Logopedzi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(121)
Forma i typ
Książki
(121)
Publikacje dydaktyczne
(77)
Publikacje fachowe
(53)
Proza
(18)
Publikacje naukowe
(17)
Poradniki i przewodniki
(14)
Komiksy i książki obrazkowe
(8)
Poezja
(2)
Dostępność
dostępne
(114)
wypożyczone
(44)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(10)
BD40 (Suwalska 11)
(7)
BD52 (Rembielińska 6a)
(13)
BD53 (Bazyliańska 6)
(10)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(5)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(4)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(4)
W85 (Jórskiego 41)
(4)
W98 (Kondratowicza 23)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(94)
Autor
Galewska-Kustra Marta
(17)
Głuchowska Hanna
(11)
Kłos Joanna (ilustracje)
(11)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(11)
Dudziec Kamila
(9)
Galewska-Kustra Marta. Uczę się: mówić, wymawiać, opowiadać
(5)
Szłapa Katarzyna
(5)
Błasiak-Tytuła Marzena
(4)
Galewska-Kustra Marta. Uczę się: mówić, wymawiać, opowiadać (pol.)
(4)
Kłodnicka Olga
(4)
Orłowska-Popek Zdzisława
(4)
Sroka-Mucha Bogna
(4)
Balejko Antoni (1935- )
(3)
Kłos Joanna
(3)
Kłos Joanna (graficzka)
(3)
Mach Cecylia
(3)
Naprawa Renata
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Tomasik Iwona
(3)
Attwood Tony (1952- )
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(2)
Czapla Joanna
(2)
Domagała Aneta
(2)
Emiluta-Rozya Danuta
(2)
Fuks Agata
(2)
Gaweł Katarzyna
(2)
Gulewicz Artur (1978- )
(2)
Jankowska-Szafarska Lucyna
(2)
Michalak-Widera Iwona
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Olszewska Agnieszka (logopeda)
(2)
Panaś Regina
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Szczepańska Krystyna (matematyka)
(2)
Szewczyk Małgorzata
(2)
Szubstarska Dorota
(2)
Szubstarski Tomasz
(2)
Tambor Jolanta
(2)
Tomasik Iwona (logopeda)
(2)
Wilczyńska Malwina
(2)
Wrzesiński Sławomir
(2)
Węsierska Katarzyna
(2)
Zembrzuska Joanna
(2)
Abbink-Spruit Manon
(1)
Andrzejewska Anna (ilustratorka)
(1)
Antosiewicz Agnieszka
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Batko Magdalena
(1)
Bednarska Barbara (surdologopedia)
(1)
Bryła Maria
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Buczek Natalia
(1)
Buda Magdalena
(1)
Bzdyk-Gibińska Agnieszka
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chmura Joanna (logopeda)
(1)
Chorębała Ewelina
(1)
Czarnik Barbara
(1)
Czarnkowska Mariola
(1)
Czunikin-Krasowicka Agata
(1)
Dell Carl W
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Gacka Ewa
(1)
Gatkowska Izabela
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Gibiński Maciej
(1)
Glej Sandra
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Góral-Półrola Jolanta
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Górska Milena
(1)
Hadwin Julie
(1)
Hood Stephen B
(1)
Howlin Patricia (1946- )
(1)
Humeniuk Ewa
(1)
Jastrzębowska-Jasińska Aleksandra
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Johnson Maggie (1955- )
(1)
Kalina Agata
(1)
Kamińska Urszula (pedagogika społeczna)
(1)
Kara Roman
(1)
Karwala Magdalena
(1)
Karwowska Aleksandra
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kazek Beata
(1)
Korendo Marta
(1)
Kowalczyk Łukasz
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Kowalska Agnieszka
(1)
Kozubski Wojciech (1955- )
(1)
Kozłowska Iweta
(1)
Krajewska Małgorzata (logopedia)
(1)
Krajna Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(47)
2010 - 2019
(69)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(114)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(121)
Język
polski
(121)
Odbiorca
Dzieci
(20755)
6-8 lat
(10164)
9-13 lat
(9013)
Młodzież
(8467)
0-5 lat
(6910)
Logopedzi
(121)
14-17 lat
(4608)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(893)
Szkoły podstawowe
(692)
Szkoły średnie
(599)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(151)
Przedszkola
(142)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(108)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Kobieta
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 7.
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
Klasa 4.
(27)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
A2 (poziom biegłości językowej)
(21)
Licea
(21)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
B1 (poziom biegłości językowej)
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Psychiatrzy
(16)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
B2 (poziom biegłości językowej)
(13)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
18+
(9)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Inspektorzy ochrony danych
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(20)
Temat
Korekcja mowy
(49)
Język polski
(33)
Wymowa
(26)
Mowa
(23)
Zaburzenia mowy
(21)
Logopedia
(13)
Rodzina
(11)
Spółgłoski
(11)
Terapia logopedyczna
(11)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(10)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(10)
Dzieci
(7)
Jąkanie
(7)
Afazja
(5)
Diagnoza logopedyczna
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Komunikacja werbalna
(4)
Neurologopedia
(4)
Niepełnosprawni intelektualnie
(4)
Onomatopeja
(4)
Życie codzienne
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Fonetyka
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Seplenienie
(3)
Wakacje
(3)
Chorzy z afazją
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Fizjoterapia
(2)
Fonologia
(2)
Giełkot
(2)
Gry i zabawy
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Leczenie
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Odgłosy
(2)
Percepcja wzrokowa
(2)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Wcześniak
(2)
Wspomaganie rozwoju
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Zima
(2)
Autyzm
(1)
Badania przesiewowe
(1)
Bajkoterapia
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Choroby układu nerwowego
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Chorzy z chorobą Parkinsona
(1)
Chorzy z zespołem Williamsa
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnostyka różnicowa
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dokumentacja medyczna
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dyzartria
(1)
Dzieci niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko chore na nerwice
(1)
Dziecko jąkające się
(1)
Dziecko ryzyka dysleksji
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Echolalia
(1)
Epileptycy
(1)
Gesty
(1)
Gniew
(1)
Grafomotoryka
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Język
(1)
Język dziecka
(1)
Język minimalny
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Język znaków
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Logopedzi
(1)
Lęk
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(32)
Poradnik
(23)
Ćwiczenia logopedyczne
(19)
Opowiadania i nowele
(18)
Podręcznik
(10)
Praca zbiorowa
(9)
Książka obrazkowa
(8)
Materiały pomocnicze
(7)
Książki dla małych dzieci
(6)
Scenariusz zajęć
(4)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Program nauczania
(2)
Rymowanki
(2)
Wiersze
(2)
Arkusz obserwacji
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Gry językowe (pedagogika)
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(99)
Językoznawstwo
(12)
Medycyna i zdrowie
(12)
Psychologia
(7)
121 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 129-137.
Giełkot to zaburzenie mowy, któremu przez długi czas logopedzi nie poświęcali należytej uwagi. Na szczęście w ostatnich latach wzrosło ich zainteresowanie tym rodzajem trudności w komunikacji. Zidentyfikowano, które objawy giełkotu przyczyniają się do tego, że otoczenie często nie rozumie mowy osób zmagających się z tym zaburzeniem. Rozpoznano także symptomy mające znaczenie podczas stawiania diagnozy różnicowej.Treści zawarte w tej książce dotyczą zarówno zagadnień teoretycznych, jak i charakterystyki giełkotu. Są zgodne z aktualnym stanem wiedzy w tej dziedzinie. Wyczerpująco opisano w niej postępowanie diagnostyczne i istotne na tym etapie rozpoznanie różnicowe. Przedstawiono też metody planowania i prowadzenia skutecznej terapii. Dzięki temu książka może służyć jako podręcznik diagnostyki i terapii giełkotu dla studentów i praktykujących logopedów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19120 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20515 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na problemy z radzeniem sobie z uczuciem złości u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopeda Radzi)
Bibliografia strona 58.
Książka wydana w serii "Logopeda radzi" autorstwa Antoniego Balejki polecana jest dla osób zajmujących się terapią wad wymowy - w tym przypadku pod lupę wzięto jedno z najczęstszych zaburzeń w tej dziedzinie - seplenienie. Publikacja powinna zainteresować nie tylko nauczycieli czy logopedów, lecz również rodziców dzieci borykających się z problemem wad wymowy.Niniejsza pozycja skupia się, poza podaniem w przystępny sposób wiedzy logopedcznej na temat prawidłowej wymowy głosek, z którymi osoby sepleniące mają największe problemy, na propozycjach zabaw zarówno terapeutycznych, jak i edukacyjnych, których celem jest zachęcenie osób pracujących z dziećmi do tworzenia nowych, indywidualnych programów pracy z nimi.Antoni Balejko w swojej książce kładzie szczególny nacisk na to, by terapia wad wymowy przebiegała w atmosferze zabawy. Książka ta jest jednak czymś więcej, niż li tylko poradnikiem logopedycznym - to poradnik zawierający przepis na to, jak przekazywać miłość rodzicielską, innymi słowy, jak kochać dzieci. Publikacja ta zachęca bowiem rodziców do lepszego poznania swojego dziecka i dostrzegania jego problemów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19809 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopeda Radzi)
Książka autorstwa Antoniego Balejko adresowana jest do osób stykających się na co dzień z dziećmi sepleniącymi: logopedów, nauczycieli przedszkolnych oraz przede wszystkim rodziców tychże dzieci.Autor wyznaje zasadę łączenia terapii logopedycznej z zabawą, jako jedną najskuteczniejszą metodę walki z wadami wymowy u dzieci. Dlatego też, oprócz zagadnień typowo logopedycznych takich jak sposoby wywoływania i utrwalania głosek, znajdziemy tutaj także zabawy przeznaczone dla dzieci, u których występują problemy w zakresie czytania, pisania oraz mówienia.Ta niezwykła publikacja zachęca rodziców, nauczycieli i terapetów do lepszego poznania dziecka. Autor zaznacza, jak ważne jest traktowanie dzieci w sposób mądry. Zaleca, by starać się dsotrzegać to, jak mówią oraz jak wymawiają poszczególne głoski. Warto podkreślić, iż materiały zawarte w książce można potraktować jako swego rodzaju profilaktykę dysleksji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19810 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopeda Radzi)
Bibliografia strona 101.
Książka autorstwa Antoniego Balejko z serii "Logopeda radzi" zawiera, poza wiedzą stricte logopedyczną, przede wszystkim szereg propozycji zabaw terapeutycznych, mających na celu pomoc dzieciom borykającym się z wadami wymowy. Autor również tym razem kieruje uwagę w stronę zabawowych form terapii logopedycznej.Celem nieniejszej książki jest zachęcenie rodziców do jeszcze lepszego poznania swojego dziecka. Autor podkreśla rolę mądrego traktowania dzieci, a także zwracania uwagi na to jak mówią oraz w jaki sposób wymawiają poszczególne głoski. Zabawy i ćwiczenia zamieszczone w książce są swego rodzaju profilaktyką dysleksji. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkolnych, szkolnych oraz przede wszystkim - dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Afazja : ćwiczenia językowe dla dzieci. 1 / Marzena Błasiak-Tytuła, Zdzisława Orłowska-Popek. - Kraków : WIR, 2022. - 1 teka (1 broszura, [40] kart luzem) : ilustracje ; 31 cm.
Na okładce : specjalne potrzeby edukacyjne
Afazja. Ćwiczenia językowe dla dzieci to seria pomocy dla dzieci z afazją, które mają problem z rozumieniem i nadawaniem komunikatów językowych. Składa się z zestawów ćwiczeń kształtujących rozumienie, powtarzanie, słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie. Część 1 zawiera ćwiczenia usprawniające: rozumienie wyrazów (frekwencyjnie częste rzeczowniki, czasowniki, prymarne przyimki), zdań prostych i rozwiniętych (konstrukcje z dopełniaczem, biernikiem, miejscownikiem, narzędnikiem); trening wskazywania osób, przedmiotów i czynności; zapamiętywanie samogłosek oraz sylab otwartych w paradygmatach, a następnie sylab otwartych ze spółgłoską P w izolacji i w sekwencjach. Do każdego zaproponowanego zadania dołączone są szczegółowe instrukcje dla terapeuty/rodzica.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22450 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Afazja : ćwiczenia językowe dla dzieci. 2 / Marzena Błasiak-Tytuła, Zdzisława Orłowska-Popek. - Kraków : WIR, 2022. - 1 teka (1 broszura, [52] karty luzem) : ilustracje, 31 cm.
Na okładce: Specjalne potrzeby edukacyjne.
Afazja. Ćwiczenia językowe dla dzieci to seria pomocy dla dzieci z afazją, które mają problem z rozumieniem i nadawaniem komunikatów językowych. Składa się z zestawów ćwiczeń kształtujących rozumienie, powtarzanie, słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie. Część 2 zawiera ćwiczenia usprawniające: rozumienie wyrazów (frekwencyjnie częste rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, prymarne przyimki), zdań prostych i rozwiniętych (konstrukcje z dopełniaczem, biernikiem, miejscownikiem, narzędnikiem); zapamiętywanie zdań prostych i rozwiniętych; zapamiętywanie sylab otwartych w izolacji i sekwencjach; czytanie wyrazów o schemacie: samogłoska i sylaba otwarta (np. APA, AMA, ABA, ALA) i identyfikowanie sylab otwartych; planowanie ruchów ręki (rysowanie po śladzie i według wzoru).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22451 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Afazja : ćwiczenia językowe dla dzieci. 4 / Marzena Błasiak-Tytuła, Zdzisława Orłowska-Popek. - Kraków : WiR, 2023. - 1 teka (1 broszura, [64] karty luzem) : ilustracje, 31 cm.
Na okładce: Specjalne potrzeby edukacyjne.
Afazja. Ćwiczenia językowe dla dzieci to seria pomocy dla dzieci z afazją, które mają problem z rozumieniem i nadawaniem komunikatów językowych. Składa się z zestawów ćwiczeń kształtujących rozumienie, powtarzanie, słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie. Część 4 zawiera ćwiczenia usprawniające: rozumienie i użycie wyrazów przygotowujących do rozpoczęcia edukacji przedszkolnej; rozumienie i budowanie zdań z dopełnieniem, przydawką, okolicznikiem miejsca i sposobu; odmianę rzeczowników; zapamiętywanie sylab otwartych w izolacji i w sekwencjach, sekwencji wyrazów i poleceń; czytanie sylab otwartych ze spółgłoskami: D, S, Z, K, G; czytanie wyrazów o schemacie: samogłoska + sylaba otwarta; czytanie wyrazów znaczących złożonych z dwóch lub trzech sylab otwartych; operacje myślowe z materiałem obrazkowym oraz pojęciowym; planowanie ruchów ręki. Do każdego zaproponowanego zadania dołączone są szczegółowe instrukcje dla terapeuty/rodzica.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22437 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie i słowa kluczowe w języku angielskim przy pracach.
Publikacja stanowi drugą część serii wydawniczej "Neurologopedia", która jest zbiorem artykułów będących naukową refleksją nad procesem uczenia się języka w sytuacji dwu- i wielojęzyczności. Polecana zarówno specjalistom - glottodydaktykom, neurologopedom, logopedom, pedagogom, jak i rodzicom i nauczycielom.Znajdujące się w książce publikacje o wymiarze zarówno teoretycznym, jak i praktycznym, poświęcone są problematyce nauczania języka obcego i drugiego oraz nabywaniu i uczeniu języka w sytuacji zaburzeń rozwoju. Publikacja ta jest dowodem na konieczność współpracy logopedów i glottodydaktyków w zmaganiu się ze współczesnymi problemami związanymi z dwu- i wielojęzycznością, a autorzy podkreślają, że współpraca ta wymaga aktualnej wiedzy z zakresu neurobiologii procesów uczenia się.Z recenzji prof. UAM dr hab. Małgorzaty Rutkiewicz-Hanczewskiej:"Recenzowana publikacja jest doskonalą, bo wszechstronną odpowiedzią na zapotrzebowanie współczesnej glottodydaktyki i neurologopedii, zważywszy na brak systematycznej dydaktyki nauczania języków odziedziczonych, która nie została jeszcze opracowana, z uwagi na rodzące się standardy diagnozy funkcji komunikacyjnych i językowych dzieci emigrantów, a także nowe doniesienia z zakresu neurobiologii procesów uczenia się. Zawarte w publikacji teksty są cenne zarówno dla specjalistów (glottodydaktyków, neurologopedów, logopedów, pedagogów), jak i rodziców dzieci, dla których język polski jest językiem odziedziczonym, dla nauczycieli osób dorosłych kolejnego pokolenia emigrantów, a także tych, dla których polszczyzna z wyboru lub ciekawości jest drugim i kolejnym językiem obcym."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19628 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskursy Logopedyczne - Studia Logopeadica Thoruniensia)
Rozdziały tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne w katalogu Bibliografia M21.
Bibliografia przy pracach.
Publikacja adresowana jest do pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze spektrum autyzmu, studentów pedagogiki oraz osób zainteresowanych prezentowaną problematyką.
Streszczenia angielskie przy pracach.
Prezentowane w niniejszej pracy nowe spojrzenie naukowo-badawcze służy lepszemu zrozumieniu zaburzeń komunikowania się osób ze spektrum autyzmu. Szczególnie cenne są implikacje praktyczne dotyczące stymulowania ich umiejętności komunikacyjnych. Proponowane narzędzia czy treningi umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej dla osób z autyzmem bez wątpienia przyczynią się do rozwoju nowoczesnej praktyki pedagogiki specjalnej. Monografia jest adresowana do pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze wspomnianym spektrum, studentów pedagogiki specjalnej i tych osób, którym szczególnie bliskie jest zrozumienie złożoności zaburzeń komunikowania się osób autystycznych. Niniejsza książka stanowi znaczący i istotny wkład w rozwój pedagogiki specjalnej i logopedii, a także badań z zakresu komunikacji społecznej i językowej.Z recenzji dr hab. Katarzyny Pluteckiej, prof. UPProblematyka komunikacji omawiana jest tu z różnych perspektyw badawczych i w różnych aspektach, gdyż funkcjonowanie osób z zaburzeniami spektrum autyzmu to obszar, którym współcześnie zajmują się badacze i profesjonaliści reprezentujący różne dziedziny. Autorami tekstów są przedstawicie m.in.: pedagogiki specjalnej (w tym oligofrenopedagogiki), psychologii, logopedii, neurologopedii, seksuologii, pedagogiki wczesnoszkolnej, a zagadnienia komunikacji osób ze spektrum autyzmu omawiane są z punktu widzenia badacza i teoretyka oraz praktyka - niejednokrotnie w tej samej osobie.Z recenzji dr hab. Ewy Skorek, prof. UZ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20310 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.05.2024)
Książka
CD
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Opis wg teki. Teka zawiera: podręcznik z instrukcją do programu, 2 zeszyty ćwiczeń (29, [2] strony każdy) z ilustracjami i tekstami rymowanek, zestaw 14 kart z abstrakcyjnymi wzorami do ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych, płytę CD z propozycjami melodii do rymowanek.
Bibliografia na stronach 19-20.
Program Od głoski do słowa, którego autorami są Małgorzata Szewczyk i Marta Bogdanowicz, adresowany jest do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym: rozwijających się nieharmonijnie z opóźnionym rozwojem językowym z opóźnionym rozwojem mowy uwarunkowanym m.in. niepełnosprawnością słuchową lub intelektualną obarczonych SLI (specyficznym zaburzeniem językowym) wykazującymi sprzężone zaburzenia rozwojowePodstawowe cele programu: wspomaganie rozwoju języka i mowy u dzieci z wadami słuchu wspieranie rozwoju języka i mowy u dzieci z opóźnionym rozwojem mowyCele te realizowane są za pomocą rymowanek, śpiewanek oraz zabaw powiązanych z tymi rodzajami dziecięcej aktywności. W efekcie dziecko poszerza zakres używanych słów, reguluje swój oddech, doskonali także głos, słuch oraz poprawia sposób wymowy sylab, pojedynczych wyrazów oraz krótkich zdań.Zawartość prezentowanego zestawu: podręcznik będący instrukcją programu dwa ilustrowane zeszyty ćwiczeń zawierające teksty rymowanek 14 kart ze wzorami abstrakcyjnymi służącymi do ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych (jeden wzór przypada na dwie rymowanki) płyta CD z propozycjami melodii do rymowanekUwaga: po dostosowaniu, szczególnie w zakresie ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych, program można zastosować podczas zajęć z najmłodszymi dziećmi (już od drugiego roku życia) rozwijającymi się w sposób prawidłowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20299 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 52-53.
Program metody Dobrego Startu, którego autorkami są Marta Bogdanowicz i Małgorzata Szewczyk, składa się podręcznika, specjalnej teczki oraz płyty CD. Adresowany jest do dzieci: z wadą słuchu opóźnionym rozwojem mowy oraz małych dzieci, których rozwój przebiega prawidłowoInformacje zawarte w podręczniku: treści dotyczące dzieci z wadą słuchu i ich specjalnych potrzeb edukacyjnych charakterystyka Metody Dobrego Startu zastosowania Metody w pracy z dziećmi szegółowy opis programu Od słowa do zdania, od zdania do tekstu trzy przykładowe scenariusze zajęć propozycje zabaw i ćwiczeńTeczka wchodząca w skład zestawu zawiera książeczki tematyczne, ilustracje, wzory wspierające prawidłową wymowę wierszyków, zdań i wyrazów, wyrazy przeznaczone do wycinania oraz kartonowe kukiełki.Z kolei książeczki tematyczne umieszczone w teczce (dotyczące takich tematów jak zwierzęta hodowlane, owoce, warzywae, ubrania oraz święta Bożego Narodzenia) zawierają ćwiczenia wykorzystujące Metodę Dobrego Startu. Tworząc ćwieczenia, starano się, by dzieci wykonywały je z radością. Część zadań skupia się na utrwalaniu materiału językowego. Znaleźć jednak tutaj można również ćwiczenia łatwiejsze i przyjemniejsze, np. kolorowanie ilustracji, poznawanie świata poprzez własne doświadczenia.Zawartość całego zestawu: książka formatu A4, licząca 56 stron, w miękkiej oprawie teczka formatu A4, a w niej: 6 książeczek tematycznych (po 28 stron każda) 6 ilustracji tematycznych płyta CD 25 kart ze wzorami karta zawierająca wyrazy pomocnicze przeznaczonymi do wycięcia 2 kukiełki do wycięcia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20306 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [81].
Program terapeutyczny "Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku" skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich, u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata. Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co zawiera publikacja?- Zbiór scenariuszy ułatwiających przeprowadzenie zajęć logopedycznych z dziećmi w wieku przedszkolnym borykającymi się z takimi zaburzeniami mowy jak np.: opóźniony rozwój mowy, mutyzm, mowa rozszczepowa, dyslalia- Atrakcyjne karty pracy ułatwiające przeprowadzenie zajęć w zakresie m.in. kappacyzmu i gammacyzmu, parasygmatyzmu oraz dwujęzyczności- Profilaktyczne ćwiczenia, dzięki którym rozwój mowy najmłodszych dzieci przebiega prawidłowo- Praktyczne zalecenia i wskazówki do ćwiczeń emisyjnych i dykcyjnych, usprawniania narządów artykulacyjnychDlaczego warto?- Publikację opracowali specjaliści z Rady Programowej czasopisma Forum Logopedy, dzięki czemu zyskasz pewność, że podjęte przez ciebie działania przyniosą oczekiwane efekty- Usprawnisz narządy artykulacyjne dzieci i ustalisz, które z nich potrzebują indywidualnej terapii logopedycznej- Otrzymasz praktyczne narzędzia do przeprowadzenia zajęć z dziećmi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18913 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? : obserwacja / Joanna Chmura. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022. - 62, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronie [63].
Obserwacja jest poradnikiem wiedzy dla terapeutów rozpoczynających pracę z dziećmi z deficytami rozwojowymi, niepełnosprawnościami i innymi zaburzeniami rozwoju dzieci w wieku od 5 do 10 roku życia. Opisuje jak od samego początku zająć się dzieckiem w ujęciu wielodyscyplinarnym, jak poprowadzić właściwie obserwację, na podstawie której sporządzany jest optymalny program terapii dziecka. Wskazuje jak poprowadzić pierwsze wizyty dziecka w sposób wyczerpujący wiedzę na temat jego rozwoju. Opisuje sfery rozwojowe i umiejętność terapeutycznego postrzegania ich w kontekście normy biologicznej, a ewentualnych odstępstw od niej. Porównuje wiek biologiczny z wiekiem rozwojowym dziecka. Poradnik prowadzi terapeutę przez wszystkie sfery rozwojowe dziecka. Tłumaczy, na co zwracać uwagę w przygotowaniu zajęć, jak oceniać dziecko i jak prowadzić obserwację różnicową. Jest punktem wyjścia do podjęcia pierwszych kroków terapeutycznych w pracy z dzieckiem z deficytami. Książka napisana jest z myślą o terapeutach pracujących czynnie i w procesie z dziećmi z niepełnosprawnościami i deficytami rozwojowymi. Książka Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? Obserwacja zawiera również arkusz obserwacji dla terapeuty jako gotowy materiał do podjęcia pracy z dzieckiem. Książka opatrzona jest rysunkami metodą sketchnotingu i flipchartelingu, które wprowadzają czytelnika w każdy rozdział. [Opis pochodzi ze strony taniaksiazka.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22742 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [271]-275.
Praca logopedy nad dźwiękami mowy wymaga elementarnej wiedzy z różnych dyscyplin, która będzie dla niego stanowić bazę. Jednakże cel terapii nie z każdym pacjentem ukierunkowany jest na artykulację, tzn. na jej czystość zgodnie z normą ortofoniczną. Nie z każdym pacjentem możliwe jest wypracowanie idealnej, wzorcowej realizacji danej głoski. Niekiedy możliwe jest tylko usprawnienie fonacji i artykulacji głosek. Książka składa się z trzech części. Część pierwsza przedstawia wiadomości teoretyczne na temat dyslalii i metod pracy stosowanych przez różnych praktyków logopedów oraz przybliża przyczyny występowania zaburzeń artykulacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22609 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 233-247.
Książka ma charakter fundamentalny zarówno z uwagi na swoją wartość naukową, jak i praktyczną. Stanowi wyjątkowo syntetyczny i esencjonalny wykład na temat wielowymiarowej diagnozy, zwanej dymensjonalną, zaburzeń rozwojowych z zakresu autyzmu, zespołu Aspergera i dysleksji, pokazuje miejsca sprawiające diagnostom najwięcej trudności z interpretacją ich przejawów, bo ujawniających się i ewoluujących na różnych etapach rozwoju dziecka, mających różny stopień nasilenia, wchodzących w korelacje z innymi zaburzeniami, a także normatywnymi wymiarami funkcjonowania jednostki.Publikacja wnosi ważny element do diagnozy zaburzeń rozwojowych, pozwala myśleć o nich jak o jednostkach niehomogenicznych, a zatem często wymykających się diagnozie kategorialnej, bo niespełniających jej wielu warunków. Zaproponowana diagnoza dymensjonalna nie zostawia żadnego dziecka z trudnościami rozwojowymi z niczym, ponieważ dopuszcza istnienie nieprototypowych konfiguracji deficytów, nieprzewidzianych przez dotychczasowe sposoby patrzenia na nie. To kompleksowa ocena każdej jednostki uznająca jej neurobiologiczny bagaż modulowany przez wpływy środowiskowe (zewnętrzne) oraz codzienne doświadczenia lub ich brak.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21345 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Mowa jest podstawową formą porozumiewania się między ludźmi. Wszelkie jej zaburzenia są dla pacjenta i jego otoczenia dużym obciążeniem. Wielu jednostkom chorobowym towarzyszą zaburzenia mowy. Te, które uwarunkowane są genetycznie, jak np. zespół Retta, zespół Angelmana, czy niektóre choroby metaboliczne, omówiono w niniejszej publikacji. Każdy, kto chce prawidłowo prowadzić diagnozę i terapię logopedyczną, musi posiadać wiedzę na temat jednostki chorobowej, z którą ma w praktyce do czynienia. Nie wystarczy podstawowy warsztat neurologopedy czy neuropsychologa. Osoba zajmująca się danym przypadkiem musi wiedzieć jakie jest podłoże choroby, jakie jest rokowanie, jak długo choroba przebiega i z jakimi objawami - poza zaburzeniami mowy - mamy do czynienia.Inaczej planuje się terapię u chorych, w przypadku przewidywanego szybkiego lub wręcz gwałtownego przebiegu choroby o niepomyślnym rokowaniu, a inaczej w przypadkach o długim okresie względnej stabilizacji, gdzie można nakreślić długotrwały plan korygowania zaburzeń logopedycznych. We wstępie umieszczono dwa rozdziały omawiające zagadnienia zaburzeń mowy w chorobach uwarunkowanych genetycznie. Dalej książkę podzielono na dwie części. W pierwszej omówiono problemy zaburzeń mowy u chorych z zespołami genetycznymi dającymi objawy już po urodzeniu, z często towarzyszącym znacznym opóźnieniem rozwoju psychoruchowego oraz wadami budowy ciała i narządów wewnętrznych. W drugiej części przedstawiono choroby wieku dorosłego, choć w niektórych jednostkach chorobowych dokonanie ścisłego rozdziału pomiędzy dzieciństwem a wiekiem dojrzałym jest trudne. Książka przeznaczona jest głównie dla neuropsychologów i neurologopedów. Wiele istotnych treści znajdą tu również lekarze zajmujący się neurologią dziecięcą, neurologią dorosłych oraz chorobami o podłożu metabolicznym.
Noty o autorach * Od redaktorów * Zaburzenia mowy w chorobach genetycznych a dostępność świadczeń opieki zdrowotnej * Zaburzenia rozwoju języka w kontekście niepełnosprawności intelektualnej w wybranych zespołach uwarunkowanych genetycznie * Zaburzenia mowy w przypadku delecji chromosomowej 13. pary (13q) * Terapia logopedyczna dzieci z zespołem Downa * Czynniki warunkujące zdolność porozumiewania się z otoczeniem osób z CdLS * Zaburzenia mowy u dzieci z zespołem Angelmana * Zaburzenia mowy w zespole Gillesa de la Toure e’a * Zaburzenia mowy i języka w zespole łamliwego chromosomu X * Zaburzenia rozwoju mowy i języka w zespole Pradera-Williego * Zdolności językowe w zespole Williamsa * Zespół Aspergera – od diagnozy do terapii * Zaburzenia mowy towarzyszące adrenoleukodystrofii * Zaburzenia komunikacji językowej u dzieci z zespołem Retta * Nabywanie kompetencji komunikacyjnej umożliwiającej porozumiewanie się chłopca z zespołem genetycznym Cri-du-Chat (zespół kociego krzyku) * Zaburzenia mowy o typie dyzartrii w chorobie neuronu ruchowego * Zaburzenia mowy i połykania w chorobie Wilsona – charakterystyka kliniczna i terapia * Choroba Huntingtona – charakterystyczne objawy, terapia logopedyczna * Zaburzenia mowy u chorych z parkinsonizmem * Heterogenność choroby Alzheimera. Implikacje w obszarze logopedii * Zaburzenia komunikacji językowej u pacjentów z padaczką * Afazja pierwotna postępująca jako osobna jednostka nozologiczna w logopedii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56559 (1 egz.)
Kaucja: 36,76 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szesnaście scenariuszy zajęć do terapii różnych typów afazji (sensorycznej, motorycznej oraz amnestycznej) m.in.: Określanie stosunków przestrzennych i rozumienie zdań, Reedukacja rozumienia mowy, Nazywanie zjawisk atmosferycznych, elementów przyrody i rzeczy codziennego użytku Karty pracy dostosowane do możliwości pacjenta w różnym wieku i o odmiennych stopniach afazji Wytyczne dla logopedy do pracy z dzieckiem z afazjąDlaczego warto? Dzięki publikacji zdobędziesz dostęp do praktycznych rozwiązań w terapii logopedycznej osób z afazją Otrzymasz zestaw gotowych i urozmaiconych scenariuszy wraz z kartami pracy, które ułatwią codzienną pracę nad usprawnianiem umiejętności nazywania przedmiotów, czy rozumienia złożonych wypowiedzi Przeprowadzisz wieloaspektową terapię pacjenta z różnymi typami afazji dopasowaną do jego indywidualnych możliwości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18608 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej