Wychowanie religijne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(23)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Filmy i seriale
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(23)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(6)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(10)
Autor
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Bagrowicz Jerzy
(1)
Banszel Karol
(1)
Bednarski Feliks Wojciech (1911- )
(1)
Braun-Gałkowska Maria
(1)
Chang Mira
(1)
Chałas Krystyna
(1)
Cian Luciano
(1)
Dobroczyński Grzegorz (1958- )
(1)
Engle Lou
(1)
Eujen Sabine
(1)
Ewing Heidi E
(1)
Fischer Becky
(1)
Franczak Kazimierz (1967- )
(1)
Godlewska Anna Teresa (1974- )
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Grady Rachel
(1)
Grajdzica Anna
(1)
Grom Bernhard (1936- )
(1)
Grzywak-Kaczyńska Maria
(1)
Gutewicz Izabela
(1)
Haggard Ted
(1)
Hughes Jeremie
(1)
Jonasz Roman
(1)
Kindziuk Milena (1970- )
(1)
Kowalska Teresa (1946- )
(1)
Krzeptowska Magdalena
(1)
Kulik Justyna (ilustratorka)
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Machoń Henryk (1967- )
(1)
Maj Adam
(1)
Marek Zbigniew (1947- )
(1)
Mariański Janusz
(1)
Niewęgłowski Jan (pedagog)
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(1)
Papantonio Mike
(1)
Poprawska Urszula
(1)
Rogowski Cyprian (1953- )
(1)
Rosher Jenna
(1)
Rynio Alina (1954- )
(1)
Salij Jacek
(1)
Sołtysiak Hanna
(1)
Sujak Elżbieta
(1)
Szpakowski Roman (1957- )
(1)
Theory Force
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1601-1700
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(22)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(22)
angielski
(1)
Odbiorca
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Film amerykański
(1)
Temat
Kobieta
(5232)
Rodzina
(4027)
Przyjaźń
(3846)
Miłość
(3265)
Tajemnica
(2969)
Wychowanie religijne
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2945)
Relacje międzyludzkie
(2527)
Zabójstwo
(2181)
Życie codzienne
(1915)
Magia
(1736)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1595)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1537)
Uczucia
(1408)
Nastolatki
(1382)
II wojna światowa (1939-1945)
(1369)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1350)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Trudne sytuacje życiowe
(1009)
Chłopcy
(1005)
Wybory życiowe
(946)
Sekrety rodzinne
(935)
Policjanci
(912)
Żydzi
(897)
Relacja romantyczna
(885)
Osoby zaginione
(879)
Psy
(865)
Władcy
(865)
Historia
(847)
Kultura
(824)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(781)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(719)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(683)
Koty
(681)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(670)
Mężczyzna
(653)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(638)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(608)
Wojna
(600)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(555)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(508)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(501)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(496)
Zarządzanie
(495)
Matematyka
(483)
Spisek
(476)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(459)
Postawy
(452)
Lekarze
(450)
Marzenia
(446)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Czarownice i czarownicy
(428)
Nauczanie początkowe
(428)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(425)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Wadowice (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
Podręcznik
(2)
Biografia
(1)
Film dokumentalny
(1)
Film fabularny
(1)
Film religijny
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradnik
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Religia i duchowość
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Jak kochać dzieci? : 12 zasad rodzicielskiej miłości / Józef Augustyn. - Wydanie zmienione. - Częstochowa : Edycja Świętego Pawła, 2017. - 63, [1] strona : ilustracje ; 17 cm.
Dzieci są nie tylko radością naszego życia, którym należy się miłość i opieka. Są małymi ludźmi, z którymi od najmłodszych lat powinniśmy budować życzliwe, oparte na prawdzie i szacunku relacje. To nie jest trudne. Poznaj 12 praktycznych zasad rodzicielstwa, które pomagają budować zdrowe relacje w rodzinie. Po ten miniporadnik wychowawczy powinni sięgnąć zarówno ojcowie, jak i matki, jeśli chcą się dowiedzieć, jak mądrze kochać swoje dzieci, by one też nas kochały.Jak, będąc rodzicem, nie popełniać wielkich błędów, które krzywdziłyby dzieci? Kiedy jest najlepszy czas na budowanie relacji? Jak nie ranić dziecka, ale hartować je do przyjmowania przyszłych sukcesów i porażek?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 48751 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15306 (1 egz.)
Kaucja: 3,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6545 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52130 (1 egz.)
Kaucja: 17,55 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8721 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7229 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1547 (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Obóz Jezusa [Film] / scenariusz i reżyseria Heidi Ewing, Rachel Grady. - Warszawa : Axel Springer Polska, [2009]. - 1 dysk optyczny (DVD) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
84 min.
Zdjęcia Mira Chang, Jenna Rosher ; muzyka Neill Sanford Livingston, Michael Furjanic, Force Theory ; montaż Enat Sidi.
Ted Haggard, Becky Fischer, Lou Engle, Mike Papantonio [i inni].
Oryginalny film wyprodukowano w 2006 r.
DVD-Video ; format obrazu: 16:9.
Oryginalna ścieżka dźwiękowa w języku angielskim, napisy w języku polskim.
Zwycięzca nagrody Sterling Feature Grand Jury AFI/Silverdocs Film Festival ; Nagroda Specjalna Tribeca 2006 Film Festival
Dokument opowiada o dzieciach, które uczestniczą w nietypowym letnim obozie. 12-letni Levi, 10-letni Tory i 9-letnia Rachel uczą się działać na rzecz jednego z kościołów ewangelikalnych, poznając Pismo Święte, przedstawiając dramat aborcji i rozmawiając z obcymi ludźmi na temat Jezusa... (opis pochodzi ze strony: https://www.filmweb.pl/film/Ob 3 3z+Jezusa-2006-281397).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6010 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Zagadnień Młodzieżowych ; 6)
Zawiera materiały z sympozjum naukowego zorganizowanego przez SIWCh i Inspektorat Towarzystwa Salezjańskiego, Warszawa 2-3 grudnia 1995 roku.
Bibliogr przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6565 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Religii)
Bibliogr. s. 357-383. Indeksy.
Co jest celem wychowania chrześcijańskiego? Czy wiary można się nauczyć? Jak z perspektywy pedagogiki i psychologii religii opisać zbawienie? Czy poziom aktywności religijnej zależy od płci?Grom pisze o wychowaniu religijnym z chrześcijańskiego punktu widzenia. Omawia trudności w zrozumieniu tajemnicy Boga, Jezusa, Kościoła i Biblii, z którymi każdy człowiek zmaga się w mniejszym lub większym stopniu. Pomocą w ich rozwiązywaniu są zdobycze psychologii, która opisuje i wyjaśnia świat ludzkiego myślenia, przeżywania i działania."Psychologia wychowania religijnego" jest podręcznikiem klasycznym. Niniejsze, nowe wydanie uwzględnia istotne zwroty, jakie zaszły w formacji religijnej w ostatnich latach. Są one wynikiem postępujących procesów pluralizacji i indywidualizacji społeczeństwa, a także zmiany stylu rodzicielskiego wychowania. Grom prezentuje i ocenia nowe metody badawcze oraz wyniki badań psychologii rozwojowej w odniesieniu do dojrzewania religijnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53971 (1 egz.)
Kaucja: 39,83 zł
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1744 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Warunkiem niezbędnym do tego, by dziecko zadawało nam coraz więcej coraz trudniejszych pytań, jest nie pozostawianie żadnego z nich bez odpowiedzi. To wymaga od nas nie tylko otwarcia się na dziecko i podążania za jego problemami, ale również mobilizowania niezbędnej wiedzy. Książka Czy mój króliczek pójdzie do nieba? to zbiór najczęściej zadawanych dziecięcych pytań dotyczących śmierci, życia, i więzi międzyludzkich. „Jak rozstrzygać wątpliwości dziecka – pisze autorka – to zależy w dużej mierze od odpowiedzi, jakich udzieliliśmy sami sobie w sprawach zarówno wielkiej, jak i małej wagi”. Książka radzi jak się zachować nawet wówczas, gdy dziecko powie z wyrzutem: „Mamo, myślałem, że ty wszystko wiesz". Pomoże zachować drożnym kanał, którym biegną pytania i odpowiedzi kształtujące człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Jonasz R. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Emilia i Karol Wojtyłowie : rodzice św. Jana Pawła II / Milena Kindziuk. - Wydanie I. - Kraków : Poznań : Wydawnictwo Esprit ; Wydawnictwo W drodze, 2020. - 490, [3] strony, [64] strony tablic : faksymilia, fotografie, ilustracje, portrety ; 22 cm.
Bibliografia na stronach [471]-482. Indeks.
Ich duchowa postawa uformowała przyszłego świętego papieża. To dzięki zaufaniu Bożej opatrzności Karol Wojtyła przyszedł na świat, pomimo że Emilii zalecano usunięcie ciąży. Ojciec nauczył go wierności modlitwie, szczególnie w tych najtrudniejszych momentach, kiedy trzeba było mierzyć się ze śmiercią, głodem i biedą. Milena Kindziuk z reporterskim zacięciem odkrywa przed nami nieznane fakty z życia rodziców Karola Wojtyły. Autorka przez kilka miesięcy pieczołowicie poszukiwała niepublikowanych wcześniej historii, dokumentów i wspomnień o rodzicach papieża. Kim tak naprawdę byli? Jaki mieli wpływ na życie Karola Wojtyły? I dlaczego Kościół stara się o włączenie ich do grona świętych? Rozpoczęcie procesu beatyfikacyjnego tego małżeństwa pozwoli nam jeszcze lepiej poznać rodziców Jana Pawła II, a Kościołowi da wielkich orędowników rodziny. Ta biografia to wyjątkowy portret Wojtyłów - rodziny silnej, pokornej, która do końca zaufała Panu Bogu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Wojtyła (rodzina) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Wojtyła (rodzina) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51088 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7065 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5405 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 426-483. Indeksy.
Przedm. równol. niem., pol. Spis treści także ang., niem.
Podręcznik akademicki pedagogiki religii autorstwa Cypriana Rogowskiego jest dziełem, które ukazuje się na gruncie polskim po raz pierwszy. [...] Oceniam go jako dzieło nowatorskie na polskim rynku wydawniczym, bardzo potrzebne i niemające zbyt wielu odpowiedników w literaturze światowej. Czytelnikami będą nie tylko przedstawiciele nauk pedagogicznych, psychologowie i socjologowie, ale także teologowie, filozofowie, religioznawcy oraz przedstawiciele innych dyscyplin humanistycznych (np. kulturoznawstwa). Recenzowany podręcznik legitymizuje w Polsce pedagogikę religii jako autonomiczną dyscyplinę naukową, zajmującą się człowiekiem i jego związkami z rzeczywistością transcendentną - dyscypliną badającą religijność jako proces dochodzenia do wiary osobowej, przeżywanej i umocnionej. Z recenzji ks. prof. zw. dr. hab. Janusza Mariańskiego
Część I. Elementarne zagadnienia pedagogiki religii * Rozdział I. Pedagogika religii jako dyscyplina naukowa * Rozdział II. Pedagogika religii w kontekście historycznym * 2.1. Uwagi wstępne * 2.2. Okres od wczesnego chrześcijaństwa do reformy pedagogicznej * 2.3. Ruch materialno-kerygmatyczny i kryzys nauczania religii * 2.4. Rola katechizmów wobec kryzysu nauczania religii * 2.5. Początki dydaktyki korelacji i jej rozwój * 2.6. Uwarunkowania społeczno-kulturowe refleksji pedagogicznoreligijnej w Polsce * 2.6.1. Tendencje katechetyczne w Polsce w kontekście historycznym * 2.6.2. Miejsce pedagogiki religii w najnowszym dyskursie naukowym * Rozdział III. Religijność w modelu pedagogicznoreligijnym * 3.1.O religii ogółem * 3.2. Religijność z perspektywy socjologii religii * 3.3. Religijność z perspektywy psychologii religii * 3.4. Równoważenie struktur psychicznych * 3.5. Pedagogicznoreligijny fenomen kształtowania religijności * Rozdział IV. Pedagogika religii wobec kryzysu religii i społeczeństwa * 4.1. Wymiar zewnętrzny i wewnętrzny kryzysu religii * 4.2. Pozytywne aspekty zainteresowania religią * 4.3. Nauczanie religii w procesie religijno-kościelnej socjalizacji * 4.4. Lekcja religii jako szansa w religijno-kościelnej socjalizacji * 4.5. Socjalizacja religijno-kościelna dzieci w wieku przedszkolnym * 4.6. "Relacja" jako główne kryterium pracy pedagogicznoreligijnej w wieku przedszkolnym * 4.7. Potrzeba interdyscyplinarnych dyskusji wokół szkolnej lekcji religii. * Część II. Teoria i praktyka pedagogiki religii * Rozdział I. Kierunek hermeneutyczny nauczania religii * 1.1. Uwagi wstępne * 1.2. Hermeneutyczna lekcja religii na tle nurtu materialno-kerygmatycznego * 1.3. Kierunek hermeneutyczny z perspektywy ewangelickiej - M. Stallmann * 1.4. Dyskusje ponadkonfesyjne wokół teorii M. Stallmanna * 1.5. Elementy biblijnego nauczania religii * Rozdział II. Model religioznawczo-informacyjny nauczania religii. * 2.1. Uwagi wstępne * 2.2. Dyskusja wokół modelu religioznawczo-informacyjnego * 2.3. Model religioznawczo-informacyjny - H. Halbfas * Rozdział III. Nauczanie problemowe * 3.1. Uwagi wstępne * 3.2. Motywy pedagogiczne * 3.3. Różne opcje problemowego nauczania religii * 3.4. Koncepcja terapeutyczno-socjalizacyjna - D. Stoodt * Rozdział IV. Teoria "curriculum" * 4.1. Uwagi wstępne * 4.2. Recepcja teorii "curriculum" * 4.3. Fenomen nadrzędności celów w teorii "curriculum" * 4.4. Cele i zadania szkoły w ramach teorii "curriculum" * 4.5. Cele i zadania szkolnego nauczania religii w ramach teorii "curriculum" * 4.6. Cele i zadania szkolnego nauczania religii - przykład niemiecki * Rozdział V. Postanowienia Synodu Niemieckiego na temat nauczania religii w szkole i katechezy parafialnej * 5.1. Uwagi wstępne * 3.1. Dokument synodalny Nauka religii w szkole * 5.1. Dyskusje przed- i okołosynodalne na temat szkolnego nauczania religii i katechezy parafialnej * 5.2. Szkolna nauka religii i katecheza parafialna w opinii H. Halbfasa * 5.3. Krytyczny głos A. Exelera i E. Feifela wobec opinii H. Halbfasa * 5.4. Skorelacjonowanie szkolnej nauki religii i katechezy parafialnej - A. Exeler * 5.7. Szkolna nauka religii i katecheza parafialna - G. Baudler i F. Bantle . * 5.8. Reprezentanci kierunku umiarkowanego * 5.8.1. W. Nastainczyk * 5.8.2. G. Stachel * 5.8.3. W. Bartholomaus * 5.8.4. W. Langer * 5.8.5. W. G. Esser * 5.9. Dokument synodalny o Katechetycznej działalności Kościoła * 5.10. Dokument synodalny "Nasza nadzieja" - impulsy katechetyczne * 5.11.Dokument Synodu Rottenburskiego * 5.12. Katecheza sakramentalna * 5.12.1. Jak współcześnie rozumieć katechezę? * 5.12.2. Impulsy dla owocnej katechezy * Rozdział VI. Zasada korelacji w pedagogice religii * 6.1. Uwagi wstępne * 6.2. Model kontekstowy nauczania religii - K. E. Nipkow * 6.3. W kierunku dydaktyki korelacyjnej - znaczenie dokumentu synodalnego "Lekcja religii w szkole" * 6.4. Model korelacyjny według niektórych przedstawicieli katolickiej pedagogiki religii * 6.4.1. M.Saller * 6.4.2. M. Raske * 6.4.3. G. Bitter * 6.5. Wiara i doświadczenie w programie nauczania religii Zielfelderplan * 6.6. Struktura Zielfelderplan * 6.7. Zielfelderplan dla szkoły podstawowej * 6.8. Grundlagenplan jako modyfikacja Zielfelderplan * 6.9. Teologia korelatywna w nauczaniu religii * 6.10. Wskazania praktyczne * Rozdział VII. Wielowymiarowość edukacji osób z niepełnosprawnością * 7.1. Edukacja religina osób niepełnosprawnych z perspektywy pedagogiki religii * 7.2. Wymiar społeczno-eklezjalny * 7.3. Kontekst prawno-instytucjonalny * 7.4. Podstawy doktrynalne w dokumentach kościelnych * 7.5. Ocena aktualnej sytuacji * Część III. Metodologia badań pedagogiki religii * Rozdział I. Istota i charakter badań naukowych pedagogiki religii * 1.1. Uwagi wstępne * 1.2. Orientacja fenomenologiczna * 1.3. Orientacja historyczno-krytyczna * 1.4. Orientacja hermeneutyczna * .2. Pojęcie nauczanie i jego znaczenie w nauczaniu religii * 1.4.3. Zasady egzegezy biblijnej * 1.5. Orientacja antropologiczno-kulturowa * 1.5.1. Antropologia kultury a nauka Kościoła * 1.5.2. Aspekt porównawczy w kontekście innych religii * 1.6. Orientacja socjologiczno-religijna * 1.7. Orientacja psychologiczno-religijna * 1.7.1. Implikacje psychologii wychowawczej i pedagogiki religii * 1.8. Orientacja empiryczna * 1.9. Orientacja teologiczno-normatywna * 1.9.1. Problem oceny z lekcji religii * 1.10. Orientacja pragmatyczna * 1.10.1. Postawa świadectwa nauczyciela religii/katechety * 1.10.2. Dokształcanie nauczycieli religii/katechetów jako część katechezy dorosłych * 1.10.3. Duchowość rozumiana integracyjnie * Rozdział II. Relacje pedagogiki religii i teologii * 2.1. Uwagi wstępne * 2.2. Stosunek pedagogiki religii do nauk teologicznych * 2.3. Kompetencja teologiczna pedagogiki religii * 2.4. Implikacje teologii dogmatycznej i pedagogiki religii * Rozdział III. Relacje szkolnej lekcji religii i teologii * 3.1. Uwagi wstępne * 3.2. Teologia i treści szkolnej lekcji religii * 3.3. Nauczyciel religii jako znawca zasad hermeneutyki * 3.4. Treści biblijne w szkolnym nauczaniu religii * 3.5. Treści historii Kościoła w szkolnym nauczaniu religii * 3.6. Treści teologii systematycznej w szkolnym nauczaniu religii * 3.7. Treści teologii praktycznej w szkolnym nauczaniu religii * 3.8. Lekcja religii w relacji do innych przedmiotów szkolnych * 3.9. Pluralizm w teologii i Kościele jako problem i zadanie szkolnego nauczania religii * 3.9.1. Opcje teologiczne wobec pluralizmu życia religijnego chrześcijan * 3.10. Trudności przekazu religijnego jako problem teologiczny i dydaktyczno-religijny * 3.11. Odpowiedzialność Kościoła i teologii w kontekście * pedagogiki religii * 3.11.1. Odpowiedzialność Kościoła wobec szkolnej lekcji religii * 3.12. Treści eklezjologiczne jako problem hermeneutyczny * 3.13. Co oznacza określenie "dobra lekcja religii"? * Część IV. Węzłowe problemy pedagogiki religii * Rozdział I. Kairologia pedagogicznoreligijna * 1.1. Uwagi wstępne * 1.2. Zwrot "materialnokerygmatyczny" w pedagogice religii - J. Werbick. * 1.3. Treści nauczania religii * 1.4. Kairologia pedagogicznoreligijna w kontekście przekazu wiary * 1.5. Znaczenie pojęcia "kairos" * 1.6. Teoria działań religijnych i teoria kształcenia * 1.7. Aspekty pedagogiczno-teologiczne * 1.8. Implikacje teologii dogmatycznej i pedagogiki religii * 1.9. Przekaz wiary jako wyzwanie * 1.10. Implikacje teologii elementarnej i pedagogiki religii * Rozdział II. Ku nowemu profilowi chrześcijańskiej praktyki wiary * 2.1. Uwagi wstępne * 2.2. Kryzys przekazu wiary * 2.3. Kościół wobec kryzysu wiary * 2.4. Znaczenie szkolnego nauczania religii w procesie stawania się chrześcijaninem * 2.4.1. Kościół w roli instytucji proobywatelskiej * 2.4.2. Społeczeństwo obywatelskie jako wyzwanie dla instytucji szkoły i Kościoła * 2.5. "Nauka stawania się chrześcijaninem" rozumiana jako proces całego życia * 2.6. "Stawać się chrześcijaninem w procesie religijnego kształcenia dorosłych" - wymiar praktyczny * 2.7. Udział wiernych świeckich w życiu Kościoła * Część V. Aktualna problematyka badawcza pedagogiki religii i perspektywy * Rozdział I. Nowe linie badawcze * 1.1. Uwagi wstępne * 1.2. Nauczanie religii a język * 1.3. Dydaktyka symboli * 1.3.1. Wychowawczy wymiar symbolu * 1.3.2. Kształcenie estetyczne z perspektywy pedagogiki religii * 1.4. Nauczanie otwarte * 1.5. Feministyczna pedagogika religii * 1.6. Dialogiczny charakter edukacji * 1.7.Socjoteologiczne podstawy i dydaktyczne konsekwencje relacyjnej pedagogiki religii - E. Spiegel * 1.8. Przedmiot etyki w szkole * Rozdział II. Zagadnienie prawdy w nauczaniu religii * 2.1. Prawo do poznania prawdy * 2.1.1. W poszukiwaniu prawdy * 2.1.2. Prawda w nauczaniu Kościoła * 2.1.3. Różne formy prawdy * 2.1.4. Relacje między prawdą objawioną a filozofią * 2.1.5. Różne typy refleksji filozoficznej * 2.1.6. Refleksja filozoficzna wobec wyzwań współczesności * 2.1.7. Prawda i kształcenie jako kategorie nierozdzielne * Rozdział III. Media w nauczaniu religii * 3.1. Pedagogika mediów * 3.2. Media w dydaktyce religii * 3.3. Kościół wobec mediów elektronicznych * Rozdział IV. Ponadkonfesyjny wymiar pedagogiki religii * 4.1. Otwarcie pedagogiki religii na Kościół powszechny i ekumenizm - "odnowa soborowa" * 4.2. Wychowanie w duchu ekumenicznym - stanowisko Kościoła rzymskokatolickiego * 4.3. Wychowanie ekumeniczne - stanowisko Rady Ekumenicznej Kościołów * 4.4. Wskazania teoretyczne i praktyczne * Rozdział V. Wymiar uniwersytecki pedagogiki religii * 5.1. Pedagogika religii w środowiskach naukowych * 5.2. Wybrane periodyki * 5.3. Publikacje encyklopedyczne * 5.4. Uwagi krytyczne i spojrzenie w przyszłość * Zakończenie *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16804 (1 egz.)
(dostępność ok. 14.07.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej