Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(15)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Dostępność
dostępne
(15)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(15)
Autor
Jaworska-Surma Aleksandra
(2)
Reddy Linda A
(2)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Czarnocka Marzenna
(1)
Deman Isabelle
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Furtak Dominika
(1)
Grabowska Natalia
(1)
Hudson Diana
(1)
Kołodziej Agnieszka
(1)
Krzymińska Klaudia
(1)
Mannix Darlene (1953- )
(1)
Nadachewicz Katarzyna
(1)
Perek Natalia
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Revkovych Sofia
(1)
Serafin Teresa
(1)
Skarbek Karolina
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Suchon Szymon
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Tupek Patrycja
(1)
Waligóra Anna (pedagogika)
(1)
Wejner-Jaworska Teresa
(1)
Zając Paulina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Odbiorca
Nauczyciele
(8)
Dyrektorzy szkół
(3)
Rodzice
(3)
Nauczanie początkowe
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Pedagodzy
(1)
Szkoły średnie
(1)
Wizytatorzy
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2949)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2934)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1376)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Nauka
(434)
Język angielski
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Opracowanie
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 231-234.
Funkcjonowanie osób w spektrum autyzmu w dużej mierze zależy od tego, jakie warunki oferuje im otoczenie. Nadmiar bodźców, silnie emocjonalnych wydarzeń, zmian, niezrozumiałych i niewytłumaczonych sytuacji, chroniczny stres sprawiają, że osoby te mogą gorzej radzić sobie z codziennością. Obowiązkiem dyrektora i nauczycieli jest zapewnienie każdemu uczniowi zindywidualizowanego wsparcia, adekwatnego do potrzeb i możliwości. Realizacja tego zadania nie jest łatwa, ale tylko spójne, systemowe działania całej społeczności szkolnej mogą doprowadzić do stworzenia optymalnych warunków rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22026 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 269-271.
Rozmaite trudności uczniów prowokują nauczycieli do refleksji, zaskakują, zbijają z tropu, a czasem wytrącają z równowagi. O jakich trudnościach mowa? Niektóre dzieci zmagają się ze specyficznym zaburzeniem językowym, inne - cierpią z powodu zaniedbań wychowawczych, dysleksji, dyspraksji lub zaburzeń, które uniemożliwiają im pełne zaangażowanie się w naukę. Jeszcze inne zaś potrzebują jedynie trochę więcej czasu i zachęt, by nabrać pewności siebie. Zdarza się, że ze względu na tak wiele różnorodnych sytuacji pedagodzy nie są pewni, jakie podejście powinni wybrać, by pomóc swoim wychowankom. Niniejszy poradnik stanowi wygodny zbiór prostych wskazówek, jak rozpoznać trudności uczniów, oraz praktycznych pomysłów, jak ułatwić proces nauczania. Książka, zawierająca wiele ćwiczeń gotowych do wykorzystania, przyda się zarówno nauczycielom, jak i rodzicom dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20870 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Książka podejmuje problem szczególnego rodzaju edukacji - edukacji zdalnej - dla szczególnych osób - ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.Głos zabierają w niej zarówno nauczyciele, terapeuci, rodzice i wychowawcy prowadzący zdalną edukację - jak i osoby z niepełnosprawnościami, które nie tylko przedstawiają własne potrzeby, ale i rozwiązania mogące poprawić jakość tego rodzaju kształcenia.Nauczanie zdalne pozostanie z nami dłużej niż pandemia - dlatego tę publikację polecamy serdecznie nauczycielom, terapeutom, rodzicom, studentom kierunków nauczycielskich i wszystkim osobom zainteresowanym wykorzystaniem nowoczesnych technologii komunikowania w edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Specific learning difficulties : what teachers need to know.
Bibliografia, netografia na stronach 213-232. Indeks.
Książka Diany Hudson, z jej praktycznym i zdroworozsądkowym podejściem do specyficznych trudności w uczeniu się, idealnie się nadaje dla zabieganych i przepracowanych nauczycieli szkolnych, pomagając im zrozumieć potrzeby uczniów z problemami oraz znaleźć skuteczne strategie, dzięki którym wszystkie dzieci mogą realizować swój potencjał.Louise Green, specjalistka z dziedziny specyficznych trudności w nauceBogaty zbiór praktycznych wskazówek, pomagających wspierać dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Autorka wyjaśnia naturę tych problemów, ich wpływ na uczenie się i przedstawia proste strategie radzenia sobie z nimi. Książka Diany Hudson powinna być lekturą obowiązkową dla wszystkich nauczycieli i może być równie przydatna dla rodziców.Alison Thompson, założycielka ADHD Kids
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20892 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 49-50.
Prezentowana publikacja jest poradnikiem dla nauczycieli szkół średnich pracujących z uczniem z niepełnosprawnością. Zadanie nauczyciela na tym etapie edukacyjnym to pokierowanie rozwojem ucznia, aby w pełni wykorzystując jego naturalne predyspozycje - ciekawość, aktywność, łatwość czerpania wiedzy z otoczenia - wyposażyć go w wiedzę dotyczącą przyszłego funkcjonowania. Wiedza nabyta w szkole przez młodych ludzi z niepełnosprawnością z pewnością pozwoli im bezpiecznie funkcjonować we współczesnym świecie, a w dorosłym życiu lepiej dbać o siebie. Dostarczenie młodym ludziom potrzebnych im w dorosłym życiu informacji to olbrzymie zadanie dla nauczycieli i rodziców. Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej zawiera nie tylko omówienie trudności, jakie mogą się pojawić na tym etapie kształcenia, ale również przykładowe scenariusze zajęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21282 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Dzieci 6-12.
Ta przygotowana ze szczególną starannością merytoryczną książka, oferuje nauczycielom, terapeutom, a także szkolnym wychowawcom 164 gotowe do wykorzystania lekcje i wraz z przystosowanymi do kopiowania arkuszami ćwiczeń ma pomóc dzieciom w zapoznaniu się z pożądanymi zachowaniami społecznymi oraz w nabywaniu podstawowych umiejętności społecznych. Publikacja koncentruje się na trzech obszarach istotnych w rozwoju społecznym uczniów w młodszych klasach szkolnych: AKCEPTOWANIE ZASAD I AUTORYTETU W SZKOLE Zrozumienie roli nauczyciela, zasady i obowiązki w klasie, rozwiązywanie problemów RELACJE Z RÓWIEŚNIKAMI Uczenie się i współpraca z innym, zawieranie oraz utrzymywanie znajomości ROZWIJANIE POZYTYWNYCH ZACHOWAŃ SPOŁECZNYCH Zrozumienie szkolnych sytuacji, porozumiewanie się z domownikami, etykieta codzienna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22353 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 229-246.
Zaprezentowana książka odpowiada obecnym potrzebom teorii i praktyki z zakresu pedagogiki i pedagogiki specjalnej. Monografia jest próbą całościowego, holistycznego ujęcia pracy nauczyciela z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i zmieniających się potrzebach edukacyjnych na przestrzeni lat. [...] Wyniki analiz ilościowych są znaczące dla rozwoju pedagogiki i wiedzy z zakresu pracy nauczyciela wczesnej edukacji. Analiza badań jakościowych wypowiedzi nauczycielek umożliwia dokładne poznanie wyzwań, jakie są stawiane przed pedagogami we współczesnej szkole. [...] Poziom merytoryczny i oryginalność prezentowanych rozwiązań zachęcają Czytelnika do zapoznania się z publikacją i do krytycznej analizy poszczególnych obszarów tematycznych. Autorki zgromadziły imponujący materiał badawczy, który stanowi cenny element pogłębiający wiedzę pedagogów.Z recenzji wydawniczejdr hab. Jolanty Andrzejewskiej, prof. UMCS
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21395 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 239-250. Indeks.
Jak rozwijać umiejętności społeczne dzieci w przyjemny i skuteczny sposób? Przez zabawę! Przedstawiamy książkę, która krok po kroku wyjaśnia, jak nauczyć dzieci w wieku 5-12 lat: zawierania przyjaźni, czekania na swoją kolej, proszenia o pomoc i oferowania pomocy, używania odpowiednich słów, kontrolowania swojego zachowania, wyrażania emocji.Ta książka to prawdziwa "skrzynka narzędziowa" nauczyciela, pedagoga, wychowawcy. Zawiera kompletne, rzetelne informacje na temat interwencji przez zabawę rozwijającą umiejętności społeczne dzieci - od wskazówek dotyczących tworzenia grupy po gotowe scenariusze interwencji.Dodatkowym atutem książki jest uwzględnienie specyfiki terapii zabawą skierowaną do dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21417 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 239-250. Indeks.
Jak rozwijać umiejętności społeczne dzieci w przyjemny i skuteczny sposób? Przez zabawę! Przedstawiamy książkę, która krok po kroku wyjaśnia, jak nauczyć dzieci w wieku 5-12 lat: zawierania przyjaźni, czekania na swoją kolej, proszenia o pomoc i oferowania pomocy, używania odpowiednich słów, kontrolowania swojego zachowania, wyrażania emocji.Ta książka to prawdziwa "skrzynka narzędziowa" nauczyciela, pedagoga, wychowawcy. Zawiera kompletne, rzetelne informacje na temat interwencji przez zabawę rozwijającą umiejętności społeczne dzieci - od wskazówek dotyczących tworzenia grupy po gotowe scenariusze interwencji.Dodatkowym atutem książki jest uwzględnienie specyfiki terapii zabawą skierowaną do dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22352 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kształcenie specjalne w systemie oświaty / Teresa Serafin. - 3. wydanie. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2021. - 378, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(Dobre Praktyki w Oświacie)
Stan prawny na 1 lipca 2021 r.
Na czwartej stronie okładki dodano barkod z numerem ISBN i dodatkowo numerem wydania książki: 99788382461473 W03P01.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 361-376
Stan prawny: 1 lipca 2021 r.W publikacji omówiono sposoby realizacji kształcenia różnych grup uczniów z niepełnosprawnościami oraz możliwe formy spełnienia przez nie obowiązku szkolnego.Autorka odwołuje się do wiedzy z zakresu pedagogiki specjalnej, reformowanych norm prawa i ich praktycznej realizacji.W książce poruszono m.in. takie zagadnienia, jak:zasady organizacji nauczania uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego,wymagania kwalifikacyjne i zadania kadry pedagogiczno-specjalistycznej, realizującej obowiązkowe i dodatkowe zajęcia z dziećmi i młodzieżą w przedszkolach, szkołach, placówkach publicznych oraz niepublicznych,organizacja wczesnego wspomagania rozwoju,sposoby finansowania kształcenia specjalnego.Poradnik ułatwi nauczycielom, dyrektorom szkół i placówek, a także organom prowadzącym te podmioty właściwe rozpoznawanie potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami i dostosowywanie nauczania do ich potencjału psychofizycznego i wymagań edukacyjnych. Rodzicom dzieci potrzebujących kształcenia specjalnego pomoże natomiast zrozumieć proces dydaktyczno-wychowawczo-rehabilitacyjny przeprowadzany w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21599 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 283-295.
Z wielką przyjemnością czytałem pracę dr Karoliny Skarbek. Książka jest poprawnie skonstruowana pod względem naukowym, może być wzorem dla czytelników, którzy interesują się naukami pedagogicznymi [.]. Można w niej znaleźć dużo informacji o problematyce pracy z dziećmi i młodzieżą uzdolnioną matematycznie [.]. Autorka bardzo szeroko opisuje przeprowadzone badania pedagogiczne dotyczące uzdolnionych matematycznie dzieci, zamieszcza olbrzymią ilość informacji, wiele interesujących faktów i opinii nauczycieli oraz rodziców. Książka jest napisana w sposób insertujący dla czytelnika.dr hab. Henryk Kąkol, prof. WSAPodstawą do przygotowania niniejszej publikacji stały się badania prowadzone w ramach przygotowywania rozprawy doktorskiej oraz kontynuowane już po jej obronie. Dysertacja doktorska pod tytułem Losy matematycznie uzdolnionych dzieci warszawskich szkół na początku nauki szkolnej, stanowi bardzo istotną część tej publikacji. Została ona przygotowana pod kierunkiem prof. zw. dr hab. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Rozprawa została wyróżniona przez Radę Wydziału Akademii Pedagogiki Specjalnej. Ponadto zdobyła ona wyróżnienie za najlepszą rozprawę doktorską w II konkursie Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego.Osią przewodnią tej publikacji stały się wyniki badań Autorki oraz nasuwające się z nich wnioski dotyczące uzdolnień matematycznych manifestowanych przez dzieci na styku edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Przeprowadzone badania miały charakter diagnostyczny. Kluczowe było w nich - oprócz zbadania losów edukacyjnych dzieci uzdolnionych matematycznie - poznanie także mechanizmów blokujących manifestowanie tych uzdolnień w trakcie pierwszych kilku lat nauki w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20965 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich ??? diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy ??? negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej.Od nauczyciela/pedagoga/logopedy/diagnosty, współcześnie oczekuje się wysokich kompetencji w zakresie diagnozy, profilaktyki i terapii pedagogicznej. Na owe kompetencje składają się przede wszystkim wiedza teoretyczna, metodologiczna, sprawności oraz umiejętności praktyczne, a także samoświadomość w zakresie kompetencji osobistych. Posiadanie kompetencji w tych trzech obszarach, pozwala opracować właściwy program pomocy dziecku, w którym zostaną uwzględnione najbardziej optymalne metody i formy pracy pedagogicznej. Na tym etapie ważna jest współpraca ze środowiskiem rodzinnym, w którym rozwija się dziecko. Zazwyczaj czynniki determinujące zaburzenia w harmonijnym rozwoju nie pochodzą z jednego źródła, nie tkwią tylko w osobowości dziecka, ale również w jego najbliższym otoczeniu społecznym. Identyfikowanie wszelkich zagrożeń i czynników działających destrukcyjnie na rozwój dziecka, jest jednym z elementów nie tylko diagnozy, ale przede wszystkim stanowi wstęp dobrze prowadzonej profilaktyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21018 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 201-221.
Niniejsza monografia to praktyczne vademecum dla nauczyciela, terapeuty, specjalisty realizującego w przedszkolu, szkole czy placówce zajęcia o charakterze specjalistycznym, jak również udzielającego uczniom i wychowankom szeroko rozumianej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Korzystając z opracowania, specjalista, nauczyciel, terapeuta może precyzyjnie zweryfikować przydatność wykorzystania sugerowanej pomocy w toku realizowanego programu terapeutycznego, adekwatnie wybierając rodzaj ćwiczeń i stosowanych pomocy terapeutycznych do potrzeb oraz możliwości konkretnego dziecka. Proponowane pomysły, wraz ze szczegółowym uzasadnieniem ich implementacji w procesie terapii, mogą stanowić doskonałe wsparcie dla studentów i studentek kierunków nauczycielskich i pedagogicznych, w szczególności terapii pedagogicznej, oligofrenopedagogiki, tyflopedagogiki czy surdopedagogiki, a także logopedii, którzy w trakcie praktyk lub na początku swojej drogi zawodowej poszukują rzetelnych informacji i zarazem inspiracji ukierunkowującej na wsparcie ucznia, dziecka i wychowanka. Sposób opracowania poszczególnych opisów zorientowany jest również na wsparcie rodzica, który zdecyduje się wykorzystać konkretną pomoc, chcąc stymulować percepcję i wskazane funkcje swojego dziecka.Publikacja zawiera merytoryczne opisy, prezentację 28 pomocy dydaktycznych wraz z charakterystyką ich zastosowania i odwołaniami do wiedzy naukowej budowanej na podstawie aktualnych wyników badań z zakresu szeroko rozumianej terapii, w tym zwłaszcza terapii pedagogicznej. Monografię wieńczy obszerny wykaz bibliograficzny, umożliwiający zainteresowanemu Czytelnikowi rozszerzenie wiedzy w obszarze interesujących zagadnień. Każdy opis autorsko wykonanego narzędzia opatrzony jest kolorową fotografią prezentującą skonstruowaną pomoc, co umożliwia Czytelnikowi precyzyjne zapoznanie się z proponowanymi pomysłami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21594 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła na miarę ucznia z dysleksją / Teresa Wejner-Jaworska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 226 stron : faksymilia, fotografie, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 218-226.
Monografia zawiera duży zasób wiedzy na temat dysleksji oraz praktyczne propozycje dotyczące dostosowania wymagań edukacyjnych do uczniów z dysleksją rozwojową na poziomach wszystkich etapów edukacyjnych. Publikacja przedstawia działania podejmowane i wypracowane przez szkoły, które są propozycjami praktycznych rozwiązań w kwestii dostosowania wymagań edukacyjnych do uczniów z dysleksją. Ukazuje pracę nauczycieli oraz ich skutki przynoszące realne korzyści dla ucznia w obszarze samooceny oraz relacjach nauczyciel-uczeń. Książka przedstawia ocenę oraz oczekiwania rodziców wobec szkół oraz przybliża obraz uczniów z dysleksją rozwojową, ukazując ich samoocenę, relacje z rówieśnikami i marzenia. Publikacja jest kierowana do wizytatorów, dyrektorów szkół, nauczycieli, terapeutów, rodziców dzieci z dysleksją oraz osób z dysleksją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21139 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niezbędnik pedagoga specjalnego to zestaw materiałów dla nauczyciela współorganizującego kształcenie specjalne, pracującego z dziećmi w wieku szkolnym w szkole ogólnodostępnej lub z oddziałami integracyjnymi. Książka zawiera porady, wskazówki oraz wzory dokumentów do wykorzystania w bezpośredniej pracy z podopiecznymi i podczas konsultacji dla rodziców. Publikacja nie tylko pomoże pedagogom specjalnym sprostać wyzwaniom, jakie napotkają w szkole, ale także przypomni im, jak wspaniała, ważna i potrzebna jest ich praca. W skład książki wchodzą m.in.: wzór zgody na zajęcia rewalidacyjne wzór tablicy motywacyjnej dzienniczek korespondencji i informacji dzienniczek obserwacji pakiet szkolnych przywilejów dla ucznia ankieta dla rodziców dotycząca współpracy z pedagogiem specjalnym arkusz obserwacji zachowań niepożądanych u ucznia karty do indywidualnej pracy z uczniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22434 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej