Terapia rodzinna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(37)
Forma i typ
Książki
(37)
Publikacje naukowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(34)
wypożyczone
(6)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(34)
Autor
Pikiel Sylwia
(4)
Barbaro Bogdan (1949- )
(2)
Dyjakon Dorota
(2)
Freeman Jennifer Beth (1970- )
(2)
Garcia Abbe Marrs
(2)
Janicka Iwona
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Langley Audra
(2)
Liberska Hanna
(2)
Piacentini John
(2)
Roblek Tami
(2)
Tanalska-Dulęba Anna
(2)
Andruszko Robert
(1)
Beck Aaron Temkin (1921- )
(1)
Borda Charmaine
(1)
Braverman Lois
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Buck Craig
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Dankiewicz Hanna
(1)
Dattilio Frank M
(1)
Drath Wojciech
(1)
Dudek Mieczysław (psychologia)
(1)
Forward Susan (1938- )
(1)
Goldenberg Herbert (1926- )
(1)
Goldenberg Irene (1934- )
(1)
Grażyński Ryszard
(1)
Hellinger Bert (1925- )
(1)
Kacmajor Magdalena
(1)
Kaczmarek Teresa (1956-2004)
(1)
Kmita Grażyna
(1)
Kondratowicz Danuta
(1)
Krzemińska Dorota
(1)
Kubitsky Jacek
(1)
Kubitsky Jacek (1944- )
(1)
Kulesza Marta (1979- )
(1)
Madaliński Michał
(1)
Madanes Cloé
(1)
Marynowicz Sylwester (1947- )
(1)
Mazurczak Zenon
(1)
Mindell Arnold (1940- )
(1)
Minuchin Salvador (1921- )
(1)
Młynarz Miłosz
(1)
Napier Augustus (1938- )
(1)
Pascale Roseann
(1)
Praszkier Ryszard
(1)
Rajwa Elżbieta
(1)
Reiter Michael D
(1)
Reynolds Helen T. M
(1)
Rogala-Obłękowska Jolanta
(1)
Rozwadowska Anna
(1)
Satir Virginia (1916-1988)
(1)
Siemieniuk Katarzyna
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Simon Richard (1949- )
(1)
Stierlin Helm (1926- )
(1)
Teodorczyk Tomasz
(1)
Uchman Jadwiga
(1)
Walker Sarah A
(1)
Waśkiewicz Olena (1974- )
(1)
Wegscheider-Cruse Sharon
(1)
Whitaker Carl A. (1912-1995)
(1)
White Michael
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zaremba-Popławska Ewa
(1)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(1)
Ładyżyński Andrzej (1961- )
(1)
Łuczak Mateusz
(1)
Święcicka Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(37)
Język
polski
(37)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(4)
Rodzice
(2)
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Terapia rodzinna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
1989-
(2)
Gatunek
Poradnik
(7)
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(4)
Monografia
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Publicystyka amerykańska
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(15)
Medycyna i zdrowie
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
37 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
I jak tu się dogadać?! / z profesorem Bogdanem de Barbaro rozmawia Danuta Kondratowicz. - Wydanie pierwsze. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2017. - 260, [3] strony : ilustracje ; 21 cm.
Na okładce podtytuł : o potrzebnych kłótniach i dobrych rozmowach z upartym mężem, niezadowoloną żoną, obrażalską siostrą i zbuntowanym dzieckiem.
Pewnie to znasz... Kochasz swoją drugą połówkę, ale kłócicie się wciąż o to samo. I żadne nie ma ochoty ustąpić. Dzwonisz do mamy, ale rozmowa znów kończy się tą samą sprzeczką. Z bratem nie rozmawiasz, z nim po prostu nie da się rozmawiać! Nie macie kontkatu od roku, może dłużej... Kochamy się, ale kłócimy. Bliscy są dla nas ważni, ale doprowadzają nas czesto do furii. Rodzina - najbliżsi, a czasami najdalsi ludzie. Dlaczego tak trudno się dogadać?! Jeden z najwybitniejszych polskich terapeutów Bogdan de Barbaro i dziennikarka Danuta Kondratowicz zapraszają do mądrej rozmowy o tym, jak dbać o rodzinne relacje, jak twórczo rozwiązywać konflikty i nie popełniać starych błędów. Wspólnie zajrzymy za drzwi gabinetu psychoterapeutycznego i spróbujemy zrozumieć, kiedy kryzys zaczyna nami rządzić, jak słowa, których używamy w rozmowach z bliskimi, budują nasze relacje, a wysłuchanie racji żony, męża, siostry czy dziecka wzbogaca nas, rozwija i... pomaga kochać.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 16.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19688 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 40-[50] i 191-208. Indeksy.
Niniejsza książka pozwoli studentom i praktykującym psychoterapeutom inaczej spojrzeć na naturę i szczególną rolę kobiet i feministycznego myślenia w kontekście psychoterapii. Zadaniem tej publikacji jest dostarczenie aktualnych informacji o rozwoju teoretycznym feministycznej terapii rodzin; zastosowanie wrażliwej na kwestie feministyczne perspektywy do leczenia kobiet oraz omówienie wniosków, jakie perspektywa feministyczna niesie dla treningu i superwizji w psychoterapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16928 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 207-208 i przy pracach.
Proces diagnozowania i wspomagania jest złożony. Wymaga nie tylko znajomości metod diagnozowania, znajomości konkretnych kryteriów diagnozowania określonej dysfunkcji, ale również wiedzy z zakresu psychologii dziecka w ogóle. Niewiedza diagnosty, popełniane przez niego błędy mogą pociągać za sobą daleko idące konsekwencje, zarówno dla samego dziecka, jak i dla jego rodziny. Te konsekwencje, w przypadku małego dziecka, mogą prowadzić do małej skuteczności jego osiągnięć edukacyjnych, prowadzić do pogorszenia jego funkcjonowania w rodzinie, w żłobku, w przedszkolu, w szkole, a w przyszłosci prowadzić do naruszenia jego funkcjonowania społecznego.Przyczyn małej skuteczności edukacyjnej możemy dopatrywać się nie tylko po stronie dziecka, ale też po stronie konstrukcji programów zajęć dydaktycznych oraz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.Programy zajęć muszą doprowadzić dziecko do nabycia pewnych umiejętności, by móc dalej kontynuować realizację dalszych programów. Programy zbyt łatwe nie motywują do wysiłku, zaś zbyt trudne powadzą nie tylko do przeciążenia, ale mogą prowadzić do obniżenia nabytych wcześniej umiejętności. W programach zajęć często nie zostaje uwzględniona istotna rzecz - konieczność wypracowania skutecznego sposobu porozumiewania się nie tylko z dzieckiem, ale i z jego rodzicami oraz częste nieliczenie się z jego emocjonalnością.Prace zawarte w tej publikacji zostały pogrupowane w 3 bloki tematyczne:1. Wybrane zagadnienia merytoryczneZnajdują sie tu opracowania koncepcyjno-teoretyczne dotyczące:- profilaktyki,- form pomocy we wspomaganiu rozwoju,- rządowe i lokalne programy wspomagania rozwoju- koncepcje specjalistów proponujących współczesne systemowe wsparcie rozwoju dziecka z zaburzeniami rozwojowymi- opracowania poświęcone diagnostyce specjalistycznej (m.in. informacja o nowej polskiej metodzie diagnostycznej małego dziecka - Dziecięcej Skali Rozwoju, z jej normami i interpretacją)- opracowania na temat diagnostyki zaburzeń neurologicznych u noworodków i małych dzieci- artykuły dotyczące diagnostyki i wspomagania rozwoju dziecka z określonymi dysfunkcjami- artykuły związane z funkcjonowaniem rodziny dziecka z dysfunkcjami- zaprezentowane zostały również prace i wyniki badań studentów Instytutu Psychologii UKSW2. Drugi blok tematyczny zawiera opracowania poświecone autorefleksjom o niepełnosprawności w kontekście niepełnosprawności własnej lub własnego dziecka3. Blok trzeci zawiera recenzje 3 książek:- Interdyscyplinarność procesu wczesnej interwencji wobec dziecka i jego rodziny (red. D. Kwaśniewska)- Wczesna interwencja. Miejsce psychologa w opiece nad małym dzieckiem i jego rodziną (G. Kmita, T. Kaczmarek)- Wczesna interwencja i wspomaganie małego dziecka (B. Cytowska, B. Winczura (red.)Publikacja skierowana jest do: terapeutów wczesnej interwencji i rodziców, a także pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, poradni zdrowia psychicznego dla dzieci i młodzieży, lekarzy poradni D oraz lekarzy pierwszego kontaktu. Powinni też zapoznać się z nią pracownicy żłobków, przedszkoli integracyjnych i szkół integracyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16167, 17455 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia strony 369-395. Indeks.
Niniejsza książka, napisana przez czołowego eksperta w dziedzinie terapii poznawczo-behawioralnej (CBT) oraz terapii par i rodzin, jest rezultatem połączenia nowatorskich badań i mądrości klinicznej. Frank M. Dattilio pokazuje, w jaki sposób techniki terapeutyczne - początkowo opracowane z myślą o indywidualnych pacjentach - zostały z powodzeniem zaadaptowane do pracy z parami i rodzinami zmagającymi się z problemami w związku oraz ze stresującymi zdarzeniami życiowymi.Książka łączy najnowszą wiedzę z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej z teoriami i ustaleniami dotyczącymi systemów rodzinnych, przywiązania, neurobiologii i regulacji emocji. Autor przedstawia praktyczne wnioski z badań pozwalające lepiej zrozumieć trudności, które skłaniają pary i rodziny do podjęcia terapii, oraz mechanizmy zmiany terapeutycznej. Koncentrując się na podstawowych założeniach i zasadach przeprowadzania interwencji, opisuje skuteczne metody:Ľ identyfikacji i modyfikacji myśli automatycznych,Ľ restrukturyzacji dysfunkcjonalnych schematów w kontekście rodziny,Ľ pracy nad problemami związanymi z regulacją emocji,Ľ poprawy umiejętności komunikowania się i rozwiązywania problemów,Ľ dokonywania wzajemnie uzgodnionych zmian w zachowaniu,Ľ ćwiczenia i utrwalania nowych umiejętności.Terapia poznawczo-behawioralna par i rodzin dostarcza niezbędnych narzędzi wszystkim klinicystom leczącym pary i rodziny, w tym terapeutom oraz doradcom małżeńskim i rodzinnym, psychologom klinicznym, pracownikom socjalnym, opiekunom duszpasterskim i psychiatrom. To nieocenione źródło wiedzy dla studentów i adeptów psychoterapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21418 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria: Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia przy pracach.
„Wiedza o psychice pacjenta, procesach intrapsychicznych, psychopatologii oraz różnych metodach postępowania terapeutycznego stanowi fundament zawodowej kompetencji. Przyglądając się jednak z bliska, w jaki sposób owa wiedza i płynące z niej umiejętności praktyczne są obecne w gabinecie psychoterapeutycznym, odkrywamy, że niekiedy mądrość i skuteczność terapeuty polegają na czymś odwrotnym: na niewiedzeniu, wahaniu się, wręcz lekceważeniu własnych myśli. Wtedy pojawia się pytanie: Kiedy WIEM jest niezbędne, a kiedy potrzebne jest właśnie NIE WIEM?”.
"Wiedza o psychice pacjenta, procesach intrapsychicznych, psychopatologii oraz różnych metodach postępowania terapeutycznego stanowi fundament zawodowej kompetencji. Przyglądając się jednak z bliska, w jaki sposób owa wiedza i płynące z niej umiejętności praktyczne są obecne w gabinecie psychoterapeutycznym, odkrywamy, że niekiedy mądrość i skuteczność terapeuty polegają na czymś odwrotnym: na niewiedzeniu, wahaniu się, wręcz lekceważeniu własnych myśli. Wtedy pojawia się pytanie: Kiedy WIEM jest niezbędne, a kiedy potrzebne jest właśnie NIE WIEM?"Fragment Wprowadzenia "Mam głębokie przekonanie, że ta oryginalna, znakomicie napisana, erudycyjna, udokumentowana empirycznie, dotykająca istoty procesu terapeutycznego monografia powinna być podstawową lekturą zarówno dla młodych, rozpoczynających swoją drogę zawodową psychoterapeutów, jak i dla doświadczonych praktyków, nauczycieli psychoterapii i superwizorów. [...] Dostarcza ona bowiem teoretycznego i empirycznego materiału, który zmusza do przemyślenia, czym w istocie jest koncept diagnozy psychoterapeutycznej [...], jakie jest miejsce teorii w procesie poznawania pacjenta/klienta oraz na czym ma polegać rozwój psychoterapeuty, jak uczyć umiejętności korzystania z niewiedzenia, jak uczyć pozostawania w dialogu, a nie w jego pozorności, jak uczyć sztuki dialogu".Z recenzji prof. dr hab. Barbary JózefikDr n. społ. Wojciech Drath - psycholog, psychoterapeuta, superwizor aplikant Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. W 2016 roku obronił doktorat zatytułowany Idea i praktyka niewiedzenia w psychoterapii. Kieruje zespołem terapeutycznym Pracowni nad Sobą. Od 2013 roku jest związany z Fundacją Rozwoju Terapii Rodzin "Na Szlaku".Prof. dr hab. Bogdan de Barbaro - psychiatra, psychoterapeuta i superwizor psychoterapii. W latach 1993-2016 kierował Zakładem Terapii Rodzin Katedry Psychiatrii, a w latach 2016-2019 Katedrą Psychiatrii Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego. Należy do Editorial Advisory Board pisma "Psychiatry: Interpersonal and Biological Process".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21903 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wsparcie rodziny dysfunkcjonalnej / red. nauk. Mieczysław Dudek. - Wyd. 2. - [Krasnystaw : s.n., 2010]. - 168 s. : il. ; 24 cm.
Data wydania wg: http://wysylkowa.pl/.
Stanowi kontynuację tomu pt.: Wybrane obszary dysfunkcyjności rodziny. Ryki, 2009.
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang.
Próba rekonstrukcji aksjologicznego wymiaru rodziny, jako swoistego antidotum w dobie jej kryzysuTerapia rodzin w świetle wybranych koncepcji teoretycznychWczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka - jako forma pomocy rodzinieWsparcie społeczne rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualniePrzedszkole, jako instytucja oświatowa, wspierająca działania wychowawcze rodziny wobec dzieckaPracownik socjalny - profesja wspomagająca rodzinę dysfunkcjonalnąPomoc dziecku wykorzystywanemu seksualnie i jego rodzinieWspółczesne kierunki działań rządowych w Polsce wobec polityki rodzinnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16610 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 175-180.
Rozdział 1. Kim są sprawcy przemocy domowej? * 1.1. Jak kultura, struktura społeczna i środowisko społeczne wpływają na rozwój przemocy domowej? * 1.2. Charakterystyka sprawców przemocy domowej * 1.3. Przemoc w związkach. Czego pragniemy w związku, a co otrzymujemy i realizujemy? * Rozdział 2. Pomoc udzielana sprawcom przemocy domowej na świecie * 2.1. Psychoterapia czy psychokorekcja? * 2.2. Różne podejścia do pracy terapeutycznej ze sprawcą * Rozdział 3. Integratywna psychoterapia dla osób stosujących przemoc wobec bliskich * 3.1. Założenia ogólne * 3.2. Program psychoterapii Bezpieczeństwo i Zmiana * 3.2.1. Zawieranie kontraktu * 3.2.2. Proces diagnostyczny * 3.2.3. Wspieranie rodziny w procesie psychoterapii osób stosujących przemoc * 3.2.4. Motywowanie osób stosujących przemoc do podjęcia zmiany zachowań krzywdzących * 3.3. Proces zmiany * 3.3.1. Autodiagnoza i odpowiedzialność * 3.3.1.1. Rozpoznawanie przemocy * 3.3.1.2. Mechanizmy przemocy domowej * 3.3.1.3. Triada przemocowa: myśli - uczucia - zachowania * 3.2.2. Historia życia a przemoc * 3.3.3. Rozwój samokontroli * 3.3.3.1. Komunikacja służąca współpracy * 3.3.3.2. Złość i inne trudne uczucia * 3.3.3.3. Sposoby wyciszania, zatrzymywania zachowań agresywnych. Procedura STOP * 3.3.4. Szacunek i godność * 3.3.4.1. Szacunek * 3.3.4.2. Praca nad relacjami seksualnymi * 3.3.4.3. Chorobliwa zazdrość * 3.3.5. Zadośćuczynienie * 3.3.6. Praca nad nawrotami zachowań przemocowych - ćwiczenia * 3.3.7. Podsumowanie terapii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17561 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przemoc domowa : czy można wybaczyć i być razem? / Dorota Dyjakon. - Warszawa : Difin, 2016. - 175, [1] stron : il. ; 23 cm.
(Engram)
Bibliogr. s. 169-175.
Książka ukazuje proces tworzenia relacji przemocowych w rodzinie, uwzględniając zarówno problemy indywidualne, jak i problemy w relacjach partnerskich. Analizuje także proces terapeutyczny, jako sposób odkrywania osobistych mechanizmów funkcjonowania sprawcy i ofiary oraz przekształcania się relacji rodzinnych jako konsekwencja zdobywania świadomości indywidualnych i społecznych trudności. W publikacji została dokonana analiza kryzysów w funkcjonowaniu rodziny, pojawiających się w trakcie psychoterapii oraz po jej zakończeniu. Stanowi również opis budowania relacji w rodzinach, które postanowiły pozostać ze sobą pomimo doświadczonej przemocy. W książce przedstawione są praktyczne wskazówki dla terapeutów pracujących z ofiarami lub sprawcami przemocy domowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18511 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pacjenci Susan Froward to ludzie, skatowani przez własnych rodziców. Fizycznie bądź psychicznie. Krytykowani, dręczeni okrutnymi żartami, przygniatani winą, napastowani seksualnie, czy... rozpaczliwie ochraniani. Niewielu z nich przed podjęciem terapii zdawało sobie sprawę z tego, że zostali zniszczeni destrukcyjnym wpływem "toksycznych" rodziców, umiejętnie zaszczepiających w dziecku wieczną traumę, poczucie znieważenia i poniżenia. Mają zachwiane poczucie własnej wartości prowadzące do samoniszczących zachowań. Zawsze, nawet niezależnie od faktycznych zasług, czują się bezwartościowi, niezależnie od kochającego partnera - niekochani, niezależnie od życiowego powodzenia - nieprzystosowani. Uczucia te wynikają w znacznej mierze z faktu, że jako dzieci zostali pozbawieni wiary w siebie i wpędzeni w poczucie winy. A stając się dorosłymi, nie potrafią zrzucić tego ciężaru, co odbija się na każdym aspekcie ich życia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 235-240.
Przewodnik dla terapeutów prezentujący poznawczo-behawioralną terapię zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u dzieci w wieku 5-8 lat. Autorki, po przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo omawiają kolejne sesje terapeutyczne: ich cele, przebieg i stosowane techniki. Wskazują, jak zaangażować w terapię rodziców małego pacjenta oraz dostosować interwencje do poziomu jego rozwoju poznawczego i społeczno-emocjonalnego.Program terapii składa się z dwunastu sesji i obejmuje takie elementy, jak psychoedukacja na temat zaburzenia, uczenie rodziców korzystania z narzędzi zwiększających motywację dziecka do zmiany i ułatwiających skuteczne radzenie sobie z objawami, nauka strategii poznawczych czy ćwiczenia ekspozycji i powstrzymania reakcji. Jego głównym elementem są praktyczne ćwiczenia wykonywane podczas sesji i w ramach zadań domowych. Podręcznik zawiera formularze wykorzystywane przez terapeutę oraz przez pacjenta i jego rodziców w trakcie terapii.Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik pacjenta, który zawiera informacje teoretyczne na temat zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego, przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, oraz ćwiczenia do wykonywania w domu.Z wielką radością przyjmuję dostępność na polskim rynku wydawniczym kolejnego programu terapeutycznego o udowodnionej empirycznie skuteczności, tym bardziej że jest to pierwsza publikacja, która prezentuje podejście terapeutyczne dopasowane do potrzeb dzieci cierpiących na wczesnodziecięcą postać zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego oraz ich rodzin.Podręcznik zawiera bardzo przystępną psychoedukację na temat samego zaburzenia, jak również na temat metod pracy z dzieckiem. Autorki podkreślają jednak konieczność dopasowania terapii do potrzeb konkretnego pacjenta i jego rodziny, przy uwzględnieniu wszystkich najważniejszych elementów programu terapeutycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20195 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nieleczone zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne może bardzo negatywnie wpływać na funkcjonowanie dziecka i zdolność rodziny do radzenia sobie z codziennością. Wywołuje lęk, bywa źródłem znacznego cierpienia i obniża jakość życia. Autorki w przystępny sposób wyjaśniają, czym cechuje się to zaburzenie i jak wynikające z niego zachowania wpływają na funkcjonowanie rodziny. Tłumaczą, na czym polega proponowana terapia, opisują cele leczenia, stosowane techniki oraz przebieg poszczególnych sesji. Program terapeutyczny jest przeznaczony dla małych dzieci, więc ogromnie ważne jest zaangażowanie rodziny pacjenta. Dlatego też rodzice wraz z dzieckiem poznają narzędzia pozwalające im zrozumieć objawy zaburzenia, a tym samym skuteczniej je kontrolować i pracować nad ich ograniczaniem. Istotne jest także zrozumienie przez rodziców, jak ich własne obawy i lęki wpływają na zachowanie dziecka.Poradnik - stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty - ma służyć rodzicom lub opiekunom dziecka do powtarzania strategii poznanych w trakcie sesji i stosowania ich samodzielnie w domu. Zawiera formularze wykorzystywane do obserwowania objawów oraz do notowania przebiegu ekspozycji, realizacji programu nagród i wykonania zadań domowych. Uwzględniono także wskazówki dotyczące zapobiegania nawrotom zaburzenia.Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne może pojawić się u małych dzieci, które - choćby z racji wieku i poziomu rozwoju - nie są w stanie wziąć na siebie całej odpowiedzialności za leczenie, dlatego potrzebują dużej i rozważnej pomocy rodziców. Stworzony przez Jennifer B. Freeman i Abbe Marrs Garcię program terapeutyczny ma wiele zalet: pozwala rodzinom zrozumieć naturę zaburzenia, uczy dziecko, jak z pomocą rodziców zmagać się z czynnościami natrętnymi, pokazuje dorosłym, jak ważne jest odróżnienie objawów od trudnych zachowań. Dla mnie ważną zaletą jest uczenie rodziców tolerowania lęku u dziecka oraz wycofywania się ze wspólnego wykonywania natręctw. W mojej ocenie program terapeutyczny jest tak opracowany, że można go od razu stosować w codziennej pracy w gabinecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20194 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51440 (1 egz.)
Kaucja: 44,25 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6441, 6147 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(BH Biblioteka Hellingerowska)
Bibliogr. publ. B. Hellingera s. 545-549. Indeks.
Podstawowe dzieło Berta Hellingera. Książka o ludzkich losach i o tym, jak można odwrócić je na lepsze. Warsztaty terapeutyczne zostały tutaj przedstawione bez skrótów - czytelnik bierze udział w poszukiwaniu rozwiązania tak, jak gdyby sam był na nich obecny. Bert Hellinger obszernie przedstawia swój sposób postępowania terapeutycznego, czyli technikę ustawień rodzinnych. Zabiera czytelnika w podróż, która prowadzi do odkrycia opisanych tutaj porządków. Na zakończenie w obszernym wywiadzie wyjaśnia podstawowe zasady swojej terapii. Polskie wydanie zostało poszerzone o protokół ustawienia z warsztatów w Warszawie, które Bert Hellinger prowadził we wrześniu 2003 roku: "Polacy i Ukraińcy - drogi pojednania". Ukazują one sugestywnie, jak złożone i trudne są to problemy, i którędy wiedzie droga do prawdziwego pojednania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17782 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 566-649. Indeksy.
O wyjątkowości rodziny stanowią tworzące ją bliskie relacje. Doświadczenia z niej wyniesione - dobre lub złe - wywierają niezatarty wpływ na nasze życie. Aby zrozumieć drugiego człowieka, odwołujemy się do jego historii rodzinnej. Żadnej sferze naszej egzystencji nie przypisujemy tak wielkiego znaczenia, jak życiu rodzinnemu. A jednak odpowiedź na pozornie proste pytanie: czym właściwie jest rodzina?, nie jest łatwa, zwłaszcza współcześnie. Obserwujemy różnorodność form życia rodzinnego, wielość problemów, z jakimi zmagają się systemy rodzinne. Zespół znakomitych polskich familiologów przygotował podręcznik, którego celem jest usystematyzowanie współczesnej wiedzy na temat rodziny. Znajdą w nim Państwo informacje na temat: - funkcjonowania systemu rodzinnego - funkcji i ról rodzinnych, komunikacji i narracji rodzinnych, więzi, transmisji międzypokoleniowej - nietradycyjnych form życia rodzinnego - rodzin zrekonstruowanych, adopcyjnych, wielokulturowych i innych - problemów życia rodzinnego - choroby w systemie rodzinnym, problemów prokreacyjnych, przemocy - współczesnych nurtów w terapii rodziny, rytuałów rodzinnych, pozytywnej psychologii rodziny. Walorem tej monografii jest to, że stanowi ona nowe spojrzenie na różne problemy życia rodzinnego z perspektywy współcześnie zachodzących przemian społecznych oraz to, że w polskiej literaturze psychologicznej niewiele jest opracowań tak wieloaspektowo traktujących współczesne problemy życia rodzinnego. Z recenzji prof. Teresy Rostowskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17468 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia rodziny / redakcja naukowa Iwona Janicka, Hanna Liberska. - Wydanie I - 5 dodruk. - Warszawa : PWN, 2021. - 682 strony : ilustracje, tabele, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia na stronach [566]-649. Indeksy.
Rozwijamy się i jesteśmy kształtowani w rodzinie. Doświadczenia z niej wyniesione - dobre lub złe - wywierają niezatarty wpływ na nasze życie. By zrozumieć drugiego człowieka, odwołujemy się do jego historii rodzinnej. Żadnej sferze naszej egzystencji nie przypisujemy tak wielkiego znaczenia, jak życiu rodzinnemu. A jednak odpowiedź na pozornie proste pytanie: czym właściwie jest rodzina?, nie jest łatwa, zwłaszcza współcześnie. Obserwujemy różnorodność form życia rodzinnego, wielość problemów, z jakimi zmagają się systemy rodzinne. Zespół znakomitych polskich familiologów przygotował wyjątkową i oryginalną monografię, której celem jest usystematyzowanie współczesnej wiedzy na temat rodziny. Znajdują się w nim informacje na temat: funkcjonowania systemu rodzinnego - funkcji i ról rodzinnych, komunikacji i narracji rodzinnych, więzi, transmisji międzypokoleniowej ;nietradycyjnych form życia rodzinnego - rodzin zrekonstruowanych, adopcyjnych, wielokulturowych i innych ;problemów życia rodzinnego - choroby w systemie rodzinnym, problemów prokreacyjnych, przemocy ;współczesnych nurtów w terapii rodziny, rytuałów rodzinnych, pozytywnej psychologii rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 58558 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.06.2024)
Kaucja: 64,96 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8561 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 666-679. Indeksy.
Książka w ciekawy sposób podejmuje bardzo trudną tematykę, jaką jest agresja i zaburzenia zachowania u dzieci. Całość opiera się na założeniu, że dzieci nie rodzą się złe i możemy je ochronić przed różnymi życiowymi konsekwencjami. Przedstawiono tu nie tylko wyniki badań nad agresją, ale także opisano praktyczne, realizowane programy terapeutyczne. Autorzy poszczególnych rozdziałów poruszają wiele ważnych kwestii, począwszy od uczenia rodziców budowania z dziećmi więzi, poprzez diagnozowanie i leczenie problemów rozwojowych do wprowadzania programów profilaktycznych. Dzięki tej książce: - Rodzice dowiedzą się skąd wynikają trudności wychowawcze i szkolne dzieci. Będą także w stanie budować ze swoimi pociechami bezpieczne i chroniące przed trudnymi zachowaniami więzi. - Psycholodzy i psychoterapeuci otrzymają nie tylko najnowsze wyniki badań nad agresją i zaburzeniami zachowania, ale także opisy praktycznych, realnie realizowanych w polskiej rzeczywistości programów terapeutycznych. - Pedagodzy przekonają się, że można zrobić jeszcze więcej w kierunku powrotu do społeczeństwa nastolatków z problemami z zachowaniem - np. tych, którzy trafili do ośrodków wychowawczych, szpitali psychiatrycznych czy domów dziecka. - Nauczyciele poznają efektywne sposoby radzenia sobie ze zjawiskiem billingu oraz pozyskają informacje o praktycznym zastosowaniu przykładowych procedur interwencyjnych - Lekarze otrzymują doskonałe programy profilaktyczne, związane z zaburzeniami rozwoju, a także zapoznają się z sądowo -psychiatrycznymi aspektami zaburzeń zachowania. - Pracownicy placówek oświatowych i wychowawczych dowiedzą się, jak w sensie praktycznym funkcjonują ośrodki szkolno-wychowawcze w całej Polsce. Otrzymają także informacje o regulacjach prawnych i praktycznych kwestiach prowadzenia instytucji tego typu. Książka powstała pod redakcją Artura Kołakowskiego, znakomitego specjalisty psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuty poznawczo - behawioralnego, współautora "Sposobu na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna", pozycji wyróżnionej Nagrodą Teofrasta w kategorii Najlepsza Psychologiczna Książka Popularnonaukowa 2011 r
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54649 (1 egz.)
Kaucja: 60,11 zł
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16517 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 666-679. Indeksy.
Książka w ciekawy sposób podejmuje bardzo trudną tematykę, jaką jest agresja i zaburzenia zachowania u dzieci. Całość opiera się na założeniu, że dzieci nie rodzą się złe i możemy je ochronić przed różnymi życiowymi konsekwencjami. Przedstawiono tu nie tylko wyniki badań nad agresją, ale także opisano praktyczne, realizowane programy terapeutyczne. Autorzy poszczególnych rozdziałów poruszają wiele ważnych kwestii, począwszy od uczenia rodziców budowania z dziećmi więzi, poprzez diagnozowanie i leczenie problemów rozwojowych do wprowadzania programów profilaktycznych. Dzięki tej książce: - Rodzice dowiedzą się skąd wynikają trudności wychowawcze i szkolne dzieci. Będą także w stanie budować ze swoimi pociechami bezpieczne i chroniące przed trudnymi zachowaniami więzi. - Psycholodzy i psychoterapeuci otrzymają nie tylko najnowsze wyniki badań nad agresją i zaburzeniami zachowania, ale także opisy praktycznych, realnie realizowanych w polskiej rzeczywistości programów terapeutycznych. - Pedagodzy przekonają się, że można zrobić jeszcze więcej w kierunku powrotu do społeczeństwa nastolatków z problemami z zachowaniem - np. tych, którzy trafili do ośrodków wychowawczych, szpitali psychiatrycznych czy domów dziecka. - Nauczyciele poznają efektywne sposoby radzenia sobie ze zjawiskiem billingu oraz pozyskają informacje o praktycznym zastosowaniu przykładowych procedur interwencyjnych - Lekarze otrzymują doskonałe programy profilaktyczne, związane z zaburzeniami rozwoju, a także zapoznają się z sądowo -psychiatrycznymi aspektami zaburzeń zachowania. - Pracownicy placówek oświatowych i wychowawczych dowiedzą się, jak w sensie praktycznym funkcjonują ośrodki szkolno-wychowawcze w całej Polsce. Otrzymają także informacje o regulacjach prawnych i praktycznych kwestiach prowadzenia instytucji tego typu. Książka powstała pod redakcją Artura Kołakowskiego, znakomitego specjalisty psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuty poznawczo - behawioralnego, współautora "Sposobu na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna", pozycji wyróżnionej Nagrodą Teofrasta w kategorii Najlepsza Psychologiczna Książka Popularnonaukowa 2011 r
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18188 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Bibliogr. s. 219-221, Indeksy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52711 (1 egz.)
Kaucja: 30,38 zł
Książka
W koszyku
Vademecum terapeuty rodzinnego / Jacek Kubitsky. - Wydanie I -1 dodruk. - Warszawa : PZWL, 2018. - 224 strony ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 219-[221]. Indeks.
Pozycja obowiązkowa dla każdego fana psychologii i psychoterapii, a przede wszystkim dla ludzi, którzy szkolą się w tym kierunku. Jeśli odnajdujesz się w tej grupie, sięgnij po "Vademecum terapeuty rodzinnego". Książka podchodzi do najważniejszych zagadnień pracy z pacjentami w sposób ciekawy, przystępny i łatwo zrozumiały.
Autor podchodzi do tematu psychoterapii w gruntowny sposób. Co to znaczy? Książka obejmuje każdy aspekt pracy terapeuty rodzinnego, pod względem teoretycznym i praktycznym. Czytelnik dowie się wszystkiego na temat teoretycznych podstaw terapii oraz jej najważniejszych kierunków, pozna szereg technik aktywizujących oraz nauczy się, w jaki sposób powinien organizować sesje terapeutyczne, żeby przyniosły pożądany skutek.
To jeszcze nie wszystko.
"Vademecum terapeuty rodzinnego" traktuje również o problemach, które mogą pojawić się podczas terapii. Przedstawia kilka sposobów na rozwiązanie potencjalnych konfliktów, przedstawia metody pracy z koterapeutą oraz porusza ważne kwestie dotyczące etyki zawodowej. Każdy psychoterapeuta bierze na siebie ciężar pomocy drugiemu człowiekowi, więc jak najbardziej powinien poznać podstawowe zasady etyki ludzi pracujących w zawodzie. Pozwoli mu to nie tylko skuteczniej działać, ale również ochronić się przed (nieraz destrukcyjnym) wpływem pacjentów. [taniaksiazka.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22714 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej