Kowalik Stanisław (1947- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Kowalik Stanisław (1947- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Psychologowie
(1)
Studenci
(1)
Temat
Chorzy
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Postawy
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia Wobec Współczesności : pomoc psychologiczna)
Bibliogr. s. 287-307. Indeksy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50570, 49453 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6034 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [372]-401. Indeksy.
Pierwszy od dwudziestu lat, nowoczesny podręcznik obejmujący całościowo problematykę psychologii kształcenia, zagadnienia z zakresu psychologii rozwoju dzieci i młodzieży dobrane pod kątem potrzeb nauczycieli kształcących w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach średnich różnego typupropozycje działań i zastosowań wiedzy psychologicznej w praktyce edukacyjnej, odniesienia do polskiego systemu edukacji, elementy ułatwiające przyswojenie wiedzy: schematy, wykresy, ramki, wyróżnienia definicji i najważniejszych pojęć. Podręcznik przeznaczony dla: studentów pedagogiki i kierunków nauczycielskich, studentów innych kierunków, którzy starają się o uzyskanie uprawnień pedagogicznych nauczycieli, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę, pedagogów i psychologów szkolnych, wychowawców.
Rozdział 1 * Psychologia w szkole. Zarys problematyki (Stanisław Kowalik) * 1.1. Rozwój psychologii szkolnej * 1.2. Zastosowania wiedzy psychologicznej w szkole * 1.3. Użytkownicy wiedzy psychologicznej w szkole * 1.4. Podsumowanie * Rozdział 2 * Problemy uczniów i ich rozwiązywanie przez nauczycieli * [Stanisław Kowalik) * 2.1. Wprowadzenie * 2.2. Wiedza jako regulator profesjonalnych działań nauczycieli * 2.3. Problemy uczniów i ich klasyfikacje * 2.4. Rozwiązywanie problemów uczniowskich przez nauczycieli * 2.5. Optymalizacja pomocy udzielanej uczniom z trudnościami edukacyjnymi i wychowawczymi * 2.6. Charakterystyka funkcjonalnego rozwiązywania problemów uczniowskich * 2.7. Podsumowanie * Załącznik A. Pomiar poczucia jakości życia uczniów * Rozdział 3 * Skuteczne uczenie się w szkole (Joanna Urbańska, Mariusz Urbański) * 3.1. Wprowadzenie * 3.2. Uwarunkowania skutecznego uczenia się * 3.3. Konteksty uczenia się: lekcja * 3.4. Uwarunkowania uczenia się i obszary wpływu nauczyciela * 3.4.1. Uwarunkowania organizacyjne * 3.4.2. Uwarunkowania motywacyjne * 3.4.3. Uwarunkowania emocjonalne * 3.4.4. Uwarunkowania komunikacyjne * 3.5. Podsumowanie * Załącznik B. Jak doskonalić własne kompetencje dydaktyczne? * Rozdział 4 * Trudności wychowawcze i ich rozwiązywanie w szkole * (Dariusz Rosiński) * 4.1. Wprowadzenie * 4.2. Uczeń z trudnościami wychowawczymi * 4.3. Trudności wychowawcze, problemy wychowawcze, zaburzenia zachowania a zaburzenia socjalizacji * 4.4. Zaburzenia procesu socjalizacji i ich klasyfikacje * 4.5. Wrażliwość nauczyciela na problemy wychowawcze uczniów * 4.6. Interwencja nauczyciela w środowisku ucznia * 4.7. Podsumowanie * Załącznik C. Skala Zaburzeń Socjalizacji * Rozdział 5 * Adaptacja uczniów do warunków szkoły (Maciej Wilski) * 5.1. Wprowadzenie - omówienie przypadku trudności adaptacyjnych * 5.2. Charakterystyka procesu przystosowania oraz jego rodzaje * 5.2.1. Pojęcie przystosowania * 5.2.2. Adaptacja społeczna * 5.2.3. Adaptacja zadaniowa * 5.2.4. Adaptacja organizacyjna * 5.3. Szkoła jako generator trudnych sytuacji dla ucznia * 5.3.1. Relacja uczeń - inni uczniowie * 5.3.2. Relacja uczeń - nauczyciel * 5.3.3. Relacja uczeń - szkoła jako organizacja * 5.4. Potencjał adaptacyjny dziecka * 5.4.1. Zasoby biologiczne * 5.4.2. Zasoby psychologiczne * 5.4.3. Zasoby społeczne * 5.5. Psychologiczne mechanizmy adaptacyjne - radzenie sobie ze stresem * 5.6. Rola nauczyciela we wspieraniu adaptacji ucznia * 5.7. Podsumowanie * Załącznik D. Rozmowa z uczniem jako forma pomocy psychologicznej * Rozdział 6 * Ocena osiągnięć edukacyjnych uczniów (Remigiusz Koc) * 6.1. Wprowadzenie - Ocena uczniów jako antidotum na wszystkie problemy w pracy nauczyciela - przykład niewłaściwej oceny osiągnięć szkolnych * 6.2. Rodzaje i funkcje oceny osiągnięć ucznia * 6.3. Percepcja i ocena własnych oraz cudzych osiągnięć * 6.4. Źródła błędów i rozbieżności w ocenie osiągnięć ucznia * 6.5. Wybrane metody zwiększenia trafności oceny osiągnięć ucznia przez nauczyciela * 6.6. Pożądane i niekorzystne konsekwencje oceny osiągnięć ucznia * 6.7. Główne zasady skutecznej oceny ucznia - zamiast podsumowania * Załącznik E. Alternatywne narzędzia pomiaru osiągnięć szkolnych - metoda portfolio * Rozdział 7 * Konflikty w środowisku szkolnym (Remigiusz Koc) * 7.1. Wprowadzenie * 7.2. Konflikt w szkole - szansa czy zagrożenie? * 7.3. Źródła konfliktów w środowisku szkolnym i główne style reakcji na konflikt * 7.4. Dynamika sytuacji konfliktowej i wyznaczniki eskalacji konfliktu * 7.5. Sposoby kierowania konfliktem na terenie szkoły * 7.6. Sztuka prowadzenia negocjacji w środowisku szkolnym * 7.7. Główne etapy negocjacji i czynniki wpływające na ich przebieg * 7.8. Mediacje - optymalna metoda kierowania konfliktem w środowisku szkolnym * 7.9. Co praktycznego wynika z rozważań nad konfliktami - podsumowanie * Załącznik F. Rozpoznanie sytuacji konfliktowych w środowisku szkolnym * Rozdział 8 * Współpraca szkoły z rodzicami ucznia (Magdalena Miotk-Mrozowska) * 8.1. Wprowadzenie * 8.2. Rozwiązania dotyczące relacji szkoła-rodzice w Polsce i na świecie * 8.3. Relacja interpersonalna nauczyciel-rodzice * 8.4. Wzajemne postawy rodziców i nauczycieli * 8.5. Komunikacja pomiędzy nauczycielem i rodzicem * 8.6. Wyznaczniki interakcji nauczyciel-rodzice * 8.7. Rola nauczyciela w usprawnieniu kontaktów szkoły z rodzicami * Załącznik G. Pięć przykazań wywierania skutecznego wpływu interpersonalnego * Rozdział 9 * Nowoczesne technologie informacyjne i komunikacyjne w procesie edukacji (Magdalena Miotk-Mrozowska) * 9.1. Wprowadzenie * 9.2. Nowe technologie w procesie edukacji * 9.3. Pojęcie kapitału społecznego * 9.4. Wykorzystywanie nowych technologii w procesie edukacji - rola nauczyciela * 9.4.1. Pomnażanie kapitału społecznego przez zwiększanie dostępu do nowych technologii w edukacji * 9.4.2. Rozpowszechnianie i promowanie wiedzy na temat sposobów wykorzystywania nowych technologii wśród uczestników procesu edukacji * 9.4.3. Kształtowanie jakości użytkowania nowych technologii w edukacji * 9.4.4. Działania ukierunkowane na budowanie struktur społecznych bazujących na zaufaniu na każdym szczeblu procesu edukacji * 9.5. Podsumowanie * Załącznik H. Zastosowania nowych technologii w pracy nauczyciela * Rozdział 10 * Integracja uczniów niepełnosprawnych z uczniami pełnosprawnymi * (Stanisław Kowalik) * 10.1. Wprowadzenie * 10.2. Zalety i wady integracji w szkole * 10.3. Rodzaje integracji szkolnej * 10.4. Integrująca kultura edukacyjna * 10.5. Działalność psychologiczna w doskonaleniu integracji edukacyjnej * 10.6. Podsumowanie * Załącznik I. Ocena wyuczalności dziecka niepełnosprawnego * Rozdział 11 * Promocja szkoły i jej współpraca ze środowiskiem lokalnym * (Remigiusz Koc) * 11.1. Wprowadzenie * 11.2. Szkoła nowo powstała i szkoła z tradycjami w społeczności lokalnej * 11.3. Atrakcyjność szkoły dla przyszłych uczniów i ich rodziców * 11.4. Szkoła jako organizacja ucząca się * 11.5. Otoczenie szkoły * 11.6. Relacje szkoły z otoczeniem - analiza z perspektywy koncepcji ekosystemu społecznego * 11.7. Kształtowanie wizerunku i promocja szkoły w środowisku lokalnym * 11.7.1 Wizerunek jako przedmiot oddziaływań PR * 11.7.2. Proces tworzenia wizerunku szkoły * 11.7.3. Techniki i narzędzia kształtowania wizerunku szkoły * 11.7.3.1. Media relations - sztuka współpracy szkoły z mediami * 11.7.3.2. Działalność pozaedukacyjna jako istotny element "poszerzenia" wizerunku szkoły w środowisku lokalnym oraz budowania relacji z otoczeniem * 11.7.3.3. Lobbing - niezbędne narzędzie PR służące budowaniu pozycji szkoły w środowisku lokalnym * 11.7.3.4. Kompleksowe planowanie PR szkoły * 11.7.4. Wizerunek szkoły w sytuacjach kryzysowych * 11.7.5. Współpraca z rodzicami jako narzędzie budowania trwałej relacji szkoły z otoczeniem * 11.8. Podsumowanie * Załącznik J. Grupy fokusowe jako sposób diagnozy wizerunku szkoły oraz relacji z otoczeniem * Rozdział 1 2 * Osobowość i specyficzne problemy psychologiczne nauczycieli * (Maciej Wilski) * 12.1. Wprowadzenie - trudności nauczyciela w realizacji zadań * dydaktyczno-wychowawczych * 12.2. Osobowość i kompetencje nauczyciela * 12.2.1. Osobowość reaktywna * 12.2.2. Osobowość dryfująca * 12.2.3. Osobowość rozwojowa * 12.3. Aspekt ideologiczny rozwoju osobowości nauczyciela - etyka i prestiż zawodu * 12.4. Aspekt instytucjonalny rozwoju osobowości nauczyciela - środowisko zewnętrzne * 12.4.1. Sztywność roli * 12.4.2. Decyzyjność jednostki * 12.4.3. Wsparcie społeczne * 12.5. Aspekt indywidualny rozwoju osobowości nauczyciela - problemy psychologiczne i wypalenie zawodowe * 12.5.1. Problemy psychologiczne * 12.5.2. Wypalenie zawodowe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 37 (1 egz.)
Kaucja: 45,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15758 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rehabilitacja upośledzonych umysłowo / Stanisław Kowalik. - Warszawa : Państ. Wydaw. Naukowe, 1981. - 230, [2] s. : rys., wykr. ; 20 cm.
Bibliogr. s. 216-227.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11896 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stosowana psychologia rehabilitacji / Stanisław Kowalik. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2018. - 428, [3] strony : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
(Wykłady z Psychologii ; t. 17)
Bibliografia na stronach 362-400. Indeksy.
Stosowaną psychologię rehabilitacji wyróżnia autorskie ujęcie problematyki. Decydują o tym trzy cechy książki.Po pierwsze, przedstawiona w niej wiedza psychologiczna, odnosząca się do osób niepełnosprawnych i ich rehabilitacji, skonfrontowana została z doświadczeniami praktycznymi autora książki. Wyniki tej konfrontacji spowodowały, że niektóre z powszechnie przyjmowanych zasad działania psychologów w obszarze rehabilitacji osób z zaburzeniami psychicznymi, urazami mózgu, przewlekłymi chorobami somatycznymi, widocznymi uszkodzeniami ciała są przez Stanisława Kowalika kontestowane.Po drugie, w książce przedstawiono wiele propozycji innego odczytania problemów doświadczanych przez osoby niepełnosprawne i pomocy psychologicznej w ich rozwiązywaniu. Przy czym autorowi nie chodziło o negowanie już istniejących praktyk rehabilitacyjnych, instytucjonalnie uznawanych za poprawne. Bardziej zależało mu na ukazaniu alternatywnych form pracy z osobami niepełnosprawnymi.Po trzecie, wiele z omówionych w książce propozycji pracy psychologa rehabilitacji nawiązuje do tradycji, gdy tworzony był ten dział psychologii stosowanej. Można ją określić jako okres zrównoważonego regulowania praktyki rehabilitacyjnej przez wiedzę naukową i ideały humanistyczne. Natomiast w obserwowanej obecnie sytuacji stopniowej dehumanizacji rehabilitacji, warto ciągle przypominać o tych ideałach, szczególnie gdy pracujemy z osobami niepełnosprawnymi.Stanisław Kowalik (ur. 1947) - profesor dr hab., pracuje w Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu i na SWPS Uniwersytecie Humanistycznospołecznym (II Wydział Psychologii we Wrocławiu). Ukończył studia psychologiczne i socjologiczne na Wydziale Nauk Społecznych UAM w Poznaniu, a następnie pracował w różnych instytucjach i organizacjach zajmujących się rehabilitacją osób niepełnosprawnych. Jednocześnie prowadził badania naukowe i zajęcia dydaktyczne w Instytucie Psychologii UAM w Poznaniu, Instytucie Pedagogiki UMK w Toruniu, Instytucie Psychologii UKW w Bydgoszczy. Poza psychologią rehabilitacji zajmował się stosowaną psychologią społeczną. Opublikował około 250 artykułów oraz 6 książek, w tym: Uśpione społeczeństwo. Szkice z psychologii globalizacji (2015), Mentalne wspomaganie niepełnosprawnych sportowców (2013, współautor Ryszard Botwina) oraz Psychologia rehabilitacji (2007).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19701 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Jest to praca naukowa pod redakcją profesorów Heleny Sęk i Stanisława Kowalika. Zawiera następujące artykuły kadry naukowej UAM w Poznaniu:Stanisław Kowalik: Rozwiązywanie problemów społecznych w zbiorowościach zorganizowanych i spontanicznych;Anna Brzezińska: Edukacja wobec wyzwań społeczności lokalnych;Wojciech Poznaniak: O niektórych przyczynach i mechanizmach bierności społecznej;Michał Stasiakiewicz: Człowiek w świetle reklamy. Źródła psychologicznych zagrożeń;Aleksander Hauziński: Determinanty percepcji przestępczości w środowisku wielkomiejskim;Teresa Chirkowska-Smolak: Interwencja psychologiczna wśród bezrobotnych;Helena Sęk: Teoria wpływu społecznego a promocja zdrowia: problemy i dylematy;Małgorzata Adamczak, Dariusz Godlewski, Małgorzata Stawicka, Joanna Szklarska, Zbigniew Woźniak: Wiedza o nowotworach wśród uczniów szkół ponadpodstawowych;Jolanta Szynkarczuk: Interwencja kryzysowa i pomoc społeczna;Stanisława Kowalik, Marzenna Zakrzewska: Psychospołeczne uwarunkowania ustosunkowania się ludzi do transplantacji narządów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej