Pedagogika terapeutyczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Autor
Grysińska Anna
(1)
Hayden Torey L. (1951- )
(1)
Kruk Paweł
(1)
Kuś Joanna (pedagogika)
(1)
Różańska-Gał Anna
(1)
Rękosiewicz Elżbieta
(1)
Speck Otto
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Woynarowska Barbara
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Kobieta
(5207)
Rodzina
(4011)
Przyjaźń
(3833)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2953)
Pedagogika terapeutyczna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2937)
Relacje międzyludzkie
(2516)
Zabójstwo
(2173)
Życie codzienne
(1907)
Magia
(1732)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1378)
II wojna światowa (1939-1945)
(1364)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(997)
Wybory życiowe
(934)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(880)
Osoby zaginione
(877)
Władcy
(869)
Psy
(861)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(455)
Postawy
(452)
Lekarze
(448)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(429)
Czarownice i czarownicy
(427)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Psychologia
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dziecko / Torey L. Hayden ; przekład Paweł Kruk. - Warszawa : Hachette Polska, copyright 2013. - 283, [2] strony ; 21 cm.
(Historie Prawdziwe ; 2)
(Kolekcja Hachette)
Sześcioletnia Sheila nigdy się nie odzywała,nigdy nie płakała, a jej spojrzenie wyrażało nienawiść. Porzucona przez matkę, maltretowana przez ojca. Po akcie przemocy wobec innego dziecka zostaje umieszczona w klasie dla dzieci, dla których nie ma właściwie nadziei. Wszyscy uznali, że Sheila jest stracona, wszyscy poza jedną nauczycielką, która za zasłoną gniewu dostrzegła w dziewczynie iskrę geniuszu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Hayden T. L. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Publikacja przeznaczona dla terapeutów i opiekunów dzieci ze znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną oraz niepełnosprawnością sprzężoną.
Mój dzień to publikacja przeznaczona dla terapeutów i opiekunów dzieci ze znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną oraz niepełnosprawnością sprzężoną. Zawarty w publikacji program zajęć stymulująco-terapeutycznych ma zadanie wspomóc rozwój motoryczny i rozwój mowy oraz jest pomocny w oswojeniu dziecka z dźwiękami związanymi z życiem domowym i właściwą ich identyfikacją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18768 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 142-152.
Wspólna edukacja dzieci i młodzieży niepełnosprawnej i pełnosprawnej już od kilkudziesięciu lat stanowi przedmiot dyskusji. Koncepcje wprowadzane przez pedagogów specjalnych nie zawsze sprawdzały się w praktyce. Obecnie nową nadzieję budzi inkluzja. Jednak, jak stwierdza Otto Speck, postępy widoczne są raczej w teorii niż w praktyce.Abstrahując od ideologicznych przerysowań, autor próbuje przybliżyć zasadę wspólnej edukacji na podstawie praktycznych rozwiązań uwzględniających potrzeby dzieci niepełnosprawnych. Speckowi zależy na większym obiektywizmie w dyskusji prowadzonej przez specjalistów oraz na jasnej koncepcji w odniesieniu do praktyki.Publikacja składa się z czterech następujących rozdziałów:I. Długa droga do wspólnej edukacjiII. Integracja - pierwsze zmiany strukturalne w systemie edukacjiIII. Inkluzja - metafora wspólnej edukacjiIV. Edukacja wczesnorozwojowa dla wszystkich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17368 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 231-[239].
ROZDZIAŁ 1. Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej * 1.1. Swoistość pedagogiki specjalnej * 1.2. Związki pedagogiki specjalnej z innymi dziedzinami wiedzy * 1.3. Pojęcie, kierunki i zasady procesu rewalidacji * 1.4. Działy pedagogiki specjalnej * 1.5. Rys historyczny pedagogiki specjalnej w Polsce i na świecie * Słowa kluczowe * Rozdział 2. Pedagogika specjalna szczegółowa: podstawy oligofrenopedagogiki * 2.1. Klasyfikacja i charakterystyka upośledzenia umysłowego * 2.2. Przyczyny upośledzenia umysłowego * 2.3. Kształcenie osób upośledzonych umysłowo * 2.4. Zastosowanie nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) w pracy z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie * 2.5. Rodzina wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie * Słowa kluczowe * Rozdział 3. Pedagogika specjalna szczegółowa:podstawy tyflopedagogiki * 3.1. Psychospołeczne i fizyczne aspekty braku lub zaburzeń funkcjonowania analizatora wzroku * 3.2. Wybrane problemy rewalidacji osób niewidomych i niedowidzących. * 3.3. Wychowanie rodzinne dziecka z uszkodzeniem wzroku * 3.4. (Re)adaptacja społeczna osób ociemniałych * 3.5. Zarys problematyki głuchoniewidzenia * Słowa kluczowe * Rozdział 4. Pedagogika specjalna szczegółowa: podstawy surdopedagogiki * 4.1. Pojęcia, klasyfikacja i etiologia głuchoty * 4.2. Wpfyw głuchoty na funkcjonowanie psychospołeczne * 4.3. Sposoby komunikowania się jednostek z uszkodzonym słuchem * 4.4. Główne kierunki rewalidacji dzieci głuchych i niedosłyszących * 4.5. Dziecko głuche upośledzone umysłowo * Słowa kluczowe * Rozdział 5. Pedagogika specjalna szczegółowa: wprowadzenie do pedagogiki terapeutycznej * 5.1.Wpływ choroby przewlekłej i terminalnej na sytuację psychospołeczną człowieka * 5.2.Psychoopiekuńcza i pedagogiczna działalność wobec dzieci z chorobą nowotworową * 5.3. Rodzina wobec niepełnosprawności i choroby dziecka * 5.4. Wykorzystanie biblioterapii w pedagogice specjalnej * 5.5. Terapeutyczne walory bajki * Słowa kluczowe * Rozdział 6. Współczesne tendencje w pedagogice specjalnej. * 6.1. Dylematy pedagogiki specjalnej * 6.2. Postrzeganie osób niepełnosprawnych i jego determinanty * 6.3. Idea i praktyka integracji * 6.4. Rola i znaczenie organizacji pozarządowych w systemie wsparcia osób niepełnosprawnych * 6.5. Sylwetka pedagoga specjalnego * Słowa kluczowe * Słownik * Bibliografia * Załączniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3765 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Specjalna)
Bibliografia przy rozdziałach.
Książka dostarcza podstawowych informacji o istocie, przyczynach i specyfice najczęściej występujących chorób przewlekłych oraz ich wpływie na dziecko i jego funkcjonowanie w szkole.W ostatnich latach znacznie zwiększyła się grupa dzieci i młodzieży z chorobami przewlekłymi, mająca specyficzne potrzeby w zakresie opieki medycznej, psychologicznej, a także edukacji. Nauczyciele, a zwłaszcza wychowawcy powinni być przygotowani do pracy z takimi uczniami. Autorzy książki, odpowiadając na tę potrzebę, dostarczają podstawowych informacji o istocie, przyczynach i specyfice najczęściej występujących chorób przewlekłych oraz ich wpływie na dziecko i jego funkcjonowanie w szkole. Udzielają praktycznych wskazówek na temat wspierania rozwoju uczniów z chorobami przewlekłymi oraz uczą, jak należy postępować w przypadku, gdy w czasie pobytu w szkole nasilają się objawy choroby, stanowiące zagrożenie dla zdrowia i życia uczniów.Książka może jednocześnie pełnić funkcję poradnika dla nauczycieli kształcących dzieci z chorobami przewlekłymi, jak i podręcznika akademickiego, przydatnego w kształceniu studentów w zakresie pedagogiki terapeutycznej i kształcenia integracyjnego. Jeśli do grona potencjalnych czytelników dołączymy także rodziców tych dzieci, to łatwo dostrzeżemy, że proponowana praca ma charakter dość uniwersalny i może liczyć na stosunkowo duże grono odbiorców, co należy z pewnością do jej zalet.(Z recenzji dr. hab. Grzegorza Szumskiego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20821 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej