Zaburzenia emocjonalne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(29)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje fachowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje naukowe
(7)
Proza
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(39)
wypożyczone
(6)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(3)
W64 (Radzymińska 121)
(3)
W72 (Suwalska 11)
(2)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(21)
Autor
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(6)
Barlow David H. (1942- )
(3)
Ambroziak Konrad
(2)
Bentley Kate H
(2)
Boettcher Hannah T
(2)
Bullis Jacqueline R
(2)
Cassiello-Robbins Clair
(2)
Domurat Marcin
(2)
Ehrenreich-May Jill
(2)
Ellard Kristen K
(2)
Farchione Todd J. (1974- )
(2)
Genderen Hannie van
(2)
Gut-Orłowska Magdalena
(2)
Jacob Gitta
(2)
Kennedy Sarah M
(2)
Lowen Alexander (1910-2008)
(2)
Luboński Paweł
(2)
Murray Latin Heather
(2)
Popiel Agnieszka
(2)
Sauer-Zavala Shannon
(2)
Sherman Jamie A
(2)
Żabiński Dawid
(2)
Ahava Selja (1974- )
(1)
Arkowitz Hal (1941- )
(1)
Audrain Ashley (1982- )
(1)
Barlow David H
(1)
Bennett Shannon M
(1)
Bilek Emily L
(1)
Brytek-Matera Anna
(1)
Busz Anna
(1)
Bąk-Sosnowska Monika
(1)
Camus Albert (1913-1960)
(1)
Chęć Magdalena (psychologia)
(1)
Collins Bryn C
(1)
Corboy Tom (1957- )
(1)
Cori Jasmin Lee
(1)
Crane Rebekah
(1)
Czepczor-Bernat Kamila
(1)
Delahooke Mona
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hershfield Jon
(1)
Irzykowski Jarosław
(1)
Iwańska Katarzyna
(1)
Kacprzak Marta (tłumacz)
(1)
Kapera Marta
(1)
Karzewska Bożena
(1)
Małecki Jakub (1982- )
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Miller William R. (1947- )
(1)
Nowak Agnieszka (tłumacz)
(1)
Nowak Artur (prawnik)
(1)
Pinto Stefania S
(1)
Polanowska Justyna (1988- )
(1)
Praski Łukasz
(1)
Rollnick Stephen (1952- )
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Schulte-Markwort Michael (1956- )
(1)
Seebauer Laura
(1)
Seebauer Laura (1982- )
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Woydyłło Ewa (1939- )
(1)
Wróblewska Aleksandra (tłumacz)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(28)
Francja
(1)
Język
polski
(28)
francuski
(1)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(7)
Psycholodzy
(4)
Rodzice
(4)
Nauczyciele
(3)
14-17 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Młodzież
(2)
6-8 lat
(1)
Bibliotekarze
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura fińska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Zaburzenia emocjonalne
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1597)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Koty
(676)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Francja
(1)
Radziejów (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Powieść psychologiczna
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Powieść
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Thriller
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Literatura LGBT
(1)
Nagranie studyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(18)
Edukacja i pedagogika
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Są zdania, które dzielą czas na "przed" i "po".
Jednym z tych zdań jest : kobieta traci swojego męża. Bezradnie obserwuje, jak z każdym dniem traci go coraz bardziej, jak przeszłość i przyszłość zapadają się w nieznane - tak jak statki, które spadają za krawędź mapy, tam, gdzie żyją potwory morskie. Chce zapamiętać swojego męża, zanim całkowicie zniknie: kim był, jak się poruszał, jak zaraz po przebudzeniu siedział na niebieskiej kołdrze i oddychał.
Chce udowodnić, że kiedyś miała męża. Ale inne obrazy niespodziewanie wyłaniają się ponad pozostałymi: Kolumb całujący piasek Indii. Kolumb rysujący mapę, na której umieszcza góry, wyspy i porty. Kolumb krzyczący w burzy: "Indie były tam!". A kobieta myśli : można stanąć na piaszczystej plaży, narysować wyspę na mapie i nadać jej nazwę, a jednocześnie być poza kontynentem. Wciąż pamięta wszystko o swoim mężu i mówi: to było prawdziwe.
Powieść opisująca emocjonalne zagubienie, gdy mąż po dziesięciu latach małżeństwa nagle pewnego ranka ogłasza: "W rzeczywistości zawsze chciałem być kobietą". Empatyczna relacja o zakłopotaniu, zamieszaniu i trudnościach w zrozumieniu korekty płci i zmiany rzeczywistości, przeszłości i przyszłości. Równolegle do historii wyzwania pary dotyczącego zmiany tożsamości przebiega historia podróży Kolumba po świecie odkrywania nowych lądów. [Opis pochodzi ze strony swiatksiazki.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 fiń. (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia, netografia przy pracach. Indeks.
Dialog motywujący (DM) - efektywna metoda wspomagania zmian - narodził się w latach 80. XX w., a pierwsza edycja podręcznika dotyczącego teorii i praktyki tej metody autorstwa jej twórców Williama R. Millera i Stephena Rollnicka ukazała się w 1991 r. Wywodząc się z terapii osób z problemem alkoholowym, dialog motywujący zaczął być wykorzystywany w szeroko pojętym obszarze pomagania. Obecnie poza dziedziną terapii uzależnień (w tym behawioralnych, jak np. patologiczny hazard) DM jest również stosowany m.in. w pomocy społecznej, więziennictwie, pedagogice czy medycynie. W obszarze zdrowia psychicznego DM wykorzystywany jest w terapii zaburzeń lękowych, depresji, zespołu stresu pourazowego, myśli samobójczych, zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych, a także zaburzeń odżywiania. Warto dodać, że DM jest metodą o udowodnionej naukowo skuteczności. Książkę rozpoczyna rozdział poświęcony ogólnym zagadnieniom dialogu motywującego. W dalszych częściach wybitni specjaliści przedstawiają najbardziej aktualne sposoby zastosowania DM w konkretnych kontekstach klinicznych. Czytelnik znajdzie tu nie tylko uzasadnienie zastosowania DM w danym przypadku terapeutycznym, ale także opis możliwych trudności i środków zaradczych. Ponadto książka prezentuje wyniki badań, bogaty materiał kliniczny, w tym obszerne opisy sesji oraz przykłady, dzięki którym zarówno początkujący, jak i doświadczeni terapeuci mogą łatwiej zrozumieć, na czym polega duch dialogu motywującego, oraz jak należy stosować poszczególne metody pracy. Ważnym dopełnieniem książki jest rozdział wskazujący kierunki dalszego rozwoju DM w terapii problemów psychologicznych. Ta pięknie napisana książka mądrze mówi o tym, jak pomóc ludziom się zmieniać. Zawiera zajmujące opisy przypadków oraz bardzo przydatne praktyczne wskazówki. Będzie jednym z najważniejszych źródeł [wiedzy] dla osób, które pragną rozwijać swoją znajomość dialogu motywującego.Jesse H. Wright, MD, PhD, Director, University of Louisville Depression Center Po prostu najlepsza i najbardziej wszechstronna praca z tej dziedziny. Z prawdziwą przyjemnością czytałem ją i uczyłem się z niej. Uznani autorzy przedstawiają podstawy koncepcyjne, badania i zastosowania. Książka ta powinna znaleźć się na półce każdego klinicysty zainteresowanego dialogiem motywującym, a także studenta czy stażysty.Keith S. Dobson, PhD, Department of Psychology, University of Calgary, Kanada
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19478 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okładki: Matka. Córka. Anioł. Potwór?
Tytuł oryginału: The push.
Na stronie tytułowej i okładce: Prószyński i S-ka.
Zapisaną w naszych genach historię rodziny przekazujemy z pokolenia na pokolenie. Z matki na córkę Dobro i zło. Przyjmujemy dziedzictwo, nie mając wyboru, Nie od nas zależy, kim się staniemy. Czasem aniołami, A czasem potworami. Blythe Connor pragnie być dla swojej małej Violet czułą i troskliwą matką, jakiej sama nigdy nie miała. Ale w tym pierwszym, najbardziej intensywnym i wyczerpującym okresie macierzyństwa Blythe dochodzi do wniosku, że z jej córką jest coś nie tak - dziewczynka nie zachowuje się jak większość dzieci. A może to tylko wyobraźnia? Jej mąż, Fox, uważa, że na pewno przywidzenia. Im bardziej Fox lekceważy jej obawy, tym bardziej Blythe wątpi, czy jest przy zdrowych zmysłach, a my zaczynamy zadawać sobie pytanie, czy jej opowieść o swoim życiu jest prawdziwa. Dopiero gdy rodzi się Sam, Blythe odkrywa szczęście i bliskość z dzieckiem, o jakich zawsze marzyła. Wydaje się, że nawet Violet kocha młodszego braciszka. Kiedy jednak jedno zdarzenie w mgnieniu oka nieodwracalnie zmienia ich życie, Blythe musi się zmierzyć z okrutną prawdą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 kan. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 kan. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 kan. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 kan. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 kan. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicony protokół leczenia.
Osoby zmagające się z zaburzeniami emocjonalnymi odczuwają silne, niechciane, przytłaczające emocje, które uniemożliwiają im osiąganie ważnych celów życiowych i obniżają komfort życia. Negatywnie odbierają własne przeżycia, doświadczają dyskomfortu wywołanego przez powiązane z nimi doznaniafizyczne, są dla siebie bardzo surowe. Intensywnie odczuwają lęk, smutek, złość czy poczucie winy. W celu uniknięcia trudnych przeżyć podejmują działania, które chwilowo poprawiają samopoczucie, lecz na dłuższą metę prowadzą do nasilenia przykrych odczuć. Często cierpią też na zaburzenia współistniejące. Program terapeutyczny opisany w niniejszej książce jest przeznaczony dla osób dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi, takimi jak zaburzenie paniczne, fobia społeczna, zaburzenie lękowe uogólnione, zaburzenie stresowe pourazowe, zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne oraz depresja. Pomaga lepiej zrozumieć odczuwane emocje i rozpoznać działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających doświadczeń emocjonalnych. Uczy, że emocje - nawet te trudne i niewygodne - pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Cele programu terapeutycznego obejmują: lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych, dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie, podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastyczności poznawczej, wyeliminowanie emocjonalnego reagowania, oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji, zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji, reagowanie na emocje w konstruktywny sposób. Niniejszy poradnik - stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty - służy do powtarzania i utrwalania informacji uzyskanych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań wyznaczonych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla osób uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Uwzględniono w nim także wskazówki dotyczące zapobiegania nawrotom zaburzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22164 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicony protokół leczenia.
Bibliografia na stronach 221-227.
Program terapeutyczny skupia się na zestawie cech predysponujących do rozwoju zaburzeń emocjonalnych: temperamentalnej skłonności do częstego przeżywania silnych negatywnych emocji (neurotyzmie), negatywnym ocenianiu własnych przeżyć emocjonalnych oraz skłonności do unikania i tłumienia emocji, czyli stosowania nieadaptacyjnych strategii regulacji emocjonalnej. Kładzie duży nacisk na pracę z emocjami, co czyni go wyjątkowym wśród protokołów terapii poznawczo-behawioralnej. Autorzy, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z ośmiu modułów, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Terapia koncentruje się na rozwijaniu uważnej świadomości emocji, rewizji automatycznych ocen poznawczych, zmianie tendencji do działania pod wpływem emocji oraz stosowaniu procedury ekspozycji. Podręcznik zawiera również informacje na temat diagnozy funkcjonalnej i zastosowania niniejszego protokołu leczenia w psychoterapii grupowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22334 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 77-[78].
Socjoterapia coraz częściej pojawia się w formach pomocy psychologiczno-pedagogicznych dla dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zachowania. Dzięki tej formie terapii zwiększa się możliwość udzielenia pomocy jednostkom nieprzystosowanym społecznie, wzrastającym w rodzinach dysfunkcyjnych czy dzieciom sprawiającym trudności wychowawcze. Prezentowana publikacja stanowi pomoc dla pedagogów, psychologów, terapeutów, którzy w swojej codziennej pracy mierzą się z różnego rodzaju trudnościami przejawianymi przez dzieci. Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programem zajęć dla dzieci w młodszym wieku szkolnym. Zaprezentowany program socjoterapeutyczny z pewnością przyczyni się do wzbogacenia warsztatu pracy osób prowadzących oddziaływania socjoterapeutyczne, wychowawcze czy terapeutyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22014 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
L`e??tranger [Książka mówiona] / Alber Camus. - [Vincennes] Frémeaux & Associés, copyright 2002. - 3 dyski optyczne (CD-Audio) : digital, stereo ; 12 cm.
Literatura w języku francuskim.
Miejsce wydania wg strony internetowej dystrybutora.
Pełny tekst nagrany przez Alberta Camusa w 1954 roku.
Dostępna również w wersji drukowanej.
Najsłynniejsza obok "Dżumy" powieść Camusa, uznawana za jedno z najbardziej niepokojących dzieł literackich XX w. Bohater, przeciętny francuski urzędnik, wiedzie bezbarwne życie bez emocji. Nic nie robi nań wrażenia: ani związki międzyludzkie, ani śmierć matki w przytułku, ani wreszcie popełnienie zbrodni, gdy przypadkowo, bez namysłu, zabija człowieka. Oskarżony o morderstwo i skazany na śmierć, przyjmuje wyrok jakby go nie dotyczył.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.821-3 LF (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 538-599.
Publikacja skierowana jest do odbiorców, którzy zainteresowani są różnymi kontekstami psychopatologii ujawnianej przez dorastającego człowieka.
Książka obejmuje tematykę szeroko rozumianej psychopatologii rozwojowej w okresie dorastania. W nowatorski sposób prezentuje obszerny wachlarz uwarunkowań i związków czynników psychospołecznych z zachowaniami ryzykownymi i problemowymi młodzieży, uwzględniając w tych relacjach pośredniczące działanie aktywności wolnoczasowej młodych ludzi, szczególne ich uczestnictwa w zajęciach dodatkowych i dowolnych. W teoretycznej części monografii autorka omawia specyfikę i najważniejsze konteksty rozwoju nastolatków, mechanizmy podejmowania przez nich zachowań ryzykownych oraz emocjonalne problemy, z jakimi się borykają. Część empiryczna książki prezentuje badania własne autorki.Publikacja skierowana jest do odbiorców, którzy zainteresowani są różnymi kontekstami psychopatologii ujawnianej przez dorastającego człowieka. Może stanowić materiał dydaktyczny dla studentów psychologii, socjologii czy pedagogiki, ale też być źródłem wiedzy dla specjalistów i praktyków: psychologów, pedagogów, psychoterapeutów, socjoterapeutów i innych pracowników oświaty oraz służby zdrowia, którzy pracują z młodzieżą. Jest skierowana również do rodziców, którzy chcą lepiej poznać swoje dorastające dzieci i pomóc im rozwijać się prawidłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Emocje i Rozum)
Dodr. do wyd. z 2000 roku.
Indeks.
Na okł.: "Jak rozpoznać chłód emocjonalny, zrozumieć go i unikać w związku".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1621 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The emotionally absent mother : how to recognize and heal the invisible effects of childhood emotional neglect.
Jako dorosłe dziecko niedostępnej emocjonalnie matki możesz nie potrafić określić dokładnie, czego brakuje ci w życiu. Dzięki praktycznym ćwiczeniom zawartym w książce możesz uzdrowić swoje wewnętrzne niekochane dziecko i stać się silnym a jednocześnie czułym dorosłym - uwierz, że ta droga jest warta przebycia! Mamo, gdzie byłaś? Patrzyłaś, lecz mnie nie widziałaś. Twoje ciepło nigdy nie ogarnęło mojego dziewczęcego serca. Dlaczego się rozminęłyśmy, Mamo? Gdzie byłaś? Czy to przeze mnie? Czasami wypieramy z naszej świadomości ból i gniew, bojąc się skonfrontować z bolesną prawdą na temat niedostatków naszej matki, a przecież właśnie relacja z nią pozytywnie kształtuje lub deformuje nasze dorosłe życie. Być może masz problemy w relacjach z innymi ludźmi. Być może starasz się zaspokoić głód matczynej miłości i wciąż potrzebujesz troskliwej opieki z dzieciństwa. Być może masz problemy z poczuciem własnej wartości i wiarą w siebie, bo rzadko słyszałeś słowa "kocham cię, jesteś dla mnie kimś wyjątkowym, jestem przy tobie..."Psychoterapeutka Jasmin Lee Cori pomoże ci lepiej zrozumieć twoją matkę i wyleczyć ukryte rany niedostatecznego macierzyństwa. W swojej książce autorka podpowie ci m.in.: - czym jest "deficyt matki" i dlaczego twoja matka nie była w stanie dać ci w dzieciństwie miłości, - jak odnaleźć dziecko w sobie i wypełnić "matczyną lukę", - czym jest zaniedbanie i przemoc emocjonalna i jak sobie z nimi radzić w dorosłym życiu, - jak uzdrowić "pomatczyne" rany i zadbać o szczęśliwszą przyszłość dla siebie (i być może dla swoich dzieci). Jasmin Lee Cori jest licencjonowaną psychoterapeutką specjalizującą się w pracy z dorosłymi, którzy doświadczyli molestowania i zaniedbywania w dzieciństwie. Doświadczenie nabyte w trakcie praktyki klinicznej przeplata z wiedzą z dziedziny neuronauki. Wykładała psychologię w szkołach wyższych i szkołach dla profesjonalnych terapeutów. Jest autorką licznych artykułów i pięciu książek, w tym Healing From Trauma.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 14.04.2023)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20911 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak pokochać freaka / Rebekah Crane ; przekład Jarosław Irzykowski. - Wydanie I. - Łódź : Feeria Young, 2017. - 291, [4] strony ; 21 cm.
Tytuł oryginału: The odds of loving Grover Cleveland.
Na okładce: A ja przecież smak samotności znam aż za dobrze...
Zander ma 16 lat, maniakalnie wyrywa sobie włosy i marzy o tym, żeby wszyscy zostawili ją w spokoju. Najlepiej czuje się, będąc po prostu nigdzie, czyli wewnątrz swojej głowy. Rodzice jednak każą jej opuścić to bezpieczne miejsce i wyjechać na letni obóz dla zaburzonych nastolatków. Do którego - jej zdaniem - nie pasuje. Sądzi, że jej współobozowicze są totalnymi wariatami. I faktycznie, wszyscy mieszkańcy obozu dryfują gdzieś na granicy diagnozy i życiowej katastrofy. Współlokatorka Zander, Cassie, określa siebie jako maniakalno-depresyjną anorektyczkę z chorobą dwubiegunową. Grover Cleveland (zupełnie jak jeden z prezydentów USA), słodki, ale niestabilny emocjonalnie chłopak, w kółko mówi o swojej przyszłej schizofrenii. I jest jeszcze Bek, uroczy, ale patologiczny kłamca. Z czasem, mimo wszystko, między terapią grupową a zakazanymi nocnymi wypadami zaczynają się tworzyć niezwykłe przyjaźnie. W palącym słońcu stanu Michigan Zander i trójka nastolatków ujawnia przed sobą swoje dramatyczne tajemnice. Zander czuje niezwykły pociąg do Grovera i nawet zaczyna się zastanawiać, czy ewentualnie, kiedyś, być może mogłaby być szczęśliwa. Ale najpierw musi porzucić nadzieję na to, że kiedykolwiek uda jej się poskładać rozsypane kawałeczki samej siebie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 160-195.
Książka zawiera wybrane modele kliniczne oraz teorie psychologiczne dotyczące powstawania, utrzymywania i leczenia nadmiernej masy ciała. Prezentuje najnowsze wyniki badań uwzględniające aspekt emocjonalny, behawioralny i percepcyjny otyłości. Pozwala lepiej zrozumieć relacje zachodzące między doświadczaniem emocji, ich regulacją a zachowaniami żywieniowymi i obrazem ciała. Obejmuje wyniki badań własnych w zakresie ewaluacji autorskiej interwencji psychologicznej bazującej na teorii związanej z terapią ukierunkowaną na schematy emocjonalne versus opartej na zbiorze technik powiązanych z regulacją emocji i stresu. Opisuje wybrane modele pracy z pacjentami z nadmierną masą ciała.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20438 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 357-358. Indeks.
Autorzy książek poświęconych trudnym zachowaniom u dzieci zbyt często opierają się na uniwersalnym podejściu, nie uwzględniając stanu autonomicznego - połączenia między mózgiem a ciałem. Nie biorą też pod uwagę indywidualnych różnic oraz typowych dla danej osoby mocnych i słabych stron. Ponadto większość ludzi analizujących trudne zachowania nie bada ich w kontekście rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka. W rezultacie wiele opracowanych programów postępowania nie przynosi oczekiwanych skutków, ponieważ brakuje tam spójnego uzasadnienia albo myśli przewodniej.Celem niniejszej książki jest ukazanie nowego kontekstu służącego zrozumieniu trudności behawioralnych oraz przedstawienie planu umożliwiającego podejmowanie decyzji uwzględniających zarówno mózg, jak i ciało dziecka. Choć w ciągu ostatnich 30 lat zaobserwowaliśmy gwałtowny postęp w zakresie badań dotyczących mózgu, to jednak zaczynamy dopiero przekładać zdobytą wiedzę na praktyczne zastosowanie. Z doświadczenia autorki tej publikacji wynika, że prace doktora Stephena Porgesa, neuronaukowca, dotyczące teorii poliwagalnej, a zwłaszcza jego koncepcja neuropostrzegania, stanowią najlepszy, nowy sposób spojrzenia na dzieci z trudnościami w zachowaniu oraz ich rodziców, a także ich wspierania.Nota o autorce:Doktor Mona Delahooke to licencjonowana psycholożka kliniczna z ponad 30-letnim doświadczeniem w opiece nad dziećmi i ich rodzinami. Jest starszym członkiem wy­działu Profectum Foundation, organizacji zajmującej się wspieraniem rodzin oraz ich neuroróżnorodnych dzieci, a także nastolatków i dorosłych. Jako trenerka udziela się również w Department of Mental Health w Los Angeles.Cieszy się najwyższym uznaniem wśród specjalistów z dziedziny ochrony zdrowia psychicznego niemowląt i małych dzieci w Kalifornii, gdzie jest mentorką praktyki refleksyjnej. Często wygłasza wykłady, a także prowadzi szkolenia oraz konsultacje dla rodziców, organizacji, szkół i placówek publicznych. W swojej aktywności zawo­dowej skupia się na promowaniu opartych na relacjach i współczuciu interwencji neurorozwojowych, podejmowanych z myślą o dzieciach z różnicami rozwojowymi, behawioralnymi, emocjonalnymi oraz ujawniającymi się w uczeniu.Jest autorką publikacji Social and emotional development in early intervention: A skills guide for working with children.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21564 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicony protokół leczenia.
Tytuł oryginału: Unified protocol for transdiagnostic treatment of emotional disorders in children : workbook. Na okładce: Ujednolicony protokół leczenia.
Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 7-13 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga dzieciom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje - nawet te trudne i niewygodne - pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych - lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicony protokół leczenia.
Nastolatki, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 13–18 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga nastolatkom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje – nawet te trudne i niewygodne – pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Niniejszy poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla nastolatków uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Cele programu terapeutycznego obejmują: • lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych; • dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie; • podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastycznego myślenia; • wyeliminowanie emocjonalnego reagowania; • oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji; • zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji; • reagowanie na emocje w konstruktywny sposób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22328 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz dziećmi i nastolatkami z zaburzeniami zachowania i trudnościami emocjonalnymi.
"Tymon i emocje" to kolejna część serii historyjek społecznych służących do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z dziećmi i nastolatkami z zaburzeniami zachowania i trudnościami emocjonalnymi. Tym razem opowiadania dotyczą przeżywania przez Tymona emocji, które mają wpływ na jego zachowanie. Przedstawiają trudne do opisania uczucia, z którymi poradzenie sobie wymaga różnych umiejętności. Do emocji tych należą: złość, strach, wstyd, odraza i smutek, które podzielone zostały na kategorie związane z konkretnymi sytuacjami. Podobnie jak w poprzednich częściach czytelnik odpowiada na pytania dotyczące zrozumienia historyjki, jak i samej sytuacji. Zadaniem osoby pracującej z tekstem jest również rozpoznanie emocji bohatera, zidentyfikowanie ich przyczyn, a także znalezienie adekwatnych i akceptowalnych społecznie sposobów radzenia sobie z nimi. Czytelnik może także określić, w jaki sposób dane emocje są wyrażane, zarówno przez mimikę i gesty, jak i odczucia w jego ciele.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz dziećmi i nastolatkami z zaburzeniami zachowania i trudnościami emocjonalnymi.
"Tymon i emocje" to kolejna część serii historyjek społecznych służących do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z dziećmi i nastolatkami z zaburzeniami zachowania i trudnościami emocjonalnymi. Tym razem opowiadania dotyczą przeżywania przez Tymona emocji, które mają wpływ na jego zachowanie. Przedstawiają trudne do opisania uczucia, z którymi poradzenie sobie wymaga różnych umiejętności. Do emocji tych należą: złość, strach, wstyd, odraza i smutek, które podzielone zostały na kategorie związane z konkretnymi sytuacjami. Podobnie jak w poprzednich częściach czytelnik odpowiada na pytania dotyczące zrozumienia historyjki, jak i samej sytuacji. Zadaniem osoby pracującej z tekstem jest również rozpoznanie emocji bohatera, zidentyfikowanie ich przyczyn, a także znalezienie adekwatnych i akceptowalnych społecznie sposobów radzenia sobie z nimi. Czytelnik może także określić, w jaki sposób dane emocje są wyrażane, zarówno przez mimikę i gesty, jak i odczucia w jego ciele.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21142 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: The mindfulness workbook for OCD.
Bibliografia na stronach 235-237.
Dla terapeutów i osób cierpiących na zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne.
Wyjątkowy poradnik zarówno dla terapeutów, jak i osób cierpiących na zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne (OCD).Osoby ciepiące na zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne mogą odczuwać irracjonalny lęk przed zarazkami lub obsesyjnie sprawdzać niektóre rzeczy, mogą nawet się czuć uwięzione przez własne natrętne myśli. Znalezienie skutecznej pomocy może być dużym wyzwaniem, zwłaszcza gdy dotychczasowe metody terapeutyczne i leki okazały się nieskuteczne.>br> Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne. Poradnik z ćwiczeniami opartymi na uważności i terapii poznawczo-behawioralnej, łącząc praktykę uważności z terapią poznawczo-behawioralną (CBT), oferuje praktyczne i przystępne narzędzia pozwalające kontrolować niechciane myśli i kompulsywne zachowania wynikające z OCD.Znajdują się tu rozdziały poświęcone wielu popularnym odmianom OCD, umożliwiające czytelnikom rozpoznanie objawów, a także przykłady i pomysły ułatwiające terapeutom niesienie pomocy pacjentom. Forma zeszytu ćwiczeń pozwala czytelnikowi uważnie przyjrzeć się temu, w jaki sposób OCD zyskało nad nim władzę, i pokazuje konkretne ćwiczenia pomagające odzyskać życie i tożsamość wolne od zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych."Wspaniała i świetnie napisana książka, pełna barwnych i pomocnych przykładów. Będzie stanowić znaczne wsparcie dla osób cierpiących na OCD i podobne choroby. Przekazuje bardzo użyteczne i praktyczne narzędzia radzenia sobie z objawami OCD. To niezwykle ważna praca, która ogromnie pomoże pacjentom" - Michael A. Jenike, doktor medycyny, profesor psychiatrii w Harvard Medical School.Jon Hershfield jest psychoterapeutą specjalizującym się w leczeniu zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych i powiązanych z nimi zaburzeń przy zastosowaniu terapii poznawczo-behawioralnej opartej na uważności (MBCBT). Jest również wicedyrektorem programu leczenia dzieci cierpiących na OCD, UCLA Child OCD Intensive Outpatient Program w szpitalu neuropsychiatrycznym Resnick Neuropsychiatric Hospital.Tom Corboy jest dyrektorem wykonawczym OCD Center for Los Angeles, założonego przez niego w 1999 roku. Jest licencjonowanym psychoterapeutą specjalizującym się w leczeniu zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych i powiązanych z nimi zaburzeń lękowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Poradnik oparty na terapii schematów.
Bibliografia na stronie 187. Indeks.
Doskonała lektura dla każdego, kto chciałby zrozumieć, skąd się biorą nasze wzorce emocji, myśli i zachowań, a także metody ich zmiany.Arnoud Arntzprofesor psychologii klinicznej, Uniwersytet AmsterdamskiCzy jesteś osobą szczególnie krytyczną wobec siebie? A może bardzo surową i wymagającą w stosunku do najbliższych? Nie potrafisz samodzielnie podejmować decyzji, czujesz się osamotniony i trudno ci mówić o swoich potrzebach? A może wprost przeciwnie - jesteś zbyt pewny siebie, nadmiernie kontrolujesz otoczenie i za wszelką cenę chcesz być w centrum uwagi?Kształtują nas nasze doświadczenia, zwłaszcza te z dzieciństwa. Czasem niesiemy z sobą przez życie przyjemne wspomnienia, a czasem bagaż przykrych i bolesnych przeżyć, które nas przytłaczają. Wówczas zamiast cieszyć się chwilą obecną, wpadamy w emocjonalne pułapki i nieświadomie sięgamy po utarte strategie działania, które kiedyś nas chroniły, a teraz zamykają w zaklętym kręgu cierpienia i braku satysfakcji z życia.Dzięki tej książce wyzwolisz się spod zgubnego wpływu swoich doświadczeń - zrozumiesz i przezwyciężysz negatywne wzorce myślenia oraz powiązane z nimi emocje i zachowania. Poradnik, oparty na zasadach terapii schematów - podejścia o udowodnionej wysokiej skuteczności - jest źródłem praktycznej wiedzy i narzędzi, które pomogą ci:Ľ odkryć, jak niezaspokojone potrzeby z dzieciństwa wpływają na twoje obecne życie,Ľ zidentyfikować odruchowe strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach,Ľ wypracować zdrowe sposoby dbania o siebie i zaspokajania swoich potrzeb,Ľ rozwinąć umiejętności potrzebne, by odpowiednio reagować na wyzwania i problemy emocjonalne.Przedstawione w książce techniki i przykłady pomogą ci przerwać autodestrukcyjne błędne koła i utorują drogę do szczęśliwszego życia.Stań się Zdrowym Dorosłym, który potrafi odpowiednio zadbać o siebie i swoje potrzeby!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20040 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 5. (dostępność ok. 30.06.2022)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22305 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej