Kapera Marta
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(18)
Forma i typ
Książki
(18)
Publikacje naukowe
(5)
Proza
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(25)
wypożyczone
(6)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(5)
BD40 (Suwalska 11)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(4)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(3)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(3)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(7)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(477)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Kapera Marta
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Ławnicki Lucjan
(240)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(239)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(226)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(155)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Łoziński Jerzy (1947- )
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(3)
Temat
Terapia behawioralna
(3)
Motywacja
(2)
Psychoterapia
(2)
Wywiad motywujący
(2)
Depresja psychiczna
(1)
Dramat angielski
(1)
Dziecko trudne
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Lęk
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Nastolatki
(1)
Nerwica natręctw
(1)
Poezja angielska
(1)
Postać literacka
(1)
Samobójstwo
(1)
Samookaleczenie
(1)
Shakespeare, William (1564-1616)
(1)
Stres pourazowy
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zaburzenia odżywiania
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Temat: czas
1501-
(1)
1601-
(1)
Temat: miejsce
Czechy
(1)
Grecja
(1)
Słowacja
(1)
Gatunek
Powieść
(3)
Podręczniki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Encyklopedia
(1)
Fantastyka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(2)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia, netografia przy pracach. Indeks.
Dialog motywujący (DM) - efektywna metoda wspomagania zmian - narodził się w latach 80. XX w., a pierwsza edycja podręcznika dotyczącego teorii i praktyki tej metody autorstwa jej twórców Williama R. Millera i Stephena Rollnicka ukazała się w 1991 r. Wywodząc się z terapii osób z problemem alkoholowym, dialog motywujący zaczął być wykorzystywany w szeroko pojętym obszarze pomagania. Obecnie poza dziedziną terapii uzależnień (w tym behawioralnych, jak np. patologiczny hazard) DM jest również stosowany m.in. w pomocy społecznej, więziennictwie, pedagogice czy medycynie. W obszarze zdrowia psychicznego DM wykorzystywany jest w terapii zaburzeń lękowych, depresji, zespołu stresu pourazowego, myśli samobójczych, zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych, a także zaburzeń odżywiania. Warto dodać, że DM jest metodą o udowodnionej naukowo skuteczności. Książkę rozpoczyna rozdział poświęcony ogólnym zagadnieniom dialogu motywującego. W dalszych częściach wybitni specjaliści przedstawiają najbardziej aktualne sposoby zastosowania DM w konkretnych kontekstach klinicznych. Czytelnik znajdzie tu nie tylko uzasadnienie zastosowania DM w danym przypadku terapeutycznym, ale także opis możliwych trudności i środków zaradczych. Ponadto książka prezentuje wyniki badań, bogaty materiał kliniczny, w tym obszerne opisy sesji oraz przykłady, dzięki którym zarówno początkujący, jak i doświadczeni terapeuci mogą łatwiej zrozumieć, na czym polega duch dialogu motywującego, oraz jak należy stosować poszczególne metody pracy. Ważnym dopełnieniem książki jest rozdział wskazujący kierunki dalszego rozwoju DM w terapii problemów psychologicznych. Ta pięknie napisana książka mądrze mówi o tym, jak pomóc ludziom się zmieniać. Zawiera zajmujące opisy przypadków oraz bardzo przydatne praktyczne wskazówki. Będzie jednym z najważniejszych źródeł [wiedzy] dla osób, które pragną rozwijać swoją znajomość dialogu motywującego.Jesse H. Wright, MD, PhD, Director, University of Louisville Depression Center Po prostu najlepsza i najbardziej wszechstronna praca z tej dziedziny. Z prawdziwą przyjemnością czytałem ją i uczyłem się z niej. Uznani autorzy przedstawiają podstawy koncepcyjne, badania i zastosowania. Książka ta powinna znaleźć się na półce każdego klinicysty zainteresowanego dialogiem motywującym, a także studenta czy stażysty.Keith S. Dobson, PhD, Department of Psychology, University of Calgary, Kanada
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19478 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliogr. s. 249-268. Indeks.
Dla terapeutów.
Książka opisuje skuteczny program szkolenia rodziców, którzy chcą zdobyć umiejętności przydatne w wychowywaniu dzieci w wieku od dwóch do dwunastu lat. Pokazuje on terapeucie, jak pomóc rodzicom w zrozumieniu przyczyn buntu, braku posłuszeństwa czy wrogich zachowań, które pojawiają się u dziecka zarówno w domu, jak i w szkole. Autor udowadnia, jak ważne jest uczenie rodziców, aby nie tylko eliminowali negatywne zjawiska i wzmacniali posłuszne wykonywanie poleceń, ale także potrafili zachęcić dziecko do samodzielnej zabawy. Opisuje również sesje poświęcone radzeniu sobie z zachowaniami opozycyjnymi w miejscach publicznych i przygotowaniu rodziców do rozwiązywania problemów z zachowaniem dziecka, które mogą pojawić się w przyszłości. Zbuntowane dzieci to tłumaczenie bestsellera napisanego przez jednego z największych znawców tematu. Książka przedstawia kolejność procedur podczas szkolenia rodziców dzieci z zachowaniami opozycyjnymi i buntowniczymi, analizuje przyczyny złych zachowań oraz opisuje nowatorskie metody. Niezwykle pomocne są wskazówki dotyczące oceny zaburzeń, a także materiały dla rodziców i kwestionariusze oceny sytuacji w domu i w szkole.
CZĘŚĆ I. INFORMACJE NIEZBĘDNE DO ROZPOCZĘCIA PROGRAMU * Rozdział 1. Zasadność programu szkolenia rodziców * Rozdział 2. Ocena kliniczna zbuntowanych dzieci * Rozdział 3. Praktyczne uwarunkowania szkolenia * Rozdział 4. Program szkolenia rodziców - przegląd zagadnień * CZĘŚĆ II. REALIZACJA PROGRAMU - WSKAZÓWKI DLA TERAPEUTY * Krok 1. Dlaczego dzieci źle się zachowują * Krok 2. Zwracanie uwagi * Krok 3. Praca nad posłuszeństwem dziecka i umiejętnością samodzielnej zabawy * Krok 4. Kiedy pochwała nie wystarczy, czyli system żetonowy lub punktowy * Krok 5. Time-out i inne metody dyscyplinowania dziecka * Krok 6. Rozszerzanie procedury time-out na inne problemy z zachowaniem * Krok 7. Przewidywanie problemów - radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych * Krok 8. Poprawa zachowania w szkole dzięki monitorowaniu w domu - stosowanie karty obserwacji zachowania * Krok 9. Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości * Krok 10. Sesja przypominająca i dalsze sesje * CZĘŚĆ III. MATERIAŁY SŁUŻĄCE DO OCENY PROBLEMÓW DZIECKA * Formularz 1. Ogólne wskazówki dotyczące wypełniania formularzy * Formularz 2. Dane dotyczące dziecka i rodziny * Formularz 3. Rozwój i zdrowie dziecka * Formularz 4. Zachowanie dziecka w domu * Formularz 5. Zachowanie dziecka w szkole * Formularz 6. Jak przygotować się do oceny problemów dziecka * CZĘŚĆ IV. MATERIAŁY DLA RODZICÓW * Materiały dla rodziców - krok 1: Profil dziecka i rodzica * Materiały dla rodziców - krok 1: Spis problemów rodziny * Materiały dla rodziców - krok 1: Schemat interakcji z dzieckiem z zaburzeniem opozycyjno-buntowniczym * Materiały dla rodziców - krok 2: Zwracanie uwagi na odpowiednie zachowanie dziecka podczas zabawy * Materiały dla rodziców - krok 3: Zwracanie uwagi na posłuszeństwo dziecka * Materiały dla rodziców - krok 3: Skuteczne wydawanie poleceń * Materiały dla rodziców - krok 3: Zwracanie uwagi na samodzielną zabawę dziecka * Materiały dla rodziców - krok 4: System żetonowy lub punktowy * Materiały dla rodziców - krok 5: Procedura time-out * Materiały dla rodziców - krok 7: Przewidywanie problemów - radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych * Materiały dla rodziców - krok 8: Stosowanie karty obserwacji zachowania w szkole * Materiały dla rodziców - krok 9: Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17648 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 02.03.2022)
Książka
W koszyku
Grecja / Mark Ellingham [et al.] ; tł. [z ang.] Arkadiusz Belczyk, Marta Kapera i Krzysztof Zarzycki. - Bielsko-Biała : "Pascal", cop. 1993 (Ciesz. : CDW). - [12], 738 s. : mapy, pl., rys. ; 20 cm.
(The Rough Guide = Praktyczny Przewodnik)
Oryg. : Greece.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 913(4) Grecja (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47435 (1 egz.)
Kaucja: 28,80 zł
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) Shakespeare W. (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 82(091) Shakespeare W. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) Shahespeare W. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia strony 483-500. Indeks.
Terapia terapia akceptacji i zaangażowania (ACT) opiera się na założeniu, że główną przyczyną depresji, lęku i wielu innych form cierpienia jest brak elastyczności psychologicznej. Celem terapii jest pomóc pacjentom, tak by potrafili zrezygnować z nadmiernej zależności od trybu myślenia opierającego się na rozwiązywaniu problemów oraz rozwinąć w sobie bardziej otwarte, skupione i zaangażowane podejście do życia. Autorzy przedstawiają skuteczne, nowatorskie metody rozwijania elastyczności psychologicznej dzięki pracy nad wskazanymi sześcioma podstawowymi procesami: defuzją, akceptacją, kontaktem z chwilą obecną, Ja jako perspektywą, określaniem wartości oraz zaangażowanym działaniem. Tekst przeplatany jest przykładami ćwiczeń terapeutycznych i rozmów między pacjentem a terapeutą.Niniejsza publikacja zawiera najbardziej autorytatywny opis ACT, sporządzony przez twórców tej terapii. Niniejsze wydanie ukazuje ogromny postęp, jaki dokonał się w zastosowaniach klinicznych, rozbudowę teorii, na której opiera się terapia, oraz wyniki badań. Przeredagowano je tak, aby stało się bardziej przystępne i lepiej służyło klinicystom. Skupia się na rozwijaniu elastyczności psychologicznej.Ta wyczerpująca publikacja zawiera cenne refleksje oraz narzędzia kliniczne ułatwiające pracę wielu specjalistom z szeroko pojętej dziedziny zdrowia psychicznego, w tym psychologom klinicznym, psychiatrom, pracownikom socjalnym i doradcom. Zainteresuje także badaczy zajmujących się psychoterapią. Stanowi ważną pozycję również jako podręcznik psychoterapii na studiach magisterskich.Jest to lektura obowiązkowa dla wszystkich osób zajmujących się psychoterapią lub terapią behawioralną, jak również dla studentów rozpoczynających pracę w tych dziedzinach. Terapia akceptacji i zaangażowania jest jedną z niewielu książek mających solidne oparcie w danych naukowych, a jednocześnie wyrastających z twórczej, nowatorskiej teorii.David H. Barlow, PhD, ABPP, Professor of Psychology and Psychiatry, Boston University, założyciel i emerytowany dyrektor Center for Anxiety and Related DisordersAutorzy prezentują wiarygodne uzasadnienie kliniczne oraz jasne wytyczne, jak wdrażać ACT. Największą zaletą książki są rozdziały poświęcone kolejnym fazom terapii, omawiające rozliczne strategie i interwencje oraz podające przykładowe ćwiczenia, rozmowy między pacjentem a terapeutą oraz wskazówki pomocne w dalszej pracy.Leslie S. Greenberg, PhD, Distinguished Research Professor, Department of Psychology, York University, Kanada O AUTORACHSteven C. Hayes, PhD zajmuje stanowisko Nevada Foundation Professor na Wydziale Psychologii w University of Nevada. Dotychczas zajmował się analizą ludzkiego języka i poznania oraz wykorzystaniem wyników tej analizy w rozumieniu i łagodzeniu ludzkiego cierpienia.Kirk D. Strosahl, PhD pracuje jako psycholog podstawowej opieki zdrowotnej w przychodni medycyny rodzinnej Central Washington Family Medicine, Yakima, Washington. Promuje stosowanie terapii akceptacji i zaangażowania w świadczeniu usług medycznych pacjentom o niskich dochodach, nieubezpieczonych bądź korzystającym z najtańszych ubezpieczeń.Kelly G. Wilson, PhD zajmuje stanowisko Associate Professor of Psychology w University of Mississippi, gdzie kieruje również Centrum Psychologii Kontekstualnej oraz Zespołem ds. Rozwoju ACT.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19394 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czechy i Słowacja / Rob Humphreys ; tł. [z ang.] Tomasz Bieroń i Marta Kapera. - Bielsko-Biała : "Pascal", cop. 1994 ([Ciesz. : CDW]). - [13], 399 s. : mapy, pl., rys. ; 20 cm.
(The Rough Guide = Praktyczny Przewodnik)
Oryg. : "The Czech and Slovak Republics".
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 91 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Bibliografia strony 395-413. Indeks.
Podręcznik opisuje zmodyfikowane techniki dialektycznej terapii behawioralnej o udokumentowanej skuteczności w leczeniu nastolatków mających wiele problemów psychicznych, w tym narażonych na najwyższe ryzyko zachowań samobójczych i samouszkadzających. Autorzy - doświadczeni klinicyści - przedstawiają przesłanki konceptualne i empiryczne terapii oraz krok po kroku wyjaśniają cały jej proces.Początkowe rozdziały opisują kluczowe czynniki ryzyka związane z występowaniem zachowań samobójczych wśród młodzieży oraz zawierają przegląd literatury fachowej. Następnie przedstawiony jest zarys dialektycznej terapii behawioralnej ze szczególnym uwzględnieniem sposobów adaptowania jej dla celów leczenia nastolatków. Książka wyjaśnia, co, dlaczego i jak należy poddać ocenie w przypadku nastolatków cierpiących na silną dysregulację emocjonalną, aby zaplanować właściwe leczenie, zaangażować w nie pacjenta oraz skutecznie wdrażać starannie ustrukturyzowane interwencje terapii indywidualnej, rodzinnej i grupowej. Wskazówki obejmujące całość problematyki - od diagnozy po zakończenie leczenia - przeplatane są przykładami dotyczącymi pacjentów oraz fragmentami rozmów.Książka daje terapeutom niezwykle wartościowe narzędzia do pracy klinicznej z nastolatkami oraz z ich rodzinami. Powinna zagościć na biurkach wszystkich specjalistów związanych z opieką psychiatryczną: psychologów klinicznych, psychiatrów oraz pracowników socjalnych.Jest to książka wybitna. Stanowi ogromny wkład w zapobieganie samobójstwom wśród nastolatków. Szczegółowo informuje klinicystów, jak stosować ten skuteczny rodzaj leczenia psychospołecznego, pracując z nastolatkami, u których na początku leczenia występują specyficzne czynniki ryzyka. Została napisana przez pionierów dialektycznej terapii behawioralnej. Jest obowiązkową lekturą dla każdego specjalisty zajmującego się zdrowiem psychicznym, niezależnie od doświadczenia i wyszkolenia.Cynthia R. Pfeffer, MD, Department of Psychiatry,Weill Medical College, Cornell UniversityAlec L. Miller, PsyD jest profesorem psychiatrii i nauk behawioralnych. Kieruje sekcją psychologii dzieci i nastolatków, jest dyrektorem programu leczenia depresji i zachowań samobójczych u nastolatków oraz dyrektorem opieki psychiatrycznej w ramach programu zdrowotnego dla szkół PS 8 School-Based Health Program.Jill H. Rathus, PhD jest profesorem psychologii, założycielką i dyrektorem programu dialektycznej terapii behawioralnej oraz dyrektorem jednostki zajmującej się przemocą w rodzinie.Marsha M. Linehan, PhD jest profesorem psychologii oraz wykładowcą psychiatrii i nauk behawioralnych w University of Washington, Seattle, gdzie pracuje także jako dyrektor kliniki badań behawioralnych i terapii behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20928 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach [225]-251. Indeks.
Wywiad motywujący ma tak silne podstawy teoretyczne i empiryczne, że powinien stanowić część standardowego wykształcenia z zakresu ochrony zdrowia somatycznego bądź psychicznego. Niniejsza książka jest znakomitym wprowadzeniem do wywiadu motywującego i atrakcyjnym opracowaniem przeglądowym jego zastosowań w pracy z nastolatkami, czyli w rozwijającej się dziedzinie zasługującej na dalsze badania.
Publikacja zawiera także wskazówki dotyczące etyki oraz ustawicznego samokształcenia, dlatego powinna być lekturą obowiązkową dla osób zainteresowanych wykorzystaniem wywiadu motywującego w interakcjach z młodzieżą i młodymi dorosłymi. Dr Bradley H. Smith, Wydział Psychologii, Uniwersytet Karoliny Południowej Książka oparta na licznych pracach badawczych jest przeznaczona dla psychologów klinicznych, specjalistów zajmujących się leczeniem uzależnień, pracowników socjalnych, terapeutów oraz psychiatrów zajmujących się młodzieżą. Może również zainteresować pediatrów, pielęgniarki oraz innych pracowników służby zdrowia, którzy chcą skutecznie wspierać swoich pacjentów. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22716 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 359-385. Indeks.
Książka ta jest praktycznym, szeroko stosowanym przewodnikiem wskazującym, co powinien mówić terapeuta w ważnych momentach terapii, aby wspomagać proces zdrowienia i zmiany. Paul L. Wachtel wyjaśnia, dlaczego pewne komunikaty podawane podczas terapii są wyjątkowo skuteczne, podczas gdy inne, zasadniczo o tej samej treści, mogą się okazać niekorzystne dla terapii. Napisana przez świetnego klinicystę i wykładowcę książka ta wypełnia lukę istniejącą w literaturze fachowej i wielu programach kształcenia. Jest ciekawą lekturą dla psychologów klinicznych, psychiatrów, pracowników socjalnych, pielęgniarek psychiatrycznych oraz doradców. Może też służyć jako podręcznik psychoterapii na poziomie studiów magisterskich. Paul L. Wachtel należy do tych nielicznych badaczy i teoretyków psychoterapii, których publikacje znajdują natychmiastowe, bezpośrednie i silne przełożenie na moją praktykę kliniczną. Od dawna korzystam i zalecam korzystanie z tego doskonałego opracowania. Ogromnie się cieszę, że ukazuje się drugie, poprawione wydanie, które uwzględnia najnowsze osiągnięcia rozmaitych podejść terapeutycznych. Wachtel nie pisze zbyt ogólnie ani abstrakcyjnie. Sprawnie porusza się między różnymi koncepcjami teoretycznymi, wynikami badań oraz ich praktycznymi zastosowaniami, a swoje zasady ilustruje licznymi, zapadającymi w pamięć przykładami. Szczegółowo rozważa niuanse i subtelności wypowiedzi terapeuty kierowanych do pacjenta, sposób ich formułowania oraz kontekst relacji, w której w trakcie terapii są podawane interwencje. Publikacja ta jest lekturą obowiązkową dla praktykujących psychoterapeutów wszystkich orientacji. (Dr Lewis Aron, dyrektor programu studiów podoktoranckich z zakresu psychoterapii i psychoanalizy w New York University)
Rozdział 1. Leczenie mową - przemyślenia. Terapeuta także mówi * Część I. Podstawy teoretyczne i empiryczne * Rozdział 2. Ciągła ewolucja psychoterapii. Rozwój i zbieżne zmiany podejścia psychoanalitycznego, poznawczo-behawioralnego, systemowego i opartego na doświadczeniu * Rozdział 3. Uwzględnianie więzi. Rosnące zainteresowanie teorią więzi, badaniami dotyczącymi więzi oraz ich implikacjami dla terapii * Rozdział 4. Psychodynamika cykliczna błędne koła i produktywne cykle * Rozdział 5. Psychodynamika cykliczna lęk, ekspozycja, * interpretacja * Rozdział 6. Psychodynamika cykliczna * terapeutyczna i świat zewnętrzny * Część II. Zastosowania i wskazówki kliniczne * Rozdział 7. Wypowiedzi oskarżycielskie i wspomagające. Krytyka i przyzwolenie w dialogu terapeutycznym * Rozdział 8. Analizowanie - nie przesłuchiwanie * Rozdział 9 - Budowanie na silnych stronach pacjenta * Rozdział 10. Afirmacja i zmiana * Rozdział 11. Przypisywanie i sugestia * Rozdział 12. Przeformułowanie, zmiana etykiety, paradoks * Rozdział 13. Odsłonięcie się terapeuty. szanse i zagrożenia * Rozdział 14. Dojście do rozwiązania problemów pacjenta. opór, przepracowanie i dojście do końca terapii * postscriptum * Rozdział 15. Komunikacja w terapii par - Ellen F. Wachtel
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21597 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Dla psychologów klinicznych, psychiatrów, pedagogów oraz pracowników socjalnych.
Książka ta jest uznana przez terapeutów za ważne, godne zaufania źródło informacji i ceniona za klarowne, pełne empatii i nadziei podejście do pacjentów dokonujących samouszkodzeń. Barent W. Walsh przedstawia stan wiedzy i wyniki badań na temat tego coraz powszechniejszego problemu oraz mówi, jak go skutecznie leczyć. Drugie wydanie, poprawione i rozszerzone o najnowsze osiągnięcia badawcze i strategie kliniczne, opiera się na modelu stopniowania opieki, w którym interwencje dopasowane są do potrzeb pacjenta. Dodano nowe rozdziały dotyczące związku między samouszkodzeniem a samobójstwem, oceny formalnej, terapii rodzinnej, leczenia nastolatków w ośrodkach terapeutycznych oraz ciężkich samouszkodzeń. Grono autorów poszerzyło się o kilka osób, które napisały rozdziały poświęcone swoim specjalnościom. Część I jest praktycznym wprowadzeniem w problematykę samouszkodzeń. Mówi o tym, z jakimi zachowaniami najczęściej styka się klinicysta, które grupy populacyjne narażone są na największe ryzyko i dlaczego, oraz jakie są związki między samouszkodzeniem a samobójstwem. Rdzeniem książki jest część II, poświęcona ocenie i leczeniu. Poszczególne rozdziały opisują szeroki zakres interwencji poznawczo-behawioralnych oraz przedstawiają zajmujące opisy przypadków, dzięki którym można poznać myśli i uczucia osób dokonujących samouszkodzeń oraz dowiedzieć się, jak strategie terapeutyczne działają w praktyce. Terapeuci dostają wiele wskazówek na temat dostosowania interwencji do pacjentów w zależności od ich objawów, pogorszenia funkcjonowania oraz współwystępujących problemów. Część III traktuje o zagadnieniach specjalistycznych, między innymi o postępowaniu z samouszkodzeniami w szkołach i placówkach penitencjarnych. Jest także uzupełniona o ważne informacje na temat takich niebezpiecznych zachowań, jak „zabawa” w duszenie się, połykanie ciał obcych oraz ciężkie samouszkodzenia. Tom zamykają przydatne aneksy, zawierające np. narzędzia oceny samouszkodzeń oraz opisy ćwiczeń oddechowych, pomagających radzić sobie z dyskomfortem. Ten nieoceniony przewodnik, opracowany przez uznanego specjalistę w dziedzinie samouszkodzeń, powinien trafić na biurka psychologów klinicznych, psychiatrów, pedagogów oraz pracowników socjalnych zajmujących się opieką nad nastolatkami i dorosłymi. Zainteresuje również magistrantów i stażystów kształcących się w różnych specjalnościach zdrowia psychicznego. Istnieje wiele książek mówiących o tym, jak rozumieć i leczyć samouszkodzenia. Jednak ta jest najlepsza. Od dziesięcioleci Walsh jest pionierem w swojej dziedzinie, a do drugiego wydania publikacji umiejętnie włączono doniesienia o najnowszych wynikach badań i pokazano ich zastosowanie w przeprowadzaniu oceny (klinicznej) i interwencji. Gdybym miał posiłkować się tylko jedną książką, lecząc samouszkodzenia, bez wątpienia wybrałbym właśnie tę Matthew K. Nock, PhD, Department of Psychology, Harvard University O pierwszej wersji tej książki napisałem, że jest mądra, przemyślana i głęboka. Teraz, żeby stosownie opisać drugie wydanie, muszę dodać przymiotnik „świetna”. Walsh nie tylko umieścił w nim to, czego dowiedzieliśmy się dzięki eksplozji badań w tej dziedzinie, ale także włączył spostrzeżenia innych, starannie dobranych autorów. Jak mówi podtytuł, publikacja stanowi „przewodnik praktyka”, ale jest czymś więcej: autorytatywną rozprawą o tym, co wiemy i jak mamy interweniować w obliczu tej poważnej patologii Alan L. Berman, PhD, ABPP, Executive Director, American Association of Suicidology Wyraźnie widać szczerą i głęboką troskę Walsha o ludzi, którym pragnie pomóc. Drugie wydanie Leczenia samouszkodzeń to jedna z najważniejszych prac na temat samouszkodzeń bez intencji samobójczych. Wyróżnia ją rozwaga i zmysł praktyczny, pomagające terapeutom uporać się z zawiłościami, a niekiedy chaosem, jakie napotykają w swej codziennej pracy klinicznej E. David Klonsky, PhD, Department of Psychology, University of British Columbia, Kanada
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22296 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.04.2024)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Gatunek
Stanowi cz. 3 i trylogii, cz. 1 pt.: Proroctwo sióstr, cz. 2 pt.: Strażniczka Bramy.
HISTORYCZNE PROROCTWO ROZDZIELA DWIE SIOSTRY - UOSOBIENIE DOBRA... I WCIELENIE ZŁA... KTÓRA Z NICH ZWYCIĘŻY? Determinacja Lii Milthorpe jest silniejsza niż kiedykolwiek. Pozostało niewiele czasu na podróż śladem ostatnich tajemnic proroctwa, które od wieków kładzie się cieniem na losy kolejnych pokoleń sióstr. U kresu drogi czeka Lię konfrontacja z przeznaczeniem i ostateczna walka z samą sobą. By jednak mieć w niej jakąkolwiek szansę, musi zbliżyć się do Alice - bliźniaczki, którą przepowiednia uczyniła jej największym wrogiem... Są rzeczy, do których każda z sióstr chce mieć wyłączne prawo. I wyzwania, które mogą zniszczyć je obie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
(dostępność ok. 24.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stanowi cz. 1 trylogii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
(dostępność ok. 24.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stanowi T. 2 trylogii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Stanowi część 2. cyklu pt.: "Proroctwo sióstr". Część 1. pt.: Proroctwo sióstr, część 3. pt.: Krąg ognia.
Drugi tom trylogii Michelle Zink, kontynuacja Proroctwa sióstr. Uwikłane w historyczne proroctwo bliźniaczki Milthorpe rozstają się. Lia opuszcza rodzinny dom, by z dala od swojej siostry doprowadzić do końca przepowiednię, za sprawą której stały się dla siebie śmiertelnymi wrogami. Tymczasem Alice, chcąc jej w tym przeszkodzić, odsłania swoje najbardziej przerażające oblicze. Obie wiedzą, że jakkolwiek rozstrzygnie się ta walka - naznaczona zdradą i nadzieją - tragicznego finału nie da się uniknąć... "Aby doprowadzić proroctwo do końca, potrzebne jesteśmy obydwie: Alice i ja. Strażniczka i Brama. Boję się pomyśleć, z czym to może się wiązać. Jak mamy współpracować, dążąc do rozwiązania przepowiedni, skoro jesteśmy po przeciwnych stronach? (...) Bez względu na to, co przyniesie przyszłość, jedno wiem na pewno: Alice miała rację. Kiedy proroctwo zostanie doprowadzone do końca, jedna z nas będzie musiała zginąć". Szesnastoletnie bliźniaczki Lia i Alice nie wiedzą, komu mogą zaufać. Wiedzą jedynie, że nie mogą ufać sobie wzajemnie...Opis ze strony: www.empik.com
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Gatunek
Stanowi cz. 2 cyklu, cz.1 pt.: Proroctwo sióstr.
Uwikłane w historyczne proroctwo bliźniaczki Milthorpe rozstają się. Lia opuszcza rodzinny dom, by z dala od swojej siostry doprowadzić do końca przepowiednię, za sprawą której stały się dla siebie śmiertelnymi wrogami. Tymczasem Alice, chcąc jej w tym przeszkodzić, odsłania swoje najbardziej przerażające oblicze. Obie wiedzą, że jakkolwiek rozstrzygnie się ta walka - naznaczona zdradą i nadzieją - tragicznego finału nie da się uniknąć...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
(dostępność ok. 24.06.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej