Łobocki Mieczysław (1929- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(25)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(25)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(23)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(242)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Mortka Marcin (1976- )
(202)
Supeł Barbara
(201)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Drewnowski Jacek (1974- )
(190)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Widmark Martin (1961- )
(169)
Głowińska Anita
(168)
Skalska Katarzyna
(168)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(159)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Onichimowska Anna (1952- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Tuwim Julian (1894-1953)
(139)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Olejnik Donata
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(3)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(11)
Studenci
(9)
Temat
Wychowanie
(10)
Pedagogika
(9)
Dziecko
(3)
Metodologia
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele
(2)
Uczniowie
(2)
Altruizm
(1)
Dziecko trudne
(1)
Gmeiner, Hermann (1919-1986)
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Pedagodzy
(1)
Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowawstwo
(1)
Gatunek
Podręcznik
(10)
Podręczniki
(4)
Kalendarium
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Poradnik
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9323, 9322 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10291, 10290 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6614 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12449 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody badań pedagogicznych / Mieczysław Łobocki. - [Wyd. 5]. - Warszawa : Państ. Wydaw. Naukowe, 1984. - 314, [1] s. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 305-312.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15009 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14481, 16532 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Metody i techniki badań pedagogicznych / Mieczysław Łobocki. - Wyd. 5. - Kraków : "Impuls", 2006. - 329, [1] s. : wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 316-[330].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2974, 2973 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Metody i techniki badań pedagogicznych / Mieczysław Łobocki. - Wyd. 4. - Kraków : "Impuls", 2005. - 330, [2] s. : rys. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 316-330.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6021, 578, 577 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 321-[332].
Niniejsza książka jest próbą przedstawienia najczęściej stosowanych metod i technik w badaniach pedagogicznych. Każda z metod poddana jest bardziej lub mniej szczegółowej charakterystyce łącznie z przypisywaną jej wartością poznawczą, w tym z zarówno przysługującymi jej zaletami jak i niedomaganiami pod względem merytorycznym. Szeroko omawia warunki, od spełnienia których uzależnia się poprawne zastosowanie poszczególnych metod i technik badawczych.Publikacja jest adresowana szczególnie do studentów studiów pedagogiki i młodszych pracowników naukowo-dydaktycznych, podejmujących prace badawcze dotyczące szeroko rozumianej problematyki pedagogicznej. Może być przydatna także w pisaniu prac dyplomowych i magisterskich, rozpraw doktorskich i habilitacyjnych.
I. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych * 1. Metodologia badań pedagogicznych jako nauka * 2. Pluralistyczne podejście w badaniach pedagogicznych * 3. Problemy badawcze i kryteria ich poprawności * 4. Pojecie, klasyfikacja oraz cechy metod i technik badawczych * 5. Zmienne i wskaźniki w badaniach pedagogicznych * 6. Etapy badań pedagogicznych * II. Obserwacja * Pojęcie obserwacji i jej klasyfikacji * Warunki i zalety poprawnej obserwacji * Przedmiot obserwacji * Techniki obserwacji standaryzowanej * Techniki obserwacji niestandaryzowanej * Gromadzenie, opracowanie i interpretacja danych z obserwacji * Granice poznawcze obserwacji * III. Metoda szacowania (skale ocen) * Ogólna charakterystyka metody szacowania * Rodzaje skal ocen * Konstruowanie skal ocen * Błędy popełniane przy ocenianiu * Źródła błędów w ocenie * Sposoby zapobiegania błędom w ocenie * IV. Eksperyment pedagogiczny * Określenie eksperymentu pedagogicznego * Techniki eksperymentalne * Użyteczność badań eksperymentalnych * Zastrzeżenia wobec badań eksperymentalnych * Błędy w badaniach eksperymentalnych * Przykład eksperymentu pedagogicznego * Badania quasi-eksperymentalne * V. Testy osiągnięć szkolnych * 1. Określenie testów osiągnięć szkolnych * 2. Rodzaje testów osiągnięć szkolnych * 3. Cechy testów osiągnięć szkolnych * 4. Przegląd zadan tekstowych * 5. Zasady i warunki układania zadan twkstoweych * 6. Ilościowa analiza zadan tekstowych * 7. Użyteczność i ograniczenia testów osiągnięć szkolnych * VI. Metoda socjometryczna * Charakterystyka metody socjometrycznej * Klasyczna technika socjometryczna * a. kryteria socjometryczne * b. sporządzanie tabeli socjometrycznej * c. graficzne przedstawienie materiału socjometrycznego * d. ilościowe opracowanie danych socjometrycznych * 3. Nietypowe techniki socjometryczne * 4. Ograniczenia poznawcze metody socjometrycznej * VII. Analiza dokumentów * Rozumienie analizy dokumentów * Rodzaje dokumentów * Autentyczność dokumentów i wiarygodność obserwatora * Przegląd technik analizy dokumentów * Analiza rysunków * Mocne i słabe strony analizy dokumentów * VIII. Metoda sondażu * Określanie metody sondażu * Wymagania stawiane metodzie sondażu * Rodzaje pytań sondażowych (kwestionariuszowych) * Techniki metody sondażu * a. Techniki sondażu z zastosowaniem ankiety * b. Techniki sondażu z zastosowaniem wywiadu * 5. Źródła błędów w badaniach sondażowych * IX. Metoda dialogowa (rozmowa) * Charakterystyka metody dialogowej * Warunki poprawności metody dialogowej * Techniki metody dialogowej * Utrwalanie przebiegu prowadzonej rozmowy * Błędy stosowane w metodzie dialogowej * X. Metoda biograficzna * 1. Opis metody biograficznej * 2. Z historii metody biograficznej * 3. Odmiany metody biograficznej * a. metoda monograficzna * b. metoda indywidualnych przypadków * 4. Zalety i wady metody biograficznej * Zakończenie * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15436 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody i techniki badań pedagogicznych / Mieczysław Łobocki. - Wydanie XI. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2011. - 331, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia strony 321-[332].
Niniejsza książka jest próbą przedstawienia najczęściej stosowanych metod i technik w badaniach pedagogicznych. Każda z metod poddana jest bardziej lub mniej szczegółowej charakterystyce łącznie z przypisywaną jej wartością poznawczą, w tym z zarówno przysługującymi jej zaletami jak i niedomaganiami pod względem merytorycznym. Szeroko omawia warunki, od spełnienia których uzależnia się poprawne zastosowanie poszczególnych metod i technik badawczych.Publikacja jest adresowana szczególnie do studentów studiów pedagogiki i młodszych pracowników naukowo-dydaktycznych, podejmujących prace badawcze dotyczące szeroko rozumianej problematyki pedagogicznej. Może być przydatna także w pisaniu prac dyplomowych i magisterskich, rozpraw doktorskich i habilitacyjnych.
Wstęp * Rozdział I. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych * 1. Metodologia badań pedagogicznych jako nauka * 2. Pluralistyczne podejście w badaniach pedagogicznych * 3. Problemy badawcze i kryteria ich poprawności * 4. Pojecie, klasyfikacja oraz cechy metod i technik badawczych * 5. Zmienne i wskaźniki w badaniach pedagogicznych * 6. Etapy badań pedagogicznych * Rozdział II. Obserwacja * 1. Pojecie obserwacji i jej klasyfikacji * 2. Warunki i zalety poprawnej obserwacji * 3. Przedmiot obserwacji * 4. Techniki obserwacji standaryzowanej * 5. Techniki obserwacji niestandaryzowanej * 6. Gromadzenie, opracowanie i interpretacja danych z obserwacji * 7. Granice poznawcze obserwacji * Rozdział III. Metoda szacowania (skale ocen) * 1. Ogólna charakterystyka metody szacowania * 2. Rodzaje skal ocen * 3. Konstruowanie skal ocen * 4. Błędy popełniane przy ocenianiu * 5. Źródła błędów w ocenie * 6. Sposoby zapobiegania błędom w ocenie * Rozdział IV. Eksperyment pedagogiczny * 1. Określenie eksperymentu pedagogicznego * 2. Techniki eksperymentalne * 3. Użyteczność badań eksperymentalnych * 4. Zastrzeżenia wobec badań eksperymentalnych * 5. Błędy w badaniach eksperymentalnych * 6. Przykład eksperymentu pedagogicznego * 7. Badania quasi-eksperymentalne * Rozdział V. Testy osiągnięć szkolnych * 1. Określenie testów osiągnięć szkolnych * 2. Rodzaje testów osiągnięć szkolnych * 3. Cechy testów osiągnięć szkolnych * 4. Przegląd zadan tekstowych * 5. Zasady i warunki układania zadan twkstoweych * 6. Ilościowa analiza zadan tekstowych * 7. Użyteczność i ograniczenia testów osiągnięć szkolnych * Rozdział VI. Metoda socjometryczna * Charakterystyka metody socjometrycznej * Klasyczna technika socjometryczna * a. kryteria socjometryczne * b. sporządzanie tabeli socjometrycznej * c. graficzne przedstawienie materiału socjometrycznego * d. ilościowe opracowanie danych socjometrycznych * 3. Nietypowe techniki socjometryczne * 4. Ograniczenia poznawcze metody socjometrycznej * Rozdział VII. Analiza dokumentów * 1. Rozumienie analizy dokumentów * 2. Rodzaje dokumentów * 3. Autentyczność dokumentów i wiarygodność obserwatora * 4. Przegląd technik analizy dokumentów * 5. Analiza rysunków * 6. Mocne i słabe strony analizy dokumentów * Rozdział VIII. Metoda sondażu * 1. Określanie metody sondażu * 2. Wymagania stawiane metodzie sondażu * 3. Rodzaje pytań sondażowych (kwestionariuszowych) * 4. Techniki metody sondażu * a. Techniki sondażu z zastosowaniem ankiety * b. Techniki sondażu z zastosowaniem wywiadu * 5. Źródła błędów w badaniach sondażowych * Rozdział IX. Metoda dialogowa (rozmowa) * 1. Charakterystyka metody dialogowej * 2. Warunki poprawności metody dialogowej * 3. Techniki metody dialogowej * 4. Utrwalanie przebiegu prowadzonej rozmowy * 5. Błędy stosowane w metodzie dialogowej * Rozdział X. Metoda biograficzna * 1. Opis metody biograficznej * 2. Z historii metody biograficznej * 3. Odmiany metody biograficznej * a. metoda monograficzna * b. metoda indywidualnych przypadków * 4. Zalety i wady metody biograficznej * Zakończenie * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18888, 18889 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Metody i techniki badań pedagogicznych / Mieczysław Łobocki. - Wydanie VIII. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2009. - 329, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia strony 316-[329].
Niniejsza książka jest próbą przedstawienia najczęściej stosowanych metod i technik w badaniach pedagogicznych. Każda z metod poddana jest bardziej lub mniej szczegółowej charakterystyce łącznie z przypisywaną jej wartością poznawczą, w tym z zarówno przysługującymi jej zaletami jak i niedomaganiami pod względem merytorycznym. Szeroko omawia warunki, od spełnienia których uzależnia się poprawne zastosowanie poszczególnych metod i technik badawczych.Publikacja jest adresowana szczególnie do studentów studiów pedagogiki i młodszych pracowników naukowo-dydaktycznych, podejmujących prace badawcze dotyczące szeroko rozumianej problematyki pedagogicznej. Może być przydatna także w pisaniu prac dyplomowych i magisterskich, rozpraw doktorskich i habilitacyjnych.
Wstęp * Rozdział I. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych * 1. Metodologia badań pedagogicznych jako nauka * 2. Pluralistyczne podejście w badaniach pedagogicznych * 3. Problemy badawcze i kryteria ich poprawności * 4. Pojecie, klasyfikacja oraz cechy metod i technik badawczych * 5. Zmienne i wskaźniki w badaniach pedagogicznych * 6. Etapy badań pedagogicznych * Rozdział II. Obserwacja * 1. Pojecie obserwacji i jej klasyfikacji * 2. Warunki i zalety poprawnej obserwacji * 3. Przedmiot obserwacji * 4. Techniki obserwacji standaryzowanej * 5. Techniki obserwacji niestandaryzowanej * 6. Gromadzenie, opracowanie i interpretacja danych z obserwacji * 7. Granice poznawcze obserwacji * Rozdział III. Metoda szacowania (skale ocen) * 1. Ogólna charakterystyka metody szacowania * 2. Rodzaje skal ocen * 3. Konstruowanie skal ocen * 4. Błędy popełniane przy ocenianiu * 5. Źródła błędów w ocenie * 6. Sposoby zapobiegania błędom w ocenie * Rozdział IV. Eksperyment pedagogiczny * 1. Określenie eksperymentu pedagogicznego * 2. Techniki eksperymentalne * 3. Użyteczność badań eksperymentalnych * 4. Zastrzeżenia wobec badań eksperymentalnych * 5. Błędy w badaniach eksperymentalnych * 6. Przykład eksperymentu pedagogicznego * 7. Badania quasi-eksperymentalne * Rozdział V. Testy osiągnięć szkolnych * 1. Określenie testów osiągnięć szkolnych * 2. Rodzaje testów osiągnięć szkolnych * 3. Cechy testów osiągnięć szkolnych * 4. Przegląd zadan tekstowych * 5. Zasady i warunki układania zadan twkstoweych * 6. Ilościowa analiza zadan tekstowych * 7. Użyteczność i ograniczenia testów osiągnięć szkolnych * Rozdział VI. Metoda socjometryczna * Charakterystyka metody socjometrycznej * Klasyczna technika socjometryczna * a. kryteria socjometryczne * b. sporządzanie tabeli socjometrycznej * c. graficzne przedstawienie materiału socjometrycznego * d. ilościowe opracowanie danych socjometrycznych * 3. Nietypowe techniki socjometryczne * 4. Ograniczenia poznawcze metody socjometrycznej * Rozdział VII. Analiza dokumentów * 1. Rozumienie analizy dokumentów * 2. Rodzaje dokumentów * 3. Autentyczność dokumentów i wiarygodność obserwatora * 4. Przegląd technik analizy dokumentów * 5. Analiza rysunków * 6. Mocne i słabe strony analizy dokumentów * Rozdział VIII. Metoda sondażu * 1. Określanie metody sondażu * 2. Wymagania stawiane metodzie sondażu * 3. Rodzaje pytań sondażowych (kwestionariuszowych) * 4. Techniki metody sondażu * a. Techniki sondażu z zastosowaniem ankiety * b. Techniki sondażu z zastosowaniem wywiadu * 5. Źródła błędów w badaniach sondażowych * Rozdział IX. Metoda dialogowa (rozmowa) * 1. Charakterystyka metody dialogowej * 2. Warunki poprawności metody dialogowej * 3. Techniki metody dialogowej * 4. Utrwalanie przebiegu prowadzonej rozmowy * 5. Błędy stosowane w metodzie dialogowej * Rozdział X. Metoda biograficzna * 1. Opis metody biograficznej * 2. Z historii metody biograficznej * 3. Odmiany metody biograficznej * a. metoda monograficzna * b. metoda indywidualnych przypadków * 4. Zalety i wady metody biograficznej * Zakończenie * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21550 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 137-140.
Dla studentów pedagogiki i psychologii.
Publikację można uznać za kompendium wiedzy o SOS Wioskach Dziecięcych. Oparto ją przede wszystkim na dostępnej literaturze przedmiotu, danych zaczerpniętych z internetu oraz materiałach opracowanych przez działającą w Polsce pozarządową organizację SOS Wioski Dziecięce. Praca koncentruje się na tradycyjnym funkcjonowaniu wiosek, zgodnie z obowiązującymi w nich czterema zasadami pedagogicznymi. Wspomina też o wyłaniającej się obecnie zmodernizowanej koncepcji wiosek - między innymi o programach umacniania rodziny (styczeń 2007) i polityce programowej (maj 2009).Książka adresowana jest do studentów pedagogiki i psychologii, osób zatrudnionych w wioskach dziecięcych, pracowników rożnych placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz darczyńców i sponsorów. Ciekawa okaże się również dla czytelników zainteresowanych problemami opieki i wychowania w warunkach zbliżonych do tych, jakie istnieją w normalnych rodzinach.Niniejsze opracowanie składa się z sześciu rozdziałów. Pierwszy poświęcony jest Hermannowi Gmeinerowi jako głównemu twórcy SOS Wiosek Dziecięcych. Omówiono w nim jego drogę życiową, ważniejsze uzdolnienia, postawy i przekonania oraz zasługujące na uwagę wydarzenia i osiągnięcia. Drugi rozdział pokazuje podstawowe założenia wiosek SOS. Opisano w nim również funkcjonowanie dyrektora i personelu pomocniczego. W rozdziale trzecim przedstawiono kryteria doboru i szkolenia matek SOS, mowa w nim także o matek tych powinnościach i uprawnieniach. W kolejnym rozdziale, czwartym, podano ogólną charakterystykę rodzin, z których wywodzą się wychowankowie wiosek. Sporo miejsca poświęcono również urazom psychicznym dzieci przyjmowanych do wiosek oraz nadpobudliwości psychoruchowej niektórych z nich. Poza tym opisano kryteria doboru i stosowaną procedurę przyjmowania dzieci do wiosek, spróbowano także odpowiedzieć na pytanie, na co mogą liczyć wychowankowie po opuszczeniu placówki. Rozdział piąty dotyczy między innymi celów, jakie przyświecają prowadzonej działalności wychowawczej w SOS Wioskach Dziecięcych. Nieco szerzej zajęto się w nim humanistycznym podejściem i preferowanymi metodami pracy wychowawczej, sygnalizując również doniosłą rolę wychowania do wartości. W rozdziale szóstym przybliżono natomiast niektóre z funkcjonujących wiosek. Oprócz przedstawienia pierwszej SOS Wioski Dziecięcej (Imst, Austria), opisano także wioski SOS w Europie i na innych kontynentach oraz cztery wioski w Polsce (w Biłgoraju, Kraśniku, Siedlcach i Karlinie). Omówiono też działalność stowarzyszenia SOS-Kinderdorf International jako najwyższego organu władzy, któremu podlegają wszystkie SOS Wioski Dziecięce. Zajęto się również działalnością krajowych stowarzyszeń, które odpowiadają za sprawne funkcjonowanie wiosek w poszczególnych państwach.Mieczysław Łobocki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15704 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12192, 12193 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7045 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8075 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Przeprowadzka do nowej lokalizacji w Metrotece
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3106 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 325-[343].
Prezentowany podręcznik przedstawia wybrane zagadnienia współczesnej teorii wychowania. Należą do nich problemy dotyczące: teorii wychowania jako dyscypliny pedagogicznej; różnego rozumienia pojęcia "wychowanie"; wychowania w świetle kilku koncepcji psychologicznych i pedagogicznych; wartości jako podstawowego tworzywa wychowania; celów wychowania i różnych opinii na ich temat; psychospołecznych uwarunkowań skuteczności wychowania; indywidualnych i grupowych metod wychowania; technik oddziaływań wychowawczych; wybranych dziedzin wychowania; podstawowych środowisk wychowawczych. Książka adresowana jest szczególnie do studentów pedagogiki, odbywających studia zarówno licencjackie, jak i magisterskie. Może być również pomocna studentom studiów nauczycielskich, psychologii i socjologii. Mogą z niej skorzystać także czynni zawodowo nauczyciele wszystkich typów szkół i wychowawcy placówek opiekuńczo-wychowawczych. Podręcznik będzie także przydatny rodzicom i innym osobom interesującym się problemami wychowania dzieci i młodzieży.
Rozdział I * Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogiczna * 1. Ogólna charakterystyka teorii wychowania * 2. Z historii teorii wychowania * 3. Sposoby uprawiania teorii wychowania * 4. Perspektywy teorii wychowania * Rozdział II * Pojęcie wychowania i jego cechy * 1. Wstępne refleksje nad wychowaniem * 2. Wychowanie jako oddziaływanie bezpośrednie lub pośrednie * 3. Wychowanie a socjalizacja i inkulturacja * 4. Wychowanie a opieka * 5. Cechy wychowania * Rozdział III * Wychowanie w świetle koncepcji psychologicznych i pedagogicznych * 1. Wychowanie według koncepcji behawiorystycznej * 2. Wychowanie według koncepcji humanistycznej * 3. Wychowanie według koncepcji psychospołecznej * 4. Wychowanie w koncepcjach pedagogicznych * Rozdział IV * Wartości źródłem wychowania * 1. Określenie wartości i sposoby ich istnienia * 2. Klasyfikacja wartości * 3. Rola wartości w wychowaniu * 4. Wartości preferowane w wychowaniu * 5. Prymat wartości nad celami wychowania * Rozdział V * Cele wychowania * 1. Ogólne uwagi o celach wychowania * 2. Kontrowersje wokół celów wychowania * 3. W poszukiwaniu wiarygodnych celów wychowania * 4. Wnioski o stanowieniu i formułowaniu celów wychowania * Rozdział VI * Psychospołeczne warunki skutecznego wychowania * 1. Podmiotowe traktowanie dzieci i młodzieży * 2. Demokratyczny styl kierowania wychowawczego * 3. Praca nad sobą wychowawców i nauczycieli * 4. Poznawanie dzieci i młodzieży * 5. Unowocześnienie kształcenia pedagogicznego * Rozdział VII * Metody wychowania * 1. Metoda modelowania * 2. Metoda zadaniowa * 3. Metoda perswazyjna * 4. Metoda nagradzania * 5. Metoda karania * 6. Metody oddziaływań grupowych * Rozdział VIII * Techniki oddziaływań wychowawczych * 1. Techniki wymiany opinii * 2. Techniki oparte na dramatyzacji * 3. Techniki wzmacniania pozytywnego i negatywnego * 4. Techniki oddziaływań niewerbalnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18035 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10355, 1780 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6156, 6155 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej