Gajda Janusz (1933- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(18)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(11)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Gajda Janusz (1933- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(2)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Studenci
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Temat
Antropologia społeczna
(5)
Edukacja medialna
(3)
Pedagogika kultury
(3)
Kultura masowa
(2)
Wychowanie
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Alienacja
(1)
Jakość życia
(1)
Kultura
(1)
Miłość
(1)
Obyczaje
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Telewizja
(1)
Wartość
(1)
Widowiska telewizyjne
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Pierwsza część podręcznika. Oznaczenie części w przedmowie.
Bibliografia strony 127-132.
Dwuczęściowa "Antropologia kulturowa" jest opracowaniem podręcznikowym przeznaczonym dla dydaktycznych potrzeb realizacji przedmiotu kształcenia pod tym samym tytułem a także samokształcenia osób zainteresowanych problematyką kultury.W zamyśle Autora celem tego podręcznika - jak pisze na s. 7,-"jest dostarczenie studiującym podstawowych wiadomości objętych programem przedmiotu, motywowanie do studiów przez wskazanie istotnej roli kultury w życiu każdego człowieka i narodu, przyjęcie roli przewodnika po bogatej literaturze przedmiotu, kierowanie samokształceniem oraz umożliwienie samokontroli stopnia opanowania wiadomości".Obydwie części pracy zawierają zestawy pytań dla studentów przyporządkowane treści kolejnych rozdziałów, listę proponowanych lektur (w ujęciu komplementarnym) oraz bibliografię, (łącznie 394 strony tekstu) [?].Struktura pierwszej części p.t. "Antropologia kulturowa, wprowadzenie do wiedzy o kulturze", zbudowana jest z sześciu merytorycznych rozdziałów oraz poprzedzających "Uwag wstępnych"W "Uwagach" Autor wykłada własne stanowisko w kwestii rozumienia tego czym jest antropologia kulturowa, uzasadnia interdyscyplinarny charakter antropologii oraz wielości wątków tematycznych podejmowanych przez badaczy reprezentujących różne dyscypliny naukowe [?]Pierwsza części pracy wprowadza czytelnika w podstawowe zagadnienia i pojęcia antropologii kultury. Autor analizuje genealogię pojęcia "kultura", wskazuje źródła wieloznaczności i różnorodności ujęć tego pojęcia w kontekście innych pojęć jak "natura" i "cywilizacja", bada podstawowe składnik kultury (rzeczy, znaki i zachowania ludzi), wskazuje konsekwencje wąskiego i szerokiego rozumienia terminu.Rozdział drugi obszerniejszy, poświęcony został kategoriom i typom kultury, elementom składowym ( wartości, wzory, kanon, mity i symbole), systemom kultury (nauka, religia, sztuka, język, komunikacja interpersonalna ) oraz procesom kultury do których zaliczono powszechnienie i uczestnictwo w kulturze oraz animację kulturalną [?] ...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19274 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Druga część podręcznika Antropologia kulturowa, zatytułowana:"Kultura obyczajowa początku XXI wieku" ukazuje proces zmian i ciągłości w kulturze w kontekście przeobrażeń obyczajowych. Punktem wyjścia rozważań jest kategoria ciała i cielesności, które różnie interpretowane tutaj ukazane są w aspekcie uwarunkowań w kulturze obyczajowej.W strukturze treści rozdziałów, co jest nowością, uwidacznia się podział związany z kategoriami kultury (kultura bytu, społeczna, duchowa)....
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53086 (1 egz.)
Kaucja: 22,62 zł
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Oznaczenie części we wstępie.
Bibliografia strony 195-201.
Druga część podręcznika Antropologia kulturowa, zatytułowana: Kultura obyczajowa początku XXI wieku ukazuje proces zmian i ciągłości w kulturze w kontekście przeobrażeń obyczajowych. Punktem wyjścia rozważań jest kategoria ciała i cielesności, które różnie interpretowane tutaj ukazane są w aspekcie uwarunkowań w kulturze obyczajowej.W strukturze treści rozdziałów, co jest nowością, uwidacznia się podział związany z kategoriami kultury (kultura bytu, społeczna, duchowa). Rozdział pierwszy dotyczy głównie współczesnego kultu ciała, młodości, wzorów kobiet i mężczyzn, praktyk związanych z higieną i troską o urodę, dotyczące mody, ubioru i zdobienia ciała.Rozdział drugi dotyczy obyczajowości związanej z zagadnieniami bytowymi, m.in. potrzeba schronienia, bezdomności i emigracji zarobkowej, odżywiania i obyczajowości kształtowanej przez supermarkety. Rozdział trzeci dotyczy obyczajowości związanej z zaspokojeniem wartości witalnych: zdrowia i seksu. Porusza m.in. problem otyłości i anoreksji, różnorodnych zachowań seksualnych, problem trzeciej płci i homoseksualizmu.Rozdział czwarty traktuje o reliktach obyczajowych, związanych np. z rekreacją, formami życia społeczno-rodzinnego i towarzyskiego. Jest tu mowa o targach i jarmarkach, turniejach rycerskich, zwyczajach łowieckich, Ochotniczej Straży Pożarnej, a także o domowych formach życia towarzyskiego, o reliktach kultury szlacheckiej i żydowskiej.Rozdział piąty traktuje o obyczajowości religijno-świeckiej typu renesansu egzorcyzmów i pielgrzymek oraz nowych zjawisk dotyczących pochówku ludzi i zwierząt oraz zmian występujących w religijności wiernych i w życiu instytucji Kościoła.Rozdział szósty dotyczy obyczajowości młodego pokolenia. Są to zarówno zachowania patologiczne jak i godne uznania.Rozdział siódmy dotyczy obyczajowości życia artystycznego, naukowego i politycznego. Całość kończą rozważania dotyczące globalnego charakteru ponowoczesnej obyczajowości kreowanej przez media.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19275 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. błędny wyd. 2, na s. red. wyd. 1.
Bibliogr. s. 124-127.
Tekst częśc. tł. z ang., fr., niem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48490 (1 egz.)
Kaucja: 32,00 zł
Książka
W koszyku
Materiały z ogólnopolskiej konferencji naukowej Lublin, listopad 2001.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7079 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Bibliogr. przy rozdz.
Część I. Przesłanki kulturowe edukacji medialnej * Część II. Kognitywistyczna teoria edukacji medialnej * Część III. Technologia informacyjna w edukacji * Część IV. Metodyka kształcenia medialnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4280 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Media w edukacji / Janusz Gajda ; [Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP]. - Wyd. 4. - Kraków : "Impuls", 2005. - 218, [1] s. : il. ; 24 cm.
Rozdz. VII zawiera wybór tekstów innych aut.
Bibliogr. s. 215-[219].
Tekst częśc. tł. z ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47917 (1 egz.)
Kaucja: 25,60 zł
Książka
W koszyku
Rozdz. VII zawiera wybór tekstów innych aut.
Bibliogr. s. 215-[219].
Tekst częśc. tł. z ang.
Nie bez powodu Ministerstwo Edukacji Narodowej wprowadziło do szkół obowiązkowy przedmiot - edukację medialną. Dynamiczny rozwój masmediów i hipermediów ma dominujące znaczenie w dokonujących się kulturowo przemianach. Media te decydują o istocie i charakterze kultury popularnej, intensyfikują procesy globalizacji, ale i sprzyjają procesowi odwrotnemu - personalizacji produkcji i odbioru. W niebywałym zakresie upowszechniają kulturę, zaspokajają i kreują potrzeby, zainteresowania, upodobania i nie pozostają bez wpływu na stymulowanie i przewartościowywanie postaw twórczych.Podręcznik ten powinien być wykorzystany przez nauczycieli liceów, studentów kierunków humanistycznych oraz naukowców.
Wstęp Rozdział I * Determinanty cywilizacyjne i kulturowe edukacji medialnej * Humanizm jako trwała podstawa edukacji i różne jego rozumienie * Dwa megatrendy rozwoju kultury jako wyzwanie edukacyjne * Kultura jako paidea (regnum homini) * Kultura jako towar * Mass media i hipermedia — podstawowe pojęcia * Treść i zakres pojęcia mass media i hipermedia * Przeciętny odbiorca, masy, publiczność, audytorium * Rola mass mediów i hipermediów w kreowaniu kultury popularnej * Miejsce sztuki we współczesnej kulturze — w tym sztuki popularnej * Popularność, czyli faktyczne dotarcie do potocznego odbioru, jako jeden z głównych czynników decydujących o rozwoju kultury * Wartości sztuki prezentowanej w mass mediach i hipermediach * Rozdział II * Dominująca rola mass mediów i hipermediów w kulturze * Oddziaływanie środków masowego przekazu — wybrane teorie i kierunki badań * Klasyczne teorie efektów komunikowania masowego * Teorie psychologiczne * Teorie socjologiczne * Teorie kulturowe * Teoria „użytkowania i korzyści” oraz socjalizacyjna funkcja środków masowego przekazu * Badania „użytkowania i korzyści” * Koncepcja socjalizacyjnej funkcji mass mediów * Hipoteza luki informacyjnej * Wybrane modele procesu komunikowania * Model wszechmocy propagandy — 1939 * Model aktu perswazyjnego Lasswella — 1948 * Model dyfuzyjny Rogersa — 1962 * Model wspólnoty doświadczeń Schramma — 1954 * Model socjologiczny Rileyów — 1959 * Model społeczno-kulturowy Tudora — 1970 * Kulturotwórcze funkcje mass mediów i hipermediów * Sposoby manipulowania poprzez mass media * Media w kształtowaniu tożsamości narodowej i rozumieniu innych kultur * Ambiwalentna rola mediów masowych i multimediów w kształtowaniu tożsamości kulturalnej i narodowej * Mass media a zrozumienie innych kultur * Rola mediów regionalnych w stymulowaniu rozwoju kultury, praworządności i integrowaniu środowiska * Rozdział III * Znacząca rola mass mediów w edukacji * Zagrożenia edukacyjne w odbiorze mass mediów * Szanse edukacyjnego wykorzystania mass mediów i hipermediów w skali mikro i makro * Orientowanie w globalnych problemach współczesnego świata * Mass media i hipermedia w kształceniu instrumentalnym * Media w edukacji autotelicznej * Aspekt pedagogiczny odbioru mediów * Rozdział IV * Swoistość mass mediów i ich oddziaływanie wychowawcze * Trzy okresy w badaniach i krytyce mass mediów * Książka i prasa — najstarsze środki masowego przekazu * Historia umasowienia książki i prasy * W kręgu problematyki kultury literackiej * Podstawowe gatunki publicystyczne * Komiks jako typowe zjawisko kultury popularnej * Film jako sztuka i środek masowego przekazu * W kręgu dyskusji wokół filmu jako sztuki * Język filmu * Rodzaje i gatunki filmowe * Radio i telewizja — najpotężniejsze środki masowego przekazu * Właściwości radia * Radio jako środek masowego przekazu * Właściwości radia jako swoistego rodzaju sztuki * Formy i style audycji radiowych * Radio i jego przemiany w epoce telewizji * Telewizja — zakres pojęcia * Swoistość telewizji i jej język * Zmiany w stosunku widzów do telewizji i sposobu jej odbioru * Rozdział V * Media jako swoiste środowisko wychowawcze współczesnego człowieka * Rodzaje i specyfika wpływu oraz czynniki warunkujące jego skuteczność i zasięg * Odbiór treści prospołecznych i aspołecznych przez dzieci * Dziecko wobec mediów — aspekt pedagogiczny problematyki * Rola wzorów osobowych i sytuacji w kształtowaniu postaw * Granice wolności mediów i prawa do informacji — aspekt moralny i edukacyjny * Rozdział VI * Hipermedia — komputer i Internet jako nowoczesne środki komunikacji * Technologia i społeczeństwo informacyjne * Komputer w edukacji * Sieć globalna — Internet * Szanse, zagrożenia i wynaturzenia w wykorzystywaniu komputeryzacji i sieci informacyjnej * Rozdział VII * Wybór tekstów * Dominic Strinati, Wprowadzenie do kultury popularnej * Marshall McLuhan, Przekazem jest przekaźnik * Antonio Pasquali, Mass media a problem równości kultur * Stefan Żółkiewski, Obieg społeczny literatury a problem publiczności * Michał Szulczewski, U podstaw genologii dziennikarskiej * Jan Trzynadlowski, Sztuka wyklęta. Pornografia? * Kazimierz Dobrzyński, O kulturze słuchania radia * Edgar Morin, Dusza kina * Aleksander Kumor, Formy wideo-artu * Kodeks Telewizyjny USA * Byron Reeves, Clifford Nass, Wnioski dotyczące zjawiska utożsamiania mediów z rzeczywistością * Derric de Kerckhove, Cyberprojekt. Kryteria projektowania cyberaktywności * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2970, 547, 2971 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdz. VII zawiera wybór tekstów innych aut.
Bibliogr. s. 215-[219].
Tekst częśc. tł. z ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.B (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Oblicza miłości / Janusz Gajda. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1993. - 212, [1] s. : il. ; 20 cm.
Forma i typ
Temat
Bibliogr. s. 208-210.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10148 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera wybór fragmentów tekstów klasyków pedagogiki kultury.
Bibliogr. s. 209-218.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49628 (1 egz.)
Kaucja: 26,87 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3296 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera wybór fragmentów tekstów klasyków pedagogiki kultury.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6280, 6279 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1268 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 207-210.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3797 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Bibliogr. s. 308-315.
Było i jest wiele sprawdzonych teorii i zasad wychowania oraz towarzyszących im efektywnych, godnych uznania, głęboko humanistycznych strategii i metod postępowania. Ale są także wciąż liczne naganne oddziaływania edukacyjne w życiu społeczno-zawodowym, w mediach, w domu. Ustalenie ideologiczne i religijne standardów człowieczeństwa w historii dawało najczęściej rezultaty opłakane. W tej sytuacji zostaje jedynie odwołanie się do wartości humanistycznych i wrażliwości moralnej człowieka, który potrafi nadać głębszy sens wszechobecnym w życiu wartościom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16894 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej