Psychologia kliniczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(62)
Forma i typ
Książki
(62)
Publikacje dydaktyczne
(16)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(66)
wypożyczone
(4)
Placówka
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(13)
W2 (Bazyliańska 6)
(4)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(49)
Autor
Sęk Helena (1938- )
(10)
Pecyna Maria Bogumiła
(4)
Pąchalska Maria
(3)
Sęk Helena
(3)
Wołoszynowa Lidia (1911-2000)
(3)
Brzeziński Jerzy
(2)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(2)
Herzyk Anna (1946- )
(2)
Kulik Agnieszka
(2)
Makiełło-Jarża Grażyna (1937- )
(2)
Namysłowska Irena
(2)
Paszkiewicz Ewa
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Radochoński Mieczysław
(2)
Siewierska Anna (psycholog)
(2)
Skrzyński Wiesław
(2)
Szewczyk Leszek (1941- )
(2)
Allen Jon G. (1944- )
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Bateman Anthony (1952- )
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borkowska Aneta (psychologia)
(1)
Brown Jason W
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Butcher James Neal (1933- )
(1)
Bętkowska-|Korpała Barbara
(1)
Chojnacka-Szawłowska Gabriela (1946- )
(1)
Cierpiałkowska Lidia
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Domańska Łucja
(1)
Fonagy Peter (1952- )
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Grzegorzewska Iwona (psychologia)
(1)
Heszen-Klemens Irena
(1)
Hooley Jill M
(1)
Jakubik Andrzej (1938- )
(1)
Januszewska Elżbieta
(1)
Jasik Izabella
(1)
Kaczmarek Bożydar Leon Jan (1946- )
(1)
Kaczmarek Teresa (1956-2004)
(1)
Klimasiński Krzysztof (1939-2006)
(1)
Kmita Grażyna
(1)
Kottas Alicja
(1)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(1)
Kropotov Urij Dmitrievič
(1)
Lewicki Andrzej (1910-1972)
(1)
Lipczyński Andrzej (1951- )
(1)
Maryniak Agnieszka
(1)
Mineka Susan
(1)
Nowak-Młynikowska Agnieszka
(1)
Pastwa-Wojciechowska Beata (1965- )
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Radoszewska Joanna
(1)
Reykowski Janusz (1929- )
(1)
Salmon Peter
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Seitz Frank C
(1)
Sokołowska Ewa (1969- )
(1)
Sęk Helena. T. 5
(1)
Turska Emilia
(1)
Waligóra Bogusław
(1)
Wallen Richard W
(1)
Zabłocka-Żytka Lidia
(1)
Zawadzka Ewa (psychologia)
(1)
Święcicka Małgorzata
(1)
Święcicki Łukasz (1961- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(62)
Język
polski
(62)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(17)
Studenci
(11)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2949)
Psychologia kliniczna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2934)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1376)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Nauka
(434)
Język angielski
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(25)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Podręczniki
(6)
Praca zbiorowa
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Autobiografia
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(5)
Edukacja i pedagogika
(2)
Nauka i badania
(1)
62 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliogr. s. 485-530. Indeks.
Nie sposób przecenić znaczenia książki Mentalizowanie w praktyce klinicznej autorstwa znakomitych badaczy i klinicystów Jona G. Allena, Petera Fonagya i Anthony`ego Batemana. Zapoznaje nas ona z koncepcją mentalizowania, która wyjaśnia istotne zjawiska zachodzące w procesie rozwoju psychicznego człowieka, będąc pomostem pomiędzy teoriami psychoanalitycznymi, badaniami nad rozwojem małego dziecka i danymi wniesionymi przez neuronaukę. Co więcej, pokazuje ona, iż mentalizowanie jest rdzeniem skutecznych oddziaływań terapeutycznych niezależnie od tego, czy dokonuje się ono w ramach podejścia psychoanalitycznego, poznawczego, interpersonalnego, czy systemowego, niezależnie od tego, czy pracujemy z dziećmi, osobami dorosłymi, rodzinami, czy też parami. To odniesienie teorii i badań do praktyki klinicznej terapeuty jest szczególnie wartościową i inspirującą częścią pracy.dr hab. Barbara Józefik Pracownia Psychologii i Psychoterapii SystemowejKliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży, Uniwersytet Jagielloński
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18360 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teoria zła : o empatii i genezie okrucieństwa / Simon Baron-Cohen ; przekład Agnieszka Nowak. - Sopot : Smak Słowa, 2015. - 212, [4] strony : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
(Mistrzowie Psychologii)
Tytuł oryginału (edycja amerykańska): The science of evil : on empathy and the origins of cruelty. Tytuł oryginału (edycja brytyjska): Zero degrees of empathy : a new theory of human cruelty.
Bibliografia na stronach [181]-203. Indeksy.
Zaburzenie borderline. Psychopatia. Autyzm i zespół Aspergera. Ludzie cierpiący na te zaburzenia mają pewną wspólną cechę - brak empatii. W niektórych wypadkach bywa on bardzo niebezpieczny (pomyśl o masakrze w Columbine High School), podczas gdy w innych może oznaczać po prostu odmienny sposób interpretowania świata (czego przykładem jest Kim Peek, pierwowzór głównego bohatera filmu Rain Man).Jakie są przyczyny niezdolności do empatii? Co się tak naprawdę dzieje, kiedy tracimy pragnienie rozumienia uczuć innych ludzi i troszczenia się o nie (albo gdy nigdy nie doświadczyliśmy tego pragnienia)?W książce Teoria zła Simon Baron-Cohen, wybitny psycholog i laureat nagród naukowych, który od dziesiątków lat zajmuje się badaniem autyzmu, przedstawia nową, opartą na wiedzy o mózgu teorię ludzkiego okrucieństwa. Baron-Cohen zagłębia się w neuronaukę i anatomię ludzkiego mózgu, wyjaśniając, jak działa tak zwany mózgowy obwód empatii. Nieprawidłowe funkcjonowanie tego obwodu - dowodzi autor - leży u podstaw braku empatii. Co jednak odróżnia niezwykłe zachowania, takie jak te obserwowane u osób autystycznych, od bezwzględnych czynów psychopaty? Zdaniem Barona-Cohena istotne znaczenie mają nie tylko czynniki biologiczne, ale także społeczne i środowiskowe, między innymi zaniedbywanie przez rodziców, krzywdzenie i doświadczanie głębokiej nieufności. Opierając się na własnych badaniach autyzmu i empatii, autor przedstawia krytyczne spojrzenie na naukową teorię współczucia i nawołuje do istotnej zmiany sposobu, w jaki wyjaśniamy ludzkie okrucieństwo, a nawet tego, jak traktujemy ludzi, którzy się go dopuszczają.
PRZEDMOWA * Czy mózg jest źródłem zła? * ROZDZIAŁ 1 * Jak wyjaśnić "zło" i ludzkie okrucieństwo? * ROZDZIAŁ 2 * Mechanizm empatii - krzywa normalna * ROZDZIAŁ 3 * Kiedy zerowy poziom empatii jest negatywny * ROZDZIAŁ 4 * Kiedy zerowy poziom empatii jest pozytywny * ROZDZIAŁ 5 * Gen empatii * ROZDZIAŁ 6 * Refleksje na temat ludzkiego okrucieństwa * DODATEK 1. Współczynnik empatii (EQ) * DODATEK 2. Jak rozpoznać zerowy poziom empatii (osobę zero-negatywną) * BIBLIOGRAFIA * INDEKS NAZWISK * INDEKS RZECZOWY.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58253 (1 egz.)
Kaucja: 19,95 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18234 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Dla osób zainteresowanych zawodowo tematyką uzależnień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51759 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym / Marta Bogdanowicz. - Wyd. 2 popr. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1991. - 263, [1] s. : fot., rys., wykr. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 261-262.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14828, 14829 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 769-877. Indeksy.
Najnowsze, uaktualnione wydanie cenionego podręcznika, zgodne z DSM-5. W opracowaniu omówione zostały objawy zaburzeń zachowania jak i czynniki je wywołujące. Porusza zagadnienia diagnozy klinicznej, terapii a także podkreśla znaczenie prewencji. Zagadnienia poparte zostały opisami przypadków, ułatwiającymi czytelnikowi zgłębienie tej niełatwej wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18567 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.05.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5365, 5125 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51086 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2207 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 759-[820] i przy rozdz. Indeksy.
Podręcznik akademicki Psychologia kliniczna jest kontynuacją poprzednich opracowań redagowanych przez Andrzeja Lewickiego (1969/1978) oraz Helenę Sęk (1991/2006) - czterokrotnie publikowanych w Wydawnictwie Naukowym PWN. Zawarte w nim teksty zostały przygotowane przez Autorki i Autorów reprezentujących wiodące ośrodki naukowe w Polsce, należących do trzech pokoleń psychologów klinicznych. Dzięki temu sposób rozumienia i wyjaśniania różnych problemów klinicznych uwzględnia zarówno tradycję uprawiania psychologii klinicznej w Polsce, jak i najnowsze wyzwania w dziedzinie teorii, badań i standardów praktycznej działalności psychologa klinicznego. W kolejnych częściach podręcznika Czytelnik znajdzie informacje na temat: Teoretycznych podstaw psychologii klinicznej, Podstawowych kierunków i podejść w psychologii klinicznej: orientacji psychoanalitycznej, behawioralno-poznawczej, egzystencjalno-humanistycznej i koncepcjach systemowych, Diagnozy psychologicznej - modeli, metod diagnostycznych oraz czynników warunkujących jakość diagnozy, Psychologii zaburzeń psychicznych opisanych w aktualnie obwiązujących systemach klasyfikacyjnych (ICD-10 i DSM-5), Subdyscyplin psychologii klinicznej (psychologia kliniczna dziecka, neuropsychologia kliniczna, kliniczna psychologia zdrowia, psychologia niepełnosprawności i rehabilitacji, psychogerontologia oraz psychologia sądowa), Form pomocy psychologicznej w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych (psychoterapia, poradnictwo psychologiczne, promocja zdrowia, prewencja zaburzeń, pomoc psychologiczna w sytuacjach kryzysu i inne). Książka jest nowoczesnym podręcznikiem, opartym na najnowszej wiedzy psychologicznej, w którym w sposób systematyczny i wyczerpujący, ale jednocześnie klarowny, przedstawiono poszczególne zagadnienia z obszaru współczesnej psychologii klinicznej. Z recenzji prof. dr hab. Władysława Łosiaka
CZĘŚĆ I. PODSTAWY PSYCHOLOGII KLINICZNEJ * 1. Psychologia kliniczna jako dziedzina badań i praktyki * 2. Teoretyczne i metodologiczne podstawy psychologii klinicznej * 3. Pojęcie normy, normalności i zdrowia * 4. Psychologia kliniczna i zdrowia a psychopatologia - wzajemne zależności * 5. Etyka postępowania psychologa klinicznego w badaniach naukowych i praktyce * CZĘŚĆ II. KIERUNKI I PODEJŚCIA W PSYCHOLOGII KLINICZNEJ * 6. Współczesna psychoanaliza i jej znaczenie dla psychologii klinicznej * 7. Kierunki behawioralne i podejście poznawcze w psychologii klinicznej * 8. Podejście fenomenologiczne, egzystencjalne i humanistyczne w psychologii klinicznej * 9. Koncepcje systemowe i ich znaczenie dla psychologii klinicznej * CZĘŚĆ III. PSYCHOLOGICZNA DIAGNOZA KLINICZNA * 10. Modele diagnozy klinicznej a problemy diagnostyczne * 11. Postępowanie diagnostyczne psychologa klinicznego a konteksty i sytuacje społeczne tworzenia diagnozy * 12. Metody stosowane w psychologicznej diagnozie klinicznej * 13. Jakość diagnozy klinicznej i jej uwarunkowania * CZĘŚĆ IV. PSYCHOLOGIA ZABURZEŁ PSYCHICZNYCH CZŁOWIEKA DOROSŁEGO * 14. Psychologia zaburzeń osobowości * 15. Psychologia zaburzeń lękowych i dysocjacyjnych * 16. Psychologia schizofrenii * 17. Psychologia zaburzeń nastroju * 18. Psychologiczne następstwa doświadczeń traumatycznych * 19. Psychologia uzależnień * 20. Psychologia zaburzeń odżywiania * 21. Psychologia zaburzeń seksualnych * CZĘŚĆ V. DZIEDZINY ZASTOSOWAŁ PSYCHOLOGII KLINICZNEJ * 22. Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży * 23. Neuropsychologia kliniczna jako dziedzina badań i praktyki * 24. Kliniczna psychologia zdrowia * 25. Psychologia niepełnosprawności i rehabilitacja psychologiczna * 26. Psychologia kliniczna seniorów * 27. Psychologia sądowa a psychologia kliniczna * CZĘŚĆ VI. TYPY POMOCY PSYCHOLOGICZNEJ W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW ZDROWOTNY * 28. Psychoterapia indywidualna i grupowa * 29. Poradnictwo psychologiczno-zdrowotne * 30. Promocja zdrowia i prewencja zaburzeń * 31. Pomoc psychologiczna w różnych typach kryzysu * 32. Społeczna rehabilitacja zaburzeń psychicznych. Środowiskowe metody pomocy osobom z doświadczeniem choroby psychicznej * 33. Grupy samopomocy a społeczność terapeutyczna * 34. Efektywność poradnictwa psychologicznego i psychoterapii * Załącznik. Praktyka psychologiczna oparta na dowodach * Bibliografia * Indeks nazwisk * Indeks rzeczowy * O Autorach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 09.06.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18401 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 30.12.2021)
Kaucja: 101,47 zł
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy pracach. Indeks.
Reinterpretacja wielu problemów klinicznych w świetle nieustannie rozwijanej wiedzy o strukturze i funkcjonowaniu mózgu prowadzi do tworzenia nowych narzędzi oraz procedur badawczych, bazujących na modelach teoretycznych. Eksplorowanie dotychczas marginalnie traktowanych problemów w funkcjonowaniu osób z patologią mózgu dostarcza danych, które pozwalają na systematyzację zaburzeń neuropsychologicznych. Trafna i obiektywna ocena możliwości oraz ograniczeń osoby z dysfunkcją mózgu stanowi podstawę podejmowanych dalszych oddziaływań terapeutycznych względem chorego. Niniejsza pozycja kierowana jest do psychologów klinicznych i neuropsychologów, a także studentów - adeptów tych dyscyplin, które obejmują tematykę diagnozy neuropsychologicznej, zarówno w kontekście prowadzonych badań naukowych, jak i praktyki diagnostycznej. "[...] Książka stanowi ciekawe, a zarazem wartościowe studium poświęcone teoretycznym i aplikacyjnym aspektom diagnozy neuropsychologicznej analizowanym z perspektywy aktualnych osiągnięć i przyszłych wyzwań [...]. Ukazuje szerokie spektrum zagadnień lokowanych na kontinuum od historii i rozwoju badań nad funkcjonowaniem mózgu, poprzez diagnostykę i rehabilitację osób z dysfunkcjami mózgu z różnych grup wiekowych i klinicznych, do wskazania wartości nowoczesnych technologii komputerowych w diagnostyce neuropsychologicznej [...]. Treść książki uzupełnia dotychczasowe osiągnięcia teoretyczne i badawcze w zakresie mechanizmów funkcjonowania mózgu, diagnostyki neuropsychologicznej oraz terapii dysfunkcji mózgowych, a przez to wychodzi naprzeciw oczekiwaniom współczesnych badaczy w tym zakresie". Z recenzji prof. dr hab. Stanisławy Steuden
Wstęp * 1. Era neurokonektomiki - krótka historia, długa przeszłość * 2. Trudności w neuropsychologicznej diagnozie dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi. Rozpoznania fałszywie ujemne * 3. Reprezentacja ciała w badaniach neuropsychologicznych problemy i wyzwania * 4. Diagnoza neuropsychologiczna funkcji somatognostycznych u dzieci * 5. Skargi na własne funkcjonowanie poznawcze - nowa perspektywa w diagnozie neuropsychologicznej? * 6. Neuropsychologiczna ocena wglądu pacjentów po udarze mózgu we własne funkcjonowanie poznawcze i emocjonalno-społeczne * 7. Zastosowania Kwestionariusza do Pomiaru Depresji w badaniu chorych na depresję wielką oraz osób zagrożonych zaburzeniami nastroju * 8. Wsparcie psychiczne a pomaganie osobie z dysfunkcją mózgu * 9. Zastosowanie nowoczesnych technologii komputerowych w diagnostyce neuropsychologicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18638 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 913-999. Indeksy.
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży to pierwszy tak obszerny polski podręcznik tej dyscypliny. Do jego stworzenia zaproszono Autorki i Autorów reprezentujących wiodące uczelnie w Polsce, uznanych praktyków klinicznych oraz psychoterapeutów. Podjęli oni trud przekazania najbardziej współczesnej wiedzy teoretycznej i empirycznej w sposób zrozumiały i odnoszący się do działań praktycznych.Treści podręcznika uporządkowano w sześciu częściach: Teoretyczne podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży - omówiono tu rys historyczny oraz podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, zdefiniowano tę dziedzinę nauki i określono jej przedmiot, przedstawiono ogólne teorie i modele stosowane do analizy zjawisk zdrowia i zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji oraz wiedzę z psychologii rozwojowej niezbędną do rozumienia nieprawidłowości w rozwoju dzieci i młodzieży. Psychologiczna diagnoza kliniczna dzieci i młodzieży - szczególną uwagę poświęcono tu specyfice diagnozy klinicznej dzieci i młodzieży; omówiono modele diagnozy, postępowanie diagnostyczne dziecięcego psychologa klinicznego oraz stosowane w diagnozie klinicznej dziecka metody, z uwzględnieniem specyfiki diagnozy neuropsychologicznej. W bloku tym znalazł się też rozdział poświęcony etycznym zasadom postępowania psychologia klinicznego dzieci i młodzieży jako badacza i praktyka. Psychologia zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży - w tej części omówiono psychologii zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji. Zaprezentowano wiedzę psychologiczną i wyniki badań nad wybranymi zaburzeniami psychicznymi występującymi u dzieci i młodzieży opisanymi w aktualnie obowiązujących systemach klasyfikacyjnych. Kliniczne problemy dzieci i młodzieży - w kolejnych rozdziałach specjaliści scharakteryzowali wybrane trudności, które nie spełniają kryteriów zaburzenia psychicznego, ale znacząco wpływają na dyskomfort psychiczny oraz obniżają zdolności do skutecznego funkcjonowania w najważniejszych dziedzinach życia (m.in. agresja, samookaleczenia, otyłość czy przedwczesne macierzyństwo). Specjalne obszary zainteresowania psychologii klinicznej dzieci i młodzieży - opisano tu trudności obserwowane u dzieci i młodzieży, które dotyczą m.in. zmagania się dziecka z chorobą, zaburzeń psychicznych rodzica, kryzysów rodzinnych, adopcji i opieki zastępczej oraz cyfryzacji życia. Wybrane problemy pomocy psychologicznej - podręcznik kończą zagadnienia związane z różnymi formami praktycznej działalności psychologa klinicznego dzieci i młodzieży. Oprócz omówienia specyfiki pomocy udzielanej dzieciom i ich rodzinom poruszono też zagadnienia profilaktyki, psychoterapii wybranych zaburzeń, wczesnej interwencji i terapii neuropsychologicznej oraz społecznych i środowiskowych form pomocy (np. socjoterapia).Podręcznik jest adresowany do wszystkich osób zainteresowanych problematyką psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, a zwłaszcza do studentów psychologii, słuchaczy studiów podyplomowych i uczestników kursów specjalizacyjnych. Polecamy go także psychologom praktykom pracującym z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami oraz przedstawicielom zawodów pokrewnych: pedagogom, kuratorom sądowym, lekarzom, socjologom itp. Mogą z niego skorzystać także rodzice, którzy niepokoją się o przebieg rozwoju i wzorce funkcjonowania swoich dzieci. Mamy nadzieję, że prezentowane opracowanie wypełni lukę na rynku wydawniczym i stworzy okazję nie tylko do uzupełnienia wiedzy, ale też do refleksji, przemyśleń, dyskusji i rozwoju zawodowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20517 (1 egz.)
Kaucja: 150,00 zł
Książka
W koszyku
(Wykłady z Psychologii)
Bibliogr. s. 220-253. Indeksy.
Książka jest pierwszą w języku polskim szeroko zakrojoną prezentacją aktualnych zagadnień teoretycznych i klinicznych na temat zjawisk świadomości i nieświadomości, rozpatrywanych z perspektywy neuropsychologii klinicznej.Opracowana na najwyższym akademickim poziomie, ważna dla badaczy i studentów psychologii, a także dla przedstawicieli innych dyscyplin naukowych, zainteresowanych procesami świadomego i nieświadomego funkcjonowania człowieka w normie i patologii neurologicznej.Z recenzji prof. Dr hab. Danuty Kądzielawy
Rozdział 1. Istota ujęcia zjawisk świadomości i nieświadomości w neuropsychologii klinicznej * 1.1. Zjawiska świadomości i nieświadomości jako przedmiot analiz w neuropsychologii klinicznej - założenia teoretyczne i pragmatyczne * 1.2. Charakterystyka organizacji procesów świadomości * i nieświadomości oraz relacji między nimi * 1.3. Neuronalne korelaty organizacji procesów świadomych i nieświadomych * 1.4. Neuropsychologiczne propozycje taksonomii i klasyfikacji * mózgowych zaburzeń świadomości i nieświadomości * 1.5. Podsumowanie * Rozdział 2. Globalne i przetrwałe zaburzenia świadomości w schorzeniach mózgu - taksonomia, klasyfikacja, wielorakość objawów a rodzaj patologii neuronalnej * 2.1. Wstępna charakterystyka globalnych zaburzeń przytomności i świadomości z perspektywy neuropsychologii klinicznej * 2.2. Założenia taksonomii i klasyfikacji przejawów GZŚ * 2.3. W wskaźniki behawioralne globalnych zaburzeń świadomości - zasady i narzędzia oceny stanu pacjentów * 2.4. Mózgowe mechanizmy globalnych zaburzeń przytomności i świadomości * 2.5. Założenia i hipotezy badań wskaźników mózgowych niebehawioralnych w globalnych zaburzeniach przytomności i świadomości * 2.6. Podsumowanie * Rozdział 3. Anozognozja jako selektywne zaburzenia świadomości w różnych deficytach neuropsychologicznych * 3.1. Rozwój badań, kształtowanie się poglądów, próby określenia istoty anozognozji * 3.2. Charakterystyka anozognozji - obraz kliniczny * 3.3. Wielopłaszczyznowe interpretacje zjawiska anozognozji w ujęciu neuropsychologii * 3.4. Podsumowanie * Rozdział 4. Opis zaburzeń neuropsychologicznych w kategoriach dysocjacji i dyskoneksji * 4.1. Zasady wyodrębnienia cech dysocjacji w różnych deficytach neuropsychologicznych * 4.2. Neuropsychologiczne interpretacje dysocjacji procesów * świadomych i nieświadomych * 4.3. Zespoły dyskoneksji - rozdwojenie świadomości * 4.4. Podsumowanie * Rozdział 5. Neuronalne podłoże procesów świadomomych i nieświadomych a rozwój wiedzy o związkach między mózgiem i psychiką w neuropsychologii klinicznej * 5.1. W kierunku systemowych ujęć wyjaśniających neuronalne uwarunkowania i organizację psychologiczną procesów świadomych i nieuświadamianych * 5.2. Implikacje kliniczne wiedzy neuropsychologicznej o euronalnych korektach procesów świadomych i nieuświadamianych * 5.3. Badania zaburzeń świadomości w neuropsychologii klinicznej a nowe osiągnięcia z dziedzin biotechnologicznych *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16389 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady z Psychologii t. 14)
Bibliogr. s. 329-353. Indeksy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48373 (1 egz.)
Kaucja: 33,47 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6045 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6539 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaburzenia osobowości / Andrzej Jakubik. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydaw. Lekarskie PZWL, 1999. - 274, [1] s. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 235-[275].
Spis treści także ang.
Doskonały podręcznik monograficzny, niezbędny dla studentów medycyny i psychologii. Obszerne i oryginalne ujęcia jednego z najbardziej spornych zagadnień współczesnej psychopatologii sprawia, że książka może byą również interesującą lekturą dla psychiatrów, psychologów klinicznych, lekarzy rodzinnych, a także socjologów i prawników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Psychologii Klinicznej / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Katedra Psychologii Klinicznej i Osobowosci KUL ; 3)
Forma i typ
Tytuł serii:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11639 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [285]-317.
Streszczenie w języku angielskim.
Przedstawiona do rezcenzji praca jest bogatym źródłem wiedzy z zakresu psychologii klinicznej i psychosomatyki. Zawiera wiele ważnych wskazowek dla psychologów, a także lekarzy w pracy terapeutycznej z osobami chorymi na nadciśnienie tętnicze. Ze względu na niezwykłą staranność analizy materiału badawczego może być też wzorem naukowego opracowania wyników badań. Z recenzji wydawniczej dr hab. Ewy Zasępy, prof. APS.
Wstęp * Rozdział I. Medyczne aspekty nadciśnienia tętniczego * 1.1. Epidemiologia, definicja i klasyfikacja nadciśnienia tętniczego * 1.2. Etiopatogeneza choroby nadciśnieniowej * 1.2.1. Rola czynników genetycznych w patogenezie nadciśnienia tętniczego * 1.2.2. Rola czynników środowiskowych w patogenezie nadciśnienia tętniczego * 1.2.3. Rola czynników psychologicznych w patogenezie nadciśnienia tętniczego * 1.3. Naturalny przebieg choroby nadciśnieniowej * 1.3.1. Obraz kliniczny nadciśnienia tętniczego * 1.3.2. Powikłania nadciśnienia tętniczego * 1.4. Postępowanie z pacjentem chorym na nadciśnienie tętnicze * 1.4.1. Diagnostyka nadciśnienia tętniczego * 1.4.2. Leczenie nadciśnienia tętniczego * 1.4.2.1. Leczenie niefarmakologiczne (modyfikacja stylu życia) * 1.4.2.2. Leczenie farmakologiczne * 1.5. Współpraca chorego z lekarzem i przestrzeganie zaleceń terapeutycznych * Rozdział II. Psychologiczne aspekty radzenia sobie ze stresem choroby nadciśnieniowej - teoretyczne podstawy i przegląd badań * 2.1. Nadciśnienie tętnicze jako choroba przewlekła będąca źródłem stresu psychologicznego * 2.1.1. Pojęcie stresu psychologicznego * 2.1.2. Radzenie sobie ze stresem choroby przewlekłej * 2.1.3. Strategie radzenia sobie ze stresem choroby nadciśnieniowej * 2.1.4. Zachowania zdrowotne w sytuacji choroby nadciśnieniowej * 2.2. Znaczenie wybranych czynników psychologicznych wpływających na radzenie sobie ze stresem choroby nadciśnieniowej * 2.2.1. Cechy osobowości typu D a radzenie sobie ze stresem choroby nadciśnieniowej * 2.2.2. Poczucie koherencji a radzenie sobie ze stresem choroby nadciśnieniowej * 2.2.3. Poczucie własnej skuteczności a radzenie sobie ze stresem choroby nadciśnieniowej * 2.2.4. Poczucie umiejscowienia kontroli zdrowia a radzenie sobie ze stresem choroby nadciśnieniowej * 2.2.5. Kompetencje emocjonalne a radzenie sobie ze stresem choroby nadciśnieniowej * 2.3. Temperamentalno-charakterologiczna koncepcja R.C. Cloningera w wyjaśnianiu funkcjonowania pacjentów z chorobą nadciśnieniową * Rozdział III. Metodologiczne podstawy badań własnych * 3.1. Problem pracy i pytania badawcze * 3.2. Charakterystyka metod badawczych * 3.2.1. Kwestionariusz Temperamentu i Charakteru (TCI) * 3.2.2. Inwentarz do Pomiaru Radzenia Sobie ze Stresem (Mini-COPE) * 3.2.3. Kwestionariusz Zachowań Zdrowotnych w Nadciśnieniu Tętniczym (KZZ-NT) * 3.2.4. Skala do pomiaru osobowości Typu D (DS14) * 3.2.5. Kwestionariusz Orientacji Życiowej (SOC-29) * 3.2.6. Skala Uogólnionej Własnej Skuteczności (GSES) * 3.2.7. Wielowymiarowa Skala Umiejscowienia Kontroli Zdrowia (MHLC) * 3.2.8. Kwestionariusz Kompetencji Emocjonalnych (EKF) * 3.2.9. Arkusz Danych Osobowych * 3.3. Strategia badań i charakterystyka badanej grupy * 3.4. Zastosowane procedury statystyczne * Rozdział IV. Struktura badanych zmiennych * 4.1. Struktura strategii radzenia sobie ze stresem - rezultaty konfirmacyjnej analizy czynnikowej * 4.2. Struktura zachowań zdrowotnych w nadciśnieniu tętniczym - rezultaty konfirmacyjnej analizy czynnikowej * 4.3. Struktura cech osobowości typu D - rezultaty konfirmacyjnej analizy czynnikowej * 4.4. Struktura poczucia koherencji - rezultaty konfirmacyjnej analizy czynnikowej * 4.5. Struktura poczucia własnej skuteczności - rezultaty konfirmacyjnej analizy czynnikowej * 4.6. Struktura umiejscowienia kontroli zdrowia - rezultaty konfirmacyjnej analizy czynnikowej * 4.7. Struktura kompetencji emocjonalnych - rezultaty konfirmacyjnej analizy czynnikowej * Rozdział V. Typy temperamentalno-charakterologiczne oraz ich związek z wybranymi zmiennymi osobowościowymi i radzeniem sobie z chorobą nadciśnieniową * 5.1. Podział na grupy homogeniczne ze względu na wyniki w wymiarach temperamentu i charakteru * 5.1.1. Charakterystyka grup * 5.2. Zmienne osobowościowe a typy temperamentalno-charakterologiczne * 5.2.1. Cechy osobowości typu D a typy temperamentalno-charakterologiczne * 5.2.2. Poczucie koherencji a typy temperamentalno-charakterologiczne * 5.2.3. Poczucie własnej skuteczności a typy temperamentalno-charakterologiczne * 5.2.4. Umiejscowienie kontroli zdrowia a typy temperamentalno-charakterologiczne * 5.2.5. Kompetencje emocjonalne a typy temperamentalno-charakterologiczne * 5.3. Radzenie sobie z chorobą a typy temperamentalno-charakterologiczne * 5.3.1. Strategie radzenia sobie ze stresem choroby nadciśnieniowej a typy temperamentalno-charakterologiczne * 5.3.2. Zachowania zdrowotne w nadciśnieniu tętniczym a typy temperamentalno-charakterologiczne * 5.4. Podsumowanie * Rozdział VI. Typy temperamentalno-charakterologiczne i predyktory osobowościowe w radzeniu sobie z chorobą nadciśnieniową - modele przyczynowe * 6.1. Typy temperamentalno-charakterologiczne i predyktory osobowościowe a strategie radzenia sobie ze stresem choroby nadciśnieniowej * 6.1.1. Cechy osobowości typu D w predykcji strategii radzenia sobie ze stresem choroby nadciśnieniowej * 6.1.2. Poczucie koherencji w predykcji strategii radzenia sobie ze stresem choroby nadciśnieniowej * 6.1.3. Poczucie własnej skuteczności w predykcji strategii radzenia sobie ze stresem choroby nadciśnieniowej * 6.1.4. Umiejscowienie kontroli zdrowia w predykcji strategii radzenia sobie ze stresem choroby nadciśnieniowej * 6.1.5. Kompetencje emocjonalne w predykcji strategii radzenia sobie ze stresem choroby nadciśnieniowej * 6.2. Typy temperamentalno-charakterologiczne i predyktory osobowościowe a zachowania zdrowotne w chorobie nadciśnieniowej * 6.2.1. Cechy osobowości typu D w predykcji zachowań zdrowotnych w nadciśnieniu tętniczym * 6.2.2. Poczucie koherencji w predykcji zachowań zdrowotnych w nadciśnieniu tętniczym * 6.2.3. Poczucie własnej skuteczności w predykcji zachowań zdrowotnych w nadciśnieniu tętniczym * 6.2.4. Umiejscowienie kontroli zdrowia w predykcji zachowań zdrowotnych w nadciśnieniu tętniczym * 6.2.5. Kompetencje emocjonalne w predykcji zachowań zdrowotnych w nadciśnieniu tętniczym * Rozdział VII. Podsumowanie: typy temperamentalno-charakterologiczne i predyktory osobowościowe w radzeniu sobie z chorobą nadciśnieniową * 7.1. Ogólne wnioski z badań i próba syntezy * 7.2. Dyskusja wyników * 7.3. Implikacje wynikające z badań * Zakończenie * Bibliografia * Aneks * Spis rycin * Spis tabel * Streszczenie * Abstract
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57798 (1 egz.)
Kaucja: 59,46 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [171]-174.
Dużą część książki zajmuje psychopatologia, czyli to wszystko, co psycholog może powiedzieć o zaburzeniach psychicznych (zaburzeniach zachowania), o ich pochodzeniu (etiologii), klasyfikacji, przebiegu i skutkach. Jest tak dlatego, że sądzimy iż wszystko inne w praktyce psychologii klinicznej zaczyna się od stwierdzenia zaburzenia (od diagnozy). To "wszystko inne" to jest przede wszystkim (choć nie wyłącznie) postępowanie z ludźmi, których kłopoty można określić jako "odchylenie od normalnego funkcjonowania psychicznego". Ten logiczny układ treści widać w podziale książki na dwie części. Pierwsza jest bardziej teoretyczna, druga - bardziej praktyczna. Piszemy "bardziej", zamiast stwierdzić, że jedna jest praktyczna, a druga teoretyczna, bo sądzimy, iż praktyki nie da się oddzielić od teorii i trzeba raczej mówić w różnym stopniu o praktyczności i teoretyczności.
I. Psychopatologia: Zagadnienia ogólne * Teoretyczne problemy psychopatologii i psychologii klinicznej * Klasyfikacja zaburzeń zachowania * Etiologia, diagnoza nozologiczna i psychologiczna * Etiologia nieorganicznych zaburzeń zachowania * Zaburzenia zachowania, w których uczenie się jest ważnym czynnikiem etiologicznym * Zaburzenia organiczne; Schizofrenie, paranoje i zaburzenia afektywne (depresje) * Zaburzenia osobowości * Rozwojowe zaburzenia zachowania (u dzieci i młodzieży) * II. Praktyczna psychologia kliniczna: Somatoterapia zaburzeń zachowania * Diagnoza psychologiczna * Badanie psychologiczne * Niepsychometryczne metody badania pacjentów * Metody psychometryczne w psychologii klinicznej * Psychoterapia * Inne (oprócz psychoterapii) działania zawodowe psychologa-klinicysty
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44269 (1 egz.)
Kaucja: 17,50 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16415 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.01.2022)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8561 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Moje życie z psychologią : pół wieku razem / Małgorzata Kościelska. - Warszawa : Difin, 2017. - 182 strony : fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia prac autora na stronach 169-177. Indeks.
W książce znajduje się opis drogi dojścia autorki do wyboru zawodu psychologa. Przedstawiony jej oczami obraz studiów na UW w latach 60. Ukazana mistrzowska szkoła prof. Haliny Spionek, twórczyni polskiej szkoły psychologii klinicznej dziecka, z której wywodzi się autorka. Następnie przedstawione zostały trudności związane z odejściem z pracy prof. Spionek i podjęciem wysiłku restytucji dyscypliny przez jej współpracowników. Powstanie Ośrodka Terapeutycznego dla Dzieci przy Instytucie Psychologii UW zmieniło formę pracy diagnostyczno-terapeutycznej psychologów, a także kształcenia studentów i przyczyniło się do powstania nowej formy terapii dzieci autystycznych i z zaburzeniami rozwoju umysłowego oraz ich rodzin.W książce przedstawione są liczne formy współpracy autorki z instytucjami naukowymi, organizacjami pozarządowymi itd., wszystkie nakierowane na poprawę sytuacji osób niepełnosprawnych w naszym kraju. Ostatni okres pracy Małgorzaty Kościelskiej wiąże się z przejściem do Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, objęciem opieką całego spektrum zagadnień psychologii klinicznej.Książka zawiera także różne przemyślenia o charakterze teoretycznym, dotyczące uprawiania nauki, dydaktyki i polityki naukowej
1. Moja droga do psychologii * Dzieciństwo - z powojenną Pragą w tle * Lata licealne - w czasach tzw. komuny * * 2. Uniwersytet Warszawski mojej młodości. Studia na Wydziale Pedagogiki i Psychologii * Pierwsze lata studiów. Wspaniali uczeni i koledzy z tamtych lat * Wyższe lata studiów - specjalizacja * Rzut oka na Uniwersytet z perspektywy półwiecza * * 3. Praca na Uniwersytecie Warszawskim * Asystentura w Zakładzie u prof. Haliny Spionek * O osobie Mistrzyni * Metodologiczna koncepcja Haliny Spionek stworzenia psychologii klinicznej dziecka * Osiągnięcia warszawskiej szkoły psychologii klinicznej dziecka Haliny Spionek * Praca doktorska Zaburzenia psychoruchowego rozwoju i trudności szkolne dzieci z padaczką jako szczegółowy przykład podejścia metodologicznego szkoły warszawskiej * Kontynuatorzy dzieła * Okres naukowej samodzielności * Problemy po odejściu Mistrzyni, zagrożenie specjalizacji * Powstanie Ośrodka Terapeutycznego dla Dzieci * Pierwsi podopieczni: dzieci z autyzmem. Czego się o nich i od nich nauczyliśmy? * Dzieci z upośledzeniem umysłowym. Odkrycie poczucia sprawczości i autonomii Ja dla rozwoju funkcji intelektualnych. * Rewolucja w rehabilitacji * Dzieci z porażeniem mózgowym i tworzące się zręby integracji społecznej * Dzieci z zakładów opieki społecznej: od horroru i beznadziei życia do prób normalizacji * Rodziny dzieci z zaburzeniami rozwoju. Jak poznawaliśmy ich problemy i włączyliśmy się do pracy wspólnej * Specjalne problemy rodzin zastępczych i adopcyjnych * * 4. Z macierzystej uczelni w świat * Pierwsze kroki na zewnątrz - na Uniwersytet Jagielloński * W Instytucie Psychoneurologicznym - tematy resortowe, praca nad specjalizacją * Komitety Naukowe Polskiej Akademii Nauk: Psychologii i Rehabilitacji * Polskie Towarzystwo Psychologiczne - zjazdy, praca nad ustawą o zawodzie i inne * PTP - nurt specjalistyczny. Sekcja Psychologii Klinicznej Dziecka * Współpraca z wydawnictwami * Kontakty z uczelniami * Krajowy Komitet do spraw Adopcji * Sprawy oświatowe w nowym porządku społecznym * Akcja „Rodzić po ludzku" i interwencje medialne * Organizacje pozarządowe. Współpraca z ruchami rodziców i innymi podmiotami * * 5. Na rozdrożu - między Warszawą a Bydgoszczą * Rozstanie z Uniwersytetem Warszawskim * Początki na Akademii Bydgoskiej * * 6. Praca na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy * Akademickie Centrum Pomocy Psychologicznej i ciąg dalszy pracy klinicznej z dziećmi i rodzinami * Dzieci z opóźnionym rozwojem i psychoterapia rodzin * Dzieci z wadami genetycznymi i zjazdy rodzin * Dzieci z mutyzmem i ich rodzinne tajemnice * W kierunku psychologii klinicznej osób dorosłych * Dorośli niepełnosprawni, problemy seksualności * Chorzy psychicznie, kwestie odpowiedzialności * Zaburzenia osobowości naszych czasów * 7. Bilans 50-lecia. Niczego nie żałuję, ale może jednak... * Bibliografia Małgorzaty Kościelskiej * * * Indeks nazwisk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19447 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Psychologii Klinicznej i Osobowości / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Katedra Psychologii Klinicznej KUL ; 9)
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach. Spis treści także ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2284 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej