Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Grzybowski Przemysław Paweł (1968- )
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Segiet Waldemar
(1)
Szafrańska Anna
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Dyrektorzy szkół
(2)
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy szkolni
(2)
Temat
Autonomia (pedagogika)
(1)
Decroly, Ovide (1871-1932)
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Freinet, Celestyn (1896-1966)
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metoda projektów
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Petersen, Peter (1884-1952)
(1)
Plan daltoński
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Steiner, Rudolf (1861-1925)
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(3)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Autonomia szkoły / Inetta Nowosad, Waldemar Segiet ; PAN Komitet Nauk Pedagogicznych. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2025. - 257, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Studia z Pedagogiki Szkoły)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [227]-254.
Dofinansowanie: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (Poznań)
Przyjęta w tytule tomu kategoria autonomii szkoły zwraca uwagę na warunki realizacji przez szkoły wszelkich koncepcji pedagogicznych, kształtowania przyjętej misji, przebiegu procesów, które mają sprzyjać efektywności edukacji zorientowanej na holistyczny rozwój uczniów i relacji głównych podmiotów szkolnego życia. Stąd rozpoznanie kategorii autonomii szkoły oraz kontekstów, w które jest uwikłana stanowi punkt wyjścia pod zjawiska i procesy ukrywające się za murami szkół. Celem Autorów jest wykazanie znaczenia autonomii szkoły w szkolnej codzienności oraz roli podmiotów edukacyjnych w jej kształtowaniu i rozwoju. Na podstawie istniejących koncepcji teoretycznych i rezultatów badań została podjęta również dyskusja nad praktycznymi możliwościami realizacji koncepcji autonomicznej szkoły, jako niezbędnego warunku wzmocnienia rozwoju szkół. [opis wydawcy].
Przemowa Wstęp Rozdział I. Wieloaspektowość autonomii szkoły 1. Autonomia szkoły: poziomy, formy, zakresy 2. Szkoła jako instytucja autonomiczna 3. Granice i funkcje autonomii szkoły 4. Dyskursy autonomii szkoły 5. Autonomia szkoły jako polityczna innowacja Rozdział II. Autonomia szkoły i podmioty szkolnej codzienności 1. Autonomia ucznia 2. Autonomia nauczyciela 3. Rodzice w szkole – problem autonomii 4. Przywództwo dyrektora w autonomicznej szkole Rozdział III. Znaczenie autonomii szkoły w jakości pracy szkoły 1. Autonomia szkoły w nowym modelu zarządzania 2. Autonomia a efektywność szkoły 3. Autonomia i poprawa pracy szkoły 4. Autonomia jako warunek rozwoju szkoły Bibliografia Wykaz tabel i schematów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23493 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia z Pedagogiki Szkoły)
Bibliografia, netografia na stronach [179]-200.
Współfinansowanie: Uniwersytet Śląski w Katowicach i Stowarzyszenie Wspierania Edukcji Międzykulturowej
W kolejnej książce z serii Studia z pedagogiki szkoły szkoła została opisana z uwzględnieniem wielowymiarowego spostrzegania integracji w przestrzeni szkoły - zarówno w zakresie propozycji teoretycznych, jak i rozwiązań praktycznych, w tym jako wyjątkowego miejsca wzajemnych spotkań Innych i Obcych, przebiegających na zasadzie dialogu międzypokoleniowego i międzykulturowego w oparciu o podejmowanie prób integracji mimo różnic. Oprócz charakterystyki teoretycznych, ideowych, organizacyjnych i metodycznych założeń funkcjonowania szkoły w kontekście integracji, monografia ta zawiera materiały dla nauczycieli wspierające pracę dydaktyczno-wychowawczą w obszarze integracji. Jest to wybór publikacji (wiele z nich znajduje się w wolnym dostępie w Internecie) oraz stron internetowych dotyczących praktycznej sfery integracji możliwych do wykorzystania w edukacji i refleksji pedagogicznej o szkole. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23189, 23496 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia z Pedagogiki Szkoły)
Bibliografia na stronach [174]-188. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
Pierwsza publikacja z serii Studia z pedagogiki szkoły, w której Autor przedstawia specykę przyszłości i jej znaczenie dla dalszego rozwoju społeczeństwa i edukacji. Wyodrębnia elementy zmiany społecznej, które wpłyną na jakościową zmianę edukacji przyszłości. Dokładny obraz przyszłości w gwałtownie zmieniającym się społeczeństwie jest trudny do skonstruowania, możliwe jest jednak określenie kompetencji, które w tych warunkach powinni mieć absolwenci szkół w XXI wieku. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23044 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej