Rożyńska Małgorzata
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(5)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Rożyńska Małgorzata
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
Nauczyciele
(3)
0-5 lat
(2)
Klasa 3.
(1)
Temat
Leworęczność
(3)
Pisanie
(3)
Sprawność motoryczna
(3)
Czytanie
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Pierwsza część serii zestawów ćwiczeń przeznaczonych dla dzieci leworęcznych. Uczą one posługiwania się lewą ręką, wprowadzają w naukę pisania, a przede wszystkim kształtują umiejętność pisania lewą ręką.Ćwiczenia zawarte w zbiorze zostały opracowane dla dzieci pięcio- i sześcioletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18522 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lewa ręka rysuje i pisze to tytuł ćwiczeń przeznaczonych dla dzieci leworęcznych. Mają one na celu przygotowanie do nauki pisania. Zawierają propozycje ćwiczeń, które przyczynią się do usprawnienia motorycznego ręki oraz współpracy ręki i oka, czyli koordynacji wzrokowo-ruchowej. Część 1 przeznaczona jest dla dzieci 5-6 letnich, zaś kolejne dwie części skierowane są do dzieci 6-7 letnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18523 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lewa ręka rysuje i pisze : ćwiczenia przygotowujące do pisania dla dzieci leworęcznych. Cz. 3 / Marta Bogdanowicz, Małgorzata Rożyńska. - Wyd. 4. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014. - 11 stron, [3] strony, 98 kolorowych tablic luzem : fotografie, rysunki ; 30 cm.
Trzecia część serii zestawów ćwiczeń przeznaczonych dla dzieci leworęcznych. Uczą one posługiwania się lewą ręką, wprowadzają w naukę pisania, a przede wszystkim kształtują umiejętność pisania lewą ręką.Ćwiczenia zawarte w zbiorze zostały opracowane dla dzieci sześcio- i siedmioletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18524 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Ortograffiti)
Drodzy rodzice! Czy wiecie, że można skutecznie przeciwdziałać wystąpieniu objawów dysleksji lub z powodzeniem je łagodzić? Oto sprawdzone sposoby: - mądra zabawa z własnym dzieckiem od najwcześniejszych lat życia, - zdobycie podstawowej wiedzy, umożliwiającej zrozumienie trudności i potrzeb dziecka, - świadoma współpraca ze szkołą i poradnią psychologiczno-pedagogiczną, - systematyczna praca, codzienne czytanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17806 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ortograffiti z Bratkiem)
Czytam z Bratkiem to trening czytania dla wszystkich dzieci, które rozpoczynają naukę tej trudnej sztuki. Zawiera 56 zestawów ćwiczeń, które pomogą dziecku opanować umiejętność całościowego i płynnego czytania.Publikacja została napisana z myślą o dziecku i rodzicu, ponieważ:- inspiruje do wspólnego rodzinnego czytania,- pomaga przezwyciężyć dziecku trudności krok po kroku dzięki zadaniom o zróżnicowanym poziomie trudności,- pozwala przełamać niechęć do czytania i pokonać trudności przez zastosowanie metody sylabowej,- uczy czytania przez zabawę,- daje rodzicom niepowtarzalną okazję, by przekazać dziecku wiedzę na temat korzyści z czytania, a więc rozwijać w nim potrzebę czytania przez całe życie.Jak skutecznie pomóc dziecku w przezwyciężaniu trudności w czytaniu na podstawie książki "Czytam z Bratkiem": Z myślą o dzieciach, którym potrzebny jest systematyczny trening czytania, autorki Ortograffiti z Bratkiem przygotowały książkę Czytam z Bratkiem. Jest ona adresowana do dzieci we wczesnym wieku szkolnym i przeznaczona do pracy w domu, wspólnie z rodzicami.W publikacji znajdują się zestawy wyrazów i tekstów do czytania. Każdy zestaw składa się z trzech części:- część 1 - wyrazy,- część 2 - tekst do czytania dla rodzica,- część 3 - tekst do czytania dla dziecka.Zestawy są ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności, od najprostszych do coraz trudniejszych. Głównym celem treningu czytania z Bratkiem jest opanowanie przez dziecko umiejętności całościowego i płynnego czytania oraz poprawa tempa czytania. UWAGA: Dziecko, z którym rozpoczynamy trening czytania na podstawie tej książki powinno znać litery. Wskazówki do prowadzenia codziennego treningu głośnego czytania:1. Rodzic wspólnie z dzieckiem wybierają z książki kolejny zestaw.2. Przed czytaniem, rodzic przeprowadza krótkie ćwiczenia oczu:Oto propozycja ćwiczenia przed czytaniem. Rodzic mówi do dziecka:Weź do ręki ołówek, trzymaj go na wysokości wzroku przy ugiętej ręce, a następnie spójrz na wybrany punkt na ołówku i "rysuj" linie poziome - z lewej strony ciała do prawej, tak daleko jak nadążasz wzrokiem. Potem "rysuj" linie pionowe - od góry do dołu , tak daleko, jak nadążasz wzrokiem. Potem "rysuj" różne wzory: fale, chmurki, słoneczko. A teraz zbliż ołówek do nosa i odsuń go nieco dalej. Cały czas podążaj za przedmiotem tylko wzrokiem, głowa i szyja są nieruchome.3. Dziecko czyta zestaw wyrazów, oznaczony piktogramem z wizerunkiem dziecka.4. Rodzic odczytuje głośno tekst, oznaczony piktogramem z wizerunkiem dorosłego, dziecko w tym czasie słucha ze zrozumieniem i uważnie śledzi wzrokiem tekst; może przeczytać wyróżnione kolorem wyrazy .5. Rodzic zadaje pytania sprawdzające rozumienie tekstu lub/i rozmawia swobodnie na jego temat.6. Rodzic informuje dziecko, w jaki sposób będzie ono czytało zdania przygotowane dla niego, np. ze wskaźnikiem, stosując metodę sylabową. "Wskaźnik" do czytania, pozwala dziecku na utrzymanie wzroku na czytanym tekście, ułatwiając przy tym orientację na kartce. Wskaźnik dziecko może wykonać samodzielnie.7. Dziecko czyta razem z rodzicem - tzw. "czytanie po śladzie" (rodzic czyta szeptem, bardzo wolno, jakby śpiewając, a dziecko czyta nieco głośniej).8. Dziecko czyta głośno tekst wskazaną techniką - sylabami lub całościowo (przynajmniej dwa razy).9. Rodzic nagradza słownie dziecko za wysiłek i postępy w czytaniu.10. W nagrodzę za włożony wysiłek, dziecko koloruje wskazany fragment kolorowanki.Uwzględnianie powyższych sugestii wpływa na poprawę umiejętności czytania i doprowadza do stosowania przez dziecko coraz bardziej efektywnych strategii czytania. W sposób naturalny przechodzi ono od czytania sylabami do całościowego ujmowania wyrazów i tekstu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19472 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej