Zabłocka-Żytka Lidia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Zabłocka-Żytka Lidia
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(242)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Mortka Marcin (1976- )
(202)
Supeł Barbara
(201)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Drewnowski Jacek (1974- )
(190)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Widmark Martin (1961- )
(169)
Głowińska Anita
(168)
Skalska Katarzyna
(168)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(159)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Onichimowska Anna (1952- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Tuwim Julian (1894-1953)
(139)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Olejnik Donata
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Nauczyciele akademiccy
(1)
Studenci
(1)
Temat
Studenci
(2)
Chorzy
(1)
Dziecko chore
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Stres
(1)
Stres środowiskowy (psychologia)
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 167-181.
Zdrowie psychiczne jest traktowane jako kluczowe zagadnienie wielu modeli teoretycznych, wyjaśniających funkcjonowanie człowieka w otaczającym świecie. Bywa odmiennie definiowane, bądź utożsamiane z innymi pojęciami, jak jakość życia, poczucie szczęścia. Celem publikacji jest przybliżenie zagadnień zdrowia psychicznego, czynników go determinujących oraz wzmacniających w grupie młodych dorosłych. Wybór tego okresu jest odpowiedzią na istniejące zapotrzebowanie na syntetyczne opracowanie z zakresu psychologii klinicznej, które skupione jest na osobach we wczesnej dorosłości.
Ewa Sokołowska * Rozdział 1. Zadania rozwojowe młodych dorosłych * 1.1. Wprowadzenie * 1.2. Klasyczne podejście do rozumienia zadań rozwojowych we wczesnej dorosłości * 1.3. Współczesne podejście do zadań rozwojowych osób we wczesnej dorosłości * 1.4. Moratorium w realizacji zadań rozwojowych * 1.5. Podsumowanie * Sylwia Kluczyńska * Rozdział 2. Zdrowie psychiczne – wybrane definicje i koncepcje wyjaśniające * 2.1. Wprowadzenie * 2.2. Zdrowie psychiczne – podstawowe definicje * 2.3. Wybrane modele, determinanty i sposoby ujmowania zdrowia psychicznego * 2.3.1. Zdrowie psychiczne jako psychologiczny dobrostan * 2.3.2. Zdrowie psychiczne jako obecność mocnych stron * 2.3.3. Funkcjonalny model zdrowia psychicznego * 2.3.4. Model kompletnego zdrowia psychicznego * 2.3.5. Zdrowie psychiczne a poczucie koherencji * 2.3.6. Zdrowie psychiczne a resilience i resiliency * 2.3.7. Zdrowie psychiczne a inteligencja emocjonalna * 2.3.8. Zdrowie psychiczne a radzenie sobie ze stresem * 2.4. Podsumowanie * Lidia Zabłocka-Żytka * Rozdział 3. Zdrowie psychiczne studentów * 3.1. Wprowadzenie * 3.2. Zdrowie psychiczne studentów – epidemiologia i wpływ na proces studiowania * 3.3. Czynniki determinujące zdrowie psychiczne studentów * 3.4. Podsumowanie * Joanna Wojda-Kornacka * Rozdział 4. Przykłady działań w ramach promocji zdrowia psychicznego * 4.1. Wprowadzenie * 4.2. Podstawy prawne promocji zdrowia psychicznego * 4.3. Programy i interwencje stosowane w Polsce * 4.4. Przykładowe działania promocyjne na świecie * 4.5. Podsumowanie * Sokołowska Ewa, Lidia Zabłocka-Żytka, Sylwia Kluczyńska, Joanna Wojda-Kornacka * Rozdział 5. Program promocji zdrowia psychicznego dla studentów uczelni wyższych „PsychoŻak” * 5.1. Wprowadzenie * 5.2. Oczekiwania studentów oraz cele programu promocji zdrowia psychicznego * 5.2.1. Zasadność programu na podstawie empirycznej weryfikacji oczekiwań studentów * 5.2.2. Cel i treści programu „PsychoŻak” * 5.2.3. Zasady korzystania * 5.3. Opis programu promocji zdrowia psychicznego * 5.3.1. Zdrowie psychiczne – co to jest? od czego zależy? (Warsztat 1.) * 5.3.2. Jak mówić, słuchać, rozmawiać z innymi? (Warsztat 2.) * 5.3.3. Jak się uczyć, by się nauczyć? (Warsztat 3.) * 5.3.4. W zdrowym ciele… (Warsztat 4.) * 5.3.5. Czym są zaburzenia psychiczne? Gdzie szukać pomocy? (Warsztat 5.) * 5.3.6. Uczucia i ja (Warsztat 6.) * 5.3.7. Stres i ja (Warsztat 7.) * 5.3.8. Jak radzić sobie ze stresem? (Warsztat 8.) * 5.3.9. Dbam o swoje zdrowie psychiczne (Warsztat 9.) * 5.3.10. Podsumowanie pracy wspierającej zdrowie psychiczne (Warsztat 10.) * 5.4. Ewaluacja programu * 5.4.1. Spełnienie ogólnych kryteriów poprawności konstruowania programu * 5.4.2. Ewaluacji jakościowa i ilościowa * 5.4.3. Zaplanowanie dalszych działań promocyjnych * 5.5. Podsumowanie * Zakończenie * Aneks pierwszy (mapa warsztatów) * Aneks drugi (ewaluacja) * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17638, 18383 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [276]-299.
Celem publikacji jest popularyzacja najlepszych praktyk w obszarze pomocy psychologicznej chorym somatycznie. Najlepszych, bo opartych na badaniach naukowych, modelach teoretycznych oraz doświadczeniach klinicznych opisanych przez osoby na co dzień pracujące z pacjentami i/lub ich rodzinami. Autorzy rozdziałów to psychologowie, specjaliści, psychologowie kliniczni i psychoterapeuci, którzy zgodzili się podzielić swoim doświadczeniem zawodowym, opisując różne metody, techniki pomocy psychologicznej i podając przykłady swojej pracy z osobami chorującymi przewlekle somatycznie.Zaproszeni Autorzy rozdziałów opisali pomoc psychologiczną wobec chorych somatycznie według wspólnego schematu, a mianowicie - przedstawili podstawy teoretyczne danej formy pomocy i specyfikę jej stosowania wobec pacjentów chorujących somatycznie oraz podali przykłady zastosowania i wskazówki dla osób wykorzystujących bądź chcących wykorzystać daną formę pomocy. Z tego względu publikacja może być przydatna zarówno dla studentów ostatnich lat kierunków psychologia, pedagogika, medycyna, jak i profesjonalistów rozpoczynających swoją pracę z pacjentami i ich rodzinami, którzy potrzebują inspiracji i okazji do pogłębienia swojej wiedzy w usystematyzowany sposób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18510 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 167-181.
Publikacja polecana społeczności akademickiej - nauczycielom, studentom i pracownikom administracji uczelni.
Publikacja została dofinansowana przez Akademię Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Praktyki relaksacyjne są jednym z ważnych sposobów efektywnego radzenia sobie ze stresem. I o tym jest ta książka. Czytelnik znajdzie tu zbiór konkretnych i praktycznych wskazówek dotyczących skutecznych metod relaksowania się, a co za tym idzie przywracania stanu równowagi po zmaganiach z codziennymi wyzwaniami. Publikacja powstała na podstawie praktycznych doświadczeń Autorek, które od kilku lat na jednej z warszawskich uczelni prowadzą warsztaty relaksacyjne, cieszące się dużą popularnością wśród studentów, nauczycieli akademickich i pracowników administracji. Autorki pracują w Instytucie Psychologii Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22410 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej