Materiały konferencyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(367)
Forma i typ
Książki
(361)
Publikacje naukowe
(62)
Publikacje popularnonaukowe
(13)
Publikacje fachowe
(7)
Audiobooki
(6)
Publikacje religijne
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Proza
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(397)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(3)
BD52 (Rembielińska 6a)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(5)
CN1 (św. Wincentego 85)
(104)
MW123 (św. Wincentego 64)
(6)
W2 (Bazyliańska 6)
(4)
W29 (Rembielińska 6a)
(4)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(4)
W64 (Radzymińska 121)
(4)
W72 (Suwalska 11)
(2)
W85 (Jórskiego 41)
(3)
W98 (Kondratowicza 23)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(256)
Autor
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(6)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(5)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(5)
Kwiatkowska Henryka
(4)
Tchorzewski Andrzej Michał (1943- )
(4)
Chruścińska Jadwiga
(3)
Kubisz Ewa
(3)
Majewska Mirosława
(3)
Michalec Beata
(3)
Mozgawa Marek
(3)
Skoczek Tadeusz (1955- )
(3)
Stawarz Andrzej (1950- )
(3)
Szymański Mirosław Stanisław (1954- )
(3)
Wojnar Irena (1924- )
(3)
Adamski Franciszek (1930- )
(2)
Bajkowski Tomasz
(2)
Bielska Ewa (dydaktyka)
(2)
Bierowiec Izabela
(2)
Bristiger Michał (1921- )
(2)
Brzozowski Jacek
(2)
Budyn-Kulik Magdalena
(2)
Ciesielski Rafał
(2)
Czapska Janina
(2)
Desperak Izabela (1965- )
(2)
Dynia Elżbieta
(2)
Granosik Mariusz
(2)
Głowacka Barbara (resocjalizacja)
(2)
Iwanowska-Maćkowiak Mariola
(2)
Jeżyna Krzysztof (1956- )
(2)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(2)
Kaczkowski Jan (1977-2016)
(2)
Kakareko Ksenia
(2)
Karpińska Anna (1958- )
(2)
Kasperek Bogusław (1957- )
(2)
Kida Jan (1931- )
(2)
Knopek Łukasz
(2)
Kornas-Biela Dorota
(2)
Koseski Adam (1939- )
(2)
Kozielewicz Wiesław
(2)
Kozłowska-Kalisz Patrycja
(2)
Krukowski Józef (1936- )
(2)
Kulik Marek
(2)
Kuźma Inga
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Malinowski Ludwik (1935- )
(2)
Mazowiecka Lidia
(2)
Mendel Maria (1960- )
(2)
Michalska-Warias Aneta
(2)
Mieszalski Stefan (1946- )
(2)
Mossakowski Rafał
(2)
Nalaskowski Aleksander (1957- )
(2)
Niemierko Bolesław (1935- )
(2)
Nowak Stefan (1925-1989)
(2)
Orłowska Małgorzata
(2)
Piotrowska Ewa (bibliotekarz)
(2)
Pytka Lesław (1947- )
(2)
Płatek Monika (1953- )
(2)
Pływaczewski Wiesław
(2)
Rabizo-Birek Magdalena (1964- )
(2)
Radziewicz-Winnicki Andrzej (1945- )
(2)
Rubacha Krzysztof (1965- )
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Rynio Alina (1954- )
(2)
Sawicki Krzysztof (pedagogika)
(2)
Skórka Stanisław
(2)
Stachowska-Musiał Ewa
(2)
Stępień Katarzyna
(2)
Suświłło Małgorzata
(2)
Szmidt Krzysztof J
(2)
Szustak Adam (1978- )
(2)
Tarapata Szymon (1984- )
(2)
Tatarowicz Jan
(2)
Urban Bronisław
(2)
Veretuk Oksana
(2)
Wojnarowicz Stanisława
(2)
Wojtaszczyk Konstanty Adam (1952- )
(2)
Wrona Leszek
(2)
Zakrzewski Piotr (prawo)
(2)
Zatorska Matylda
(2)
Zimmermann Jan (1949- )
(2)
Adamczyk Artur
(1)
Aleksander Anna
(1)
Aleksandravičius Egidijus (1956- )
(1)
Aleksandrowicz Antoni
(1)
Allott Daniel
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Amielańczyk Krzysztof
(1)
Andruszkiewicz Anna
(1)
Andrzejczak Edyta
(1)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Andrzejewski Piotr Ł.J
(1)
Anweiler Oskar (1925- )
(1)
Aouil Bassam
(1)
Artieres Philippe
(1)
Bachmat Paweł
(1)
Baczyńska Anna
(1)
Badiyan-Siekierzycka Natalia
(1)
Balcerek Marian
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Banacka Marianna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(86)
2000 - 2009
(172)
1990 - 1999
(80)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(9)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(74)
1901-2000
(30)
1801-1900
(8)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(366)
Niemcy
(1)
Język
polski
(364)
angielski
(2)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Prawnicy
(6)
Pracownicy naukowi
(5)
Urzędnicy
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Policjanci
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Radcy prawni
(1)
Rodzice
(1)
Straż gminna
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Wychowanie
(20)
Pedagogika
(19)
Nauczyciele
(13)
Rodzina
(13)
Młodzież
(12)
Dziecko
(11)
Nauczanie
(11)
Oświata
(11)
Język polski
(9)
Nauczanie początkowe
(8)
Pedagogika specjalna
(8)
Szkolnictwo
(8)
Świadomość społeczna
(8)
Bibliotekarstwo
(7)
Komunikacja społeczna
(7)
Osobowość
(7)
Uczniowie
(7)
Postawy
(6)
Tematy i motywy
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Innowacje
(5)
Literatura
(5)
Prawa dziecka
(5)
Sztuka
(5)
Twórczość
(5)
Wartość
(5)
Wychowanie estetyczne
(5)
Zarządzanie
(5)
Środki masowego przekazu
(5)
Życie codzienne
(5)
Antropologia społeczna
(4)
Biblioteki publiczne
(4)
Duchowość katolicka
(4)
Katolicyzm
(4)
Kobieta
(4)
Kształcenie
(4)
Kultura
(4)
Mniejszości narodowe
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Oświata dorosłych
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(4)
Psychologia
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Antropologia filozoficzna
(3)
Bibliofilstwo
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Edukacja
(3)
Edukacja europejska
(3)
Filozofia
(3)
Humanizm (postawa)
(3)
Integracja europejska
(3)
Integracja społeczna
(3)
Językoznawstwo
(3)
Nauki społeczne
(3)
Norwid, Cyprian Kamil (1821-1883)
(3)
Opieka społeczna
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Pisarze polscy
(3)
Poeci polscy
(3)
Polacy za granicą
(3)
Polityka
(3)
Prawo administracyjne
(3)
Prawo karne
(3)
Prawo międzynarodowe
(3)
Przekłady
(3)
Przemoc
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Regionalizm
(3)
Społeczności lokalne
(3)
Agresywność
(2)
Aksjologia
(2)
Arteterapia
(2)
Bezpieczeństwo narodowe
(2)
Bezpieczeństwo publiczne
(2)
Bibliotekarze
(2)
Biblioterapia
(2)
Chrześcijaństwo
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Duchowieństwo katolickie
(2)
Edukacja medialna
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Ekonomia
(2)
Feminizm
(2)
Globalizacja
(2)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(2)
Higiena
(2)
Historia
(2)
II wojna światowa (1939-1945)
(2)
Inność
(2)
Internet
(2)
Jakość życia
(2)
Języki
(2)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(2)
Krytyka literacka
(2)
Krytyka muzyczna
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Kultura audiowizualna
(2)
Kultura masowa
(2)
Temat: dzieło
Humanae vitae
(1)
Jamioł
(1)
Janko Muzykant
(1)
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Kultura (czasopismo ; Paryż)
(1)
Latarnik
(1)
Pan Tadeusz
(1)
Poradnik Językowy (czasopismo)
(1)
Sachem
(1)
Szkice węglem
(1)
Z pamiętnika poznańskiego nauczyciela
(1)
Za chlebem
(1)
Temat: czas
1989-
(46)
2001-
(32)
1901-2000
(31)
1801-1900
(12)
1989-2000
(10)
1939-1945
(7)
1945-1989
(7)
1701-1800
(6)
1501-1600
(5)
1601-1700
(5)
1918-1939
(5)
1401-1500
(3)
1914-1918
(3)
1101-1200
(2)
1201-1300
(2)
1301-1400
(2)
1501-
(2)
1601-
(2)
1901-1914
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1401-
(1)
1701-
(1)
1901-
(1)
200-101 p.n.e
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(33)
Europa
(5)
Mazowsze
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Ukraina
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Armenia
(1)
Austria
(1)
Czechy
(1)
Grecja
(1)
Gruzja
(1)
Kijów (Ukraina)
(1)
Niemcy
(1)
Nieśwież (Białoruś)
(1)
Podlasie
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Praga (Warszawa ; część miasta)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Słowacja
(1)
Turcja
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Warszawa
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wołyń (Ukraina)
(1)
Włochy
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Powieść
(36937)
Opowiadania i nowele
(13436)
Powieść obyczajowa
(7795)
Poradnik
(5578)
Podręcznik
(4823)
Materiały konferencyjne
(367)
Wydawnictwa popularne
(4781)
Film fabularny
(4643)
Kryminał
(4237)
Biografia
(3950)
Wiersze
(3450)
Thriller
(3371)
Opracowanie
(2984)
Powieść przygodowa
(2740)
Publikacja bogato ilustrowana
(2580)
Romans
(2416)
Fantastyka
(2411)
Pamiętniki i wspomnienia
(2397)
Materiały pomocnicze
(2372)
Publikacje dydaktyczne
(2339)
Fantasy
(2234)
Antologia
(2192)
Powieść historyczna
(1994)
Książka obrazkowa
(1652)
Sensacja
(1358)
Powieść psychologiczna
(1314)
Przewodnik turystyczny
(1259)
Encyklopedia
(1112)
Reportaż
(1053)
Adaptacja filmowa
(947)
Science fiction
(941)
Ćwiczenia i zadania
(916)
Adaptacja literacka
(911)
Saga rodzinna
(902)
Wydawnictwa dla dzieci
(897)
Monografia
(861)
Szkic literacki
(815)
Film animowany
(784)
Dramat filmowy
(770)
Podręczniki
(748)
Bajki i baśnie
(725)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(647)
Lektura z opracowaniem
(646)
Książka-zabawka
(637)
Komiks
(628)
Książki dla małych dzieci
(591)
Powieść erotyczna
(584)
Pamiętniki polskie
(568)
Literatura dziecięca polska
(548)
Dokumenty dźwiękowe
(547)
Publicystyka
(539)
Praca zbiorowa
(534)
Powieść biograficzna
(518)
Serial filmowy
(493)
Przepisy kulinarne
(492)
Esej
(474)
Publikacje dla dzieci
(466)
Opowiadania i nowele przygodowe
(448)
Romans historyczny
(448)
Horror
(440)
Literatura polska
(436)
Film przygodowy
(434)
Film amerykański
(424)
Wywiad dziennikarski
(411)
Publicystyka polska
(409)
Komiks przygodowy
(369)
Komedia
(366)
Film familijny
(343)
Relacja z podróży
(334)
Gry i zabawy umysłowe
(331)
Poezja polska
(324)
Film dla dzieci i młodzieży
(311)
Encyklopedie
(305)
Materiały pomocnicze dla szkół
(293)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(283)
Film akcji
(256)
Film dokumentalny
(256)
Książka kucharska
(253)
Legendy i podania
(242)
Muzyka rozrywkowa
(237)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(233)
Film biograficzny
(228)
Album
(221)
Dramat (gatunek literacki)
(219)
Przewodniki turystyczne
(209)
Poradniki dla nauczycieli
(194)
Satyra
(194)
Atlas
(189)
Literatura podróżnicza polska
(185)
Wywiad-rzeka
(185)
Film edukacyjny
(182)
Felieton
(179)
Film obyczajowy
(178)
Dramat polski
(175)
Tragedia
(175)
Albumy
(171)
Komiksy
(169)
Komedia kryminalna
(164)
Sensacja (rodzaj/gatunek)
(163)
Autobiografia
(162)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(18)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(17)
Literaturoznawstwo
(16)
Kultura i sztuka
(7)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(4)
Edukacja i pedagogika
(4)
Językoznawstwo
(4)
Religia i duchowość
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Psychologia
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Archeologia
(1)
Architektura i budownictwo
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Ochrona środowiska
(1)
367 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8847, 2926 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Kulturowe i Edukacyjne / Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
Bibliogr. s. 48-49.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9934 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowoczesna Szkoła ; 13)
Mater. XI spotkania warsztatowego z serii Jesienna Szkoła Dydaktyków Literatury i Języka, które odbyło się w Krakowie w dn. 24-26 listopada 2003 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8447 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy autorów na skrzydełku okładki. Materiały z ogólnopolskiej interdyscyplinarnej konferencji naukowej, 15-16 marca 2016 r., Rzeszów.
Indeks.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
OKSANA WERETIUK, Słowo wstępne / Preface * GRZEGORZ MOROZ * Travel book a gatunki podróżopisarskie w literaturze polskiej / Travel books and other genres of travel writing in Polish Literature * AGATA RYBIŁSKA * Pomiędzy Jerozolimą, Niniwą a Medią – analiza kulturowa Księgi Tobiasza / Between Jerusalem, Nineveh and Media – a cultural analysis of The Book of Tobit * DOMINIKA BUDZANOWSKA-WEGLENDA * Zagrożenia w podróży w listach Seneki Młodszego, rzymskiego stoika / The dangers of travelling in the letters of Seneca the Younger, a Roman Stoic * ROBERT K. ZAWADZKI * Człowiek renesansu wobec Innego, czyli Amerigo Vespucci i Nowy Świat (na podstawie Quattuor Navigationes) / The man of the Renaissance and the Other: Amerigo Vespucci and the New World (on the basis of “Quattuor Navigationes”) * ANNA RZEPKA * Orientalny świat przyrody widziany oczami Cristóvao da Costy, portugalskiego podróżnika i uczonego doby Renesansu / The oriental world of nature as seen through the eyes of Cristóvao da Costa, a Portuguese Renaissance traveller and scientist * MACIEJ JEŻ * Europejskie postrzeganie Indian Tarahumara, rdzennych mieszkańców północnego Meksyku, od XVI do XX wieku / The European perception of the Tarahumara Indians, the native inhabitants of northern Mexico, from the 16th to the 20th century * * MAGDALENA PARTYKA * Kiedy Inny jest mężczyzną. Rozbójnicy, paszowie, książęta na trasie podróży Reginy Salomei Pilsztynowej / When ??the Other’ is a man. Highwaymen, pashas and princes on the journeys of Regina Salomea Pilsztynowa * ANNA KUPISZEWSKA * Sztuka dobrego podróżowania i sposób jego dokumentacji według Jana Potockiego / The art of good travelling and its recordkeeping according to Jan Potocki * MARCIN POPŁAWSKI * Doświadczenie Anglii w preromantycznym podróżopisarstwie Ann Ward Radcliffe i Izabeli z Flemingów Czartoryskiej / Experiencing England in the preromantic travel writings of Ann Ward Radcliffe and Princess Izabela Czartoryska * MAGDALENA DĄBROWSKA * The Idle Traveller? O koncepcji podróżnika w twórczości Michaiła Nikiticza Murawiowa / „The Idle Traveller?” On the concept of the traveller in the literary output of Mikhail Nikitich Muraviov * ANNA OPIELA-MROZIK * Między innością a tożsamością. Gérard de Nerval w podróży / Between otherness and identity. Gérard de Nerval on his journey * JOANNA NOWAK * Wizerunek Turcji europejskiej w relacjach polskich podróżników XIX wieku. Mity i rzeczywistość / The picture of European Turkey in the 19th-century Polish travel writings. The myths and the reality * AGNIESZKA CZAJKOWSKA * Poprzednicy Erasmusa. Dziewiętnastowieczni podróżnicy na uniwersytecie / The predecessors of Erasmus. The 19th-century travellers at the University * EWA GRESER * Czeladnik w podróży. Wielkie Księstwo Poznańskie i jego mieszkańcy w relacji wędrowca z Saksonii / A travelling apprentice. The Grand Duchy of Posen and its citizens in the eyes of a Saxon traveller * KAZIMIERZ MACIĄG * Inny świat, inni ludzie w Notatkach z podróży do Ameryki Karola Dickensa i Listach z podróży do Ameryki Henryka Sienkiewicza / A different world and different people in Charles Dickens’ “American Notes for General Circulations” and Henryk Sienkiewicz’s “Listy z podróży do Ameryki” * BARBARA LUDWICZAK * Mapowanie ludów imperium i „trollopowanie” – praktyki narracyjne Anthony’ego Trollope’a w The Tireless Traveller: Twenty Letters to the Liverpool Mercury / The mapping of the peoples of the Empire and going a-Trolloping – two narrative techniques used by Anthony Trollope in “The Tireless Traveller: Twenty Letters to the Liverpool Mercury” * MAŁGORZATA WARCHAŁ * „Oswajanie” innego – Światło Azji (1879) Edwina Arnolda jako próba zaszczepienia filozofii buddyjskiej w wiktoriańskiej Anglii / “Domesticating” the Other – Edwin Arnold’s “The Light of Asia” as an attempt to introduce Buddhism in Victorian Britain * NATALIA BADIYAN-SIEKIERZYCKA * Tubylcze kobiety w relacjach wiktoriańskich podróżniczek / Native women in the writings of Victorian women travellers * KATARZYNA WRZESIŁSKA * Inna rasa – gorsza rasa? Europocentryczny ogląd ludów dzikich w dziewiętnastowiecznych relacjach polskich podróżników na temat Indian Ameryki Południowej / A different race – a worse race? A Eurocentric perception of the savage peoples in the 19th-century Polish travellers’ accounts of the encounters with South American Indians * JOANNA ZAJKOWSKA * Dygasiński i Gruszecki w Brazylii – o różnych formach obcości i inności / Dygasiński and Gruszecki in Brazil – on various forms of strangeness and otherness * AGNIESZKA MOCYK * Polskie relacje z podróży do Brazylii z lat 1864–1939 jako narracje heterologiczne / Polish accounts of the 1864–1939 travels to Brazil as narratives of otherness * * JOANNA JANUSZEWSKA-JURKIEWICZ * Obraz mieszkańców Ameryki Południowej w relacjach z podróży Mieczysława Lepeckiego / The depiction of the native peoples of South America in Mieczysław Lepecki’s travel writing * STANISŁAW JASIONOWICZ * Być sobą pośród Innych: Bronisława Malinowskiego Dziennik w ścisłym znaczeniu tego wyrazu / To be oneself among the Others: Bronisław Malinowski’s “A Diary in the Strict Sense of the Term” * BARBARA POGONOWSKA * Szwajcar w tropikach. Powieść Hansa Morgenthalera Gadscha puti / A Swiss man in the tropics. Hans Morgenstern’s novel “Gadscha puti” * GRZEGORZ CZERWIŁSKI * Podróże polskich Tatarów do Jugosławii i na Bliski Wschód w okresie międzywojennym. Tekstowe świadectwa inności i utożsamienia / The journeys of Polish Tatars to Yugoslavia and the Near East during the interwar period. Textual testimonies of otherness and identification * ANNA NATKAŁSKA * „Ja? Zostaję”. Obrazy podróży w twórczości poetów włoskich przełomu XIX i XX wieku / “I? I’ll stay”. Travel in the works of Italian poets of the turn of the 19th and 20th centuries * SYLWIA WOJCIECHOWSKA * W poszukiwaniu Arkadii. Relacje Jacka Kerouaca z górskiego szlaku ku prawdzie / In search of Arcadia. Jack Kerouac’s report of his mountain trail towards the truth * Indeks nazwisk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 82.0 (1 egz.)
Kaucja: 30,34 zł
Książka
W koszyku
(Fortuna i Fatum)
Tyt. oryg.: "Il sorriso di Niccol`o : storia di Machiavelli" 1998.
Bibliogr. s. 314-315. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Machiavelli N. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Machiavelli (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Stała Konferencja Pedagogiki Społecznej / pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN ; 10)
Bibliografia przy artykułach.
Część prac w języku angielskim i francuskim.
"Przygotowanie monografii dotyczącej pedagogiki społecznej w Polsce jest zadaniem szczególnie ryzykownym i trudnym. Ryzykownym, ponieważ subdyscyplina ta przez ponad sto lat historii obrosła licznymi opracowaniami, które dodatkowo znacząco się różnią nachyleniem czy ugruntowaniem teoretycznym, charakteryzującym oryginalność poszczególnych ośrodków naukowych, w których była i jest rozwijana. Trudnym, gdyż jako dyscyplina usytuowana na skrzyżowaniu nauk, pedagogika społeczna stała się fundamentem licznych innych subdyscyplin pedagogicznych, a niekiedy nawet inspiracją oryginalnych kierunków myślenia w innych dyscyplinach naukowych. Autorów tekstów zawartych w prezentowanej monografii, poza zainteresowaniem pedagogiką społeczną, łączy jedno - współpraca, znajomość, a niekiedy nawet przyjaźń z Panią Profesor Ewą Marynowicz-Hetką. To właśnie Jej dedykujemy tę książkę. Pani Profesor od wielu lat inicjuje i współtworzy dyskusję naukową poświęconą pedagogice społecznej, dzieląc się swoimi poglądami, propozycjami, wątpliwościami. Mamy nadzieję, że oddawana w Państwa ręce książka włącza się w tę dyskusję, która przecież, poza ugruntowaniem merytorycznym, zawsze opiera się na autentycznych relacjach międzyludzkich, spotkaniach i wspólnych przeżyciach." Ze Wstępu
Wstęp * Część I. Spotkania. Transwersalne przekraczanie myślenia jednostkowego * Maria Mendel, Pedagogika społeczna w zwrocie epistemologicznym: orientacja kosmopolityczna * Lech Witkowski, Między filozofią i pedagogiką społeczną (rys autobiograficzny z długiem wdzięczności w tle) * Antonin Wagner, Social Work and Civic Professionalism * Friedrich W. Seibel, Pedagogika społeczna meets Community Education: Ewa Marynowicz-Hetka and ECCE * Część II. Trwanie i zmienność. analiza wybranych pól przedmiotowych pedagogiki społecznej * Danuta Urbaniak-Zając, Społeczne i pedagogiczne aspekty pedagogiki społecznej * Barbara Smolińska-Theiss, Wiesław Theiss, Aleksandra Majewska: w służbie dziecku i rodzinie * Józefa Brągiel, Rodzina – przemiany definicyjne * Bożena Matyjas, Dzieciństwo jako kategoria badań w pedagogice społecznej – kierunki, nurty, współczesne obrazy * Mariusz Cichosz, Animacja społeczno-kulturalna w ujęciu pedagogiki społecznej – inspiracje i rozstrzygnięcia * Ewa Kantowicz, Społeczno-pedagogiczne inspiracje w kształceniu służb społecznych – tradycje i teraźniejszość * Barbara Kromolicka, Społeczno-edukacyjne znaczenie wolontariatu * Ewa Syrek, Edukacja żywieniowa jako ważny komponent promocji zdrowia * Część III. Pogranicza. Pedagogika społeczna na skrzyżowaniu nauk * Jerzy Modrzewski, Pedagogika społeczna a socjologia wychowania (edukacji). Dylematy współpracy * Jean Foucart, Penser par le milieu : un thema nouveau. Le programme de la transaction en sociologie * Jean-Marie Barbier, Konstruowanie aktywności i podmiotu w aktywności – wzajemne powiązania * Dominique Paturel, Participatory Approaches in Social Work Research * Tadeusz Pilch, Pedagogika społeczna wobec milczenia i bierności obywatelskiej, wobec władzy, bogactwa i nierówności społecznych * Jerzy Szmagalski, Pedagogika społeczna w rozumieniu badaczy pracy socjalnej. Perspektywa międzynarodowa * Oldřich Chytil, Ivana Kowaliková, Social Work Research in the Czech Republic and Slovakia * O Autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang. przy rozdz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52149 (1 egz.)
Kaucja: 17,40 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1568 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teksty zawarte w tej publikacji [...] stanowią efekt ogólnopolskiej konferencji naukowej, zorganizowanej w dniach 16-17 czerwca 2008 [...].
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3802 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Bliżej Przedszkola.
Bibliogr. przy rozdz.
Spośród kilku zaproponowanych tytułów najodpowiedniejszy dla recenzowanego zbioru tekstów jest, moim zdaniem, Przestrzeń i czas dialogu w edukacji. Do kategorii przestrzeni i czasu, w kontekście dialogu, odwołują się bowiem Autorzy kolejnych materiałów - zarówno w tytułach swoich artykułów, jak i, co ważniejsze, w ich treściach.W strukturze tomu Pani Redaktor wyróżniła 5 części:I. Problemy współczesnego dzieciństwa jako podstawa zaistnienia dialogu w edukacjiII. Dialog w edukacji jako odpowiedź na nowe zadania dla współczesnościIII. Dialog w edukacji przedszkolnejIV. Dialog w przestrzeni pomiędzy przedszkolem i szkołąV. Między założeniami a realiami w systemie oświaty w PolsceCałość poprzedza wstęp, a zamykają poszukiwania, propozycje teoretyczno - praktyczne dla edukacji w dialogu - podsumowanie (w spisie treści inaczej jest zatytułowany ten ostatni fragment pracy).Część I otwiera opracowanie Tadeusza Pilcha Dziecko w klimacie zagrożeń globalnych i regionalnych. Jest to interesujące studium dotyczące tytułowych zagrożeń - bardzo dobrze udokumentowane, z licznymi odniesieniami do rodzimej polityki społecznej. Autor przytacza mało znane dane dotyczące ubóstwa i wykluczenia i na tym tle przedstawia newralgiczne zadania systemu edukacji na różnych jej poziomach - z uwzględnieniem porównań międzynarodowych.Do dialogu w relacji nauczyciel - dziecko nawiązuje Jolanta Zwiernik (Globalny dzieciak jako partner w dialogu z nauczycielem). Zwraca uwagę na rolę nauczyciela w tworzeniu warunków do dialogu, na różnice między sytuacją edukacyjną a okazją edukacyjną, na proces konstruowania wiedzy i dzielenia się nią, wprowadza i analizuje pojęcie globalnego dzieciaka jako aktora życia społecznego w swojej grupie rówieśniczej.O zagrożeniach dla dialogu, w ujęciu historycznym, pisze Danuta Waloszek (Zawłaszczanie dzieciństwa jako zagrożenie dla zaistnienia dialogu w edukacji dzieci) - prezentuje argumenty świadczące o wartości dialogu edukacyjnego i przedstawia tezy na rzecz obrony dzieciństwa.W części II, która, podobnie jak I, ma charakter ogólny, znajdujemy dwa opracowania. Pierwsze z nich Demokracja - dialog - edukacja. Trud budowania i rozwijania dialogu edukacyjnego (Marian Snieżyński) poświęcone jest poszukiwaniu drogi do dialogu - z uwzględnieniem komunikacji i relacji. Autor nawiązuje do istoty dialogu i przytacza (za Grażyną Klimowicz) wskazania dla nauczycieli, którzy chcą "nawiązać bliski kontakt z uczniem".Drugie dotyczy dialogu i języka - odsłaniania znaczeń (Iwona Kopaczyńska). Autorka, traktując swoje wystąpienie jako głos w dyskusji, akcentuje znaczenie relacji: system reprezentacji - wyrażenia - słowa dla efektywności dialogu.Jak już wspomniałem, rozdziały I i II można potraktować jako ogólne. To określenie jest związane z uniwersalnością poruszanych w nich zagadnień. Są one (rozdziały i zagadnienia) rodzajem wprowadzenia teoretycznego do problematyki bardziej szczegółowej, skupionej w rozdziale III wokół przedszkola, a w rozdziale IV wokół przestrzeni przedszkole - szkoła. Rozdział III rozpoczyna szereg pytań zadanych przez Danutę Waloszek w tekście Dialog jako sposób istnienia podmiotów w edukacji. Pytania te dotyczą dialogu i sytuacji dialogowej, roli nauczyciela i dziecka w procesie dydaktyczno - wychowawczym. Próba odpowiedzi na te pytania prowadzi do interesującej z metodycznego punktu widzenia procedury dialogowania w przestrzeni publicznej przedszkola.Na istnienie zróżnicowanych poziomów i narzędzi dialogu w przedszkolu wskazuje Małgorzata Karwowska - Struczyk (Dialog w przedszkolu - różne poziomy i narzędzia). Nazywając dialog dziecko - dorosły dwupodmiotową interakcją rozważa warunki niezbędne do jego właściwego przebiegu. W swych rozważaniach umiejętnie łączy osobistą refleksję z wynikami badań empirycznych.Do pojęcia dialogu znaczeń odwołuje się Monika Wiśniewska - Kin (Oswajanie i inicjowanie dialogu znaczeń w przedszkolu). Wychodząc od teorii "pośredniczenia w uczeniu się" Lwa S. Wygotskiego przedstawia jej implikacje dla edukacji oraz analizuje właściwości interakcji dziecko - dorosły z punktu widzenia zachowania osoby dorosłej. To kolejny już w tym rozdziale przykład integracji teorii z praktyką.W podobnym nurcie (teoria - praktyka) mieści się obszerna wypowiedź Agnieszki Olczak (Dialog w diadzie dziecko — dorosły). Dostrzegając niedostatki teorii Autorka analizuje podstawowe dla dialogu kwestie teoretyczne, a następnie skupia uwagę na dialogu jako postawie wobec ludzi i dialogu jako akcie komunikacji. Na tej podstawie formułuje tezę o dialogu jako podstawie demokratyzacji w wychowaniu oraz przedstawia warunki sprzyjające podmiotowości dialogu.Ciekawy rodzaj dialogu opisuje Teresa Neckar-Ilnicka (Dialog pokoleń w instytucji edukacyjnej. Nauczyciel - emeryt jako wolontariusz w przedszkolu). Będące przedmiotem jej zainteresowań relacje międzypokoleniowe są wciąż mało zbadanym obszarem oddziaływań wychowawczych. Dobrze zatem że, chociaż w syntetycznej formie, to zagadnienie pojawiło się w pracy poświęconej dialogowi miedzy dorosłymi i dziećmi.Czas dialogu w przestrzeni rozciągającej się między przedszkolem a szkołą to tematyka rozdziału IV. Inauguruje ją Dorota Kłus - Stańska artykułem Miedzy przedszkolem a szkołą: od monologu do dialogu osób i znaczeń. Już sam tytuł kieruje naszą uwagę na odrębność monologu i dialogu oraz na specyfikę obu tych typów komunikacji w wyróżnionych instytucjach edukacyjnych. Do tego dochodzi monolog i dialog nie tylko osób, ale i znaczeń. Jest to tekst erudycyjny, odwołujący się do teorii socjologicznych i filozoficznych. Jego znaczenie dla całego zbioru tekstów jest niezwykle istotne.Kolejny tekst tego rozdziału jest komentarzem do badań przeprowadzonych wśród trzecioklasistów. Małgorzata Żytko (Przejście z kultury edukacyjnej przedszkola do szkoły — otwarcie nowych możliwości rozwoju czy ograniczenie aktywności dzieci?) analizuje w nim opinie nauczycieli na temat edukacji językowej i matematycznej, kreśli mapę zróżnicowania ich poglądów oraz ukazuje związek tych opinii z osiągnięciami szkolnymi uczniów (badania testowe z lat 2006 i 2008). Wspomniane analizy mają duże walory praktyczne, szczególnie w kontekście przekraczania progu szkoły przez dzieci sześcioletnie.O możliwości dokonania zmian w obszarze społecznych interakcji nauczyciel - uczeń pisze Jolanta Nowak (Dziecko jako aktywny uczestnik edukacyjnego dialogu) i w sposób klarowny charakteryzuje niezbędne działania dydaktyczno -wychowawcze.Wspólne działania, ale tym razem nauczycieli przedszkola i szkoły, sątematem rozważań Lidii Wollman (Poznaj mnie, jeśli chcesz mnie uczyć, czyli o współpracy nauczycieli przedszkola i szkoły). Na podstawie wyników badań dzieci sześcioletnich Autorka przedstawia i komentuje nadzieje i obawy dzieci na progu szkoły. Jest to dobre wprowadzenie do szerszych badań, których celem mogłoby być opracowanie wielowariantowych procedur łagodzących napięcia towarzyszące przejściu z przedszkola do szkoły. Dobrym zakończeniem rozdziału jest artykuł Agnieszki Nowak - Łojewskiej na temat barier występujących w szkolnym dialogu (Dialog w szkole -potencjalne szanse, realne zagrożenia). Szczególnie cenne są uwagi dotyczące metod pokonywania istniejących przeszkód, tak aby w szkole był czas na dialog i przestrzeń dla niego.W rozdziale V zamieszczone są dwa istotne teksty wykraczające poza problematykę dialogu. Pierwszy z nich, przygotowany przez Bogusława Śliwerskiego (Paradoksy polityki oświatowej w Polsce), opisuje i analizuje absurdy edukacyjne ostatnich lat. Autor wychodząc od stwierdzeń Czesława Kupisiewicza przechodzi do własnych, jakże trafnych spostrzeżeń na temat szeroko rozumianej polityki społecznej, w tym polityki edukacyjnej. Jest to materiał do uważnej lektury, inspirujący do sprzeciwu wobec gwałtu na zdrowym rozsądku.Drugi, autorstwa Danuty Waloszek, dotyczy newralgicznego dla edukacji problemu równości szans (Czynniki dostępu dzieci do edukacji jako warunek szansy życiowej). Autorka wnikliwie analizuje pojęcia sprawiedliwości wyrównującej i proporcjonalnej, charakteryzuje dostęp do edukacji w kontekście konstytucyjnym, terytorialnym, organizacyjnym i programowo - ofertowym. W efekcie mamy do czynienia z wielostronnym przedstawieniem rozpatrywanego zagadnienia, z ujęciem systemowym złożonej sytuacji ekonomiczno - społecznej.Zakończenie jest swoistym podsumowaniem autorskiego wielogłosu dotyczącego różnych aspektów dialogu w edukacji. Jest syntezą obejmującą elementy diagnozy i prognozy. Przechodząc do ogólnej oceny zbioru tekstów przygotowanych pod redakcją naukową Danuty Waloszek chciałbym podkreślić znaczenie podjętej problematyki dla współczesnej teorii i praktyki pedagogicznej. Uważam, że recenzowana praca zbiorowa jest spójna, jest przykładem umiejętnego łączenia wątków teoretycznych z wynikami badań, jej poziom naukowy oceniam wysoko - z pełnym przekonaniem rekomenduję ją do druku. (z recenzji prof.dr. hab. Stefana Kwiatkowskiego)
I. Problemy współczesnego dzieciństwa jako podstawa zaistnienia dialogu w edukacji * II. Dialog w edukacji jako odpowiedź na nowe zadania dla współczesności * III. Dialog w edukacji przedszkolnej * IV. Dialog w przestrzeni pomiędzy przedszkolem i szkołą * V. Między założeniami a realiami w systemie oświaty w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16805 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Wiedzą)
Nazwa drugiego wydawcy w copyright.
Bibliografia przy rozdziałach.
W Polsce jest bardzo dużo do zrobienia w zakresie budowania Gospodarki Opartej na Wiedzy: od konieczności przekształceń w sferze instytucjonalnej po szerokie przeobrażenia w świadomości społecznej. Książki z serii Zarządzanie wiedzą mają służyć pomocą w dokonywaniu tych przemian. Zamiarem autorów jest dostarczenie czytelnikom najnowszej wiedzy ... o zarządzaniu wiedzą.W prezentowanej pierwszej książce serii przedstawiono podejścia teoretyczno-metodologiczne, jak i stosowane już w praktyce rozwiązania, umożliwiające kreowanie przyszłości, w której wiedza będzie zasobem strategicznym, umiejętnie budowanym i wykorzystywanym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19922 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8124 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2940 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5908 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11645 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8312 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Biblioteki Głównej UMCS)
Na s. tyt.: materiały konferencyjne, Lublin 25-26 września 2014.
Bibliogr. s. 307-308.
Publikacja zawiera artykuły prezentowane podczas konferencji "Biblioteka w czasie - czas w bibliotece". Przegląd funkcjonowania bibliotek w rozległej perspektywie czasu i przestrzeni przypomniał o ich aktywnym udziale w kulturze w każdym okresie dziejów. Zawsze były bibliotekami na miarę swoich czasów. Przedstawione podczas konferencji działania bibliotek i realia ostatnich dziesięcioleci utwierdzają w przekonaniu, że tamta idea "biblioteki na miarę człowieka" w różnych wariantach jest urzeczywistniana. Biblioteki stanowią odzwierciedlenie czasu i miejsca, bo czas jest rezultatem relacji, biblioteki są znakiem czasu i naszą rolą jest sprostanie wymaganiom stawianym przez współczesnych użytkowników. Obecnie, funkcjonując w epoce unikania nazwy "biblioteka" konotującej treści przestarzałe i nieatrakcyjne, dostosowują swoje działania do potrzeb użytkowników. Jeśli ich nazwy ulegną przeobrażeniom, to będą one bibliotekami swoich czasów i na miarę człowieka tych czasów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55377 (1 egz.)
Kaucja: 35,00 zł
Książka
W koszyku
(Prace Biblioteki Głównej UMCS)
Na s. tyt.: materiały konferencyjne, Lublin 25-26 września 2014.
Bibliogr. s. 216.
Publikacja zawiera artykuły prezentowane podczas konferencji "Biblioteka w czasie - czas w bibliotece". Przegląd funkcjonowania bibliotek w rozległej perspektywie czasu i przestrzeni przypomniał o ich aktywnym udziale w kulturze w każdym okresie dziejów. Zawsze były bibliotekami na miarę swoich czasów. Przedstawione podczas konferencji działania bibliotek i realia ostatnich dziesięcioleci utwierdzają w przekonaniu, że tamta idea "biblioteki na miarę człowieka" w różnych wariantach jest urzeczywistniana. Biblioteki stanowią odzwierciedlenie czasu i miejsca, bo czas jest rezultatem relacji, biblioteki są znakiem czasu i naszą rolą jest sprostanie wymaganiom stawianym przez współczesnych użytkowników. Obecnie, funkcjonując w epoce unikania nazwy "biblioteka" konotującej treści przestarzałe i nieatrakcyjne, dostosowują swoje działania do potrzeb użytkowników. Jeśli ich nazwy ulegną przeobrażeniom, to będą one bibliotekami swoich czasów i na miarę człowieka tych czasów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55377 (1 egz.)
Kaucja: 34,00 zł
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich = Contributions and Materials / Polish Librarians Associations ; 64)
Tyt. równol.: Subject Cataloguing. Na s. 4. okł. błędny.
Bibliogr. przy niektórych pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11930, 11931 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej