Bębas Sylwester (1981- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(10)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(7)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(477)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Bębas Sylwester (1981- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(226)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(155)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Łoziński Jerzy (1947- )
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Internet
(3)
Cyberprzemoc
(2)
Młodzież
(2)
Patologia społeczna
(2)
Rodzina
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Uzależnienie od komputera
(2)
Więźniowie
(2)
Bezdomność
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Duszpasterstwo więzienne
(1)
Dzieci
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Media społecznościowe
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przestępstwo komputerowe
(1)
Reklama
(1)
Resocjalizacja
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samobójstwo
(1)
Sekty i nowe ruchy religijne
(1)
Smartfon
(1)
Stalking
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Współuzależnienie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. czes., ros.
Rewolucja informatyczna (informacyjno-komunikacyjna), nazywana "trzecią rewolucją przemysłową", zmieniła radykalnie komunikację międzyludzką. Wskutek gwałtownego rozwoju mediów elektronicznych, dynamicznej ekspansji technologiiinformacyjno-komunikacyjnych pojawiły się nowe możliwości wymiany informacji i porozumiewania się ludzi.Pracownicy naukowo-dydaktyczni Wyższej Szkoły Handlowej w Radomiu, mając świadomość nowych szans, wyzwań i zagrożeń komunikacji w świecie wirtualnym, zebrali i przygotowali do druku teksty badaczy i praktyków licznych środowiskakademickich oraz innych instytucji Polski i innych krajów. Poszczególni Autorzy podejmują niezmiernie ważkie, nowe i jednocześnie bieżące oraz perspektywiczne kwestie dotyczące pedagogicznych aspektów komunikowania w wirtualnym świecie. Autorzy poszczególnych opracowań podejmują w nich wielowątkowe analizy zamieszczone w trzech częściach pracy. W części pierwszej przedstawiono wychowawczy kontekst wirtualnego komunikowania się. Kształcenie do bezpiecznego korzystania z mediów i cyberprzestrzeni to część druga. W trzeciej zaś scharakteryzowano empiryczne aspekty kształtowania postaw dzieci i młodzieży. W każdej z tych części jest po kilka lub kilkanaście opracowań.
CZĘŚĆ I * WYCHOWAWCZY KONTEKST WIRTUALNEGO KOMUNIKOWANIA SIĘ * Rozdział I * Pedagogiczne aspekty komunikowania w świecie wirtualnym (Andrzej Bałandynowicz) * Rozdział II * Środki masowego przekazu w procesie wychowania dzieci i młodzieży (ks. Jan Śledzianowski) * Rozdział III * Cywilizacja techniczna i pedagogia chrześcijańska (ks. Janusz Królikowski) * Rozdział IV * Media jako czynnik kształtowania osobowości (Henryk Budzeń) * Rozdział V * Podstawowe problemy etyczno-moralne społeczeństwa medialnego. Refleksja w świetle personalizmu etycznego Karola Wojtyły -- Jana Pawła II (ks. Mariusz Sztaba) * Rozdział VI * Komunikacja społeczna nauką XXI wieku (fakty i realia) (Józef Podgórecki, Aleksandra Dąbrowska) * Rozdział VII * Nowe media w życiu młodzieży w świetle badań licealistów z regionu radomskiego (Barbara * Borowska) * Rozdział VIII * Wpływ mediów na życie młodzieży licealnej (Kamila Tusznio) * Rozdział IX * Informacja jako czynnik współczesnej edukacji (Lech Hyb) * Rozdział X * Postawa młodzieży wobec mediów (Andrzej Słomka) * Rozdział XI * Internet wypełnieniem czasu wolnego młodzieży (Paulina Wieruszewska) * CZĘŚĆ II * KSZTAŁCENIE DO BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z MEDIÓW I CYBERPRZESTRZENI * Rozdział I * Internetowe zaspokajanie potrzeb przez obywateli online (Magdalena Nowacka) * Rozdział II * Religia a Internet (Tomasz Suś) * Rozdział III * Znaczenie Internetu w edukacji pokolenia sieci (Anita Karyń) * Rozdział IV * Nowoczesne technologie a komunikacja międzyludzka osób z niepełnosprawnością (Janusz Stanek) * Rozdział V * Wykorzystanie technologii informacyjnej w zarządzaniu wiedzą (Krystyna Korneta) * Rozdział VI * Efektívnosť a kvalita vyučovacieho procesu s použitím učebného textu (Ján Bajtoš, Iveta Kmecová) * Rozdział VII * Podpora informačno-komunikačných technológií pri realizácii mikrovyučovania (Ján Bajtoš, Renáta Orosová) * Rozdział VIII * Mikrovyučovanie ako progresívna edukačná technológia v príprave budúcich učiteľov (Ján Bajtoš,Patrícia Pišteková) * Rozdział IX * E-learning -- edukačná koncepcia informačnej spoločnosti (Ján Bajtoš) * Rozdział X * Sztuki audiowizualne w kontekście przemian kultury współczesnej (Janusz Plisiecki) * CZĘŚĆ III * EMPIRYCZNE ASPEKTY KSZTAŁTOWANIA POSTAW DZIECI I MŁODZIEŻY * Rozdział I * Rola forów internetowych w życiu dzieci i młodzieży (Anna Andrzejewska) * Rozdział II * Internet wobec nowych wyzwań -- w służbie ewangelizacji -- w świetle nauczania Jana Pawła II (Marzena Gralak) * Rozdział III * Aktywizacja seniorów w społeczeństwie nowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych (Ryszard Błaszkiewicz) * Rozdział IV * Sztuka biologiczna, transgeniczna, telematyczna, robotyczna, czyli o karmieniu obiektów artystycznych i „klikaniu" w rzeczywistość (Anna Steliga) * Rozdział V * Naruszenie dóbr osobistych w Internecie. Zarys problematyki (Jan Plis) * Rozdział VI * ????????? ?????? ????????????? ??????????? ??? ?????????? ???????? ?????????- ???????????????? ?????? (Swjetłana Snapkowska) * Rozdział VII * Uczeń -- komputer -- książka -- wiedza (Jan Rajmund Paśko) *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16682 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 944)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach [208]-232.
Książka stanowi naukową refleksję nad zagadnieniem patologii społecznych i zagrożeń w rodzinie. Problematyka pracy pozwala wskazać jej cele - analizę patologii i zagrożeń występujących we współczesnych rodzinach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57962 (1 egz.)
Kaucja: 22,93 zł
Książka
W koszyku
Na okł.: Internet, gry, cyberstalking, cyberprzemoc.
Bibliogr. s. 203-226.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54694 (1 egz.)
Kaucja: 25,50 zł
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Nowe media (media telematyczne) m.in. komputer, Internet, telefon komórkowy zmieniły sposób funkcjonowania człowieka. Niosą one wiele dobrego, ale budzą też szereg obaw i kontrowersji. Są niewątpliwie wspaniałym wynalazkiem. Ze swej natury nie są ani dobre, ani złe. Ich charakter zależy od tego, do czego służą człowiekowi. Dzięki dostępowi do Internetu możliwe stało się funkcjonowanie człowieka w dwóch alternatywnych światach - realnym i wirtualnym. Oba światy dają możliwość prezentacji własnych poglądów, rozwijania zainteresowań czy też nawiązywania kontaktów, ale w zupełnie innych warunkach. Cyberświat rządzi się bowiem bardziej liberalnymi prawami, większą swobodą wypowiedzi i prawie niczym nieskrępowaną wolnością jednostki. Anonimowość cyberprzestrzeni łagodzi ryzyko związane z działaniami w niej podejmowanymi. Postęp technologiczny zmienił nie tylko ludzkie przyzwyczajenia, ale również sposób, w jaki dochodzą do głosu patologie. Pracownicy naukowo-dydaktyczni Wyższej Szkoły Handlowej w Radomiu zebrali i przygotowali do druku teksty badaczy i praktyków licznych środowisk akademickich i innych instytucji Polski oraz krajów europejskich. Poszczególni Autorzy podejmują niezmiernie ważkie, nowe i jednocześnie bieżące oraz perspektywiczne kwestie dotyczące pedagogicznych aspektów patologii w wirtualnym świecie. Czynią bardzo ciekawe, rzetelne i przydatne analizy, w kontekście podstaw teoretycznych, przyjętych założeń metodologicznych i przeprowadzonych badań zarówno w kraju, jak i za granicą.
CZĘŚĆ I * ZAGROŻENIA ŚWIATA WIRTUALNEGO * Rozdział I * Pedagogiczny wymiar cyberprzestępstw dzieci i młodzieży (Józef Bednarek) * Rozdział II * Dziecko w świecie rzeczywistym i wirtualnym (Anna Andrzejewska) * Rozdział III * Wychowawcze i demoralizujące czynniki związane z Internetem (Tadeusz Sakowicz) * Rozdział IV * Przemoc wirtualna, jej skutki i metody przeciwdziałania (Maria Kotomska) * Rozdział V * Potrzeba humanizmu w wirtualnym świecie - pedagogiczne dylematy (Rafał Czupryk) * Rozdział VI * Ciemna strona sieci (Eliza Mazur, Edyta Laurman- Jarząbek) * Rozdział VII * Siecioholizm, jako ukryta forma wirtualnego świata, destabilizacją funkcjonowania życia rodzinnego i społecznego w Polsce (Andrzej Kobiałka) * Rozdział VIII * Problem dozwolonego użytku w cyberprzestrzeni. Aspekty prawne i etyczne (Łukasz Fura) * Rozdział IX * Polityka Unii Europejskiej w zakresie cyberprzestępczości (Małgorzata Gruchoła) * Rozdział X * Cyberprzestępstwa - aktywność poznawcza czy przyjemność (Zdzisław Majchrzyk) * Rozdział XI * Negatywny wpływ mediów na rozwój inteligencji emocjonalnej dzieci i młodzieży. Konstrukty osobiste jako świadectwo złożoności poznawczej człowieka w koncepcji J. Delia (Iwona Błaszczak) * Rozdział XII * Edukacja medialna i informatyczna wobec szans i zagrożeń świata wirtualnego (Grzegorz Kiedrowicz, Katarzyna Ziębakowska-Cecot) * Rozdział XIII * Kobieta w wirtualnej popkulturze - wyzwania i zagrożenia (Marta Wiszniowska-Majchrzyk) * CZĘŚĆ II * NIEBEZPIECZEŁSTWA GIER KOMPUTEROWYCH * Rozdział I * Rola gier komputerowych w życiu młodzieży (Grażyna Durka) * Rozdział II * Społeczny odbiór gier komputerowych (Alina Maria Basak) * Rozdział III * Znaczenie gier komputerowych w rozwoju dziecka na progu szkoły (Wanda Grelowska) * CZĘŚĆ III * CYBERPRZEMOC - NOWYM ZAGROŻENIEM DZIECI I MŁODZIEŻY * Rozdział I * Przemoc i agresja w świecie nowoczesnych mediów (Renata Kowal) * Rozdział II * Agresja elektroniczna w ocenie uczniów Liceum Plastycznego w Płocku (Kinga Przybyszewska, Małgorzata Jagodzińska) * Rozdział III * Cyberprzemoc wśród nieletnich. Aspekt teoretyczny i empiryczny (Małgorzata Kołecka) * CZĘŚĆ IV * PATOLOGIE SPOŁECZNE W SIECI * Rozdział I * Patologie i zagrożenia w świecie wirtualnym (Sylwester Bębas) * Rozdział II * Cyberstalking. Podstawowe problemy prawnokarnej ochrony (Jerzy Plis) * Rozdział III * Cyberseks + wirtualny świat, prawdziwe cierpienie (Ks. Grzegorz Kudlak) * Rozdział IV * Dziecko w obliczu patologii świata wirtualnego (Antoni Kasprzycki) * Rozdział V * Śmierć w sieci. Modelowanie zachowań agresywnych w grach komputerowych i sieciowych (Mariusz Jędrzejko) * Rozdział VI * Elektroniczne uzależnienia współczesnej młodzieży (Janusz Ropski) * Rozdział VII * Edukacja e+learningowa w warunkach izolacji penitencjarnej (Krzysztof Linowski) * Rozdział VIII * Rola telewizji w zapobieganiu patologii społecznej. Granice autonomii i profesjonalnej ingerencji w emisję programów telewizyjnych, w opiniach studentów pedagogiki (Dorota Pstrąg, Józef Rejman) * Rozdział IX * Fonoholizm jako nowe uzależnienie wśród nastolatków (Irena Motow) * Rozdział X * Realizacja technologii edukacyjnych jako jeden ze sposobów poprzedzenia uzależnienia od czynników psychoaktywnych (Oleksandra Jankowycz)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16942 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 303-338.
Książka Sylwestra Bębasa pt. "Rola religii w procesie resocjalizacji" posiada wymiar teoretyczny oraz praktyczny ukierunkowany przez refleksję o znaczeniu religii we współcześnie realizowanej pracy resocjalizacyjne. Już we "Wprowadzeniu" Autor zwraca uwagę na to, że ".coraz częściej dostrzega się potrzebę działalności resocjalizacyjnej, która opiera swe założenia na duchowości, religijności i praktykach religijnych. Uzasadnione wydaje się odwoływanie w resocjalizacji do właściwie ukształtowanej religijności oraz podjęcie edukacji religijnej w resocjalizacji, która może pomóc w przyjęciu norm zgodnych ze standardami życia społecznego. Działania naprawcze i odnowa życia religijnego mogą stanowić zespół środków korekcyjnych skierowanych do człowieka uwikłanego w życie przestępcze i odbywającego karę pozbawienia wolności, a odniesienie się do religii i przestrzegania praktyk życia religijnego może wzmocnić działania socjalizacyjne i resocjalizacyjne skazanych, posługi religijne mogą stanowić z kolei formę działalności resocjalizacyjnej. (.) Wzmacnianie systemu wartości, rozwijanie życia duchowego, możliwość wypełniania norm religijnych może dać szansę na trwałą resocjalizację". W tym miejscu warto też odnotować kilka uwag wyrażonych przez Recenzentów wydawniczych akcentujących walory książki. Pierwszy z nich, ks. prof. zw. dr hab. Jana Śledzianowski stwierdza: "Praca jest solidnie przygotowana w oparciu o rozległą literaturę z różnych dyscyplin wiedzy. Autor naukowo tkwi w tej problematyce i umie ją perfekcyjnie wykorzystać i włączyć w naukowy nurt licznych przedstawicieli nauki. Pracę oceniam jako prawidłowo opracowane kompendium na temat współczesnej resocjalizacji osób więzionych i nieletnich osadzonych w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich z aktywnym ich udziałem w wierze religijnej, doświadczeniu Boga, wewnętrznej pracy nad odbudową postaw moralnych ku powrotowi jako ludzie wolni, kreatywni dla społeczeństwa". Z kolei w recenzji prof. UKSW dr. hab. Zdzisława Majchrzyka czytamy: "Opracowanie Sylwestra Bębasa jest wartościowe, spełnia wymogi stawiane pracom naukowym i powinno zostać opublikowane. Jakość resocjalizacji, niezależnie od postaci, którą przybiera, jest wyrazem pedagogicznego postępu. Niniejsze dzieło trzeba i można polecać każdemu, kto interesuje się nie tylko resocjalizacją, lecz szeroko rozumianą kulturą opartą o sprawdzone podstawy społeczne - a te zawarte są w systemie religijnym, do którego odwołuje się Autor. Dominująca problematyka znaczenia religii (.) nadaje nowy sens pytaniom w jaki sposób resocjalizować uwięzionych, zmieniając to co zasadnicze w strukturze osobowości - system wartości w oparciu o odniesienie jakim jest religia".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17745 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Przygotowana publikacja jest wielowymiarowym i wieloaspektowym spojrzeniem na problematykę niedostosowania społecznego i przestępczości osób w wieku 13-17 lat, określanych w prawie mianem nieletnich. Jest to spojrzenie tak na genezę i formy tych społecznych zaburzeń funkcjonowania, jak i przecie wszystkim na istniejące i możliwe formy profilaktyki i resocjalizacji z wykorzystaniem interdyscyplinarnego podejścia teoretycznego i zróżnicowanych możliwości praktycznych. Zamysł zebrania i udostępnienia szerokiemu gronu teoretyków i praktyków aktualnego stanu toczących się dyskusji wokół profilaktyki i resocjalizacji nieletnich jest godny jak największego uznania. Tym bardziej, zamysł ten zasługuje na uznanie, że jak pisze we wstępie redaktor naukowy pracy Sylwester Bębas, autorami poszczególnych artykułów są zarówno teoretycy, jak i praktycy, pochodzący z różnych ośrodków akademickich i różnych placówek profllaktyczno-resocjalizacyjnych. Praca w zamierzeniu ma służyć badaczom, praktykom i przygotowującym się do pracy z osobami niedostosowanymi społecznie i naruszającymi prawo czyli studentom kierunków pedagogicznych, psychologii, prawa, socjologii, politologii. (Prof. UW dr hab. Krystyna Ostrowska)
Część pierwsza. PRAWNE I INSTYTUCJONALNE ASPEKTY RESOCJALIZACJI NIELETNICH * Regulacje prawne wobec nieletnich - standardy międzynarodowe * Przestępczość nieletnich na terenie Warszawy - konfrontacja danych statystycznych z wiedza mieszkańców stolicy * Współczesne uwarunkowania patogenezy rodzinnej w niedostosowaniu społecznym dzieci i młodzieży * Rodzinne determinanty niedostosowania społecznego * Strategia zmiany i utrwalania rozwoju placówek resocjalizacyjnych dla nieletnich * Oddziaływania wychowawczo-resocjalizacyjne wobec osób nieletnich * Zagraniczna praca zarobkowa rodziców a kształtowanie się osobowości młodego człowieka * Kradzieże i oszustwa jako przejaw niedostosowania społecznego * Rodzinny dom dziecka i jego rola w procesie opiekuńczo-wychowawczym nad osieroconymi dziećmi i młodzieżą * Wsparcie środowiska rodzinnego w procesie readaptacji społecznej wychowanków zakładów poprawczych * Sposoby radzenia sobie ze stresem a poziom agresji przejawianej przez wychowanków zakładów poprawczych i ośrodków wychowawczych * Resocjalizacja nieletnich w warunkach schroniska dla nieletnich * Kulturystyka i sporty siłowe jako forma oddziaływań resocjalizacyjnych w zakładach dla nieletnich * Część druga. ŚRODOWISKO OTWARTE A PROFILAKTYKA I RESOCJALIZACJA NIELETNICH * Psychoprofilaktyka w środowisku otwartym propozycją przeciwdziałania ekskluzji i defaworyzacji nieletnich * Społeczno-wychowawcze implikacje cyberprzestępstw * Ochrona dziecka przed zagrożeniami w sieci * Wirtualna rzeczywistość - zespół uzależnienia od gier komputerowych i internetu * Wybrane zagadnienia patologii społecznych w wirtualnym świecie * Mobbing jako przejaw patologii społecznej w percepcji i ocenie pracujących studentów * Stalking - nowe oblicze patologii miłości * Zranione dzieciństwo - program oddziaływań terapeutycznych dla jednostek z syndromem DDA * Profilaktyka w procedurze "Niebieskie Karty" w powiecie konińskim * Oddziaływania profilaktyczne i wychowawczo-opiekuńcze wobec ciężarnych nastolatek * Pasterki i pasterzanki w służbie upadłym kobietom - historyczne spojrzenie na metody resocjalizacji w I połowie XX wieku * Zabójstwa popełniane w rodzinie - wybrane problemy psychologiczne i społeczne * Wspieranie rozwoju dzieci zagrożonych patologią społeczną * Fenomenologia konfliktu w perspektywie jednostki * Część trzecia. JAKA PROFILAKTYKA SPOŁECZNA WOBEC UCZNIÓW W SZKOLE? * Stosunek młodzieży do zachowań naruszających normę uczciwości * Aspiracje życiowe młodzieży gimnazjalnej * Stosunek uczniów i studentów do czterech podstawowych środków uzależniających * Profilaktyka agresji i przemocy w szkole - przykłady rozwiązań europejskich * Sprawcy przemocy szkolnej * Ryzykowne zachowania zdrowotne młodzieży * Znaczenie najbliższego środowiska w profilaktyce zaburzeń odżywiania wśród młodzieży gimnazjalnej * Profilaktyka przemocy seksualnej wobec dzieci * Strategie radzenia sobie ze stresem w pracy nauczyciela * Wychowawcza rola filmu a obraz rzeczywistości i kreacja świata przedstawionego w propozycjach filmowych dla szkół
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16720 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 223-258.
Rozdział I * WYBRANE ZAGADNIENIA Z INSTYTUCJONALNEJ RESOCJALIZACJI * 1.1. Resocjalizacja nieletnich w warunkach schroniska dla nieletnich i zakładu * 1.2. Wykonywanie kary pozbawienia wolności w polskim systemie penitencjarnym * Rozdział II * ELEMENTY PATOLOGII SPOŁECZNYCH WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE * 2.1. Możliwości profilaktyki i interwencji kryzysowej w zachowaniach suicydalnych * 2.2. Rodzina z problemem alkoholowym środowiskiem wychowawczym dzieci i młodzieży * 2.3. Problem narkomanii wśród młodzieży * 2.4. Patologie seksualne * Rozdział III * ROLA RELIGII I NAUCZANIA JANA PAWŁA II W PRACY RESOCJALIZACYJNEJ * 3.1. Opieka religijna nad więźniami i duszpasterstwo więzienne w pracy penitencjarnej * 3.2. Kara pozbawienia wolności w świetle nauczania Jana Pawła II * 3.3. Papieskie nauczanie kierowane do więźniów podczas wizyt we włoskich zakładach karnych * 3.4. Troska Jana Pawła II o rozwój osobowy pracowników instytucji resocjalizacyjnych * 3.5. Posługa duszpasterska Jana Pawła II wśród więźniów * Rozdział IV * STRES I WYPALENIE ZAWODOWE WŚRÓD PRACOWNIKÓW PLACÓWEK RESOCJALIZACYJNYCH * 4.1. Znaczenie stresu w pracy resocjalizacyjnej * 4.2. Zagrożenie wypaleniem zawodowym u pracowników resocjalizujących
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16722 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 367-382. Netografia na stronach 383-387.
Wstęp równoległy w języku polskim, angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
Monografia ukazuje szeroki wachlarz obrazów dzieci, społeczeństwa i edukacji wraz z próbą ich przeanalizowania z różnych perspektyw teoretycznych i empirycznych. W publikacji podkreślane są globalne i lokalne oblicza rozwoju dziecka, jego relacji z otoczeniem społecznym, jak również współczesne przemiany teorii i praktyki edukacyjnej. Autorzy poszczególnych tekstów przybliżają treści o charakterze refleksyjno-przeglądowo-opisowym, jak i takie, które mają służyć rozwojowi teorii - zwłaszcza z obszaru pedagogiki społecznej. Praca może stanowić cenne źródło wiedzy dla pedagogów, wychowawców, rodziców.
Wprowadzenie. Młode pokolenie w świecie technologii cyfrowych. Metodologiczne założenia badań * Introduction. Young generation in a world of digital technologies * Methodological studies assumptions * ROZDZIAŁ I. * Dzieci w wielkiej sieci. Zjawisko i jego uwarunkowania. * Wyniki i analiza badań * ROZDZIAŁ II. Wielka sieć i dzieci - między atrakcyjną aktywnością a destrukcyjną nadaktywnością. Wybrane problemy * 2.1. Wielka sieć - fenomen zjawiska i jego wielowymiarowe wpływy. * 22 fakty na XXI wiek * 1 Telewizja - medium nadal wiodące * 2 Reklama w sieci - sprzedamy ci wszystko * 3 Tabletyzacja świata * 4 Internet - dostępny dla każdego * 5 Jeszcze szybciej - świat niekończących się możliwości * 6 Elektronika dla najmłodszych * 7 Smartfon - owoc pożądania najmłodszych * 8 Digital book - będzie dalszy rozwój? * 9 Wiek XXI - czas cyberprzestępców i planów cyberwojny * 10 E-commerce - niebywałe tempo * 11 Więcej, więcej, więcej * 12 Facebook * 13 Sieci społecznościowe (social networking) * 14 Technopolizacja * 15 "Struś pędziwiatr" - gonitwa za nowościami * 16 Biznes - wokół sieci, w sieci i dzięki sieci * 17 BILIONY POŁĄCZEŁ * 18 Dzieci we władaniu mediów * 19 Grywalizacja * 20 Edukacja dla gospodarki opartej na wiedzy * 21 Hejt rządzi, hejt niszczy * 22 Cyfrowy "człowiek" * 2.2. Zachowania ryzykowne w sieci - wybrane problemy * Wprowadzenie * Istota i charakter problemu * Konkluzja * 2.3. Cyberprzestrzeń - próba diagnozy głównych zagrożeń * Wprowadzenie do problemu * Sexting * Wykorzystywanie, uwodzenie dzieci w sieci (cbild grooming) * Cyberseks i cyberpornografia * Cyberbullying * 2.4. Cyberprzemoc rówieśnicza - analiza problemu i destruktywnego wymiaru zjawiska * Wprowadzenie do problemu * Cyberprzemoc - definicja i podstawowe wskaźniki diagnostyczne zjawiska * Przemoc rówieśnicza w cyberprzestrzeni a cyberbullying * Skala i skutki cyberprzemocy rówieśniczej * Konkluzje * 2.5. Pułapki cyfrowego dzieciństwa - zagrożenia subkulturami cyfrowymi * Pomiędzy moralną paniką a kalkulacją zagrożeń * Subkultura pedofilii i on-line child grooming * Podszeptywacze" używek - sieć destrukcyjnych wzorów * Restrykcyjne diety i pro-Ana * Konkluzje * 2.6. Reklama telewizyjna i internetowa oczami dziecka * Funkcje przekazu telewizyjnego (internetowego) * Cechy współczesnego przekazu telewizyjnego - konteksty pedagogiczne * Dziecko i telewizja - wybrane zagadnienia * Reklama telewizyjna, czyli patrz i działaj tak, jak tobie podpowiadamy * Kilka uwag o formach reklamy telewizyjnej * Reklamy a dzieci * Konkluzje * 2.7. Kompetencje nauczyciela w społeczeństwie informacyjnym * Cyfrowi Tubylcy w szkole * Kompetencje nauczycieli i wychowawców w kontekście oczekiwań społeczeństwa informacyjnego * Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w dobie społeczeństwa informacyjnego - podstawowe dylematy * Konkluzje * 2.8. Psychologiczne konteksty aktywności dzieci i młodzieży w sieci * Internet "światem" współczesnej młodzieży * Pychologia wobec zjawiska * Dlaczego dzieci i młodzież lgną do sieci? * Postnowoczesność (ponowoczesność) oraz potrzeby i cechy człowieka * Zagrożenia ze strony cybermediów - wybrane kwestie * Kilka uwag wobec (i wokół) problemu nadużywania Internetu * Tożsamość i wartości w sieci * Trochę miodu do dziegciu * Konkluzje * Konkluzje - życie w cyfrowym świecie. Refleksja psychopedagogiczna * Słowo końcowe. Postulaty pedagogiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56499 (1 egz.)
Kaucja: 36,75 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18714 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16865 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej