Kształcenie integracyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(47)
Forma i typ
Książki
(47)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(49)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
WP130 (św. Wincentego 85)
(43)
Autor
Franczyk Anna
(4)
Krajewska Katarzyna
(4)
Al-Khamisy Danuta
(3)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(3)
Andrzejewska Jolanta
(2)
Apanel Danuta
(2)
Bogucka Jadwiga
(2)
Chodkowska Maria
(2)
Dryżałowska Grażyna
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Guz Sabina
(2)
Guzy Anna
(2)
Rudek Iwona
(2)
Szumski Grzegorz
(2)
Bartnikowska Urszula
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bogucka Jadwiga (psycholog)
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Duliński Tomasz
(1)
Fairbairn Gavin (1950- )
(1)
Fairbairn Susan (1947- )
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(1)
Fuks Agata
(1)
Fus Anna
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Grajdzica Anna
(1)
Grzywna-Tunk Grażyna
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Jodłowska Bogusława
(1)
Kosakowski Czesław (1940- )
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Król Anna (tłumacz)
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Lis-Kujawski Andrzej
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Mikruta Adam
(1)
Müller René Jacob (1954- )
(1)
Naprawa Renata
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta
(1)
Niewola Dorota
(1)
Pituła Beata
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Speck Otto
(1)
Stawska Jadwiga
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Szczygieł Aleksandra
(1)
Szczygieł Beata
(1)
Tabisz Wojciech
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Winiarski Mikołaj
(1)
Wolny Jerzy
(1)
Woźniak Waldemar
(1)
Zając Paulina
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(5)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(47)
Odbiorca
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Przedszkola
(1)
Temat
Kobieta
(5206)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2952)
Kształcenie integracyjne
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2935)
Relacje międzyludzkie
(2514)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1906)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1377)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1015)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(996)
Wybory życiowe
(933)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(880)
Osoby zaginione
(877)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(452)
Lekarze
(448)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(429)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(4)
1989-
(2)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Gry edukacyjne
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Poradnik
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Psychologia
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49337 (1 egz.)
Kaucja: 26,80 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4649, 5645, 6111 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 367-389.
Książka ukazuje wieloaspektowość edukacji włączającej, jej aktualne i wciąż nierozwiązane problemy, które stanowią o jej poziomie i kondycji. Na gruncie wybranych stanowisk filozoficzno-pedagogicznych edukację włączającą rozpatruje się tu jako złożony i wysoce zdeterminowany proces edukacyjny. W publikacji podjęto też próbę konstrukcji dialogowego modelu edukacji włączającej, jako Szkoły dla Wszystkich, który wraz ze swoimi atrybutami i zachodzącymi między nimi związkami będzie można zastosować w praktyce edukacyjnej.Rozważania koncentrują się głównie wokół interakcji nauczyciel i inne podmioty procesu edukacji, ze szczególnym jednak uwzględnieniem ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warunkiem rozpatrywanych interakcji jest spostrzeganie Innych w edukacji jako Inności, a nie jako obcości. Stwarza to szansę nauczycielowi i uczniowi na samorozwój, jako jeden z warunków dialogu, oraz na takie działania, które zbliżają ich do siebie, a nauczycielowi przypisują miano poszukującego profesjonalisty w kontakcie z Innymi. Edukacja włączająca jako edukacja dialogu prowokuje do poznania siebie i partnerów dialogu, rozumienia siebie i Innych oraz do bycia razem w realizacji podjętych wspólnie działań sprzyjających efektywnemu włączaniu ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17012 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9262, 8814 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia strony 421-459. Indeks.
Streszczenie angielskie.
Monografia jest wynikiem wieloletnich badań Autorki nad dynamiką rozwoju systemu kształcenia integracyjnego w Polsce z uwzględnieniem przemian w zakresie dostosowań architektonicznych, bazy dydaktycznej, charakterystyki ilościowej i jakościowej środowiska uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz [?] nauczycieli i innych specjalistów zatrudnionych w placówkach kształcenia integracyjnego, a także instytucji wspierających oświatowe działania integracyjne w naszym kraju. Ukazuje więc pełną panoramę kształcenia integracyjnego w Polsce w podanych w tytule cezurach czasowych. [?] Autorka sięga również do rozwiązań edukacji integracyjnej stosowanych w wybranych krajach Europy i Japonii. To z kolei daje możliwość spojrzenia na polski system w szerszym kontekście. Danuta Apanel, jako historyk wychowania, pamiętała też o genezie koncepcji teoretycznych kształcenia integracyjnego oraz ich twórcach. Należy podkreślić również, że książka obejmuje zakresem swoich badań [?] zarówno teorię, jak i praktykę edukacyjną dotyczącą tego problemu.Bez wątpienia monografia Danuty Apanel wnosi wkład do stanu wiedzy na temat procesu kształcenia integracyjnego. [?] Autorka, prezentując przemiany w szkolnictwie integracyjnym, które zaszły od 1989 do do 2014 roku, wskazuje, że obecnie coraz bardziej zauważalna jest ewolucja placówek kształcenia ogólnego w kierunku kształcenia inkluzyjnego (włączającego). [?]Uwzględniając [?] wprowadzone przez Autorkę zmiany w drugim wydaniu, rekomenduję książkę do druku [?]. Mam również nadzieję, że stanie się ona inspiracją do kolejnych rozważań na temat kształcenia osób z niepełnosprawnością w Polsce.Z recenzji wydawniczej prof. dra hab. Krzysztofa Jakubiaka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19514 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współfinansowanie: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Bibliogr., netogr. s. 449-476. Indeks.
Streszcz. ang.
Pod adresem współczesnego systemu kształcenia integracyjnego formułuje się różne zarzuty i słowa krytyki. Są one jednak konsekwencją nie tyle nieefektywnej pracy nauczycieli, ile całego spektrum zależności politycznych, ekonomicznych, społecznych, oświatowych. Krytyka polskiej szkoły integracyjnej, z jednoczesnym wskazywaniem perspektyw i kierunków rozwoju, znalazła szerokie odbicie w piśmiennictwie naukowym i publicystycznym. Dyskurs o polityce zmian prowadziło i prowadzi wielu przedstawicieli nauk pedagogicznych, socjologicznych, psychologicznych, medycznych, ekonomicznych i innych. [.] Szkoła dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [.] może mieć wiele wymiarów. Jednak niezależnie od formy kształcenia placówki te powinno coś ważnego łączyć. Wspólną ich wartością powinna być dbałość o wysoką jakość dostosowania warunków kształcenia do potrzeb i możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Podstawowym warunkiem w tym zakresie jest odpowiednie merytoryczne przygotowanie nauczycieli do trudnych codziennych zadań w procesie kształcenia, wymagających wysokiego poziomu wiedzy z zakresu pedagogiki specjalnej. [.] Celem badań [przedstawionych w książce] było ukazanie roli i miejsca placówek kształcenia integracyjnego w systemie edukacyjnym Polski po przemianach ustrojowych (lata 1989-2012), zebranie i usystematyzowanie wiedzy na temat integracyjnych przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych oraz edukacji osób niepełnosprawnych na poziomie szkół wyższych.Ze Wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17479 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Część I * Diagnoza i terapia dzieci z autyzmem * * * Danuta Ochojska, Budowanie relacji terapeutycznej z dziećmi ze spektrum zaburzeń autystycznych * * * Joanna Leśniak, Rozpoznawanie oznak autyzmu poprzez obserwację umiejętności motorycznych małego dziecka * * * Aneta Lew-Koralewicz, Kompetencje społeczne a funkcjonowanie ucznia z autyzmem w szkole ogólnodostępnej * * * Alicja Kurasz, Katechizacja i przygotowanie do sakramentów dzieci z autyzmem * * * Część II * Dziecko z autyzmem w przedszkolu i szkole * Katarzyna Łach, Organizacja kształcenia dla dzieci z autyzmem na przykładzie przedszkola specjalnego „Niebieska Kraina” w Łańcucie * * * Marta Lubas, Uczeń z autyzmem w szkole – na przykładzie Szkoły Podstawowej w Błażowej Dolnej * * * Natalia Kwoka, Adaptacja uczniów z autyzmem do warunków szkoły masowej w opinii nauczycieli i wychowawców * * * Patrycja Gołąbek-Jonak, Edukacyjne zajęcia z udziałem psa jako metoda wspomagająca proces uczenia się dziecka z autyzmem w wieku szkolnym. Studium przypadku * * * Monika Głód, Problemy z komunikacją u dziecka z autyzmem i możliwości terapii * * * Część III * Dziecko z autyzmem wyzwaniem dla współczesnej rodziny i środowiska * * * Tomasz Gosztyła, Elżbieta Turbiłowicz, Matki dzieci z autyzmem – kluczowe wyzwania i proponowane wsparcie * * * Krystyna Barłóg, Trajektoria cierpienia rodziców dzieci z autyzmem * * * Karolina Kapica, Współpraca rodziców dzieci z autyzmem z terapeutami * * * Maria Filip, Katarzyna Józefek, Iwona Karnas, Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym * * * Karolina Kapica, Stereotypy społeczne wobec dzieci z autyzmem * * * Zakończenie * * * Informacje o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19011 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6008 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9456 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11002 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11440 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9458 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza praca zbiorowa prezentuje tylko niektóre zagadnienia dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej, która stanowi bardzo szeroki obszar pomocy udzielanej ludziom, a zwłaszcza dzieciom i młodzieży. Okazuje się, że problematyka pomocy psychologiczno-pedagogicznej nie zawsze jest prawidłowo postrzegana, nawet przez profesjonalistów. Pomocy takiej należy udzielać nie tylko dzieciom i młodzieży, ale również rodzicom i wychowawcom. Niejednokrotnie można spotkać się z niewłaściwym rozumieniem, że pomocy psychologiczno-pedagogicznej powinni udzielać tyko profesjonaliści, a przecież ma być ona także udzielana przez rodziców - oczywiście na miarę ich możliwości. Każdy nauczyciel i wychowawca powinien umieć odczytać treści zawarte w opiniach i orzeczeniach poradni psychologiczno-pedagogicznych. Chodzi tutaj o umiejętność wydobycia tych informacji, które będą ważnymi dla dalszego procesu wychowania, kształtowania się osobowości czy wreszcie - uczenia się. W tej pracy zbiorowej można zapoznać się z różnymi problemami dotyczącymi diagnozy i pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym z punktem widzenia ze strony administracji oświatowej. Następnie mamy możliwość poznania doświadczeń danych placówek, w których odnajdują się również działania innowacyjne. W dużej części pracy podjęto problematykę integracji w procesie nauczania i wychowania. (ze Wstępu)
Problemy diagnozy i pomocy psychologiczno-pedagogicznej * Z doświadczeń poradni * Polemiki i dyskusje o integracji * Integracja - szkolne doświadczenia * Integracja - studencki punkt widzenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16492 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7193, 15903 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8008, 8107, 8157 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3921 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10107, 11634, 10638 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 440, 8024 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 161-162.
Są to ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Program przeznaczony jest do realizacji w pracy terapeutycznej w przedszkolach masowych, z grupami integracyjnymi oraz w przedszkolach integracyjnych, jak również w zajęciach terapeutycznych w klasach młodszych szkół podstawowych i specjalnych. Celem programu jest umożliwienie dzieciom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach przedszkola ogólnodostępnego, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji. Pełna realizacja tego celu da pedagogom możliwość stworzenia optymalnego planu psychostymulacji dzieci niepełnosprawnych i przygotowanie ich do względnie niezależnego funkcjonowania w społeczeństwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7356 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej