Bogunia-Borowska Małgorzata
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(5)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Studenci
(1)
Temat
Środki masowego przekazu
(3)
Czas wolny od pracy
(1)
Digitalizacja
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Fotografia
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Internet
(1)
Jakość życia
(1)
Kultura popularna
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Pracowitość
(1)
Reklama
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjologia wizualna
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(1)
Telewizja
(1)
Telewizja publiczna
(1)
Wartość
(1)
Wrażliwość
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Życie codzienne
(1)
Życzliwość
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Esej
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Nazwy autorów na stronie 4. okładki.
Bibliografia przy pracach.
Codzienność, jakkolwiek różnie definiowana, jest zawsze niedającym się ominąć ludzkim, życiowym doświadczeniem Różnorodność tematów i perspektyw, w jakich tematy te są przedstawiane, czyni tom pod redakcją Małgorzaty Boguni-Borowskiej niezwykle interesującą lekturą. Jednakże wartość tej książki nie polega jedynie na tym, że przyczynia się do ożywienia debaty wewnątrz dyscypliny naukowej, jaką jest socjologia. Z tekstów opisujących wybrane fragmenty codziennych praktyk i analizujących ich wielorakie uwarunkowania wyłaniają się obrazy różnych świat w jakiejś mierze przez te nasze praktyki konstruowanych. Książka zmusza Czytelnika do zastanowienia nad tym co znane, co pozostając sferze oczywistości, znajduje się poza zasięgiem refleksji Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, że współautorami Barw codzienności są wybitni badacze kultury.Można bez wątpienia powiedzieć, że zgromadzone tu wypowiedzi reprezentują główny nurt polskiej socjologii zainteresowanej życiem codziennym zwykłych ludzi, zarazem więc odzwierciedlają aktualny stan wiedzy na ten temat.
Małgorzata Bogunia-Borowska: Codzienność i społeczne konteksty życia codziennego * IDEA CODZIENNOŚCI W NAUKACH SPOŁECZNYCH * Piotr Sztompka: PRZESTRZEŁ ŻYCIA CODZIENNEGO * Elżbieta Hałas: POWRÓT DO CODZIENNOŚCI? SZKIC PROBLEMATYKI SOCJOLOGII ŻYCIA CODZIENNEGO * Marian Golka: CZY JESZCZE ISTNIEJE NIE-CODZIENNOŚĆ? * Zygmunt Bauman: NIECODZIENNOŚĆ NASZA CODZIENNA... * Elżbieta Tarkowska: ŹRÓDŁA I KONTEKSTY SOCJOLOGII ŻYCIA CODZIENNEGO * SPOŁECZNE KONTEKSTY ŻYCIA CODZIENNEGO * Henryk Domański: POSTAWY WYŻSZOŚCI I NIŻSZOŚCI W ŻYCIU CODZIENNYM * Hanna Palska: BADANIA NAD STYLAMI ŻYCIA. Z PRZESZŁYCH I OBECNYCH BADAŁ TERENOWYCH * Jacek Kurczewski: PAMIĘTNIK ŻYCIA CODZIENNEGO. REFLEKSJA NAD METODĄ * Marek Krajewski: DZISIAJ JAK WCZORAJ, JUTRO JAK DZIŚ. CODZIENNOŚĆ, PRZEDMIOTY I REŻIMY PODTRZYMUJĄCE * Tomasz Szlendak: CO SIĘ DZIEJE Z CZASEM WOLNYM? OD CODZIENNEGO ZNOJU I ODPOCZYNKU DO CODZIENNOŚCI, W KTÓREJ CZAS EKSPLODOWAŁ * EMOCJE I ROZRYWKI CODZIENNOŚCI * Aleksandra Jasińska-Kania: O MIŁOŚCI I NIENAWIŚCI W ŻYCIU CODZIENNYM Z PERSPEKTYWY SOCJOLOGICZNEJ * Wiesław Godzic: TELEWIZJA CODZIENNOŚCI, CODZIENNOŚĆ TELEWIZJI * Małgorzata Bogunia-Borowska: TELEWIZJA ŚNIADANIOWA, CZYLI CODZIENNOŚĆ Z TELEWIZJĄ NA ŻYWO * Beata Łaciak: PRZYJEMNOŚCI I ROZRYWKI JAKO WYMIAR WSPÓŁCZESNEJ POLSKIEJ CODZIENNOŚCI * METODOLOGIA BADAŁ ŻYCIA CODZIENNEGO * Krzysztof Tomasz Konecki: LUDZIE I ZWIERZĘTA. PYTANIA O NOWĄ SOCJOLOGIĘ * Ewa Grzeszczyk: JAK POCHWYCIĆ ROZMÓWCĘ W SIECI, CZYLI WYWIADY PRZEPROWADZANE PRZEZ INTERNET JAKO TECHNIKA SOCJOLOGII JAKOŚCIOWEJ UŻYTECZNA W BADANIU ŻYCIA CODZIENNEGO * Krzysztof Olechnicki: BADANIE FOTOBLOGÓW JAKO BADANIE CODZIENNOŚCI * Rafał Drozdowski, Bogumiła Mateja: STRATEGIE EKSPLANACYJNE SOCJOLOGII CODZIENNOŚCI. LISTA OBIETNIC I DYLEMATÓW * NOTY O AUTORACH
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 316 (1 egz.)
Kaucja: 30,48 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4616, 4645 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 315-326. Indeks.
Pani dr Małgorzata Bogunia-Borowska przyzwyczaiła swoich czytelników do tego, że prowadzi bardzo rzetelny i wiarygodny wywód naukowy, a jednocześnie ujmuje go w atrakcyjnej formie językowej. W przypadku jej kolejnej autorskiej książki, zatytułowanej Fenomen telewizji. Interpretacje socjologiczne i kulturowe, przypuszczenia te uzyskują nie tylko potwierdzenie, ale zrealizowane są na najwyższym poziomie. W tej książce czytelnik odnajdzie ponadto bardzo atrakcyjną prezentację skomplikowanej problematyki najnowszej humanistyki. Autorka jest ze wszech miar kompetentna w zakresie dyskutowanej przez nią metodologii, jak również bardzo sprawnie oraz z niebanalnym pomysłem prezentuje koncepcje analityczne. Z recenzji prof. dr. hab. Wiesława Godzica
Wprowadzenie – Społeczno-kulturowa refleksja nad telewizją – telewizja w trakcie zmian 11 * Rozdział 1. Rzeczywistość telewizyjnych dyskursów – fenomenologia telewizyjnego medium * Realność świata i rzeczywistość telewizyjna 15 * Popularne dyskursy telewizyjne 26telewiyji * Dyskurs rywalizacji 30 * Dyskurs stylu życia 30 * Dyskurs autoreferencyjny 30 * Dyskurs scientyfi kacyjny 31 * Dyskurs deliberatywny 31 * Dyskurs rozrywki 32 * Rozdział 2 – Transformacja telewizji – telemorfoza oraz status telewizji * Telewizja jako element medialnego systemu 37 * Przyspieszony rozwój mediów 38 * Innowacyjność produktów technologicznych 38 * Telemorfoza od analogu do digitalizacji 39 * Produkcja treści medialnych 41 * Hipertrofia i ekspansja telewizyjnych ekranów 47 * Projekt AppleTV i GoogleTV 49 * Telewizja fantomowa 52 * Koncepcje telewizyjne – Mobile TV, Personal TV, Social TV, MyTV 55 * System medialny i społeczeństwo – zyski i straty 58 * Rozdział 3 – Self-Television – autoreferencyjna natura telewizji * Status ponowoczesnej telewizji 61 * Telewizyjna narracja w dobie postmodernizmu 66 * Metatelewizyjna narracja i autoreferencyjna natura współczesnej telewizji 69 * Sfera publiczna i prywatna oraz obszar sceny i kulis 79 * Self-Television – refleksja nad ponowoczesną telewizją 83 * Rozdział 4 – Telewizja śniadaniowa – koncepcja telewizji bezpośredniego przekazu * Koncepcja telewizji bezpośredniego przekazu 85 * Metody podtrzymywania statusu telewizji bezpośredniego przekazu 88 * Codzienność z telewizją śniadaniową 91 * Charakterystyka programu telewizji śniadaniowej 92 * Struktura programu 92 * Projekt programu – cykle tematyczne i poruszane zagadnienia 93 * Znaczenie czasu 95 * Aranżacja i sceneria przestrzeni 96 * Atmosfera i styl 97 * Postacie telewizji śniadaniowej 99 * Rola i znaczenie prezenterów 99 * Popularni goście 100 * Ważni eksperci 101 * Producenci i realizatorzy 102 * Zwyczajni ludzie 102 * Autopromocja produktów telewizyjnych w porannych widowiskach * telewizyjnych 104 * Rozdział 5 – Telewizja rozrywkowa – rozrywkowa koncepcja telewizji * Imitowanie kulturowych wzorów 107 * Rozrywka – informacja 110 * Rozrywka – polityka 115 * Rozrywka – demokracja 121 * Rozrywka – edukacja 129 * Rozrywka – kwestie społeczne 135 * Rozrywka – sport 140 * Rozrywka – talenty i osobowości telewizyjne 147 * Przyszłość telewizyjnej rozrywki 149 * Rozdział 6 – Teleporadnictwo – kultywacja i znaczenie zmian w życiu indywidualnym oraz społecznym * Afirmacja zmian 151 * Teleporadnictwo – zmiana jako wartość społeczna i kulturowa 152 * Diety i zdrowe odżywianie 153 * Organizacja i porządek w domu 155 * Pielęgnacja urody i stylu 157 * Rodzina i wychowywanie dzieci 161 * Telemetamorfozy – apoteoza ekstremalnych przemian 164 * Właściwości ekstremalnych przemian 170 * Przemiana jako sukces 172 * Bajkowe przemiany w codziennym życiu 175 * Rozdział 7 – Teleinterwencjonizm – wizualizacja i inscenizacja problematyki społecznej i instytucjonalnej * Problematyka społeczna i obyczajowa na początku lat dziewięćdziesiątych 183 * Teleinterwencjonizm – rozwój i znaczenie zjawiska 186 * Teleinterwencjonizm – problematyka społeczna i obyczajowa 190 * Interwencje – w sprawie pomocy 190 * Interwencje – zdarzenia kryminalne 191 * Interwencje – kwestie rodzinne 192 * Interwencje – ostrzeżenia 193 * Interwencje – naruszenie systemu aksjonormatywnego, w tym obyczajów 193 * Interwencje – wadliwe funkcjonowanie instytucji 194 * Kontrola i rozwój tematyki interwencyjnej 196 * Kryzys zaufania i kryzys relacji międzyludzkich 199 * Zjawisko pseudointerwencjonizmu 202 * Rozdział 8 – Telesocjonewsy – wyjaśnianie i interpretacja rzeczywistości * Lęki, strachy i absurdy życia codziennego 211 * Paradoksy życia społecznego – perspektywa telewizyjnego medium 214 * Społeczeństwo w zwierciadle TV 218 * Rozdział 9 – Teleświat medyczny – medykalizacja codzienności i diagnozowanie stanu organizmu społecznego * Popularność seriali medycznych 221 * Serial medyczny jako metafora życia społecznego 225 * „MASH” jako sposób rozliczenia wojennych traum 225 * „Szpital Brytania” jako krytyka społeczna państwa brytyjskiego 226 * „Na dobre i na złe” – mitologizacja i idealizacja szpitala 227 * „Daleko od noszy”, czyli polski szpital w krzywym zwierciadle – parodia polskiej rzeczywistości 230 * „Ostry dyżur”, czyli charakterystyka amerykańskiego społeczeństwa 232 * „Chirurdzy”, czyli szpital jako miejsce społecznej rywalizacji 237 * „Hoży doktorzy” – satyra na amerykańską rzeczywistość szpitalną 240 * „Dr House” – propaganda sukcesu amerykańskich rozwiązań systemowych 241 * Dokumentalne opowieści szpitalne – realizm medycznych opowieści 245 * Medykalizacja codziennego życia – czyli jak ryzykować i kontrolować rzeczywistość 246 * Rozdział 10 – Telekulinaria – popularyzacja gotowania w telewizji * Popularność tematyki kulinarnej 251 * Rewolucyjno-transformacyjny obszar kultury kulinarnej 254 * Klasowo-ideologiczny obszar kultury kulinarnej 258 * Poradnikowo-zdrowotny obszar kultury kulinarnej 262 * Kulturowo-tożsamościowy obszar kultury kulinarnej 266 * Podróżniczo-turystyczny obszar kultury kulinarnej 269 * Codzienno-rywalizacyjny obszar kultury kulinarnej 272 * Społeczno-kulturowe funkcje programów kulinarnych 274 * Rozdział 11 – Telewizyjni bohaterowie Kasia i Tomek – negocjacyjny styl życia w kulturze konsumpcyjnej * Negocjacyjny charakter kultury konsumpcyjnej 277 * Kasia i Tomek w trakcie kulturowych negocjacji 280 * Kobiecość i męskość w serialu „Kasia i Tomek” 284 * Telewizyjne pokolenie „Magdy M.” – style życia reprezentantów pokolenia trzydziestolatków * Refleksyjny projekt własnego życia na przykładzie bohaterów serialu „Magda M.” 289 * Single w wielkim mieście 297 * Magda M. – singielka w wielkim mieście 300 * Zakończenie - Telewizja w metaforach codzienności – społeczny i kulturowy fenomen telewizji * Metafora lustra 308 * Metafora okna 309 * Metafora szkoły 310 * Metafora obrazu 312 * Metafora mapy 313 * Bibliografia 315
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16196 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Obrazy, widowisko, spektakl, wyobraźnia, foto spojrzenie, postrzeganie, patrzenie, widzialność.
Bibliogr. przy pracach.
Współczesny człowiek w codziennych, zwyczajnych, rutynowych działaniach styka się z niezwykle bogatą ikonosferą. Obraz staje się istotnym nośnikiem znaczeń, sposobem ekspresji, środkiem komunikacji międzyludzkiej. Analiza i interpretacja obrazów spotykanych w przestrzeni społecznej otwiera nowe możliwości poznania mechanizmów życia społecznego. Nic dziwnego, że wielu teoretyków wprowadza pojęcie "zwrotu ikonicznego", a nową i zarazem jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się dyscyplin nauk społecznych jest "socjologia wizualna". [tekst z 3 s. okł.]
Wyobraźnia wizualna i socjologia * Fotospołeczeństwo. Społeczno-kulturowe konteksty dyskursu o społeczeństwie * CZĘŚĆ I. FUNDAMENTY KULTURY WIZUALNEJ * ZWROT IKONICZNY W KULTURZE I NAUKACH SPOŁECZNYCH * Zwrot obrazowy a zwrot ikoniczny: dwa listy * Przedstawianie widzianego: krytyka kultury wizualnej * Studia wizualne a zwrot ikoniczny * WIZUALNOŚĆ W KULTURZE I NAUKACH SPOŁECZNYCH * Czym jest kultura wizualna? * Argument za socjologią wizualną * Kultura wizualna a nauki spoteczne - wyjaśnienie i rozumienie * Społeczna definicja fotografii * Ramy fotografii * IKONOSFERA CODZIENNOŚCI - OBSZARY WIZUALNOŚCI I WIDZIALNOŚCI * Semiologia, ikonologia, ikonografia * Nowa widoczność * Przejrzystość utracona * Przestrzeń wizualna * CZĘŚĆ II. KONTEKSTY KULTURY WIZUALNEJ * ZNACZENIE OBRAZÓW I FOTOGRAFII * Fotografia, czyli świetlny zapis * Świat obrazów * Światło obrazu. Uwagi o fotografii (fragmenty) * Ontologia obrazu fotograficznego * Filozofia fotografowania * Iluzja nie stanowi opozycji wobec rzeczywistości * DIGITALIZACJA OBRAZÓW W PRAKTYCE ŻYCIA CODZIENNEGO * Czym jest wizualizacja? * Czy fotografie mówią prawdę? * Zmediatyzowane wspomnienia w epoce cyfrowej * Wiadomość zdjęciowa jako forma komunikacji wspólnotowej * Paradoksy fotografii cyfrowej * WIZUALNE SPEKTAKLE I OBRAZOWANIE CODZIENNOŚCI * Czas spektaklu * Obrazy mody a walka o tożsamość kobiet * Informacje medialne a tradycja malarska * Obrazowe opowieści * CZĘŚĆ III. METODY BADANIA KULTURY WIZUALNEJ * PERSPEKTYWY BADAWCZE METOD WIZUALNYCH * Trendy w badaniach wizualnych - przegląd koncepcji * Zasady badań wizualnych * Czy fotografie mówią prawdę? * Fotografowanie sytuacji społecznych i interakcji * Socjologia wizualna, fotografia dokumentalna i fotografia reporterska: prawie wszystko zależy od kontekstu * ZASTOSOWANIA METOD WIZUALNYCH * Patrząc na i patrząc wstecz: wizualizacja w badaniach nad przemieszczaniem się * Fotografia cyfrowa a relacje badacz - badany. Uchwycenie momentu mody * Żywe formy danych wizualnych: ciała, tożsamości i interakcje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54288 (1 egz.)
Kaucja: 86,91 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Książka jest niezwykle interesująca i oryginalna, łączy w sobie naukową refleksję na temat wartości z jej bardziej praktycznym, edukacyjnym wykorzystaniem. (...) Na pierwszą część składa się pięć esejów socjologiczno-filozoficznych poświęconych wybranym wartościom. Autorka dokonuje wyboru, moim zdaniem, według niewyartykułowanego wprost, ale dość oczywistego klucza. Zdecydowała się na wartości szczególnie ważne w relacjach społecznych, a jednocześnie takie, których deficyt odczuwamy w ostatnim czasie. Są to: odpowiedzialność, pracowitość, wrażliwość, współpraca i życzliwość. (...) Drugą część książki stanowią lekcje dla uczniów, czyli rodzaj konspektów czy też scenariuszy warsztatów, jakie mogą poprowadzić nauczyciele na temat wartości omawianych wcześniej w wykładach. (...) Jest to unikatowa na polskim rynku wydawniczym pozycja, która może być znaczącym wsparciem dla nauczycieli w procesie edukacyjno-wychowawczym. Sądzę, że będzie także interesującą lekturą dla studentów kierunków pedagogicznych, świetnie pokazującą, jak można wykorzystać wiedzę socjologiczną w edukacji i wychowaniu. Z recenzji prof. dr hab. Beaty Łaciak. [Opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22750 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesny świat dziecka : media i konsumpcja / pod redakcją Małgorzaty Boguni-Borowskiej. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2019. - 370, [2] strony : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Bibliografia, filmografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim.
Dzieci i dorośli zmieniają się pod wpływem wielu czynników, wzorców i narzędzi komunikacji. Warto obserwować te fascynujące procesy w kontekście świata wartości, który ujawnia się w treściach medialnych. W niniejszej książce przyglądamy się wielu społecznym zjawiskom i fenomenom zachodzącym w kulturze konsumpcji oraz świecie mediów. Autorzy i autorki tekstów dokonują wnikliwych analiz relacji między dziećmi i dorosłymi, juniorami i seniorami, badają procesy infantylizacji, a także estetyki dzieciństwa.Pokazują medialnych bohaterów świata dzieci i młodzieży, ich kłopoty i dylematy, które są też problemami młodych ludzi. Omawiają kulturowe zjawiska, analizując reklamy, telewizyjne programy rozrywkowe dla dzieci, grupy fanowskie, bajki, filmy, seriale, kanały YouTube, wirtualne dzienniki szkolne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20597 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej