Wychowawcy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(3)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(7)
Autor
Kud Marzena
(2)
Skolimowska Katarzyna
(2)
Baumgartl Nomi
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Braun Eldon M. (1943- )
(1)
Brudzewski Julian
(1)
Davis Courtney (1946- )
(1)
Davis Ronald D. (1942- )
(1)
Gittus Mark
(1)
Hellsten Tommy
(1)
Molcho Samy
(1)
Niewinna Beata
(1)
Niewinny Dobrowolski Andrzej (1945- )
(1)
Plummer Deborah (1957- )
(1)
Reichert Michael C
(1)
Skoczylas Grażyna
(1)
Sutter Mia
(1)
Szubrycht Monika
(1)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Dzieci
(20755)
6-8 lat
(10164)
9-13 lat
(9013)
Młodzież
(8467)
0-5 lat
(6910)
Wychowawcy
(9)
14-17 lat
(4608)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(893)
Szkoły podstawowe
(692)
Szkoły średnie
(599)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(151)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(108)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Kobieta
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 7.
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
Klasa 4.
(27)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
A2 (poziom biegłości językowej)
(21)
Licea
(21)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
B1 (poziom biegłości językowej)
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Psychiatrzy
(16)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
B2 (poziom biegłości językowej)
(13)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
18+
(9)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Inspektorzy ochrony danych
(7)
Temat
Godzina wychowawcza
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Alkoholizm
(1)
Asertywność
(1)
Chłopcy
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Gry i zabawy
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kreatywność
(1)
Nauczanie
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Pisanie
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Praca zespołowa
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Psychologia ciała
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Socjalizacja
(1)
Szczęście
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zarządzanie czasem
(1)
Zarządzanie ryzykiem
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Scenariusze zajęć
(2)
Monografia
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The gift of dyslexia : why some of the smartest people can`t read and how they can learn.
Data wydania wg: https://www.empik.com/dar-dysleksji-davis-ronald-d-braun-eldon-m,p1186996628,ksiazka-p?fromSearchQuery=9788381163316
Bibliografia na stronach 266-[270].
Ronald D. Davis, podobnie jak inni dyslektycy, został obdarzony niezwykłymi zdolnościami twórczymi i wyobraźnią. Dorastał, nie mogąc zrozumieć, dlaczego jednak nie potrafi normalnie funkcjonować w szkole, a nauczyciele uważali go za "opóźnionego". Przeżywając liczne porażki i niepowodzenia, został w końcu inżynierem, biznesmenem i rzeźbiarzem. Mając trzydzieści osiem lat, dokonał zaskakującego odkrycia, które pozwoliło mu po raz pierwszy przeczytać całą książkę w ciągu kilku godzin. Odkrycie to zainspirowało Davisa do stworzenia rewelacyjnych metod, które prosto i jasno przedstawił w niniejszej książce, tak że każdy - nauczyciel, rodzic, terapeuta czy dyslektyk - może je zastosować, z powodzeniem przezwyciężając trudności, jakie sprawia dysleksja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowy Początek)
Bibliografia na stronach 187-188.
Książka adresowana do dorosłych dzieci alkoholików, wychowawców, terapeutów, nauczycieli, opiekunów i rodziców zastępczych.
Nowe wydanie bestsellerowej książki, która pomogła tysiącom dorosłych dzieci alkoholików!Dorosłe dzieci alkoholików i te wychowane w rodzinach dysfunkcyjnych stanowią ogromną część naszego społeczeństwa. Wiele z nich nie zdaje sobie jednak sprawy, jak olbrzymie piętno odcisnęły na całym ich życiu trudne przeżycia z dzieciństwa. Nie wiedzą, dlaczego tak trudno jest im wyrażać emocje, czemu tak źle czują się we własnym domu, popadają w perfekcjonizm i za wszelką cenę unikają konfliktów, i dlaczego, mimo nieustannych prób zadowolenia innych, wciąż dręczy je poczucie winy. DDA mają wdrukowane przekonanie, że ich potrzeby się nie liczą, a o tym, co dzieje się za zamkniętymi drzwiami, nikomu nie wolno opowiedzieć.Ta wyjątkowa książka w dobitny sposób pokazuje, co dzieje się z dzieckiem dorastającym w cieniu choroby alkoholowej rodzica. Autor przystępnie i z empatią wyjaśnia, skąd bierze się uzależnienie (i współuzależnienie), a także przedstawia jego schemat na tle całego wielopokoleniowego systemu rodzinnego. Lektura książki Hellstena to uzdrawiająca podróż, bardzo często trudna, ale prowadząca czytelnika, który zmaga się ze swoją tożsamością DDA, do zrozumienia i wybaczenia, a przede wszystkim - do nawiązania kontaktu z samym sobą i uleczenia swoich relacji ze światem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21288 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Samy Molcho przybliża dorosłym świat dzieci, opisując i wyjaśniając dziecięce sygnały i gesty, jeszcze nie zafałszowane i dzięki temu spontaniczne. Autor zajmuje się możliwościami wyrażania uczuć i emocji za pomocą ciała u dzieci. Te środki wyrazu są znacznie bardziej bezpośrednie niż u dorosłych, co nie oznacza, że można je zawsze interpretować jako oczywiste. W sposób niezwykle ciekawy i nie pomijając nawet najdrobniejszych szczegółów, Samy Molcho prowadzi nas przez rozwój dziecka od okresu prenatalnego aż po wiek szkolny, umożliwiając w ten sposób dorosłym zdrowe i jednoznaczne relacje z dziećmi. Obserwacje są zilustrowane ekspresyjnymi fotografiami Naomi Baumgartl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19266 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.09.2018)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 54-56. Indeksy.
Książka Jak kształtować umiejętności społeczne stanowi zbiór 80 gier i zabaw grupowych dla dzieci od lat pięciu do jedenastu, przygotowanych przez Deborah M. Plummer. Autorka ma za sobą szereg doświadczeń w zakresie nauczania umiejętności społecznych, terapii mowy i języka, psychologii zdrowia, a także pracy z grupą i z dziećmi, z których to doświadczeń wyłoniła się filozofia przyświecająca tej oraz innym książkom z tej serii, zakładająca, iż "dzieci mają wiele zadziwiających zdolności, które pozostają niewykorzystane z powodu naszej tendencji do przekazywania im życiowej wiedzy z perspektywy osoby dorosłej". Z pomocą tej książki autorka zachęca do stosowania gier i zabaw jako podstawy efektywnego nauczania dzieci wiedzy i umiejętności, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania w życiu.Przyglądając się zabawom dzieci możemy zauważyć, jak różnorodne i intensywne interakcje powstają między nimi. Widzimy, jak każde dziecko nieco inaczej zachowuje się w grupie, inaczej w kontakcie indywidualnym i że ogólnie różne dzieci w bardzo odmienny sposób radzą sobie z konkretnymi sytuacjami społecznymi. Lektura ta pomaga lepiej zrozumieć, z jakimi problemami społecznymi stykają się dzieci oraz proponuje konkretne narzędzia, umożliwiające uczenie się przez dzieci umiejętności społecznych.W pierwszej części książki czytelnik zostaje wprowadzony w tematykę, tzn. poznaje teoretyczne i praktyczne podstawy, dotyczące kształtowania zdolności życia w społeczeństwie. Dowiemy się tutaj, czym są umiejętności społeczne i dlaczego warto wspierać ich rozwój przez łączenie wiedzy teoretycznej z aktywnym uczestnictwem i wprowadzaniem dzieci w sytuacje pełne interakcji. Część druga zawiera zbiór gier i zabaw, rozwijających umiejętności społeczne. Zajęcia są podzielone na dziewięć sekcji tematycznych, takich jak "Dostrajanie się do innych: skuteczne słuchanie i skuteczna obserwacja" czy "Ty i ja: badanie uczuć i rozwijanie empatii". Są one nastawione na uczenie dzieci postrzegania szerszej perspektywy świata, siebie i innych, na rozumienie zachowań innych ludzi oraz umiejętną współpracę i komunikację z nimi. Opis każdej gry zawiera spis dodatkowych umiejętności i nastawień, które są przy okazji ćwiczone przez dzieci, jak świadomość innych, komunikacja niewerbalna, rozumienie przeciwieństw, koncentracja czy samoświadomość.Pozycja ta stanowi cenne narzędzie dla nauczycieli, pedagogów, wychowawców, pracowników świetlic, rodziców i terapeutów, którzy chcą wspierać dzieci i pogłębić swoją wiedzę na temat tego, jak kształtować umiejętności społeczne poprzez rozwijanie samoświadomości, samokontroli, umiejętności komunikacyjnych, zdolności słuchania, obserwacji, współpracy i negocjacji. Opisy gier są zamieszczone wraz ze wskazówkami dla prowadzącego, dotyczącymi stopnia trudności, wieku uczestników, możliwości wzbogacenia lub adaptacji dla dzieci niepełnosprawnych. Dzięki temu zabawy można bez trudu przystosować do najróżniejszych grup dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18830 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W czasach, gdy wielu chłopców przeżywa kryzys, bardzo potrzebujemy przewodnika, aby pomóc im wyrosnąć na silnych i empatycznych mężczyzn. Psycholog Michael Reichert w swojej książce wykorzystuje wieloletnie badania, by podważyć odwieczne przekonania dotyczące tego, jak chłopcy stają się mężczyznami. Autor wyjaśnia, w jaki sposób stereotypy dotyczące chłopców, którzy muszą być "twardzi" i "męscy", mogą spowodować ich wycofanie, prowadząc do gniewu, izolacji, a nawet destrukcyjnych zachowań. Kluczem do zmiany jest sposób, w jaki rodzice, wychowawcy i mentorzy pomagają chłopcom rozwijać się społecznie i emocjonalnie. Reichert oferuje czytelnikom wskazówki krok po kroku, jak to zrobić: Ľ Słuchanie i obserwowanie bez osądu, aby chłopcy wiedzieli, że są słyszani. Ľ Pomaganie im w tworzeniu silnych więzi z nauczycielami, trenerami i innymi wzorami do naśladowania. Ľ Zachęcanie ich do mówienia o swoich uczuciach na temat płci przeciwnej i podkreślanie znaczenia szacunku wobec kobiet. Przy wsparciu psychologii i neuronauki książka pomoże rodzicom i opiekunom zbudować dla ich synów dzieciństwo, które pozwoli im wyrosnąć na pewnych siebie, zdolnych i życzliwych mężczyzn.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20907 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.06.2024)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 220-222.
Nowoczesny podręcznik dla wychowawców, nauczycieli, rodziców, opiekunów, dzięki któremu lekcje wychowawcze zamienią się w budującą przygodę po własne marzenia.Książka jest pierwszą pozycją na rynku umożliwiającą rozwój osobisty od najmłodszych lat. Stanowi zbiór kompetencji miękkich, umiejętności osobistych, które pomogą w dorosłym życiu znaleźć wymarzoną pracę, ustalić swoje priorytety, samodzielnie podejmować decyzje i odnieść sukces. To 12 scenariuszy zajęć rozwijających kreatywność, inteligencję emocjonalną, analityczne myślenie, poczucie własnej wartości od najmłodszych lat. Pozycja okraszona została wyjątkowymi rysnotkami aktywizującymi neurony do pracy zgodnie z nowoczesnym nurtem neurodydaktyki.Dla kogo jest ta książka?- dla nauczycieli, którzy chcą zrewolucjonizować swoje nauczanie,- dla wychowawców, którzy chcą, aby spotkania z nimi były tymi, które realnie wpłyną na jakość życia uczniów,- dla nauczycieli, którzy dbają o swój rozwój osobisty i rozwój swoich uczniów,- dla tych, którzy nie znoszą szkolnej sztampy i nudy,- dla tych, którzy chcą, aby ich podopieczni osiągnęli życiowy sukces, ale nie wyścig szczurów.W serii ukazała się książka Wychowanie do osobistego rozwoju. Część 2.
Okiem Kasi * Okiem Marzeny * Jak korzystać z książki * 1. SZKOŁA PROJEKTOWANIA MARZEŁ, czyli trening sporządzania celów * 2. NIE DAJ SIĘ SABOTOWAĆ, czyli jak uwolnić się od ograniczających przekonań * 3. USTAW SIĘ W DOBREJ KOLEJCE, czyli jak być przedsiębiorczym i rozwinąć swoją karierę * 4. WYOBRAŹNIA JEST KLUCZEM DO NASZEJ PAMIĘCI, czyli o efektywnej nauce * 5. WYGOOGLUJ SWÓJ UMYSŁ, czyli jak efektywnie szukać informacji * 6. KREATYWNOŚĆ, czyli samodzielność poza schematem * 7. PODEJMIJ DECYZJĘ I OPUŚĆ KRAINĘ „KIEDYŚ” * 8. ZBURZONA ŚCIANA W PUDEŁKU KOMFORTU… I co teraz? O elastyczności i zarządzaniu zmianą * 9. PRODUKTYWNOŚĆ TO NIE ZAJĘTOŚĆ, czyli pozorna efektywność zdemaskowana * 10. ZACZNIJ SIĘ SPRZEDAWAĆ, a Twoje życie nabierze rozmachu! * 11. ZAMKNIJ SIĘ! O komunikacji interpersonalnej i aktywnym słuchaniu * Zakończenie * Podziękowania * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 226-229.
Nowoczesny podręcznik dla nauczycieli i wychowawców, pełny pomysłów na zajęcia rozwijające kompetencje miękkie.Kreatywne scenariusze lekcji wychowawczych, dzięki którym uczniowie będą mogli zacząć przygodę z rozwojem osobistym. Pomysły na lekcje wychowawcze zostały przygotowane w taki sposób, aby inspiracje i praktyczne rozwiązania mógł z nich czerpać nauczyciel zarówno szkoły podstawowej, jak i szkoły średniej.To książka dla każdego, który chce:- być asertywnym nauczycielem;- stać się mądrym przywódcą;- zostać liderem, nawet w przestrzeni werbalnej potrafiącym grać w szachy;- po każdym swoim wystąpieniu publicznym zostać zapamiętanym;- mądrze inspirować swoich uczniów do ustawicznego rozwoju.
1. CO DOBREGO DAJE KŁÓTNIA? Jak rozwiązywać konflikty i dobrze je wykorzystać? * 2. ZDOBĄDŹ PRZYCHYLNOŚĆ INNYCH LUDZI I ODNIEŚ SUKCES - o umiejętności adaptacji i relacyjności * 3. ASERTYWNOŚĆ TO SZTUKA panowania nad sobą i swoim życiem * 4. BĄDŹ GRACZEM ZESPOŁOWYM I GRAJ O WIĘCEJ - o zarządzaniu zasobami ludzkimi i współpracy w zespole * 5. O BUDOWANIU MĄDREGO PRZYWÓDZTWA i wywieraniu autentycznego wpływu * 6. ZARZĄDZANIE CZASEM kluczem do większej spontaniczności * 7. RYZYKUJ MĄDRZE I SIĘGAJ PO WIĘCEJ - rzecz o zarządzaniu ryzykiem * 8. ŻYCIE TO BIBLIOTEKA BŁĘDÓW I SUKCESÓW, musisz nauczyć się z niej korzystać. O wyciąganiu wniosków z sukcesów i * 9. POKAŻ SIĘ Z JAK NALEPSZEJ STRONY, czyli o komunikacji niewerbalnej słów kilka * 10. PRZEKONAJ I ZOSTAŁ ZAPAMIĘTANYM - o wystąpieniach publicznych * 11. SZACHY W PRZESTRZENI WERBALNEJ, czyli sztuka negocjacji * 12. INTELIGENCJA FINANSOWA, czyli dlaczego pieniądze jednak dają szczęście
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19052 (1 egz.)
Książka
W koszyku
To, że jesteśmy mniejsi, nie oznacza, że nasze problemy również takie są. Dzieci. Doświadczają odrzucenia, chorują na depresję, zaburzenia lękowe, samookaleczają się, targają się na własne życie. One równie mocno, co dorośli, doświadczają kryzysów psychicznych. Codzienny lęk, poczucie niezrozumienia, presja ze strony otoczenia sprawiają, że boją się mówić o tym głośno. Dlatego bardzo ważne jest, aby dorośli zadbali o zdrowie psychiczne najmłodszych oraz nastolatków. Co zrobić, żeby uchronić własne dziecko przed kryzysami psychicznymi? Jak wychować je na silnego, odpornego na trudne sytuacje człowieka? Jak sprawić, by było szczęśliwe? Gdzie udać się po pomoc, gdy zauważymy niepokojące zachowania? Monika Szubrycht, neurologopedka i dziennikarka zaprosiła do rozmowy jedenastu wybitnych specjalistów - pedagogów, psychoterapeutów, psychiatrów, seksuologów - by podpowiedzieli nam, jak stworzyć dla dziecka bezpieczny i dający siłę dom, oraz jak radzić sobie z ewentualnymi kryzysami. By pokazać, że ani rodzice, ani dzieci nie są ze swoimi problemami sami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 1 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Wydanie 5. - Warszawa : Difin, 2018. - 162 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia przy rozdziałach oraz na stronach 151-162.
Książka ma charakter przewodnika dla psychologów, pedagogów, studentów lub opiekunów dziecięcych czy rodziców małego dziecka, pozwalającego na poznanie specyficznej sytuacji badania małego dziecka (od urodzenia do 5 roku życia) oraz możliwości wykorzystania narzędzi diagnozy rozwoju zarówno dzieci prawidłowo rozwijających się jak i zagrożonych niepełnosprawnością czy też niepełnosprawnych.Ocena poziomu rozwoju małych dzieci, pozwalająca na uwidocznienie obszarów dobrze i słabo rozwiniętych, ma szczególne znaczenie dla organizowania programów wczesnej interwencji lub wczesnego wspomagania dzieci z trudnościami w rozwoju. W postępowaniu diagnostycznym-interwencyjnym nie powszechnej zgody dotyczącej sposobu w jaki ma być przeprowadzana diagnoza, co powinna obejmować oraz jak powinny być formułowanie wnioski (opinie, orzeczenia) potrzebne do konstruowania skutecznych programów interwencyjnych czy terapeutycznych. Stąd rodzi się potrzeba rozszerzenia wiedzy na temat diagnozowania dziecka od najwcześniejszego okresu życia, gdyż wszyscy specjaliści są zgodni, że szczególnie ważny dla wspomagania rozwoju jest okres pierwszych trzech lat życia dziecka.
1. POJĘCIE DIAGNOZY - ZAGADNIENIA TERMINOLOGICZNE * 1.1. Diagnoza jako proces i jako rezultat tego procesu * 1.2. Rodzaje diagnoz z uwagi na cel badania * 1.2.1. Diagnoza profilaktyczna (przesiewowa) * 1.2.2. Diagnoza pogłębiona (funkcjonalna) * 1.2.3. Diagnoza różnicowa (klasyfikacyjna, kliniczna) * 1.3. Etapy procesu diagnozowania * 1.3.1. Model teoretyczny procesu diagnostycznego * 1.3.2. Implikacje praktyczne * 1.3.2.1. Etap prediagnostyczny * 1.3.2.2. Etap badania diagnostycznego (identyfikacji) - rozpozna-nie problemu, planowanie diagnozy oraz badanie * 1.3.2.3. Etap wyjaśniania i opiniowania (orzekania) * 1.3.2.4. Etap interwencji * 1.3.2.5. Ocena efektów interwencji (rediagnoza) * Literatura polecana * 2. WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA * 2.1. Pytania ułatwiające zrozumienie rozwoju małego dziecka * 2.2. Założenia dotyczące rozwoju psychicznego małych dzieci jako podstawa diagnozy * Literatura polecana * 3. WARUNKI SKUTECZNYCH DZIAŁAŁ DIAGNOSTYCZNYCH I PROGNOSTYCZNYCH * 3.1. Podstawowe zasady diagnozowania * 3.2. Warunki fizyczne - pomieszczenie i wyposażenie * 3.3. Warunki psychiczne leżące po stronie dziecka - czynniki pozwalające na zaprezentowanie przez dziecko jego rzeczywistych możliwości * 3.4. Warunki związane z relacjami społecznymi * 3.5. Kompetencje osoby prowadzącej diagnozę * Literatura polecana * 4. WYBRANE METODY DIAGNOZOWANIA ROZWOJU W PIERWSZYCH LATACH ŻYCIA * 4.1. Ilościowe czy jakościowe techniki zbierania i analizy danych? * 4.2. Wywiad rozwojowy * 4.2.1. Wyjaśnienia terminologiczne * 4.2.2. Wskazówki praktyczne związane z prowadzeniem wywiadu * 4.2.3. Najczęstsze błędy i ograniczenia w trakcie prowadzenia wywiadu * 4.3. Obserwacja * 4.3.1. Wyjaśnienia terminologiczne * 4.3.2. Wskazówki praktyczne do przeprowadzenia obserwacji małego dziecka * 4.3.3. Co można obserwować * 4.3.4. Najczęstsze błędy podczas prowadzonej obserwacji * Literatura polecana * 5. INTERDYSCYPLINARNY CHARAKTER DIAGNOZY * 5.1. Kontakt z rodzicami/opiekunami małego dziecka - diagnoza środowiska rodzinnego * 5.2. Współpraca z innymi specjalistami oraz poradniami i placówkami diagnozującymi małe dziecko * 5.3. Znaczenie diagnozy rozwoju dziecka i jego rodziny dla celów programu Wczesnego Wspomagania Rozwoju * 5.4. Co w praktyce oznacza WWR? Przykładowa ścieżka dostępu do diagnozy małego dziecka * Literatura polecana * Załączniki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19070 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej