Wychowawcy kolonijni
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Plummer Deborah (1957- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(20750)
6-8 lat
(10165)
9-13 lat
(9015)
Młodzież
(8469)
0-5 lat
(6916)
Wychowawcy kolonijni
(-)
14-17 lat
(4610)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(892)
Szkoły podstawowe
(692)
Szkoły średnie
(599)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(153)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(108)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Kobieta
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 7.
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
Klasa 4.
(27)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
A2 (poziom biegłości językowej)
(21)
Licea
(21)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
B1 (poziom biegłości językowej)
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Psychiatrzy
(16)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
B2 (poziom biegłości językowej)
(13)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
18+
(10)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Inspektorzy ochrony danych
(7)
Temat
Gry i zabawy
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Socjalizacja
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 54-56. Indeksy.
Książka Jak kształtować umiejętności społeczne stanowi zbiór 80 gier i zabaw grupowych dla dzieci od lat pięciu do jedenastu, przygotowanych przez Deborah M. Plummer. Autorka ma za sobą szereg doświadczeń w zakresie nauczania umiejętności społecznych, terapii mowy i języka, psychologii zdrowia, a także pracy z grupą i z dziećmi, z których to doświadczeń wyłoniła się filozofia przyświecająca tej oraz innym książkom z tej serii, zakładająca, iż "dzieci mają wiele zadziwiających zdolności, które pozostają niewykorzystane z powodu naszej tendencji do przekazywania im życiowej wiedzy z perspektywy osoby dorosłej". Z pomocą tej książki autorka zachęca do stosowania gier i zabaw jako podstawy efektywnego nauczania dzieci wiedzy i umiejętności, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania w życiu.Przyglądając się zabawom dzieci możemy zauważyć, jak różnorodne i intensywne interakcje powstają między nimi. Widzimy, jak każde dziecko nieco inaczej zachowuje się w grupie, inaczej w kontakcie indywidualnym i że ogólnie różne dzieci w bardzo odmienny sposób radzą sobie z konkretnymi sytuacjami społecznymi. Lektura ta pomaga lepiej zrozumieć, z jakimi problemami społecznymi stykają się dzieci oraz proponuje konkretne narzędzia, umożliwiające uczenie się przez dzieci umiejętności społecznych.W pierwszej części książki czytelnik zostaje wprowadzony w tematykę, tzn. poznaje teoretyczne i praktyczne podstawy, dotyczące kształtowania zdolności życia w społeczeństwie. Dowiemy się tutaj, czym są umiejętności społeczne i dlaczego warto wspierać ich rozwój przez łączenie wiedzy teoretycznej z aktywnym uczestnictwem i wprowadzaniem dzieci w sytuacje pełne interakcji. Część druga zawiera zbiór gier i zabaw, rozwijających umiejętności społeczne. Zajęcia są podzielone na dziewięć sekcji tematycznych, takich jak "Dostrajanie się do innych: skuteczne słuchanie i skuteczna obserwacja" czy "Ty i ja: badanie uczuć i rozwijanie empatii". Są one nastawione na uczenie dzieci postrzegania szerszej perspektywy świata, siebie i innych, na rozumienie zachowań innych ludzi oraz umiejętną współpracę i komunikację z nimi. Opis każdej gry zawiera spis dodatkowych umiejętności i nastawień, które są przy okazji ćwiczone przez dzieci, jak świadomość innych, komunikacja niewerbalna, rozumienie przeciwieństw, koncentracja czy samoświadomość.Pozycja ta stanowi cenne narzędzie dla nauczycieli, pedagogów, wychowawców, pracowników świetlic, rodziców i terapeutów, którzy chcą wspierać dzieci i pogłębić swoją wiedzę na temat tego, jak kształtować umiejętności społeczne poprzez rozwijanie samoświadomości, samokontroli, umiejętności komunikacyjnych, zdolności słuchania, obserwacji, współpracy i negocjacji. Opisy gier są zamieszczone wraz ze wskazówkami dla prowadzącego, dotyczącymi stopnia trudności, wieku uczestników, możliwości wzbogacenia lub adaptacji dla dzieci niepełnosprawnych. Dzięki temu zabawy można bez trudu przystosować do najróżniejszych grup dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18830 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej