Szczepanik Renata
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Szczepanik Renata
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Agresywność
(1)
Dziecko
(1)
Dziewczęta
(1)
Głusi
(1)
Kobieta
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niewidomi
(1)
Opieka społeczna
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Przemoc
(1)
Przestępczość
(1)
Sieroctwo społeczne
(1)
Socjoterapia
(1)
Upośledzenie umysłowe
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Scenariusze zajęć
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51309 (1 egz.)
Kaucja: 27,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 231-[239].
ROZDZIAŁ 1. Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej * 1.1. Swoistość pedagogiki specjalnej * 1.2. Związki pedagogiki specjalnej z innymi dziedzinami wiedzy * 1.3. Pojęcie, kierunki i zasady procesu rewalidacji * 1.4. Działy pedagogiki specjalnej * 1.5. Rys historyczny pedagogiki specjalnej w Polsce i na świecie * Słowa kluczowe * Rozdział 2. Pedagogika specjalna szczegółowa: podstawy oligofrenopedagogiki * 2.1. Klasyfikacja i charakterystyka upośledzenia umysłowego * 2.2. Przyczyny upośledzenia umysłowego * 2.3. Kształcenie osób upośledzonych umysłowo * 2.4. Zastosowanie nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) w pracy z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie * 2.5. Rodzina wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie * Słowa kluczowe * Rozdział 3. Pedagogika specjalna szczegółowa:podstawy tyflopedagogiki * 3.1. Psychospołeczne i fizyczne aspekty braku lub zaburzeń funkcjonowania analizatora wzroku * 3.2. Wybrane problemy rewalidacji osób niewidomych i niedowidzących. * 3.3. Wychowanie rodzinne dziecka z uszkodzeniem wzroku * 3.4. (Re)adaptacja społeczna osób ociemniałych * 3.5. Zarys problematyki głuchoniewidzenia * Słowa kluczowe * Rozdział 4. Pedagogika specjalna szczegółowa: podstawy surdopedagogiki * 4.1. Pojęcia, klasyfikacja i etiologia głuchoty * 4.2. Wpfyw głuchoty na funkcjonowanie psychospołeczne * 4.3. Sposoby komunikowania się jednostek z uszkodzonym słuchem * 4.4. Główne kierunki rewalidacji dzieci głuchych i niedosłyszących * 4.5. Dziecko głuche upośledzone umysłowo * Słowa kluczowe * Rozdział 5. Pedagogika specjalna szczegółowa: wprowadzenie do pedagogiki terapeutycznej * 5.1.Wpływ choroby przewlekłej i terminalnej na sytuację psychospołeczną człowieka * 5.2.Psychoopiekuńcza i pedagogiczna działalność wobec dzieci z chorobą nowotworową * 5.3. Rodzina wobec niepełnosprawności i choroby dziecka * 5.4. Wykorzystanie biblioterapii w pedagogice specjalnej * 5.5. Terapeutyczne walory bajki * Słowa kluczowe * Rozdział 6. Współczesne tendencje w pedagogice specjalnej. * 6.1. Dylematy pedagogiki specjalnej * 6.2. Postrzeganie osób niepełnosprawnych i jego determinanty * 6.3. Idea i praktyka integracji * 6.4. Rola i znaczenie organizacji pozarządowych w systemie wsparcia osób niepełnosprawnych * 6.5. Sylwetka pedagoga specjalnego * Słowa kluczowe * Słownik * Bibliografia * Załączniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3765 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Opieka i wychowanie instytucjonalne zmienia się we wszystkich sferach swojego funkcjonowania. Jakie są formalno-prawne przeobrażenia współczesnych instytucji opiekuńczo-wychowawczych? Jakim zmianom podlegają wewnętrzne struktury placówek? W jakim kierunku podążają te zmiany? Jakie przemiany dokonały się w zakresie funkcji realizowanych przez współczesne instytucje? Jaki wpływ ma opieka i wychowanie instytucjonalne na wzmacnianie mechanizmu wykluczenia społecznego? Jakie są problemy osób objętych pomocą i oddziaływaniem instytucji opiekuńczo-wychowawczych: dzieci, młodzież, dorosłych, seniorów. Na te - i wiele innych pytań - próbują odpowiedzieć autorzy poszczególnych artykułów stanowiących zawartość niniejszego opracowania. Poruszane w książce zagadnienia wybiegają daleko poza obszar poszukiwań jedynie pedagogicznych i stanowią przedmiot rozważań prawników, kryminologów, socjologów, psychologów i pracowników socjalnych.
Rozdział I. INSTYTUCJONALNY SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA SIEROCTWU SPOŁECZNEMU * Transpozycja wychowania instytucjonalnego w świetle analizy porównawczej instytucji totalnej i symbolicznej * Inteligencja, motywacja do nauki i lęk szkolny u wychowanków pogotowia opiekuńczego i domu dziecka * Cóż znaczy (dla mnie) dzisiaj być rodzicem zastępczym? Próba autonarracji * Społeczno-prawne ramy funkcjonowania placówek wsparcia dziennego * Miejsce ośrodków wsparcia dziennego w systemie pomocy dzieciom zagrożonym społecznie * Rozdział II. ZAPOBIEGANIE NIEDOSTOSOWANIU SPOŁECZNEMU I PRZESTĘPCZOŚCI * Rodzinne domy terapeutyczne w systemie profilaktyki przestępczości nieletnich * Zasada podmiotowości w pedagogicznych działaniach profilaktycznych i pomocowych * Streetworking - odpowiedź na potrzeby "dzieci ulicy". Alternatywa czy uzupełnienie tradycyjnego systemu opieki i wychowania? * Predyspozycje wychowawcze osób realizujących zadania z zakresu profilaktyki w szkole * Szkoła wobec ucznia z ADHD. "Profesjonalny" proceder wzmacniania wykluczenia społecznego * Socjoterapia. Idea i praktyka * Placówki opiekuńczo-wychowawcze i resocjalizacyjne. Pomoc czy nadużycie? * Zachowania manipulacyjne wychowanków instytucji o charakterze resocjalizacyjnym * Status społeczno-zawodowy funkcjonariusza Służby Więziennej w Polsce * Rozdział III. WSPARCIE INSTYTUCJONALNE OSÓB DOROSŁYCH * Wokół pedagogiki miejsca * Dom pomocy społecznej jako instytucja totalna * Instytucjonalne formy opieki i wsparcia osób starszych w wybranych krajach Europy * Doświadczenie zmiany społecznej w życiu człowieka starego * Wsparcie społeczne i pomoc osobom starszym * Zapotrzebowanie na zmiany w instytucjach wspierających, czyli: "żeby mój szef nie przeszkadzał mi w pracy" * Zjawisko wypalenia zawodowego pracowników domu pomocy społecznej * Niebieska Karta w prawno-społecznym systemie przeciwdziałania przemocy w rodzinie * Walka o każdy dzień - czyli o "wsparciu" niepełnosprawnych w ramach pseudointegracji * Psychoedukacja jako forma wspierania rozwoju osobowości człowieka dorosłego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54114 (1 egz.)
Kaucja: 42,63 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Część I. Oblicza przemocy * Część II.Kulturowo - społeczne uwarunkowania przemocy * Część III. Profilaktyka przemocy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Pedagogiczna Warsztaty i Scenariusze Zajęć)
Bibliogr., netogr. s. 161-163.
Publikacja powstała z myślą o potrzebach tych pedagogów (nauczycieli, wychowawców, opiekunów), którzy borykają się z rozmaitymi trudnościami w relacjach z podopiecznymi i w socjoterapii szukają inspiracji do swojej pracy wychowawczej. Książka zawiera propozycje pracy z dzieckiem, jednak należy pamiętać, że podstawowym warunkiem projektowania zajęć socjoterapeutycznych jest diagnoza dziecka oraz wnikliwa analiza warunków jego życia (tj. kontekstu zaburzonych zachowań). W pierwszej części opracowania zamieszczono opis najważniejszych sposobów postępowania diagnostycznego, uwzględniającego indywidualne konteksty życia dziecka i jego problemy. Natomiast w części drugiej znajdują się scenariusze zajęć socjoterapeutycznych do pracy z dziećmi agresywnymi, przeznaczone dla dwóch grup wiekowych uczniów (6-9-letnich oraz 10-12-latków).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17978 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej