Serafin Teresa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Serafin Teresa
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele
(1)
Temat
Prawo oświatowe
(2)
Dobre praktyki
(1)
Dzieci niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Reforma szkolnictwa
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(2)
Opracowanie
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Meritum)
Stan prawny na 2018 r. ustalony na podstawie treści książki.
Bibliografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo przy rozdziałach. Indeks.
Materiał książki oparto m.in. na nowej ustawie - Prawo oświatowe z grudnia 2016 roku, gruntownie zmienionej ustawie o systemie oświaty, Karcie Nauczyciela, ustawie z 2017 roku o finansowaniu zadań oświatowych oraz wielu nowych rozporządzeniach wydanych do tych regulacji.Ico_Gray_20.gif [378 B] Nowości w wydaniu 2018: omówiono wszystkie elementy tzw. reformy oświaty wprowadzanej od 2017 roku - zmianę ustroju szkolnego, zmiany struktury organizacyjnej szkół i przedszkoli, skrócenie o rok obowiązku szkolnego, likwidacja gimnazjów, wprowadzenie 8-klasowej szkoły podstawowej, 4-letniego liceum ogólnokształcącego, 5-letniego technikum - omówienie docelowej struktury szkolnictwa, wprowadzenie 3-letniego kształcenia branżowego: szkoły branżowej I stopnia (od 1.09.2017 r.) z możliwością dalszego kształcenia i przygotowania do matury w 2-letniej szkole branżowej II stopnia (od roku szkolnym 2020/2021), wydłużenie cyklu kształcenia na poziomie szkół średnich i zawodowych, obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego 6-latków, zmiany w rekrutacji dzieci-uczniów do szkół i placówek (od roku szkolnego 2017/2018 nie przeprowadza się już rekrutacji do gimnazjów i zasadniczych szkół zawodowych), szczegółowe omówienie nowych zasad przeliczania na punkty poszczególnych kryteriów w postępowaniu rekrutacyjnym (od roku szkolnego 2019/2020) dla poszczególnych typów szkół, nowe regulacje dotyczące egzaminów zewnętrznych, szczegółowe omówienie egzaminu ósmoklasisty (przedmioty, czas trwania, procedura, terminy etc.), egzamin maturalny w trakcie i po reformie szkolnictwa, zmiany w kształceniu na etapie przedszkolnym (m.in. liczba dzieci w oddziale, czas prowadzonych z dziećmi zajęć), zmiany w kształceniu na poziomie podstawowym (m.in. nowa konstrukcja szkolnych planów nauczania), zmiany w funkcjonowaniu i kompetencjach rad szkół (m.in. rad rodziców), zmiany w nadzorze pedagogicznym - m.in. zmiany w dokonywaniu oceny pracy dyrektora szkoły, zasady wdrażania nowej podstawy programowej, wzmocnienie doradztwa zawodowego, zmiany dotyczące placówek doskonalenia nauczycieli, m.in. złagodzenie wymagań obowiązujących przy ich tworzeniu, zmiana zasad finansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli, likwidacja Centrum Edukacji Nauczycieli Szkół Artystycznych, zmiany w dotychczasowych uprawnieniach nauczycieli w zależności od statusu prawnego przedszkola, szkoły i placówki, zmiany dotyczące przeniesienia nauczyciela na inne stanowisko, czasowego skierowania do innej szkoły, zasady przejścia nauczyciela w stan nieczynny w przypadku wygaszanych gimnazjów i szkół prowadzących oddziały gimnazjalne, zmiany w zakresie informacji zawartych w świadectwie pracy, wprowadzenie nowego dodatku stałego do wynagrodzenia nauczyciela - "za wyróżniającą pracę" (omówienie zasad nabywania prawa do dodatku), zmiany w zakresach obowiązków nauczycieli, ujednolicenie zasad uśredniania pensum realizującym w ramach jednego stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin zajęć, zmiany w wymiarze świadczeń socjalnych dla nauczycieli, urlopach (w związku z rodzicielstwem) zmiany w zasadach uzyskiwania przez nauczycieli uprawnień do urlopu dla poratowania zdrowia, zmiany związane z uzyskiwaniem i podnoszeniem kwalifikacji przez nauczycieli, zmiany dotyczące statutu szkoły (przedszkola, placówki publicznej) - obecnie regulowany jest nową ustawą - Prawo oświatowe, omówienie nowych regulacji dotyczących arkusza organizacji szkoły (przedszkola publicznego), zmiany w udzielaniu pomocy socjalnej uczniom (również tej o charakterze motywacyjnym - stypendia za wyniki w nauce), omówienie nowych rozwiązań w zakresie "informatyzacji" szkoły (również w kontekście zarządzania informacją).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20047 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kształcenie specjalne w systemie oświaty / Teresa Serafin. - 3. wydanie. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2021. - 378, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(Dobre Praktyki w Oświacie)
Stan prawny na 1 lipca 2021 r.
Na czwartej stronie okładki dodano barkod z numerem ISBN i dodatkowo numerem wydania książki: 99788382461473 W03P01.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 361-376
Stan prawny: 1 lipca 2021 r.W publikacji omówiono sposoby realizacji kształcenia różnych grup uczniów z niepełnosprawnościami oraz możliwe formy spełnienia przez nie obowiązku szkolnego.Autorka odwołuje się do wiedzy z zakresu pedagogiki specjalnej, reformowanych norm prawa i ich praktycznej realizacji.W książce poruszono m.in. takie zagadnienia, jak:zasady organizacji nauczania uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego,wymagania kwalifikacyjne i zadania kadry pedagogiczno-specjalistycznej, realizującej obowiązkowe i dodatkowe zajęcia z dziećmi i młodzieżą w przedszkolach, szkołach, placówkach publicznych oraz niepublicznych,organizacja wczesnego wspomagania rozwoju,sposoby finansowania kształcenia specjalnego.Poradnik ułatwi nauczycielom, dyrektorom szkół i placówek, a także organom prowadzącym te podmioty właściwe rozpoznawanie potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami i dostosowywanie nauczania do ich potencjału psychofizycznego i wymagań edukacyjnych. Rodzicom dzieci potrzebujących kształcenia specjalnego pomoże natomiast zrozumieć proces dydaktyczno-wychowawczo-rehabilitacyjny przeprowadzany w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21599 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14920, 14919 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej