Marketing regionalny
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Barska Anetta
(1)
Bielski Ireneusz
(1)
Choroś-Mrozowska Dominika
(1)
Dudek-Mańkowska Sylwia (1980- )
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Piekutowska Agnieszka
(1)
Podstawka Marian
(1)
Rollnik-Sadowska Ewa
(1)
Wiażewicz Joanna
(1)
Wyrwa Joanna
(1)
Zalewski Romuald I
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Kobieta
(5221)
Rodzina
(4019)
Przyjaźń
(3835)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2959)
Marketing regionalny
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1732)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1591)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1529)
Uczucia
(1403)
Nastolatki
(1379)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1348)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Chłopcy
(998)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Władcy
(863)
Psy
(862)
Historia
(847)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: miejsce
Chiny
(1)
Polska
(1)
Warszawa
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Polska, jako kraj członkowski Unii Europejskiej, jest zobligowana do wyrównywania dysproporcji w rozwoju regionalnym. Poszukuje się zatem wielu sposobów rozwiązywania tego typu problemów, uwzględniając nie tylko tendencje w gospodarce światowej, lecz także specyfikę warunków funkcjonowania struktur rządowych i samorządowych odpowiedzialnych za realizację polityki regionalnej na danym obszarze. Jak wskazują badania, nieodłącznym elementem tej polityki powinno być ukierunkowanie na: wiedzę, rozwój technologii informacyjnych, współpracę, innowacyjność, konkurencyjność czy komunikację ze społeczeństwem, które stanowią instrumenty ułatwiające tworzenie strategii rozwoju regionalnego. W książce autorzy, skupiając się na problemach dotyczących nierówności w rozwoju regionów, omówili m.in.: działania Unii Europejskiej wobec współczesnych wyzwań, rolę innowacji w rozwoju firm i regionów, współpracę podmiotów w modelu triple-helix, planowanie i wdrażanie strategii rozwoju jednostki samorządu terytorialnego, wybrane zagadnienia z dziedziny finansów, w tym wyrównywania dysproporcji finansowych między jednostkami samorządu terytorialnego.
Wstęp * Rozdział 1. Unia Europejska wobec wyzwań cywilizacyjno-gospodarczych świata * 1.1. Region w kontekście procesów integracyjnych — podejście teoretyczne * 1.2. Kontrowersje wokół zróżnicowania rozwojowego regionów wiodących i peryferyjnych * 1.3. Przyczyny i skutki nierównowagi ekonomicznej w regionach * 1.4. Unia Europejska wobec zagrożeń cywilizacyjnych * 1.5. Doświadczenia Japonii w zakresie wychodzenia z kryzysu — lata 90. XX wieku i późniejsze. Studium przypadku, czyli o czym Europa powinna pamiętać * Podsumowanie * Bibliografia * Rozdział 2. Współczesne tendencje w gospodarce światowej na przykładzie Chin * 2.1. Procesy internacjonalizacyjne, globalizacyjne i integracyjne * 2.2. Chińskie otwarcie na świat * 2.3. Członkostwo Chin w Światowej Organizacji Handlu i jego podstawowe aspekty * 2.4. Chiny w organizacjach regionalnych * Podsumowanie * Bibliografia * Rozdział 3. Innowacja jako determinanta rozwoju firm i regionów * 3.1. Środowiskowe uwarunkowania rozwoju innowacyjności * 3.2. Przedsiębiorstwo w procesie transferu wiedzy * 3.3. Przewaga konkurencyjna, innowacja, zasoby — wzajemne relacje * Podsumowanie * Bibliografia * Rozdział 4. Współpraca podmiotów w modelu triple-helix w rozwoju innowacyjności w Wielkopolsce — bariery i ich ograniczanie * 4.1. Metodyka badań * 4.2. Zdolność czynników do zwiększania innowacji w Polsce — niedopasowania * 4.3. Bariery zewnętrzne kształtujące innowacyjność * 4.4. Bariery wewnętrzne rozwoju innowacyjności * 4.5. Zamierzenia przedsiębiorstw w zmniejszaniu barier innowacyjności * Podsumowanie * Bibliografia * Rozdział 5. Rynek pracy w województwie podlaskim — podejście popytowe * 5.1. Polityka zatrudnienia a polityka rynku pracy * 5.2. Popyt na pracę w polityce rynku pracy — ujęcie teoretyczne * 5.3. Uwarunkowania popytu na pracę w województwie podlaskim * 5.4. Rynek pracy w województwie podlaskim w opinii pracodawców — wyniki badań wtórnych * Podsumowanie * Bibliografia * Rozdział 6. Planowanie i wdrażanie strategii rozwoju jednostki samorządu terytorialnego na przykładzie powiatu zielonogórskiego * 6.1. Istota planowania strategicznego w jednostkach samorządu terytorialnego * 6.2. Zakres i funkcje strategii rozwoju lokalnego * 6.3. Uwarunkowania budowy strategii rozwoju jednostki samorządu terytorialnego na przykładzie powiatu zielonogórskiego * Podsumowanie * Bibliografia * Rozdział 7. Wybrane problemy finansów gmin * 7.1. Niektóre problemy prawne związane z finansami gmin * 7.2. Rzeczywistość finansowa gmin * 7.3. Praktyka subwencjonowania gmin * 7.4. Zasady wyrównywania sytuacji dochodowej gmin — mechanizm wertykalny * 7.5. Zasady wyrównywania sytuacji dochodowej gmin — mechanizm horyzontalny * 7.6. Nieskuteczny mechanizm wyrównywania sytuacji dochodowej gmin * 7.7. Potrzeba zmian w mechanizmach subwencjonowania gmin * 7.8. Ocena mechanizmu subwencjonowania gmin — studium przypadku * Podsumowanie * Bibliografia * Rozdział 8. Strategia komunikacji marketingowej w jednostkach samorządu terytorialnego * 8.1. Proces komunikacji marketingowej w samorządach * 8.2. Instrumenty komunikacji marketingowej w JST * 8.3. Wpływ technologii na funkcjonowanie JST * 8.4. Charakterystyka procesu badawczego * 8.5. Strategia komunikacji marketingowej w gminach podkarpackich * Podsumowanie * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 55287 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [240]-251.
Dla pracowników naukowych, studentów zajmujących się problemtyką marketingu terytorialnego oraz pracowników samorządowych i agencji reklamowych odpowiedzialnych za wizerunek miasta.
Badania nad wizerunkami miejsc prowadzone są od lat 70-tych XX w. przez przedstawicieli różnych dyscyplin naukowych. Problematyka dotycząca formowania się wizerunku miasta nadal znajduje się przede wszystkim w obszarze zainteresowań ekonomistów, socjologów, psychologów, specjalistów od zarządzania oraz osób zajmujących się rynkiem środków masowego przekazu.W pracy wskazano także na znaczące możliwości wykorzystania badań geograficznych w zarządzaniu miastem. Do zagadnień szczególnej wagi należy zaliczyć kształtowanie wizerunku obszaru oraz efektywne nim zarządzanie. Z punktu widzenia poruszanych zagadnień oraz ze względu na zastosowane podejście metodyczne oceniane opracowanie wkracza w zakres przedmiotowy marketingu terytorialnego (geograficznego). Przekraczanie granic dyscyplin naukowych należy także uznać za atut tej pracy. Geografowie otrzymują interesujące narzędzie badawcze, pozwalające na włączenie się do międzydyscyplinarnych studiów nad współczesnymi problemami społeczno-gospodarczymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53846 (1 egz.)
Kaucja: 32,19 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej