Grzywna-Tunk Grażyna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Grzywna-Tunk Grażyna
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Temat
Elon, Beth
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kuchnia włoska
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Temat: miejsce
Toskania (Włochy)
(1)
Gatunek
Powieść
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Relacja z podróży
(1)
Dziedzina i ujęcie
Podróże i turystyka
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Gatunek
Tyt. oryg.: "The reluctant Tuscan. How I discivered my inner Italian".
Na okł.: Genialna opowieść scenarzysty kultowego serialu "Cudowne lata".
Po dwudziestu pięciu latach pisania scenariuszy pracoholik Phil Doran miał już dosyć. Ale to jego żona Nancy, również zmęczona życiem w Hollywood postawiła, wszystko na jedną kartę. W malutkiej wiosce w Toskanii kupiła domek, ale bez wiedzy Phila.Przeprowadzka do Włoch to jednak nie taka łatwa sprawa.Dlaczego każdy sklep czy biuro w tym kraju są zamykane na 4,5-godzinną przerwę na lunch w samym środku popołudnia?Dlaczego w domach są trzy różnego typu gniazdka elektryczne i gdy chcę coś podłączyć do prądu, wtyczka nie pasuje do żadnego z nich?Wreszcie jak to się dzieje, że gdy pytasz Włocha o którąkolwiek z tych rzeczy, patrzą na ciebie jak na wariata?Żeby zrozumieć Włochów i Włochy, po prostu trzeba tam zamieszkać.To rozśmieszająca do łez, zabawna, opowieść o spędzaniu miodowych miesięcy przez całe życie. I to w takim miejscu jak Toskania.Czy Phil ulegnie czarowi włoskiej willi i będą to jego własne Cudowne lata?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: A culinary traveller in Toscany : exploring and eating off the beaten track.
Kuchnia toskańska jest bardzo prosta, ale też bardzo smaczna. Dużą rolę odgrywają w niej warzywa, przyprawy i oliwa. Najbardziej charakterystyczną potrawą jest pinzimonio - warzywa podawane z chlebem nasmarowanym oliwą i czosnkiem. Przygotowywany bez soli chleb jest obecny praktycznie przy każdym posiłku. "Smakując Toskanię" autorstwa Beth Elon to apetyczna podróż po magicznych włoskich zakątkach, której szlak wyznaczają doznania smakowe. Już dziś wyrusz z autorką w kulinarną przygodę przeplataną licznymi opowieściami, anegdotami oraz przepisami z jednego z najpiękniejszych zakątków na Ziemi. Odkryj najlepsze włoskie restauracje w pachnącej bazylią i winem Toskanii. Poznaj Włochy od najsmaczniejszej strony! W książce "Smakując Toskanię" znajdziesz ponad 100 przepisów kulinarnych, dzięki którym będziesz mogła urządzić toskańską fiestę we własnej kuchni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 332-366.
Niniejsza publikacja zwraca przede wszystkim uwagę na wciąż aktualną dyskusję o inkluzji edukacyjnej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Jest próbą odpowiedzi na wszystkie pojawiające się w ostatnim czasie pytania dotyczące opisywanej kwestii, a także przedstawia wyniki najnowszych badań naukowych z zakresu neurobiologii, zaburzeń behawioralnych, prawa społecznego oraz organizacji uczenia się w szkołach integracyjnych.
Wprowadzenie: Większe społeczne zaangażowanie na rzecz osób z niepełnosprawnością intelektualną-wyzwania dzisiejszych czasów * I. Historyczny rozwój pomocy społecznej i pedagogicznej * 1. Mityczna obrona i selekcja społeczna * 2. Oświecenie i pierwsze teorie pedagogiczne * 3. Ośrodki opieki i szkoły specjalne * 4. Darwinizm społeczny i wykluczenie w kwestii kształcenia * 5. Przyznanie prawa do nauki i tworzenie szkół dla osób z niepełnosprawnością intelektualną * 6. Tendencje integracyjne * 7. Rozwój oligofrenopedagogiki * II. Niepełnosprawność intelektualna - wyjaśnienie i klasyfikacja pojęcia * 1. Intelekt a mózg -podejście neurobiologiczne * 2. Problem klasyfikacji * 2.1. Ten "inny" - zagadka * 2.2. Próba klasyfikacji z punktu widzenia pedagogiki terapeutycznej * 2.3. Obciążenia historyczne * 2.4. Określenie pejoratywne * 2.5. Wielkość zmienna społecznie * 2.6. Złożone pojęcie * 2.7. Pojęcie, którego należy unikać? * 2.8. Pojęcie trudne do zdefiniowania * 3. Specjalistyczne podejście i koncepcje definicji * 3.1. Aspekt medyczno-genetyczny * 3.2. Aspekt psychologiczny * 3.3. Aspekt socjologiczny * 3.4. Kolejne wyniki badań epidemiologicznych - niepełnosprawność wieloraka * 3.5. Aspekt pedagogiczny * 3.5.1. Potrzeby w ujęciu pedagogiki specjalnej * 3.5.2. Potrzeba pomocy w ujęciu pedagogiki terapeutycznej i w kontekście pedagogiki społecznej * 3.5.3. Zmiana niepełnosprawności intelektualnej poprzez procesy pedagogiczne * III. Podstawy antropologiczne, etyczne i społeczne * 1. Niepełnosprawność intelektualna - obraz człowieka i ludzka godność * 2. Sporna wartość życia - kiedyś i dziś * 2.1. Rys historyczny * 2.2. Etyczne wyzwania w dzisiejszym świecie * 2.2.1. Tezy bioetyczne: czy istnieje jakość życia? * 2.2.2. Wskazania ekonomiczne: koszty - użytkowanie - rachunki * 2.2.3. Normy prawne: mniejsze prawo do szacunku? * 2.2.4. Minimalne kryteria bycia "pełnowartościowym" człowiekiem? * 3. Etyka szanowania każdej istoty ludzkiej * 4. Etos pedagogiki terapeutycznej - pełnia obecności * 5. Autonomia - samookreślenie * 6. Zależność i związanie * 7. Pomoc międzyludzka * 8. Społeczne zaangażowanie - integracja/inkluzja * 9. Religijne samookreślenie * 10. Inkluzja jako prawo społeczno-polityczne * IV. Podstawy psychologiczne - procesy rozwoju i uczenia się * 1. Niepełnosprawność intelektualna a rozwój * 1.1. Teorie koncentrujące się na defektach * 1.2. Teorie interakcyjno-strukturalne * 2. Związki z rozwojem małych dzieci niedotkniętych niepełnosprawnością * 3. Społeczne wkraczanie w relacje * 3.1. Społeczna interakcja * 3.2. Komunikacja * 3.2.1. Komunikacja poprzez język * 3.2.2. Ogólna zdolność językowa i właściwa sprawność językowa * 3.2.3. Komunikacja niewerbalna * 3.2.4. Autyzm - bariery komunikacyjne * 3.2.5. Komunikacja a wychowanie * 3.3. Zachowanie zgodne z pozycją społeczną a tożsamość * 4. Rozwój osobowości * 4.1. Psychodynamiczna teoria rozwoju * 4.2. Zaburzenia psychiczne * 4.3. Specjalny przypadek spektrum zaburzeń autystycznych * 5. Rozwój a teorie uczenia się * 5.1. Elementarystyczne teorie uczenia się * 5.2. Złożone teorie uczenia się * 5.3. Czynniki motywujące do nauki * 5.4. Rozwój moralny * V. Ocena pedagogiczno-psychologiczna * 1. Zadania diagnostyki pedagogiczno-psychologicznej * 2. Obszary i metody diagnostyczne * 2.1. Fizyczne warunki rozwoju * 2.2. Kontekst społeczny * 2.3. Zdolność intelektualna * 2.4. Rozwój społeczny * 2.5. Cechy osobowości * VI. Procesy wychowania i kształcenia: podstawowe pojęcia * 1. Ogólna potrzeba wychowywania * 2. Indywidualne różnice zdolności edukacyjnych * 3. Wychowanie i kształcenie jako jedność * 4. Orientacja w świecie społecznym - koncepcja humanoekologiczna w kontekście pedagogiki terapeutycznej * 4.1. Systemy humanoekologiczne * 4.2. Normalizacja świata społecznego * VII. Cele procesów wychowania i kształcenia * 1. Cel indykatywny: możliwość życia jako pełnowartościowy * człowiek - integracja personalno-społeczna * 1.1. Kształtowanie osobowości poprzez integrację personalną * 1.2. Kształtowanie społeczne poprzez integrację/inkluzję społeczną * 2. Podcele procesów wychowania i kształcenia * 2.1. Zdobywanie życiowego zaufania * 2.2. Wykształcenie umiejętności życiowych * 2.3. Przekazywanie życiowej orientacji * 2.4. Kształtowanie postaw życiowych * 2.5. Podcele jako układ współrzędnych * VIII. Procesy kształcenia i uczenia się * 1. Kształtujące uczenie się jako praktyczne uczenie się * 2. Uczenie się przez doświadczenie * 3. Całościowe uczenie się poprzez działanie * 4. Uczenie się poprzez ćwiczenie * 5. Modyfikacja zachowania-specjalne techniki nauczania * 5.1. Metody terapii zachowania * 5.2. Technologia nauczania w ujęciu psychologii behawioralnej * IX. System wychowania i instytucje edukacyjne * 1. Wczesna interwencja * 2. Przedszkole * 3. Szkoła * 3.1. Prawo do edukacji szkolnej * 3.2. Szkoła wolna od dyskryminacji "nienadających się do integracji" dzieci z niepełnosprawnością intelektualną * 3.3. Pierwsze koncepcje wspólnych zajęć * 3.4. Inkluzja edukacyjna jako zróżnicowany model * 3.5. Rozwój jakości * X. Proces kształcenia (nauczania - uczenia się) * 1. Szkoła jako świat uczenia się i świat społeczny * 2. Szkoła specjalna jako kooperatywny ośrodek specjalistyczny * 3. Treści nauczania - obszary uczenia się * 4. Od modelu rozwoju do modelu działania * 4.1. Kształcenie nastawione na rozwój - normatywny model rozwoju * 4.2. Model kształcenia nastawionego na działanie * 5. Zasady dydaktyczne * 5.1. Indywidualizacja * 5.2. Aktywizacja * 5.3. Całościowość * 5.4. Zróżnicowanie celów nauczania * 5.5. Zrozumiałość i przekaz * 5.6. Dopasowanie do rozwoju * 5.7. Mówienie wspomagane działaniem * 5.8. Społeczna motywacja do uczenia się * 6. Emocjonalność w toku procesu kształcenia * 7. Specjalne formy kształcenia * 8. Pedagogiczne wsparcie dzieci i młodzieży dotkniętych głębszą niepełnosprawnością intelektualną * 9. Niewerbalne techniki komunikacji * 10. O technikach szkolnych * 11. Organizacja nauczania w szkole specjalnej wspierającej rozwój intelektualny * 12. Organizacja uczenia się w szkole inkluzyjnej * 13. Zaburzenia zachowania w klasie * 13.1. Złożoność terminu i częstotliwość występowania * 13.2. Teorie wyjaśniające * 13.3. Możliwości pedagogiczne * XI. Relacja wychowawcza * 1. Ogólne znaczenie interakcji pedagogicznej * 2. Relacja dialogowa (Martin Buber) * 3. "Bezinteresowna" pomoc a "wypalenie zawodowe" * XII. Rodzice i rodzina * 1. Emocjonalne obciążenie postaw rodzicielskich * 2. Procesy zachodzące w rodzinie * 3. Pomoc dla rodziców - współpraca * 3.1. Rozmowy z rodzicami * 3.2. Proces doradztwa jako komunikacja ze światem społecznym * 3.3. Rodzice jako partnerzy * 4. Wychowanie w rodzinie * XIII. Wychowanie w zakładzie opieki * XIV. Kształcenie w wieku dorosłym * 1. Wkraczanie w dorosłość * 2. Wsparcie edukacyjne dla osób dorosłych * 2.1. Zinstytucjonalizowane kształcenie dorosłych * 2.1.1. Zadania * 2.1.2. Aspekty dydaktyczne * 2.1.3. Instytucje * 2.2. Konstruktywna pomoc w codziennym życiu * 2.2.1. Mieszkalnictwo wspomagane * 2.2.2. Wsparcie w sferze partnerstwa i seksualności * 2.2.3. Wsparcie w sferze czasu wolnego * 2.2.4. Zatrudnienie wspomagane * 3. Pomoc starszym osobom z niepełnosprawnością intelektualną w ich codziennym życiu * 3.1. Zdefiniowanie problemu * 3.2. Proces starzenia się * 3.3. Kształcenie osób starszych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17657 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej