Nauczyciele akademiccy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(17)
Forma i typ
Książki
(17)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje naukowe
(12)
Dostępność
dostępne
(18)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(7)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(10)
Autor
Gredka-Ligarska Iwona
(2)
Grudziewska Ewa
(2)
Gut Dagmara
(2)
Jaśkowska Małgorzata (1950- )
(2)
Rozmus Dariusz
(2)
Wilbrandt-Gotowicz Martyna Barbara (1982- )
(2)
Adler Ronald Brian (1946- )
(1)
Bac Aneta
(1)
Chruściel Paweł
(1)
Ciechaniewicz Wiesława
(1)
Dobrenko Kamila
(1)
Janus Edyta
(1)
Jarmuż Sławomir
(1)
Jaworski Jacek (prawnik)
(1)
Kossowska Małgorzata
(1)
Michalczyk Ryszard (1957-2019)
(1)
Mikołajczyk Marta
(1)
Musielewicz Adam
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Proctor Russell F
(1)
Pszczółkowski Piotr (zasoby ludzkie)
(1)
Rogacka-Łukasik Anna
(1)
Rosenfeld Lawrence B. (1944- )
(1)
Skoczylas Grażyna
(1)
Strus-Wołos Monika
(1)
Walczak Renata
(1)
Weker Maria Magdalena
(1)
Witkowski Tomasz (1963- )
(1)
Zabłocka-Żytka Lidia
(1)
Łuczak Konrad
(1)
Łuczak Konrad (prawo)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Odbiorca
Dzieci
(20778)
6-8 lat
(10177)
9-13 lat
(9020)
Młodzież
(8474)
0-5 lat
(6937)
Nauczyciele akademiccy
(17)
14-17 lat
(4614)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(892)
Szkoły podstawowe
(692)
Szkoły średnie
(599)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(154)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(109)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Kobieta
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 7.
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
A2 (poziom biegłości językowej)
(27)
Klasa 4.
(27)
A1 (poziom biegłości językowej)
(23)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
B1 (poziom biegłości językowej)
(22)
Licea
(21)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
Ekonomiści
(17)
Psychiatrzy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
B2 (poziom biegłości językowej)
(15)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
18+
(10)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Inspektorzy ochrony danych
(7)
Temat
Opieka społeczna
(3)
Rodzina
(3)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Leczenie
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Administracja publiczna
(1)
Bezdomność
(1)
Chorzy z otępieniem
(1)
Doradcy personalni
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Etyka
(1)
Finansowanie
(1)
Handel dziełami sztuki
(1)
Informacja publiczna
(1)
Interesariusze
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Konserwatorstwo
(1)
Kontrola państwowa
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Macierzyństwo
(1)
Mentoring
(1)
Motywacja
(1)
Muzea
(1)
Nadzór administracyjny
(1)
Narząd ruchu
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni intelektualnie
(1)
Ochrona zabytków
(1)
Opiekunowie
(1)
Osobowość
(1)
Osoby starsze słabe
(1)
Osoby w wieku podeszłym
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Otępienie
(1)
Postępowanie administracyjne
(1)
Postępowanie cywilne
(1)
Postępowanie sądowe
(1)
Postępowanie sądowoadministracyjne
(1)
Poszukiwanie skarbów
(1)
Praca socjalna
(1)
Prawo autorskie
(1)
Prawo rodzinne
(1)
Prawo rzeczowe
(1)
Prawo socjalne
(1)
Prawo spadkowe
(1)
Prawo zobowiązań
(1)
Produktywność pracy
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samokontrola
(1)
Samotne matki
(1)
Stres
(1)
Stres środowiskowy (psychologia)
(1)
Studenci
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Sądownictwo administracyjne
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Trening grupowy (psychologia)
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie
(1)
Zabytki archeologiczne
(1)
Zaginione dzieła sztuki
(1)
Zarządzanie projektami
(1)
Zarządzanie ryzykiem
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Zbiory muzealne
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Hiszpania
(1)
Niemcy
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Praca zbiorowa
(5)
Materiały pomocnicze
(3)
Opracowanie
(2)
Kazusy
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Relacje interpersonalne : proces porozumiewania się / Ronald B. Adler, Lawrence B. Rosenfeld, Russell F. Proctor II ; przekład Grażyna Skoczylas. - Wydanie III zmienione (na podstawie XIII wydania oryginalnego). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2018. - XVIII, [2] strony, 413, [91] stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 26 cm.
Na stronie tytułowej: Na podstawie XIII wydania amerykańskiego.
Bibliografia na stronach B-1-B-60. Indeks.
Nowe wydanie znanego od lat także w Polsce podręcznika! Rozszerzone i uzupełnione o wyniki najnowszych badań, oparte na 13. edycji amerykańskiej.Znakomite wprowadzenie do zagadnień porozumiewania się, które może służyć zarówno studentom, wykładowcom, jak i badaczom. Dzieło to rozwija się z każdym nowym wydaniem, idealnie łącząc teorię, doniesienia z badań i ćwiczenia pozwalające sprawdzać wiedzę oraz rozwijać własne umiejętności w zakresie relacji interpersonalnych.Niniejsze wydanie zawiera mnóstwo przebudowanego lub całkowicie nowego materiału. Dotyczy to m.in. mediów społecznych i serwisów społecznościowych, porozumiewania się w kontekście międzykulturowym i w bliskich relacjach - w rodzinie, w związkach uczuciowych i przyjacielskich - oraz w kontekście płci biologicznej i społecznej. W tym wydaniu rozbudowano także materiał poświęcony m.in. nieporozumieniom w komunikacji, wpływowi płci na sposób posługiwania się językiem, stylom słuchania, emocjom wspierającym porozumiewanie się. Materiał świetnie uzupełniają nowe rubryki: "Z badań", "Ciemna strona komunikacji" , "W pracy" oraz rubryki umożliwiające użytkownikom podręcznika sprawdzenie wiedzy i umiejętności w tym zakresie: "Jak się porozumiewasz" i "Sprawdź swoją wiedzę".Relacje interpersonalne to jeden z najlepszych na świecie podręczników wprowadzających do porozumiewania się międzyludzkiego. To nie tylko moja opinia - w każdym semestrze wyrażają ją również moi studenci. - Rachel Reznik, Elmhurst College To jeden z najlepiej skonstruowanych i napisanych podręczników komunikacji międzyludzkiej - zawsze aktualny dzięki wprowadzanym w każdym nowym wydaniu zmianom. - Lowell Habel, Chapman University Relacje interpersonalne bezbłędnie przeprowadzają studentów przez zagadnienia porozumiewania się między ludźmi, dając znakomite podstawy teoretyczne wraz z wiedzą wynikającą z badań naukowych, a przy tym są napisane w niezwykle przystępny sposób. Moi studenci podzielają tę opinię - wciąż powtarzają mi, że nie mogą się rozstać z tym podręcznikiem, ponieważ jest niezastąpionym źródłem wiedzy i praktycznych ćwiczeń. - Patricia Smith Ollry, Concordia University Irvine.Autorami Relacji interpersonalnych są trzej profesorowie psychologii specjalizujący się w zagadnieniach porozumiewania się międzyludzkiego i procesów interpersonalnych: Ronald B. Adler z Santa Barbara City College, Lawrence B. Rosenfeld z University of North Carolina w Chapell Hill, Russell F. Proctor II z Northern Kentucky University, nie tylko cenieni badacze, ale i wspaniali wykładowcy uniwersyteccy.
CZĘŚĆ PIERWSZA: PODSTAWY POROZUMIEWANIA SIĘ MIĘDZYOSOBOWEGO * Rozdział 1. Procesy międzyosobowe * Rozdział 2. Kultura a porozumiewanie się międzyosobowe * Rozdział 3. Porozumiewanie międzyosobowe a "Ja" * Rozdział 4. Spostrzeganie innych ; CZĘŚĆ DRUGA: TWORZENIE WIADOMOŚCI I ODPOWIEDANIE NA WIADOMOŚCI * Rozdział 5. Język * Rozdział 6. Komunikacja niewerbalna * Rozdział 7. Słuchanie. Odbieranie wiadomości i reagowanie * Rozdział 8. Emocje * CZĘŚĆ TRZECIA: ASPEKTY RELACJI INTERPERSONALNYCH * Rozdział 9. Dynamika relacji interpersonalnych * Rozdział 10. Porozumienie się w bliskich relacjach. Przyjaciele, rodzina i partnerzy w związkach uczuciowych * Rozdział 11. Klimat porozumiewania się * Rozdział 12. Radzenie sobie z konfliktami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19509 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografia na stronach 223-227. Indeks.
Dla osób kształcących się na kierunkach terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Pomocny dla aktywnych zawodowo terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów i rehabilitantów.
Dysfunkcje narządu ruchu są najczęstszą grupą schorzeń wśród pacjentów. Aby skutecznie im pomóc, należy sięgać po zróżnicowane środki terapeutyczne. Jedną z metod, która stanowi niezbędny element właściwie prowadzonej rehabilitacji oraz potrafi znacząco podnieść jakość życia osoby chorej nawet w sytuacji, gdy walczy ona z chorobą postępującą i niewyleczalną, jest terapia zajęciowa.Podręcznik ten jest kolejną pozycją z serii ?Terapia zajęciowa?, tak jak poprzednie, opracowaną przez praktyków i zarazem nauczycieli akademickich.Bogato ilustrowana publikacja (ponad 160 rycin):kompleksowo przedstawia teoretyczne i praktyczne aspekty pracy terapeuty zajęciowego z pacjentem z dysfunkcją narządu ruchu,pokazuje możliwości i sposoby pracy m.in. w przypadkach dysfunkcji pochodzenia neurologicznego, ortopedycznego, reumatologicznego i urazowego,zawiera krótką charakterystykę wybranych schorzeń narządu ruchu oraz opis towarzyszących im typowych objawów, mających znaczący wpływ na obniżanie funkcjonalności pacjentów,omawia sposoby przemieszczania się chorych z dysfunkcjami narządu ruchu z uwzględnieniem podstawowej wiedzy z zakresu protetyki i ortotyki,przedstawia studia przypadków ilustrujące postępowanie terapeuty zajęciowego oraz zastosowanych przez niego rozwiązań terapeutycznych,zawiera treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej.Podręcznik polecany osobom kształcącym się na kierunkach terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Będzie również pomocny dla aktywnych zawodowo terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów i rehabilitantów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19396 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 160-167. Indeks.
Zdrowie i z nim związana edukacja zdrowotna jest współcześnie przedmiotem zainteresowania nie tylko medycyny, ale również przedstawicieli nauk społecznych, tj. pedagogika, psychologia i socjologia.Niebywałą zaletą proponowanej pozycji jest połączenie zagadnień edukacji zdrowotnej z teorią wychowania. Tematy opracowano w sposób skondensowany i schematyczny, przy zachowaniu zasady przejrzystości, co umożliwi studentom systematyczne przygotowywanie się do zajęć. Dodatkową zaletą niniejszego opracowania jest możliwość wykorzystania zawartych w nim treści w sposób aktywizujący wychowanków i edukowanych. Na końcu każdego rozdziału zamieszczono pytania sprawdzające zakres opanowania przez czytelnika prezentowanych treści.Publikacja adresowana do studentów kierunków medycznych, nauk społecznych, a także osób zajmujących się zawodowo edukacją zdrowotną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19348 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Dla archeologów, konserwatorów zabytków, muzealników, pracowników administracji rządowej i samorządowej, prawników, nauczycieli akademickich, poszukiwaczy zabytków.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Książka niniejsza jest zbiorem artykułów, w których Autorzy podjęli próbę przedstawienia zjawiska poszukiwania zabytków i obrotu nimi, widzianego z perspektywy: organów publicznych powołanych do ochrony zabytków, organów ścigania przestępstw przeciwko zabytkom, uczestników rynku obrotu zabytkami oraz samych poszukiwaczy. Nakreślona została sylwetka ,,poszukiwacza", który poszukuje i wydobywa zabytki nielegalnie. Zjawisko poszukiwania zabytków i obrotu nimi ukazane zostało w świetle obowiązujących - jak również dopiero projektowanych - uregulowań administracyjnoprawnych, karnoprawnych oraz cywilnoprawnych. Niejednokrotnie autorzy artykułów postawili sobie za cel odpowiedź na pytanie, czy obowiązujące regulacje prawne są adekwatne do aktualnie obserwowanego w praktyce zjawiska legalnego/nielegalnego poszukiwania zabytków i obrotu nimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 351 (1 egz.)
Kaucja: 33,58 zł
Książka
W koszyku
Według BNPol online numer ISBN błędnie przypisany.
Bibliografia, netografia i akty prawne na stronach [165]-175.
Dla muzealników, kuratorów wystaw, konserwatorów zabytków, prawników, pracowników administracji rządowej i samorządowej, archeologów, prywatnych kolekcjonerów, nauczycieli akademickich, studentów.
Streszczenia w języku angielskim przy rozdziałach.
Oddawana do rąk Czytelników publikacja pt. ,,Muzea. Aspekty praktyczne i prawne" jest zbiorem opracowań poświęconych różnym problemom związanym z funkcjonowaniem muzeów. Książka została podzielona na dwie części: ,,Aspekty prawne" i ,,Zagadnienia praktyczne". W części pierwszej zamieszczono artykuły naukowe poświęcone: dostępności zbiorów muzealnych oraz ich ochronie; digitalizacji muzealiów; zagadnieniom prawnoautorskim nieodłącznie towarzyszącym ekspozycjom muzealnym; tajemnicy przedsiębiorstwa w muzeach; ponownemu wykorzystywaniu informacji sektora publicznego w działalności muzeów, a także sprawowaniu nadzoru i kontroli nad muzeami. Przedstawiono również prawne regulacje dotyczące muzeów w Hiszpanii. Druga część książki zawiera komunikaty i poświęcona jest w całości zagadnieniom praktycznym. Z części praktycznej Czytelnicy mogą czerpać wiedzę na temat: muzeum otwartego, urzeczywistniającego się w reliktach olkuskich murów obronnych i synagogi; zagrożeń, wyzwań i szans stojących przed olkuskimi muzeami społecznymi; pozyskiwania i wykorzystywania funduszy zewnętrznych dla muzeów z programów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Bardzo interesujące i cenne dla Czytelników mogą okazać się także rozważania na temat roli małych zbiorów muzealnych w kształtowaniu lokalnej tożsamości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 347 (1 egz.)
Kaucja: 33,88 zł
Książka
W koszyku
Dziecko w rodzinie : kontekst prawno-metodyczny / redakcja naukowa Ewa Grudziewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 140, [6] stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
(Metodyka Pracy Socjalnej)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych, orzecznictwo przy pracach.
Metodyka Pracy Socjalnej to uzupełnienie serii wydawniczej Biblioteka Pracy Socjalnej, która ukazała się nakładem Wydawnictwa Difin. Przedstawiana seria za punkt wyjścia w pracy socjalnej stawia sobie koncentrację na warsztacie metodycznym, którym powinna się posługiwać osoba profesjonalnie pomagająca ludziom. Obiektem zainteresowania publikacji jest dziecko w rodzinie w kontekście prawno-metodycznych wskazań dla pracowników socjalnych udzielających w swojej codziennej pracy wsparcia i pomocy tej grupie osób, które ze względu na swoją sytuację nie są w stanie poradzić sobie z doświadczanymi trudnościami czy kryzysami. Dobór podjętej tematyki nie jest przypadkowy, ponieważ chodzi przede wszystkim o pokazanie, w jaki sposób należy interpretować i stosować obowiązujące przepisy prawa w pracy z klientami pomocy społecznej i ich rodzinami w oparciu o ideę pomagania osobom, które znajdują się w trudnej sytuacji życiowej, doświadczając różnorodnych trudności, problemów czy też kryzysów. Książka adresowana jest adresowana do osób kształcących przyszłych przedstawicieli helping professions, tj. pracowników socjalnych, asystentów rodzin, pedagogów, psychologów, wychowawców w placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz placówkach socjalizacyjnych. W szczególny sposób skierowana jest do rodzin jako swego rodzaju drogowskaz w ich codziennym wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczej i socjalizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22065 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
(Metodyka Pracy Socjalnej)
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Metodyka Pracy Socjalnej to uzupełnienie serii wydawniczej Biblioteka Pracy Socjalnej, która ukazała się nakładem wydawnictwa Difin. Przedstawiana seria za punkt wyjścia w pracy socjalnej stawia sobie koncentrację na warsztacie metodycznym, którym powinna się posługiwać osoba profesjonalnie pomagająca ludziom.Publikacja zawiera wskazania metodyczne do pracy socjalnej z osobami starszymi, a także osobami doświadczającymi chorób otępiennych i ich rodzin. Wśród wybranych metod i technik przedstawiono: konferencję grupy rodzinnej, dialog motywujący, podejście skoncentrowane na rozwiązaniach, kontrakt, projekt socjalny, analiza SWOT. Wybrane działania metodyczne nie są przypadkowe, ponieważ chodzi przede wszystkim o pokazanie, jak różne metody i techniki mogą być zastosowane w pracy z klientami pomocy społecznej i ich rodzinami w oparciu o ideę pomagania osobom, które znajdują się w trudnej sytuacji życiowej.Książka adresowana jest do osób kształcących przyszłych przedstawicieli helping professions, tj. pracowników socjalnych, asystentów rodzin, pedagogów, psychologów, opiekunów osób starszych i z chorobami otępiennymi, a także przedstawicieli zawodów medycznych - pielęgniarki, fizjoterapeuci, lekarze. W szczególny sposób skierowana jest do członków rodzin seniorów i osób doświadczających chorób otępiennych.W serii Metodyka Pracy Socjalnej:1. Kompetencje pracowników socjalnych. Warsztaty2. Praca socjalna z osobami w kryzysie bezdomności, opuszczającymi jednostki penitencjarne, uzależnionymi3. Metody i techniki pracy z osobami starszymi, z osobami z chorobami otępiennymi i ich rodzinami4. Metody i techniki pracy z osobami bezrobotnymi, z niepełnosprawnościami, z osobami z zaburzeniami psychicznymi5. Dziecko w rodzinie. Kontekst prawno-metodyczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22071 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Dla osób kształcących się na kierunkach terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Pomocny dla aktywnych zawodowo terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów i rehabilitantów.
Pierwsza w języku polskim publikacja poruszająca w sposób kompleksowy problematykę terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną.Przedstawia teoretyczne aspekty niepełnosprawności i terapii zajęciowej. Pokazuje obszary funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz możliwości wspierania tych osób jakie daje terapia zajęciowa. Szerzej omawia m.in. terapię zajęciową osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną oraz dzieci z zespołem Downa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19395 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliografia na stronach [333]-340.
Dla studentów prawa i administracji oraz aplikantów zawodów prawniczych. Może być także przydatna nauczycielom akademickim, sędziom, adwokatom, radcom prawnym, doradcom podatkowym, rzecznikom patentowym i urzędnikom.
W książce kompleksowo i przystępnie omówiono problematykę postępowania sądowoadministracyjnego. W sposób zwięzły i usystematyzowany przedstawiono w niej zagadnienia związane z:- modelem, organizacją i konstytucyjnymi podstawami sądowej kontroli administracji publicznej w Polsce,- zakresem kontroli sądów administracyjnych i ich właściwością,- zasadami postępowania sądowoadministracyjnego,- wszczęciem postępowania, stronami i uczestnikami postępowania sądowoadministracyjnego,- czynnościami techniczno-procesowymi,- przebiegiem postępowania przed wojewódzkim sądem administracyjnym jako sądem I instancji,- zwyczajnymi i nadzwyczajnymi środkami zaskarżenia,- kosztami postępowania sądowoadministracyjnego,- środkami zapewnienia jednolitości orzecznictwa sądowoadministracyjnego oraz- europeizacją postępowania sądowoadministracyjnego. W opracowaniu uwzględniono aktualne orzecznictwo i literaturę przedmiotu. Publikacja przeznaczona jest dla studentów prawa i administracji oraz aplikantów zawodów prawniczych. Może być także przydatna nauczycielom akademickim w pracy naukowej i dydaktycznej oraz sędziom, adwokatom, radcom prawnym, doradcom podatkowym, rzecznikom patentowym i urzędnikom w praktyce zawodowej.
Wykaz skrótów * Rozdział I * Sądowa kontrola działalności administracji publicznej * 1. Uwagi wstępne * 2. Modele sądowej kontroli administracji publicznej * 2.1. Kryterium pozycji ustrojowej sądu administracyjnego * 2.2. Kryterium struktury instancyjnej sądów administracyjnych * 2.3. Kryterium uprawnień orzeczniczych sądów administracyjnych * 3. Organizacja sądownictwa administracyjnego w Polsce * 3.1. Geneza sądownictwa administracyjnego * 3.2. Konstytucyjne podstawy sądownictwa administracyjnego * 3.3. Ustrój sądów administracyjnych * Rozdział II * Zakres kontroli sądów administracyjnych i ich właściwość * 1. Zakres kontroli sądów administracyjnych * 1.1. Konstytucyjnoprawne podstawy zakresu kontroli sądów administracyjnych * 1.2. Charakterystyka sprawy sądowoadministracyjnej * 1.3. Podstawowe cechy kontroli wykonywanej przez sądy administracyjne * 1.4. Wyłączenia z zakresu kontroli sądów administracyjnych * 2. Właściwość sądów administracyjnych * 2.1. Uwagi wprowadzające * 2.2. Podział właściwości instancyjnej między w.s.a. a NSA * 2.3. Właściwość miejscowa w.s.a * 2.3.1. Sposób ustalania właściwości miejscowej * 2.3.2. Wpływ skargi do niewłaściwego miejscowo w.s.a. * 2.3.3. Zasada ciągłości właściwości miejscowej w.s.a. * 2.3.4. Szczególne przypadki zmiany właściwości miejscowej w.s.a. * 2.4. Właściwość rzeczowa w.s.a. * 2.4.1. Decyzje administracyjne * 2.4.2. Postanowienia * 2.4.3. Akty i czynności dotyczące uprawnień lub obowiązków wynikających z przepisów prawa administracyjnego * 2.4.4. Interpretacje podatkowe i opinie zabezpieczające * 2.4.5. Akty prawa miejscowego * 2.4.6. Akty samorządu terytorialnego z zakresu administracji publicznej * 2.4.7. Akty nadzoru nad samorządem terytorialnym * 2.4.8. Bezczynność i przewlekłe prowadzenie postępowania * 2.4.9. Przypadki szczególne * 3. Właściwość rzeczowa NSA * Rozdział III * Zasady postępowania sądowoadministracyjnego * 1. Uwagi wstępne * 2. Zasada dostępu do sądu * 3. Zasada dwuinstancyjności * 4. Zasada legalności * 5. Zasada udzielania pomocy stronom * 6. Zasada jawności * 7. Zasada ekonomiki procesowej * 8. Zasady kontradyktoryjności i oficjalności * Rozdział IV * Wszczęcie postępowania sądowoadministracyjnego * 1. Uwagi ogólne * 2. Skarga * 2.1. Przedmiot skargi * 2.2. Uprawnieni do wniesienia skargi * 2.3. Warunki formalne skargi jako pisma procesowego i sposób jej wniesienia * 2.4. Wyczerpanie środków zaskarżenia * 2.5. Termin do wniesienia skargi * 3. Sprzeciw * 3.1. Przedmiot sprzeciwu * 3.2. Podmioty uprawnione do wniesienia sprzeciwu * 3.3. Warunki formalne sprzeciwu i sposób jego wniesienia * 4. Wniosek o wszczęcie postępowania * 5. Skutki wniesienia skargi, sprzeciwu czy wniosku * 5.1. Wszczęcie postępowania i zawisłość sprawy * 5.2. Uprawnienia autokontrolne * 5.3. Możliwość wstrzymania wykonania aktu lub czynności * 5.4. Obowiązki organu przy przekazaniu pisma wszczynającego postępowanie * 5.5. Skutki braku spełnienia warunków dopuszczalności i warunków formalnych * Rozdział V * Strony i uczestnicy postępowania sądowoadministracyjnego * 1. Strony postępowania * 1.1. Wstęp * 1.2. Organ administracji publicznej jako strona postępowania * 1.3. Strona skarżąca * 1.4. Zdolność do bycia stroną a legitymacja skargowa * 1.4.1. Zdolność sądowa * 1.4.2. Interes prawny * 2. Uczestnicy postępowania * 2.1. Strona a uczestnik postępowania * 2.2. Uczestnictwo prokuratora, RPO, RPD i Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców * 3. Skuteczność czynności podmiotów procesowych * 3.1. Zagadnienia wprowadzające * 3.2. Samodzielność działania w procesie * 3.3. Zastępstwo procesowe a przedstawicielstwo * 3.4. Reprezentacja * 3.5. Działanie osobiste i przez pełnomocnika * 3.5.1. Zdolność postulacyjna * 3.5.2. Pełnomocnictwo * Rozdział VI * Czynności techniczno-procesowe w postępowaniu sądowoadministracyjnym * 1. Pisma w postępowaniu sądowym * 1.1. Pojęcie * 1.2. Wymogi formalne * 1.3. Wezwanie do uzupełnienia braków formalnych * 2. Doręczenia * 2.1. Zagadnienia ogólne * 2.2. Doręczenia osobom fizycznym * 2.3. Doręczenia osobom prawnym * 2.4. Doręczenia osobom nieznanym z miejsca pobytu * 2.5. Doręczenia stronom mającym miejsce zamieszkania za granicą * 2.6. Fikcja doręczenia * 3. Terminy procesowe * 3.1. Rodzaje terminów procesowych i sposób ich liczenia * 3.2. Przywrócenie terminu * 4. Akta sprawy sądowoadministracyjnej * Rozdział VII * Przebieg postępowania przed wojewódzkim sądem administracyjnym jako sądem I instancji * 1. Czynności wstępne * 2. Postępowanie rozpoznawcze * 3. Przeszkody w prowadzeniu postępowania sądowoadministracyjnego * 4. Postępowanie mediacyjne * 5. Postępowanie uproszczone * 6. Rozstrzygnięcia * 6.1. Zasady orzekania * 6.2. Wyroki * 6.2.1. Uwagi ogólne * 6.2.2. Treść wyroku * 6.3. Postanowienia i zarządzenia * 6.3.1. Postanowienia * 6.3.2. Zarządzenia * 7. Konwalidacja rozstrzygnięć * Rozdział VIII * Zwyczajne środki zaskarżenia * 1. Środki odwoławcze a środki zaskarżenia * 2. Skarga kasacyjna * 2.1. Charakter prawny skargi kasacyjnej * 2.1.1. Uwagi wstępne * 2.1.2. Przedmiot zaskarżenia * 2.1.3. Legitymacja procesowa * 2.1.4. Wymagania skargi kasacyjnej * 2.2. Postępowanie kasacyjne * 2.2.1. Czynności wstępne * 2.2.2. Postępowanie rozpoznawcze * 2.2.3. Orzeczenia * 3. Zażalenie * 3.1. Charakter prawny zażalenia * 3.1.1. Uwagi wstępne * 3.1.2. Przedmiot zaskarżenia * 3.1.3. Legitymacja procesowa * 3.1.4. Prawne wymagania zażalenia * 3.2. Postępowanie zażaleniowe * 3.2.1. Czynności wstępne * 3.2.2. Postępowanie rozpoznawcze * 3.2.3. Orzeczenia * 4. Quasi-środki odwoławcze * 5. Prawomocność orzeczeń i jej skutki * Rozdział IX * Nadzwyczajne środki zaskarżenia * 1. Nadzwyczajne środki zaskarżenia a wniosek o unieważnienie prawomocnego orzeczenia * 2. Skarga o wznowienie postępowania * 2.1. Charakter prawny skargi o wznowienie postępowania i jej przesłanki * 2.2. Postępowanie wznowieniowe * 3. Skarga o stwierdzenie niezgodności z prawem prawomocnego orzeczenia * 3.1. Charakter prawny skargi o stwierdzenie niezgodności z prawem prawomocnego orzeczenia i jej przesłanki * 3.2. Postępowanie w sprawie stwierdzenia niezgodności z prawem prawomocnego orzeczenia * Rozdział X * Koszty postępowania sądowoadministracyjnego * 1. Uwagi wprowadzające * 2. Koszty sądowe * 2.1. Podział kosztów sądowych * 2.2. Wpis * 2.3. Opłaty kancelaryjne * 2.4. Wydatki w ramach kosztów sądowych * 3. Wydatki strony w ramach występowania w procesie bez profesjonalnego pełnomocnika * 4. Wydatki strony w ramach zastępstwa przez profesjonalnego pełnomocnika * 5. Zwrot kosztów postępowania * 6. Zwolnienie z kosztów sądowych * 6.1. Zwolnienie z mocy prawa * 6.2. Prawo pomocy * Rozdział XI * Środki zapewnienia jednolitości orzecznictwa sądowoadministracyjnego * 1. Uwagi wstępne * 2. Działalność uchwałodawcza NSA * 2.1. Uchwały abstrakcyjne * 2.1.1. Przesłanki podjęcia uchwały abstrakcyjnej * 2.1.2. Tryb rozpoznania i rozstrzygnięcia abstrakcyjnego pytania prawnego * 2.1.3. Skutki prawne uchwał abstrakcyjnych * 2.2. Uchwały konkretne * 2.2.1. Przesłanki podjęcia uchwały konkretnej * 2.2.2. Tryb rozpoznania i rozstrzygnięcia konkretnego pytania prawnego * 2.2.3. Skutki prawne uchwał konkretnych * 3. Pytania prawne do TK * 3.1. Przesłanki pytań prawnych do TK * 3.2. Rozstrzygnięcia TK i ich skutki dla orzecznictwa sądów administracyjnych * 4. Pytania prejudycjalne do TSUE * 4.1. Przesłanki pytań prejudycjalnych do TSUE * 4.2. Orzeczenia prejudycjalne TSUE i ich skutki dla orzecznictwa sądów administracyjnych * Rozdział XII * Europeizacja postępowania sądowoadministracyjnego * 1. Pojęcie europeizacji prawa i jej wpływ na strukturę sądów administracyjnych oraz postępowanie sądowoadministracyjne * 2. Wybrane przypadki europeizacji przepisów ustawy - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi * 2.1. Rozszerzenie właściwości na decyzje konsulów dotyczące wiz Schengen * 2.2. Wznowienie postępowania sądowoadministracyjnego na podstawie wyroku TSUE * 2.3. Oddanie pisma procesowego w placówce pocztowej znajdującej się w innym państwie członkowskim UE niż Polska * 3. Zasady-narzędzia stosowane przez sądy administracyjne w celu europeizacji prawa * 4. Mechanizm uwzględniania przez sąd z urzędu prawa UE * 5. Kilka uwag końcowych * Bibliografia * O Autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58140 (1 egz.)
Kaucja: 46,92 zł
Książka
W koszyku
Psychologia dla trenerów / Małgorzata Kossowska, Sławomir Jarmuż, Tomasz Witkowski. - Wydanie 2. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2017. - 237 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(HR)
Bibliografia na stronach 227-237.
Ostatnimi czasy zawód trenera zdobył sobie ogromną popularność i jednocześnie uznanie społeczne. Jest profesją, która wymaga łączenia wiedzy merytorycznej, będącej przedmiotem szkoleń, z umiejętnościami społecznymi. W książce w nowatorski sposób przedstawiono, jak zastosować wiedzę psychologiczną w praktyce szkoleniowej. Jan Trenerski, główny bohater książki, na własnych błędach uczy się, jakie są prawidłowości pracy z grupą oraz jak w przygotowaniu treści szkoleniowych wykorzystać wiedzę o procesie uczenia się, o różnicach między ludźmi w sposobach uczenia się i zapamiętywania, o motywacji i problematyce osobowości człowieka.Autorzy mają doświadczenie zarówno trenerskie, jak i akademickie. W książce omawiają szczegółowo:- koncepcje psychologiczne, które pozwalają zrozumieć mechanizmy aktywizowania zachowań ludzi, co pomoże trenerom radzić sobie z brakiem zaangażowania uczestników szkoleń,- mechanizmy funkcjonowania grupy (role grupowe, struktura grupy, przywództwo),- genezę emocji oraz ich związek z motywacją i osobowością,- sposoby radzenia sobie z emocjami w kontaktach z grupami szkoleniowymi.Czytelnik znajdzie tu również wiedzę o procesie komunikacji, modelach komunikacji, a także o samokontroli. Książkę zamyka rozdział na temat etyki w działalności szkoleniowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18742 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 253-263.
Dla wykładowców i studentów, pracowników służb społecznych, psychologów, socjologów, policjantów, mediatorów rodzinnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy większości prac.
W opracowaniu zwrócono uwagę na ukazanie specyfiki i sposobów organizowania warunków rozwojowych dziecka niepełnosprawnego funkcjonującego w różnych środowiskach społecznych. Publikacja zawiera teoretyczne uwarunkowania niepełnosprawności, jak również praktyczne sposoby jej diagnozy i przykłady działań wspomagających. Przedstawione przykłady możliwych działań rehabilitacyjnych, w których uczestniczą dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi, są ukierunkowane przede wszystkim na zredukowanie zdiagnozowanych już problemów oraz wsparcie całych rodzin w podejmowaniu aktywności społecznej w ich naturalnym środowisku. Szansą na powodzenie tych zabiegów jest równe zaangażowanie w proces rehabilitacyjny wszystkich jego podmiotów.
1. Kwestia społeczna osób niepełnosprawnych w środowiskach lokalnych * Postawa * Postawy wobec niepełnosprawnych * Relacje rówieśnicze * 2. Uwarunkowania rodzinne rozwoju i usprawniania dziecka z niepełnosprawnością * 3. Dziecko niepełnosprawne w polskim systemie edukacyjnym * 4. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością * 5. Dziecko z dysfunkcjami rozwojowymi w przestrzeni publicznej * Rodzina * Przedszkole – szkoła * 6. Wybrane sposoby pracy z dziećmi z dysfunkcjami rozwojowymi * Nadpobudliwość psychoruchowa * Analiza funkcjonowania dziecka z ADHD w środowisku rodzinnym (studium przypadku) * Metody pomocy dzieciom z ADHD w domu * Dzieci z zaburzeniami psychoruchowymi * Zastosowanie metody ruchu rozwijającego w przedszkolu specjalnym * Ćwiczenia stosowane w metodzie Weroniki Sherborne * Ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała * Ćwiczenia pozwalające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu * Psychospołeczny rozwój dziecka z afazją ruchową * Studium przypadku * Rehabilitacja w wodzie * Muzyka a dziecko nadpobudliwe psychoruchowo w wieku przedszkolnym * Zajęcia terapeutyczne – dziecka z zespołem Downa * Analiza przypadku * 7. Środowisko rówieśnicze a dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi * Studium indywidualnego przypadku nr 1 * Studium indywidualnego przypadku nr 2 *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19750 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliografia na stronie [147].
Dla pracowników działów HR, a także dla nauczycieli akademickich wykładających na kierunkach ZZL i studentów i słuchaczy tych kierunków.
Analityka HR to analiza i przetwarzanie danych w obszarze zasobów ludzkich i wyciąganie wniosków na przyszłość. Autorzy, na podstawie przeprowadzonych badań, opisali najważniejsze obszary procesów ZZL i stworzyli reprezentatywny bank mierników ich efektywności.Czytelnicy dowiedzą się, w jaki sposób mierzyć m.in.: średnioroczną fluktuację w organizacji, poziom strat, jakie ponosi firma w związku z rotacją kadry, odsetek pracowników, którzy prawdopodobnie odejdą z firmy w ciągu najbliższego roku.Mając takie informacje, można zmieniać procedury i decyzje w zakresie rekrutacji i selekcji na te właściwe - bardziej efektywne. Analityka HR pozwala na: podejmowanie lepszych decyzji przy użyciu danych, sprawdzanie skuteczności podejmowanych działań, przeniesienie ciężaru działań HR z operacyjnych na taktyczne i o strategicznym znaczeniu dla firmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57519 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo cywilne i postępowanie cywilne : kazusy i metodyka rozwiązywania / Monika Strus-Wołos. - Stan prawny na 1 listopada 2022 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2023. - 199, [2] strony ; 21 cm.
(Seria Akademicka)
Bibliografia na stronie [201].
Zaprezentowana w publikacji metodyka rozwiązywania kazusów ułatwia poprawne rozwiązanie zadania i przyswojenie wiedzy. Zawarte w książce, pisane z humorem kazusy z prawa cywilnego materialnego i procesowego zostały opatrzone rozwiązaniami wraz z objaśnieniem, a do poszczególnych zagadnień dodano najważniejsze orzecznictwo. Opracowanie wzbogacono o wzory trudniejszych pism procesowych: apelacji i odpowiedzi na apelację, skargi kasacyjnej i odpowiedzi na skargę kasacyjną oraz zażalenia. Szczególnie rozbudowana jest część poświęcona skardze kasacyjnej, ponieważ program zajęć warsztatowych podczas studiów zwykle pomija sporządzanie tych pism. Autorka, czerpiąc ze swojej długoletniej praktyki adwokackiej oraz doświadczeń dydaktycznych, wskazuje najczęstsze problemy prawne, jakie mogą pojawić się podczas rozwiązywania kazusów czy sporządzania pism procesowych. Książka będzie przydatna studentom, aplikantom wszystkich zawodów prawniczych oraz prawnikom praktykom w codziennej pracy. Będzie także nieocenioną pomocą dydaktyczną dla nauczycieli akademickich wykładających prawo cywilne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58653 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sukces projektu / Renata Walczak. - Wydanie I. - Warszawa : CeDeWu, 2019. - 133 strony : ilustracje, portret, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 117-127.
Dla osób zajmujących się zarządzaniem projektami, m.in. dla kierowników projektów oraz kierownictwa i członków organizacji realizujących projekty, a także dla kadry akademickiej i studentów.
Projekt to tymczasowe przedsięwzięcie mające przynieść korzyści organizacji powołującej go do życia. Efektami realizacji projektu mogą być nowe produkty, nowe zakłady lub linie produkcyjne, nowe technologie lub nowa wiedza. Sam projekt warto zrealizować w wyznaczonym terminie, po ustalonych wcześniej kosztach oraz z uwzględnieniem zakresu i jakości zaplanowanych prac.A co, jeśli ukończenie projektu się opóźni? Co jeśli budżet zostanie przekroczony? Czy deprecjonuje to cały projekt? Czy jeśli osiągniemy to, co chcieliśmy, ale później lub po wyższych kosztach, to automatycznie oznacza to porażkę projektu? Czy projekt, który został ukończony zgodnie z planem, ale jego efekty są już nikomu niepotrzebne to dobry czy zły projekt? Jak planować projekt, żeby zakończył się sukcesem? Odpowiedzi na te i inne pytania można znaleźć w książce "Sukces projektu", w której usystematyzowano wiedzę dotyczącą przedmiotowej tematyki na podstawie przeglądu światowej literatury.W publikacji przedstawiono różne definicje pojęć "projekt" i "sukces projektu", omówiono ryzyko i niepewność prowadzenia przedsięwzięć z punktu widzenia osiągnięcia sukcesu, jak również przybliżono zasady zarządzania interesariuszami.Książka przeznaczona jest dla osób zajmujących się zarządzaniem projektami, m.in. dla kierowników projektów oraz kierownictwa i członków organizacji realizujących projekty, a także dla kadry akademickiej i studentów oraz dla wszystkich osób zainteresowanych zarządzaniem przedsięwzięciami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57540 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliografia na stronach [451]-461. Indeks.
Publikacja przeznaczona jest dla studentów prawa i administracji oraz aplikantów zawodów prawniczych. Może być także przydatna nauczycielom akademickim w pracy naukowej i dydaktycznej oraz sędziom, adwokatom, radcom prawnym i urzędnikom w praktyce zawodowej.
Książka w przystępny i usystematyzowany sposób przedstawia zagadnienia z zakresu postępowania administracyjnego ogólnego i egzekucyjnego związane m.in. z: pojęciem, rodzajami i zasadami ogólnymi postępowania administracyjnego; podmiotami postępowania administracyjnego (organem, stroną, podmiotami na prawach stron, innymi uczestnikami); rozstrzygnięciami (decyzjami, postanowieniami, ugodą, milczącym załatwieniem sprawy); zwyczajnymi środkami zaskarżenia (odwołaniem, wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy, zażaleniem); weryfikacją decyzji i postanowień ostatecznych (wznowieniem postępowania, stwierdzeniem nieważności, odwołalnością fakultatywną i subsydiarną); administracyjnymi karami pieniężnymi; opłatami i kosztami postępowania administracyjnego; europeizacją postępowania administracyjnego; postępowaniem egzekucyjnym w administracji - jego zakresem, zasadami, podmiotami, przebiegiem, środkami egzekucyjnymi, środkami prawnymi, kosztami i postępowaniem zabezpieczającym. Publikacja przeznaczona jest dla studentów prawa i administracji oraz aplikantów zawodów prawniczych. Może być także przydatna nauczycielom akademickim w pracy naukowej i dydaktycznej oraz sędziom, adwokatom, radcom prawnym i urzędnikom w praktyce zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58890 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 167-181.
Publikacja polecana społeczności akademickiej - nauczycielom, studentom i pracownikom administracji uczelni.
Publikacja została dofinansowana przez Akademię Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Praktyki relaksacyjne są jednym z ważnych sposobów efektywnego radzenia sobie ze stresem. I o tym jest ta książka. Czytelnik znajdzie tu zbiór konkretnych i praktycznych wskazówek dotyczących skutecznych metod relaksowania się, a co za tym idzie przywracania stanu równowagi po zmaganiach z codziennymi wyzwaniami. Publikacja powstała na podstawie praktycznych doświadczeń Autorek, które od kilku lat na jednej z warszawskich uczelni prowadzą warsztaty relaksacyjne, cieszące się dużą popularnością wśród studentów, nauczycieli akademickich i pracowników administracji. Autorki pracują w Instytucie Psychologii Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22410 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej