Siudak Anna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Siudak Anna
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Logopedzi
(1)
Temat
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Neurologopedia
(2)
Dwujęzyczność
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie i słowa kluczowe w języku angielskim przy pracach.
Publikacja stanowi drugą część serii wydawniczej "Neurologopedia", która jest zbiorem artykułów będących naukową refleksją nad procesem uczenia się języka w sytuacji dwu- i wielojęzyczności. Polecana zarówno specjalistom - glottodydaktykom, neurologopedom, logopedom, pedagogom, jak i rodzicom i nauczycielom.Znajdujące się w książce publikacje o wymiarze zarówno teoretycznym, jak i praktycznym, poświęcone są problematyce nauczania języka obcego i drugiego oraz nabywaniu i uczeniu języka w sytuacji zaburzeń rozwoju. Publikacja ta jest dowodem na konieczność współpracy logopedów i glottodydaktyków w zmaganiu się ze współczesnymi problemami związanymi z dwu- i wielojęzycznością, a autorzy podkreślają, że współpraca ta wymaga aktualnej wiedzy z zakresu neurobiologii procesów uczenia się.Z recenzji prof. UAM dr hab. Małgorzaty Rutkiewicz-Hanczewskiej:"Recenzowana publikacja jest doskonalą, bo wszechstronną odpowiedzią na zapotrzebowanie współczesnej glottodydaktyki i neurologopedii, zważywszy na brak systematycznej dydaktyki nauczania języków odziedziczonych, która nie została jeszcze opracowana, z uwagi na rodzące się standardy diagnozy funkcji komunikacyjnych i językowych dzieci emigrantów, a także nowe doniesienia z zakresu neurobiologii procesów uczenia się. Zawarte w publikacji teksty są cenne zarówno dla specjalistów (glottodydaktyków, neurologopedów, logopedów, pedagogów), jak i rodziców dzieci, dla których język polski jest językiem odziedziczonym, dla nauczycieli osób dorosłych kolejnego pokolenia emigrantów, a także tych, dla których polszczyzna z wyboru lub ciekawości jest drugim i kolejnym językiem obcym."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19628 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Publikacja stanowi cenny zbiór tekstów poświęconych współczesnym problemom neurologopedii. Polecana wszystkim logopedom i terapeutom, którzy poszukują skutecznych metod wspierania dzieci z zaburzeniami w rozwoju.Publikację otwiera tekst Jagody Cieszyńskiej-Rożek, Marzeny Błasiak-Tytuły oraz Zdzisławy Orłowskiej-Popek pt. Norma czy zaburzenia rozwoju dzieci dwujęzycznych omawiający zakłócony proces przyswajania systemów językowych u dzieci wychowywanych w środowiskach dwu- lub wielojęzycznych. Autorki prezentują również praktyczne sposoby stymulacji rozwoju mowy dzieci bilingwalnych w celu uniknięcia deficytów rozwojowych. Jagoda Cieszyńska-Rożek w kolejnym tekście pt. "Dziennik wydarzeń" jako technika budowania komunikacji językowej prezentuje szczegółowo jedną z technik metody krakowskiej - dziennik wydarzeń. Technika ta jest skutecznym sposobem budowania nie tylko systemu językowego w umyśle jednostki z zaburzeniami komunikacji, jak również jej tożsamości.Marta Korendo w swoim artykule Znaczenie oceny rozwoju mowy dla diagnozy zespołu Aspergera przybliża ważny temat diagnozy ZA, zwracając uwagę na istotne dla diagnozy obszary, m.in. rozwój mowy i komunikacji. Halina Pawłowska-Jaroń z kolei prezentuje badania dotyczące Zawiłości diagnozy a jednoznaczności terapii dzieci ze spektrum FASD, które ujęte jako całościowe zaburzenie rozwoju opisują skutki rozwojowe występujące u potomstwa matek pijących alkohol w okresie ciąży. Tekst Anny Siudak Neurobiologiczne podstawy prenatalnej stymulacji narządu słuchu poświęcony został stymulacji zmysłu słuchu dziecka w okresie prenatalnym. Opierając się na najnowszej wiedzy neurobiologicznej, Autorka opisuje techniki, które niosą ze sobą liczne korzyści dla dalszego rozwoju dziecka. W artykule Stymulacja funkcji audytywnych w terapii zaburzeń mowy Zdzisława Orłowska-Popek podjęła problem terapii dziecka z zaburzeniami percepcji słuchowej oraz uszkodzonym słuchem. Autorka prezentuje etapy werbalnych i niewerbalnych ćwiczeń słuchowych. Ewa Bielenda-Mazur w tekście O potrzebie wczesnej interwencji w przypadkach dziecka z alalią prezentuje wyniki badań prowadzonych w grupie dzieci w wieku przedszkolnym, wskazując we wnioskach na konieczność podjęcia jak najszybszych oddziaływań terapeutycznych w przypadku dziecka z tym zaburzeniem. Z kolei tekst Wczesne wspomaganie rozwoju mowy dziecka dwujęzycznego. Profilaktyka logopedyczna w sytuacji dwujęzyczności klasycznej Marzeny Błasiak-Tytuły omawia sposoby wczesnej stymulacji rozwoju mowy. Autorka wskazuje na konieczność podejmowania działań logopedycznych u dzieci bilingwalnych w okresie prenatalnym, lingwalnym i postlingwalnym. Alicja Kabała prezentuje w swoim artykule Gotowość edukacyjna - o umiejętności artykulacji dźwięków mowy przez dzieci w wieku przedszkolnym (wybrane problemy) wyniki badań podsystemu fonetyczno-fonologicznego u dzieci w wieku przedszkolnym, jak również badanie dominacji stronnej, które jest cennym źródłem informacji o przyczynach dziecięcych problemów artykulacyjnych. Techniki umożliwiające budowanie systemu fonetyczno-fonologicznego zostały omówione przez Katarzynę Sedivy w artykule Torowanie ruchu artykulacyjnego. Techniki Gestów artykulacyjnych oraz Manualnego Torowania Głosek umożliwiają budowanie prawidłowego planu ruchu artykulacyjnego, dzięki czemu dziecko niemówiące może nabyć umiejętność mówienia. Dorota Konieczna w artykule pt. Problem percepcji czasu jako zagadnienie neurobiologiczne i logopedyczne opisała złożony problem percepcji czasu i zaprezentowała ćwiczenia nazywania i rozumienia relacji czasowych w ramach terapii logopedycznej. Tekst Czy płeć może determinować zaburzenia rozwoju języka? Wstępna analiza wpływu różnic w budowie i funkcjonowaniu mózgu kobiet i mężczyzn na werbalne opracowywanie rzeczywistości z punktu widzenia obserwowanych zaburzeń rozwoju językowego Magdaleny Peterek poświęcony został różnicom płciowym w budowie i funkcjonowaniu mózgu. Autorka analizuje możliwość wpływu tych różnic na zaburzenia rozwoju mowy. Agnieszka Staniszewska-Mól w artykule Między "głoską pisaną" a "literą mówioną", czyli o fenomenie i przekleństwie (nie)spójności mowy i pisma na przestrzeni dziejów - na wybranych przykładach źródłowych analizuje metody nauczania umiejętności czytania w Polsce na przestrzeni wieków, zwracając uwagę na konieczność tworzenia nowych, skutecznych metod. Ostatni tekst Łucji Skrzypiec pt. Longitudialne badania efektów wprowadzenia Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania do edukacji przedszkolnej poświęcony został również umiejętności czytania. Autorka prezentuje w nim wynik badań na temat wpływu Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania na stopień gotowości szkolnej.Publikowane w tomie artykuły są wynikiem wielu lat doświadczeń naukowych oraz terapeutycznych Autorów. Redaktorki tomu wyrażają nadzieję, że prezentowane badania będą służyły logopedom swymi rozwiązaniami praktycznymi oraz przyczynią się do pogłębienia refleksji naukowej na temat wyzwań, jakie współcześnie stawiane są przed logopedią. Autorzy:Jagoda Cieszyńska-Rożek Zdzisława Orłowska-Popek Marzena Błasiak-Tytuła Marta Korendo Halina Pawłowska-Jaroń Anna Siudak Ewa Bielenda-Mazur Alicja Kabała Katarzyna Sedivy-Mączka Dorota Konieczna Magdalena Peterek Agnieszka Staniszewska-Mól Łucja Skrzypiec Pod redakcją: Marzena Błasiak-Tytuła, Anna Siudak Oddajemy w ręce Czytelników pierwszy tom "Neurologopedii", który jest zbiorem artykułów będących naukową refleksją nad istotą wczesnej terapii zaburzeń rozwojowych. Znajdujące się tu publikacje mają wymiar teoretyczny i praktyczny - stanowią próbę przekazania szerokiej wiedzy na temat wczesnego postępowania terapeutycznego. Terapia, w rozumieniu Autorów tekstów, opiera się na mechanizmach neuroplastyczności mózgu, tj. zmiany reprezentacji korowych mózgu na skutek organizowanych przez terapeutę doświadczeń."Analizując niniejszy tom pod względem treści, znalazły się w nim wszystkie zagadnienia, stanowiące przedmiot zainteresowań współczesnej neurologopedii [.], tj. stymulacja rozwoju mowy dzieci bilingwalnych, diagnoza logopedyczną dzieci z zespołem Aspergera, diagnoza i terapia dzieci z FASD, mamy także: sposoby interwencji w przypadku alalii lub w sytuacji zaburzeń percepcji słuchowej. Ponadto w tomie znajdziemy kolejne potwierdzenie skuteczności Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania, a to dzięki sprawozdaniu z badań z wprowadzenia tej metody w grupie przedszkolnej. Nie bez znaczenia pozostają także artykuły na temat różnic płciowych w budowie i funkcjonowaniu mózgu, czy odnośnie do percepcji czasu". Z recenzji dr hab. Danuty Grzesiak-Witek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18914 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej