Dwujęzyczność
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(5)
Autor
Baumgartner Bogumiła
(1)
Błasiak-Tytuła Marzena
(1)
Chlipalski Karol
(1)
Fredro Maria
(1)
Grudzińska Anna (etnologia ; orientaistyka)
(1)
Król-Gierat Werona
(1)
Kubin Katarzyna
(1)
Orłowska-Popek Zdzisława
(1)
Pearson Barbara Zurer (1944- )
(1)
Rocławska-Daniluk Małgorzata
(1)
Rokita-Jaśkow Joanna (1973- )
(1)
Siudak Anna
(1)
Wodniecka Zofia
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Logopedzi
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2949)
Dwujęzyczność
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2934)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1376)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Nauka
(434)
Język angielski
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie i słowa kluczowe w języku angielskim przy pracach.
Publikacja stanowi drugą część serii wydawniczej "Neurologopedia", która jest zbiorem artykułów będących naukową refleksją nad procesem uczenia się języka w sytuacji dwu- i wielojęzyczności. Polecana zarówno specjalistom - glottodydaktykom, neurologopedom, logopedom, pedagogom, jak i rodzicom i nauczycielom.Znajdujące się w książce publikacje o wymiarze zarówno teoretycznym, jak i praktycznym, poświęcone są problematyce nauczania języka obcego i drugiego oraz nabywaniu i uczeniu języka w sytuacji zaburzeń rozwoju. Publikacja ta jest dowodem na konieczność współpracy logopedów i glottodydaktyków w zmaganiu się ze współczesnymi problemami związanymi z dwu- i wielojęzycznością, a autorzy podkreślają, że współpraca ta wymaga aktualnej wiedzy z zakresu neurobiologii procesów uczenia się.Z recenzji prof. UAM dr hab. Małgorzaty Rutkiewicz-Hanczewskiej:"Recenzowana publikacja jest doskonalą, bo wszechstronną odpowiedzią na zapotrzebowanie współczesnej glottodydaktyki i neurologopedii, zważywszy na brak systematycznej dydaktyki nauczania języków odziedziczonych, która nie została jeszcze opracowana, z uwagi na rodzące się standardy diagnozy funkcji komunikacyjnych i językowych dzieci emigrantów, a także nowe doniesienia z zakresu neurobiologii procesów uczenia się. Zawarte w publikacji teksty są cenne zarówno dla specjalistów (glottodydaktyków, neurologopedów, logopedów, pedagogów), jak i rodziców dzieci, dla których język polski jest językiem odziedziczonym, dla nauczycieli osób dorosłych kolejnego pokolenia emigrantów, a także tych, dla których polszczyzna z wyboru lub ciekawości jest drugim i kolejnym językiem obcym."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19628 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Książka jest zbiorem dziesięciu tekstów naukowych pisanych przez specjalistów w zakresie pedagogiki wielokulturowej, pracujących w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Artykuły wybrane do publikacji przedstawiają wyniki badań, często realizowanych na przestrzeni kilku lat, dotyczących m.in. organizacji zajęć z języka angielskiego jako drugiego, budowania relacji z rodzicami migranckimi, których dzieci uczęszczają do szkoły, mechanizmów wykluczenia, funkcjonujących w sposobie organizacji i prowadzenia szkoły, metod pracy w klasach, w których dzieci mają różne pochodzenie etniczne i narodowe oraz różne poziomy znajomości języka, obowiązującego w szkole.Publikacja ma posłużyć jako wsparcie merytoryczne w określaniu metodologii i obszarów badań, dotyczących sytuacji dzieci z doświadczeniem migracyjnym w szkołach w Polsce.
Wprowadzenie, Katarzyna Kubin * Część I: Teoria edukacji wielokulturowej – nowatorskie podejście do pedagogiki * Edukacja w społeczeństwie wielokulturowym – Nasze największe wyzwanie na przyszłość, Lisa Delpit * Pedagogika na rzecz równego traktowania – Zasadniczy element edukacji wielokulturowej, Cherry A. McGee Banks oraz James A. Banks * Podejścia do edukacji wielokulturowej w Stanach Zjednoczonych – Wybrane koncepcje i założenia, Margaret Gibson * Część II: Brak znajomości języka jako czynnik wykluczający – przykłady klasy inkluzywnej * Porównanie dwóch modeli prowadzenia klasy – Model klasy standardowej z modelem klasy dla dzieci uczących się języka angielskiego jako drugiego, Linda Harklau * Migracja a posługiwanie się językiem – Miejsca spotkania tożsamości i przynależności, Gill Valentine, Deborah Sporton oraz Katrine Bang Nielsen * Upodmiotowienie poprzez alfabetyzację – Model nauczania uwzględniający różnice kulturowe na przykładzie afro-amerykańskich uczniów, Gloria Ladson-Billings * Część III: Metody i podejścia do prowadzenia szkoły przyjaznej dla dzieci i rodzin migrantów * Tworzenie centrum i marginesu – Włączanie i wykluczanie uczniów imigranckich, Andrew Gitlin, Edward Buendía, Kristin Crosland oraz Fode Doumbia * Znajomość realiów życia uczniów podstawą edukacji uczniów ze zróżnicowanych środowisk – Metody budowania harmonii i minimalizacji konfliktów międzyetnicznych, Anne Katz * Nauka pisania i czytania jako pomost między szkołą i domem. Wsparcie rodzin dzieci imigranckich, Ana Christina DaSilva Iddings * Szybki kapitalizm, reforma szkoły i zajęcia z czytania i pisania w drugim języku, Meg Gebhard *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20362 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 429-443.
Poradnik Jak wychować dziecko dwujęzyczne napisany jest z myślą o rodzicach, przyszłych rodzicach, ich krewnych i znajomych. Dostarcza informacji pomocnych w podjęciu decyzji o dwujęzycznym wychowaniu dzieci. Ta książka jest dla ciebie, jeśli jesteś osobą dwujęzyczną i ten fakt pobudza cię do refleksji; wychowujesz dzieci z myślą o tym, aby w przyszłości były dwujęzyczne; jesteś ciekaw, w jaki sposób dzieci uczą się równocześnie dwóch lub więcej języków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21886 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. błędny .
Bibliogr. s. 169-186. Indeks.
Książka w bardzo ciekawy i nowatorski sposób omawia zagadnienie dziecięcej dwujęzyczności. Zawiera odwołania do literatury anglojęzycznej stanowiąc cenne źródło informacji na temat środowisk, w których dwujęzyczność jest już od dawna normą. Książka zawiera także opis własnych badań autorki, będących niezwykle cennym żródłem obserwacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 804)
ISSN 0239-6025 odnosi się do pierwotnego tytułu serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Zbiór 11 artykułów poświęconych różnym zagadnieniom dotyczącym przyswajania języków obcych przez najmłodsze dzieci zarówno w warunkach naturalnych, jak i w klasie. Został podzielony na trzy części: Cele nauczania dzieci języków obcych i drugich: aspekty teoretyczne; Metody nauczania języków obcych w klasie i w środowisku domowym; Przyswajanie języka drugiego w środowisku naturalnym/dwujęzyczność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19272 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej