Psychoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(101)
Forma i typ
Książki
(101)
Publikacje fachowe
(70)
Publikacje naukowe
(36)
Poradniki i przewodniki
(21)
Publikacje dydaktyczne
(19)
Proza
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(83)
wypożyczone
(25)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(2)
BD52 (Rembielińska 6a)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(7)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(93)
Autor
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(10)
Pikiel Sylwia
(7)
Okuniewski Juliusz
(6)
Andruszko Robert
(5)
Barlow David H. (1942- )
(4)
Porges Stephen W
(4)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Dana Deb
(3)
Ehrenreich-May Jill
(3)
Gomola Aleksander
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Hayes Steven C
(3)
Hofmann Stefan G
(3)
Kennedy Sarah M
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(3)
Sherman Jamie A
(3)
Ambroziak Konrad
(2)
Beck Aaron Temkin (1921- )
(2)
Bennett Shannon M
(2)
Bilek Emily L
(2)
Casement Patrick (1935- )
(2)
Chrząstowski Szymon
(2)
Domurat Marcin
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Linehan Marsha
(2)
Miller Kelly
(2)
Owsiak Anna
(2)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Żabiński Dawid
(2)
Alochno-Janas Anna
(1)
Arden John Boghosian
(1)
Arentewicz Joanna
(1)
Barbera Mary Lynch (1965- )
(1)
Bartkowicz Zdzisław (1947- )
(1)
Beck Aaron T. (1921- )
(1)
Bentley Kate H
(1)
Boettcher Hannah T
(1)
Boon Suzette
(1)
Borda Charmaine
(1)
Briere John
(1)
Brockman Robert
(1)
Bugental James F. T. (1915-2008)
(1)
Bullis Jacqueline R
(1)
Buzzella Brian A
(1)
Carr Alan (1957- )
(1)
Cassiello-Robbins Clair
(1)
Cerri Claudio
(1)
Chard Kathleen M
(1)
Chęć Magdalena (psychologia)
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cierpiałkowska Lidia
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Cieślak Roman
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Clark David A. (1954- )
(1)
Cobham Vanessa
(1)
Corboy Tom (1957- )
(1)
Cubała Wiesław J
(1)
Cyniak-Cieciura Maria
(1)
Czupała Hubert
(1)
Dattilio Frank M
(1)
Davis Denise D. (1956- )
(1)
DeYoung Patricia A. (1953- )
(1)
Dolińska Barbara
(1)
Dragan Wojciech Łukasz (1976- )
(1)
Duchniewicz Joanna
(1)
Duchniewicz Przemysław
(1)
Dudek Joanna (psycholog)
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Dąbrowska-Kaczorek Małgorzata
(1)
Ellard Kristen K
(1)
Farchione Todd J. (1974- )
(1)
Fava Giovanni A. (1952- )
(1)
Fengler Jörg (1944- )
(1)
Filipow Elżbieta
(1)
Fisher Janina
(1)
Flegel Kathryn
(1)
Foa Edna B. (1937- )
(1)
Forcehimes Alyssa
(1)
Freeman Arthur (1942- )
(1)
Freeman Jennifer Beth (1970- )
(1)
Garcia Abbe Marrs
(1)
Goetz Małgorzata
(1)
Gomola Aleksander (1963- )
(1)
Graaf Peter (psycholog)
(1)
Grabski Bartosz (medycyna)
(1)
Grahame Vicki
(1)
Granholm Eric L
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Grzegorzewska Janina
(1)
Gubała Magdalena
(1)
Gut Magdalena
(1)
Harris Russ (1962- )
(1)
Hart Onno van der (1941- )
(1)
Hayes Louise L
(1)
Heath Gillian
(1)
Hellsten Tommy
(1)
Hershfield Jon
(1)
Hofmann Stefan G. (1964- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(46)
2010 - 2019
(52)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(92)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(101)
Język
polski
(99)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(20755)
6-8 lat
(10164)
9-13 lat
(9016)
Młodzież
(8471)
0-5 lat
(6910)
Psychoterapeuci
(101)
14-17 lat
(4611)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(893)
Szkoły podstawowe
(692)
Szkoły średnie
(599)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(151)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(108)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Kobieta
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 7.
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
Klasa 4.
(27)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
A2 (poziom biegłości językowej)
(21)
Licea
(21)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
B1 (poziom biegłości językowej)
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Psychiatrzy
(16)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
B2 (poziom biegłości językowej)
(13)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
18+
(9)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Inspektorzy ochrony danych
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Psychoterapia
(33)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(24)
Dzieci
(13)
Trauma
(12)
Lęk
(10)
Młodzież
(10)
Relacje międzyludzkie
(7)
Stres pourazowy
(7)
Uczucia
(7)
Zaburzenia emocjonalne
(7)
Komunikacja interpersonalna
(6)
Dziecko autystyczne
(5)
Kompetencje społeczne
(5)
Mindfulness
(5)
Psychologia ciała
(5)
Autonomiczny układ nerwowy
(4)
Gniew
(4)
Nastolatki
(4)
Przezwyciężanie lęku
(4)
Psychoanaliza
(4)
Relacja terapeutyczna
(4)
Strach
(4)
Terapia poznawcza
(4)
Terapia rodzinna
(4)
Terapia schematów
(4)
Zaburzenia osobowości
(4)
Zaburzenia psychiczne
(4)
Autyzm
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Diagnostyka medyczna
(3)
Diagnoza psychologiczna
(3)
Leczenie
(3)
Mózg
(3)
Nerwica natręctw
(3)
Nerwice
(3)
Neurobiologia
(3)
Przywiązanie (psychologia)
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Stres
(3)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(3)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(3)
Terapia transdiagnostyczna
(3)
Wstyd
(3)
Alkoholizm
(2)
Bajkoterapia
(2)
Diagnoza
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z zaburzeniami uwagi
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Kontrola emocjonalna
(2)
Martwienie się
(2)
Osobowość
(2)
Osoby z zaburzeniami osobowości
(2)
Otyłość
(2)
Pewność siebie
(2)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(2)
Psychoedukacja
(2)
Psychologia pozytywna
(2)
Regulacja emocji
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Samokontrola
(2)
Samopoznanie
(2)
Smutek
(2)
Sukces
(2)
Teoria poliwagalna
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna
(2)
Terapia psychodynamiczna
(2)
Uczenie się
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wstręt
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Zespół stresu pourazowego
(2)
Agresywność
(1)
Aktywność człowieka
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
Autodestruktywność
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Bugental, James F. T (1915- )
(1)
Błędy poznawcze (psychologia)
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Decyzje
(1)
Depresja
(1)
Diagnostic and statistical manual of mental disorders
(1)
Dietetyka
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dopalacze (substancje odurzające)
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Dysocjacja (psychologia)
(1)
Dziecko chore na nerwice
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Emocje
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Epigenetyka
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(35)
Poradnik
(26)
Opracowanie
(11)
Ćwiczenia i zadania
(8)
Praca zbiorowa
(7)
Materiały pomocnicze
(5)
Case study (studium przypadku)
(4)
Monografia
(3)
Książka do wypełniania
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Raport z badań
(2)
Synteza
(2)
Podręczniki
(1)
Protokoły
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(85)
Medycyna i zdrowie
(25)
Edukacja i pedagogika
(14)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
101 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia, netografia na stronach 351-368. Indeks.
Psychoterapia na miarę XXI wiekuW praktyce współczesnej psychoterapii bardzo istotna staje się integracja powszechnie znanych teorii z najnowszymi osiągnięciami nauki. Dzięki rozwojowi neurobiologii i psychologii coraz lepiej rozumiemy funkcjonowanie naszego umysłu, ciała i zależności zachodzących między nimi, konieczne jest zatem nowe spojrzenie na zdrowie psychiczne.John B. Arden, odwołując się do różnych dyscyplin badawczych - od genetyki i epigenetyki po teorię przywiązania, psychologię rozwojową i psychoimmunologię - pokazuje wzajemne zależności między umysłem, mózgiem a genami. Udowadnia, że konkretne doświadczenia oraz reakcje na nie zmieniają strukturę mózgu, układ odpornościowy, a nawet wpływają na ekspresję genów. Stany zapalne, jak również zaburzenia immunologiczne są związane z zaburzeniami lękowymi i depresją. Mikroflora bakteryjna i sposób odżywiania wpływają na kondycję psychiczną, a pozytywne relacje społeczne - na neuroplastyczność mózgu.Autor książki Umysł - mózg - gen nie tylko wprowadza do zagadnień psychoneuroimmunologii i epigenetyki, ale również łączy te dziedziny z neurobiologią dynamiki emocjonalnej, interpersonalnej i poznawczej. Scalając uważność z różnymi podejściami terapeutycznymi, proponuje rewolucyjną, zintegrowaną wizję psychoterapii. Arden zaprasza do holistycznego spojrzenia na człowieka, a także do refleksji nad czynnikami wpływającymi na zdrowie ludzi w ciągu całego życia i z pokolenia na pokolenie."John B. Arden zarzucił ogromną sieć, łapiąc w nią wszystko, co jest fascynujące i wspaniałe w człowieku. Korzystając z osiągnięć neurobiologii, genetyki i psychoneuroimmunologii, autor konstruuje wielki obraz tego, kim jesteśmy i kim możemy być. Nie tylko pokazuje, w jaki sposób dynamika systemów tworzy pętle pozytywnego sprzężenia zwrotnego, ale też zwraca uwagę na szkodliwe skutki negatywnego sprzężenia zwrotnego. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o niezliczonych elementach składających się na mózg i ciało, koniecznie przeczytaj tę książkę!"Richard Hill, dyrektor Mindscience Institute, redaktor naczelny czasopisma "The Neuropsychotherapist"Książka ta:Ľ Wprowadza w zagadnienia psychoneuroimmunologii i epigenetyki.Ľ Pozwala zrozumieć, czym są sieci operacyjne umysłu i pętle sprzężeń zwrotnych w obszarze: umysł - mózg - gen.Ľ Prezentuje interdyscyplinarne podejście do zdrowia psychicznego.Ľ Wskazuje kierunek rozwoju psychoterapii na najbliższe dekady.John B. Arden, PhD, ma 40-letnie doświadczenie w zakresie terapii psychologicznej i zarządzania programami dotyczącymi zdrowia psychicznego. Opracował jeden z największych psychologicznych programów szkoleniowych w Stanach Zjednoczonych i jest autorem bądź współautorem kilkunastu książek (m.in. Neuronauka w psychiatrycznym procesie zmiany, WUJ 2017). Był kierownikiem szkoleń z zakresu zdrowia psychicznego w Kaiser Permanente w północnej Kalifornii. Obecnie prowadzi seminaria poświęcone integracji neurobiologii i psychoterapii w Stanach Zjednoczonych i 25 innych krajach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21421 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20515 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na problemy z radzeniem sobie z uczuciem złości u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The verbal behavior approach : how to teach children with autism and related disorders.
Bibliografia, netografia na stronach 249-254. Indeksy.
Metoda zachowań werbalnych (VB) jest formą stosowanej analizy zachowań (SAZ), opartej na analizie funkcjonalnej zachowań werbalnych B.F. Skinnera. Sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku dzieci posługujących się mową w stopniu minimalnym lub w ogóle niemówiących. Aby wyjaśnić podstawy VB oraz sposoby wykorzystywania tej metody, Mary Lynch Barbera opiera się na własnych doświadczeniach jako certyfikowanego analityka zachowania, a także jako matka dziecka autystycznego."Ten przewodnik w sposób uporządkowany przynosi wiele informacji o tym, jak pomagać dzieciom rozwijać mowę i umiejętności językowe oraz wyjaśnia, jak uczyć dzieci niemówiące, języka miganego. Osobny rozdział poświęcono sposobom, które pozwalają zmniejszyć problemy z zachowaniem. Książka zawiera także cenne wskazówki dotyczące treningu czystości i innych umiejętności samoobsługi, przydatne dla wszystkich dzieci.Ta książka umożliwi rodzicom i terapeutom, nieznającym zasad SAZ iVB, natychmiastowe stosowanie metody zachowań werbalnych do nauczania dzieci autystycznych i z innymi zaburzeniami rozwojowymi. "Przedmowę do książki napisał dr Mark Sundberg.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21103 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.06.2024)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicony protokół leczenia.
Bibliografia na stronach 221-227.
Program terapeutyczny skupia się na zestawie cech predysponujących do rozwoju zaburzeń emocjonalnych: temperamentalnej skłonności do częstego przeżywania silnych negatywnych emocji (neurotyzmie), negatywnym ocenianiu własnych przeżyć emocjonalnych oraz skłonności do unikania i tłumienia emocji, czyli stosowania nieadaptacyjnych strategii regulacji emocjonalnej. Kładzie duży nacisk na pracę z emocjami, co czyni go wyjątkowym wśród protokołów terapii poznawczo-behawioralnej. Autorzy, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z ośmiu modułów, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Terapia koncentruje się na rozwijaniu uważnej świadomości emocji, rewizji automatycznych ocen poznawczych, zmianie tendencji do działania pod wpływem emocji oraz stosowaniu procedury ekspozycji. Podręcznik zawiera również informacje na temat diagnozy funkcjonalnej i zastosowania niniejszego protokołu leczenia w psychoterapii grupowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22334 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicone protokoły leczenia.
Bibliografia na stronach 453-457.
Jill Ehrenreich-May, Sarah M. Kennedy, Jamie A. Sherman, Emily L. Bilek, Brian A. Buzzella, Shannon M. Bennett, David H. Barlow Podręcznik jest poświęcony podejściu transdiagnostycznemu w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych) – dzieci i młodzieży. Opisany w nim program terapeutyczny powstał z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami, które wykazują objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Modułowa struktura programu umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Podręcznik terapeuty uzupełniają poradniki, które zawierają przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, niezbędne formularze, ćwiczenia i zadania do pracy własnej. Prezentowany program terapeutyczny ma charakter ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także program transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby. Podręcznik terapeuty zawiera między innymi: omówienie opartych na dowodach naukowych strategii terapeutycznych, które pozwalają specjalistom wspomagać młodych klientów w poprawie funkcjonowania; konkretne wytyczne co do prowadzenia terapii; informacje na temat włączania rodziców w terapię i wprowadzania ukierunkowanych na nich strategii, które wspomogą długofalową generalizację nowo nabytych przez dziecko umiejętności. Program terapeutyczny dotyczy takich zaburzeń, jak: zaburzenie lękowe uogólnione; fobia społeczna; separacyjne zaburzenie lękowe; fobie swoiste; zaburzenie paniczne; agorafobia; zaburzenia depresyjne. Model terapii jest tak elastyczny, że znajduje zastosowanie także w przypadkach zaburzeń: pourazowych i związanych z czynnikiem stresowym (w tym zaburzeń adaptacyjnych);z objawami somatycznymi; tikowych; obsesyjno-kompulsyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22311 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 561-611. Indeks.
Książka pod redakcją Aarona T. Becka, Denise D. Davies i Arthura Freemana jest najważniejszym źródłem wiedzy o charakterze i terapii zaburzeń osobowości w ujęciu poznawczo-behawioralnym. Redaktorzy opisują najważniejsze cele terapii oraz zagadnienia związane z utrzymaniem postępów w leczeniu, zakończeniem terapii i samoopieką klinicysty. Najnowsza wersja podręcznika zawiera omówienie kryteriów diagnostycznych według DSM-5, a także nowe rozdziały poświęcone mechanizmom neuronalnym, różnicom kulturowym, depresyjnemu zaburzeniu osobowości, zaburzeniom współwystępującym oraz postępowaniu w przypadku skomplikowanych przypadków klinicznych.Terapia poznawcza zaburzeń osobowości to lektura obowiązkowa dla psychologów klinicznych, psychiatrów i pracowników opieki społecznej stykających się z przypadkami zaburzeń osobowości oraz personelu pielęgniarskiego oddziałów psychiatrycznych. Książka należy do kanonu podręczników dotyczących terapii poznawczo-behawioralnej oraz zaburzeń osobowości, używanych na uniwersytetach."Redaktorzy książki zgromadzili międzynarodowy zespół specjalistów wskazujących, jak skutecznie rozwiązywać trudne przypadki kliniczne, przytaczających sugestywne przykłady i omawiających przydatne strategie. Wyjaśniają, jak radzić sobie z wyzwaniami i leczyć problemy tak często współistniejące z zaburzeniami osobowości. Podręcznik ten powinien się znaleźć na półce każdego klinicysty".Dr Donna M. SudakWydział Psychiatrii, Drexel University College of Medicine"To opracowanie przejdzie do klasyki gatunku. W pełni uaktualnione, przedstawia nowe konceptualizacje i techniki oraz wiele mądrych spostrzeżeń na temat relacji terapeutycznej i przeszkód utrudniających pacjentom zmianę".Dr Robert L. LeahyDyrektor Amerykańskiego Instytutu Terapii PoznawczejWydział Psychiatrii, Weill Cornell Medical College
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20570 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 507-512. Indeks.
Boon, Steele i van der Hart w przystępny sposób pokazują, jak radzić sobie z dysocjacją i traumatycznymi wspomnieniami.Niniejsza książka to usystematyzowany trening umiejętności dla osób cierpiących na zaburzenia dysocjacyjne będące skutkiem przebytej traumy. Autorzy nie tylko dokonują przeglądu zaburzeń i ich objawów, lecz także szczegółowo opisują praktyczne umiejętności, dzięki którym można nad nimi zapanować.Boon, Steele i van der Hart uczą, jak rozumieć i regulować emocje, kwestionować dysfunkcyjne myśli oraz radzić sobie z gniewem, strachem, wstydem i poczuciem winy. Ponadto książka zawiera przydatne strategie panowania nad wyzwalaczami emocji i radzenia sobie z pragnieniem samookaleczania, by krok po kroku zmierzać ku poprawie samopoczucia i relacji z innymi osobami.Zaburzenia dysocjacyjne po traumie to także znakomity poradnik dla terapeutów pracujących z pacjentami, którzy zmagają się ze wspomnianymi problemami. Prezentowane w książce porady można z powodzeniem wykorzystać zarówno w terapii grupowej, jak i indywidualnej. W przewodniku zamieszczonym na końcu książki znajduje się zarys wprowadzających i pożegnalnych sesji grupowych. Arkusze zadań domowych umieszczone na końcu każdego rozdziału ułatwiają pracę nad strategiami radzenia sobie z problemami."Przejrzyste wyjaśnienia, praktyczne umiejętności i zbiorowa mądrość trojga terapeutów z wieloletnim doświadczeniem w leczeniu pacjentów z zaburzeniami dysocjacyjnymi - oto Zaburzenia dysocjacyjne po traumie. Trening umiejętności. To podręcznik dla terapeutów, przewodnik dla trenerów grup oraz zbiór ćwiczeń dla pacjentów cierpiących na zaburzenia dysocjacyjne. W książce tej znajdą Państwo aktualne informacje na temat najlepszych praktyk klinicznych oraz najnowszych postępów terapii opartej na uważności i poznawczo-behawioralnych podejść do dysocjacji patologicznej".Frank W. Putnam, MD, profesor pediatrii i psychiatrii, University of Cincinnati College of MedicinTom zawiera:Rozumienie dysocjacji i zaburzeń związanych z traumąWstępne umiejętności pomagające radzić sobie z dysocjacjąPoprawa życia codziennegoRadzenie sobie z wyzwalaczami emocji i wspomnieniami związanymi z traumąRozumienie emocji i procesów poznawczychZaawansowane umiejętności radzenia sobie z problemamiPoprawa relacji z innymi osobamiPrzewodnik dla trenerów grup
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20446 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografie, netografie przy rozdziałach i na stronach 447-520. Indeks.
Nieocenione źródło wiedzy dla klinicystów i terapeutów zajmujących się terapią traumy.W rozszerzonym wydaniu przełomowego poradnika na temat leczenia traumy młodzieży i dorosłych zgodnego z klasyfikacją DSM-5* John N. Briere i Catherine Scott łączą różne metody leczenia ostrych i przewlekłych zaburzeń pourazowych: od terapii poznawczo-behawioralnych przez trening regulacji afektu i techniki uważności do strategii psychofarmakologicznych. Prezentują nie tylko wskazówki terapeutyczne i opisy przypadków, lecz także najnowsze wyniki badań naukowych oraz proponują konkretne rozwiązania farmakologiczne.Autorzy Podstaw terapii traumy... czerpią wiedzę z empirycznie potwierdzonych technik terapeutycznych i uwzględniają złożony charakter praktyki klinicznej.W nowym rozszerzonym wydaniu znalazły się:Ľ dane na temat urazowego uszkodzenia mózgu (traumatic brain injury - TBI), które komplikuje objawy pourazowe;Ľ rozdział poświęcony strategiom opartym na technikach uważności sprawdzonych doświadczalnie;Ľ opisy leczenia traumy na oddziałach oparzeniowych i ratunkowych;Ľ informacje o ostrych reakcjach stresowych i wczesnej interwencji;Ľ dylematy etyczne związane z praktycznym leczeniem traumy;Ľ dodatkowe materiały dotyczące stosowania środków psychoaktywnych przez kobiety w ciąży;Ľ opisy procedur zalecanych w przypadku ofiar napaści będących pod wpływem "pigułki gwałtu" lub dużej ilości alkoholu;Ľ wprowadzenie do zagadnienia paradoksu bólu i alternatywnego postrzegania bólu, cierpienia i unikania.Najlepsze omówienie terapii traumy, jakie znam. Łączy w sobie kliniczne wyrafinowanie, współczujące podejście i obiektywny pogląd na trendy panujące w badaniach - stworzono dzieło jedyne w swoim rodzaju. Polecę tę książkę wszystkim swoim studentom i współpracownikom.Constance Dalenberg, PhD, dyrektor Trauma Research Institute na Alliant International Universiry w San DiegoTom zawiera:TRAUMA, KONSEKWENCJE I OCENA KLINICZNAĽ Czym jest trauma?Ľ Skutki traumyĽ Diagnoza traumy i objawów pourazowychINTERWENCJE KLINICZNEĽ Podstawowe zagadnienia w terapii traumyĽ PsychoedukacjaĽ Zmniejszanie cierpienia i trening regulacji afektuĽ Interwencje poznawczeĽ Przetwarzanie emocjonalneĽ Poprawa poczucia tożsamości i funkcjonowania w związkach z innymiĽ Strategie uważnościowe w terapii traumyĽ Leczenie ostrych następstw traumyĽ Psychobiologia i psychofarmakologia traumyĽ Wstępny wywiad dotyczący traumy (Initial Trauma Review-3 - ITR-3)Ľ Protokół treningu oddechu opartego na uważności (Mindfulness-Based Breath Training - MBBT)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20719 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 253-254. Indeks.
Lektura dla każdego studenta i praktykującego terapeuty.
Książka jest oparta na półwieczu doświadczenia zawodowego Jamesa Bugentala w nauczaniu, konsultacjach i superwizji psychoterapeutów w Stanach Zjednoczonych Ameryki i zagranicą. Jest odzwierciedleniem dekad obserwacji podstawowych ludzkich uwarunkowań; wnosi znaczący, w pełni aktualny wkład do literatury, oferując istotną perspektywę dla każdego współcześnie praktykującego terapeuty.Dr Bugental utrzymuje, że to właśnie życie klienta, doświadczanie w danej chwili kształtuje zarówno zasadniczy, jak i rzeczywisty proces psychoterapii. Skupienie uwagi na tym wymiarze jest zatem skuteczniejsze niż poszukiwanie informacji, które tak często wysysa energię z partnerów w terapii.Jak klient czuje się w gabinecie? Jak klient wykorzystuje swoje osobiste zasoby, by osiągnąć cele, ze względu na które on lub ona rozpoczęli terapię? Co utrudnia pracę? Jak klient korzysta z terapeuty jako zasobu? Niniejsze pytania - zbyt często zaniedbywane w tradycyjnej terapii - trafiają w sedno doświadczenia klienta tu i teraz.Doświadczonym praktykom i zaawansowanym studentom książka ta ukazuje siłę psychoterapii i obiecuje, że podejście nastawione na doświadczanie doprowadzi do terapeutycznego zaangażowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19877 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony [376]-397.
"Psychologia pozytywna Alana Carra to znakomita, niezmiernie szczegółowa i obszerna synteza nowej gałęzi nauki. To modelowy przykład współczesnego podręcznika z odniesieniami do stron internetowych, przydatnymi przykładami testów oraz prowokującymi pytaniami na końcu każdego rozdziału. Ruch psychologii pozytywnej ma szczęście, że tak znakomity podręcznik pojawił się tak szybko od czasu jego powstania". Mihaly Csikszentmihalyi, Claremont Graduate Univesity
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52485 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.07.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O uczeniu się od pacjenta / Patrick Casement ; przekład Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Warszawa : Oficyna Ingenium, 2017. - 267 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 263-267.
Dla psychoanalityków, psychoterapeutów psychoanalitycznych i psychodynamicznych, pracowników socjalnych i innych profesjonalistów.
Niniejsza książka stanowi bogate źródło wiedzy dla psychoanalityków i terapeutów (zarówno początkujących, jak i doświadczonych w zawodzie), a także wielu innych specjalistów: lekarzy, pracowników socjalnych, doradców i wszystkich, którzy pragną lepiej poznać psychodynamikę relacji służącej pomaganiu.Kiedy poproszono mnie o napisanie słowa wstępnego, bardzo się ucieszyłem, ponieważ pamiętałem przedstawioną przez tego autora niezmiernie ciekawą i owocną prezentację materiału klinicznego, w której szczegółowo opisał przebieg wewnętrznej superwizji.Ta prezentacja (Rozdział 5) stała się zalążkiem niniejszej książki.Wewnętrzna superwizja to proces autorefleksji dokonywany w trakcie sesji terapeutycznej. Patrick Casement opisuje i demonstruje jej wartość oraz liczne zastosowania jako narzędzia monitorowania procesu terapeutycznego, rozpoznawania tego, jak pacjent postrzega terapeutę, przewidywania możliwych konsekwencji różnorodnych interwencji terapeutycznych, a także śledzenia ich konsekwencji. Następnie podaje przykłady wykorzystania wewnętrznej superwizji w trakcie analitycznego słuchania w celu wyjaśnienia szeregu zagadnień klinicznych i technicznych, lepszego ich zrozumienia i sprawniejszego radzenia sobie z nimi.Autor oferuje bogaty zbiór przykładów, w tym ciekawe przypadki kliniczne, z których każdy stanowi nieocenione źródło wiedzy nie tylko dla adeptów psychoterapii, lecz również dla wszystkich profesjonalistów pracujących psychodynamicznie z osobami potrzebującymi pomocy. Autor opisuje uczenie się na błędach, szczególnie własnych. Jeśli psychoanalityk popełni błąd, może go wychwycić w procesie autorefleksji i niemal zawsze może też dokonać zmiany.Wewnętrzna superwizja to swoisty kompas, który zawsze ułatwia wyznaczenie właściwego kierunku w spowitej mgłą sytuacji psychoanalitycznej. Byłem pod wrażeniem tego, jak autor stawia czoła własnym błędom i unikom. Aby dokonywać takiej autorefleksji potrzeba odważnie mierzyć się z własnymi porażkami, błędami i zaniedbaniami (niekiedy, co bardziej bolesne, nawet głupotą), być oddanym prawdzie, kierować się naukowym zaciekawieniem, okazywać szacunek pacjentowi i mieć dużo pokory, a jednocześnie zachować tyle pewności siebie i wytrwałości, by kontynuować pracę. I Patrick Casement to wszystko w sobie ma.Autor opisuje własną pracę z niezwykłą wręcz otwartością. Czytelnik zyskuje tym samym okazję, by przyjrzeć się pracy psychoanalityka lub terapeuty, który zmaga się ze sobą i z pacjentem, usiłuje zrozumieć i wykorzystać różnorodne komunikaty oraz emocjonalne wpływy, jakim podlega w procesie terapeutycznym.To zaszczyt czytać świadectwo autora, który opowiada, jak uczył się od swoich pacjentów, by doskonalić metody pracy z nimi. Nie zdawałem sobie sprawy, jak duży wpływ wywarła na mnie ta książka, dopóki nie uzmysłowiłem sobie, że - całkowicie nieświadomie - zacząłem stosować opisane tu metody we własnej pracy psychoanalitycznej.Nieżyjący już Wilfred Bion napisał kiedyś: "Nie mogę ci pomóc w sprawie jutrzejszej sesji. Tylko twój pacjent może to zrobić". Patrick Casement dowodzi, że to motto zawsze mu przyświeca w pracy.Dr Arthur Hyatt Williamspsychoanalityk, członek Królewskiego Kolegium Psychiatrów,dyrektor Londyńskiej Kliniki Psychoanalizy12 kwietnia 1984
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20271 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 243-247.
W drugim tomie poświęconym tematyce uczenia się od pacjenta Patrick Casement kontynuuje rozważania nad dynamiką relacji terapeutycznej, zwracając szczególną uwagę na dwa jej aspekty: przestrzeń analityczną i proces analityczny. Dowodzi, że terapeuci mogą pracować bardziej skutecznie, gdy monitorują przestrzeń i proces w poszukiwaniu potencjalnych zakłóceń. Podążanie za procesem analitycznym, zachowanie otwartości umysłu, doskonalenie wewnętrznej superwizji, śledzenie przejawów nieświadomej nadziei żywionej przez pacjenta i nieświadomych sposobów poszukiwania przez niego pomocy - to tylko niektóre z zaleceń autora dla profesjonalistów zajmujących się pomaganiem. Książka "O uczeniu się od pacjenta - ciąg dalszy", podobnie jak tom pierwszy, napisana jest przystępnym językiem, a rozważania teoretyczne autor ilustruje licznymi przykładami klinicznymi.Pisałem niniejszą książkę z myślą o tym samym kręgu czytelników, do którego adresowałem tom pierwszy. Mam nadzieję, że okaże się pomocna psychoanalitykom i psychoterapeutom psychoanalitycznym niezależnie od tego, czy sami nadal się uczą (jak większość z nas), czy również nauczają innych. Proponuję ją także przedstawicielom innych zawodów związanych z pomaganiem lub osobom zainteresowanym dynamiką interakcji międzyludzkich(fragm. Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20274 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 538-599.
Publikacja skierowana jest do odbiorców, którzy zainteresowani są różnymi kontekstami psychopatologii ujawnianej przez dorastającego człowieka.
Książka obejmuje tematykę szeroko rozumianej psychopatologii rozwojowej w okresie dorastania. W nowatorski sposób prezentuje obszerny wachlarz uwarunkowań i związków czynników psychospołecznych z zachowaniami ryzykownymi i problemowymi młodzieży, uwzględniając w tych relacjach pośredniczące działanie aktywności wolnoczasowej młodych ludzi, szczególne ich uczestnictwa w zajęciach dodatkowych i dowolnych. W teoretycznej części monografii autorka omawia specyfikę i najważniejsze konteksty rozwoju nastolatków, mechanizmy podejmowania przez nich zachowań ryzykownych oraz emocjonalne problemy, z jakimi się borykają. Część empiryczna książki prezentuje badania własne autorki.Publikacja skierowana jest do odbiorców, którzy zainteresowani są różnymi kontekstami psychopatologii ujawnianej przez dorastającego człowieka. Może stanowić materiał dydaktyczny dla studentów psychologii, socjologii czy pedagogiki, ale też być źródłem wiedzy dla specjalistów i praktyków: psychologów, pedagogów, psychoterapeutów, socjoterapeutów i innych pracowników oświaty oraz służby zdrowia, którzy pracują z młodzieżą. Jest skierowana również do rodziców, którzy chcą lepiej poznać swoje dorastające dzieci i pomóc im rozwijać się prawidłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 229-[236].
Ta książka jest zaproszeniem do wędrówki. Autor wprowadza Czytelnika w koncepcję narracyjnej terapii więzi i możliwości jej zastosowania w pracy z parą. Opis kolejnych etapów psychoterapii dr Szymon Chrząstowski wspiera zwięzłym studium pracy z parą. Obficie korzysta przy tym z tekstów kultury i dzieł sztuki, czyniąc lekturę fascynującą przygodą. Niech jednak nie zwiedzie Czytelnika lekkość tekstu. W tej przystępnej formie Autor mówi bowiem o rzeczach poważnych - o tym, jak można pomóc parom, które przeżywają kryzys w swoim związku. Terapia oparta na narracyjnej teorii więzi łączy istotne nurty myślenia psychoterapeutycznego: współczesną teorię przywiązania, teorię narracyjną, teorię traumy oraz teorię systemów. Pozwala zastosować je w systemowej pracy z pacjentami, parami, rodzinami oraz zespołami i organizacjami. U podstaw tej integracji leżą odkrycia neuronauki, które pokazują kluczową rolę zaufania i intymności w naszych bliskich relacjach oraz to, w jaki sposób brak obecności bliskiej osoby - chroniącej, wspierającej i przywracającej wiarę w siebie - sprawia, że doświadczane zagrożenie nie może zostać w pełni zintegrowane przez system nerwowy. Język narracyjnej teorii więzi pozwala na pełniejszy opis cierpienia, jakie przeżywamy w bliskich związkach w ciągu całego życia, wraz z jego międzypokoleniowym rozumieniem. Jednocześnie daje konkretne wskazówki do pracy terapeutycznej. Ze Słowa wstępnego prof. Arlene Vetere i prof. Rudiego Dallosa
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58546 (1 egz.)
Kaucja: 43,07 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21805, 21273 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Nie tylko schemat : praktyka systemowej terapii rodzin / Szymon Chrząstowski. - Wydanie drugie, (pierwsze wydanie w WN PWN). - Warszawa : PWN, 2022. - 445, [2] strony : ilustracja ; 21 cm.
Na stronie tytułowej i okładce: Wydanie nowe.
Bibliografia, netografia na stronach 407-429 i bibliografie przy większości rozdziałów. Indeks.
Nie tylko schemat. Praktyka systemowej terapii rodzin to poszerzone i uzupełnione wydanie książki, która swoją premierę miała w 2014 roku.Autor w bardzo przystępny sposób przybliża Czytelnikowi podstawy systemowego podejścia w psychoterapii par i rodzin oraz kolejne etapy procesu terapeutycznego: od wstępnego wywiadu, przez diagnozę i zawarcie kontraktu, po opis metod i technik terapeutycznych. Nowe wydanie zostało uzupełnione o rozdziały na temat emocji i przywiązania w systemowej terapii rodzin oraz nowych ścieżek w psychoterapii uprawianej w tym nurcie.Czytelnik znajdzie tu także informacje dotyczące skuteczności psychoterapii systemowej, dodatkowy tekst o prowadzeniu terapii rodzin online oraz poszerzony i zaktualizowany spis polecanych lektur. Psychoterapia jest dla mnie nie tylko drogą leczenia zaburzeń, lecz także pomocą parom, rodzinom i indywidualnym pacjentom/klientom w radzeniu sobie z trudnościami życiowymi, na które napotykają.Terapia systemowa uczy, jak można pokonywać te trudności razem (tak jak dobrze jest skakać przez fale w oceanie, trzymając się wspólnie za ręce). Myśląc tak o psychoterapii, nawiązuję do tzw. psychologii humanistycznej, a więc takich osób jak Abraham Maslow, Carl Rogers czy Erich Fromm, który w eseju Mieć czy być - pisał: "My, istoty ludzkie, wyposażeni jesteśmy w wewnętrzne, głęboko zakotwiczone pragnienie życia - dawania wyrazu naszym zdolnościom, aktywności, związkom z innymi ludźmi".Z tekstu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21985 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 315-354. Indeks.
Zaburzenie osobowości borderline ma bardzo różne oblicza, które określa się mianem obrazu klinicznego tego zaburzenia. Jednakowoż każda jego postać przykuwa uwagę i jest źródłem cierpienia młodego człowieka i jego najbliższych z powodu niestabilności relacji społecznych, labilności emocjonalnej, trudności w określeniu własnej tożsamości i różnych zaburzeń zachowania, w tym tendencji do samouszkodzeń i podejmowania zachowań samobójczych. (…) Mamy nadzieję, że lektura pozwoli na lepsze zrozumienie tych młodych ludzi, którzy cierpią psychicznie, ponieważ nieustająco i permanentnie obawiają się odrzucenia, wybuchają gwałtownym gniewem i nie potrafią go kontrolować w sytuacjach niewielkich frustracji, doświadczają skrajnie intensywnych wahań nastroju, samookaleczają się, wykazują skłonność do niebezpiecznych zachowań ryzykownych i mają problemy w utrzymaniu bardziej trwałych relacji interpersonalnych, których tak bardzo potrzebują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22273 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Książka
W koszyku
Wsparcie społeczne, stres i zdrowie / redakcja naukowa Helena Sęk i Roman Cieślak ; tłumacz Jacek Suchecki. - Wydanie I - 5 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - 246, [1] strona : rysunki, wykresy, tablice ; 21 cm.
(Nowe Tendencje w Psychologii ; t. 9)
Bibliografia na stronach 206-[242].
Podręcznik przeznaczony dla studentów psychologii i kierunków pedagogicznych, a także dla terapeutów i psychologów.
Tekst częściowo tłumaczony z języka angielskiego, niemieckiego.
Czy każda pomoc i w każdej sytuacji wspiera? Jakie są rodzaje, mechanizmy i formy wsparcia społecznego? Od czego zależy skuteczność udzielanej pomocy? Autorzy książki, analizując proces i mechanizmy wsparcia społecznego, próbują wyjaśnić, w jakich warunkach wsparcie społeczne sprzyja zdrowiu jednostki i czy ułatwia radzenie sobie ze stresem. Książka - napisana przez znanych zagranicznych i polskich badaczy tego zjawiska - ukazuje teoretyczne i metodologiczne podstawy poszukiwań badawczych i prezentuje najnowsze dane na temat skutecznych form udzielania wsparcia osobom potrzebującym, np. przeżywającym stres w pracy, borykającym się z chorobą nowotworową, niedokrwienną, ze śmiercią najbliższych, bezrobociem czy ofiarom klęsk żywiołowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58258 (1 egz.)
Kaucja: 35,77 zł
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: The anxiety and worry workbook : the cognitive behavioral solution.
Bibliografia, netografia na stronach 290-295. Indeks.
Dla psychoterapeutów i klinicystów prowadzących terapię zaburzeń lękowych.
Praktyczny podręcznik opracowany przez największe autorytety nurtu CBTZaburzenia lękowe należą do najbardziej powszechnych zaburzeń psychicznych - trwale uczucie niepokoju, zamartwianie się czy ataki paniki w istotny sposób ograniczają komfort życia. Niniejsza książka, napisana przez wybitnych specjalistów w dziedzinie terapii poznawczej, pomaga w zrozumieniu własnego lęku i stopniowej zmianie sposobu myślenia, a w konsekwencji w odzyskaniu dobrego samopoczucia i równowagi psychicznej. Pozycja ta, dzięki przystępnemu językowi i licznym, praktycznym poradom, sprawdzi się doskonale jako lektura samopomocowa. Będzie też stanowić świetne uzupełnienie biblioteczki psychoterapeutów i klinicystów -szczególnie prowadzących terapię zaburzeń lękowych oraz zainteresowanych nurtem CBT - dostarczając materiałów przydatnych do pracy z pacjentem.Ten praktyczny podręcznik stworzono, opierając się na wieloletnim doświadczeniu klinicznym. Zawarte w nim kwestionariusze, ćwiczenia i przykłady pomagają w skutecznym ograniczeniu lęku - w szczególności panicznego, społecznego i uogólnionego. Uczą, w jaki sposób rozpoznawać czynniki, które go uruchamiają; pokazują jak pozbyć się natrętnych myśli i oderwanych od rzeczywistości przekonań leżących u jego podstawy, pozwalają poczuć się bezpieczniej w stresujących okolicznościach i stawić czoła sytuacjom wywołującym panikę.?Kup ten nieoceniony podręcznik, gdy będziesz gotów rzucić wyzwanie lękowi i zrobić wszystko, by się z nim uporać. Clark i Beck to wybitni znawcy terapii poznawczej pozwalającej osiągnąć najwyższe na świecie wskaźniki skuteczności w leczeniu lęku. Masz teraz okazję skorzystać z porad wybitnych fachowców, dążąc do spokojniejszej, szczęśliwszej przyszłości".Dr Christine A. Padesky, współautorka książki Umyśl ponad nastrojemDavid A. Clark, doktor psychologii i profesor na Uniwersytecie w Nowym Brunszwiku w Kanadzie. Jest powszechnie uznanym autorytetem w dziedzinie terapii poznawczo-behawioralnej lęku i depresji oraz autorem licznych książek.Aaron T. Beck, twórca terapii poznawczej, badacz, pedagog i praktykujący psychiatra. Jest emerytowanym profesorem psychiatrii Wydziału Medycznego Uniwersytetu Pensylwanii oraz prezesem Instytutu Terapii Poznawczo-Behawioralnej Becka. Autor i współautor licznych publikacji - pięć z nich ukazało się nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19399 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: Polyvagal exercises for Safety and Connection.
Bibliografia na stronach 273-287. Indeks.
Kolejna książka o praktycznym zastosowaniu teorii poliwagalnejUniwersalność teorii poliwagalnej i możliwość jej zastosowania w terapii lęku, traumy, depresji oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu sprawiają, że cieszy się ona niesłabnącym zainteresowaniem psychologów, terapeutów i pedagogów. Deb Dana w spójny i klarowny sposób wyjaśnia zawiłości teorii Porgesa i przekłada ją na język praktyki terapeutycznej.Wychodząc od wyjaśnienia roli i zasad funkcjonowania autonomicznego układu nerwowego, autorka pokazuje, jak dzięki prostym ćwiczeniom, łączącym tezy teorii poliwagalnej z osobistym doświadczeniem terapeuty, stworzyć podwaliny do pracy z klientem. Włączając w proces kolejne ćwiczenia stymulujące (na przykład ćwiczenia oddechowe, wykorzystywanie wyobraźni i zasobów somatycznych, prowadzenie dziennika, ruch czy kontakt ze sztuką), uczy, jak utrwalać proces zmiany.Zaproponowane przez Deb Danę ćwiczenia pomogą klientowi zwrócić uwagę na pracę własnego autonomicznego układu nerwowego w czasie między sesjami, zainicjują zmiany szlaków autonomicznych i wzmocnią go w budowaniu bezpieczeństwa i satysfakcjonujących relacji z innymi.Dzięki tej książce:Ľ Zrozumiesz działanie autonomicznego układu nerwowego.Ľ Poznasz sposoby wyjaśniania i zgłębiania hierarchii reakcji autonomicznej, neurorecepcji i koregulacji.Ľ Otrzymasz zestaw ćwiczeń wspomagających i wzmacniających proces uczenia się między sesjami.Książka Deb Dany dostarcza psychoterapeutom wszystkiego, czego potrzebują, by pomóc klientom nauczyć się panowania nad powodującymi rozregulowanie reakcjami układu nerwowego nastawionymi na przetrwanie. Klienci mogą się dowiedzieć, jak korzystać z wielu dokładnych i praktycznych rozwiązań, zarówno w gabinecie, jak i poza nim, by odważnie i kompetentnie reagować na wyzwania codziennego życia i skutecznie stawiać im czoła.Linda Graham, MFT, autorka pracy Resilience: Powerful Practices for Bouncing Back from Disappointment, Difficulty, and Even DisasterZawartość tomuI. AUTONOMICZNY UKŁAD NERWOWY: WZORCE I SZLAKIĽ Hierarchia autonomicznaĽ NeurocepcjaĽ KoregulacjaII. PORUSZANIE SIĘ PO SZLAKACH AUTONOMICZNYCH: RAMA BASICĽ Bycie bliżej własnego autonomicznego układu nerwowegoĽ Angażowanie uwagi w odniesieniu do własnych stanów autonomicznychĽ Stwarzanie na nowo autonomicznego układu nerwowegoĽ Integrowanie nowych rytmów autonomicznychĽ Cementowanie więziDeb Dana jest psychoterapeutką, wykładowczynią, koordynatorką Konsorcjum Traumatic Stress Research w Instytucie Rinseya oraz współtwórczynią cyklu treningowego Rhythm of Regulation. Jej wykłady na temat wykorzystania teorii poliwagalnej w terapii osób, które przeżyły traumę, cieszą się dużym zainteresowaniem na całym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21731 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej