zarządzenia * 5.1.1. Ogłoszenie aktu normatywnego * 5.1.2. Ogłoszenie a wejście w życie * 5.1.3. Wejście w życie przepisów porządkowych * 5.1.4. Obliczanie daty wejścia w życie aktu prawnego * 5.1.5. Wsteczna moc obowiązująca * 5.2. Zmiany aktu normatywnego * 5.2.1. Uwagi ogólne * 5.2.2. Tytuł uchwały zmieniającej * 5.2.3. Podstawa prawna zmiany * 5.3. Treść uchwały zmieniającej * 5.3.1. Zmiana tylko jednego przepisu * 5.3.2. Uchylenie lub dodanie jednego przepisu * 5.3.3. Zmiana kilku przepisów * 5.3.4. Zmiana kilku przepisów w jednym paragrafie * 5.3.5. Ciągłość numeracji * 5.3.6. Przytoczenie nowego brzmienia przepisu i wyjątki od tej zasady * 5.4. Zmiana kilku aktów w jednym. Zmiana uchwały zmieniającej * 5.4.1. Zmiana uchwały zmieniającej * 5.4.2. Zmiana kilku aktów w jednym * 5.4.3. Opracowanie projektu nowego aktu * 5.5. Uchylenie uchwały lub zarządzenia * 5.5.1. Kiedy konieczne jest uchylenie aktu * 5.5.2. Kiedy uchylenie uchwały lub zarządzenia jest niemożliwe * 5.5.3. Informacja o utracie mocy poprzedniego aktu * 5.5.4. Organ właściwy do zmiany aktu * 5.6. Zmiana załącznika * 5.7. Tekst jednolity * 5.7.1. Obowiązek sporządzenia tekstu jednolitego * 5.7.2. Obwieszczenie w sprawie tekstu jednolitego * 5.7.3. Obwieszczenie w przypadku uchwały organu kolegialnego * 5.7.4. Redagowanie tekstu jednolitego * 5.8. Sprostowanie błędu w tekście uchwały lub zarządzenia * 5.8.1. Sprostowanie błędu w tekście ogłoszonym * 5.8.2. Sprostowanie błędu w tekście uchwalonym * Rozdział 6. * Kontrola legalności aktów normatywnych * 6.1. Kontrola legalności uchwał i zarządzeń przez organ nadzoru * 6.1.1. Kryterium nadzoru * 6.1.2. Organy nadzoru * 6.1.3. Uprawnienia organów nadzoru * 6.1.4. Rozstrzygnięcie nadzorcze * 6.1.5. Zarządzenie zastępcze wojewody * 6.2. Kontrola sądowa * 6.2.1. Podmioty uprawnione do wniesienia skargi na uchwałę lub zarządzenie * 6.2.2. Skarga na bezczynność organu * 6.2.3. Obowiązki organu w przypadku wniesienia skargi na uchwałę lub zarządzenie * 6.2.4. Wezwanie do usunięcia naruszenia prawa * 6.2.5. Rozstrzygnięcia sądu i jego konsekwencje * 6.2.6. Uchylenie uchwały lub zarządzenia a postępowanie sądowe * Wzory uchwał i zarządzeń
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 342 (1 egz.)
Kaucja: 108,67 zł
Książka
W koszyku
Książka adresowana jest przede wszystkim do zarządzających oraz pracowników uzdrowisk i gmin uzdrowiskowych oraz organów nadzoru, a także do płatników lecznictwa uzdrowiskowego (w tym NFZ, kuracjuszy). Publikacja może być szczególnie przydatna dla lekarzy specjalistów lub w trakcie specjalizacji w zakresie balneologii i medycyny fizykalnej oraz rehabilitacji medycznej, jak również dla studentów fizjoterapii i zdrowia publicznego.
Bibliografia na stronach 329-335.
Książka ma charakter interdyscyplinarny i przedstawia w sposób kompleksowy rozwój, podstawy prawne oraz aspekty organizacyjne, a także ekonomiczne funkcjonowania uzdrowisk i lecznictwa uzdrowiskowego w Polsce. Jest to jedyna monografia na temat lecznictwa uzdrowiskowego w aspekcie organizacyjno-prawnym, a także przedstawiająca jego miejsce w systemie ochrony zdrowia w Polsce. Ponadto zawiera ona opis 16 popularnych uzdrowisk. Posługując się przystępnym językiem i w przejrzystej formie, autorka wskazuje m.in.: jak uzyskać status uzdrowiska i obszaru ochrony uzdrowiskowej, jakie są prawa i obowiązki gmin uzdrowiskowych, jakie obowiązują wymogi dla zakładów lecznictwa uzdrowiskowego i jak je założyć, jakie są prawa pacjenta w zakładach lecznictwa uzdrowiskowego, jakie są ustawowe standardy wykonywania zawodów medycznych w uzdrowisku, jakie są zasady kierowania pacjentów na leczenie uzdrowiskowe, jaki jest zakres świadczeń gwarantowanych dla pacjentów w uzdrowisku, jak zawierać i realizować umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej z NFZ w zakresie lecznictwa uzdrowiskowego, jakie są możliwe źródła finansowania zakładów lecznictwa uzdrowiskowego.
Rozdział 1 Rozwój lecznictwa uzdrowiskowego oraz charakterysyka popularnych uzdrowisk * Rozdział 2 Status uzdrowiska oraz gminy uzdrowiskowej * Rozdział 3 Lecznictwo uzdrowiskowe jako rodzaj działalności leczniczej * Rozdział 4 Personel medyczny zakładów lecznictwa uzdrowiskowego * Rozdział 5 Prawo pacjenta do leczenia uzdrowiskowego * Rozdział 6 Źródła finansowania uzdrowisk i zakładów lecznictwa uzdrowiskowego * Podsumowanie * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56326 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Instytucja milczącego załatwienia sprawy przez administrację publiczną / Joanna Wegner. - Stan prawny na 1 października 2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2021. - 351 stron ; 21 cm.
(Monografie)
Bibliografia na stronach [341]-351.
Dla pracowników administracji publicznej, adwokatów, radców prawnych i sędziow sądów administracyjnych oraz powszechnych.
Streszczenie w języku angielskim.
W publikacji opisano coraz bardziej popularną konstrukcję prawną jaką jest instytucja milczącego załatwienia sprawy, a w szczególności: cechy charakterystyczne postępowania administracyjnego prowadzonego w sprawach mogących się zakończyć milcząco ; czynności postępowania w sprawach załatwianych milcząco oraz przysługujące w tym zakresie środki prawne ; prawo do odwołania i zaskarżenia w milczącym załatwieniu sprawy oraz jego sądowa kontrola ; roszczenia cywilnoprawne oraz odpowiedzialność karna, porządkowa i dyscyplinarna funkcjonariuszy administracji wynikające z milczącego załatwienia sprawy. Tematyka ta została omówiona w ujęciu komparatystycznym, z szerokimi odniesieniami do praktyki stosowania prawa w Polsce oraz uwzględnieniem zagranicznych opracowań i orzecznictw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57861 (1 egz.)
Kaucja: 96,50 zł
Książka
W koszyku
(Komentarze)
Na stronie tytułowej: prawo przedsiębiorców, ustawa o CEiDG, ustawa o Rzeczniku MŚP, ustawa o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytoriu RP.
Bibliografia, orzecznictwo na stronach 469-[483].
Konstytucja biznesu. Komentarz stanowi pierwsze na rynku wydawniczym omówienie pakietu czterech aktów prawnych tworzących fundamenty regulacji gospodarczej i zarazem publicznego prawa gospodarczego, które weszły w życie 30.04.2018 r.Należą do nich ustawy uchwalone 6.03.2018 r.:- Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2018 r. poz. 646 ze zm.),- o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji Przedsiębiorców (Dz.U. z 2018 r. poz. 647),- o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców (Dz.U. z 2018 r. poz. 648),- o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2018 r. poz. 649)które zastąpiły ustawę z 2.07.2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2017 r. poz. 2168 ze zm.) i jednocześnie stały się najważniejszymi aktami prawnymi prawa gospodarczego.Komentowane przepisy ustawy mają systemowe znaczenie dla prawa gospodarczego oraz przede wszystkim dla praktyki obrotu gospodarczego, ponieważ wyznaczają zasadnicze relacje między przedsiębiorcami a organami władzy publicznej.Publikacja jest przeznaczona dla prawników praktyków: adwokatów, radców prawnych, notariuszy, komorników, doradców podatkowych, sędziów, a także dla przedsiębiorców, pracowników administracji rządowej i samorządowej, działów kadr oraz zasobów ludzkich. Będzie cennym źródłem wiedzy dla aplikantów adwokackich i radcowskich oraz przedstawicieli nauki i studentów prawa i ekonomii.
Wstęp * USTAWA Z 6.03.2018 R. - PRAWO PRZEDSIĘBIORCÓW * Rozdział 1 * Przepisy ogólne * Art. 1. [Zakres przedmiotowy i podmiotowy ustawy] * Art. 2. [Wolność działalności gospodarczej i równość przedsiębiorców] * Art. 3. [Definicja działalności gospodarczej] * Art. 4. [Definicja przedsiębiorcy] * Art. 5. [Działalność nieewidencjonowana] * Art. 6. [Wyłączenia spod stosowania przepisów ustawy] * Art. 7. [Definicje ustawowe] * Art. 8. [Zasada "co nie jest prawem zabronione, jest dozwolone"] * Art. 9. [Obowiązek wykonywania działalności gospodarczej zgodnie * z zasadami uczciwej konkurencji i poszanowania * dobrych obyczajów] * Art. 10. [Zasada domniemania uczciwości przedsiębiorcy] * Art. 11. [Zasada przyjaznej interpretacji przepisów] * Art. 12. [Zasady pogłębiania zaufania, proporcjonalności, bezstronności * i równego traktowania] * Art. 13. [Zasada odpowiedzialności urzędników za naruszenie prawa] * Art. 14. [Zasada pewności prawa] * Art. 15. [Zasada udzielania informacji] * Art. 16. [Instytucja Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców] * Rozdział 2 * Podejmowanie, wykonywanie i zakończenie działalności gospodarczej * Art. 17. [Wpis do rejestru przedsiębiorców lub do CEIDG] * Art. 18. [Ulga na start] * Art. 19. [Obowiązek rozliczeń za pośrednictwem rachunku płatniczego] * Art. 20. [Numer identyfikacji podatkowej (NIP)] * Art. 21. [Odpowiednie oznaczenie towarów wprowadzanych do obrotu * na terytorium RP] * Art. 22. [Istota zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej; * zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej * przez wspólników s.c] * Art. 23. [Okres zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej] * Art. 24. [Wnioskowy tryb zawieszenia i wznowienia wykonywania * działalności gospodarczej; początek okresu zawieszenia; * wpis informacji do rejestru przedsiębiorców lub do CEIDG] * Art. 25. [Dozwolone i nakazane działania przedsiębiorcy w okresie * zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej] * Art. 26. [Konsekwencje wykreślenia z CEIDG] * Rozdział 3 * Załatwianie spraw z zakresu działalności gospodarczej * Art. 27. [Zasada szybkości postępowania] * Art. 28. [Zasada współdziałania organów] * Art. 29. [Zasada żądania przedłożenia dokumentu] * Art. 30. [Zasada rozsądnych terminów] * Art. 31. [Obowiązek przyjęcia pisma lub wniosku niekompletnego] * Art. 32. [Potwierdzenie przyjęcia wniosku] * Art. 33. [Objaśnienia prawne] * Art. 34. [Wydanie interpretacji indywidualnej] * Art. 35. [Związanie wykładnią; utrwalona praktyka interpretacyjna] * Art. 36. [Punkt Informacji dla Przedsiębiorcy] * Rozdział 4 * Reglamentacja działalności gospodarczej * Art. 37. [Działalność gospodarcza koncesjonowana; organ koncesyjny] * Art. 38. [Publikacja informacji o warunkach uzyskania koncesji] * Art. 39. [Odmowa udzielenia koncesji lub ograniczenie zakresu koncesji; * czasowe wstrzymanie udzielania koncesji] * Art. 40. [Kontrola koncesjonariusza] * Art. 41. [Zezwolenie na wykonywanie działalności gospodarczej] * Art. 42. [Warunki udzielenia zezwolenia na wykonywanie działalności * gospodarczej] * Art. 43. [Wpis przedsiębiorcy do rejestru działalności regulowanej; * kontrola działalności regulowanej] * Art. 44. [Zakres czasowy i terytorialny koncesji; zezwolenia lub wpisu * do rejestru działalności regulowanej; lista rodzajów * działalności gospodarczej wymagających uzyskania koncesji; * zezwolenia albo wpisu do rejestru działalności regulowanej] * Rozdział 5 * Ograniczenia kontroli działalności gospodarczej * Art. 45. [Zasady i tryb kontroli] * Art. 46. [Odszkodowanie za szkodę poniesioną w związku z czynnościami * kontrolnymi wykonywanymi niezgodnie z prawem] * Art. 47. [Analiza prawdopodobieństwa naruszenia prawa] * Art. 48. [Zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli; * uprzednie czynności kontrolne] * Art. 49. [Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli] * Art. 50. [Obecność przedsiębiorcy lub jego przedstawiciela podczas * wykonywania czynności kontrolnych] * Art. 51. [Miejsce przeprowadzania kontroli] * Art. 52. [Sposób wykonywania czynności kontrolnych] * Art. 53. [Protokół kontroli] * Art. 54. [Prowadzenie więcej niż jednej kontroli] * Art. 55. [Czas trwania kontroli] * Art. 56. [Przerwanie kontroli] * Art. 57. [Książka kontroli] * Art. 58. [Wyłączenie możliwości przeprowadzenia ponownej kontroli * przez ten sam organ] * Art. 59. [Sprzeciw przedsiębiorcy; skarga na przewlekłe prowadzenie kontroli] * Art. 60. [Nakaz wstrzymania wykonywania działalności gospodarczej] * Art. 61. [Wyłączenie stosowania przepisów o prowadzeniu więcej * niż jednej kontroli oraz o czasie trwania kontroli w przypadku * wybranych rodzajów działalności] * Art. 62. [Wyłączenie stosowania wybranych przepisów o kontroli] * Art. 63. [Wyłączenie stosowania wybranych przepisów o kontroli] * Art. 64. [Wyłączenie stosowania wybranych przepisów o kontroli * w przypadku kontroli wszczętej na wniosek przedsiębiorcy * oraz kontroli w zakresie realizacji programów polityki spójności] * Art. 65. [Wyłączenie stosowania przepisów w przypadku kontroli * na podstawie przepisów Prawa atomowego, kontroli * celno-skarbowej oraz kontroli w zakresie gospodarki odpadami] * Rozdział 6 * Zasady opracowywania projektów aktów normatywnych z zakresu * prawa gospodarczego oraz oceny ich funkcjonowania * Art. 66. [Wymóg uwzględniania ważnego interesu publicznego * i rozważenia możliwości powstrzymania się od ingerencji prawnej] * Art. 67. [Kierowanie się zasadą proporcjonalności i adekwatności] * Art. 68. [Dążenie do proporcjonalnego ograniczania obowiązków * administracyjnych wobec przedsiębiorców] * Art. 69. [Opracowywanie ocen funkcjonowania aktów normatywnych] * Art. 70. [Obowiązek przeglądu funkcjonowania aktów normatywnych] * Art. 71. [Wyłączenie stosowania ustawy do wykonywania inicjatywy * ustawodawczej przez obywateli] * Rozdział 7 * Przepis końcowy * Art. 72. [Wejście w życie] * USTAWA Z 6.03.2018 R. O CENTRALNEJ EWIDENCJI I INFORMACJI * O DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ I PUNKCIE INFORMACJI DLA PRZEDSIĘBIORCY * Dział I * Przepisy ogólne * Art. 1. [Przedmiot ustawy] * Dział II * Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej * Rozdział 1 * Przepisy ogólne * Art. 2. [Zadania CEIDG] * Art. 3. [Systemy teleinformatyczne wykorzystywane w zakresie * przekazywania danych z i do CEIDG; formularz elektroniczny * wniosku o wpis do CEIDG] * Art. 4. [Wyłączenie stosowania przepisów w zakresie niektórych * rodzajów działalności związanej z rolnictwem] * Rozdział 2 * Wpis do CEIDG danych ewidencyjnych oraz informacyjnych * Art. 5. [Dane podlegające wpisowi do CEIDG] * Art. 6. [Wniosek o wpis do CEIDG] * Art. 7. [Oświadczenia składane wraz z wnioskiem o wpis do CEIDG] * Art. 8. [Urzędowe poświadczenie odbioru wniosku składanego w formie * elektronicznej; złożenie wniosku o wpis do CEIDG w formie * papierowej, archiwizacja wniosków i związanych z nimi dokumentów] * Art. 9. [Kompetencja ministra do żądania udostępnienia dokumentów * związanych z wnioskami składanymi w postaci papierowej] * Art. 10. [Niepoprawny wniosek o wpis do CEIDG; podpis na wniosku] * Art. 11. [Korzystanie z informacji z rejestrów publicznych w zakresie * danych z wniosku o wpis do CEIDG] * Art. 12. [Obowiązki rejestracyjne wykonywane za pośrednictwem CEIDG] * Art. 13. [Opłaty za wpis do CEIDG] * Art. 14. [Złożenie do CEIDG informacji o niepodjęciu działalności * gospodarczej] * Art. 15. [Wniosek o zmianę wpisu lub wykreślenie przedsiębiorcy z CEIDG] * Art. 16. [Domniemanie prawdziwości danych w CEIDG oraz nieprzerwanego * prowadzenia działalności przez przedsiębiorcę] * Art. 17. [Obowiązek posiadania przez przedsiębiorcę tytułu prawnego * do nieruchomości wskazanej jako adres do doręczeń * lub miejsce stałego wykonywania działalności] * Rozdział 3 * Wpis do CEIDG informacji o zawieszeniu i wznowieniu wykonywania * działalności gospodarczej * Art. 18. [Uprawnienie do złożenia wniosku o zawieszenie wykonywania * działalności gospodarczej] * Art. 19. [Informacja w CEIDG o dacie wznowienia wykonywania * działalności gospodarczej] * Art. 20. [Wniosek o zmianę wpisu w CEIDG składany przez przedsiębiorcę * zawieszającego lub wznawiającego wykonywanie działalności * gospodarczej] * Rozdział 4 * Informacje dopisywane do CEIDG z urzędu * Art. 21. [Wpis informacji do CEIDG z urzędu] * Art. 22. [Przekazywanie informacji wpisanych do CEIDG z urzędu innym * podmiotom] * Art. 23. [Informacje przekazywane do CEIDG przez sądy] * Art. 24. [Przekazywanie do CEIDG informacji o przekształceniu * przedsiębiorcy w jednoosobową spółkę kapitałową] * Art. 25. [Przekazywanie informacji o zakazie prowadzenia działalności] * Art. 26. [Informacje przekazywane do CEIDG przez Krajowy Rejestr Karny] * Art. 27. [Przekazywanie do CEIDG informacji o wstrzymaniu wykonania, * uchyleniu lub zmianie orzeczenia o zakazie prowadzenia * działalności gospodarczej] * Art. 28. [Formularz elektroniczny wykorzystywany do przekazywania * informacji do CEIDG] * Rozdział 5 * Wykreślenie przedsiębiorcy z CEIDG i sprostowanie wpisu w CEIDG * Art. 29. [Podstawy wykreślenia przedsiębiorcy z CEIDG z urzędu] * Art. 30. [Termin wykreślenia przedsiębiorcy z CEIDG] * Art. 31. [Przekazywanie innym podmiotom informacji o wykreśleniu * przedsiębiorcy z CEIDG z urzędu] * Art. 32. [Niezgodność wpisanych danych z rzeczywistym stanem rzeczy; * brak tytułu prawnego do nieruchomości] * Art. 33. [Wykreślenie przedsiębiorcy z CEIDG a usunięcie danych z CEIDG] * Art. 34. [Prostowanie wpisów do CEIDG] * Art. 35. [Przekazywanie innym podmiotom informacji o wykreśleniu * przedsiębiorcy z CEIDG oraz o sprostowaniu wpisu w CEIDG] * Art. 36. [Adres do doręczeń przedsiębiorcy wpisanego do CEIDG] * Art. 37. [Zmiany we wpisie do CEIDG przedsiębiorcy wykreślonego z CEIDG] * Rozdział 6 * Zasady publikowania w CEIDG informacji o pełnomocnikach i prokurentach * Art. 38. [Informacja w CEIDG o pełnomocniku lub prokurencie * przedsiębiorcy] * Art. 39. [Wniosek o publikację w CEIDG informacji o pełnomocniku * lub prokurencie przedsiębiorcy; skutki prawne publikacji informacji] * Art. 40. [Warunki poprawności wniosku o publikację w CEIDG informacji * i pełnomocniku lub prokurencie przedsiębiorcy] * Art. 41. [Potwierdzenie w CEIDG upoważnienia pełnomocnika lub * prokurenta do prowadzenia sprawy w imieniu przedsiębiorcy] * Art. 42. [Wyłączenie stosowania przepisów w zakresie spraw podatkowych] * Rozdział 7 * Udostępnianie danych przez CEIDG * Art. 43. [Dane i informacje udostępniane przez CEIDG; * termin udostępnienia informacji] * Art. 44. [Udostępnianie przez CEIDG informacji związanych z koncesjami, * licencjami, zezwoleniami oraz z wpisem do rejestru działalności * regulowanej] * Art. 45. [Jawność danych udostępnianych przez CEIDG; udostępnianie * danych za pośrednictwem strony internetowej CEIDG] * Art. 46. [Zaświadczenie o wpisie do CEIDG] * Art. 47. [Nieodpłatne udostępnianie danych w inny sposób * niż za pośrednictwem strony internetowej CEIDG] * Art. 48. [Udostępnianie danych CEIDG organom administracji] * Art. 49. [Usunięcie danych z CEIDG] * Art. 50. [Stosowanie przepisów o ochronie danych osobowych * do danych udostępnianych przez CEIDG] * Dział III * Punkt Informacji dla Przedsiębiorcy * Art. 51. [Zadania Punktu] * Art. 52. [Wnioski, oświadczenia i notyfikacje składane za pośrednictwem * Punktu] * Art. 53. [Informacje udostępniane przez Punkt] * Art. 54. [Doradztwo w indywidualnych sprawach] * Art. 55. [Informacje o adresach stron internetowych pojedynczych * punktów kontaktowych w innych państwach] * Art. 56. [Obowiązek wykorzystywania środków komunikacji elektronicznej] * Art. 57. [Obowiązek umożliwienia dokonania płatności elektronicznej * opłaty za przeprowadzenie sprawy] * Art. 58. [Delegacja ustawowa - zasady współpracy właściwych * organów z Punktem] * Art. 59. [Delegacja ustawowa - szczegółowy tryb i sposób funkcjonowania * oraz korzystania z Punktu] * Art. 60. [Powierzenie innym podmiotom realizacji zadań Punktu] * Art. 61. [Udostępnianie informacji o warunkach udostępniania * i korzystania z usług Punktu] * Art. 62. [Obowiązek stosowania powszechnego i zrozumiałego języka] * Art. 63. [Zapewnienie spójności systemów teleinformatycznych] * Art. 64. [Informowanie przedsiębiorców o ważnych wydarzeniach, * terminach i obowiązkach; udostępnianie usług Punktu * za pośrednictwem innych placówek] * Art. 65. [Dane udostępniane w Punkcie przez właściwych ministrów] * Art. 66. [Zgłaszanie uwag związanych z funkcjonowaniem Punktu] * Dział IV * Przepis końcowy * Art. 67. [Wejście w życie] * USTAWA Z 6.03.2018 R. O RZECZNIKU * MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORCÓW * Art. 1. [Zadania Rzecznika, pojęcie przedsiębiorcy] * Art. 2. [Wymagania na stanowisku Rzecznika] * Art. 3. [Powołanie Rzecznika] * Art. 4. [Kadencja Rzecznika] * Art. 5. [Odwołanie Rzecznika] * Art. 6. [Ograniczenie możliwości prowadzenia innej działalności * przez osobę na stanowisku Rzecznika] * Art. 7. [Zastępca Rzecznika] * Art. 8. [Katalog zadań Rzecznika] * Art. 9. [Uprawnienia Rzecznika w zakresie ochrony praw przedsiębiorców] * Art. 10. [Tryb podejmowania i wykonywania czynności przez Rzecznika] * Art. 11. [Wnioskowanie przez Rzecznika o podjęcie określonych działań * przez organy, organizacje i instytucje publiczne] * Art. 12. [Obowiązki organów, organizacji i instytucji publicznych * w zakresie współdziałania z Rzecznikiem] * Art. 13. [Przetwarzanie i ujawnianie danych osobowych przez Rzecznika] * Art. 14. [Coroczne sprawozdania z działalności Rzecznika] * Art. 15. [Biuro Rzecznika] * Art. 16. [Ujmowanie w budżecie państwa i pokrywanie wydatków * związanych z funkcjonowaniem Rzecznika] * Art. 17. [Limit wydatków z budżetu państwa] * Art. 18. [Wejście w życie] * USTAWA Z 6.03.2018 R. O ZASADACH UCZESTNICTWA PRZEDSIĘBIORCÓW * ZAGRANICZNYCH I INNYCH OSÓB ZAGRANICZNYCH W OBROCIE * GOSPODARCZYM NA TERYTORIUM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ * Rozdział 1 * Przepisy ogólne * Art. 1. [Przedmiot ustawy] * Art. 2. [Uprawnienie osób zagranicznych do prowadzenia działalności * gospodarczej na terytorium RP] * Art. 3. [Definicje legalne] * Rozdział 2 * Działalność gospodarcza osób zagranicznych * Art. 4. [Osoby zagraniczne mogące prowadzić działalność gospodarczą * na takich samych zasadach jak obywatele polscy] * Rozdział 3 * Transgraniczna działalność usługowa * Art. 5. [Dopuszczalność czasowego świadczenia usług przez usługodawcę * z państwa członkowskiego] * Art. 6. [Zakaz stosowania wymogów ograniczających korzystanie * z usług zagranicznych] * Art. 7. [Świadczenie usług transgranicznych samodzielnie * lub z innymi usługodawcami] * Art. 8. [Informacje udostępniane na wniosek usługobiorcy] * Art. 9. [Rozpowszechnianie informacji o usłudze świadczonej * przez usługodawcę wykonującego zawód regulowany] * Art. 10. [Zakaz dyskryminacji usługobiorców] * Art. 11. [Obowiązki informacyjne wobec usługobiorców] * Art. 12. [Usługi wyłączone spod regulacji] * Art. 13. [Odpowiednie stosowanie przepisów innych ustaw] * Rozdział 4 * Oddziały przedsiębiorców zagranicznych * Art. 14. [Uprawnienie przedsiębiorców zagranicznych * do tworzenia oddziałów] * Art. 15. [Przedmiot działalności gospodarczej oddziału przedsiębiorcy * zagranicznego] * Art. 16. [Osoba upoważniona w oddziale do reprezentowania * przedsiębiorcy zagranicznego] * Art. 17. [Wpis oddziału do rejestru przedsiębiorców] * Art. 18. [Dodatkowe obowiązki przedsiębiorcy zagranicznego * tworzącego oddział] * Art. 19. [Dodatkowe obowiązki przedsiębiorcy zagranicznego * po utworzeniu oddziału] * Art. 20. [Zakaz wykonywania działalności gospodarczej przez * przedsiębiorcę zagranicznego w ramach oddziału] * Rozdział 5 * Przedstawicielstwa przedsiębiorców zagranicznych * Art. 21. [Uprawnienie przedsiębiorców zagranicznych do tworzenia * przedstawicielstw] * Art. 22. [Zakres działania przedstawicielstwa] * Art. 23. [Przedstawicielstwa utworzone przez osoby zagraniczne] * Art. 24. [Obowiązek wpisu do rejestru przedstawicielstw] * Art. 25. [Dokonanie i okres obowiązywania wpisu do rejestru * przedstawicielstw] * Art. 26. [Treść i załączniki do wniosku o wpis do rejestru przedstawicielstw, * tytuł prawny do siedziby przedstawicielstwa] * Art. 27. [Rejestr przedstawicielstw] * Art. 28. [Odmowa wpisu do rejestru przedstawicielstw] * Art. 29. [Obowiązki przedsiębiorcy zagranicznego tworzącego * przedstawicielstwo] * Art. 30. [Wykreślenie przedstawicielstwa z rejestru z urzędu] * Art. 31. [Wykreślenie przedstawicielstwa z rejestru na wniosek] * Rozdział 6 * Współpraca międzynarodowa właściwych organów w zakresie * świadczenia usług * Art. 32. [Zadania ministra w zakresie współpracy międzynarodowej] * Art. 33. [Zasady współpracy międzynarodowej] * Art. 34. [Udzielanie informacji i prowadzenie kontroli na wniosek organu * innego państwa członkowskiego] * Art. 35. [Przekazywanie informacji dotyczących postępowań * dyscyplinarnych, karnych i administracyjnych oraz rozstrzygnięć * związanych z nadużyciami finansowymi] * Art. 36. [Wystąpienie do organu państwa członkowskiego o podjęcie * określonych działań wobec usługodawcy] * Art. 37. [Wnioskowanie o podjęcie działań wobec usługodawcy z RP * czasowo świadczącego usługi na terytorium innego państwa * członkowskiego] * Art. 38. [Przekazywanie informacji o działalności usługodawcy z innego * państwa członkowskiego mogącej wyrządzić szkodę lub * stanowiącej zagrożenie dla bezpieczeństwa] * Art. 39. [Postać elektroniczna wniosków, zawiadomień i informacji; * zakaz użycia informacji w innym celu] * Art. 40. [Zakres wniosków adresowanych do organów z państw członkowskich] * Art. 41. [Delegacja ustawowa - szczegółowy zakres współpracy * międzynarodowej] * Rozdział 7 * Przepisy karne * Art. 42. [Kara grzywny] * Art. 43. [Tryb orzekania] * Rozdział 8 * Przepis końcowy * Art. 44. [Wejście w życie] * Literatura * Orzecznictwo * O Autorach *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 346 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej