Niedostosowanie społeczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(65)
Forma i typ
Książki
(65)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje fachowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(4)
Proza
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(74)
wypożyczone
(5)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(2)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(20)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(46)
Autor
Paszkiewicz Aneta
(4)
Urban Bronisław
(4)
Opora Robert
(3)
Baker Jed E
(2)
Pytka Lesław (1947- )
(2)
Radochoński Mieczysław
(2)
Siemionow Justyna
(2)
Andrzejewski Marek
(1)
Bartkowicz Zdzisław (1947- )
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Breska Radosław
(1)
Dałkowska Katarzyna
(1)
Domagała-|Kręcioch Agnieszka
(1)
Dubiel Ewa
(1)
Dudek Mieczysław (psychologia)
(1)
Filipowicz Marta (1978- )
(1)
Fisher Pamela E
(1)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Gindrich Piotr
(1)
Gołębiowski Andrzej
(1)
Greene Ross W
(1)
Howarth Roy
(1)
Hołyst Brunon
(1)
Ilnicka Renata Małgorzata
(1)
Jastrząb Jadwiga (1946- )
(1)
Jezierska Joanna
(1)
Johnson LouAnne
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Karłyk-Ćwik Anna
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Konopnicki Jan (1905-1980)
(1)
Kowalska-Ehrlich Barbara
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Koźlik-Rączka Anna
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kulik Teresa Bernadetta (1951- )
(1)
Kuskowski Mariusz
(1)
Kwaśniewski Jerzy (1942-)
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Latała Joanna
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria (1945- )
(1)
Lisowski Rafał
(1)
Maj Gerard
(1)
Makowski Aleksander
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Mikołajczyk Marta
(1)
Mudrecka Irena
(1)
Nymś-Górna Agnieszka
(1)
Ostrihanska Zofia
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(1)
Perska-Gradowska Paulina
(1)
Piechowicz Małgorzata
(1)
Piekut-Brodzka Danuta M
(1)
Potulny Maciej
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Pęska Ludmiła
(1)
Rajzner Andrzej
(1)
Rondalska Dorota (1958- )
(1)
Rybczyńska-Abdel Kawy Dorota. (1961- )
(1)
Sawicki Krzysztof (pedagogika)
(1)
Sax Leonard
(1)
Score Lucy
(1)
Score Lucy. Knockemout
(1)
Sobczak Sławomir
(1)
Stanik Jan M
(1)
Stochmiałek Jerzy
(1)
Strykowska Justyna
(1)
Szafrańska Karina (1963- )
(1)
Szczepaniak Paweł
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szewc-Osiecka Monika
(1)
Szulc Andrzej
(1)
Szymański Andrzej (socjolog)
(1)
Tatarowicz Jan
(1)
Tulli Magdalena (1955- )
(1)
Vaillancourt Brigitte
(1)
Wawryk Lidia
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Weremczuk Ewa
(1)
Wypler Wojciech
(1)
Zajdel Krzysztof (1962- )
(1)
Zano Agata
(1)
Łobacz Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(65)
Język
polski
(65)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Szkoły wyższe
(3)
Pedagodzy
(2)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(2)
Studenci
(2)
14-17 lat
(1)
Mediatorzy
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Policjanci
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Socjolodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5202)
Rodzina
(4008)
Przyjaźń
(3824)
Miłość
(3252)
Tajemnica
(2948)
Niedostosowanie społeczne
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2933)
Relacje międzyludzkie
(2511)
Zabójstwo
(2168)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1728)
Zwierzęta
(1601)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1375)
II wojna światowa (1939-1945)
(1361)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1013)
Chłopcy
(996)
Trudne sytuacje życiowe
(992)
Sekrety rodzinne
(928)
Wybory życiowe
(928)
Policjanci
(907)
Żydzi
(891)
Relacja romantyczna
(878)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(819)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(649)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(606)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(562)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(472)
Seryjni zabójcy
(468)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Ludzie bogaci
(425)
Pisarze
(417)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(408)
Temat: czas
2001-
(11)
1989-
(8)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Brzeg (woj. opolskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Olesno (woj. opolskie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Wirginia (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Poradnik
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Monografia
(4)
Raport z badań
(4)
Opracowanie
(3)
Powieść obyczajowa
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Powieść psychologiczna
(2)
Księgi pamiątkowe
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Romans
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Psychologia
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
65 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45844 (1 egz.)
Kaucja: 39,20 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 198.
Trening interakcji społecznych dla nastolatków i młodych dorosłych z autyzmemWiększość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Umiejętności te nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem drugiej części Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych, przeznaczonej dla nastolatków i młodych dorosłych: dzielimy umiejętności na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych. W książce krok po kroku prezentowane są umiejętności potrzebne w sytuacjach, z którymi nastolatki niejednokrotnie stykają się w codziennym życiu, takie jak:nawiązywanie i podtrzymywanie przyjaźni,zadawanie pytań nauczycielowi podczas lekcji,powitania i pożegnania,okazywanie empatii i zrozumienia,przerywanie rozmowy innym osobom,wykonywanie trudniejszych zadań w szkole,unikanie delikatnych tematów podczas rozmowy,praca w grupie,zaproszenie drugiej osoby na randkę,zaprezentowanie się podczas rozmowy o pracę,proszenie o pomoc,radzenie sobie z przeciwnościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19547 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Tyt. oryg.: "The social skills picture book : teaching play, emotion, and communication to children with autism" 2001.
Bibliogr. s. 198.
Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Te umiejętności społeczne nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych: dzielimy umiejętności społeczne na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych. Na książkę Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych składają się zestawy specjalnie przygotowanych zdjęć, na których dzieci krok po kroku demonstrują rozmaite umiejętności społeczne. Forma podobna do komiksu umożliwia uczniom wykorzystanie atutów postrzegania wzrokowego i dzięki temu ułatwia skupienie uwagi oraz zrozumienie przedstawionych treści. Kolorowe fotografie ukazują "dobry" oraz "zły" sposób zachowania się w każdej sytuacji, a także pozytywne i negatywne skutki danego postępowania. Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych został zaprojektowany tak, by nauczyciel lub rodzic mógł strona po stronie wiele razy omawiać każdy etap zdobywania danej umiejętności. Dzieci mogą następnie samodzielnie lub w grupie odgrywać poszczególne umiejętności, aż do chwili gdy będą się czuły wystarczająco pewnie, by przećwiczyć je w codziennych interakcjach. Książka ta uczy takich ważnych umiejętności, jak: Nienaruszanie przestrzeni innych osób Rozpoczynanie i podtrzymywanie rozmowy Dołączanie do zabawy Dzielenie się Osiąganie kompromisu Czekanie na swoją kolej w zabawie Radzenie sobie z przegraną Zachowanie spokoju Akceptowanie odmowy Próbowanie nowych rzeczy Radzenie sobie z dokuczaniem i wielu innych! Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych otrzymał nagrodę iParenting Media Award! Jed Baker jest doktorem psychologii klinicznej. Pracuje jako konsultant behawioralny w szkołach w stanie New Jersey, gdzie - niemal dwie dekady temu - zorganizował grupę wsparcia dla dzieci z trudnościami w komunikacji społecznej. Zdobyte doświadczenie pozwoliło mu na opracowanie i zrealizowanie autorskiego programu Social Skills Training Project. Prowadzi wykłady na temat treningu umiejętności społecznych w różnych zakątkach świata, jest członkiem zarządu Asperger’s Syndrome Education Network (ASPEN).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18484 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52084 (1 egz.)
Kaucja: 17,40 zł
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 506)
Bibliogr. s. 285-295.
Publikacja stanowi wieloaspektowe ujęcie problemu niedostosowania społecznego dzieci w kontekście specyficznej sytuacji ich rodzin, związanej z migracją zarobkową rodziców. Autorka pracy podejmuje ważny społecznie problem i na podstawie analizy jakościowej prezentuje losy rodzin, wskazując na oddziaływania wychowawczo-socjalizacyjne wspierające lub utrudniające proces wzrastania i rozwoju wychowujących się w takiej rodzinie dzieci. Wyciągnięte przez autorkę wnioski skłaniają do refleksji w zakresie możliwości wprowadzenia działań profilaktycznych i rewalidacyjnych wobec dzieci, których zachowanie jest zaburzone w wyniku niewłaściwie przebiegającego procesu wychowania w rodzinie, w której niebagatelną rolę odgrywa czynnik czasowej nieobecności jednego z rodziców z powodu migracji zarobkowej.Książka adresowana jest do osób i instytucji, które prowadzą działania mające na celu wsparcie rodzin uwikłanych w proces migracji zarobkowych swoich członków, tj. pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, nauczycieli, a także kuratorów społecznych i zawodowych. Z książki z powodzeniem korzystać mogą również rodzice zainteresowani ograniczeniem ryzyka wystąpienia zaburzeń u dzieci, które stoją przed zadaniem, jakim jest przystosowanie się do specyficznej sytuacji czasowego braku jednego z rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17436 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 211-231.
Książka jest adresowana do osób studiujących psychologię i pedagogikę oraz dla praktyków na co dzień zajmujących się dziećmi z zespołem ADHD. Wyniki analiz zawartych w publikacji są niezwykle cenne dla specjalistów zajmujących się poradnictwem rodzinnym i wychowawczym.
Rozdział I * Pojęcie i diagnoza zespołu nadpobudliwości psychoruchowej * 1.1.Zespół nadpobudliwości psychoruchowej * 1.1.1.Pojęcie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej * 1.1.2.Objawy podstawowe ADHD * 1.1.3.Objawy współwystepujące z ADHD * 1.1.4.Zespół ADHD w aspekcie rozwojowym * 1.1.5.Epidemiologia zespołu ADHD * a)Przegląd badań w zakresie występowania ADHD w różnych krajach * b)Zespół ADHD w populacji dzieci polskich * 1.1.6.Wiek a zespół ADHD * 1.1.7.Płeć a Zespół ADHD * 1.2.Diagnozowanie nadpobudliwości psychoruchowej * 1.2.1.Uwagi wstępne * 1.2.2.Wybrane metody diagnozy ADHD * 1.2.3.Postaci zespołu ADHD wg DSM-IV * 1.3.Etiologia nadpobudliwości psychoruchowej * 1.3.1.Uwarunkowania organiczne * 1.3.2.Czynniki genetyczne * 1.3.3.Przyczyny środowiskowo-wychowawcze * 1.4.Zespół ADHD jako problem pedagogiczny * 1.4.1.Status socjometryczny * 1.4.2.Sytuacja szkolna uczniów z ADHD * 1.5.Pomoc terapeutyczna osobom z ADHD * Rozdział II * Nieprzystosowanie społeczne * 2.1.Socjalizacja i zaburzenia socjalizacji * 2.1.1.Pojęcie socjalizacji * 2.1.2.Teorie socjalizacji * 2.1.3.Zaburzenia zachowania * 2.2.Pojęcie nieprzystosowania społecznego * 2.3.Nieprzystosowanie społeczne a pojęcia pokrewne * 2.4.Objawy nieprzystosowania społecznego * 2.5.Agresywność jako podstawowy przejaw nieprzystosowania społecznego * 2.5.1.Pojęcie, rodzaje i teorie agresji * 2.5.2.Zachowania agresywne osób nieprzystosowanych społecznie * 2.6.Przyczyny nieprzystosowania społecznego * 2.6.1.Czynniki biologiczne * 2.6.2.Czynniki środowiskowe * a)Czynniki rodzinne * b)Czynniki szkolne * c)Grupy rówieśnicze * d)Massmedia * 2.7.Kryminogenna rola zespołu ADHD * Rozdział III * Metodologia badań własnych * 3.1.Problemy badawcze i hipotezy robocze * 3.2.Metody i narzędzia badawcze * 3.2.1.Skala Obserwacyjna Zespołu ADHD wg kryteriów diagnostycznych DSM-IV * 3.2.2.Test Uwagi Couve??go * 3.2.3.Test Dobierania Figur Podobnych * (Matching Familiar Figures - MFF) J. Kagana * 3.2.4.Krótka Skala Inteligencji (KSI) * 3.2.5.Skala Nieprzystosowania Społecznego (SNS) L. Pytki * 3.2.6.Kwestionariusz do badania agresywności "Nastroje i Humory" A. H. Bussa i Ann Durkee * 3.2.7.Dyferencjał semantyczny * 3.2.8.Plebiscyt życzliwości i niechęci * 3.2.9.Kwestionariusz wywiadu * 3.2.10.Analiza dokumentacji * 3.3.Organizacja badań * 3.4.Procedura kompletowania i charakterystyka badanych grup * 3.5.Metody analizy statystycznej wyników * Rozdział IV * Występowanie nadpobudliwości psychoruchowej w świetle trzech * narzędzi badawczych * 4.1.Nasilenie nadpobudliwości psychoruchowej w badanej populacji mierzone Skalą Obserwacyjną ADHD * 4.2.Nasilenie zespołu ADHD mierzone Skalą Obserwacyjną a wyniki uzyskane w Teście Uwagi Couve??go * 4.3.Nasilenie ADHD mierzone Skalą Obserwacyjną a wyniki uzyskane w teście MFF Kagana * 4.4.Występowanie zespołu ADHD w świetle trzech wybranych technik * diagnostycznych * 4.5.Uwagi podsumowujące i dyskusyjne * Rozdział V * Nasilenie i postaci ADHD a nieprzystosowanie społeczne * 5.1.Nieprzystosowanie społeczne badanych grup mierzone SNS L. Pytki * 5.2.Nasilenie i postaci ADHD a poziom agresywności * 5.3.Nasilenie i postaci ADHD a wyniki badań dyferencjałem semantycznym * 5.4.Nasilenie i postaci ADHD a pozycja w klasie * 5.5.Uwagi podsumowujące i dyskusyjne * Podsumowanie i wnioski * Bibliografia *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17152 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
(...) W efekcie zmian, które zachodzą we współczesnym świecie, w obliczu pojawiających się wielu rodzajów niedostosowań społecznych, konieczna jest zmiana w podejściu do edukacji z zakresu oddziaływań resocjalizacyjnych i działań profilaktycznych. Resocjalizacja nieletnich niedostosowanych społecznie przestaje być postrzegana jako jednowymiarowe działanie, ale jako wieloaspektowe i interdyscyplinarne (...) Marta Filipowicz, Joanna Latała (z Wprowadzenia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57285 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 543)
Bibliografia, netografia na stronach 213-217.
Opracowanie ukazuje specyfikę trudności rozwojowych dzieci pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych, niektóre uwarunkowania tych trudności oraz możliwości prowadzenia działań pedagogicznych, nakierowanych na udzielenie uczniowi pomocy na terenie szkoły. Dzieci pochodzące z rodzin dysfunkcyjnych zachowują się w szkole na tyle specyficznie, że nauczyciel jest w stanie je zauważyć, gdyż zwykle stosują one charakterystyczne strategie obronne, przekładające się na funkcjonowanie w następujących rolach: bohatera, czarnej owcy, aniołka bądź błazna. W książce znalazły się konkretne wskazówki przydatne w pracy wychowawczej. Najważniejsza to ta, by działania nauczyciela zmierzały nie tylko do udzielenia uczniowi wychowawczego wsparcia, ale też umożliwiały mu "wyjście z roli", czyli poniechanie szkodliwego dla niego schematu funkcjonowania. Oprócz wyjaśnień natury teoretycznej książka zawiera autentyczne historie uczniów, których nauczyciele rozpoznali jako funkcjonujących w określonych rolach-strategiach. Nauczyciele szczegółowo zrelacjonowali przebieg swoich oddziaływań, a także ich efekty. Relacje te zostały opatrzone stosownymi komentarzami. Książka jest adresowana głównie do nauczycieli, ale również do studentów przygotowujących się do pracy w zawodzie nauczyciela, a także do osób zainteresowanych tematyką rodzin dysfunkcyjnych czy też problematyką poszerzania kompetencji zawodowych nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19746 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, filmografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 210-225.
Monografia pod względem praktycznym stanowi cenny przewodnik do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, których z roku na rok przybywa coraz więcej. Dla wielu nauczycieli (szczególnie debiutujących w praktyce pedagogicznej) jest doskonałym vademecum łączącym wiedzę z praktyką, co tym samym znacznie ułatwi im przejście przez doświadczane zmagania w bezpośredniej pracy z uczniami objętymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ponadto stanowi wartościowy materiał dla pedagogów, psychologów, a przede wszystkim nauczycieli, rodziców oraz studentów kierunku pedagogika.dr hab. Izabela Bieńkowska, prof. PŚStruktura pracy jest logiczna i dobrze przemyślana. Autorki w rozdziałach, w których omawiają specjalne potrzeby edukacyjne, zachowały pewien schemat prezentacji treści. Mianowicie wychodzą od omawianego pojęcia, dokonują analizy symptomów specyficznych, ale także wtórnych czy błędnie utożsamianych z danym zaburzeniem, następnie diagnozują, by wreszcie przedstawić system wsparcia i kwestie dostosowania wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów. Dzięki takiemu uporządkowaniu Autorkom udało się ukazać nie tylko specyficzny i zarazem interdyscyplinarny charakter przedmiotu swych dociekań, ale także szereg zawiłości i praktycznych wyzwań z nim związanych.dr hab. Aleksandra Tłuściak-Deliowska, prof. APS
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21203 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.08.2023)
Książka
W koszyku
Pomoc psychologiczna młodzieży / Zbigniew B. Gaś. - Warszawa : WSiP, 1995. - 187, [1] s. ; 20 cm.
(Psychologia, Pedagogika / Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne)
Bibliogr. s. 185-[188].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 41972 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1648, 8487 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Rozdział 1 Nieprzystosowanie społeczne oraz zaburzenia w zachoaniu jako zjawiska interdyscyplinarne * Rozdział 2 Zachowania problemowe i ryzykanckie a nieprzystosowanie społeczne * Rozdział 3 Przystosowanie w naukach psychologicznych * Rozdział 4 Kliniczne oblicza nieprzystosowania w wymiarach osobowościowych i emocjonalnych * Rozdział 5 Kliniczne oblicza nieprzystosowania w wymiarze seksualnym. Zaburzenia seksualne * Rozdział 6 Zaburzenia w zachowaniu, zaburzenia osobowości oraz zaburzenia emocjonalne w twórczosci filmowej * Rozdział 7 Środowisko społeczne a nieprzystosowanie * Zakończenie * Summary * Piśmiennictwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5119 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ukr.
Publikacja składa się z dwóch części. Część pierwsza, pt. "Niedostosowanie społeczne w teorii i praktyce polityki społecznej", obejmuje czternaście artykułów. Poszczególni autorzy prezentują problematykę niedostosowania społecznego, analizując uwarunkowania, przebieg i skutki poszczególnych przejawów patologii społecznych. Wskazują m.in. na zagrożenie bezpieczeństwa dziecka, będące efektem osamotnienia w rodzinie czy podają rozwiązania, jak pomagać młodzieży, aby nie sięgała po alkohol. Dużo uwagi poświęcają również resocjalizacji osób skazanych i jej skutkom. W drugiej części publikacji - "Podmiotowy charakter polityki społecznej wobec osób niepełnosprawnych", znalazło się 19 artykułów. Autorzy tekstów przedstawili akty prawne dotyczące funkcjonowania osób niepełnosprawnych i formy ich integracji ze społeczeństwem przez środowisko lokalne oraz zadania samorządu terytorialnego wobec osób niepełnosprawnych. Autorzy uwzględnili też problemy w sferze edukacji i rynku pracy, prezentując m.in. zalety oraz trudności związane z integracją dzieci niepełnosprawnych w szkole, warsztaty terapii zajęciowej oraz odpowiedzialność biznesu wobec osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17948 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach: 377-[378].
Szkoła ma problem z dzieckiem. Rodzice mają problem ze szkołą. W tym wszystkim jest dziecko - coraz bardziej sfrustrowane i przygniecione nadmiarem wymagań, nie jest w stanie efektywnie wykorzystać swojego potencjału. Zbyt często nauczyciele podejmują desperackie próby wpłynięcia na zachowanie dziecka poprzez zwiększenie wymagań i represji. To nie działa.Dr Ross W. Greene, uznany autorytet w dziedzinie psychologii klinicznej dzieci młodzieży, pokazuje, dlaczego tradycyjne szkolne metody dyscyplinowania dzieci nie sprawdzają się we współczesnej szkole. Oferuje skutecznie działający model rozwiązywania problemów przez WSPÓŁdziałanie - rodziców, szkoły i dziecka, a także:Ľ narzędzia do identyfikacji problemów i eliminowania ich przyczyn,Ľ wyraźne wskazówki, jak radykalnie poprawić komunikację z dziećmi i zmniejszyć ilość trudnych zdarzeń, wraz z wieloma konkretnymi przykładami,Ľ praktyczne porady dotyczące udanego planowania i współpracy między nauczycielami, rodzicami i dziećmi."Ciężko sobie wyobrazić, że jakikolwiek nauczyciel lub rodzic mógłby nie skorzystać na przeczytaniu tej książki."Alfie Kohn, autor książek "Wychowanie bez nagród i kar", "Mit pracy domowej""Tę książkę powinien przeczytać każdy, kto kiedykolwiek poczuł, że tradycyjna szkolna dyscyplina nie działa."dr Michael Thompson, współautor książki "Wychowując Kaina"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20221 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści na s. 2-3 okł.
Bibliogr. przy rozdz. - Summ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 40408 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 111-112.
Dzieci z problemami emocjonalnymi i behawioralnymi to jedno z największych wyzwań dla każdego nauczyciela i rodzica. W poradniku tym znajdziecie państwo praktyczne wskazówki, jak postępować z dziećmi z problemami behawioralnymi i emocjonalnymi. Książka okaże się nieocenioną pomocą w znajdowaniu odpowiedzi na kluczowe pytania: jak panować nad klasą, jak angażować rodziców w proces wychowawczy oraz jak radzić sobie ze skrajnymi przypadkami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16086 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51594 (1 egz.)
Kaucja: 24,36 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka stanowi obszerne i bogate w treści merytoryczne i rozwiązania organizacyjno-metodyczne kompendium wiedzy z zakresu edukacji terapeutycznej. Jej wartość jest tym większa, że zawarte w niej propozycje zostały zweryfikowane w dziesięcioletniej praktyce Toruńskiej Szkoły Terapeutycznej (Szkoły Podstawowej nr 33 w Toruniu) - unikalnej w kraju placówki edukacyjnej. Sposób w jaki zostały one zaprezentowane w książce (m.in. konkretne przykłady rozwiązań metodycznych, scenariusze zajęć lekcyjnych - z różnych przedmiotów - i pozalekcyjnych oraz imprez szkolnych) sprawia, że proponowana tu pozycja powinna stać się swoistym poradnikiem dla wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół podstawowych (nie tylko o profilu terapeutycznym) i to niezależnie od tego, jaki przedmiot realizują. W poszczególnych rozdziałach książki omówiono, wzbogacając to konkretnymi przykładami, możliwości jakie stwarza prowadzenie różnych przedmiotów w zakresie realizowania oddziaływań terapeutycznych (np. w trakcie lekcji języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, przyrody, edukacji plastycznej i muzycznej, wychowania fizycznego, katechezy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16264, 6956, 3278 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Streszcz. w jęz. ang.
Prowadzone analizy procesu resocjalizacji coraz wyraźniej uwidaczniają rozbieżności pomiędzy formułowanymi postulatami a faktycznym jego przebiegiem, jakością oraz jego efektywnością. Zwracają na to uwagę Anna Karłyk-Ćwik i Dorota Rybczyńska-Abdel Kawy - redaktorzy naukowi książki "Resocjalizacja - czarno na białym. Konteksty niedostosowania społecznego i ich praktyczne odniesienia". We wstępie do niej czytamy m.in.: "Konfrontacja oczekiwań z rzeczywistością obnaża liczne słabości i problemy resocjalizacji w wymiarze systemowym, instytucjonalnym, metodycznym, a także po prostu ludzkim. Wyłaniający się zarówno z naukowego oglądu i refleksji, jak też z potocznych obserwacji i opinii, niekorzystny obraz polskiej resocjalizacji domaga się z jednej strony podejmowania coraz bardziej intensywnych poszukiwań czynników optymalizujących proces resocjalizacji, z drugiej zaś - uczciwej, rzetelnej i ciągłej diagnozy jego stanu. Diagnoza owa, podobnie jak resocjalizacyjna diagnoza niedostosowania społecznego, powinna koncentrować się nie tylko na symptomach zaburzeń (słabościach, błędach, problemach), ale przede wszystkim na potencjale i zasobach (tradycji, wartościach, koncepcjach i teoriach naukowych, doświadczeniu praktycznym, inspirujących rozwiązaniach i przykładach innych krajów, kompetencjach i zaangażowaniu personelu, itp.), którymi nasz system resocjalizacji dysponuje. Stanowiący zwieńczenie tego procesu wymaga zatem stałego konfrontowania przesłanek wywodzonych z tradycji wychowania resocjalizującego z realiami i współczesnymi oczekiwaniami społecznymi, a także pokazywania w sposób niezawoaluowany - - obiektywnego i rzeczywistego obrazu, aby ostatecznie poddać go krytycznej refleksji i interdyscyplinarnej dyskusji badaczy, teoretyków i praktyków resocjalizacji i pokrewnych dyscyplin". Analiza zawartości książki pozwala stwierdzić, że Ów trud opisu i krytycznej analizy rzeczywistości resocjalizacyjnej podjęli Autorzy tekstów zamieszczonych w niniejszym tomie. Przekonanie to podziela recenzent książki prof. UMCS w Lublinie, dr hab. Andrzej Węgliński, który m.in. stwierdza: "Wielkowymiarowość recenzowanej pracy, przystępność i klarowność wywodów poszczególnych Autorów, zakres poruszanych zagadnień stanowić będzie znacząca inspirację i gorącą zachętę do teoretyczno-badawczego i praktycznego zajmowania się i zainteresowania, przez szeroką rzeszę czytelników niedostosowaniem społecznym, profilaktyką, penitencjarystyką i resocjalizacją w Polsce. Wdzięcznymi jej czytelnikami mogą być zarówno praktycy, jak i teoretycy, studenci różnych kierunków studiów, jak i osoby zatrudnione w instytucjach profilaktyczno-edukacyjnych i oświatowych mających do czynienia z osobami niedostosowanymi społecznie lub zagrożonymi czynnikami ryzyka i dezadaptacją społeczną".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17992 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13713 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej