Wyrwa Joanna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Wyrwa Joanna
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Innowacje
(2)
Gospodarka
(1)
Marketing regionalny
(1)
Polityka
(1)
Polityka społeczna
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Wzrost gospodarczy
(1)
Temat: miejsce
Chiny
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Podręczniki
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Polska, jako kraj członkowski Unii Europejskiej, jest zobligowana do wyrównywania dysproporcji w rozwoju regionalnym. Poszukuje się zatem wielu sposobów rozwiązywania tego typu problemów, uwzględniając nie tylko tendencje w gospodarce światowej, lecz także specyfikę warunków funkcjonowania struktur rządowych i samorządowych odpowiedzialnych za realizację polityki regionalnej na danym obszarze. Jak wskazują badania, nieodłącznym elementem tej polityki powinno być ukierunkowanie na: wiedzę, rozwój technologii informacyjnych, współpracę, innowacyjność, konkurencyjność czy komunikację ze społeczeństwem, które stanowią instrumenty ułatwiające tworzenie strategii rozwoju regionalnego. W książce autorzy, skupiając się na problemach dotyczących nierówności w rozwoju regionów, omówili m.in.: działania Unii Europejskiej wobec współczesnych wyzwań, rolę innowacji w rozwoju firm i regionów, współpracę podmiotów w modelu triple-helix, planowanie i wdrażanie strategii rozwoju jednostki samorządu terytorialnego, wybrane zagadnienia z dziedziny finansów, w tym wyrównywania dysproporcji finansowych między jednostkami samorządu terytorialnego.
Wstęp * Rozdział 1. Unia Europejska wobec wyzwań cywilizacyjno-gospodarczych świata * 1.1. Region w kontekście procesów integracyjnych — podejście teoretyczne * 1.2. Kontrowersje wokół zróżnicowania rozwojowego regionów wiodących i peryferyjnych * 1.3. Przyczyny i skutki nierównowagi ekonomicznej w regionach * 1.4. Unia Europejska wobec zagrożeń cywilizacyjnych * 1.5. Doświadczenia Japonii w zakresie wychodzenia z kryzysu — lata 90. XX wieku i późniejsze. Studium przypadku, czyli o czym Europa powinna pamiętać * Podsumowanie * Bibliografia * Rozdział 2. Współczesne tendencje w gospodarce światowej na przykładzie Chin * 2.1. Procesy internacjonalizacyjne, globalizacyjne i integracyjne * 2.2. Chińskie otwarcie na świat * 2.3. Członkostwo Chin w Światowej Organizacji Handlu i jego podstawowe aspekty * 2.4. Chiny w organizacjach regionalnych * Podsumowanie * Bibliografia * Rozdział 3. Innowacja jako determinanta rozwoju firm i regionów * 3.1. Środowiskowe uwarunkowania rozwoju innowacyjności * 3.2. Przedsiębiorstwo w procesie transferu wiedzy * 3.3. Przewaga konkurencyjna, innowacja, zasoby — wzajemne relacje * Podsumowanie * Bibliografia * Rozdział 4. Współpraca podmiotów w modelu triple-helix w rozwoju innowacyjności w Wielkopolsce — bariery i ich ograniczanie * 4.1. Metodyka badań * 4.2. Zdolność czynników do zwiększania innowacji w Polsce — niedopasowania * 4.3. Bariery zewnętrzne kształtujące innowacyjność * 4.4. Bariery wewnętrzne rozwoju innowacyjności * 4.5. Zamierzenia przedsiębiorstw w zmniejszaniu barier innowacyjności * Podsumowanie * Bibliografia * Rozdział 5. Rynek pracy w województwie podlaskim — podejście popytowe * 5.1. Polityka zatrudnienia a polityka rynku pracy * 5.2. Popyt na pracę w polityce rynku pracy — ujęcie teoretyczne * 5.3. Uwarunkowania popytu na pracę w województwie podlaskim * 5.4. Rynek pracy w województwie podlaskim w opinii pracodawców — wyniki badań wtórnych * Podsumowanie * Bibliografia * Rozdział 6. Planowanie i wdrażanie strategii rozwoju jednostki samorządu terytorialnego na przykładzie powiatu zielonogórskiego * 6.1. Istota planowania strategicznego w jednostkach samorządu terytorialnego * 6.2. Zakres i funkcje strategii rozwoju lokalnego * 6.3. Uwarunkowania budowy strategii rozwoju jednostki samorządu terytorialnego na przykładzie powiatu zielonogórskiego * Podsumowanie * Bibliografia * Rozdział 7. Wybrane problemy finansów gmin * 7.1. Niektóre problemy prawne związane z finansami gmin * 7.2. Rzeczywistość finansowa gmin * 7.3. Praktyka subwencjonowania gmin * 7.4. Zasady wyrównywania sytuacji dochodowej gmin — mechanizm wertykalny * 7.5. Zasady wyrównywania sytuacji dochodowej gmin — mechanizm horyzontalny * 7.6. Nieskuteczny mechanizm wyrównywania sytuacji dochodowej gmin * 7.7. Potrzeba zmian w mechanizmach subwencjonowania gmin * 7.8. Ocena mechanizmu subwencjonowania gmin — studium przypadku * Podsumowanie * Bibliografia * Rozdział 8. Strategia komunikacji marketingowej w jednostkach samorządu terytorialnego * 8.1. Proces komunikacji marketingowej w samorządach * 8.2. Instrumenty komunikacji marketingowej w JST * 8.3. Wpływ technologii na funkcjonowanie JST * 8.4. Charakterystyka procesu badawczego * 8.5. Strategia komunikacji marketingowej w gminach podkarpackich * Podsumowanie * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 55287 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Dla pracowników naukowych, studentów i doktorantów na kierunkach: ekonomia, socjologia, stosowane nauki społeczne, polityka społeczna, zarządzanie, administracja, zarządzanie publiczne.
Innowacje społeczne rozumiane jako projektowanie i wdrażanie nowych, kreatywnych sposobów zaspokajania potrzeb społecznych nabierają coraz większego znaczenia, wiążą się bowiem zarówno z dążeniem do racjonalizacji wydatków socjalnych państwa, jak i chęcią ciągłego podnoszenia dobrostanu społeczeństwa. Autorzy skupili uwagę na: współczesnych uwarunkowaniach i modelach procesów innowacyjnych, istocie innowacji społecznych i procesach ich tworzenia (m.in. z perspektywy rynku pracy), innowacjach społecznych dla osób mających 65 i więcej lat, upowszechnianiu innowacji społecznych, miejscu innowacji społecznych rozwoju regionów. Pracę uzupełniają studia przypadków zaczerpnięte z praktyki państw europejskich. Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych, studentów i doktorantów na kierunkach: ekonomia, socjologia, stosowane nauki społeczne, polityka społeczna, zarządzanie, administracja, zarządzanie publiczne.
Część I. Perspektywa teoretyczna * 1. Istota współczesnych innowacji - nowe spojrzenie (Joanna Machnik-Słomka) * 1.1. Idea i uwarunkowania innowacji w XXI wieku * 1.2. Nowe koncepcje innowacji * 1.3. Modele otwarte procesów innowacyjnych w koncepcji zarządzania organizacjami * 2. Innowacje społeczne w teorii nauk ekonomicznych (Joanna Wyrwa) * 2.1. Pojęcie innowacji społecznych * 2.2. Innowacje społeczne a innowacje technologiczne * 2.3. Innowacje społeczne w strategii "Europa 2020" * 3. Proces tworzenia innowacji społecznych (Iwona Lubimow-Burzyńska) * 3.1. Kształtowanie się koncepcji innowacji społecznych * 3.2. Determinanty rozwoju innowacji społecznych * 3.3. Stymulowanie rozwoju innowacji społecznych * 4. Innowacje społeczne sprzyjające włączeniu społecznemu - perspektywa rynku pracy (Anna Niewiadomska) * 4.1. Rola innowacji społecznych w ograniczaniu wykluczenia społecznego * 4.2. Innowacje społeczne w obszarze zatrudnienia * 4.3. Mentoring - innowacyjne narzędzie budowy relacji międzypokoleniowej na rynku pracy * Część II. Praktyczne aspekty innowacji społecznych * 5. Innowacje społeczne dla ludności 65+ w Polsce (Ewa Sobolewska-Poniedziałek) * 5.1. Starzenie się i starość jako społeczno-ekonomiczny problem i wyzwanie * 5.2. Identyfikacja potrzeb seniorów i sposoby ich zaspokajania * 5.3. Tworzenie postaw przedsiębiorczych dla innowacji społecznych wśród seniorów * 5.4. Seniorzy w społeczeństwie - rola i uwarunkowania * 6. Marketingowy wymiar upowszechnienia innowacji społecznych (Anetta Barska) * 6.1. Od marketingu społecznego do marketingu innowacji społecznych * 6.2. Grupy docelowe odbiorców działań marketingowych * 6.3. Narzędzia i instrumenty strategii upowszechniania innowacji społecznych * 7. Innowacje społeczne w kontekście inteligentnego rozwoju regionów (Eulalia Skawińska, Romuald I. Zalewski) * 7.1. Znaczenie innowacji społecznych w realizacji inteligentnego rozwoju regionu * 7.2. Kapitał społeczny jako czynnik bazowy przedsiębiorczości społecznej * 7.3. Wpływ innowacji społecznych na kształtowanie przewagi konkurencyjnej regionu * 7.4. Rola NGO i organizacji lokalnych w tworzeniu innowacji społecznych * 7.4.1. Organizacje pozarządowe, ich zadania i rola w tworzeniu innowacji społecznych * 7.4.2. Innowacje społeczne jako wyzwanie dla NGO w Polsce * 7.4.3. Crowdsourcing w poszukiwaniu innowacji społecznych * 8. Innowacje społeczne w wymiarze europejskim - studia przypadku * 8.1. Dobre praktyki w Europie Zachodniej (Janusz Śnihur) * 8.2. Dobre praktyki w Europie Środkowej (Renata Manacka) * 8.3. Inicjatywy innowacji społecznych w Polsce (Piotr Bromber)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 304 (1 egz.)
Kaucja: 48,00 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej